جدیدترین نوشته‌ها

🔴درخواست کمک مالی برای حل مشکل دو حامی طبیعت ایران🔴.. 🔹شماره حساب‌ها:

شماره‌ی حساب: ۸۰۰-۲۰۹۲۲۵۳-۷. بانک پارسیان، شعبه‌ی بیمارستان پارسیان (تهران- کد: ۱۰۷۰). کارت عابر بانک (به نام محمدحسین ایزدی):. ۶۲۲۱۰۶۱۱۰۴۸۲۲۲۶۹. شماره‌ی شبا: (به صورت اینترنتی). IR۳۳۰۵۴۰۱۰۷۰۸۰۰۰۲۰۹۲۲۵۳۰۰۷ … ...
  • گزارش تخلف

هاسلر (Andrea Haler). آیا تا به حال به مصرف‌کننده به‌عنوان یک‌سوژه نگریسته‌اید؟

احساس میل غیرمنطقی در سراسر بدن و تمایل مغناطیس‌وار و فریاد «من به آن نیاز دارم» جاذبه قدرتمندی ایجاد می‌کند که موضوع مجسمه‌های مومی من است. سایت خانم‌ هاسلر:. www. andreahasler. com … ….
  • گزارش تخلف

آیزِکس در مصاحبه‌ای که انجام داده است می‌گوید:

«واقعیت این است که تولید مواد غذایی انبوه و استفاده از تکنولوژی در تولید آنها و تبلیغات رسانه‌ای که اغلب باعث مصرف بی‌رویه افراد می‌شود در واقع تجربه دنیای واقعی را حذف می‌کند. افزایش تعداد افراد چاق این‌ تصور را برای من به وجود آورده است که گویی ما انسان‌ها خوکچه‌های هندی مورد آزمایش آنها هستیم و ناتوان برای ایجاد تغییر. این‌مجسمه‌ها نماد شکنندگی و آسیب‌پذیری آگاهانه انسان معاصر است.». برای دیدن مجموعه آثار این هنرمند می‌توانید به سایت اختصاصی وی مراجعه کنید:. www. johnisaacs. net … …. ...
  • گزارش تخلف

محیطی.. 🔵قسمت ششم. مجسمه‌ها‌ی مومی

در ادامه معرفی هنرهای محیطی می‌خواهیم به معرفی دو هنرمند مجسمه‌ساز و طراح بپردازیم که پروژه‌های قابل‌توجه و مهمی را در ارتباط با انسان معاصر و مصرف‌گرایی انجام داده‌اند. ✅جان آیزِکس (john Isaacs). وی هنرمند انگلیسی‌تبار است که در برلین زندگی می‌کند و تا به حال نمایشگاه‌های متعددی را در نقاط مختلف جهان برگزار کرده است. وی‌در برخی از مهم‌ترین کارهای خود به نمایش بدن انسان به شکل عریان و به صورت توده‌ای از چربی و گوشت و خون در مقیاس بسیار بزرگ و در حالت‌هایی حماقت‌بار-از نظر مخاطب- پرداخته است. این مجسمه‌های مومی‌ بزرگ هم در گالری‌ها و هم به صورت محیطی در نقاط مختلف نمایش داده شده‌اند … … … ...
  • گزارش تخلف

آمار بانک جهانی نشان می‌دهد که متوسط نرخ رشد درصد جمعیت شهرنشینی ایران از کل جمعیت کشور، طی ۵۰ سال گذشته تقریباً دو برابر میانگین

درنتیجه، کل مصرف آب در تمامی بخش‌ها، سریع‌تر از رشد جمعیت و کل آب موجود است که ناشی از افزایش شهرنشینی (۷۳٪ شهرنشینی در ایران در مقایسه با ۶۰٪ میانگین جهانی) و به‌تبع آن، تغییر سبک زندگی است.
  • گزارش تخلف

ناامنی و امنیت آب.: تارنمای شبکه مطالعات سیاست گذاری عمومی..، ‌دانشجوی دکتری اکولوژی گیاهان زراعی

قسمت دوم: الگوهای استفاده از آب. ✅با در نظر گرفتن محدودیت‌های مکانی و زمانی در تاریخ ایران، ایرانیان کهن دریافته بودند که چگونه از منابع آب موجود، بهترین استفاده را به صورت مؤثر و کارآمد ببرند، اما با فراموشی چنین تجارب گران‌سنگی، الگوی استفاده از منابع آب حاکم بر کشور، منجر به تشدید کمبود آب در اکثر حوضه‌ها، به‌خصوص در مناطق مرکزی (اصفهان، یزد و سمنان) و حوضة آبریز ارومیه شده است …✅در سطح ملی، در نیم‌قرن گذشته با در نظر گرفتن روند کاهشی منابع آب تجدیدپذیر (۷۱٪) و ۴ برابر شدن جمعیت ایران در طی ۵۰ سال گذشته، کل مصرف آب شیرین در ایران به‌سرعت در حال افزایش است، و در این میان مصارف کشاورزی (بیش از ۹۰٪) بزرگ‌ترین میزان مصرف آب در بین تمام بخش‌ها را به خود اختصاص داده است. باید در نظر داشت که کشاورزی کنونی، ۱۱٪ در اقتصاد و ۳۲ ٪ در فضای کسب‌وکار مؤثر است. بیش از ۵۰ درصد آب‌های تجدیدپذیر کشور مصرف می‌شود درحالی‌که این میزان، باید زیر ۲۰ درصد و در کشورهای خشک و نیمه‌خشک حداکثر ۴۰ درصد آب‌های تجدیدپذیر باشد، اما در ایران این رقم هم‌اکنون ۱۰۷ درصد است …✅طبق آمارهای وزارت نیرو در حال حاضر سالیانه ...
  • گزارش تخلف

✳️قسمت سوم این سه گانه دیدنی «ناکویاکاتسی» نام دارد که آن را «زندگی به مثابه جنگ»؛ ترجمه کرده اند که در سال ۲۰۰۲ ساخته شد

رجیو در این فیلم نشان می‌دهد چگونه تفکر جنگ و نابودی زندگی انسان نوین را دربر گرفته است. «زندگی بدون توازن»، زندگی در غرب و «زندگی در تحول»، زندگی در شرق را نشان می‌دهد؛ دایره‌ی دلالت زندگی به مثابه جنگ، کل جهان است. پرسش این قسمت این است که هستی برای چیست و آیا انسان به ابزاری در دست تکنولوژی تبدیل نشده است؟. صحنه‌های از جنگ‌افزارهای مرگبار، بمباران اتمی هیروشیما و صحنه‌ها بجا مانده، نبردهای جنگ جهانی دوم، درگیری‌های داخلی در کشورهای مختلف و جنگ‌های فرقه‌ای در ترکیب با برخی صحنه‌ها از زندگی رقابتی جدید، تأکیدی طنزآلود بر دستاوردهای تمدن جدید است. گویا دنیا را کدهای صفر و یک فرا گرفته است. این کدها دارند تصویر مشبک و شبکه‌واری از جهان خلق می‌کنند که از ذات طبیعی خود بسیار دور است. انگاری زمین مجموعه‌ای از صفر و یک هاست و تنها قدرت در دست آنهاست وکدها ماموران قدرتمند تکنولوژی محسوب می‌شوند و در نهایت رجیو گویی معتقد است که سیطره‌ی تمدن غربی بر زندگی بشر امروزین، حاصل و فرجامی جز جنگ و ویرانی برای بشر نخواهد داشت. ...
  • گزارش تخلف

✳️قسمت دوم این سه گانه جادویی پوواکاتسی (powaoqqatsi) (۱۹۸۸) نام دارد با نام فرعی «دگرگونی‌ها زندگی» یا زندگی در حال گذار؛

پواک به معنای در حال گذار است اما در زبان و فرهنگ قبیله سرخپوستی هوپی به معنای جادوگر نیز آمده است؛ ساحری که از نیروی زندگی دیگران برای افزایش نیروی خود استفاده می‌کند. این فیلم درباره‌ی زندگی در جنوب- استعاره از کشورهای جهان سوم- یا در حال توسعه است. تمام سکانس‌های این فیلم در آسیا، افریقا و امریکای لاتین فیلم‌برداری شده است. فیلم با سکانس طلوع خورشید در یک دهکده‌ی افریقایی آغاز می‌شود و وارد زندگی روزمره مردم روستا می‌شود. از آن پس ادامه‌ی فیلم تصویرگر زندگی روزمره‌ی مردمان نیمکره‌ی جنوبی است که معاش، تلاش، تفریح، عبادات، هنر و نگاه به هستی آنها را به نمایش می‌گذارد. معتقد است زندگیِ سنتی در شرق با تمام نمادهای انسانی و سرشار از معنای زندگی که در توازن با طبیعت قرار دارد، زندگی اصیل انسانی را به نمایش می‌گذارد اما رو به افول است و در حال تبدیل شده به زندگی پرتلاطم، آشفته و سرگیجه‌آور غربی است و روح تمدن غربی به مثابه جادوگری فریبنده در حال تهی‌کردن آن از درون است.. در این فیلم ظهور مدرنیسم و پایان معنویت و توجه به طبیعت را در غوغای جهان معاصر نشان‌می‌دهد ولی در نهایت فیلم با نوای یک ...
  • گزارش تخلف