جامعه شناسی علامه شبکه جامعهشناسی علامه 📍 بررسی تحلیلی جامعهشناختی و سیاستگذاری اجتماعی پشتیبانی و ارتباط با ما⬇️ ☑️ @Atu_Sociologier اینستاگرام: 📸 Instagram.com/atu_sociology جامعه شناسی علامه ۱۸:۵۳ ۱۳۹۶/۰۷/۰۶ ✅کتابها خستهاند. به سویشان بروید و قلقلکی به آنها بدهید …🌐جامعهشناسی علامه جامعه شناسی علامه ۱۷:۴۱ ۱۳۹۶/۰۷/۰۶ 🔅 بزک غیر معمول. 🖋 دکتر طاهره جعفری. جامعه شناس و استاد دانشگاه 📍 آرایش نامتعارف زنان ممکن است یک دلیل درونی داشته باشد و آن اینکه از نظر دانش و تفکر چیزی برای جلب توجه و تکریم نداشته باشند و به این وسیله بخواهند مورد توجه قرار بگیرند و یک علت بیرونی نحوه برخورد مردان با زیبارویان و گاه مقایسه همسر خود با هنرپیشهها و مدلها و یا سایر زنانی که یا خودشان زیبا هستند یا خود را زیبا کردهاند. در بین زنان اهل دانش و فرهیخته کمتر میتوان بزک غیرطبیعی دید. گرچه در همین فضای علمی اگر زنی کاملا جدی و صورت شسته ظاهر شود از طرف مردان همکار تحصیلکرده خود انگ زمخت و یا مردانه بودن میخورد و باید لطایف زنانه داشته باشد والا خواهند گفت بیچاره شوهر این خانم چه میکشد. یکی از دوستان فرمودند که این روزها کمتر چهره واقعی مردانگی هم قابل ملاحظه است و من فکر میکنم این گفته شاید تا حدی مصداق داشتهباشد وقتی اولین معیار ازدواج مردان و یا تداوم زندگی چهره همسرشان است. پس همه مردان امروز هم بدنبال زنان متفکر و صورت شسته نیستند …. 🌐جامعهشناسی علامه. ... جامعه شناسی علامه ۱۶:۲۸ ۱۳۹۶/۰۷/۰۶ 📍اهالی شهر شاهدیه در یزد با اختصاص مدرسهای به دانشآموزان افغان مخالفت کرده و با تجمع در مقابل آن، این مدرسه را در آغاز سال تحصیل . 📍هرچند که به گزارش انصاف نیوز و به گفته یکی از مقامهای محلی آموزش و پرورش، کار مدرسه «جهاد» از سر گرفته شده و دانشآموزان افغان توانستهاند به کلاسها بروند، خواهر یکی از دانشآموزان این مدرسه به بیبیسی فارسی گفت «فقط ۴۰ روز به دانشآموزان فرصت دادهاند و پس از آن باید مدرسهشان را عوض کنند.» . 📍عبدالحمید صابری، از مدیران آموزش و پرورش یزد، درباره دلیل مخالفت اهالی شاهدیه یزد با مدرسه دانشآموزان افغان گفته آنها به «رفتارهای بچهگانهای که این دانش آموزان انجام میدادند، که خودمان هم داریم، اعتراض داشتند و میآمدند به آموزش و پرورش که اینها را نزدیک منازل ما آوردید و مهاجران افغانستانی که از سایر محلهها هم، میآیند اینجا و تجمعشان بیشتر شده است.» . 📍مطابق تصمیم آموزش و پرورش دانشآموزان افغان باید در مدرسههایی که به آنها اختصاص یافته تحصیل کنند و به این ترتیب مدیران دیگر مدارس آنها را ثبت نام نمیکنند. / بیبیسی فارسی …🌐جامعهشناسی علامه. ... جامعه شناسی علامه ۱۵:۵۳ ۱۳۹۶/۰۷/۰۶ 📸 مردم محلی در شاهدیه یزد با تجمع در برابر مدرسه مخصوص مهاجران افغان، آن را به تعطیلی کشاندند میگفتند نمیخواهیم اینها نزدیک خانه ما باشند …. جامعه شناسی علامه ۱۵:۱۲ ۱۳۹۶/۰۷/۰۶ 🔅 «کشیش از فورشون میپرسد که آیا او پسرش را با ترس از خدا بار میآورد؟. دهقان در پاسخ میگوید: «وای! نه، جناب کشیش، به او نمیگویم از خدا بترس، میگویم از آدمها بترس!. می گویم: " آهای از زندان بترس که آخرش به چوبهی دار میرسد. چیزی ندزد، هدیه بگیر! کار دزدی آخرش به قتل میکشد و بعد از قتل هم با آدمها سر و کار پیدا میکنیم. از شمشیر عدالت باید ترسید، همین شمشیر فقیرها را بی خواب میکند تا پولدارها راحت بخوابند!. یاد بگیر. اگر درس بخوانی مثل این جناب گوبرتن شریف میتوانی زیر سایهی قانون، راه پول جمع کردن را پیدا کنی. هدفت باید این باشد که کنار پولدارها باشی، تا بتوانی به نان و نوایی برسی!. این را میگویند تربیت درست و حسابی. ... جامعه شناسی علامه ۱۴:۰۰ ۱۳۹۶/۰۷/۰۶ ✅ اصول جامعهشناسی نوین شهری. 🖋 دکتر حامد حاجیحیدری 📍 شهرها، محکوم هستند که شهر باشند و بمانند؛ محکوم به این که جزء قطعی از اجتماع روزگار ما باشند و بمانند. آنها ترکیب متنوع و در عین حال گسترده از کارمندان را در خود دارند، و این تنوع بیانتها که با تنوع مشاغل و فراغتها همراه است، نحوی ناهمگنی فرهنگی آزار دهنده و غیر معمول و بیسابقه در طول تاریخ را موجب میشود. زمانی، شهرها شامل انبوهی از کارگران نسبتا همتقدیر بودند، ولی امروز، شهرها، بیشتر از یقه سپیدهای طورواطور تشکیل شدهاند. در حقیقت، انقلاب ارتباطات، حیات کاملا پیچیده و «طور به طور شدهای» را به شهرها بخشید. شهر، معدنی از «اطوار» مختلف شده است. ▬ اولین نکته این است که شهرنشینان، منابع مالی به دست میآورند تا با آن، سبک زندگی خاص خود را بسازند، و بدین ترتیب «طور به طور» شوند. کارمندان در شهرهای بزرگ، در مجموع، درآمدی بسیار بیشتر از کارگران و کشاورزان شهرستانها به دست میآورند؛ چیزی لااقل حدود دو برابر. البته، امروز، بالا بودن دستمزدها نشانگر بالا بودن بهرهوری نیست؛ این کارمندان، سهم متناسبی در اقتصاد ملی ندارند. مفهوم این نکته آن است که آنها این درآمد را صرف بهبود بهرهوری نمی ... جامعه شناسی علامه ۱۲:۴۰ ۱۳۹۶/۰۷/۰۶ 🔴 که با از تحصیل باز میمانند‼️ …. اینها را میگوید و مریم لبخند میزند و سرش را پایین میاندازد نگاهی بهصورت گل انداختهاش میکنم و از او میخواهم که از روز خواستگاریش بگوید: هیچی سر زمین بودم که مامانم گفت باید شوهر کنی. مامانم گفت خواستگار داری، همین شد که شوهر کردم. خودم تصمیم نگرفتم ازدواج کنم، مامانم خواست؛ من اصلا نمیدونستم شوهرکردن چیه. مریم وقتی ۱۲ ساله بوده عقد میکند و تابستان امسال به خانه شوهر میرود و حالا با خانواده ادریس زندگی میکند …🔺 وقتی از او درباره درس و مدرسه و ادامه تحصیلش میپرسم نگاهی به شوهرش میاندازد و آهی میکشد سرش را پایین میاندازد: «والله نمیدونم.» شوهرش اما نمیگذارد جواب به همین نمیدانم ختم شود: «نمیدونی، معلومه که نمیشه درس بخونی. کلی کار هست، گاو و گوسفند داریم.» و رو به من میگوید: «باید سر زمین باشه نمیرسه درس بخونه.» … 🔺اینجا خانوادهها مجبورند دخترانشون رو زود شوهر بدن به خاطر اجباری که وجود داره.» چه اجباری؟: «خیلی بد میدونن دختر تا سن ۱۵ سال در خونه پدرش بمونه. توی روستایی که من هستم (در شهرستان) خیلی از دخترا تا ششم ابتدایی میخوانند و بعد راهی خانه بخت میشوند. ۲۳تا دانشآموز دختر دارم که هر سال ۸یا ۹ نفرشون توی ششم ابتدایی شوهر ... جامعه شناسی علامه ۱۱:۲۰ ۱۳۹۶/۰۷/۰۶ 🔅اگر میتوانستم از اندیشیدن باز ایستم، بهتر میشد! اندیشه سختترین دردهاست اندیشه دائم کش میآید و مزه غریبی به جا میگذارد …! و بعدش کلمات هستند در درون اندیشهها! کلمات ناتمام، اندیشههای بی پایان. می اندیشم که وجود دارم!!! این احساس وجود داشتن چه مارپیچ دور و درازی ست …. نباید اندیشید …نمی خواهم بیندیشم …می اندیشم که نمیخواهم بیندیشم …نباید بیندیشم که نمیخواهم بیندیشم …!. چه چرخه عبثی! همه آنچه که گفتم خود اندیشیدن است …📘تهوع. 🖊ژان پل. ... جامعه شناسی علامه ۱۰:۰۰ ۱۳۹۶/۰۷/۰۶ 🔅تجویز رانندگی زنان در سعودی و درسی که علما باید بگیرند. 🖊رسول 📍خبری که امروز در باره صدور اجازه رانندگی برای زنان در سعودی توسط شاه عربستان انتشار یافت، خبر جالبی بود. بیش از همه از این بابت که سالهای سال بود مفتیان سعودی فتوای به حرمت رانندگی زنان میدادند، و بارها و بارها از زبان «بن باز» یکی از بزرگترین مفتیان تاریخ معاصر سعودی، این جمله را نقل کردند که رانندگی زنان، «مفتاح شرور» خواهد بود. «جدد مفتی عام المملکة ورئیس هیئة کبار العلماء سماحة الشیخ عبدالعزیز بن عبدالله آل الشیخ، التحذیر من فتن قیادة المرأة السیارة، وطالب بعدم السماح بذلک وإقراره؛ لکونه أمرا خطیرا یعرض النساء لأبواب شر کبیرة.». 📍طبعا، فقط بن باز نبود که چنین فتوایی میداد، بلکه عالمان سعودی، دایما در این باره مطالبی ابراز میکردند و مانع از این امر بودند. فکر کنید با تأثیری که مفتیان سعودی در نقاط مختلف عالم اسلامی داشتند، چه اندازه دامنه آثار فرهنگی و اجتماعی این ممانعت گسترده بود. اما این روزها، خاطر مبارک سلطان سلمان به این امر تعلق گرفت که اجازه رانندگی به زنان بدهد و برخلاف آن همه فتوا، زنان سعودی بتوانند رانندگی کنند. این سلطان وعمدتا پسرش که میخواهند عصر جدیدی را در سعود ... جامعه شناسی علامه ۲۲:۰۰ ۱۳۹۶/۰۷/۰۵ 🔅 اولین بار ابوالفتح گیلانی، پزشک ایرانی دربار اکبر اول سلطان مغول بود که دود تنباکو را از یک ظرف آب عبور داد تا آن را خالصتر و س 🗓. جامعه شناسی علامه ۲۰:۴۳ ۱۳۹۶/۰۷/۰۵ 🔅برای آن که آدمی براستی انسان باشد و از حیوان ذاتا و واقعا تفاوت یابد، باید آرزوی انسانیاش به نحو مؤثر بر آرزوی حیوانی او چیره همهی آرزوهای حیوانی در واپسین تحلیل، تابع آرزوی او برای نگهداری جان خویش است. پس آرزوی انسانی باید بر این آرزوی نگهداری جان فائق آید.. به سخن دیگر، آدمی، انسانیت خود را «محقق» نمیکند مگر آنکه جان «حیوانی» اش را به پیروی از آرزوی انسانی خویش به خطر اندازد …. 📚خدایگان و بنده. 🖊فریدریش. 🌐جامعهشناسی علامه. ... جامعه شناسی علامه ۱۹:۲۲ ۱۳۹۶/۰۷/۰۵ ✅خشونت علیه یک زن توسط راننده تاکسی در اصفهان!. 🖋منصوره 📍طی روزهای اخیر شاهد پخش کلیپی بودیم که مردی با تاکسی زنی را در حالی که به سختی خود را روی کاپوت ماشین نگه داشته با سرعت تهدید آمیزی حمل میکند. ابتدا به یاد حرکات بدل سازهای فیلم میافتیم ولی با کمی دقت متوجه خشونت تلخی میشویم که در حال اعمال بر یک زن است …. 📍تاکسیرانی اصفهان اعلام میکند که زن مسافر نبوده و صرفا همسر شخص راننده است و ظاهرا بینندگان کلیپ صرفا با یک دعوای بی ارزش زن و شوهر روبرو هستند!!! (عذر بدتر از گناه؟) …📍هر چند برخی اوقات بزه دیدگان خود نقشی بسیار مهم در بزه دیدگی واقع شده دارند اما جریان موضوع از هر قرار باشد دیدن صحنههای کلیپ چیزی جز زیر سوال بردن کرامت انسانی و نقض حقوق شهروندی را به دنبال ندارد …📍متاسفانه خشونت در جامعه ما به دلایل مختلف به امری نهادینه تبدیل گردیده و هر روز هر کدام از ما شاهد اعمال خشونتهای متعدد اعم از کلامی و فیزیکی در سطح جامعه هستیم. در خصوص راننده اصفهانی و اعمال خشونت به این صورت به گونهای با اوج یک رفتار خشونت آمیز موهن نسبت به یک زن رو برو هستیم که دل هر بینندهای را به درد میآورد. به نظر میرسد دلیل برخی از این خشونتها ماده ۱۱۰ ... جامعه شناسی علامه ۱۸:۰۲ ۱۳۹۶/۰۷/۰۵ 🎥، در این فیلم کوتاه بخشی از سخنرانی بسیار تأثیرگذار او را میبینید مرورگر شما از ویدیو پشتیبانی نمیکند. Video file ( 02:26, 13.6 MB ) دانلود و مشاهده در تلگرام آنجا که میگوید: هرگز نترسید که صدایتان را برای صداقت، حقیقت و شفقت بالا ببرید …🌐جامعهشناسی علامه. جامعه شناسی علامه ۱۴:۰۰ ۱۳۹۶/۰۷/۰۵ 🎞 تزویر سکهای است دورو، که بر یک رویش نام خدا و بر روی دیگرش نقش ابلیس است عوام خدایش را میبینند و اهل معرفت ابلیسش. و چه خون دلها خورد علی از دست این جماعت سر به سجود آیه خوان و به ظاهر متدین.. 🔰 دیالوگ سریال مختارنامه. 🌐جامعهشناسی علامه. جامعه شناسی علامه ۱۲:۴۰ ۱۳۹۶/۰۷/۰۵ 🔅زشتترین شکل گریز از مسئلۀ تاثیر عوامل اجتماعی و اخلاقی بر ذهن انسان، این است که تفاوتهای رفتاری و شخصیتی را به تفاوتهای سرشتی جامعه شناسی علامه ۱۱:۲۰ ۱۳۹۶/۰۷/۰۵ 🎥کلیپ کوتاه بازماندگان تحصیلی مرورگر شما از ویدیو پشتیبانی نمیکند. Video file ( 00:52, 3.4 MB ) دانلود و مشاهده در تلگرام ✅به امید روزی که هیچ کودکی بدلیل مشکلات مالی و فقر از تحصیل بازنماند …🌐جامعهشناسی علامه. جامعه شناسی علامه ۱۰:۰۰ ۱۳۹۶/۰۷/۰۵ 🔅برای کشتن یک جامعه روشی ساده به کار بگیرید بر فرهنگ آن تمرکز کنید، ابتدا کتاب را از آنها بگیرید و بعد سرشان را درون تلویزیون فرو 🌐جامعهشناسی علامه. جامعه شناسی علامه ۲۲:۰۰ ۱۳۹۶/۰۷/۰۴ 🔅رضا پهلوی در لباس تاج قدیم (استقلال).. 🗓.. 🌐جامعهشناسی علامه جامعه شناسی علامه ۲۱:۱۴ ۱۳۹۶/۰۷/۰۴ 🔅اعدام در ملا عام. 🖋 احمدرضا 📍چند روز پیش قاتل آتنا اصلانی در سحرگاه و در ملا عام به دار مکافات آویخته شد. در آخرین مصاحبه خود چنین اعلام داشت که قصد قتل دختر بچه را نداشته و فقط میخواسته طلاهای وی را بردارد که پیرو جیغ زدن آتنا دست خود را روی دهان و بینی وی میگذارد و بعد از چندی متوجه میشود که آتنا فوت کرده.. 📍قاتل با استناد به عدم قصد قتل خود را مستحق قصاص نمیداند و در خصوص بحث تجاوز چنین عنوان میکند که خودش دختر بچه در خانه دارد و چنین اتهامی در خصوص وی نمیتواند صادق باشد …📍در خصوص بحث نداشتن قصد قتل و عدم استحقاق قصاص به این دلیل، با توجه به اینکه مطابق بند ب ماده ۲۹۰ ق. م. ا قصد تبعی نیز میتواند به عنوان عنصر روانی قتل مصداق یابد بی شک قاتل مستحق قصاص میباشد …📍در بحث دیدگاه مجرد قانونی نسبت به پدیده بزهکاری به عنوان اهداف مجازاتها علاوه بر صبغه اخلاقی و اجرای عدالت، موضوع پیشگیریهای عام و خاص کیفری نیز مطرح میباشد …📍همان گونه که مستحضرید پیشگیری خاص جهت جلوگیری از تکرار جرم توسط مرتکب با اعمال رنج ناشی از مجازات به ایشان حاصل میگردد تا بزهکار دیگر بار با به یاد آوردن تجربه تلخ قبلی مجازات، مرتکب ج ... جامعه شناسی علامه ۱۹:۵۴ ۱۳۹۶/۰۷/۰۴ 🔅شهرت، مخالفهای انسان را زیاد میکند.. 🖊 مصطفی 🔹شهرت در عین حال که ممکن است کسانی را به سوی انسان جلب کند، کسانی را نیز با انسان در میاندازد. هر چقدر شهرت انسان کمتر باشد، مخالفان کمتری هم دارد. بدون هیچ گونه ارزش داوری، این مثال را نگاه کنید. وقتی که یک انسانی رفتگر است و کوچه را تمیز میکند، تقریبادر کمترین حد شهرت در یک جامعه قرار دارد و همچنین دشمنان کمتری هم در جامعه دارد. حال وقتی انسانی رئیس جمهور یا زمام دار یک کشور میشود، شهرت او حداقل در سطح ملی، در بالاترین حد قرار میگیرد. این شهرت زیاد، کسانی را به جانب او جلب میکند که این افراد هیچ گاه جلب انسان رفتگر گمنام نمیشوند. لذا این شخص که بیشترین حد شهرت را دارد، دارای مخالفان زیادی میشود که در سطوح مختلف مزاحمت قرار دارند.. 🔹این سطوح مخالفت، از کمترین درجه، که رقابت برای پست ریاست جمهوری است شروع میشود و تا بدانجا میرسد که بزرگترین خصومتها و عداوتها نسبت به این شخص شکل میگیرد. انسان در ابتدا فکر میکرد که با این شهرت، در حاشیهای امن قرار خواهد گرفت، اما این شهرت، خصومتهای بسیاری را برای او به دنبال خود میآورد. ... ‹ 154 155 156 157 158 159 160 ›
جامعه شناسی علامه ۱۸:۵۳ ۱۳۹۶/۰۷/۰۶ ✅کتابها خستهاند. به سویشان بروید و قلقلکی به آنها بدهید …🌐جامعهشناسی علامه
جامعه شناسی علامه ۱۷:۴۱ ۱۳۹۶/۰۷/۰۶ 🔅 بزک غیر معمول. 🖋 دکتر طاهره جعفری. جامعه شناس و استاد دانشگاه 📍 آرایش نامتعارف زنان ممکن است یک دلیل درونی داشته باشد و آن اینکه از نظر دانش و تفکر چیزی برای جلب توجه و تکریم نداشته باشند و به این وسیله بخواهند مورد توجه قرار بگیرند و یک علت بیرونی نحوه برخورد مردان با زیبارویان و گاه مقایسه همسر خود با هنرپیشهها و مدلها و یا سایر زنانی که یا خودشان زیبا هستند یا خود را زیبا کردهاند. در بین زنان اهل دانش و فرهیخته کمتر میتوان بزک غیرطبیعی دید. گرچه در همین فضای علمی اگر زنی کاملا جدی و صورت شسته ظاهر شود از طرف مردان همکار تحصیلکرده خود انگ زمخت و یا مردانه بودن میخورد و باید لطایف زنانه داشته باشد والا خواهند گفت بیچاره شوهر این خانم چه میکشد. یکی از دوستان فرمودند که این روزها کمتر چهره واقعی مردانگی هم قابل ملاحظه است و من فکر میکنم این گفته شاید تا حدی مصداق داشتهباشد وقتی اولین معیار ازدواج مردان و یا تداوم زندگی چهره همسرشان است. پس همه مردان امروز هم بدنبال زنان متفکر و صورت شسته نیستند …. 🌐جامعهشناسی علامه. ...
جامعه شناسی علامه ۱۶:۲۸ ۱۳۹۶/۰۷/۰۶ 📍اهالی شهر شاهدیه در یزد با اختصاص مدرسهای به دانشآموزان افغان مخالفت کرده و با تجمع در مقابل آن، این مدرسه را در آغاز سال تحصیل . 📍هرچند که به گزارش انصاف نیوز و به گفته یکی از مقامهای محلی آموزش و پرورش، کار مدرسه «جهاد» از سر گرفته شده و دانشآموزان افغان توانستهاند به کلاسها بروند، خواهر یکی از دانشآموزان این مدرسه به بیبیسی فارسی گفت «فقط ۴۰ روز به دانشآموزان فرصت دادهاند و پس از آن باید مدرسهشان را عوض کنند.» . 📍عبدالحمید صابری، از مدیران آموزش و پرورش یزد، درباره دلیل مخالفت اهالی شاهدیه یزد با مدرسه دانشآموزان افغان گفته آنها به «رفتارهای بچهگانهای که این دانش آموزان انجام میدادند، که خودمان هم داریم، اعتراض داشتند و میآمدند به آموزش و پرورش که اینها را نزدیک منازل ما آوردید و مهاجران افغانستانی که از سایر محلهها هم، میآیند اینجا و تجمعشان بیشتر شده است.» . 📍مطابق تصمیم آموزش و پرورش دانشآموزان افغان باید در مدرسههایی که به آنها اختصاص یافته تحصیل کنند و به این ترتیب مدیران دیگر مدارس آنها را ثبت نام نمیکنند. / بیبیسی فارسی …🌐جامعهشناسی علامه. ...
جامعه شناسی علامه ۱۵:۵۳ ۱۳۹۶/۰۷/۰۶ 📸 مردم محلی در شاهدیه یزد با تجمع در برابر مدرسه مخصوص مهاجران افغان، آن را به تعطیلی کشاندند میگفتند نمیخواهیم اینها نزدیک خانه ما باشند ….
جامعه شناسی علامه ۱۵:۱۲ ۱۳۹۶/۰۷/۰۶ 🔅 «کشیش از فورشون میپرسد که آیا او پسرش را با ترس از خدا بار میآورد؟. دهقان در پاسخ میگوید: «وای! نه، جناب کشیش، به او نمیگویم از خدا بترس، میگویم از آدمها بترس!. می گویم: " آهای از زندان بترس که آخرش به چوبهی دار میرسد. چیزی ندزد، هدیه بگیر! کار دزدی آخرش به قتل میکشد و بعد از قتل هم با آدمها سر و کار پیدا میکنیم. از شمشیر عدالت باید ترسید، همین شمشیر فقیرها را بی خواب میکند تا پولدارها راحت بخوابند!. یاد بگیر. اگر درس بخوانی مثل این جناب گوبرتن شریف میتوانی زیر سایهی قانون، راه پول جمع کردن را پیدا کنی. هدفت باید این باشد که کنار پولدارها باشی، تا بتوانی به نان و نوایی برسی!. این را میگویند تربیت درست و حسابی. ...
جامعه شناسی علامه ۱۴:۰۰ ۱۳۹۶/۰۷/۰۶ ✅ اصول جامعهشناسی نوین شهری. 🖋 دکتر حامد حاجیحیدری 📍 شهرها، محکوم هستند که شهر باشند و بمانند؛ محکوم به این که جزء قطعی از اجتماع روزگار ما باشند و بمانند. آنها ترکیب متنوع و در عین حال گسترده از کارمندان را در خود دارند، و این تنوع بیانتها که با تنوع مشاغل و فراغتها همراه است، نحوی ناهمگنی فرهنگی آزار دهنده و غیر معمول و بیسابقه در طول تاریخ را موجب میشود. زمانی، شهرها شامل انبوهی از کارگران نسبتا همتقدیر بودند، ولی امروز، شهرها، بیشتر از یقه سپیدهای طورواطور تشکیل شدهاند. در حقیقت، انقلاب ارتباطات، حیات کاملا پیچیده و «طور به طور شدهای» را به شهرها بخشید. شهر، معدنی از «اطوار» مختلف شده است. ▬ اولین نکته این است که شهرنشینان، منابع مالی به دست میآورند تا با آن، سبک زندگی خاص خود را بسازند، و بدین ترتیب «طور به طور» شوند. کارمندان در شهرهای بزرگ، در مجموع، درآمدی بسیار بیشتر از کارگران و کشاورزان شهرستانها به دست میآورند؛ چیزی لااقل حدود دو برابر. البته، امروز، بالا بودن دستمزدها نشانگر بالا بودن بهرهوری نیست؛ این کارمندان، سهم متناسبی در اقتصاد ملی ندارند. مفهوم این نکته آن است که آنها این درآمد را صرف بهبود بهرهوری نمی ...
جامعه شناسی علامه ۱۲:۴۰ ۱۳۹۶/۰۷/۰۶ 🔴 که با از تحصیل باز میمانند‼️ …. اینها را میگوید و مریم لبخند میزند و سرش را پایین میاندازد نگاهی بهصورت گل انداختهاش میکنم و از او میخواهم که از روز خواستگاریش بگوید: هیچی سر زمین بودم که مامانم گفت باید شوهر کنی. مامانم گفت خواستگار داری، همین شد که شوهر کردم. خودم تصمیم نگرفتم ازدواج کنم، مامانم خواست؛ من اصلا نمیدونستم شوهرکردن چیه. مریم وقتی ۱۲ ساله بوده عقد میکند و تابستان امسال به خانه شوهر میرود و حالا با خانواده ادریس زندگی میکند …🔺 وقتی از او درباره درس و مدرسه و ادامه تحصیلش میپرسم نگاهی به شوهرش میاندازد و آهی میکشد سرش را پایین میاندازد: «والله نمیدونم.» شوهرش اما نمیگذارد جواب به همین نمیدانم ختم شود: «نمیدونی، معلومه که نمیشه درس بخونی. کلی کار هست، گاو و گوسفند داریم.» و رو به من میگوید: «باید سر زمین باشه نمیرسه درس بخونه.» … 🔺اینجا خانوادهها مجبورند دخترانشون رو زود شوهر بدن به خاطر اجباری که وجود داره.» چه اجباری؟: «خیلی بد میدونن دختر تا سن ۱۵ سال در خونه پدرش بمونه. توی روستایی که من هستم (در شهرستان) خیلی از دخترا تا ششم ابتدایی میخوانند و بعد راهی خانه بخت میشوند. ۲۳تا دانشآموز دختر دارم که هر سال ۸یا ۹ نفرشون توی ششم ابتدایی شوهر ...
جامعه شناسی علامه ۱۱:۲۰ ۱۳۹۶/۰۷/۰۶ 🔅اگر میتوانستم از اندیشیدن باز ایستم، بهتر میشد! اندیشه سختترین دردهاست اندیشه دائم کش میآید و مزه غریبی به جا میگذارد …! و بعدش کلمات هستند در درون اندیشهها! کلمات ناتمام، اندیشههای بی پایان. می اندیشم که وجود دارم!!! این احساس وجود داشتن چه مارپیچ دور و درازی ست …. نباید اندیشید …نمی خواهم بیندیشم …می اندیشم که نمیخواهم بیندیشم …نباید بیندیشم که نمیخواهم بیندیشم …!. چه چرخه عبثی! همه آنچه که گفتم خود اندیشیدن است …📘تهوع. 🖊ژان پل. ...
جامعه شناسی علامه ۱۰:۰۰ ۱۳۹۶/۰۷/۰۶ 🔅تجویز رانندگی زنان در سعودی و درسی که علما باید بگیرند. 🖊رسول 📍خبری که امروز در باره صدور اجازه رانندگی برای زنان در سعودی توسط شاه عربستان انتشار یافت، خبر جالبی بود. بیش از همه از این بابت که سالهای سال بود مفتیان سعودی فتوای به حرمت رانندگی زنان میدادند، و بارها و بارها از زبان «بن باز» یکی از بزرگترین مفتیان تاریخ معاصر سعودی، این جمله را نقل کردند که رانندگی زنان، «مفتاح شرور» خواهد بود. «جدد مفتی عام المملکة ورئیس هیئة کبار العلماء سماحة الشیخ عبدالعزیز بن عبدالله آل الشیخ، التحذیر من فتن قیادة المرأة السیارة، وطالب بعدم السماح بذلک وإقراره؛ لکونه أمرا خطیرا یعرض النساء لأبواب شر کبیرة.». 📍طبعا، فقط بن باز نبود که چنین فتوایی میداد، بلکه عالمان سعودی، دایما در این باره مطالبی ابراز میکردند و مانع از این امر بودند. فکر کنید با تأثیری که مفتیان سعودی در نقاط مختلف عالم اسلامی داشتند، چه اندازه دامنه آثار فرهنگی و اجتماعی این ممانعت گسترده بود. اما این روزها، خاطر مبارک سلطان سلمان به این امر تعلق گرفت که اجازه رانندگی به زنان بدهد و برخلاف آن همه فتوا، زنان سعودی بتوانند رانندگی کنند. این سلطان وعمدتا پسرش که میخواهند عصر جدیدی را در سعود ...
جامعه شناسی علامه ۲۲:۰۰ ۱۳۹۶/۰۷/۰۵ 🔅 اولین بار ابوالفتح گیلانی، پزشک ایرانی دربار اکبر اول سلطان مغول بود که دود تنباکو را از یک ظرف آب عبور داد تا آن را خالصتر و س 🗓.
جامعه شناسی علامه ۲۰:۴۳ ۱۳۹۶/۰۷/۰۵ 🔅برای آن که آدمی براستی انسان باشد و از حیوان ذاتا و واقعا تفاوت یابد، باید آرزوی انسانیاش به نحو مؤثر بر آرزوی حیوانی او چیره همهی آرزوهای حیوانی در واپسین تحلیل، تابع آرزوی او برای نگهداری جان خویش است. پس آرزوی انسانی باید بر این آرزوی نگهداری جان فائق آید.. به سخن دیگر، آدمی، انسانیت خود را «محقق» نمیکند مگر آنکه جان «حیوانی» اش را به پیروی از آرزوی انسانی خویش به خطر اندازد …. 📚خدایگان و بنده. 🖊فریدریش. 🌐جامعهشناسی علامه. ...
جامعه شناسی علامه ۱۹:۲۲ ۱۳۹۶/۰۷/۰۵ ✅خشونت علیه یک زن توسط راننده تاکسی در اصفهان!. 🖋منصوره 📍طی روزهای اخیر شاهد پخش کلیپی بودیم که مردی با تاکسی زنی را در حالی که به سختی خود را روی کاپوت ماشین نگه داشته با سرعت تهدید آمیزی حمل میکند. ابتدا به یاد حرکات بدل سازهای فیلم میافتیم ولی با کمی دقت متوجه خشونت تلخی میشویم که در حال اعمال بر یک زن است …. 📍تاکسیرانی اصفهان اعلام میکند که زن مسافر نبوده و صرفا همسر شخص راننده است و ظاهرا بینندگان کلیپ صرفا با یک دعوای بی ارزش زن و شوهر روبرو هستند!!! (عذر بدتر از گناه؟) …📍هر چند برخی اوقات بزه دیدگان خود نقشی بسیار مهم در بزه دیدگی واقع شده دارند اما جریان موضوع از هر قرار باشد دیدن صحنههای کلیپ چیزی جز زیر سوال بردن کرامت انسانی و نقض حقوق شهروندی را به دنبال ندارد …📍متاسفانه خشونت در جامعه ما به دلایل مختلف به امری نهادینه تبدیل گردیده و هر روز هر کدام از ما شاهد اعمال خشونتهای متعدد اعم از کلامی و فیزیکی در سطح جامعه هستیم. در خصوص راننده اصفهانی و اعمال خشونت به این صورت به گونهای با اوج یک رفتار خشونت آمیز موهن نسبت به یک زن رو برو هستیم که دل هر بینندهای را به درد میآورد. به نظر میرسد دلیل برخی از این خشونتها ماده ۱۱۰ ...
جامعه شناسی علامه ۱۸:۰۲ ۱۳۹۶/۰۷/۰۵ 🎥، در این فیلم کوتاه بخشی از سخنرانی بسیار تأثیرگذار او را میبینید مرورگر شما از ویدیو پشتیبانی نمیکند. Video file ( 02:26, 13.6 MB ) دانلود و مشاهده در تلگرام آنجا که میگوید: هرگز نترسید که صدایتان را برای صداقت، حقیقت و شفقت بالا ببرید …🌐جامعهشناسی علامه.
جامعه شناسی علامه ۱۴:۰۰ ۱۳۹۶/۰۷/۰۵ 🎞 تزویر سکهای است دورو، که بر یک رویش نام خدا و بر روی دیگرش نقش ابلیس است عوام خدایش را میبینند و اهل معرفت ابلیسش. و چه خون دلها خورد علی از دست این جماعت سر به سجود آیه خوان و به ظاهر متدین.. 🔰 دیالوگ سریال مختارنامه. 🌐جامعهشناسی علامه.
جامعه شناسی علامه ۱۲:۴۰ ۱۳۹۶/۰۷/۰۵ 🔅زشتترین شکل گریز از مسئلۀ تاثیر عوامل اجتماعی و اخلاقی بر ذهن انسان، این است که تفاوتهای رفتاری و شخصیتی را به تفاوتهای سرشتی
جامعه شناسی علامه ۱۱:۲۰ ۱۳۹۶/۰۷/۰۵ 🎥کلیپ کوتاه بازماندگان تحصیلی مرورگر شما از ویدیو پشتیبانی نمیکند. Video file ( 00:52, 3.4 MB ) دانلود و مشاهده در تلگرام ✅به امید روزی که هیچ کودکی بدلیل مشکلات مالی و فقر از تحصیل بازنماند …🌐جامعهشناسی علامه.
جامعه شناسی علامه ۱۰:۰۰ ۱۳۹۶/۰۷/۰۵ 🔅برای کشتن یک جامعه روشی ساده به کار بگیرید بر فرهنگ آن تمرکز کنید، ابتدا کتاب را از آنها بگیرید و بعد سرشان را درون تلویزیون فرو 🌐جامعهشناسی علامه.
جامعه شناسی علامه ۲۱:۱۴ ۱۳۹۶/۰۷/۰۴ 🔅اعدام در ملا عام. 🖋 احمدرضا 📍چند روز پیش قاتل آتنا اصلانی در سحرگاه و در ملا عام به دار مکافات آویخته شد. در آخرین مصاحبه خود چنین اعلام داشت که قصد قتل دختر بچه را نداشته و فقط میخواسته طلاهای وی را بردارد که پیرو جیغ زدن آتنا دست خود را روی دهان و بینی وی میگذارد و بعد از چندی متوجه میشود که آتنا فوت کرده.. 📍قاتل با استناد به عدم قصد قتل خود را مستحق قصاص نمیداند و در خصوص بحث تجاوز چنین عنوان میکند که خودش دختر بچه در خانه دارد و چنین اتهامی در خصوص وی نمیتواند صادق باشد …📍در خصوص بحث نداشتن قصد قتل و عدم استحقاق قصاص به این دلیل، با توجه به اینکه مطابق بند ب ماده ۲۹۰ ق. م. ا قصد تبعی نیز میتواند به عنوان عنصر روانی قتل مصداق یابد بی شک قاتل مستحق قصاص میباشد …📍در بحث دیدگاه مجرد قانونی نسبت به پدیده بزهکاری به عنوان اهداف مجازاتها علاوه بر صبغه اخلاقی و اجرای عدالت، موضوع پیشگیریهای عام و خاص کیفری نیز مطرح میباشد …📍همان گونه که مستحضرید پیشگیری خاص جهت جلوگیری از تکرار جرم توسط مرتکب با اعمال رنج ناشی از مجازات به ایشان حاصل میگردد تا بزهکار دیگر بار با به یاد آوردن تجربه تلخ قبلی مجازات، مرتکب ج ...
جامعه شناسی علامه ۱۹:۵۴ ۱۳۹۶/۰۷/۰۴ 🔅شهرت، مخالفهای انسان را زیاد میکند.. 🖊 مصطفی 🔹شهرت در عین حال که ممکن است کسانی را به سوی انسان جلب کند، کسانی را نیز با انسان در میاندازد. هر چقدر شهرت انسان کمتر باشد، مخالفان کمتری هم دارد. بدون هیچ گونه ارزش داوری، این مثال را نگاه کنید. وقتی که یک انسانی رفتگر است و کوچه را تمیز میکند، تقریبادر کمترین حد شهرت در یک جامعه قرار دارد و همچنین دشمنان کمتری هم در جامعه دارد. حال وقتی انسانی رئیس جمهور یا زمام دار یک کشور میشود، شهرت او حداقل در سطح ملی، در بالاترین حد قرار میگیرد. این شهرت زیاد، کسانی را به جانب او جلب میکند که این افراد هیچ گاه جلب انسان رفتگر گمنام نمیشوند. لذا این شخص که بیشترین حد شهرت را دارد، دارای مخالفان زیادی میشود که در سطوح مختلف مزاحمت قرار دارند.. 🔹این سطوح مخالفت، از کمترین درجه، که رقابت برای پست ریاست جمهوری است شروع میشود و تا بدانجا میرسد که بزرگترین خصومتها و عداوتها نسبت به این شخص شکل میگیرد. انسان در ابتدا فکر میکرد که با این شهرت، در حاشیهای امن قرار خواهد گرفت، اما این شهرت، خصومتهای بسیاری را برای او به دنبال خود میآورد. ...