جامعه شناسی علامه شبکه جامعهشناسی علامه 📍 بررسی تحلیلی جامعهشناختی و سیاستگذاری اجتماعی پشتیبانی و ارتباط با ما⬇️ ☑️ @Atu_Sociologier اینستاگرام: 📸 Instagram.com/atu_sociology جامعه شناسی علامه ۱۲:۲۴ ۱۳۹۶/۱۲/۱۴ 🔸 برنامه همایش خوانش انتقادی جامعهشناسی و مسائل جامعه ایران. 📍 ۱۵ و ۱۶ اسفند. 📌 دانشگاه خوارزمی برنامه همایش.pdf ( 120.3 KB ) دانلود و مشاهده در تلگرام 🌐 شبکه جامعهشناسی علامه. جامعه شناسی علامه ۱۲:۲۳ ۱۳۹۶/۱۲/۱۴ 🔅 خوانش انتقادی جامعهشناسی و مسائل جامعه ایران. 📍 ۱۵ و ۱۶ اسفند. 📌 دانشگاه خوارزمی 🌐 شبکه جامعهشناسی علامه. جامعه شناسی علامه ۱۱:۴۳ ۱۳۹۶/۱۲/۱۴ 🔴جامعه شناسان ایرانی یا جامعه شناسان تهرانی؟؟.. ✍🏻دکتر فاضل الیاسی (جامعه شناس) 📍بعد از هر اتفاق ناگواری در هر منطقه چه طبیعی و چه غیر طبیعی مانند سیل، زلزله جنگ و غیره، جامعه دستخوش تغییرات و آسیبهای اجتماعی و اقتصادی، روانی و غیره میشود …در این اتفاقات فضای بکری برای جامعه شناسان و روانشناسان برای انجام تحقیقات میدانی و ارائه پیشنهاد و راهکار برای کاستن و پیشگیری از این آسیب بوجود میآید،. با توجه به اینکه مملکت ما یکی از بلا خیزترین کشورهای دنیاست اما جامعه شناسان ایرانی هنوز کمترین وقت را جهت انجام تحقیقات میدانی در مناطق زلزله زده و غیره صرف کردهاند!!!. این در حالی است که ما در کتابهای رشته جامعه شناسی شاهد آن هستیم که جامعه شناسان کشورهای غربی در چنین مواردی ماهها و حتی سالها در چنین مناطقی ساکن شده و به بررسی آسیبهای منطقه پرداختهاند …حال سوال اینجاست که چند جامعه شناس ایرانی به مناطق زلزله زده بم رفتند؟. چند جامعه شناس ایرانی به مناطق زلزله زده آذربایجان و غیره رفتند؟. و حال بعد از حدود چهار ماه از زلزله کرمانشاه به غیر از دکتر زند رضوی و چند تا مدیر دفتر انجمن جامعه شناسی ایران کدام یک از جامعه شناسان و اساتید دانشگاه تهران برای انجام پژوهشهای عل ... جامعه شناسی علامه ۱۰:۰۰ ۱۳۹۶/۱۲/۱۴ ✅فلسفه و فلسفهورزی در زندگی به چه کار میآید؟. (درنگی اندر باب «فلسفهدرمانی»).. ✍️مسعود زنجانی 🔅به تعبیر مونتنی، فیلسوف و ادیب فرانسوی عصر رنسانس اروپا، «روح ما زودتر از جسم ما چروک بر میدارد»، اما چون چروکهای روح به راحتی جسم دیده نمیشود، از آن غفلت میورزیم. آیا انسانهای امروزی یکصدم زمان و میزانی که تنها برای زیبایی پوست خود میاندیشند و میکوشند، برای نیرومندی، شادابی، زیبایی، و جوانماندن روحشان، میاندیشند و میکوشند؟ و آیا اساسا نزد آنها اندکی ایده و ارادهٔ مشابهی مشاهده میگردد که نشانگر نگرانی جدی آنها نسبت به زیبایی روحشان باشد؟ بهراستی، چرا همانگونه که نزد همگان این نکته بداهت دارد که چنانچه جسم مدتی طولانی بیغذا، کم غذا، یا بدغذا بماند و یا دچار رخوت و سستی شود از پا درمیآید، این حقیقت نزدشان بدیهی نیست که روح هم نیازهایی مشابه دارد و اگر با بیغذایی، کمغذایی، بدغذایی، بیتحرکی و عدم پویایی مواجه شود، پژمرده، افسرده و فرسوده خواهد شد؟. 🔅یونانیان فلسفه را نوعی «رژیم غذایی» مفید و ضروری برای «سلامت روان» میدانستهاند؛ چنانکه آن را «ژیمناستیک روح» نیز میخواندهاند. فلسفه برای آنها، نه مجموعهای از «آموزه» های ساخته و پرداخته، و نه صرفا یک «شیوهٔ دانستن»، ... جامعه شناسی علامه ۲۱:۵۸ ۱۳۹۶/۱۲/۱۳ 🎥 اکران فیلم بیپولی. با حضور:. هادی مقدمدوست، فیلمنامهنویس محمد خانی، دانشجوی دکترای رفاه اجتماعی علامه طباطبایی. 📍 سهشنبه، ۱۵ اسفند، ساعت ۱۱. 📌 دانشکده علوم اجتماعی تهران. جامعه شناسی علامه ۱۱:۴۳ ۱۳۹۶/۱۲/۱۳ 🔵روزنامه نگاری تخیلی.. ✍🏻محمد زینالی اناری 📍 در فیلمهای هالیوودی، ژانری وجود دارد که به فیلم تخیلی معروف است. در چنین فیلم هایی اگرچه به ظاهر موضوعی غیرمنتظره و فاقد عقلانیت وجود دارد، اما به مدد آن تلاشی در جهت شکل دادن به تخیل مردم صورت میگیرد. مثلا این که احتمال دارد بیست سال بعد از فرط گرسنگی مردم مجبور شوند موش را از فاضلاب گرفته و بخورند یا این که احتمال دارد زمین به خاطر افراط مردم و تجمیع سرمایه در دست زامبیها و زندگی ستیزی آنها به روزهای پایانی خود نزدیک شود. در همهی این موضوعات، انسان تلاش میکند با عقل و درایتش از این موضوع به در بیاید.. چنین فیلم هایی بعد تخیل انسان را توسعه و رونق میدهد تا بتواند از یکنواختی زندگی روزمرهاش در آمده و در تخیل خود به فراغت و ماجراجویی بپردازد. او بعد از تماشای این فیلم، نیازمند قانون خط عابر و گفت و گو با دیگران است تا از تخیل خود فاصله بگیرد. برعکس این که همه شاید بپندارند که فیلمهای تخیلی انسان را در زندگی ماجراجو میکند، باید توجه کرد به این که چقدر این فیلمها ماجراجوییهای انسان در بخشهای مختلف زندگی را در پردهی غیر واقعی تلویزیون یا مرحوم سینما تخلیه میکند …فایدهی دیگر ... جامعه شناسی علامه ۱۰:۰۰ ۱۳۹۶/۱۲/۱۳ 🖼 کاهش قدرت خرید مردم در آستانه سال نو. 🖌 محمد طحانی / روزنامه ابتکار.. 🌐 شبکه جامعهشناسی علامه جامعه شناسی علامه ۲۱:۵۸ ۱۳۹۶/۱۲/۱۲ 🔅 گفتوگویی پیرامون مسائل آموزشی. با حضور خانم نانکلی، ریاست آموزش دانشکده 📍 سه شنبه ۱۵ اسفند, ساعت ۱۲. 📌 سالن شهید مطهری …🌐 شبکه جامعهشناسی علامه. جامعه شناسی علامه ۲۱:۵۸ ۱۳۹۶/۱۲/۱۲ 🔅 سخنرانی علمی و کارگاه «الگوهای تطبیقی سیاست گذاری اجتماعی برای سالمندان در اروپا» 🎙 دکتر کای لایشنرینگ. مدیر مرکز تحقیقات و سیاست گذاری رفاه اجتماعی اروپا. 🕧 دوشنبه ۱۴ اسفند ۱۳۹۶ از ساعت ۱۲:۳۰ الی ۱۴:۳۰. 🕙 سه شنبه ۱۵ اسفند ۱۳۹۶ از ساعت ۱۰ الی ۱۷. 📌 تقاطع همت و شریعتی، خ کتابی (گل نبی)، دانشکده علوم اجتماعی دانشگاه علامه طباطبائی، سالن ارشاد. ثبت نام (رایگان): ۲۶۴۰۲۶۳۰. برای شرکت کنندگان در دوره گواهی صادر میشود …. 🌐 شبکه جامعهشناسی علامه. ... جامعه شناسی علامه ۲۱:۵۸ ۱۳۹۶/۱۲/۱۲ 🎞 انجمن تعاون ورفاه اجتماعی تقدیم میکند:. 🎥 اکران فیلم «دیدهبان (افشاگر)» 📍 دوشنبه ۱۴ اسفند ساعت۱۲. 📌 ورود برای عموم دانشجویان آزاد. و میباشد … جامعه شناسی علامه ۱۶:۵۲ ۱۳۹۶/۱۲/۱۲ ✅تردید بر سر نوشتن یا ننوشتن!.. ✍مهران صولتی 📍سال هاست که بیننده برنامههای سیاسی صدا و سیما در کنار برنامههای خبری شبکههای ماهوارهای هستم. بارها از شنیدن تحلیلهای یک سویه هر دو احساس خشم و عصبانیت کردهام ولی ناامیدی هرگز! ولی حدود یک سال است که با حضور در گروههای تلگرامی مختلف برخی اوقات دچار احساس یاس و ناامیدی میشوم! بدون تردید این فضا متاثر از فراگیر شدن بحران امید اجتماعی در فضای واقعی است. حوادث انسانی مختلف هم به دلیل پارهای بی تدبیریها از راه میرسند و بر حیات جمعی ما آوار میشوند! جامعه شناسان هم در این میانه البته به رسالت ذاتی خود جهت تبیین وضع موجود و ارائه هشدارهایی برای ضرورت انجام تغییرات بنیادین اقدام میکنند تنها به این امید که جامعه از ناامیدی خارج شود! در نگاه اول به نظر میرسد که چنین اقدامی نه تنها به تحکیم جایگاه جامعه شناسی در ایران منجر میشود بلکه میتواند باعث ارتقاء بینش اجتماعی در میان مخاطبان نیز شود. شاهدش هم میتواند استقبال جامعه از یادداشتها و تحلیلهای جامعه شناسان باشد. ولی اگر از زاویه دیگری به مساله بنگریم شاید کثرت مطالب ارائه شده بدون عرضه راهکارهایی برای خروج از بحران، بیشتر منجر ... جامعه شناسی علامه ۱۵:۰۹ ۱۳۹۶/۱۲/۱۲ 🔴 «حراج کبد؛ بازگشت تن فروشی».. ✍🏻یاسر باقری 🔹در مسیر محل کار، روبروی بیمارستان امام خمینی نوشته بزرگی توجهم را جلب میکند:. 📍 «فروش کبد O+». با اسپری روی دیوار و در مساحت حدودا سه متری نوشته شده و شماره تلفن هم آورده شده است. همانطور که به آن خیره شدهام بار دیگر مباحث سالهای گذشته خود و سایر دوستان درباره «کالایی شدن بدن در حوزه سلامت» را به یاد میآورم: بازار کبد، کلیه و …. 🔹 «کبد فروشی» را در اینترنت جستجو میکنم؛ مطالب مختلفی را مییابم که گزارشی روزنامه ایران (بازنشر از تابناک) از سایر موارد جالبتر است. آن را در لینک زیر به اشتراک گذاشتهام:. که با خود درباره مفهوم «تن فروشی» نکتهای در ذهن مرور میکنم که امروز بهانهای برای بیانش مییابم:. تن فروشی را باید به دو نوع تفکیک کرد: یک نوع آن، ارائه خدمات جنسی به مشتری است و نوع دیگر آن فروش اندامهای غیرجنسی است!. هنجارهای اجتماعی نسبت به نوع اول حساس است و به همین دلیل تن فروشی تنها در نوع اولش، مورد توجه قرار گرفته است؛ درحالیکه نوع دوم تن فروشی تلختر است، یکبار مصرف با رنجی دائمی!. ... جامعه شناسی علامه ۱۳:۲۶ ۱۳۹۶/۱۲/۱۲ ✅ما در دانشگاهمان یک نیمکت داریم حرف میزند!!.. ✍🏻محمد فاضلی 🔹محوطه دانشگاههای ما اغلب چنان بیروح و خالی از خلاقیت است که آدمیزاد را خسته میکند و کمتر چیزی میبینید که آدمی را به فکر فرو برد، برای دانشجویان منشأ الهام و آغاز پرسشگری و خلاقیت باشد. یکشنبه گذشته اما با یک نمادسازی خلاقانه مواجه شدم. عکسی در زیر این یادداشت میبینید، یک نیمکت نصبشده جلوی دانشکده روانشناسی دانشگاه شهید بهشتی است. نیمکتی بسیار بزرگ که برای معلوم شدن اندازه آن در کنارش ایستادم و همکارم لطف کرد و عکس گرفت تا مشخص شود قد و قواره نیمکت چقدر است. مهمتر اما جملهای است که روی آن نوشتهاند: «اینجا بزرگ فکر کنید.». 🔹تبریک به هر کسی که طراح ایده و حامی ساخت و نصب این سازه در آن محل بوده است. او یک نیمکت نساخته بلکه شعری سروده است پر از ابهام و ایهام و خلاقیت. حداقل خاصیتش این است که دانشجو یا هر رهگذری به فکر فرو میرود و میپرسد. منظور از «اینجا» چیست؟ ... جامعه شناسی علامه ۱۲:۳۲ ۱۳۹۶/۱۲/۱۲ 🎞اکران فیلم سینمایی. دیده بان (افشاگر).۱۴ اسفند ماه. 🔹ساعت ۱۲ مرورگر شما از ویدیو پشتیبانی نمیکند. Video file ( 00:45, 5.0 MB ) دانلود و مشاهده در تلگرام 🔹دانشکده علوم اجتماعی. جامعهشناسی علامه. جامعه شناسی علامه ۱۱:۴۳ ۱۳۹۶/۱۲/۱۲ 📊اولویت شماره یک ایرانیها برای شب عید، چیست؟ ….. 🌐شبکه جامعهشناسی علامه جامعه شناسی علامه ۱۰:۰۰ ۱۳۹۶/۱۲/۱۲ ✅ گفتمان خان.. ✍🏻محمد زینالی اناری.. 📍 ما امروز با یک نوع تحول فرهنگ از پایین به بالا همراه هستیم اغلب مردمی که در شهر زندگی میکنند، از قبیلهی فرودستی خاستهاند که تا صد سال پیش اسیر دست خان، ارباب، کدخدا و در نهایت شاه بودند. آنها (نه به طور مستقیم) مشروطه خواستند، نفت را برای خودشان کردند، شاه و اربابانش را محدود کردند، تا به طور سفیدی انقلاب کند و جلوی تفکر کمونیستی بایستد، انقلاب کردند و با جهاد سازندگی یادآور همیاریهای بنهی روستایی شدند. همه از روستاها به شهر آمده و از رعیت به کارمند و بازاری و کشاورز صاحب تراکتور و حقوق شهروندی تبدیل شدند. اما آیا آنها توانستند گفتمانی که موجب اسارت و بردگی بود را بشکنند؟. گفتمان خان، آن چه که انسانها را برای هم زیردست و نوکر میکند، برای هم به اشیائی قابل سلطه، اشیائی که فاقد گفتگو و اصالت باشند، بدل میکند. از این رو، آنها اگر چه توانستند حقوق اندکی برای خود تدارک ببینند، اما از زبانی که با آن صحبت میکنند و به ویژه زبانی که در معماری و ساختن و پرداختن به زندگی و خانه دارند، آزاد نشدند. این اسارت، یک انقلاب دیگری میخواست، همان که به انقلاب فرهنگی یا انقلاب در ذهن یا اگر به زبان شیرین انقلاب اسلامی گفته شود، «جهاد اکبر» میتوان فهمی ... جامعه شناسی علامه ۰۳:۰۴ ۱۳۹۶/۱۲/۱۲ ▫️ خصوصیسازی آموزش موجب افزایش شکاف طبقاتی میشود و تحرک طبقاتی کاهش پیدا میکند 🖋 رضا امیدی | هیئت علمی دانشگاه علامهطباطبایی. 📍مدتها است که وزارت آموزش و پرورش انواع و اقسام برنامهها را اجرا میکند تا کمترین مسئولیت و هزینه را در مدیریت مدارس بر عهده بگیرد. اجرای برنامههایی مانند برون سپاری مدارس، اداره مدارس به سبک خودگردان، ارائه تسهیلات مختلف به مدارس غیر انتفاعی و… همگی از جمله برنامههای اولویتدار آموزش و پرورش هستند. در حالی که به اعتقاد کارشناسان این اقدامات میتواند ضربههای جبراننشدنی به سیستم آموزشی و در نهایت جامعه وارد کند …رضا امیدی جامعهشناس و عضو هیئت علمی دانشگاه علامه طباطبایی یکی از کسانی است که در این مورد هشدار میدهد. او درباره عواقب مسلط شدن گفتمان خصوصی سازی آموزش، به اعتمادآنلاین میگوید: «با وجود اینکه مطالعات محدودی در ایران در این زمینه انجام شده اما همین مطالعات در کنار مطالعات گستردهای که در مجامع بین المللی مطرح میشوند، نشان میدهند که یکی از بدترین پیامدهای خصوصیسازی آموزش افت تحرک طبقاتی است.». امیدی ادامه میدهد: «یکی از اصلیترین شاخصهای توسعه یافتگی این است که طبقات پایین جامعه امکان تحرک داشته باشند و یکی از عوامل تح ... جامعه شناسی علامه ۱۶:۵۲ ۱۳۹۶/۱۲/۱۱ برچیدن آشپزخانه در خانهها برای شمار کثیری از زنان نوعی رهایی است باید به ایجاد آشپزخانههای بزرگ و جمعی روی آورد؛ آشپزخانههایی که در آنها رنج دود خوردن و تحمل حرارت و آلودهشدن به چربی و دوده در کار نباشد؛ آشپزخانههایی که با پیشرفتهترین امکانات تکنیکی و ماشینی باید بیشتر به سالن شبیه باشند تا محل کار؛ تا کار به شدت نامطبوع و وقتگیری که به دوش زنان گذاشته شده همگانی و به تفریح بدل شود…. زن در جامعه جدید به لحاظ اجتماعی و اقتصادی باید مستقل باشد و فارغ از سلطه هر اثری از اقتدار و استثمار. او همچون انسانی آزاد باید همتراز مردان بایستد و حاکم سرنوشت خویش باشد …✍اگوست ببل …. 🌐شبکه جامعه شناسی علامه. ... جامعه شناسی علامه ۱۶:۱۵ ۱۳۹۶/۱۲/۱۱ 🔵من میخوام برم مدرسه!.. 📍انیمیشنی تامل بر انگیز در مورد کودکان کار …. 🌐شبکه جامعهشناسی علامه مرورگر شما از ویدیو پشتیبانی نمیکند. Video file ( 02:32, 6.5 MB ) دانلود و مشاهده در تلگرام جامعه شناسی علامه ۱۵:۰۹ ۱۳۹۶/۱۲/۱۱ پس از پیروزی انقلاب حیوانات، یک قانون اساسی معروف به «هفت فرمان» بر روی دیوار مزرعه نوشته میشود که شامل بندهای زیر است: _ همه آنها که روی دوپا راه میروند دشمن هستند. _ همه آنها که چهارپا یا بالدار هستند، دوستند. _ هیچ حیوانی حق پوشیدن لباس را ندارد. _ هیچ حیوانی حق خوابیدن در تخت را ندارد. _ هیچ حیوانی حق نوشیدن الکل را ندارد. _ هیچ حیوانی حق کشتن حیوان دیگری را ندارد. _ همه حیوانات با هم برابرند …در اواخر داستان تمام شش فرمان اول از روی دیوار پاک شده و جمله هفتم نیز به صورت زیر تحریف میشود:. &apos&aposهمهٔ حیوانات باهم برابرند، اما بعضی برابرترند &apos&apos …👤 جورج اورول. 📙 مزرعه حیوانات. ... ‹ 106 107 108 109 110 111 112 ›
جامعه شناسی علامه ۱۲:۲۴ ۱۳۹۶/۱۲/۱۴ 🔸 برنامه همایش خوانش انتقادی جامعهشناسی و مسائل جامعه ایران. 📍 ۱۵ و ۱۶ اسفند. 📌 دانشگاه خوارزمی برنامه همایش.pdf ( 120.3 KB ) دانلود و مشاهده در تلگرام 🌐 شبکه جامعهشناسی علامه.
جامعه شناسی علامه ۱۲:۲۳ ۱۳۹۶/۱۲/۱۴ 🔅 خوانش انتقادی جامعهشناسی و مسائل جامعه ایران. 📍 ۱۵ و ۱۶ اسفند. 📌 دانشگاه خوارزمی 🌐 شبکه جامعهشناسی علامه.
جامعه شناسی علامه ۱۱:۴۳ ۱۳۹۶/۱۲/۱۴ 🔴جامعه شناسان ایرانی یا جامعه شناسان تهرانی؟؟.. ✍🏻دکتر فاضل الیاسی (جامعه شناس) 📍بعد از هر اتفاق ناگواری در هر منطقه چه طبیعی و چه غیر طبیعی مانند سیل، زلزله جنگ و غیره، جامعه دستخوش تغییرات و آسیبهای اجتماعی و اقتصادی، روانی و غیره میشود …در این اتفاقات فضای بکری برای جامعه شناسان و روانشناسان برای انجام تحقیقات میدانی و ارائه پیشنهاد و راهکار برای کاستن و پیشگیری از این آسیب بوجود میآید،. با توجه به اینکه مملکت ما یکی از بلا خیزترین کشورهای دنیاست اما جامعه شناسان ایرانی هنوز کمترین وقت را جهت انجام تحقیقات میدانی در مناطق زلزله زده و غیره صرف کردهاند!!!. این در حالی است که ما در کتابهای رشته جامعه شناسی شاهد آن هستیم که جامعه شناسان کشورهای غربی در چنین مواردی ماهها و حتی سالها در چنین مناطقی ساکن شده و به بررسی آسیبهای منطقه پرداختهاند …حال سوال اینجاست که چند جامعه شناس ایرانی به مناطق زلزله زده بم رفتند؟. چند جامعه شناس ایرانی به مناطق زلزله زده آذربایجان و غیره رفتند؟. و حال بعد از حدود چهار ماه از زلزله کرمانشاه به غیر از دکتر زند رضوی و چند تا مدیر دفتر انجمن جامعه شناسی ایران کدام یک از جامعه شناسان و اساتید دانشگاه تهران برای انجام پژوهشهای عل ...
جامعه شناسی علامه ۱۰:۰۰ ۱۳۹۶/۱۲/۱۴ ✅فلسفه و فلسفهورزی در زندگی به چه کار میآید؟. (درنگی اندر باب «فلسفهدرمانی»).. ✍️مسعود زنجانی 🔅به تعبیر مونتنی، فیلسوف و ادیب فرانسوی عصر رنسانس اروپا، «روح ما زودتر از جسم ما چروک بر میدارد»، اما چون چروکهای روح به راحتی جسم دیده نمیشود، از آن غفلت میورزیم. آیا انسانهای امروزی یکصدم زمان و میزانی که تنها برای زیبایی پوست خود میاندیشند و میکوشند، برای نیرومندی، شادابی، زیبایی، و جوانماندن روحشان، میاندیشند و میکوشند؟ و آیا اساسا نزد آنها اندکی ایده و ارادهٔ مشابهی مشاهده میگردد که نشانگر نگرانی جدی آنها نسبت به زیبایی روحشان باشد؟ بهراستی، چرا همانگونه که نزد همگان این نکته بداهت دارد که چنانچه جسم مدتی طولانی بیغذا، کم غذا، یا بدغذا بماند و یا دچار رخوت و سستی شود از پا درمیآید، این حقیقت نزدشان بدیهی نیست که روح هم نیازهایی مشابه دارد و اگر با بیغذایی، کمغذایی، بدغذایی، بیتحرکی و عدم پویایی مواجه شود، پژمرده، افسرده و فرسوده خواهد شد؟. 🔅یونانیان فلسفه را نوعی «رژیم غذایی» مفید و ضروری برای «سلامت روان» میدانستهاند؛ چنانکه آن را «ژیمناستیک روح» نیز میخواندهاند. فلسفه برای آنها، نه مجموعهای از «آموزه» های ساخته و پرداخته، و نه صرفا یک «شیوهٔ دانستن»، ...
جامعه شناسی علامه ۲۱:۵۸ ۱۳۹۶/۱۲/۱۳ 🎥 اکران فیلم بیپولی. با حضور:. هادی مقدمدوست، فیلمنامهنویس محمد خانی، دانشجوی دکترای رفاه اجتماعی علامه طباطبایی. 📍 سهشنبه، ۱۵ اسفند، ساعت ۱۱. 📌 دانشکده علوم اجتماعی تهران.
جامعه شناسی علامه ۱۱:۴۳ ۱۳۹۶/۱۲/۱۳ 🔵روزنامه نگاری تخیلی.. ✍🏻محمد زینالی اناری 📍 در فیلمهای هالیوودی، ژانری وجود دارد که به فیلم تخیلی معروف است. در چنین فیلم هایی اگرچه به ظاهر موضوعی غیرمنتظره و فاقد عقلانیت وجود دارد، اما به مدد آن تلاشی در جهت شکل دادن به تخیل مردم صورت میگیرد. مثلا این که احتمال دارد بیست سال بعد از فرط گرسنگی مردم مجبور شوند موش را از فاضلاب گرفته و بخورند یا این که احتمال دارد زمین به خاطر افراط مردم و تجمیع سرمایه در دست زامبیها و زندگی ستیزی آنها به روزهای پایانی خود نزدیک شود. در همهی این موضوعات، انسان تلاش میکند با عقل و درایتش از این موضوع به در بیاید.. چنین فیلم هایی بعد تخیل انسان را توسعه و رونق میدهد تا بتواند از یکنواختی زندگی روزمرهاش در آمده و در تخیل خود به فراغت و ماجراجویی بپردازد. او بعد از تماشای این فیلم، نیازمند قانون خط عابر و گفت و گو با دیگران است تا از تخیل خود فاصله بگیرد. برعکس این که همه شاید بپندارند که فیلمهای تخیلی انسان را در زندگی ماجراجو میکند، باید توجه کرد به این که چقدر این فیلمها ماجراجوییهای انسان در بخشهای مختلف زندگی را در پردهی غیر واقعی تلویزیون یا مرحوم سینما تخلیه میکند …فایدهی دیگر ...
جامعه شناسی علامه ۱۰:۰۰ ۱۳۹۶/۱۲/۱۳ 🖼 کاهش قدرت خرید مردم در آستانه سال نو. 🖌 محمد طحانی / روزنامه ابتکار.. 🌐 شبکه جامعهشناسی علامه
جامعه شناسی علامه ۲۱:۵۸ ۱۳۹۶/۱۲/۱۲ 🔅 گفتوگویی پیرامون مسائل آموزشی. با حضور خانم نانکلی، ریاست آموزش دانشکده 📍 سه شنبه ۱۵ اسفند, ساعت ۱۲. 📌 سالن شهید مطهری …🌐 شبکه جامعهشناسی علامه.
جامعه شناسی علامه ۲۱:۵۸ ۱۳۹۶/۱۲/۱۲ 🔅 سخنرانی علمی و کارگاه «الگوهای تطبیقی سیاست گذاری اجتماعی برای سالمندان در اروپا» 🎙 دکتر کای لایشنرینگ. مدیر مرکز تحقیقات و سیاست گذاری رفاه اجتماعی اروپا. 🕧 دوشنبه ۱۴ اسفند ۱۳۹۶ از ساعت ۱۲:۳۰ الی ۱۴:۳۰. 🕙 سه شنبه ۱۵ اسفند ۱۳۹۶ از ساعت ۱۰ الی ۱۷. 📌 تقاطع همت و شریعتی، خ کتابی (گل نبی)، دانشکده علوم اجتماعی دانشگاه علامه طباطبائی، سالن ارشاد. ثبت نام (رایگان): ۲۶۴۰۲۶۳۰. برای شرکت کنندگان در دوره گواهی صادر میشود …. 🌐 شبکه جامعهشناسی علامه. ...
جامعه شناسی علامه ۲۱:۵۸ ۱۳۹۶/۱۲/۱۲ 🎞 انجمن تعاون ورفاه اجتماعی تقدیم میکند:. 🎥 اکران فیلم «دیدهبان (افشاگر)» 📍 دوشنبه ۱۴ اسفند ساعت۱۲. 📌 ورود برای عموم دانشجویان آزاد. و میباشد …
جامعه شناسی علامه ۱۶:۵۲ ۱۳۹۶/۱۲/۱۲ ✅تردید بر سر نوشتن یا ننوشتن!.. ✍مهران صولتی 📍سال هاست که بیننده برنامههای سیاسی صدا و سیما در کنار برنامههای خبری شبکههای ماهوارهای هستم. بارها از شنیدن تحلیلهای یک سویه هر دو احساس خشم و عصبانیت کردهام ولی ناامیدی هرگز! ولی حدود یک سال است که با حضور در گروههای تلگرامی مختلف برخی اوقات دچار احساس یاس و ناامیدی میشوم! بدون تردید این فضا متاثر از فراگیر شدن بحران امید اجتماعی در فضای واقعی است. حوادث انسانی مختلف هم به دلیل پارهای بی تدبیریها از راه میرسند و بر حیات جمعی ما آوار میشوند! جامعه شناسان هم در این میانه البته به رسالت ذاتی خود جهت تبیین وضع موجود و ارائه هشدارهایی برای ضرورت انجام تغییرات بنیادین اقدام میکنند تنها به این امید که جامعه از ناامیدی خارج شود! در نگاه اول به نظر میرسد که چنین اقدامی نه تنها به تحکیم جایگاه جامعه شناسی در ایران منجر میشود بلکه میتواند باعث ارتقاء بینش اجتماعی در میان مخاطبان نیز شود. شاهدش هم میتواند استقبال جامعه از یادداشتها و تحلیلهای جامعه شناسان باشد. ولی اگر از زاویه دیگری به مساله بنگریم شاید کثرت مطالب ارائه شده بدون عرضه راهکارهایی برای خروج از بحران، بیشتر منجر ...
جامعه شناسی علامه ۱۵:۰۹ ۱۳۹۶/۱۲/۱۲ 🔴 «حراج کبد؛ بازگشت تن فروشی».. ✍🏻یاسر باقری 🔹در مسیر محل کار، روبروی بیمارستان امام خمینی نوشته بزرگی توجهم را جلب میکند:. 📍 «فروش کبد O+». با اسپری روی دیوار و در مساحت حدودا سه متری نوشته شده و شماره تلفن هم آورده شده است. همانطور که به آن خیره شدهام بار دیگر مباحث سالهای گذشته خود و سایر دوستان درباره «کالایی شدن بدن در حوزه سلامت» را به یاد میآورم: بازار کبد، کلیه و …. 🔹 «کبد فروشی» را در اینترنت جستجو میکنم؛ مطالب مختلفی را مییابم که گزارشی روزنامه ایران (بازنشر از تابناک) از سایر موارد جالبتر است. آن را در لینک زیر به اشتراک گذاشتهام:. که با خود درباره مفهوم «تن فروشی» نکتهای در ذهن مرور میکنم که امروز بهانهای برای بیانش مییابم:. تن فروشی را باید به دو نوع تفکیک کرد: یک نوع آن، ارائه خدمات جنسی به مشتری است و نوع دیگر آن فروش اندامهای غیرجنسی است!. هنجارهای اجتماعی نسبت به نوع اول حساس است و به همین دلیل تن فروشی تنها در نوع اولش، مورد توجه قرار گرفته است؛ درحالیکه نوع دوم تن فروشی تلختر است، یکبار مصرف با رنجی دائمی!. ...
جامعه شناسی علامه ۱۳:۲۶ ۱۳۹۶/۱۲/۱۲ ✅ما در دانشگاهمان یک نیمکت داریم حرف میزند!!.. ✍🏻محمد فاضلی 🔹محوطه دانشگاههای ما اغلب چنان بیروح و خالی از خلاقیت است که آدمیزاد را خسته میکند و کمتر چیزی میبینید که آدمی را به فکر فرو برد، برای دانشجویان منشأ الهام و آغاز پرسشگری و خلاقیت باشد. یکشنبه گذشته اما با یک نمادسازی خلاقانه مواجه شدم. عکسی در زیر این یادداشت میبینید، یک نیمکت نصبشده جلوی دانشکده روانشناسی دانشگاه شهید بهشتی است. نیمکتی بسیار بزرگ که برای معلوم شدن اندازه آن در کنارش ایستادم و همکارم لطف کرد و عکس گرفت تا مشخص شود قد و قواره نیمکت چقدر است. مهمتر اما جملهای است که روی آن نوشتهاند: «اینجا بزرگ فکر کنید.». 🔹تبریک به هر کسی که طراح ایده و حامی ساخت و نصب این سازه در آن محل بوده است. او یک نیمکت نساخته بلکه شعری سروده است پر از ابهام و ایهام و خلاقیت. حداقل خاصیتش این است که دانشجو یا هر رهگذری به فکر فرو میرود و میپرسد. منظور از «اینجا» چیست؟ ...
جامعه شناسی علامه ۱۲:۳۲ ۱۳۹۶/۱۲/۱۲ 🎞اکران فیلم سینمایی. دیده بان (افشاگر).۱۴ اسفند ماه. 🔹ساعت ۱۲ مرورگر شما از ویدیو پشتیبانی نمیکند. Video file ( 00:45, 5.0 MB ) دانلود و مشاهده در تلگرام 🔹دانشکده علوم اجتماعی. جامعهشناسی علامه.
جامعه شناسی علامه ۱۱:۴۳ ۱۳۹۶/۱۲/۱۲ 📊اولویت شماره یک ایرانیها برای شب عید، چیست؟ ….. 🌐شبکه جامعهشناسی علامه
جامعه شناسی علامه ۱۰:۰۰ ۱۳۹۶/۱۲/۱۲ ✅ گفتمان خان.. ✍🏻محمد زینالی اناری.. 📍 ما امروز با یک نوع تحول فرهنگ از پایین به بالا همراه هستیم اغلب مردمی که در شهر زندگی میکنند، از قبیلهی فرودستی خاستهاند که تا صد سال پیش اسیر دست خان، ارباب، کدخدا و در نهایت شاه بودند. آنها (نه به طور مستقیم) مشروطه خواستند، نفت را برای خودشان کردند، شاه و اربابانش را محدود کردند، تا به طور سفیدی انقلاب کند و جلوی تفکر کمونیستی بایستد، انقلاب کردند و با جهاد سازندگی یادآور همیاریهای بنهی روستایی شدند. همه از روستاها به شهر آمده و از رعیت به کارمند و بازاری و کشاورز صاحب تراکتور و حقوق شهروندی تبدیل شدند. اما آیا آنها توانستند گفتمانی که موجب اسارت و بردگی بود را بشکنند؟. گفتمان خان، آن چه که انسانها را برای هم زیردست و نوکر میکند، برای هم به اشیائی قابل سلطه، اشیائی که فاقد گفتگو و اصالت باشند، بدل میکند. از این رو، آنها اگر چه توانستند حقوق اندکی برای خود تدارک ببینند، اما از زبانی که با آن صحبت میکنند و به ویژه زبانی که در معماری و ساختن و پرداختن به زندگی و خانه دارند، آزاد نشدند. این اسارت، یک انقلاب دیگری میخواست، همان که به انقلاب فرهنگی یا انقلاب در ذهن یا اگر به زبان شیرین انقلاب اسلامی گفته شود، «جهاد اکبر» میتوان فهمی ...
جامعه شناسی علامه ۰۳:۰۴ ۱۳۹۶/۱۲/۱۲ ▫️ خصوصیسازی آموزش موجب افزایش شکاف طبقاتی میشود و تحرک طبقاتی کاهش پیدا میکند 🖋 رضا امیدی | هیئت علمی دانشگاه علامهطباطبایی. 📍مدتها است که وزارت آموزش و پرورش انواع و اقسام برنامهها را اجرا میکند تا کمترین مسئولیت و هزینه را در مدیریت مدارس بر عهده بگیرد. اجرای برنامههایی مانند برون سپاری مدارس، اداره مدارس به سبک خودگردان، ارائه تسهیلات مختلف به مدارس غیر انتفاعی و… همگی از جمله برنامههای اولویتدار آموزش و پرورش هستند. در حالی که به اعتقاد کارشناسان این اقدامات میتواند ضربههای جبراننشدنی به سیستم آموزشی و در نهایت جامعه وارد کند …رضا امیدی جامعهشناس و عضو هیئت علمی دانشگاه علامه طباطبایی یکی از کسانی است که در این مورد هشدار میدهد. او درباره عواقب مسلط شدن گفتمان خصوصی سازی آموزش، به اعتمادآنلاین میگوید: «با وجود اینکه مطالعات محدودی در ایران در این زمینه انجام شده اما همین مطالعات در کنار مطالعات گستردهای که در مجامع بین المللی مطرح میشوند، نشان میدهند که یکی از بدترین پیامدهای خصوصیسازی آموزش افت تحرک طبقاتی است.». امیدی ادامه میدهد: «یکی از اصلیترین شاخصهای توسعه یافتگی این است که طبقات پایین جامعه امکان تحرک داشته باشند و یکی از عوامل تح ...
جامعه شناسی علامه ۱۶:۵۲ ۱۳۹۶/۱۲/۱۱ برچیدن آشپزخانه در خانهها برای شمار کثیری از زنان نوعی رهایی است باید به ایجاد آشپزخانههای بزرگ و جمعی روی آورد؛ آشپزخانههایی که در آنها رنج دود خوردن و تحمل حرارت و آلودهشدن به چربی و دوده در کار نباشد؛ آشپزخانههایی که با پیشرفتهترین امکانات تکنیکی و ماشینی باید بیشتر به سالن شبیه باشند تا محل کار؛ تا کار به شدت نامطبوع و وقتگیری که به دوش زنان گذاشته شده همگانی و به تفریح بدل شود…. زن در جامعه جدید به لحاظ اجتماعی و اقتصادی باید مستقل باشد و فارغ از سلطه هر اثری از اقتدار و استثمار. او همچون انسانی آزاد باید همتراز مردان بایستد و حاکم سرنوشت خویش باشد …✍اگوست ببل …. 🌐شبکه جامعه شناسی علامه. ...
جامعه شناسی علامه ۱۶:۱۵ ۱۳۹۶/۱۲/۱۱ 🔵من میخوام برم مدرسه!.. 📍انیمیشنی تامل بر انگیز در مورد کودکان کار …. 🌐شبکه جامعهشناسی علامه مرورگر شما از ویدیو پشتیبانی نمیکند. Video file ( 02:32, 6.5 MB ) دانلود و مشاهده در تلگرام
جامعه شناسی علامه ۱۵:۰۹ ۱۳۹۶/۱۲/۱۱ پس از پیروزی انقلاب حیوانات، یک قانون اساسی معروف به «هفت فرمان» بر روی دیوار مزرعه نوشته میشود که شامل بندهای زیر است: _ همه آنها که روی دوپا راه میروند دشمن هستند. _ همه آنها که چهارپا یا بالدار هستند، دوستند. _ هیچ حیوانی حق پوشیدن لباس را ندارد. _ هیچ حیوانی حق خوابیدن در تخت را ندارد. _ هیچ حیوانی حق نوشیدن الکل را ندارد. _ هیچ حیوانی حق کشتن حیوان دیگری را ندارد. _ همه حیوانات با هم برابرند …در اواخر داستان تمام شش فرمان اول از روی دیوار پاک شده و جمله هفتم نیز به صورت زیر تحریف میشود:. &apos&aposهمهٔ حیوانات باهم برابرند، اما بعضی برابرترند &apos&apos …👤 جورج اورول. 📙 مزرعه حیوانات. ...