جامعه شناسی علامه شبکه جامعهشناسی علامه 📍 بررسی تحلیلی جامعهشناختی و سیاستگذاری اجتماعی پشتیبانی و ارتباط با ما⬇️ ☑️ @Atu_Sociologier اینستاگرام: 📸 Instagram.com/atu_sociology جامعه شناسی علامه ۲۰:۱۲ ۱۳۹۶/۰۴/۱۵ 🔵پوستری در افغانستان برای تشویق دختران افغان به ادامه تحصیل …. 🌐جامعهشناسی علامه جامعه شناسی علامه ۱۸:۵۱ ۱۳۹۶/۰۴/۱۵ 🔅مصطفی ملکیان. ✅درسگفتار روانشناسی اخلاق 💡چرا برخی دوستی با حیوانات را به دوستی با انسانها ترجیح میدهند؟. 💡راهکار عمق و افزایش دوستی هایمان چیست؟. 📍آیا از خود پرسیدهاید کسانی که سگ و گربه با خودشان نگه میدارند و معامله یک انسان با انسان دیگر را با آن دارند یعنی خیلی به آن توجه میکنند به سلامت و شادی اش توجه میکنند و البته کارکردهایی که انسانی از انسان دیگر میگیرد از او میگیرند با او درد دل میکنند و پارک میروند. خیلی احتمال داشت که اگر همین رابطه را با انسان دیگری داشتند طول این معاشرت به اندازهی معاشرتشان با سگ و گربه نبود. سوال دیگری را که مهمتر است نپرسیدم که چرا به جای اینکه یک معاشر همنوع انتخاب کند معاشر ناهمنوع انتخاب میکند سوال روبناییتر را میپرسم که چرا احتمال دارد با انسانی اگر زندگی کنیم نزاع پیدا کنیم ولی در دوستی با یک سگ و گربه این نزاع را نداریم.. 📍حتی ممکن است سگ و گربهای که با او زندگی میکنیم صندلی خانه را کثیف کند و خرابکاری کند ولی دوستی مان با او به هم نمیخورد ولی اگر این کار را یک انسان انجام دهد دوستی مان به هم میخورد. اگر دقت کنیم رمز استمرار دوستی مثبت با غیر همنوع خودمان این است که انسا ... جامعه شناسی علامه ۱۷:۳۰ ۱۳۹۶/۰۴/۱۵ 🔅 چگونگی هژمونی ایدئولوژیک در. 🖋 احمد. (کارشناسی ارشد روابط بین الملل از دانشگاه مفید) 📍 در ابتدا باید بیان داشت که طبق نظریه آنتونیو گرامشی، نظریه پرداز مارکسیست، جامعهای میتواند خود را بر دیگر جوامع برتری دهد که بتواند جهان را تبیین کند، چنین جامعه ایی میتواند از نظر فکری رهبری و هدایت فرهنگی جوامع دیگر را به دست بگیرد و عملکرد سلطه طلبانهاش نیز از مشروعیت برخوردار خواهد بود، باید بیان نمود که عقاید و هنجارها از شاخصهای مهم قدرت هستند که توانایی شکل دادن تفکر از طریق نشر هنجارها و ایدهها را دارند، بدین صورت است که جوامع دیگر آن را مشروع مییابند. گسترش ایدههای آمریکایی در رابطه با تفکیک قدرتها، تساوی افراد در برابر قانون و بویژه یک نقش قوی برای دادگاهها از جمله مواردی است که به صورت گسترده مورد توجه و استقبال قرار گرفته است. همچنین امروزه به دلیل موقعیت مناسب و برجسته نظام اقتصادی و مهارت خوب قانونگذاری آمریکا، قوانین این کشور در مورد عملکرد بازار به صورت قوانین جهانی عمل میکند. هنجارهای آمریکا هنجارهای قابل مثالی برای اقدامات نظارتی کشورهای دیگر بویژه استانداردهای تکنیکی شدهاند، برای نمونه ایمنی و امنیت هوایی، حکومت محدود و دموکراتیک، حقوق زنان و حقوق بشر را ... جامعه شناسی علامه ۱۶:۰۹ ۱۳۹۶/۰۴/۱۵ 📚.. 📍 «این رنج، یک رنج نیست»، نوشته زهرا خشکجان، عضو هیات علمی دانشگاه باهنر است این کتاب به مسئله رنج و واکاوی آن به عنوان نظام معنایی در تشیع و یهودیت میپردازد. رویکرد اصلی متن، برساخت گرایی اجتماعی است و از این رو تلاش شده تا با نگاهی جامعه شناختی، حوزههای متعدد کنش و هویت در تشیع و یهودیت که با بهره گیری مستقیم از مفهوم رنج، برساخته شدهاند مورد بررسی قرار گیرند. نویسنده تلاش کرده تا تعریف موجود از رنج در این دو نظام معنایی را واکاوی کرده و تاثیر آن بر شکل گیری کنشهای فردی و جمعی (عمدتا در حوزه سیاسی و اجتماعی) مورد بررسی قرار دهد. از این دیدگاه، تشیع و یهودیت دارای نقاط اشتراک قابل توجهی هستند، خصوصا در برساخت هویت و کنش از بستر مفهوم رنج. این کتاب، که در اصل تز دکتری نویسنده در دانشگاه تهران بوده است، در بهمن ۹۵ به عنوان یکی از آثار برتر علوم انسانی ایران، موفق به جایزه فارابی شد …. 🌐جامعهشناسی علامه. ... جامعه شناسی علامه ۱۵:۱۵ ۱۳۹۶/۰۴/۱۵ 🚫 باز هم کبودی ناشى از برخورد با در و دیوار؟! ✅ خشونت خانگى را پنهان نکنید، هرچه زودتر آن را افشا کنید، زودتر پایان میپذیرد. جامعه شناسی علامه ۱۳:۵۴ ۱۳۹۶/۰۴/۱۵ 🔅 خلدون. 🖋 علیرضا. دانشجوی دکترا جامعهشناسی 📍 ابن خلدون دانشمندی مسلمان که بسیاری او را اولین جامعه شناس و کسی که با روش جامعه شناختی دست به مطالعهی زیست بشری زده است, میشناسند. اثر معروف وی کتابی است دوجلدی به نام مقدمه (العبر). وی در این کتاب در پی تاسیس دانشی نوبنیاد به نام علم عمران است. وی موضوع علم عمران را عمران بشری و اجتماع انسانی میداند و میخواهد کیفیات و عوارضی که به ذات و ماهیت عمران میپیوندد را بررسی کند. ابن خلدون با تاسیس علم عمران بر آن بود تا راه برون رفتی از وضع دوگانهی انحطاط ارکان تمدن و زوال اندیشه که تمدن اسلامی را به سراشیبی هبوط همه جانبه و برگشت ناپذیر رانده بود, پیداکند. موضوع اصلی کتاب مقدمه, تحلیل گزارشی تاریخی است. تا قبل از ابن خلدون تاریخ از دانشهای عقلی به شمار نمیآمد. ابن خلدن با مقدمهی خود کوششی کرد تا مبانی نظری تاسیس تاریخ به عنوان دانش عقلی را اقامه کند. ارسطو تاریخ را به مانند شعر در قلمرو حافظه برمی شمرد. ... جامعه شناسی علامه ۱۲:۳۳ ۱۳۹۶/۰۴/۱۵ 🔅 فرهنگ خرید و عضویت در های_اجتماعی. 🖋 عباس 📍 ایا کسانیکه عضو شبکههای اجتماعی هستند بیشتر از افرادی که عضو شبکههای اجتماعی نیستندخرید میکنند؟ یا به مراکز خرید میروند؟. برای پاسخ به این پرسش ما نتایج تحقیقی که در باب مراکز خرید در تهران در دست انجام داریم مورد استفاده قرار میدهیم. بخشی از این تحقیق با روش پیمایش و نمونه ۲۲۰۰ نفری در مناطق ۲۲ گانه تهران انجام شده است. نتایج نشان میدهد بیشتر کسانی که به مراکز خرید سر میزنند و از آن بازدید میکنند عضو یکی از شبکههای اجتماعی و ارتباطی چون فیس بوک، تلگرام و اینستاگرام هستند. در پیمایش ما نشان داده شده که ۶۰ درصد شهروندان تهرانی دریکی از این شبکههای مجازی عضویت دارند. جامعه ۶۰ درصدی درگیری بیشتری نسبت به بخش دوم جامعه که عضو هیچ شبکهای نیستند با فضاهای شهری و از جمله مراکز خرید دارند. در حالی که ۲۳ درصد کسانی که عضو یکی از شبکهها هستند از مراکز خرید بازدید نمیکنند این برای افرادی که عضو یکی از این شبکهها نیستند ۵۱ درصد است. به عبارتی دیگر ۷۸ درصد افراد دارای یکی از شبکههای اجتماعی از مراکز خرید بازدید کردهاند. ... جامعه شناسی علامه ۱۱:۱۲ ۱۳۹۶/۰۴/۱۵ 🔅 «نخستین همایش ملی آسیبشناسی سیاستگذاری اقامت و تابعیت در ایران» 🔹 ۲۴ مهر ماه ۱۳۹۶- تهران. 📍 مهلت ارسال چکیده مقالات: هفتم مرداد ۱۳۹۶. 📍 مهلت ارسال اصل مقالات: سی و یکم شهریور ۱۳۹۶. 📍 تاریخ برگزاری همایش: بیست و چهارم مهر ۱۳۹۶. 📍 اطلاعات بیشتر در کانال زیر:. علامه. ... جامعه شناسی علامه ۱۰:۰۰ ۱۳۹۶/۰۴/۱۵ 🔅 داستانک. 🖋 علی زاد.. هیچوقت سبیل به من نمیآمده و هنوز هم همینطور است سبیل روی صورت لاغر و کشیده و استخوانی من مثل فرمان دوچرخه زار میزند. با این حال، همین سبیل که داشتن یا نداشتن آن برای همه مسالهای عادی است، زمانی برای من موضوعی حیاتی شده بود. میگویید چطور؟ گوش کنید تا بگویم …انقلاب تازه پیروز شده بود و دانشگاهها باز بود و محل فعالیت همه گروههای سیاسی. در آن فضا همه سیاسی بودند و ایدئولوژی زده. هر روز در هر گوشه از محوطهی دانشگاه تهران میتینگی برپا بود و هر گروه طرفداران خود را جمع و برای آنها سخنرانی میکرد.. این داستان به داخل کلاس هم سرایت کرده بود. از یک طرف، دانشجویان قبل و بعد از کلاس با هم بحث میکردند و گاه کارشان به کتککاری میکشید، و از طرف دیگر، برخی اساتید هم ضمن درسها به توجیه ایدئولوژیک میپرداختند.. اینها همه به کنار، یک موضوع برای من و برخی همکلاسیهایم به مسألهای بغرنج تبدیل شده بود و آن هم سبیل بود. ... جامعه شناسی علامه ۲۱:۴۷ ۱۳۹۶/۰۴/۱۴ 🔅 معمای. 🖋 علی پور - جامعهشناس (به بهانه لغو سمپوزیوم گرامیداشت چهلمین سالگرد شریعتی در دانشگاه تربیت مدرس). 📍 شریعتی چیست. شریعتی کیست و چرا نمیرود، چرا نمیمیرد، چرا شریعتی هست و میماند؟. بی تعارف و صریح میگویم؛ در چهل سال گذشته کسی بدرستی نتوانست به همه این پرسشها پاسخ دهد. هرکس بخشی از واقعیت شریعتی را توصیف و تبیین کرده است. اما براستی شریعتی کدام شخصیت وویژگیها را داراست که اینگونه «معما» شده است. او مرید و مروج دین است با ایمانی اکنده از حکمت و دانایی و عرفان. اما در میان مروجان و مبلغان رسمی دین جای و جایگا هش نمیدهند و گاه به تلویح و گاهی به تصریح او را سرگشته و از دین برگشته میخوانند. او از پیشکسوتان تحصیلات آکادمیک در غرب است ودر رشته جامعه شناسی، اما جامعه شناسان پرمشغله در کتابها و کلاسها نیز او را برنمی تابند و اندیشههای او را آمیزهای از علم و شبه علم و ضد علم میشناسند. ... جامعه شناسی علامه ۲۱:۴۱ ۱۳۹۶/۰۴/۱۴ 🔅 چیست و چگونه انجام میشود؟ هر یک از روشهای پژوهش متکی بر بنیان پارادایمی خاصیاند که راجع به چیستی واقعیت و چگونگی شناخت آن بحث میکند. کندوکاو در تجارب زیسته افراد هنگام مواجهه با وضعیتها، رخدادها و پدیدارهای ناآشنا لاجرم پژوهشگر را بهسوی مفروضات و روشهایی سوق میدهد که ذیل عنوان پارادایم تفسیری دستهبندی شدهاند. پدیدارشناسی در مقام رویکردی نظری-روششناختی حاصل تلاشهای جامعهشناسان تفسیرگرا جهت تأمل، مداقه و فهم ژرف تجربهها، معناسازیها و تعاملهای نمادین افراد در بافتها/بسترهای عینی حیات اجتماعی است. این رویکرد به مطالعه ادراک انسانی از پدیدارها میپردازد: مطالعه پدیدارها در هر شکل و شمایل و توصیف آنها با لحاظ کردن نحوه تجلیشان، قبل از هرگونه ارزشگذاری، تأویل یا قضاوت ارزشی. پدیدارشناسی اساسا مطالعه جهان پدیداری زندگی است و به جهان آنچنانکه فرد آن را میزید، نه بهمثابه واقعیتی مجزا و مستقل از انسان، نگاه میکند. لذا پرسش محوریاش این است که افراد چگونه پدیدارها/رخدادهای ناآشنای جهان را برای خود آشنا میسازند؟ چه نوع تعاملی با وضعیتهای جدید برقرار میکنند؟ و کلا جهان نامأنوس را چگونه تجربه میکنند؟ ... جامعه شناسی علامه ۲۰:۲۰ ۱۳۹۶/۰۴/۱۴ 🔅اهمیت نهادها از زمانىکه اگوست، نهادها را بهعنوان عوامل اجتماعى به شمار مىآورد، اهمیت مطالعه و بررسى آنها بهعنوان تشکیلدهندهٔ نظام اجتماعى در هر جامعهاى براى جامعهشناسان روشن گردید و بیش از بیش مورد توجه قرار گرفتن که این امر تاکنون نیز ادامه دارد. در اهمیت نهادها همین بس که امیل در تعریفى که از جامعهشناسى به عمل آورده، آن را «علم نهادهاى اجتماعی» مىداند. همچنین بهنظر الکس اینکلس، چهار بنیانگذار جامعهشناسی، کنت، اسپنسر، دورکیم و ماکس درباره موضوع جامعهشناسى کمابیش همداستان هستند، بدین ترتیب که معتقد بودند جامعهشناسی:. 🔻باید بر مطالعه نهادهاى گوناگون از خانواده تا دولت و حکومت بپردازد و آنها را صرفا از دیدگاه جامعهشناسى مورد بحث و مطالعه قرار دهد …🔻 آنها در این فکر هم عقیده بودند که موضوع منحصر بهفرد جامعهشناسى را در مناسبات میان نهادهاى گوناگون باید جست.. تکاملگرایان، با در نظر گرفتن یک نهاد بهخصوص مىکوشند، این نکته را دریابند که چگونه مراحل تکاملى جامعه بهطور کلى شکل آن نهاد را قالبگیرى مىکند. در حالىکه پیروان مکتب «ساختى - کارکردی» در عوض سعى مىکنند تأثیر «نهاد» را در طرز ... جامعه شناسی علامه ۱۸:۵۹ ۱۳۹۶/۰۴/۱۴ 🔅 میگویند تقوا از تخصص لازمتر است، آ ن را میپذیرم، اما میگویم: آن کس که تخصص ندارد و کاری را میپذیرد، بی تقواست …🖋 دکتر چمران …🌐جامعهشناسی علامه. جامعه شناسی علامه ۱۷:۳۸ ۱۳۹۶/۰۴/۱۴ از کهنوج در استان کرمان تا جازموریان ۱۳۰ کیلومتر و از زهکلوت به سمت کوهستان ۷۰ کیلومتر جاده صعب العبور وجود دارد که روستاهایی زیا 🗞منبع: روزنامه همشهری. 🌐جامعهشناسی علامه. جامعه شناسی علامه ۱۶:۱۷ ۱۳۹۶/۰۴/۱۴ چند اشتباه رایج در!..۱️⃣براى شروع پروسه اپلاى لازم است ابتدا فارغ التحصیل شوید!!. 📍جواب: خیر!! لازم نیست! پروسه اپلاى را یک سال قبل از فارغ التحصیلى شروع کنید! حتى زودتر.۲️⃣اخذ مدرک کارشناسى ارشد در ایران لزوما شانس شما را براى دریافت بورسیه از دانشگاه هاى مطرح افزایش مى دهد. 📍جواب: خیر، لزوما اینطور نیست. در بسیارى از موارد به نفع شماست که پس از کارشناسى اپلاى کنید …۳️⃣ براى دریافت و در مقطع در و استرالیا، به مدرک کارشناسى ارشد نیاز است. 📍جواب: خیر. در بیشتر دانشگاهها در آمریکا و (حتى برخى دیگر کشورها) شما پس از کارشناسى میتوانید مستقیما وارد دوره دکترا شوید …۴️⃣ داشتن مقالات معتبر جهت دریافت بورسیه یا فاند در مقاطع ارشد و دکترا ضرورى است. 📍جواب: خیر. بسیارى از افراد بدون داشتن مقاله در مقاطع بالاتر بورسیه یا فاند دریافت میکنند … …🌐رسانه، شمایید. ... جامعه شناسی علامه ۱۴:۵۶ ۱۳۹۶/۰۴/۱۴ 🔅 شبکههای اجتماعی: دالانهای بی معنا. 🖋 حمید.. 📍 از رواج یافتن تلفنهای همراه هوشند چند سال میگذرد با گسترش این تلفنها؛ استفاده از. شبکهها ونرم افزارهای ارتباط جمعی هم گسترش یافت؛ برای مثال طبق آماری که سایت ایسنا در. دی ماه سال ۹۴ منتشرکرد؛ شبکهی ارتباطی تلگرام در ایران دارای ۲۰ میلیون عضو میباشد. همچنین در این گزارش آمده است که بیش از ۵۳ درصد مردم ایران حداقل عضو یکی از. شبکههای اجتماعی هستند و همچنین ذکر شده است که ۷۲ درصد جوانان ۱۸ تا ۲۹ ساله عضو. حداقل یکی از شبکهها میباشند. اما پرسش اینجاست که عضویت گسترده افراد در این شبکهها چه تاثیراتی بر زندگی؛ عقاید واعمال آنها خواهد داشت و شاید از اینها گذشته نفس تجربهی گشت و گذار در شبکههای اجتماعی چگونه تجربهای است؟ بهتر است به پرسش دوم بپردازیم: بدون شک تمام ما ساعات زیادی را در طول روز در تلگرام یا اینستاگرام وغیره میگذرانیم؛ عکس هایی را لایک میکنیم. پیام هایی را برای دوستان و آشنایان ارسال میکنیم و غرق در مطالب متنوع و گوناگون کانالها و گروههای مختلف اجتماعی میشویم؛ در این دنیای متنوع و رنگارنگ درمورد همه چیز. ... جامعه شناسی علامه ۱۴:۲۹ ۱۳۹۶/۰۴/۱۴ 🔻 میشود.. 🎙 رادیو فتیگ. شماره صفر Audio file ( 23:33, 8.1 MB ) دانلود و مشاهده در تلگرام 📍 جامعه شناسی علامه ۱۴:۲۹ ۱۳۹۶/۰۴/۱۴ 🎙 رادیو فتیگ رو به دوستانتون معرفی کنید.. و نقدها و پیشنهاداتتون رو در مورد شماره صفر به اکانت مرورگر شما از ویدیو پشتیبانی نمیکند. Video file ( 02:02, 6.1 MB ) دانلود و مشاهده در تلگرام کنید. 👇👇👇. 📍 جامعه شناسی علامه ۱۴:۱۱ ۱۳۹۶/۰۴/۱۴ ✍🏻 رنجهای قلم در جهان سوم. 🖋 عباس جورشری (جامعه شناس) اکنون در ۱۴تیر «روز قلم» مطمئن نیستم که بتوان به راه طی شده توصیه کرد. هنگامی که از خیل دانشجوها یک دانشجوی مشتاق پیگیرم میشود که چه بخواند و چگونه بنویسد تا روشنفکری بزرگ و موثر شود و جامعهاش را نجات دهد، به فکر فرو میروم و در اساس این پرسشها تردید میکنم …. قلم به عنوان یک موجود زنده مطرح است. موجودی که در هر کلمه تنفس میکند. همین تنفس است که جهان اجتماعی را مستمرا بازتولید مینماید. بودن را به سمت شدن سوق میدهد. بر همین مبنا قلم دارای سرنوشت است. سرنوشتی که مانند انسانها متاثر از جغرافیا و تاریخ حضور خویش است. سرنوشت قلم در یک کشور توسعه یافته متفاوت است از کشوری درگیر معاش و مغضوب توتالیتاریسم ذائقهای …در جهان سوم قلم سرنوشت خوبی ندارد. ... جامعه شناسی علامه ۱۳:۳۵ ۱۳۹۶/۰۴/۱۴ سخت است آزاد کردن نادان هایی که زنجیرههای خود را میپرستند.. ✍🏻ولتر …. 🌐جامعهشناسی علامه ‹ 208 209 210 211 212 213 214 ›
جامعه شناسی علامه ۲۰:۱۲ ۱۳۹۶/۰۴/۱۵ 🔵پوستری در افغانستان برای تشویق دختران افغان به ادامه تحصیل …. 🌐جامعهشناسی علامه
جامعه شناسی علامه ۱۸:۵۱ ۱۳۹۶/۰۴/۱۵ 🔅مصطفی ملکیان. ✅درسگفتار روانشناسی اخلاق 💡چرا برخی دوستی با حیوانات را به دوستی با انسانها ترجیح میدهند؟. 💡راهکار عمق و افزایش دوستی هایمان چیست؟. 📍آیا از خود پرسیدهاید کسانی که سگ و گربه با خودشان نگه میدارند و معامله یک انسان با انسان دیگر را با آن دارند یعنی خیلی به آن توجه میکنند به سلامت و شادی اش توجه میکنند و البته کارکردهایی که انسانی از انسان دیگر میگیرد از او میگیرند با او درد دل میکنند و پارک میروند. خیلی احتمال داشت که اگر همین رابطه را با انسان دیگری داشتند طول این معاشرت به اندازهی معاشرتشان با سگ و گربه نبود. سوال دیگری را که مهمتر است نپرسیدم که چرا به جای اینکه یک معاشر همنوع انتخاب کند معاشر ناهمنوع انتخاب میکند سوال روبناییتر را میپرسم که چرا احتمال دارد با انسانی اگر زندگی کنیم نزاع پیدا کنیم ولی در دوستی با یک سگ و گربه این نزاع را نداریم.. 📍حتی ممکن است سگ و گربهای که با او زندگی میکنیم صندلی خانه را کثیف کند و خرابکاری کند ولی دوستی مان با او به هم نمیخورد ولی اگر این کار را یک انسان انجام دهد دوستی مان به هم میخورد. اگر دقت کنیم رمز استمرار دوستی مثبت با غیر همنوع خودمان این است که انسا ...
جامعه شناسی علامه ۱۷:۳۰ ۱۳۹۶/۰۴/۱۵ 🔅 چگونگی هژمونی ایدئولوژیک در. 🖋 احمد. (کارشناسی ارشد روابط بین الملل از دانشگاه مفید) 📍 در ابتدا باید بیان داشت که طبق نظریه آنتونیو گرامشی، نظریه پرداز مارکسیست، جامعهای میتواند خود را بر دیگر جوامع برتری دهد که بتواند جهان را تبیین کند، چنین جامعه ایی میتواند از نظر فکری رهبری و هدایت فرهنگی جوامع دیگر را به دست بگیرد و عملکرد سلطه طلبانهاش نیز از مشروعیت برخوردار خواهد بود، باید بیان نمود که عقاید و هنجارها از شاخصهای مهم قدرت هستند که توانایی شکل دادن تفکر از طریق نشر هنجارها و ایدهها را دارند، بدین صورت است که جوامع دیگر آن را مشروع مییابند. گسترش ایدههای آمریکایی در رابطه با تفکیک قدرتها، تساوی افراد در برابر قانون و بویژه یک نقش قوی برای دادگاهها از جمله مواردی است که به صورت گسترده مورد توجه و استقبال قرار گرفته است. همچنین امروزه به دلیل موقعیت مناسب و برجسته نظام اقتصادی و مهارت خوب قانونگذاری آمریکا، قوانین این کشور در مورد عملکرد بازار به صورت قوانین جهانی عمل میکند. هنجارهای آمریکا هنجارهای قابل مثالی برای اقدامات نظارتی کشورهای دیگر بویژه استانداردهای تکنیکی شدهاند، برای نمونه ایمنی و امنیت هوایی، حکومت محدود و دموکراتیک، حقوق زنان و حقوق بشر را ...
جامعه شناسی علامه ۱۶:۰۹ ۱۳۹۶/۰۴/۱۵ 📚.. 📍 «این رنج، یک رنج نیست»، نوشته زهرا خشکجان، عضو هیات علمی دانشگاه باهنر است این کتاب به مسئله رنج و واکاوی آن به عنوان نظام معنایی در تشیع و یهودیت میپردازد. رویکرد اصلی متن، برساخت گرایی اجتماعی است و از این رو تلاش شده تا با نگاهی جامعه شناختی، حوزههای متعدد کنش و هویت در تشیع و یهودیت که با بهره گیری مستقیم از مفهوم رنج، برساخته شدهاند مورد بررسی قرار گیرند. نویسنده تلاش کرده تا تعریف موجود از رنج در این دو نظام معنایی را واکاوی کرده و تاثیر آن بر شکل گیری کنشهای فردی و جمعی (عمدتا در حوزه سیاسی و اجتماعی) مورد بررسی قرار دهد. از این دیدگاه، تشیع و یهودیت دارای نقاط اشتراک قابل توجهی هستند، خصوصا در برساخت هویت و کنش از بستر مفهوم رنج. این کتاب، که در اصل تز دکتری نویسنده در دانشگاه تهران بوده است، در بهمن ۹۵ به عنوان یکی از آثار برتر علوم انسانی ایران، موفق به جایزه فارابی شد …. 🌐جامعهشناسی علامه. ...
جامعه شناسی علامه ۱۵:۱۵ ۱۳۹۶/۰۴/۱۵ 🚫 باز هم کبودی ناشى از برخورد با در و دیوار؟! ✅ خشونت خانگى را پنهان نکنید، هرچه زودتر آن را افشا کنید، زودتر پایان میپذیرد.
جامعه شناسی علامه ۱۳:۵۴ ۱۳۹۶/۰۴/۱۵ 🔅 خلدون. 🖋 علیرضا. دانشجوی دکترا جامعهشناسی 📍 ابن خلدون دانشمندی مسلمان که بسیاری او را اولین جامعه شناس و کسی که با روش جامعه شناختی دست به مطالعهی زیست بشری زده است, میشناسند. اثر معروف وی کتابی است دوجلدی به نام مقدمه (العبر). وی در این کتاب در پی تاسیس دانشی نوبنیاد به نام علم عمران است. وی موضوع علم عمران را عمران بشری و اجتماع انسانی میداند و میخواهد کیفیات و عوارضی که به ذات و ماهیت عمران میپیوندد را بررسی کند. ابن خلدون با تاسیس علم عمران بر آن بود تا راه برون رفتی از وضع دوگانهی انحطاط ارکان تمدن و زوال اندیشه که تمدن اسلامی را به سراشیبی هبوط همه جانبه و برگشت ناپذیر رانده بود, پیداکند. موضوع اصلی کتاب مقدمه, تحلیل گزارشی تاریخی است. تا قبل از ابن خلدون تاریخ از دانشهای عقلی به شمار نمیآمد. ابن خلدن با مقدمهی خود کوششی کرد تا مبانی نظری تاسیس تاریخ به عنوان دانش عقلی را اقامه کند. ارسطو تاریخ را به مانند شعر در قلمرو حافظه برمی شمرد. ...
جامعه شناسی علامه ۱۲:۳۳ ۱۳۹۶/۰۴/۱۵ 🔅 فرهنگ خرید و عضویت در های_اجتماعی. 🖋 عباس 📍 ایا کسانیکه عضو شبکههای اجتماعی هستند بیشتر از افرادی که عضو شبکههای اجتماعی نیستندخرید میکنند؟ یا به مراکز خرید میروند؟. برای پاسخ به این پرسش ما نتایج تحقیقی که در باب مراکز خرید در تهران در دست انجام داریم مورد استفاده قرار میدهیم. بخشی از این تحقیق با روش پیمایش و نمونه ۲۲۰۰ نفری در مناطق ۲۲ گانه تهران انجام شده است. نتایج نشان میدهد بیشتر کسانی که به مراکز خرید سر میزنند و از آن بازدید میکنند عضو یکی از شبکههای اجتماعی و ارتباطی چون فیس بوک، تلگرام و اینستاگرام هستند. در پیمایش ما نشان داده شده که ۶۰ درصد شهروندان تهرانی دریکی از این شبکههای مجازی عضویت دارند. جامعه ۶۰ درصدی درگیری بیشتری نسبت به بخش دوم جامعه که عضو هیچ شبکهای نیستند با فضاهای شهری و از جمله مراکز خرید دارند. در حالی که ۲۳ درصد کسانی که عضو یکی از شبکهها هستند از مراکز خرید بازدید نمیکنند این برای افرادی که عضو یکی از این شبکهها نیستند ۵۱ درصد است. به عبارتی دیگر ۷۸ درصد افراد دارای یکی از شبکههای اجتماعی از مراکز خرید بازدید کردهاند. ...
جامعه شناسی علامه ۱۱:۱۲ ۱۳۹۶/۰۴/۱۵ 🔅 «نخستین همایش ملی آسیبشناسی سیاستگذاری اقامت و تابعیت در ایران» 🔹 ۲۴ مهر ماه ۱۳۹۶- تهران. 📍 مهلت ارسال چکیده مقالات: هفتم مرداد ۱۳۹۶. 📍 مهلت ارسال اصل مقالات: سی و یکم شهریور ۱۳۹۶. 📍 تاریخ برگزاری همایش: بیست و چهارم مهر ۱۳۹۶. 📍 اطلاعات بیشتر در کانال زیر:. علامه. ...
جامعه شناسی علامه ۱۰:۰۰ ۱۳۹۶/۰۴/۱۵ 🔅 داستانک. 🖋 علی زاد.. هیچوقت سبیل به من نمیآمده و هنوز هم همینطور است سبیل روی صورت لاغر و کشیده و استخوانی من مثل فرمان دوچرخه زار میزند. با این حال، همین سبیل که داشتن یا نداشتن آن برای همه مسالهای عادی است، زمانی برای من موضوعی حیاتی شده بود. میگویید چطور؟ گوش کنید تا بگویم …انقلاب تازه پیروز شده بود و دانشگاهها باز بود و محل فعالیت همه گروههای سیاسی. در آن فضا همه سیاسی بودند و ایدئولوژی زده. هر روز در هر گوشه از محوطهی دانشگاه تهران میتینگی برپا بود و هر گروه طرفداران خود را جمع و برای آنها سخنرانی میکرد.. این داستان به داخل کلاس هم سرایت کرده بود. از یک طرف، دانشجویان قبل و بعد از کلاس با هم بحث میکردند و گاه کارشان به کتککاری میکشید، و از طرف دیگر، برخی اساتید هم ضمن درسها به توجیه ایدئولوژیک میپرداختند.. اینها همه به کنار، یک موضوع برای من و برخی همکلاسیهایم به مسألهای بغرنج تبدیل شده بود و آن هم سبیل بود. ...
جامعه شناسی علامه ۲۱:۴۷ ۱۳۹۶/۰۴/۱۴ 🔅 معمای. 🖋 علی پور - جامعهشناس (به بهانه لغو سمپوزیوم گرامیداشت چهلمین سالگرد شریعتی در دانشگاه تربیت مدرس). 📍 شریعتی چیست. شریعتی کیست و چرا نمیرود، چرا نمیمیرد، چرا شریعتی هست و میماند؟. بی تعارف و صریح میگویم؛ در چهل سال گذشته کسی بدرستی نتوانست به همه این پرسشها پاسخ دهد. هرکس بخشی از واقعیت شریعتی را توصیف و تبیین کرده است. اما براستی شریعتی کدام شخصیت وویژگیها را داراست که اینگونه «معما» شده است. او مرید و مروج دین است با ایمانی اکنده از حکمت و دانایی و عرفان. اما در میان مروجان و مبلغان رسمی دین جای و جایگا هش نمیدهند و گاه به تلویح و گاهی به تصریح او را سرگشته و از دین برگشته میخوانند. او از پیشکسوتان تحصیلات آکادمیک در غرب است ودر رشته جامعه شناسی، اما جامعه شناسان پرمشغله در کتابها و کلاسها نیز او را برنمی تابند و اندیشههای او را آمیزهای از علم و شبه علم و ضد علم میشناسند. ...
جامعه شناسی علامه ۲۱:۴۱ ۱۳۹۶/۰۴/۱۴ 🔅 چیست و چگونه انجام میشود؟ هر یک از روشهای پژوهش متکی بر بنیان پارادایمی خاصیاند که راجع به چیستی واقعیت و چگونگی شناخت آن بحث میکند. کندوکاو در تجارب زیسته افراد هنگام مواجهه با وضعیتها، رخدادها و پدیدارهای ناآشنا لاجرم پژوهشگر را بهسوی مفروضات و روشهایی سوق میدهد که ذیل عنوان پارادایم تفسیری دستهبندی شدهاند. پدیدارشناسی در مقام رویکردی نظری-روششناختی حاصل تلاشهای جامعهشناسان تفسیرگرا جهت تأمل، مداقه و فهم ژرف تجربهها، معناسازیها و تعاملهای نمادین افراد در بافتها/بسترهای عینی حیات اجتماعی است. این رویکرد به مطالعه ادراک انسانی از پدیدارها میپردازد: مطالعه پدیدارها در هر شکل و شمایل و توصیف آنها با لحاظ کردن نحوه تجلیشان، قبل از هرگونه ارزشگذاری، تأویل یا قضاوت ارزشی. پدیدارشناسی اساسا مطالعه جهان پدیداری زندگی است و به جهان آنچنانکه فرد آن را میزید، نه بهمثابه واقعیتی مجزا و مستقل از انسان، نگاه میکند. لذا پرسش محوریاش این است که افراد چگونه پدیدارها/رخدادهای ناآشنای جهان را برای خود آشنا میسازند؟ چه نوع تعاملی با وضعیتهای جدید برقرار میکنند؟ و کلا جهان نامأنوس را چگونه تجربه میکنند؟ ...
جامعه شناسی علامه ۲۰:۲۰ ۱۳۹۶/۰۴/۱۴ 🔅اهمیت نهادها از زمانىکه اگوست، نهادها را بهعنوان عوامل اجتماعى به شمار مىآورد، اهمیت مطالعه و بررسى آنها بهعنوان تشکیلدهندهٔ نظام اجتماعى در هر جامعهاى براى جامعهشناسان روشن گردید و بیش از بیش مورد توجه قرار گرفتن که این امر تاکنون نیز ادامه دارد. در اهمیت نهادها همین بس که امیل در تعریفى که از جامعهشناسى به عمل آورده، آن را «علم نهادهاى اجتماعی» مىداند. همچنین بهنظر الکس اینکلس، چهار بنیانگذار جامعهشناسی، کنت، اسپنسر، دورکیم و ماکس درباره موضوع جامعهشناسى کمابیش همداستان هستند، بدین ترتیب که معتقد بودند جامعهشناسی:. 🔻باید بر مطالعه نهادهاى گوناگون از خانواده تا دولت و حکومت بپردازد و آنها را صرفا از دیدگاه جامعهشناسى مورد بحث و مطالعه قرار دهد …🔻 آنها در این فکر هم عقیده بودند که موضوع منحصر بهفرد جامعهشناسى را در مناسبات میان نهادهاى گوناگون باید جست.. تکاملگرایان، با در نظر گرفتن یک نهاد بهخصوص مىکوشند، این نکته را دریابند که چگونه مراحل تکاملى جامعه بهطور کلى شکل آن نهاد را قالبگیرى مىکند. در حالىکه پیروان مکتب «ساختى - کارکردی» در عوض سعى مىکنند تأثیر «نهاد» را در طرز ...
جامعه شناسی علامه ۱۸:۵۹ ۱۳۹۶/۰۴/۱۴ 🔅 میگویند تقوا از تخصص لازمتر است، آ ن را میپذیرم، اما میگویم: آن کس که تخصص ندارد و کاری را میپذیرد، بی تقواست …🖋 دکتر چمران …🌐جامعهشناسی علامه.
جامعه شناسی علامه ۱۷:۳۸ ۱۳۹۶/۰۴/۱۴ از کهنوج در استان کرمان تا جازموریان ۱۳۰ کیلومتر و از زهکلوت به سمت کوهستان ۷۰ کیلومتر جاده صعب العبور وجود دارد که روستاهایی زیا 🗞منبع: روزنامه همشهری. 🌐جامعهشناسی علامه.
جامعه شناسی علامه ۱۶:۱۷ ۱۳۹۶/۰۴/۱۴ چند اشتباه رایج در!..۱️⃣براى شروع پروسه اپلاى لازم است ابتدا فارغ التحصیل شوید!!. 📍جواب: خیر!! لازم نیست! پروسه اپلاى را یک سال قبل از فارغ التحصیلى شروع کنید! حتى زودتر.۲️⃣اخذ مدرک کارشناسى ارشد در ایران لزوما شانس شما را براى دریافت بورسیه از دانشگاه هاى مطرح افزایش مى دهد. 📍جواب: خیر، لزوما اینطور نیست. در بسیارى از موارد به نفع شماست که پس از کارشناسى اپلاى کنید …۳️⃣ براى دریافت و در مقطع در و استرالیا، به مدرک کارشناسى ارشد نیاز است. 📍جواب: خیر. در بیشتر دانشگاهها در آمریکا و (حتى برخى دیگر کشورها) شما پس از کارشناسى میتوانید مستقیما وارد دوره دکترا شوید …۴️⃣ داشتن مقالات معتبر جهت دریافت بورسیه یا فاند در مقاطع ارشد و دکترا ضرورى است. 📍جواب: خیر. بسیارى از افراد بدون داشتن مقاله در مقاطع بالاتر بورسیه یا فاند دریافت میکنند … …🌐رسانه، شمایید. ...
جامعه شناسی علامه ۱۴:۵۶ ۱۳۹۶/۰۴/۱۴ 🔅 شبکههای اجتماعی: دالانهای بی معنا. 🖋 حمید.. 📍 از رواج یافتن تلفنهای همراه هوشند چند سال میگذرد با گسترش این تلفنها؛ استفاده از. شبکهها ونرم افزارهای ارتباط جمعی هم گسترش یافت؛ برای مثال طبق آماری که سایت ایسنا در. دی ماه سال ۹۴ منتشرکرد؛ شبکهی ارتباطی تلگرام در ایران دارای ۲۰ میلیون عضو میباشد. همچنین در این گزارش آمده است که بیش از ۵۳ درصد مردم ایران حداقل عضو یکی از. شبکههای اجتماعی هستند و همچنین ذکر شده است که ۷۲ درصد جوانان ۱۸ تا ۲۹ ساله عضو. حداقل یکی از شبکهها میباشند. اما پرسش اینجاست که عضویت گسترده افراد در این شبکهها چه تاثیراتی بر زندگی؛ عقاید واعمال آنها خواهد داشت و شاید از اینها گذشته نفس تجربهی گشت و گذار در شبکههای اجتماعی چگونه تجربهای است؟ بهتر است به پرسش دوم بپردازیم: بدون شک تمام ما ساعات زیادی را در طول روز در تلگرام یا اینستاگرام وغیره میگذرانیم؛ عکس هایی را لایک میکنیم. پیام هایی را برای دوستان و آشنایان ارسال میکنیم و غرق در مطالب متنوع و گوناگون کانالها و گروههای مختلف اجتماعی میشویم؛ در این دنیای متنوع و رنگارنگ درمورد همه چیز. ...
جامعه شناسی علامه ۱۴:۲۹ ۱۳۹۶/۰۴/۱۴ 🔻 میشود.. 🎙 رادیو فتیگ. شماره صفر Audio file ( 23:33, 8.1 MB ) دانلود و مشاهده در تلگرام 📍
جامعه شناسی علامه ۱۴:۲۹ ۱۳۹۶/۰۴/۱۴ 🎙 رادیو فتیگ رو به دوستانتون معرفی کنید.. و نقدها و پیشنهاداتتون رو در مورد شماره صفر به اکانت مرورگر شما از ویدیو پشتیبانی نمیکند. Video file ( 02:02, 6.1 MB ) دانلود و مشاهده در تلگرام کنید. 👇👇👇. 📍
جامعه شناسی علامه ۱۴:۱۱ ۱۳۹۶/۰۴/۱۴ ✍🏻 رنجهای قلم در جهان سوم. 🖋 عباس جورشری (جامعه شناس) اکنون در ۱۴تیر «روز قلم» مطمئن نیستم که بتوان به راه طی شده توصیه کرد. هنگامی که از خیل دانشجوها یک دانشجوی مشتاق پیگیرم میشود که چه بخواند و چگونه بنویسد تا روشنفکری بزرگ و موثر شود و جامعهاش را نجات دهد، به فکر فرو میروم و در اساس این پرسشها تردید میکنم …. قلم به عنوان یک موجود زنده مطرح است. موجودی که در هر کلمه تنفس میکند. همین تنفس است که جهان اجتماعی را مستمرا بازتولید مینماید. بودن را به سمت شدن سوق میدهد. بر همین مبنا قلم دارای سرنوشت است. سرنوشتی که مانند انسانها متاثر از جغرافیا و تاریخ حضور خویش است. سرنوشت قلم در یک کشور توسعه یافته متفاوت است از کشوری درگیر معاش و مغضوب توتالیتاریسم ذائقهای …در جهان سوم قلم سرنوشت خوبی ندارد. ...
جامعه شناسی علامه ۱۳:۳۵ ۱۳۹۶/۰۴/۱۴ سخت است آزاد کردن نادان هایی که زنجیرههای خود را میپرستند.. ✍🏻ولتر …. 🌐جامعهشناسی علامه