جامعه شناسی علامه شبکه جامعهشناسی علامه 📍 بررسی تحلیلی جامعهشناختی و سیاستگذاری اجتماعی پشتیبانی و ارتباط با ما⬇️ ☑️ @Atu_Sociologier اینستاگرام: 📸 Instagram.com/atu_sociology جامعه شناسی علامه ۱۱:۰۶ ۱۳۹۶/۰۴/۳۱ 📚کتاب مفهوم در. 🖋 دنی کوش. ترجمه از فریدون وحید 📍امروزه فرهنگ در معنای وسیع آن به الگوهای زندگی و تفکر باز میگردد؛ چرا که کاربرد مفهوم فرهنگ مستقیما به آنچه با معنا سروکار دارد، مربوط میشود. اما مطالعه علمی فرهنگ، تحول تاریخی آن را ایجاب میکند و این تحول تاریخی با تکوین اجتماعی تصور فرهنگ، در ارتباط است. حوزه مطالعات فرهنگی که از آمریکا شروع شده است، به مسائلی از قبیل همبستگیهای اجتماعی، اعمال و عادات و … می¬پردازد و بحث تلاقی فرهنگها را مطرح میکند. همچنین بحث استقلال فرهنگی اهمیتی ویژه دارد که با حفظ هویت جمعی بسیار نزدیک است چرا که فرهنگ و هویت دو مفهومی هستند که خواستگاه واحد دارند و لازم و ملزوم یکدیگرند. نکته مهم این است که فرهنگ در تمامی حوزههای جامعه، خود را آمرانه تحمیل نمیکند. بلکه فرایند فرهنگ پذیری اجتماعی، فرایندی بی نهایت پیچیده و ناخودآگاه است. کتاب حاضر در واقع نوعی جمع بندی است از همه کاربردهایی که تاکنون از واژه فرهنگ در عمل آمده است. افزون بر این، نحوه گوناگون برخورد با فرهنگها و به ویژه برخوردهای غیرواقع بینانه گروهها و اقوام مسلط با فرهنگ مردم زیرسلطه یا مهاجر مورد توجه و ارزیابی واقع شده است. دنی کوش ن ... جامعه شناسی علامه ۱۱:۰۶ ۱۳۹۶/۰۴/۳۱ 📚 کتاب مفهوم در. 🖋 دنی کوش. ترجمه از فریدون وحید 📌 توضیحات در پست قبل. 📌 t. me/atu_sociology/۲۴۶۳. 📌 کتاب از تلگرام …. 🌐جامعه شناسی علامه. جامعه شناسی علامه ۱۰:۰۰ ۱۳۹۶/۰۴/۳۱ 🔅من آدم حساسی نیستم. وقتی خانهی والدینم را ترک کردم گریه نکردم. وقتی گربهام مرد گریه نکردم وقتی در ناسا کار پیدا کردم گریه نکردم. و حتی وقتی روی ماه پا گذاشتم گریه نکردم.!. اما وقتی از روی ماه به زمین نگاه کردم بغضم گرفت با تردید با پرچمی که بنا بود روی ماه نصب کنم بازی میکردم از آن فاصله رنگ و نژاد و ملیتی نبود ما بودیم و یک خانه ی گرد آبی. با خودم گفتم انسانها برای چه میجنگند.؟. انگشت شصتم را به سمت زمین گرفتم و کره زمین با آن عظمت پشت انگشت شصتم پنهان شد و من با تمام وجود اشک ریختم …🖊نیل آرمسترانگ. ✂️از خاطرات اولین فضانوردان تاریخ. 🌐جامعهشناسی علامه. ... جامعه شناسی علامه ۱۹:۵۴ ۱۳۹۶/۰۴/۳۰ محمد مالجو:. منبع: شرق … جامعه شناسی علامه ۱۸:۴۸ ۱۳۹۶/۰۴/۳۰ 🔅داف.. شاید کمتر کسی پیدا شود که اسم (Duff) را نشنیده باشد اگر در دیکشنری به دنبال معنای آن بگردید معانی متفاوتی را خواهید دید. دختری که اجتماعی است، دختری که در مهمانیها و پارتیها میدرخشد، دختری که در جمعهای اجتماعی در مقایسه با دیگر دختران بهتر باشد و معانی دیگر. جایی خوانده بودم که داف در کانتکس آلمانی به معنای «بند کفش» است و در کانتکس انگلیسی در معنای «گیاههای فاسد جنگل» و در کانتکس اروپایی آن به معنای «هرزگی و فاحشگی» است. حال با این مواردی که گفته شد باید دید در کانتکس و بستر اجتماعی جامعهی ایرانی داف چیست و در ذهنیت مردانه و زنانه چه معنایی از آن میشود و نوع کنشی که در رابطه با آن شکل میگیرد چیست.؟ به نظرم در معنای دخترانه و زنانهی آن داف امری تظاهری است که جنسیت مونث با تمام قوا در رقابتی دائمی سعی میکنند تا خود را بهتر از دیگران در عرصهی حیات اجتماعی به معرض نمایش بگذارند و مطابق آن به کنشهای خود شکل دهند. بسیاری از آنان وقتی با کلمه داف فراخوانده میشوند احساس خوشایند به آنان دست میدهد و مطابق آن در درون خود از نوعی رضایت، احساس خوشحالی میکنند. در کتاب ی_طبقهی_تنآسا از مصرف تظاهری در امر کنش اجتماعی سخن میگوید: «از ... جامعه شناسی علامه ۱۷:۴۲ ۱۳۹۶/۰۴/۳۰ 📍 چهره واقعی، چهره آشکار و بیپردهی بناپارت همین است رهبری اوباش را به عهده میگیرد و اینان را تامینکنندهی منافع شخصی خود میداند، این خیل بی سر و پا را که پس مانده و زائدهی همهی طبقات اجتماعی است، تنها طبقهای میشناسد که میتواند مطلقا بر آن متکی باشد …در سفرهای او گروههایی از این جمعیت در گاری تلمبار میشدند و نقش «مردم استقبال کننده» را بازی میکردند که با شور و اشتیاق به استقبال او میرفتند و فریاد «زنده باد امپراطور» سر میدادند و به جمهوریخواهان اهانت میکردند و با چماق به جانشان میافتادند. طبعا این کار را تحت حمایت نیروهای پلیس میکردند …📚 مکتب دیکتاتورها. 🖋 اینیاتسیو سیلونه …🌐جامعهشناسی علامه. ... جامعه شناسی علامه ۱۶:۳۶ ۱۳۹۶/۰۴/۳۰ 📚 کتاب شناسی. 🖋 هانری لوفور. ترجمه از دکتر روحالله عباسی 📌 توضیحات در پست قبل. 📌 t. me/atu_sociology/۲۴۵۵. 📌 کتاب از تلگرام …. 🌐جامعه شناسی علامه. جامعه شناسی علامه ۱۶:۳۶ ۱۳۹۶/۰۴/۳۰ 📚کتاب شناسی. 🖋 هانری لوفور. ترجمه از دکتر روحالله عباسی 📍کارل مارکس متفکر انقلابی، فیلسوف، جامعهشناس، تاریخدان، اقتصاددان آلمانی و از تاثیرگذارترین اندیشمندان تمام اعصار است. او به همراه فردریش انگلس، مانیفست کمونیست (۱۸۴۸) که مشهورترین رساله تاریخ جنبش سوسیالیستی میباشد را منتشر کرد. مارکس همچنین مولف سرمایه مهمترین کتاب این جنبش است. این آثار به همراه سایر تالیفات او و انگلس، بنیان و جوهره اصلی تفکر مارکسیسم را تشکیل میدهد. «تاریخ همه جوامع تا کنون، تاریخ مبارزه طبقاتی بوده است.» از جمله مشهورترین جملات مارکس درباره تاریخ است که در خط اول مانیفست کمونیست خلاصه شدهاست …این کتاب در ۶ فصل به بررسی جامعهشناسی مارکس پرداختهاست …۱- اندیشه مارکسیستی و جامعهشناسی.۲- پراکسی (عمل اجتماعی).۳- جامعهشناسی شناخت (معرفت) و ایدئولوژی.۴- مارکس و طبقات اجتماعی.۵- جامعهشناسی سیاسی - نظریه حکومت.۶- نتیجهگیری. ✅ برای مطالعه آنلاین کتاب و یا دانلود مستقیم به لینک زیر سر بزنید👇👇👇. 📌 goo. gl/s۳e۸۳d. و یا در نوشته بعد، از تلگرام دانلود کنید …. ... جامعه شناسی علامه ۱۵:۳۰ ۱۳۹۶/۰۴/۳۰ زمان آدمها را دگرگون میکند. 🌐جامعهشناسی علامه جامعه شناسی علامه ۱۴:۲۴ ۱۳۹۶/۰۴/۳۰ 🔅سطل زباله:. من غذای بهتری، نسبت به ۶۰ درصد کودکان جهان میخورم!.. 🌐جامعهشناسی علامه جامعه شناسی علامه ۱۳:۱۸ ۱۳۹۶/۰۴/۳۰ 🔅چرا باید رمان بخوانیم؟.. ✅مصطفی ملکیان در گفتگو با مجله الف 🔹خدمتی که رمان میکند در اینکه من خودم را بشناسم و دیگران را بشناسم از خدمتی که فلسفه میکند به مراتب وسیعتر است. ما برخلاف قرصهای آسپرین که یک میلیاردش هم از دستگاه بیرون بیاید مثل هم است، مثل هم نیستیم و اگر کسی گمان کند ما انسانها مثل هم هستیم از شناخت انسانها واقعا غافل افتاده و جهل مرکب نسبت به انسانها دارد نه علم. اگر بخواهیم جهل مرکب تبدیل به علم شود باید از کلیگوئیها بیایم و نشان بدهیم که هرانسانی سرنوشت خاص خودش را دارد در عین اینکه سرشت مشترکی هم با دیگر انسانها دارد.. 🔹رمان خواندن هر بار ما را با یک، دو، سه و N انسان بینظیر دیگر هم مواجه میکند. این طور نیست که هرکسی شجاع باشد سخی هم باشد، بیا انسان شجاع بخیل نشانت بدهم، این طور هم نیست که هر کسی سخیست شجاع هم هست، من سخی بزدل هم نشان میدهم. همه همبستگیهایی را که ما گمان میکنیم در ویژگیهای انسانی وجود دارد بهم میزند و نشان میدهد این همبستگیها توهمی است. ما فکر میکنیم همبستگی وجود دارد بین پولدار بودن و بیرحم بودن، بین فقیر بودن و متواضع بودن، بین صداقت و سخا؛ اصلا و ابدا اینگونه نیست. همبستگیهای معنادار ر ... جامعه شناسی علامه ۱۲:۱۲ ۱۳۹۶/۰۴/۳۰ 🔅 فراسوی مطلق-نسبی اندیشیدن: مرگ میرای کلان روایت. 🖋 کامران 📍 برای صیرورتی غیر مدرن و عبور از فلسفه مدرن راهکار چیست؟ قبل از سخن از راهکار این نکته بهجاست که نخست باید گفت راهکار رهایی از یک دستهبندی و یا ساختاری مجازی (به تعبیر دلوزی کلمه) خروج از آن نیست بلکه فرا رفتن از آن است، همانگونه که نیچه از فراسوی خیر و شر سخن میگوید و نه از بیرون آن. اما این فراسو اگر بیرونیت نیست کجاست؟ این فراسوی اتفاقا نوعی درونیت است. درونیت در هالهای از خلأ که درون هر امر ساختاری نهفته است. فقدانی که شرط اونتولوژیک هر نظام دستهبندی (همچون نظامهای اخلاقی) میباشد. بنابراین فراسو را باید در درون جست بیآنکه این درون را خود ساختار یا نظام در نظر گرفت. فراسو درونیتی غیریتمند است. فقدانی که ناشی از امر واقعی و رخدادی است که گاهگاه خود را در لوای واریختگی و شکلی آنافورفیک ظاهر میسازد و بنیاد و کاربرد هر دستهبندی و ساختاری را به چالش میکشد …ادامه یاداشت در لینک زیر:. ... جامعه شناسی علامه ۱۱:۰۶ ۱۳۹۶/۰۴/۳۰ 🔅 «» «آتنا» ی دیگر.. ناپدری شیطان پرست! بیش از ۷۰ بار به کودک ۷ ساله کرد این قصه پر غصه روایت زندگی آتناهاست. دختر بچههای پاک و معصومی که هنوز دلبسته عروسک بازی هستند اما در تلخی ناتمام این زندگی، قربانی هوی و هوس مردانی میشوند که …. داستان آتنای هفت ساله را همه شنیدهاند. دختر بچهای که برای آب خوردن به مغازهای رفت که صاحبش رسم مهربانی و انسانیت را از یاد برده بود و … هنوز داغ آتنای پارس آبادی سرد نشده که خبر آزار و اذیت جنسی دخترکی هفت ساله در استان البرز سرزبانها افتاده. دختری به نام که از طرف ناپدری مورد تجاوز قرار گرفت تا این روزها روی تخت بیمارستان روزگار بگذراند. آدرس روی کاغذ را نگاه میکنم. طبقه دوم. بخش کودکان. اتاق ۱۰۳. ... جامعه شناسی علامه ۱۰:۰۰ ۱۳۹۶/۰۴/۳۰ 📍 وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی از دستور رئیسجمهوری برای رسیدگی به وضعیت اقتصادی خانواده آتنا اصلانی خبر داد و گفت: پدر آتنا با منظور من به طور مشخص خانواده آتنا نیست. اگر اخبار سال ۹۶ را بررسی کنید به راحتی چند نمونه خواهید یافت. شاید آخرین مثال در این خصوص پیرزنی که با چهارپایه پلاستیکی در محل رای گیری حاضر شد یا کودکی که در حمله تروریستی به مجلس نجات یافت بودند و مشکل آنها پس از انتشار عکس شان در رسانهها؛ با «دستور ویژه» حل شد.. این رویه را رویهای اشتباه میدانم. اینکه ۱-کسی به طور اتفاقی از یک فرد مستأصل یا آسیب دیده عکس بگیرد و در شبکههای مجازی منتشر کند، ۲-بعد خبر در شبکههای اجتماعی تبدیل به موضوع بحث افکار عمومی شود و به دنبال آن، ۳-دولت به موضوع توجه کند و در نهایت ۴-برای حل مشکل آن یک فرد دستور ویژه صادر کند رویه قابل دفاعی نیست. در واقع گویی دولت یا دولتها فقط با دوربین گوشیهای موبایل خبردار میشوند که در کشور چه خبر است. شاید چون در اینجا پای شبکههای اجتماعی، بحثهای انسانی، لایک و دوربینهای موبایل در میان است این روند کمی شیک و فانتزی به نظر برسد ولی تفاوت محسوسی با فرایندی که در دولت قبل حاکم بود ندارد. حداقل آن دولت پروسه ارسال نامههای مردمی به رئیس جمهور را داشت و افراد بیشتری این فرصت ر ... جامعه شناسی علامه ۲۱:۴۸ ۱۳۹۶/۰۴/۲۹ 🔅 «نظام پزشکی» و ضرورت مواجهه با کالاییشدن سلامت. 🖋 رضا 📍 از منظر جامعهشناختی، نهادها و تشکلهای صنفی نقش تقویتکنندۀ همبستگی اجتماعی را برعهده دارند. در هر جامعه در تمامیت آن، سه قدرت سیاسی، اقتصادی، و اجتماعی حضور دارند که بهترتیب توسط دولت، بازار، و نهادهای مدنی اعمال میشوند. نسبت و موازنۀ میان این نیروها از اهمیت اساسی برخوردار است. در دوران مدرن، به تدریج حوزۀ عمومی توسط دولت و بازار محدود و محدودتر شد و جوامع با مخاطرههای مداومی روبرو شدند؛ مخاطرههایی که عموما بازتاب شکست بازار و شکست سیاستهای دولت بود. بههمین تناسب سازوکارهای تخصیص قدرت و منابع نیز دگرگون شد. در این راستا نهادهای مدنی بهعنوان مهمترین منبع اعمال قدرت اجتماعی تلاش کردند تا فضای تنفسی جامعه را باز کنند و در راستای همبستگی اجتماعی، سازوکارهای توزیع منابع در جامعه را نیز مبتنی بر سطحی از عدالت سامان دهند. بدینمنظور این نهادها در الگوهای مختلف نظری بهطور مستقیم و غیرمستقیم بر دولت و بازار فشار میآورند تا همبستگی اجتماعی را از طریق عادلانهتر شدن توزیع منابع تقویت کنند.. 📍 نظامهای صنفی نظیر نظام پزشکی، نظام مهندسی، و … عملا باید بتوانند ائتلافهایی اجتماعی را ح ... جامعه شناسی علامه ۲۰:۴۲ ۱۳۹۶/۰۴/۲۹ 🔅واگیری اجتماعی؛ …📍واگیری اجتماعی یا سرایت اجتماعی به معنای انتقال و گسترش نسبتا خود بخودی برخی پدیدههای مرتبط با روانشناسی جمعی -عدم آگاهی؛. - سرعت پذیرش؛. - فقدان اندیشه …لذا دانشمندان گفتهاند که در برخی موارد همچون انبوه خلقها، تسری و واگیری وقایع اجتماعی میتواند، افراد عادی و بهنجار را چنان متأثر سازد که تعادل خود را برای زمانی از دست بدهند و به اعمالی عجیب و غیر منتظره دست بزنند؛ مثلا مثله کردن سیاهان در این حالات روانی صورت میگیرد؛ که در این حالت واگیری اجتماعی، صورت آلوده سازی (واگیری عیوب و بدیها) یافته است. واگیری همواره چنین نیست؛ بلکه میتواند، موجبات اشاعۀ هنجارهای اجتماعی و نیز پذیرش آنان را فراهم نماید …بنابراین میتوان گفت: واگیری اجتماعی عبارت است از اشاعه و انتشار بسیار سریع اندیشهها، گرایشها، هنجارها، احساسات، عواطف و الگوهای رفتاری (چه خوب و چه بد)، در میان تعداد نسبتا کثیری از مردم، از طریق کنش اجتماعی و بدون تفکر و تعمق منطقی. بسیاری از وقایع و پدیدههای اجتماعی، نظیر شایعات، ترسهای جمعی، هذیانهای جمعی، مد، هیجانهای جمعی، افکار عمومی و بسیاری از رفتارهای جمعی، از طریق واگیری پخش میشوند و بسیار سریع تسری مییابند؛ به گونهای که به جز تعداد اندکی، بقیه نمیتوانند در برابر آن مقاومت نمای ... جامعه شناسی علامه ۱۹:۳۶ ۱۳۹۶/۰۴/۲۹ 🔅 انسانها همه چیز را با پول میسنجند …به قول فرد هیرش:. 🖋 فرامرز پور …🌐جامعهشناسی علامه جامعه شناسی علامه ۱۸:۳۰ ۱۳۹۶/۰۴/۲۹ 🔅 این آگاهى انسانها نیست که هستى آنها را تعیین میکند، بلکه این هستى اجتماعى آنهاست که آگاهی شان را تعیین مى کند 🖊 کارل. 🌐جامعهشناسی علامه. جامعه شناسی علامه ۱۷:۲۴ ۱۳۹۶/۰۴/۲۹ 🔅 علیرضا ثقفی: کارورزی، یک طرح شکست خورده است 📍 علیرضا ثقفی، فعال کارگری، عضو کانون مدافعان حقوق کارگر و عضو کانون نویسندگان ایران است. او که از فعالین قدیمی کارگری در ایران است بارها توسط نهادهای امنیتی به دلیل فعالیتهای کارگری خود بازداشت و زندانی شده است. ثقفی در گفتگو با ماهنامه خط صلح، طرح کارورزی وزارت کار را که به منظور ثبت نام از متقاضیان کار و فارغ التحصیلان بیکار دانشگاهی اخیرا به صورت رسمی آغاز شده است، «طرحی شکست خورده» میداند که «راه به جایی نخواهد برد». این فعال سرشناس کارگری در ایران که انتقادات جدی به طرح کارورزی دارد، معتقد است «هیچ طرحی در این بلبشو و فسادی که در این جا حاکم است، قابل اجرا نیست» …ادامه مطلب. علامه. ... جامعه شناسی علامه ۱۶:۱۸ ۱۳۹۶/۰۴/۲۹ ✅کودکان زیادی در حال قربانی شدن هستند/وقتی کار از کار گذشت؛ ورود میکنیم/ بسیاری از آسیبها رسانهای نمیشود 🔅معاون رییسجمهور در امور زنان و خانواده با تاکید براینکه بسیاری از آسیبهای اجتماعی رسانهای نمیشود و در لایههای زیرین جامعه وجود دارد، گفت: نگران بسیاری از کودکانی هستیم که در حال قربانی شدن هستند؛ بدون اینکه صدایی داشته باشند و این جای تاسف دارد …🔅شهیندخت مولاوردی معاون رییسجمهور در امور زنان و خانواده در واکنش به قتل آتنا و تجاوز به کیمیا و دختربچه دیگری در دروازه غار و در پاسخ به این سوال که این دختران خردسال، زنان و مادران آینده جامعه هستند، چه برنامهای برای حمایت از این دختران آسیب دیده دارید، گفت: روز گذشته کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس جلسهای در خصوص لایحه حمایت از حقوق کودکان و نوجوانان داشته و با پیگیری اعضای این کمیسیون بنا هست این لایحه در دستور کار قرار بگیرد و امیدواریم هر چه زودتر تصویب و اجرایی شود …🔅او با بیان اینکه اگرچه بودن یک قانون در حمایت از کودکان و نوجوانان شرط لازم است، اما کافی نیست، گفت: متاسفانه در کشور ما بیشتر برنامهها درمان محور است و وقتی کار از کار گذشت؛ برنامههایی برای درمان ارائه میشود، در حالی که نیازمند تدابیر ویژهای برای پیشگیری از این جر ... ‹ 198 199 200 201 202 203 204 ›
جامعه شناسی علامه ۱۱:۰۶ ۱۳۹۶/۰۴/۳۱ 📚کتاب مفهوم در. 🖋 دنی کوش. ترجمه از فریدون وحید 📍امروزه فرهنگ در معنای وسیع آن به الگوهای زندگی و تفکر باز میگردد؛ چرا که کاربرد مفهوم فرهنگ مستقیما به آنچه با معنا سروکار دارد، مربوط میشود. اما مطالعه علمی فرهنگ، تحول تاریخی آن را ایجاب میکند و این تحول تاریخی با تکوین اجتماعی تصور فرهنگ، در ارتباط است. حوزه مطالعات فرهنگی که از آمریکا شروع شده است، به مسائلی از قبیل همبستگیهای اجتماعی، اعمال و عادات و … می¬پردازد و بحث تلاقی فرهنگها را مطرح میکند. همچنین بحث استقلال فرهنگی اهمیتی ویژه دارد که با حفظ هویت جمعی بسیار نزدیک است چرا که فرهنگ و هویت دو مفهومی هستند که خواستگاه واحد دارند و لازم و ملزوم یکدیگرند. نکته مهم این است که فرهنگ در تمامی حوزههای جامعه، خود را آمرانه تحمیل نمیکند. بلکه فرایند فرهنگ پذیری اجتماعی، فرایندی بی نهایت پیچیده و ناخودآگاه است. کتاب حاضر در واقع نوعی جمع بندی است از همه کاربردهایی که تاکنون از واژه فرهنگ در عمل آمده است. افزون بر این، نحوه گوناگون برخورد با فرهنگها و به ویژه برخوردهای غیرواقع بینانه گروهها و اقوام مسلط با فرهنگ مردم زیرسلطه یا مهاجر مورد توجه و ارزیابی واقع شده است. دنی کوش ن ...
جامعه شناسی علامه ۱۱:۰۶ ۱۳۹۶/۰۴/۳۱ 📚 کتاب مفهوم در. 🖋 دنی کوش. ترجمه از فریدون وحید 📌 توضیحات در پست قبل. 📌 t. me/atu_sociology/۲۴۶۳. 📌 کتاب از تلگرام …. 🌐جامعه شناسی علامه.
جامعه شناسی علامه ۱۰:۰۰ ۱۳۹۶/۰۴/۳۱ 🔅من آدم حساسی نیستم. وقتی خانهی والدینم را ترک کردم گریه نکردم. وقتی گربهام مرد گریه نکردم وقتی در ناسا کار پیدا کردم گریه نکردم. و حتی وقتی روی ماه پا گذاشتم گریه نکردم.!. اما وقتی از روی ماه به زمین نگاه کردم بغضم گرفت با تردید با پرچمی که بنا بود روی ماه نصب کنم بازی میکردم از آن فاصله رنگ و نژاد و ملیتی نبود ما بودیم و یک خانه ی گرد آبی. با خودم گفتم انسانها برای چه میجنگند.؟. انگشت شصتم را به سمت زمین گرفتم و کره زمین با آن عظمت پشت انگشت شصتم پنهان شد و من با تمام وجود اشک ریختم …🖊نیل آرمسترانگ. ✂️از خاطرات اولین فضانوردان تاریخ. 🌐جامعهشناسی علامه. ...
جامعه شناسی علامه ۱۸:۴۸ ۱۳۹۶/۰۴/۳۰ 🔅داف.. شاید کمتر کسی پیدا شود که اسم (Duff) را نشنیده باشد اگر در دیکشنری به دنبال معنای آن بگردید معانی متفاوتی را خواهید دید. دختری که اجتماعی است، دختری که در مهمانیها و پارتیها میدرخشد، دختری که در جمعهای اجتماعی در مقایسه با دیگر دختران بهتر باشد و معانی دیگر. جایی خوانده بودم که داف در کانتکس آلمانی به معنای «بند کفش» است و در کانتکس انگلیسی در معنای «گیاههای فاسد جنگل» و در کانتکس اروپایی آن به معنای «هرزگی و فاحشگی» است. حال با این مواردی که گفته شد باید دید در کانتکس و بستر اجتماعی جامعهی ایرانی داف چیست و در ذهنیت مردانه و زنانه چه معنایی از آن میشود و نوع کنشی که در رابطه با آن شکل میگیرد چیست.؟ به نظرم در معنای دخترانه و زنانهی آن داف امری تظاهری است که جنسیت مونث با تمام قوا در رقابتی دائمی سعی میکنند تا خود را بهتر از دیگران در عرصهی حیات اجتماعی به معرض نمایش بگذارند و مطابق آن به کنشهای خود شکل دهند. بسیاری از آنان وقتی با کلمه داف فراخوانده میشوند احساس خوشایند به آنان دست میدهد و مطابق آن در درون خود از نوعی رضایت، احساس خوشحالی میکنند. در کتاب ی_طبقهی_تنآسا از مصرف تظاهری در امر کنش اجتماعی سخن میگوید: «از ...
جامعه شناسی علامه ۱۷:۴۲ ۱۳۹۶/۰۴/۳۰ 📍 چهره واقعی، چهره آشکار و بیپردهی بناپارت همین است رهبری اوباش را به عهده میگیرد و اینان را تامینکنندهی منافع شخصی خود میداند، این خیل بی سر و پا را که پس مانده و زائدهی همهی طبقات اجتماعی است، تنها طبقهای میشناسد که میتواند مطلقا بر آن متکی باشد …در سفرهای او گروههایی از این جمعیت در گاری تلمبار میشدند و نقش «مردم استقبال کننده» را بازی میکردند که با شور و اشتیاق به استقبال او میرفتند و فریاد «زنده باد امپراطور» سر میدادند و به جمهوریخواهان اهانت میکردند و با چماق به جانشان میافتادند. طبعا این کار را تحت حمایت نیروهای پلیس میکردند …📚 مکتب دیکتاتورها. 🖋 اینیاتسیو سیلونه …🌐جامعهشناسی علامه. ...
جامعه شناسی علامه ۱۶:۳۶ ۱۳۹۶/۰۴/۳۰ 📚 کتاب شناسی. 🖋 هانری لوفور. ترجمه از دکتر روحالله عباسی 📌 توضیحات در پست قبل. 📌 t. me/atu_sociology/۲۴۵۵. 📌 کتاب از تلگرام …. 🌐جامعه شناسی علامه.
جامعه شناسی علامه ۱۶:۳۶ ۱۳۹۶/۰۴/۳۰ 📚کتاب شناسی. 🖋 هانری لوفور. ترجمه از دکتر روحالله عباسی 📍کارل مارکس متفکر انقلابی، فیلسوف، جامعهشناس، تاریخدان، اقتصاددان آلمانی و از تاثیرگذارترین اندیشمندان تمام اعصار است. او به همراه فردریش انگلس، مانیفست کمونیست (۱۸۴۸) که مشهورترین رساله تاریخ جنبش سوسیالیستی میباشد را منتشر کرد. مارکس همچنین مولف سرمایه مهمترین کتاب این جنبش است. این آثار به همراه سایر تالیفات او و انگلس، بنیان و جوهره اصلی تفکر مارکسیسم را تشکیل میدهد. «تاریخ همه جوامع تا کنون، تاریخ مبارزه طبقاتی بوده است.» از جمله مشهورترین جملات مارکس درباره تاریخ است که در خط اول مانیفست کمونیست خلاصه شدهاست …این کتاب در ۶ فصل به بررسی جامعهشناسی مارکس پرداختهاست …۱- اندیشه مارکسیستی و جامعهشناسی.۲- پراکسی (عمل اجتماعی).۳- جامعهشناسی شناخت (معرفت) و ایدئولوژی.۴- مارکس و طبقات اجتماعی.۵- جامعهشناسی سیاسی - نظریه حکومت.۶- نتیجهگیری. ✅ برای مطالعه آنلاین کتاب و یا دانلود مستقیم به لینک زیر سر بزنید👇👇👇. 📌 goo. gl/s۳e۸۳d. و یا در نوشته بعد، از تلگرام دانلود کنید …. ...
جامعه شناسی علامه ۱۴:۲۴ ۱۳۹۶/۰۴/۳۰ 🔅سطل زباله:. من غذای بهتری، نسبت به ۶۰ درصد کودکان جهان میخورم!.. 🌐جامعهشناسی علامه
جامعه شناسی علامه ۱۳:۱۸ ۱۳۹۶/۰۴/۳۰ 🔅چرا باید رمان بخوانیم؟.. ✅مصطفی ملکیان در گفتگو با مجله الف 🔹خدمتی که رمان میکند در اینکه من خودم را بشناسم و دیگران را بشناسم از خدمتی که فلسفه میکند به مراتب وسیعتر است. ما برخلاف قرصهای آسپرین که یک میلیاردش هم از دستگاه بیرون بیاید مثل هم است، مثل هم نیستیم و اگر کسی گمان کند ما انسانها مثل هم هستیم از شناخت انسانها واقعا غافل افتاده و جهل مرکب نسبت به انسانها دارد نه علم. اگر بخواهیم جهل مرکب تبدیل به علم شود باید از کلیگوئیها بیایم و نشان بدهیم که هرانسانی سرنوشت خاص خودش را دارد در عین اینکه سرشت مشترکی هم با دیگر انسانها دارد.. 🔹رمان خواندن هر بار ما را با یک، دو، سه و N انسان بینظیر دیگر هم مواجه میکند. این طور نیست که هرکسی شجاع باشد سخی هم باشد، بیا انسان شجاع بخیل نشانت بدهم، این طور هم نیست که هر کسی سخیست شجاع هم هست، من سخی بزدل هم نشان میدهم. همه همبستگیهایی را که ما گمان میکنیم در ویژگیهای انسانی وجود دارد بهم میزند و نشان میدهد این همبستگیها توهمی است. ما فکر میکنیم همبستگی وجود دارد بین پولدار بودن و بیرحم بودن، بین فقیر بودن و متواضع بودن، بین صداقت و سخا؛ اصلا و ابدا اینگونه نیست. همبستگیهای معنادار ر ...
جامعه شناسی علامه ۱۲:۱۲ ۱۳۹۶/۰۴/۳۰ 🔅 فراسوی مطلق-نسبی اندیشیدن: مرگ میرای کلان روایت. 🖋 کامران 📍 برای صیرورتی غیر مدرن و عبور از فلسفه مدرن راهکار چیست؟ قبل از سخن از راهکار این نکته بهجاست که نخست باید گفت راهکار رهایی از یک دستهبندی و یا ساختاری مجازی (به تعبیر دلوزی کلمه) خروج از آن نیست بلکه فرا رفتن از آن است، همانگونه که نیچه از فراسوی خیر و شر سخن میگوید و نه از بیرون آن. اما این فراسو اگر بیرونیت نیست کجاست؟ این فراسوی اتفاقا نوعی درونیت است. درونیت در هالهای از خلأ که درون هر امر ساختاری نهفته است. فقدانی که شرط اونتولوژیک هر نظام دستهبندی (همچون نظامهای اخلاقی) میباشد. بنابراین فراسو را باید در درون جست بیآنکه این درون را خود ساختار یا نظام در نظر گرفت. فراسو درونیتی غیریتمند است. فقدانی که ناشی از امر واقعی و رخدادی است که گاهگاه خود را در لوای واریختگی و شکلی آنافورفیک ظاهر میسازد و بنیاد و کاربرد هر دستهبندی و ساختاری را به چالش میکشد …ادامه یاداشت در لینک زیر:. ...
جامعه شناسی علامه ۱۱:۰۶ ۱۳۹۶/۰۴/۳۰ 🔅 «» «آتنا» ی دیگر.. ناپدری شیطان پرست! بیش از ۷۰ بار به کودک ۷ ساله کرد این قصه پر غصه روایت زندگی آتناهاست. دختر بچههای پاک و معصومی که هنوز دلبسته عروسک بازی هستند اما در تلخی ناتمام این زندگی، قربانی هوی و هوس مردانی میشوند که …. داستان آتنای هفت ساله را همه شنیدهاند. دختر بچهای که برای آب خوردن به مغازهای رفت که صاحبش رسم مهربانی و انسانیت را از یاد برده بود و … هنوز داغ آتنای پارس آبادی سرد نشده که خبر آزار و اذیت جنسی دخترکی هفت ساله در استان البرز سرزبانها افتاده. دختری به نام که از طرف ناپدری مورد تجاوز قرار گرفت تا این روزها روی تخت بیمارستان روزگار بگذراند. آدرس روی کاغذ را نگاه میکنم. طبقه دوم. بخش کودکان. اتاق ۱۰۳. ...
جامعه شناسی علامه ۱۰:۰۰ ۱۳۹۶/۰۴/۳۰ 📍 وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی از دستور رئیسجمهوری برای رسیدگی به وضعیت اقتصادی خانواده آتنا اصلانی خبر داد و گفت: پدر آتنا با منظور من به طور مشخص خانواده آتنا نیست. اگر اخبار سال ۹۶ را بررسی کنید به راحتی چند نمونه خواهید یافت. شاید آخرین مثال در این خصوص پیرزنی که با چهارپایه پلاستیکی در محل رای گیری حاضر شد یا کودکی که در حمله تروریستی به مجلس نجات یافت بودند و مشکل آنها پس از انتشار عکس شان در رسانهها؛ با «دستور ویژه» حل شد.. این رویه را رویهای اشتباه میدانم. اینکه ۱-کسی به طور اتفاقی از یک فرد مستأصل یا آسیب دیده عکس بگیرد و در شبکههای مجازی منتشر کند، ۲-بعد خبر در شبکههای اجتماعی تبدیل به موضوع بحث افکار عمومی شود و به دنبال آن، ۳-دولت به موضوع توجه کند و در نهایت ۴-برای حل مشکل آن یک فرد دستور ویژه صادر کند رویه قابل دفاعی نیست. در واقع گویی دولت یا دولتها فقط با دوربین گوشیهای موبایل خبردار میشوند که در کشور چه خبر است. شاید چون در اینجا پای شبکههای اجتماعی، بحثهای انسانی، لایک و دوربینهای موبایل در میان است این روند کمی شیک و فانتزی به نظر برسد ولی تفاوت محسوسی با فرایندی که در دولت قبل حاکم بود ندارد. حداقل آن دولت پروسه ارسال نامههای مردمی به رئیس جمهور را داشت و افراد بیشتری این فرصت ر ...
جامعه شناسی علامه ۲۱:۴۸ ۱۳۹۶/۰۴/۲۹ 🔅 «نظام پزشکی» و ضرورت مواجهه با کالاییشدن سلامت. 🖋 رضا 📍 از منظر جامعهشناختی، نهادها و تشکلهای صنفی نقش تقویتکنندۀ همبستگی اجتماعی را برعهده دارند. در هر جامعه در تمامیت آن، سه قدرت سیاسی، اقتصادی، و اجتماعی حضور دارند که بهترتیب توسط دولت، بازار، و نهادهای مدنی اعمال میشوند. نسبت و موازنۀ میان این نیروها از اهمیت اساسی برخوردار است. در دوران مدرن، به تدریج حوزۀ عمومی توسط دولت و بازار محدود و محدودتر شد و جوامع با مخاطرههای مداومی روبرو شدند؛ مخاطرههایی که عموما بازتاب شکست بازار و شکست سیاستهای دولت بود. بههمین تناسب سازوکارهای تخصیص قدرت و منابع نیز دگرگون شد. در این راستا نهادهای مدنی بهعنوان مهمترین منبع اعمال قدرت اجتماعی تلاش کردند تا فضای تنفسی جامعه را باز کنند و در راستای همبستگی اجتماعی، سازوکارهای توزیع منابع در جامعه را نیز مبتنی بر سطحی از عدالت سامان دهند. بدینمنظور این نهادها در الگوهای مختلف نظری بهطور مستقیم و غیرمستقیم بر دولت و بازار فشار میآورند تا همبستگی اجتماعی را از طریق عادلانهتر شدن توزیع منابع تقویت کنند.. 📍 نظامهای صنفی نظیر نظام پزشکی، نظام مهندسی، و … عملا باید بتوانند ائتلافهایی اجتماعی را ح ...
جامعه شناسی علامه ۲۰:۴۲ ۱۳۹۶/۰۴/۲۹ 🔅واگیری اجتماعی؛ …📍واگیری اجتماعی یا سرایت اجتماعی به معنای انتقال و گسترش نسبتا خود بخودی برخی پدیدههای مرتبط با روانشناسی جمعی -عدم آگاهی؛. - سرعت پذیرش؛. - فقدان اندیشه …لذا دانشمندان گفتهاند که در برخی موارد همچون انبوه خلقها، تسری و واگیری وقایع اجتماعی میتواند، افراد عادی و بهنجار را چنان متأثر سازد که تعادل خود را برای زمانی از دست بدهند و به اعمالی عجیب و غیر منتظره دست بزنند؛ مثلا مثله کردن سیاهان در این حالات روانی صورت میگیرد؛ که در این حالت واگیری اجتماعی، صورت آلوده سازی (واگیری عیوب و بدیها) یافته است. واگیری همواره چنین نیست؛ بلکه میتواند، موجبات اشاعۀ هنجارهای اجتماعی و نیز پذیرش آنان را فراهم نماید …بنابراین میتوان گفت: واگیری اجتماعی عبارت است از اشاعه و انتشار بسیار سریع اندیشهها، گرایشها، هنجارها، احساسات، عواطف و الگوهای رفتاری (چه خوب و چه بد)، در میان تعداد نسبتا کثیری از مردم، از طریق کنش اجتماعی و بدون تفکر و تعمق منطقی. بسیاری از وقایع و پدیدههای اجتماعی، نظیر شایعات، ترسهای جمعی، هذیانهای جمعی، مد، هیجانهای جمعی، افکار عمومی و بسیاری از رفتارهای جمعی، از طریق واگیری پخش میشوند و بسیار سریع تسری مییابند؛ به گونهای که به جز تعداد اندکی، بقیه نمیتوانند در برابر آن مقاومت نمای ...
جامعه شناسی علامه ۱۹:۳۶ ۱۳۹۶/۰۴/۲۹ 🔅 انسانها همه چیز را با پول میسنجند …به قول فرد هیرش:. 🖋 فرامرز پور …🌐جامعهشناسی علامه
جامعه شناسی علامه ۱۸:۳۰ ۱۳۹۶/۰۴/۲۹ 🔅 این آگاهى انسانها نیست که هستى آنها را تعیین میکند، بلکه این هستى اجتماعى آنهاست که آگاهی شان را تعیین مى کند 🖊 کارل. 🌐جامعهشناسی علامه.
جامعه شناسی علامه ۱۷:۲۴ ۱۳۹۶/۰۴/۲۹ 🔅 علیرضا ثقفی: کارورزی، یک طرح شکست خورده است 📍 علیرضا ثقفی، فعال کارگری، عضو کانون مدافعان حقوق کارگر و عضو کانون نویسندگان ایران است. او که از فعالین قدیمی کارگری در ایران است بارها توسط نهادهای امنیتی به دلیل فعالیتهای کارگری خود بازداشت و زندانی شده است. ثقفی در گفتگو با ماهنامه خط صلح، طرح کارورزی وزارت کار را که به منظور ثبت نام از متقاضیان کار و فارغ التحصیلان بیکار دانشگاهی اخیرا به صورت رسمی آغاز شده است، «طرحی شکست خورده» میداند که «راه به جایی نخواهد برد». این فعال سرشناس کارگری در ایران که انتقادات جدی به طرح کارورزی دارد، معتقد است «هیچ طرحی در این بلبشو و فسادی که در این جا حاکم است، قابل اجرا نیست» …ادامه مطلب. علامه. ...
جامعه شناسی علامه ۱۶:۱۸ ۱۳۹۶/۰۴/۲۹ ✅کودکان زیادی در حال قربانی شدن هستند/وقتی کار از کار گذشت؛ ورود میکنیم/ بسیاری از آسیبها رسانهای نمیشود 🔅معاون رییسجمهور در امور زنان و خانواده با تاکید براینکه بسیاری از آسیبهای اجتماعی رسانهای نمیشود و در لایههای زیرین جامعه وجود دارد، گفت: نگران بسیاری از کودکانی هستیم که در حال قربانی شدن هستند؛ بدون اینکه صدایی داشته باشند و این جای تاسف دارد …🔅شهیندخت مولاوردی معاون رییسجمهور در امور زنان و خانواده در واکنش به قتل آتنا و تجاوز به کیمیا و دختربچه دیگری در دروازه غار و در پاسخ به این سوال که این دختران خردسال، زنان و مادران آینده جامعه هستند، چه برنامهای برای حمایت از این دختران آسیب دیده دارید، گفت: روز گذشته کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس جلسهای در خصوص لایحه حمایت از حقوق کودکان و نوجوانان داشته و با پیگیری اعضای این کمیسیون بنا هست این لایحه در دستور کار قرار بگیرد و امیدواریم هر چه زودتر تصویب و اجرایی شود …🔅او با بیان اینکه اگرچه بودن یک قانون در حمایت از کودکان و نوجوانان شرط لازم است، اما کافی نیست، گفت: متاسفانه در کشور ما بیشتر برنامهها درمان محور است و وقتی کار از کار گذشت؛ برنامههایی برای درمان ارائه میشود، در حالی که نیازمند تدابیر ویژهای برای پیشگیری از این جر ...