جامعه شناسی علامه شبکه جامعهشناسی علامه 📍 بررسی تحلیلی جامعهشناختی و سیاستگذاری اجتماعی پشتیبانی و ارتباط با ما⬇️ ☑️ @Atu_Sociologier اینستاگرام: 📸 Instagram.com/atu_sociology جامعه شناسی علامه ۱۰:۰۰ ۱۳۹۶/۰۶/۱۳ 🎞 در جامعه ایرانی از نگاه دکتر در برنامه خط قرمز.. 📍 فقر به معنای سرمای شدید در فصل سرماست، 📍 به معنای نداشتن سرپناه مناسب،. 📍 به معنای فروش کلیه، تنفروشی و …. 📍 وقتی آموزش و پرورش خلاف قانون اساسی پولی میشود، بخش قابل توجهی از جمعیت فقیر نمیتواند به آموزش دسترسی داشته باشد. 📍 به قربانیان نظام اجتماعیمان برچسب میزنیم که اینها زن خیابانی هستند، اینا اراذل و اوباش هستند، اینا کارتنخواب هستند و …. 📍 اعتیادی که در شهر میبینیم، همان جوانهایی هستند که در این جمهوریاسلامی دنیا آمدهاند و …. 📍 از سال ۸۴ به بعد، شاهد بیشترین تعداد تعطیلی روزنامهها و احزاب سیاسی را شاهد هستیم …. 📍 ما نیازمند به شفافیت رسانهای و مطبوعاتی هستیم …. 📽 برای مشاهده این مصاحبه، فایل زیر را دانلود کنید🔻. www. ... جامعه شناسی علامه ۲۲:۰۰ ۱۳۹۶/۰۶/۱۲ 🔅مالک یک هتل در سنت آگوستین، فلوریدا برای بیرون کردن سیاه پوستانی که وارد استخر مخصوص سفیدها شدن، داخل آب اسید میریزه!!! 🗓. 🌐جامعهشناسی علامه. جامعه شناسی علامه ۲۱:۵۷ ۱۳۹۶/۰۶/۱۲ 🔅میشل فوکو (مفاهیم).. 🖊جورج …📍: توانایی مقامات در یا نزدیک راس یک سازمان برای تحت نظارت گرفتن همهی آن چیزی است که با یک نگاه کنترل میشود.:. ساختاری که به فر دارای (برای نمونه مامور زندان) امکان مشاهدهی کامل گروهی از مردم (برای نمونه زندانیان) را میدهد …:. جامعهای که در آن اعمال کنترل بر مردم شدید است.:. آنانی که در مسند قرار دارند میتوانند تعیین کنند که در ابعاد گوناگون چه چیزی بهنجار و چه چیزی نابهنجار است. آنگاه مقامات یا عاملان آنها میتوانند افرادی را که هنجارها را نقض میکنند و نابهنجار در نظر گرفته میشوند، مجازات نمایند …:. یک روش مشاهدهی زیردستان و قضاوت دربارهی کار آنها است. این امر شامل بازسنجی و زیر نظر گرفتن زیردستان و ارزیابی کار آنها میشود؛ امتحان توسط افراد مسئول در یک محیط معین انجام میگیرد و شامل قضاوتهای بهنجارساز دربارهی آنچه یک نمرهی بسنده هست و نیست، میشود.:. این عقیده که در سطح خرد وجود دارد و شامل تلاشها جهت اعمال آن و نیز تلاشها جهت به چالش کشیدن اعمال آن میشود …:. فرآیندی که در دهه ۱۹۶۰ شروع شد و با درمان دارویی جدیدی امکان پذیر گشت، مشتمل بر بستن بسیاری از نهادهای روان پزش ... جامعه شناسی علامه ۲۰:۵۱ ۱۳۹۶/۰۶/۱۲ 🔅همە چیز در دست انسان است. اما از توانایی خود استفادە نمیکند. چون ترسو است این دیگر واضح است. راستی مردم از چە چیزی بیشتر میترسند؟. از قدم تازە و سخن تازە و بدیع خود بیش از همە چیز میترسند … ….. 🖊فئودور. 🌐جامعهشناسی علامه. جامعه شناسی علامه ۱۹:۴۵ ۱۳۹۶/۰۶/۱۲ ⚠️ در دین باعث میشود که عدهای راه تفریط در پیش گیرند؛ توجه بیش از حد و با شکلی ناخوشایند به ظواهر شریعت باعث میشود که عدهای ا اینگونه نیست که افراط گروهی، گروه دیگر را مجاز گرداند که راه تفریط در پیش گیرند و اگر گروهی به ظواهر دین بیش از حد بها میدهند و به صورتی ناخوشایند در اجرای آن تلاش میکنند، دیگران آن را زیر پا گذارند یا به لجبازی کشیده شوند و تفریط در امر دین را راهی برای مبارزه با افراطیون قرار دهند …به هر حال باید توجه داشته باشیم که افراط در امری از امور دین دو لطمه مهم و غیر قابل جبران به دین وارد میکند. یکی اینکه به دین چهرهای کاریکاتوری و مضحک میدهد و جذابیت و کارآیی آن را میگیرد و دیگر اینکه باعث پیدایش زمینه تفریط میشود و افراد ضعیف را به سمت تفریط سوق میدهد. دینداری واقعی و خردمندانه و حکیمانه آن است که به حدود و مرزهای الهی توجه شود و هر چیزی سر جای خود قرار گیرد و به هر چیزی به همان اندازه که دین گفته بها داده شود. دین و دینداری ای که به افراط و تفریط گراییده است دینی آفت زده است و نه تنها فرد و جامعه را اصلاح نمیکند بلکه باعث تباهی و هلاکت آنان میگردد … …. 🌐جامعهشناسی علامه. ... جامعه شناسی علامه ۱۹:۱۳ ۱۳۹۶/۰۶/۱۲ 🔅 دموکراسی صوری هر دم درصدد اثبات آن است که به خاطر تمامی آنچه در ولایت و ادارهٔ اوست وجود دارد هم از این رو، زبان اصالت و مرجع قدرتی که پیشاپیش خود بسنده و خردستیز شده است، با رد و بدل کردن نگاههای خواهنده با هم نرد عشق میبازند. زبان اصالت خود را همچون پارهای از روح منفی زمانه نشان میدهد. زبان اصالت کاری را که به لحاظ اجتماعی سودمند باشد در محدودهٔ گرایشی انجام میدهد که پیش از این موضوع تأملات ماکس وبر برده است: گرایش متولیان قدرت اداری به ادامه و گسترش سلطهٔ خود بر قلمروی که آن را به چشم قلمرو فرهنگی خود مینگرند. کارگزاران قدرت اداری یا، به عبارتی، کارشناسان درس خواندهٔ حقوق و مدیریت وقت و بی رقت و به هر مناسبتی خود را ملزم میبینند که در بارهٔ به اصطلاح درونمایهٔ هنر، علم و فلسفه نیز حرفی بزنند. اینان میترسند که مبادا از فرط خشک رویی ملالآور گردند و بر آنند تا به متخصصان روحی همپالهٔ خود اعلام همبستگی کنند و در عین حال مشغله و تجربهٔ خاص خود را زیاده درگیر این همپالگان نکنند. وقتی مدیرکل امور شهری به کنگرهای فلسفی که اصل رهنمای آن همچون عنوان مدیر کل امور شهری از وفاق قبلی با سنجهٔ حکومت اداری نشان دارد خوشامد میگوید، باید از درزگیرها و سوراخ پرکنهای فرهنگی ای که به او ع ... جامعه شناسی علامه ۱۸:۰۷ ۱۳۹۶/۰۶/۱۲ 🎞 در جامعه ایرانی از نگاه دکتر، استاد دانشگاه الزهرا.. 📍 فقر به معنای سرمای شدید در فصل سرماست، 📍 به معنای نداشتن سرپناه مناسب،. 📍 به معنای فروش کلیه، تنفروشی و …. 📍 وقتی آموزش و پرورش خلاف قانون اساسی پولی میشود، بخش قابل توجهی از جمعیت فقیر نمیتواند به آموزش دسترسی داشته باشد. 📍 به قربانیان نظام اجتماعیمان برچسب میزنیم که اینها زن خیابانی هستند، اینا اراذل و اوباش هستند، اینا کارتنخواب هستند و …. 📍 اعتیادی که در شهر میبینیم، همان جوانهایی هستند که در این جمهوریاسلامی دنیا آمدهاند و …. 📍 از سال ۸۴ به بعد، شاهد بیشترین تعداد تعطیلی روزنامهها و احزاب سیاسی را شاهد هستیم …. 📍 ما نیازمند به شفافیت رسانهای و مطبوعاتی هستیم …. 📽 برای مشاهده گزیدههای این مصاحبه، از لینک زیر استفاده کنید🔻.. 🌐جامعهشناسی علامه. ... جامعه شناسی علامه ۱۷:۳۶ ۱۳۹۶/۰۶/۱۲ ✅ نظریه خیر محدود limited good. 🖋 هوشنگ امیر 📍 نظریه Limited Good (خیر محدود)، اشاره به موانع اجتماعی و فرهنگی در توسعه اقتصادی دارد که برخی از عوامل اجتماعی به عنوان موانعی در سر راه توسعه قرار دارند که این عوامل بیشتر ریشه در اعتقادات و طرز تلقی مردم یک جامعه دارد …📍 در زمان طرح این نظریه؛ اشاره به یک ویژگی از جامعه دهقانی داشته است مبنی بر اینکه اعضای چنین جامعهای مقدار هر چیز خوب را محدود میپندارند و از اینرو اگر کسی بخشی از این چیز خوب همانند آب، زمین، پول، وام، خانه، ماشین یا ارتقای شغلی و پست سازمانی را صاحب شد، شانس و فرصت دستیابی دیگران به چیزهای خوب را کاهش میدهد و از بین میبرد. دلالت چنین باوری در سطح اجتماع برخورد نامساعد و حتی دشمنانه دیگران با افراد پیشرفت کننده صاحب چیزهای خوب است …📍 در این اجتماع علمی، اعضا ژنتیکی و تجربی میپندارند خیر، محدود است؛ اعضای محترم و محترمه، ارتقای همدیگر را برنمی تابند و چون برخی از آنها ارتقا یافتند فکر میکنند دیگران نمیتوانند و نباید ارتقا یابند و از اینرو ارتقایافتگان فتیله ارتقا را هر روز بالا میبرند و شرط میگذارند تا جلوی ارتقای سایر اعضا را بگیرند و سایر اعضا هم از ارتقا ... جامعه شناسی علامه ۱۶:۳۰ ۱۳۹۶/۰۶/۱۲ 🔅 هر کنشى در زنجیر انگیزۀ قابل درکى قرار گرفته که درک آن مى تواند به عنوان تبیین روند واقعى رفتار محسوب شود بنابراین، در هر علمى که به معناى ذهنى کنش توجه دارد، ارائۀ تبیین نیازمند احاطه بر ترکیبى از معانى است که فرآیند واقعى کنش قابل درک به آن تعلق دارد. آیا «چوب بر» کارش را براى مزد انجام مى دهد، یا براى مصرف در فصل زمستان و یا براى سرگرمى. اما ممکن است او براى خلاصى از عصبانیت این کار را انجام دهد …🖋 ماکس. 📚 اقتصاد و جامعه. 🌐جامعهشناسی علامه. ... جامعه شناسی علامه ۱۵:۲۴ ۱۳۹۶/۰۶/۱۲ ✅ «این روزها همه این کار را میکنند». 🖋 ندا زاده 📍 این روزها وقتی به تصمیمی یا اقدامی نقدی وارد میکنی مبنی بر این که این تصمیم یا اقدام به دلیلی نادرست است، مثلا ناعادلانه است یا به لحاظ کارکردی پیامدهای منفی جانبی، جمعی یا بلندمدت دارد، یکی از استدلالهای مخالف که بسیار رایج هم هست، این است: «این روزها همه این کار را میکنند». این استدلال خصوصا وقتی پای مستقیم و شخصی و فوری در میان باشد، بیان میشود. اگرچه ممکن است افراد خودآگاه یا ناخودگاه آن را به کار ببرند. به راستی چرا مغالطهی «این روزها همه این کار را میکنند» به عنوان استدلالی و شایستهی پذیرش، عرضه میشود و اغلب هم پذیرفته میشود؟. پیشفرض این مغالطه این است که امر «» با امر یا یکی است و تمایزی بین اینها وجود ندارد. برای مدافعان این مغالطه، داوری دربارهی حسن اخلاقی یا ارزش کارکردی یک عمل، موکول به هنجارین/رایج بودن آن الگوی عمل است. یعنی اگر رفتاری رایج است، لاجرم اخلاقا درست است، یا اگر اقدامی شایع است، نتایج عملی آن نیز بیشک مثبت است، یا نتایج مثبت عملی آن بر نتایج منفی آن میچربد. این در حالی است که منطقا چنین ربط وثیقی بین رایج بودن الگویی از عمل با درستی اخلاقی یا ع ... جامعه شناسی علامه ۱۴:۱۸ ۱۳۹۶/۰۶/۱۲ ✅ شرح مصائب تهران به روایت آمار. 🖋 علی جعفریشهرستانی. دانشجوی دکتری اقتصاد منبع: روزنامه شرق (برشی از متن اصلی). 📍 از سال ١٣٨٤ الی ١٣٩٥ بودجه مصوب شهرداری از ١٤ هزار میلیارد ریال به ١٧٨,٨ هزار میلیارد ریال رسیده و در مدت ١٢ سال حدودا ١٣ برابر شده است. با وجود این، رتبه تهران در کیفیت زندگی در حال کاهش بوده و در قعر جدول قرار گرفته است. (در سال ٢٠١١ در رتبه ١٨٧ دنیا بوده که در سال ٢٠١٧ به جایگاه ١٩٩ تنزل یافته است). ◀️ سهم درآمدهای پایدار از کل درآمدهای شهرداری از ١٥ درصد به حدود ٣٥ درصد رسیده؛ یعنی در دهه گذشته تنها ٢٠ درصد افزایش داشته است. (سهم درخورتوجهی از آن مربوط به اجرای قانون مالیات بر ارزش افزوده بوده است). ◀️ دو منبع اصلی درآمد شهرداری تهران شامل تغییر کاربری و عوارض مازاد است. تراکم مجاز که در سالهای گذشته بیش از ٥٠ درصد منابع مالی اداره شهر بر آن متکی بوده است. ◀️ درحالحاضر معضل عمده شهرداری تهران، کسب درآمد ناپایدار بهویژه ازطریق تراکمفروشی است که علاوه بر تأثیرات منفی بر محیط زیست شهری و عدالت بیننسلی، در شرایط ناپایداری و رکود بازار مسکن، عملا منجر به رکود فعالیتهای مدیریت شهری و کاهش گسترده توان بالفعل خدمترسانی میشود. ... جامعه شناسی علامه ۱۳:۱۱ ۱۳۹۶/۰۶/۱۲ 🔅. 🖋توماس سانکارا. 🌐جامعهشناسی علامه جامعه شناسی علامه ۱۲:۵۹ ۱۳۹۶/۰۶/۱۲ هم رنگ نشدن با مردم و سر خم نکردن در برابر سنتها، خود خدمت بزرگی به جامعه است … ✍🏻جان استوارت میل …. 🌐جامعه شناسی علامه. جامعه شناسی علامه ۱۲:۲۷ ۱۳۹۶/۰۶/۱۲ ✅ خوشحالی چند دقیقهای و سرخوردگی دوبارهی. 🖋سیمین کاظمی 📍دوستی عکس بلیتش را گذاشته و نوید میدهد که سه شنبه چهاردهم شهریور تماشای فوتبال ملی برای زنان آزاد شده است. خبرگزاریهای مختلف فارسی زبان هم یکی پس از دیگری خبر را به سرعت مخابره میکنند که تماشای فوتبال برای زنان آزاد شد و آدرس سایت صدور بلیت منتشر میشود که زنان برای استفاده از این حق دیریافته اقدام کنند. اما دقایقی بعد فدراسیون فوتبال خبر را تکذیب میکند و باز چون همیشه یاس و خشم زنان بر فضا مستولی میشود …❇️ با تاملی بر مسایل و عواملی که زندگی زنان را تحت تاثیر قرار میدهند و آنها را به پایینترین مراتب قشربندی اجتماعی تنزل میدهد، شاید آنچه که در این میان به حساب نیاید، تماشای مسابقات ورزشی باشد. در واقع وقتی نابرابری در متغیرهای اقتصادی مانند حق اشتغال، میزان دستمزد، ارث و دیه و … به طور مستقیم زنان را از منابع اقتصادی موجود محروم، و بدان طریق زمینه فرودستی آنها را در سایر حوزهها فراهم مینماید، شاید سخن گفتن از تماشای فوتبال یک بحث حاشیهای و پرت به نظر برسد. تماشای فوتبال را میتوان دغدغه اقلیتی از زنان دانست که بنا بر طبقه اجتماعی شان، دغدغههای اقتصای ندارند و از مسیرهای دی ... جامعه شناسی علامه ۱۱:۲۰ ۱۳۹۶/۰۶/۱۲ 📅 برنامه زمان بندی مراجعه حضوری و تشکیل پرونده ✅ پذیرفته شدگان مقطع کارشناسی ارشدسال تحصیلی ۹۶-۹۷🔻🔻. 🔶🔸 اطلاعات بیشتر و دانلود فرمهای لازم در وبسایت دانشگاه. 🔷🔹 goo. gl/FerU۴s. 🌐جامعهشناسی علامه. جامعه شناسی علامه ۱۱:۲۰ ۱۳۹۶/۰۶/۱۲ ✅ دستورالعمل و تقویم مراحل ثبت نام الکترونیکی. پذیرفته شدگان مقطع کارشناسیارشد آزمون سال ۱۳۹۶ 🔷 دوره روزانه-نوبت دوم-پردیس خود گردان. 🔶 مرحله اول ثبت نام الکترونیکی:. مرحله اول به صورت الکترونیکی در روزهای سه شنبه ۹۶/۰۶/۱۴ و چهارشنبه ۹۶/۰۶/۱۵ با ورود به پایگاه اینترنتی دانشگاه به نشانی: www. reg. atu. ac. ir توسط هر یک از پذیرفتهشدگان باید انجام گردد. داوطلب میبایست نوع کاربری را «دانشجوی جدیدالورود» انتخاب و باکدملی وشماره داوطلبی وارد سیستم شود. پذیرفتهشدگان لازم است مدارک ذیل را اسکن و در پایگاه اینترنتی دانشگاه بارگذاری نمایند.۱ - صفحه اول شناسنامه (در صورت دارا بودن توضیحات صفحه آخر).۲ - روی و پشت کارت ملی.۳ - عکس.۴ - اصل یا گواهی موقت مدرک کارشناسی که معدل در آن قید شده باشد. ... جامعه شناسی علامه ۱۱:۰۶ ۱۳۹۶/۰۶/۱۲ 🔅خارج از محدوده بودن. سخت نیست. فقط کمی جرأت میخواهد … خود را درگیر زندگی رباتی نکنیم،. یک بار که بیشتر زندگی نمیکنیم،. پس واقعا زندگی کنیم …🌐جامعهشناسی علامه. جامعه شناسی علامه ۱۰:۰۰ ۱۳۹۶/۰۶/۱۲ 🔅پستترین انسان کسی است که خوب بودن کسی را بر حسب زرنگی خود بگذارد ….. 🖊جبران خلیل جبران 🌐جامعهشناسی علامه. جامعه شناسی علامه ۲۲:۰۵ ۱۳۹۶/۰۶/۱۱ 🔅ناصر الدین شاه گاهی در شکار چنان دچار خوی درندگی میشد، که بدون دلیل دستور میداد کمر کفتار را دو نیم کنند و از فوران خون او دلشاد 🗓. 🌐جامعهشناسی علامه. جامعه شناسی علامه ۲۱:۴۴ ۱۳۹۶/۰۶/۱۱ 🔅برچیدن بساط دانش به نفع مدرک!.. 🖊مهران.. 📍امروز برای انجام کاری به مدرسه رفتم مدیر آموزشگاه کنارم نشست و شروع به درددل کرد. از این که تا چه حد در مدارس، «پرورش» در حاشیه قرار گرفته و «آموزش» یکه تازی میکند! اما با توضیحات بعدی او متوجه شدم که حتی آموزش هم به محاق رفته و «مدرک» به مثابه خروجی اصلی نظام آموزش کشور سروری میکند! گفت توصیه کردهاند که مدرسه در انتهای حیاط برچیده شود و بجای آن دفتر یک مرکز «آموزش از راه دور» بنشیند!. نمادی از شکست در برابر!. یادم میآید که یکی از دوستان چندی پیش تصاویری را از یک مجتمع آموزشی در کانادا فرستاده بود. برخلاف مدارس ما که اتاقی تنگ و تاریک در ابعاد یک انباری را به کتابخانه مدارس اختصاص میدهند، کتابخانههای مدارس کانادا دقیقا در ورودی سالن و به صورت «اوپن» طراحی شدهاند. کتابخانه هایی که با انواع رنگ آمیزیهای جذاب میکوشند تا فرصتی را برای همنشینی کودکان و والدین در امر مهم کتابخوانی فراهم آورند. این کتابخانهها حتی مجهز به دوچرخههای ثابتی هستند که امکان پیوند میان کتابها با ورزش و زندگی روزمره را فراهم میآورند. ... ‹ 168 169 170 171 172 173 174 ›
جامعه شناسی علامه ۱۰:۰۰ ۱۳۹۶/۰۶/۱۳ 🎞 در جامعه ایرانی از نگاه دکتر در برنامه خط قرمز.. 📍 فقر به معنای سرمای شدید در فصل سرماست، 📍 به معنای نداشتن سرپناه مناسب،. 📍 به معنای فروش کلیه، تنفروشی و …. 📍 وقتی آموزش و پرورش خلاف قانون اساسی پولی میشود، بخش قابل توجهی از جمعیت فقیر نمیتواند به آموزش دسترسی داشته باشد. 📍 به قربانیان نظام اجتماعیمان برچسب میزنیم که اینها زن خیابانی هستند، اینا اراذل و اوباش هستند، اینا کارتنخواب هستند و …. 📍 اعتیادی که در شهر میبینیم، همان جوانهایی هستند که در این جمهوریاسلامی دنیا آمدهاند و …. 📍 از سال ۸۴ به بعد، شاهد بیشترین تعداد تعطیلی روزنامهها و احزاب سیاسی را شاهد هستیم …. 📍 ما نیازمند به شفافیت رسانهای و مطبوعاتی هستیم …. 📽 برای مشاهده این مصاحبه، فایل زیر را دانلود کنید🔻. www. ...
جامعه شناسی علامه ۲۲:۰۰ ۱۳۹۶/۰۶/۱۲ 🔅مالک یک هتل در سنت آگوستین، فلوریدا برای بیرون کردن سیاه پوستانی که وارد استخر مخصوص سفیدها شدن، داخل آب اسید میریزه!!! 🗓. 🌐جامعهشناسی علامه.
جامعه شناسی علامه ۲۱:۵۷ ۱۳۹۶/۰۶/۱۲ 🔅میشل فوکو (مفاهیم).. 🖊جورج …📍: توانایی مقامات در یا نزدیک راس یک سازمان برای تحت نظارت گرفتن همهی آن چیزی است که با یک نگاه کنترل میشود.:. ساختاری که به فر دارای (برای نمونه مامور زندان) امکان مشاهدهی کامل گروهی از مردم (برای نمونه زندانیان) را میدهد …:. جامعهای که در آن اعمال کنترل بر مردم شدید است.:. آنانی که در مسند قرار دارند میتوانند تعیین کنند که در ابعاد گوناگون چه چیزی بهنجار و چه چیزی نابهنجار است. آنگاه مقامات یا عاملان آنها میتوانند افرادی را که هنجارها را نقض میکنند و نابهنجار در نظر گرفته میشوند، مجازات نمایند …:. یک روش مشاهدهی زیردستان و قضاوت دربارهی کار آنها است. این امر شامل بازسنجی و زیر نظر گرفتن زیردستان و ارزیابی کار آنها میشود؛ امتحان توسط افراد مسئول در یک محیط معین انجام میگیرد و شامل قضاوتهای بهنجارساز دربارهی آنچه یک نمرهی بسنده هست و نیست، میشود.:. این عقیده که در سطح خرد وجود دارد و شامل تلاشها جهت اعمال آن و نیز تلاشها جهت به چالش کشیدن اعمال آن میشود …:. فرآیندی که در دهه ۱۹۶۰ شروع شد و با درمان دارویی جدیدی امکان پذیر گشت، مشتمل بر بستن بسیاری از نهادهای روان پزش ...
جامعه شناسی علامه ۲۰:۵۱ ۱۳۹۶/۰۶/۱۲ 🔅همە چیز در دست انسان است. اما از توانایی خود استفادە نمیکند. چون ترسو است این دیگر واضح است. راستی مردم از چە چیزی بیشتر میترسند؟. از قدم تازە و سخن تازە و بدیع خود بیش از همە چیز میترسند … ….. 🖊فئودور. 🌐جامعهشناسی علامه.
جامعه شناسی علامه ۱۹:۴۵ ۱۳۹۶/۰۶/۱۲ ⚠️ در دین باعث میشود که عدهای راه تفریط در پیش گیرند؛ توجه بیش از حد و با شکلی ناخوشایند به ظواهر شریعت باعث میشود که عدهای ا اینگونه نیست که افراط گروهی، گروه دیگر را مجاز گرداند که راه تفریط در پیش گیرند و اگر گروهی به ظواهر دین بیش از حد بها میدهند و به صورتی ناخوشایند در اجرای آن تلاش میکنند، دیگران آن را زیر پا گذارند یا به لجبازی کشیده شوند و تفریط در امر دین را راهی برای مبارزه با افراطیون قرار دهند …به هر حال باید توجه داشته باشیم که افراط در امری از امور دین دو لطمه مهم و غیر قابل جبران به دین وارد میکند. یکی اینکه به دین چهرهای کاریکاتوری و مضحک میدهد و جذابیت و کارآیی آن را میگیرد و دیگر اینکه باعث پیدایش زمینه تفریط میشود و افراد ضعیف را به سمت تفریط سوق میدهد. دینداری واقعی و خردمندانه و حکیمانه آن است که به حدود و مرزهای الهی توجه شود و هر چیزی سر جای خود قرار گیرد و به هر چیزی به همان اندازه که دین گفته بها داده شود. دین و دینداری ای که به افراط و تفریط گراییده است دینی آفت زده است و نه تنها فرد و جامعه را اصلاح نمیکند بلکه باعث تباهی و هلاکت آنان میگردد … …. 🌐جامعهشناسی علامه. ...
جامعه شناسی علامه ۱۹:۱۳ ۱۳۹۶/۰۶/۱۲ 🔅 دموکراسی صوری هر دم درصدد اثبات آن است که به خاطر تمامی آنچه در ولایت و ادارهٔ اوست وجود دارد هم از این رو، زبان اصالت و مرجع قدرتی که پیشاپیش خود بسنده و خردستیز شده است، با رد و بدل کردن نگاههای خواهنده با هم نرد عشق میبازند. زبان اصالت خود را همچون پارهای از روح منفی زمانه نشان میدهد. زبان اصالت کاری را که به لحاظ اجتماعی سودمند باشد در محدودهٔ گرایشی انجام میدهد که پیش از این موضوع تأملات ماکس وبر برده است: گرایش متولیان قدرت اداری به ادامه و گسترش سلطهٔ خود بر قلمروی که آن را به چشم قلمرو فرهنگی خود مینگرند. کارگزاران قدرت اداری یا، به عبارتی، کارشناسان درس خواندهٔ حقوق و مدیریت وقت و بی رقت و به هر مناسبتی خود را ملزم میبینند که در بارهٔ به اصطلاح درونمایهٔ هنر، علم و فلسفه نیز حرفی بزنند. اینان میترسند که مبادا از فرط خشک رویی ملالآور گردند و بر آنند تا به متخصصان روحی همپالهٔ خود اعلام همبستگی کنند و در عین حال مشغله و تجربهٔ خاص خود را زیاده درگیر این همپالگان نکنند. وقتی مدیرکل امور شهری به کنگرهای فلسفی که اصل رهنمای آن همچون عنوان مدیر کل امور شهری از وفاق قبلی با سنجهٔ حکومت اداری نشان دارد خوشامد میگوید، باید از درزگیرها و سوراخ پرکنهای فرهنگی ای که به او ع ...
جامعه شناسی علامه ۱۸:۰۷ ۱۳۹۶/۰۶/۱۲ 🎞 در جامعه ایرانی از نگاه دکتر، استاد دانشگاه الزهرا.. 📍 فقر به معنای سرمای شدید در فصل سرماست، 📍 به معنای نداشتن سرپناه مناسب،. 📍 به معنای فروش کلیه، تنفروشی و …. 📍 وقتی آموزش و پرورش خلاف قانون اساسی پولی میشود، بخش قابل توجهی از جمعیت فقیر نمیتواند به آموزش دسترسی داشته باشد. 📍 به قربانیان نظام اجتماعیمان برچسب میزنیم که اینها زن خیابانی هستند، اینا اراذل و اوباش هستند، اینا کارتنخواب هستند و …. 📍 اعتیادی که در شهر میبینیم، همان جوانهایی هستند که در این جمهوریاسلامی دنیا آمدهاند و …. 📍 از سال ۸۴ به بعد، شاهد بیشترین تعداد تعطیلی روزنامهها و احزاب سیاسی را شاهد هستیم …. 📍 ما نیازمند به شفافیت رسانهای و مطبوعاتی هستیم …. 📽 برای مشاهده گزیدههای این مصاحبه، از لینک زیر استفاده کنید🔻.. 🌐جامعهشناسی علامه. ...
جامعه شناسی علامه ۱۷:۳۶ ۱۳۹۶/۰۶/۱۲ ✅ نظریه خیر محدود limited good. 🖋 هوشنگ امیر 📍 نظریه Limited Good (خیر محدود)، اشاره به موانع اجتماعی و فرهنگی در توسعه اقتصادی دارد که برخی از عوامل اجتماعی به عنوان موانعی در سر راه توسعه قرار دارند که این عوامل بیشتر ریشه در اعتقادات و طرز تلقی مردم یک جامعه دارد …📍 در زمان طرح این نظریه؛ اشاره به یک ویژگی از جامعه دهقانی داشته است مبنی بر اینکه اعضای چنین جامعهای مقدار هر چیز خوب را محدود میپندارند و از اینرو اگر کسی بخشی از این چیز خوب همانند آب، زمین، پول، وام، خانه، ماشین یا ارتقای شغلی و پست سازمانی را صاحب شد، شانس و فرصت دستیابی دیگران به چیزهای خوب را کاهش میدهد و از بین میبرد. دلالت چنین باوری در سطح اجتماع برخورد نامساعد و حتی دشمنانه دیگران با افراد پیشرفت کننده صاحب چیزهای خوب است …📍 در این اجتماع علمی، اعضا ژنتیکی و تجربی میپندارند خیر، محدود است؛ اعضای محترم و محترمه، ارتقای همدیگر را برنمی تابند و چون برخی از آنها ارتقا یافتند فکر میکنند دیگران نمیتوانند و نباید ارتقا یابند و از اینرو ارتقایافتگان فتیله ارتقا را هر روز بالا میبرند و شرط میگذارند تا جلوی ارتقای سایر اعضا را بگیرند و سایر اعضا هم از ارتقا ...
جامعه شناسی علامه ۱۶:۳۰ ۱۳۹۶/۰۶/۱۲ 🔅 هر کنشى در زنجیر انگیزۀ قابل درکى قرار گرفته که درک آن مى تواند به عنوان تبیین روند واقعى رفتار محسوب شود بنابراین، در هر علمى که به معناى ذهنى کنش توجه دارد، ارائۀ تبیین نیازمند احاطه بر ترکیبى از معانى است که فرآیند واقعى کنش قابل درک به آن تعلق دارد. آیا «چوب بر» کارش را براى مزد انجام مى دهد، یا براى مصرف در فصل زمستان و یا براى سرگرمى. اما ممکن است او براى خلاصى از عصبانیت این کار را انجام دهد …🖋 ماکس. 📚 اقتصاد و جامعه. 🌐جامعهشناسی علامه. ...
جامعه شناسی علامه ۱۵:۲۴ ۱۳۹۶/۰۶/۱۲ ✅ «این روزها همه این کار را میکنند». 🖋 ندا زاده 📍 این روزها وقتی به تصمیمی یا اقدامی نقدی وارد میکنی مبنی بر این که این تصمیم یا اقدام به دلیلی نادرست است، مثلا ناعادلانه است یا به لحاظ کارکردی پیامدهای منفی جانبی، جمعی یا بلندمدت دارد، یکی از استدلالهای مخالف که بسیار رایج هم هست، این است: «این روزها همه این کار را میکنند». این استدلال خصوصا وقتی پای مستقیم و شخصی و فوری در میان باشد، بیان میشود. اگرچه ممکن است افراد خودآگاه یا ناخودگاه آن را به کار ببرند. به راستی چرا مغالطهی «این روزها همه این کار را میکنند» به عنوان استدلالی و شایستهی پذیرش، عرضه میشود و اغلب هم پذیرفته میشود؟. پیشفرض این مغالطه این است که امر «» با امر یا یکی است و تمایزی بین اینها وجود ندارد. برای مدافعان این مغالطه، داوری دربارهی حسن اخلاقی یا ارزش کارکردی یک عمل، موکول به هنجارین/رایج بودن آن الگوی عمل است. یعنی اگر رفتاری رایج است، لاجرم اخلاقا درست است، یا اگر اقدامی شایع است، نتایج عملی آن نیز بیشک مثبت است، یا نتایج مثبت عملی آن بر نتایج منفی آن میچربد. این در حالی است که منطقا چنین ربط وثیقی بین رایج بودن الگویی از عمل با درستی اخلاقی یا ع ...
جامعه شناسی علامه ۱۴:۱۸ ۱۳۹۶/۰۶/۱۲ ✅ شرح مصائب تهران به روایت آمار. 🖋 علی جعفریشهرستانی. دانشجوی دکتری اقتصاد منبع: روزنامه شرق (برشی از متن اصلی). 📍 از سال ١٣٨٤ الی ١٣٩٥ بودجه مصوب شهرداری از ١٤ هزار میلیارد ریال به ١٧٨,٨ هزار میلیارد ریال رسیده و در مدت ١٢ سال حدودا ١٣ برابر شده است. با وجود این، رتبه تهران در کیفیت زندگی در حال کاهش بوده و در قعر جدول قرار گرفته است. (در سال ٢٠١١ در رتبه ١٨٧ دنیا بوده که در سال ٢٠١٧ به جایگاه ١٩٩ تنزل یافته است). ◀️ سهم درآمدهای پایدار از کل درآمدهای شهرداری از ١٥ درصد به حدود ٣٥ درصد رسیده؛ یعنی در دهه گذشته تنها ٢٠ درصد افزایش داشته است. (سهم درخورتوجهی از آن مربوط به اجرای قانون مالیات بر ارزش افزوده بوده است). ◀️ دو منبع اصلی درآمد شهرداری تهران شامل تغییر کاربری و عوارض مازاد است. تراکم مجاز که در سالهای گذشته بیش از ٥٠ درصد منابع مالی اداره شهر بر آن متکی بوده است. ◀️ درحالحاضر معضل عمده شهرداری تهران، کسب درآمد ناپایدار بهویژه ازطریق تراکمفروشی است که علاوه بر تأثیرات منفی بر محیط زیست شهری و عدالت بیننسلی، در شرایط ناپایداری و رکود بازار مسکن، عملا منجر به رکود فعالیتهای مدیریت شهری و کاهش گسترده توان بالفعل خدمترسانی میشود. ...
جامعه شناسی علامه ۱۲:۵۹ ۱۳۹۶/۰۶/۱۲ هم رنگ نشدن با مردم و سر خم نکردن در برابر سنتها، خود خدمت بزرگی به جامعه است … ✍🏻جان استوارت میل …. 🌐جامعه شناسی علامه.
جامعه شناسی علامه ۱۲:۲۷ ۱۳۹۶/۰۶/۱۲ ✅ خوشحالی چند دقیقهای و سرخوردگی دوبارهی. 🖋سیمین کاظمی 📍دوستی عکس بلیتش را گذاشته و نوید میدهد که سه شنبه چهاردهم شهریور تماشای فوتبال ملی برای زنان آزاد شده است. خبرگزاریهای مختلف فارسی زبان هم یکی پس از دیگری خبر را به سرعت مخابره میکنند که تماشای فوتبال برای زنان آزاد شد و آدرس سایت صدور بلیت منتشر میشود که زنان برای استفاده از این حق دیریافته اقدام کنند. اما دقایقی بعد فدراسیون فوتبال خبر را تکذیب میکند و باز چون همیشه یاس و خشم زنان بر فضا مستولی میشود …❇️ با تاملی بر مسایل و عواملی که زندگی زنان را تحت تاثیر قرار میدهند و آنها را به پایینترین مراتب قشربندی اجتماعی تنزل میدهد، شاید آنچه که در این میان به حساب نیاید، تماشای مسابقات ورزشی باشد. در واقع وقتی نابرابری در متغیرهای اقتصادی مانند حق اشتغال، میزان دستمزد، ارث و دیه و … به طور مستقیم زنان را از منابع اقتصادی موجود محروم، و بدان طریق زمینه فرودستی آنها را در سایر حوزهها فراهم مینماید، شاید سخن گفتن از تماشای فوتبال یک بحث حاشیهای و پرت به نظر برسد. تماشای فوتبال را میتوان دغدغه اقلیتی از زنان دانست که بنا بر طبقه اجتماعی شان، دغدغههای اقتصای ندارند و از مسیرهای دی ...
جامعه شناسی علامه ۱۱:۲۰ ۱۳۹۶/۰۶/۱۲ 📅 برنامه زمان بندی مراجعه حضوری و تشکیل پرونده ✅ پذیرفته شدگان مقطع کارشناسی ارشدسال تحصیلی ۹۶-۹۷🔻🔻. 🔶🔸 اطلاعات بیشتر و دانلود فرمهای لازم در وبسایت دانشگاه. 🔷🔹 goo. gl/FerU۴s. 🌐جامعهشناسی علامه.
جامعه شناسی علامه ۱۱:۲۰ ۱۳۹۶/۰۶/۱۲ ✅ دستورالعمل و تقویم مراحل ثبت نام الکترونیکی. پذیرفته شدگان مقطع کارشناسیارشد آزمون سال ۱۳۹۶ 🔷 دوره روزانه-نوبت دوم-پردیس خود گردان. 🔶 مرحله اول ثبت نام الکترونیکی:. مرحله اول به صورت الکترونیکی در روزهای سه شنبه ۹۶/۰۶/۱۴ و چهارشنبه ۹۶/۰۶/۱۵ با ورود به پایگاه اینترنتی دانشگاه به نشانی: www. reg. atu. ac. ir توسط هر یک از پذیرفتهشدگان باید انجام گردد. داوطلب میبایست نوع کاربری را «دانشجوی جدیدالورود» انتخاب و باکدملی وشماره داوطلبی وارد سیستم شود. پذیرفتهشدگان لازم است مدارک ذیل را اسکن و در پایگاه اینترنتی دانشگاه بارگذاری نمایند.۱ - صفحه اول شناسنامه (در صورت دارا بودن توضیحات صفحه آخر).۲ - روی و پشت کارت ملی.۳ - عکس.۴ - اصل یا گواهی موقت مدرک کارشناسی که معدل در آن قید شده باشد. ...
جامعه شناسی علامه ۱۱:۰۶ ۱۳۹۶/۰۶/۱۲ 🔅خارج از محدوده بودن. سخت نیست. فقط کمی جرأت میخواهد … خود را درگیر زندگی رباتی نکنیم،. یک بار که بیشتر زندگی نمیکنیم،. پس واقعا زندگی کنیم …🌐جامعهشناسی علامه.
جامعه شناسی علامه ۱۰:۰۰ ۱۳۹۶/۰۶/۱۲ 🔅پستترین انسان کسی است که خوب بودن کسی را بر حسب زرنگی خود بگذارد ….. 🖊جبران خلیل جبران 🌐جامعهشناسی علامه.
جامعه شناسی علامه ۲۲:۰۵ ۱۳۹۶/۰۶/۱۱ 🔅ناصر الدین شاه گاهی در شکار چنان دچار خوی درندگی میشد، که بدون دلیل دستور میداد کمر کفتار را دو نیم کنند و از فوران خون او دلشاد 🗓. 🌐جامعهشناسی علامه.
جامعه شناسی علامه ۲۱:۴۴ ۱۳۹۶/۰۶/۱۱ 🔅برچیدن بساط دانش به نفع مدرک!.. 🖊مهران.. 📍امروز برای انجام کاری به مدرسه رفتم مدیر آموزشگاه کنارم نشست و شروع به درددل کرد. از این که تا چه حد در مدارس، «پرورش» در حاشیه قرار گرفته و «آموزش» یکه تازی میکند! اما با توضیحات بعدی او متوجه شدم که حتی آموزش هم به محاق رفته و «مدرک» به مثابه خروجی اصلی نظام آموزش کشور سروری میکند! گفت توصیه کردهاند که مدرسه در انتهای حیاط برچیده شود و بجای آن دفتر یک مرکز «آموزش از راه دور» بنشیند!. نمادی از شکست در برابر!. یادم میآید که یکی از دوستان چندی پیش تصاویری را از یک مجتمع آموزشی در کانادا فرستاده بود. برخلاف مدارس ما که اتاقی تنگ و تاریک در ابعاد یک انباری را به کتابخانه مدارس اختصاص میدهند، کتابخانههای مدارس کانادا دقیقا در ورودی سالن و به صورت «اوپن» طراحی شدهاند. کتابخانه هایی که با انواع رنگ آمیزیهای جذاب میکوشند تا فرصتی را برای همنشینی کودکان و والدین در امر مهم کتابخوانی فراهم آورند. این کتابخانهها حتی مجهز به دوچرخههای ثابتی هستند که امکان پیوند میان کتابها با ورزش و زندگی روزمره را فراهم میآورند. ...