جامعه شناسی علامه شبکه جامعهشناسی علامه 📍 بررسی تحلیلی جامعهشناختی و سیاستگذاری اجتماعی پشتیبانی و ارتباط با ما⬇️ ☑️ @Atu_Sociologier اینستاگرام: 📸 Instagram.com/atu_sociology جامعه شناسی علامه ۱۶:۲۶ ۱۳۹۶/۰۲/۱۱ ✅ پایان گفتگو در زمانه ما.. ♦️به نظر من پایان گفتوگو بهتر است برای اینکه با هم صحبت نکنیم و از جامعه بیدفاع صحبت کنیم. روشنفکران چنان درگیر نظریات و مباحث خودشان هستند که جامعه رها شده است و به این فکر نمیکنند که افکار جامعه را چه کسی میسازد.. ♦️ما دانشگاهها و محافل علمی و روشنفکری را پر کردهایم از بحثهای خودمان و از این حیث گفتوگو نداریم. البته به هم گوش نمیکنیم، اما مدام همایش و جلسه و بحث داریم؛ گفتوگو با مریدان و شاگردان و دوستان. اما به این فکر نمیکنیم که چه کسی افکار عمومی را میسازد.. ♦️مگر روشنفکر کسی نیست که حقیقت اجتماعی را به قدرت سیاسی میگوید. یکی از تعریفهای الیت (نخبه) یعنی برگزیده که حرف مردم را بگوید و منعکس کند. اما الان ما روشنفکران کری هستیم که مردم را لال میبینیم. مردم لال کسانی هستند که نمیتوانند حرف بزنند. ... جامعه شناسی علامه ۱۵:۳۷ ۱۳۹۶/۰۲/۱۱ ﺟﻬﻨﻢ ﻓﻘﺮ ﺍﺳﺖ ﮐﻪ ﺑﻬﺸﺖ ﺛﺮﻭﺗﻤﻨﺪﺍﻥ ﺭﺍ ﺳﺎﺧﺘﻪ ﺍﺳﺖ …✍🏻 ﻭﯾﮑﺘﻮﺭ ﻫﻮﮔﻮ. 📸 ﺁﻣﺮﯾﮑﺎ/زنان کارگر، اوایل ﻗﺮﻥ ﺑﯿﺴﺘﻢ 🌐جامعهشناسی علامه. جامعه شناسی علامه ۱۴:۴۸ ۱۳۹۶/۰۲/۱۱ ✅ عزیزان مسوول برگزاری مناظرهها، لطفا با اصلاح روش مناظره، جلوی سنت نامیمون «دروغگویی» را بگیرید به پیوست فیلمی از مناظره باراک اوباما با سناتور میت رامنی ارسال میشود. (از اینجا: goo. gl/qt۳JqM هم میتوانید ببینید) در دقیقه ۱:۲۴ از فیلم، سناتور رامنی خطاب به اوباما میگوید شما فلان جا چنین حرفی زدید. اوباما واکنشی نشان نمیدهد. رامنی سری به نشانه تایید پرسش تکان میدهد. اوباما به جای پاسخ، خطاب به مجری میگوید که ادعا را چک کند. مجری که تا این لحظه هیچ دخالتی نکرده، بنابر درخواست اوباما دخالت میکند و خطاب به رامنی میگوید که ایشان این حرف را نزده و توضیح میدهد که اوباما دقیقا چه گفته. مشخصا مجری با یک تیم کامل در پشت صحنه در ارتباط است و توانایی چک کردن هر ادعایی از جانب طرفین را دارد. نامزدها امکان طرح ادعای خلاف واقع ندارند. ... جامعه شناسی علامه ۱۳:۵۹ ۱۳۹۶/۰۲/۱۱ راز آزادى در آموزش به. مردم نهفته است، درحالى. که استبداد در «نادان» نگه داشتن مردم است!. ✍🏻 ماکسیملیان روسپیر …🌐جامعهشناسی علامه. جامعه شناسی علامه ۱۳:۱۰ ۱۳۹۶/۰۲/۱۱ ✅ وقتی یارانه مردم را فقیر کند!. ✍️ بهزاد احمدینیا بحران در، پایتخت، تثبیت شده و شرایط اسفبار آن پایان نزدیکی ندارد. ۱۰ نفر فقط بهخاطر حمله به نانوایی توسط پلیس بهضرب گلوله کشته شدند و این درحالیست که در این کشور دولتی سوسیالیست! و طرفدار یارانه دارد اما این آشوب و ورشکستگی ملی، ابعادی جهانی هم دارد و این ابعاد در نخستین مرحله گریبان و بازار را خواهد گرفت. دهه گذشته میلادی ونزوئلا با اتکا به پول کلانی که از قیمت بالای ۱۰۰ دلار نفت بهدست میآورد، بدون توجه به ترازهایی که تولید نفت برای این کشور داشت، اقدام به توزیع پول به جای ثروت در جامعه کرد و به جای تمرکز بر اشتغال و سرمایهگذاریهای بنیادین، نان را به قیمت ارزان به سفرهها برد اما این وضعیت با افول ستاره نفت در بازار جهانی، منجر به یک سقوط آزاد کمنظیر در تاریخ جهان شد. نفت ونزوئلا از سنگینترین نفتهای موجود در جهان است و برای فروش و استفاده آن در پالایشگاهها، نیاز به ترکیب این نفت با نفتی مشابه اما سبک است. در شرایط معمول، ونزوئلا نفت سبک را از خریداری و با نفت خود ترکیب و سپس میفروشد. تا سالهای نخستین بهقدرت رسیدن هوگو، رئیسجمهوری فقید این کشور، بخش بزرگی از استخراج نفت ... جامعه شناسی علامه ۱۲:۲۲ ۱۳۹۶/۰۲/۱۱ ✅ چه افرادی باید به شورا بروند؟ ✍ محمد توسلی، نخستین شهردار پس از انقلاب، در روزنامه «شرق» نوشت:. ✍ پس از تجربه چهار دوره شوراهای شهری و حضور تعداد زیادی داوطلب برای ورود به پنجمین دوره شوراها، بهویژه در کلانشهر تهران، این سؤال جدی برای تنظیمکنندگان فهرستهای انتخاباتی و همچنین شهروندانی که میخواهند رأی بدهند، مطرح است که چه کسانی باید به شوراها بروند تا در این مرحله حساس بتوانند به وظایف سنگین خود در قبال شهروندان عمل کنند.. ✍ برخی حضور ورزشکاران و هنرمندان را هماهنگ با وظایف شوراها نمیدانند، جمعی به درستی بر حضور افراد با تخصصهای مرتبط با وظایف مدیریت شهری مانند مهندسی، جامعهشناسی، اقتصاد و … و تجربه در مدیریت شهری تأکید دارند و برخی حضور زنان و جوانان را در شوراها ضروری میدانند.. ✍ وظایف اعضای شوراها بهویژه شورای کلانشهرها در شرایط کنونی بسیار سنگینتر و گستردهتر از برداشتهای معمول است.. ✍ ساختار کنونی مدیریت شهری از جمله قانون موجود شورای شهر و قانون شهرداریها پاسخگوی چالشهای جاری مدیریت شهری نیست.. ✍ اختیارات شورای شهر بسیار محدود است و دامنه آن حداکثر نظارت بر خدمات شهری را دربر میگیرد.. ✍ از سوی ... جامعه شناسی علامه ۱۱:۳۳ ۱۳۹۶/۰۲/۱۱ ✅ گروه جامعه شناسی هنر انجمن جامعه شناسی ایران با همکاری گروه جامعهشناسی احساسات برگزار میکند: 🔅حرکات موزون از دیدگاه جامعه شناسی هنر و جامعه شناسی احساسات. سخنرانان:. دکتر فرح ترکمان. شیدا فراشاهی. زمان: یکشنبه ۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۶ ساعت ۱۵ تا ۱۷. مکان: بزرگراه جلال آل احمد، زیرپل گیشا، دانشکده علوم اجتماعی دانشگاه تهران. (جنب دانشگاه تربیت مدرس) نیم طبقه دوم، سالن جلسات انجمن جامعه شناسی ایران. ورود برای عموم آزاد است. 🌐جامعهشناسی علامه. ... جامعه شناسی علامه ۱۰:۴۹ ۱۳۹۶/۰۲/۱۱ ✅ اصول عقاید ها …معمولا عقاید آنارشیستها را در چهار اصل زیر خلاصه میکنند:..۱- آزادی فردی باید مطلق باشد؛..۲- همه حکومتها و ق 🌐جامعهشناسی علامه. جامعه شناسی علامه ۱۰:۴۹ ۱۳۹۶/۰۲/۱۱ ✅ مکاتب...۱) آنارشیسم فردی؛ که توسط نویسندگانی چون جوشیاوارن و بنیامین تاکر عرضه شد این دسته از پیروان پرودون طالب آزادی و برابری کامل بودند؛.۲) آنارشیسم شیوعی؛ که از شکاف میان پیروان میخائیل باکونین مخالف سرسخت کارل مارکس در بینالملل اول و شاهزاده کروپوتکین پدید آمد که در آن باکونین از براندازی قهرآمیز دولت و جانشین ساختن اجتماعات روستایی تحت نظارت یک نظام کمونیزم اختیاری، بهجای آن، دفاع میکرد؛.۳) آنارشیزم مسیحی؛ که توسط لئو تولستوی نویسنده روسی سده نوزدهم مورد توجه و حمایت قرار گرفت …شناسی. 🌐جامعهشناسی علامه. ... جامعه شناسی علامه ۱۰:۴۹ ۱۳۹۶/۰۲/۱۱ ✅؛... واژه «Anarchism» از «Anarkia» گرفته شده، که در زبان یونانی بهمعنای بیسروری است آنارشیسم، یک جنبش سیاسی و نظریهای است که هوادار برافتادن هرگونه دولت و نشستن انجمنهای آزاد و همیاری داوطلبانه افراد و گروهها بهجای هر شکلی از دولت است. بنیاد آنارشیسم بر دشمنی با دولت است، ولی، در عین حال، وجود هرگونه قدرت سازمانیافته اجتماعی و دینی را نیز ناروا میشمارد و آنارشیسم قوانین دولتها را سرچشمه تجاوز و خاستگاه همه بدیهای اجتماعی میداند، و به این دلیل خواستار از میان رفتن همه دولتهاست. آنارشیستها، بهخلاف آنچه معروف است، آشوبخواه یا «هرجومرج طلب» نیستند و جامعهای بیسامان نمیخواهند، بلکه به نظامی میاندیشند که بر اثر همکاری آزادانه پدید آمده باشد، که بهترین شکل آن، از نظر ایشان، ایجاد گروههای خودگردان است.. به عبارت دیگر آنارشیسم را میتوان اقتدارگریزی نامید و «اقتدارگریزی یعنی بیحکومتی» و نقطه مقابل اقتدارگریزی، سلسلهمراتب است. در سلسلهمراتب، واحدها به ترتیبی سازمان یافتهاند که یک واحد حق فرمانراندن دارد و دیگران موظف به فرمانبردن هستند. هر نظامی را که واحدهایش رسما مستقل از یکدیگر باشند میتوان اقتدارگریز خواند. به این معنی هیچ کانون اقتدار غالبی وج ... جامعه شناسی علامه ۱۰:۰۰ ۱۳۹۶/۰۲/۱۱ ✅ غرب و اینجا که ما هستیم: نقدی بر نگاه سید جواد طباطبایی. ✍🏻 سیدجواد دکتر طباطبایی در یادداشتی که در کانال خود به اشتراک گذاشته میگوید. «آنچه در غرب صورت میگیرد، در حوزه تحول مفاهیم است اینجا که ما هستیم لغزشگاه است» (طباطبایی، ۱۳۷۸). در اینجا چند پرسش مطرح میگردد که نیاز به بحث و بررسی دارد. اولین نکته این است که اگر «ما» در لغزش-گاه «هستیم چگونه از این موضع لغزش توانستهایم به صورت غرب دست پیدا کنیم؟ سوژهای که در لغزش است چگونه توانایی صورتبندی دیگری را دارد؟ اگر قدرتی در او میبود نخست باید موضع خویش را از گاه لغزش تغییر میداد و آنگاه میتوانست بر مقامی تکیه زند و از آن مقام صاحب منظری میشد و آنگاه به تبیین صورت دیگری میپرداخت. به زبان دیگر، جناب طباطبایی مای ایرانی را در لغزشگاه تصور میکند و آنگاه از منظر لغزنده به خویش و دیگری نظر میکند. پرسشی که میتوان پس از سوال نخست مطرح کرد این است که استعاره لغزش این تصور را در ذهن نقاد تداعی میکند که سوژه لغزنده نه اینجاست و نه آنجاست بل در حال لغزش است و تعادل ندارد و اگر چنین است پس چگونه توانسته به این فهم برسد که کلیتی به نام غرب هست که تحولش مفهومی بوده و با» ما «متفاوت است؟ پرسش دیگر این است که طباطبایی ... جامعه شناسی علامه ۱۰:۰۰ ۱۳۹۶/۰۲/۱۱ ✅ مفاهیم جدید در ارتباط با سنت غربی چگونه فهمیده شد؟. ✍🏻 جواد ✅ آنچه در غرب صورت میگیرد، در حوزه تحول مفاهیم است اینجا که ما هستیم لغزشگاه است …به عبارت دیگر، درست است که تمدن غربی بر مبنای گسستهای متعدد از سنت است، ولی این گسستها در تداوم صورت میگیرد. مورد ما گسستهایی است در گسستها. این نکته مهم است …به عبارت دیگر، مورد ما تداوم در گسست است، بی آن که بدانیم این گسستها در کجا صورت میگیرد. به این دلیل است که میگویم کسانی فکر میکنند در چارچوب اسلام سنتی صحبت میکنند، ولی این طور نیست …وقتی به عنوان مثال در مثل مناقشه نیست درسهای نهجالبلاغه آقای منتظری را میبینید، در چارچوب سنت صحبت نمیکند، بلکه در چارچوب ایدئولوژیهای جدید صحبت میکند. یعنی نهجالبلاغه را با توجه به ایدئولوژیهای جدید تفسیر میکند. منتها من معتقدم که این تداوم، تداوم در گسست است ولی خود فرد نمیداند. اما در آنجا گسست در تداوم است … ✔️ به نظر شما، این لغزشها در کجا صورت میگیرد؟. ✅ این مساله را با یک اشاره تاریخی مطرح میکنم. قیام امام حسین (ع) در تاریخ تشیع به صورت قیامی فهمیده شده که برای اصلاح دین صورت گرفته است. ... جامعه شناسی علامه ۰۷:۵۱ ۱۳۹۶/۰۲/۱۱ ✅ پرونده ویژه مهرنامه در باره شناسی و دکتر به مناسبت درگذشت بنیان گذار رشته جامعه شناسی در ایران … 20170430193701.pdf ( 8.8 MB ) دانلود و مشاهده در تلگرام 🌐جامعهشناسی علامه. جامعه شناسی علامه ۰۷:۵۱ ۱۳۹۶/۰۲/۱۱ ✅ ویژهنامه در یادبود.۹ اردیبهشت ۱۳۷۱. درگذشت غلامحسین صدیقی بنیان گذار شناسی در ایران …دانلود👇👇👇. 🌐جامعهشناسی علامه. جامعه شناسی علامه ۲۳:۱۲ ۱۳۹۶/۰۲/۱۰ ✅ علی دو ساله بود که محمود آمد. ✍محمد - جامعهشناس دانشجوی دوره دکتری دانشگاه تربیت مدرس بودم و در خوابگاه متأهلی زندگی میکردیم. علی یک سال و نه ماهه بود و هنوز حرف نمیزد. بهار سال ۱۳۸۴ و انتخابات در جریان بود. من هنوز موبایل نداشتم. برخی شبها تا دیروقت در ستاد مصطفی معین بودم. یک شب خیلی کار به درازا کشید و حدود ساعت دو نیمهشب به خانه بازگشتم. من که از در جنوبی دانشگاه تربیت مدرس وارد شدم، دیدم همسرم نگران در حالی که علی را که خوابیده بود در آغوش داشت، نگران و مضطرب انتظارم را میکشد. آنقدر عصبانی بود که فرصت برای بیان چیزی نبود. پرسید «تو به این ستادها چه کار داری؟ ... جامعه شناسی علامه ۲۱:۳۸ ۱۳۹۶/۰۲/۱۰ ✅بررسی ادعای تولید برق از زبالههای تهران سخنان یک نامزد انتخابات ریاست جمهوری در نخستین مناظره انتخاباتی مبنی بر ناتوانی شهرداری تهران در تفکیک زباله از مبدا و پاسخ دیگر نامزد در خصوص توانمندی در تولید برق از زبالههای پایتخت، مورد توجه بسیاری از تحلیلگران شهری قرار گرفت …خبرگزاری ایرنا: سخنان یک نامزد انتخابات ریاست جمهوری در نخستین مناظره انتخاباتی مبنی بر ناتوانی شهرداری تهران در تفکیک زباله از مبدا و پاسخ دیگر نامزد در خصوص توانمندی در تولید برق از زبالههای پایتخت، مورد توجه بسیاری از تحلیلگران شهری قرار گرفت …به استناد آمارهایی که منابع رسمی شهرداری پایتخت منتشر کرده، در کلان شهر تهران روزانه هفت هزار و ۵۰۰ تن زباله تولید میشود و «منصور باقرصاد» مدیر عامل سازمان مدیریت و جمع آوری پسماند شهر تهران تاکید دارد که فقط ۲۰۰ تن زباله بازیافتی (معادل ۲٫۶ درصد زبالههای تولیدی روزانه شهر تهران) برای تولید سه مگاوات برق مورد استفاده قرار میگیرد …. در همین حال، «محمدمهدی تندگویان» عضو شورای اسلامی شهر تهران بر این باور است که تکفیک زباله از مبدا در کلان شهر تهران صفر است و در ۱۲ سال اخیر هیچ فعالیت عملیاتی در این خصوص انجام نشده ... جامعه شناسی علامه ۲۱:۱۷ ۱۳۹۶/۰۲/۱۰ معتقد بود که سرچشمه همهٔ عیبهای آدمی دو چیز است:. یکی بیکاری و دیگری اعتقاد به خرافات، و دو فضیلت نیز بیشتر وجود ندارد. یکی کار و دیگری خرد. ✍🏻لئو تولستوی. جامعه شناسی علامه. جامعه شناسی علامه ۲۱:۱۴ ۱۳۹۶/۰۲/۱۰ ✅ نقش در توسعه پایدار سیاسی ✍🏻نرگس …مجلس (۲۶درصد) را زنان کسب کردند این در حالی است که در ایران درصد حضور زنان در مجلس در بهترین حالت کسب ۱۴ کرسی بوده است که خوشبختانه با تلاش زنان فعال در عرصه سیاسی در انتخابات سال گذشته به ۱۷ کرسی افزایش پیدا کرد. اما متاسفانه این میزان در مقایسه با کشورهای همسایه چون افغانستان بسیار اندک میباشد. درست است که نمایندگی زنان در مجالس قانونگذاری افزایش یافته است، لذا هنوز در جهان، تنها حدود یک نماینده از هر پنج نماینده مجلس زن است. در حدود ۳۰ درصد از نامزدهای انتخاباتی در مجالس قانونگذاری زن هستند. بنابر گزارش دنیای زنان سازمان ملل در سال ۲۰۱۵، تعداد زنانیکه که مسئولیت دولتها را عهده دار هستند در سال ۲۰۱۵ به حدود ۱۹ نفر رسیده است، که صرفا ۷ نفر بیشتر از سال ۱۹۹۵است. و نمایندگی زنان در میان وزرای کابینه از ۶ درصد در سال ۱۹۹۴ به ۱۸ درصد در سال ۲۰۱۵ افزایش یافته است …مشارکت زنان در دولتهای محلی در بسیاری از کشورها رشد داشته، اما هنوز با مردان برابری نمیکند. رسانهها صنعت مردسالاری هستند که کلیشههای جنسیتی را تقویت میکنند. کمتر از حدود ۴ درصد از مدیران اجرایی ((CEO)) زن هستند و ترک ... جامعه شناسی علامه ۲۱:۱۴ ۱۳۹۶/۰۲/۱۰ ادامه از 👆👆👆 در مراحل بعدی یکی دیگر از راه کارهای پیش رو تلاش برای افزایش درصد حضور زنان در لیستهای انتخاباتی است، و لازمه این امر، فعالیت احزاب است، زیرا در نهایت بخشی از کاندیداهای انتخاب شده، نمایندگان احزاب همان کشور خواهند بود. مجلس (۲۶درصد) را زنان کسب کردند این در حالی است که در ایران درصد حضور زنان در مجلس در بهترین حالت کسب ۱۴ کرسی بوده است که خوشبختانه با تلاش زنان فعال در عرصه سیاسی در انتخابات سال گذشته به ۱۷ کرسی افزایش پیدا کرد. اما متاسفانه این میزان در مقایسه با کشورهای همسایه چون افغانستان بسیار اندک میباشد. درست است که نمایندگی زنان در مجالس قانونگذاری افزایش یافته است، لذا هنوز در جهان، تنها حدود یک نماینده از هر پنج نماینده مجلس زن است. در حدود ۳۰ درصد از نامزدهای انتخاباتی در مجالس قانونگذاری زن هستند. بنابر گزارش دنیای زنان سازمان ملل در سال ۲۰۱۵، تعداد زنانیکه که مسئولیت دولتها را عهده دار هستند در سال ۲۰۱۵ به حدود ۱۹ نفر رسیده است، که صرفا ۷ نفر بیشتر از سال ۱۹۹۵است. و نمایندگی زنان در میان وزرای کابینه از ۶ درصد در سال ۱۹۹۴ به ۱۸ درصد در سال ۲۰۱۵ افزایش یافته است …مشارکت ... جامعه شناسی علامه ۲۰:۲۵ ۱۳۹۶/۰۲/۱۰ ✅ رای ندادن به مثابه کنش سیاسی. «تحریم انتخابات» به معنای رای ندادن صرف نیست دو مثال از رای ندادن را در نظر بگیرید. شخصی تریاک مصرف میکند و کل روز را نشئه است و یادش میرود رای بدهد. شخصی به خاطر اینکه چهره نامزدهای انتخاباتی از نظر زیباییشناختی مقبولش نیستند رای نمیدهد. اینها هم رای ندادن هستند، ولی اینها را کنش سیاسی حساب نمیکنند. «تحریم انتخابات» در صورتی میتواند یک کنش سیاسی باشد که سازماندهی شده، هدفمند و جمعی باشد و نتیجه آن از مشارکت در انتخابات برتر باشد و این برتری هم مشخص باشد، نه اینکه نتیجه آن انتخاب شدن بدترین کاندیدای ممکن باشد. مادامی که تاکید بر «تحریم انتخابات» صرفا یک تصور سادهلوحانه از «رای ندادن» باشد، مرز بین کنش و انفعال مشخص نیست، و نمیتوان سخن افرادی را که بر آن تاکید میکنند، جدی گرفت … …🌐جامعهشناسی علامه. ... ‹ 234 235 236 237 238 239 240 ›
جامعه شناسی علامه ۱۶:۲۶ ۱۳۹۶/۰۲/۱۱ ✅ پایان گفتگو در زمانه ما.. ♦️به نظر من پایان گفتوگو بهتر است برای اینکه با هم صحبت نکنیم و از جامعه بیدفاع صحبت کنیم. روشنفکران چنان درگیر نظریات و مباحث خودشان هستند که جامعه رها شده است و به این فکر نمیکنند که افکار جامعه را چه کسی میسازد.. ♦️ما دانشگاهها و محافل علمی و روشنفکری را پر کردهایم از بحثهای خودمان و از این حیث گفتوگو نداریم. البته به هم گوش نمیکنیم، اما مدام همایش و جلسه و بحث داریم؛ گفتوگو با مریدان و شاگردان و دوستان. اما به این فکر نمیکنیم که چه کسی افکار عمومی را میسازد.. ♦️مگر روشنفکر کسی نیست که حقیقت اجتماعی را به قدرت سیاسی میگوید. یکی از تعریفهای الیت (نخبه) یعنی برگزیده که حرف مردم را بگوید و منعکس کند. اما الان ما روشنفکران کری هستیم که مردم را لال میبینیم. مردم لال کسانی هستند که نمیتوانند حرف بزنند. ...
جامعه شناسی علامه ۱۵:۳۷ ۱۳۹۶/۰۲/۱۱ ﺟﻬﻨﻢ ﻓﻘﺮ ﺍﺳﺖ ﮐﻪ ﺑﻬﺸﺖ ﺛﺮﻭﺗﻤﻨﺪﺍﻥ ﺭﺍ ﺳﺎﺧﺘﻪ ﺍﺳﺖ …✍🏻 ﻭﯾﮑﺘﻮﺭ ﻫﻮﮔﻮ. 📸 ﺁﻣﺮﯾﮑﺎ/زنان کارگر، اوایل ﻗﺮﻥ ﺑﯿﺴﺘﻢ 🌐جامعهشناسی علامه.
جامعه شناسی علامه ۱۴:۴۸ ۱۳۹۶/۰۲/۱۱ ✅ عزیزان مسوول برگزاری مناظرهها، لطفا با اصلاح روش مناظره، جلوی سنت نامیمون «دروغگویی» را بگیرید به پیوست فیلمی از مناظره باراک اوباما با سناتور میت رامنی ارسال میشود. (از اینجا: goo. gl/qt۳JqM هم میتوانید ببینید) در دقیقه ۱:۲۴ از فیلم، سناتور رامنی خطاب به اوباما میگوید شما فلان جا چنین حرفی زدید. اوباما واکنشی نشان نمیدهد. رامنی سری به نشانه تایید پرسش تکان میدهد. اوباما به جای پاسخ، خطاب به مجری میگوید که ادعا را چک کند. مجری که تا این لحظه هیچ دخالتی نکرده، بنابر درخواست اوباما دخالت میکند و خطاب به رامنی میگوید که ایشان این حرف را نزده و توضیح میدهد که اوباما دقیقا چه گفته. مشخصا مجری با یک تیم کامل در پشت صحنه در ارتباط است و توانایی چک کردن هر ادعایی از جانب طرفین را دارد. نامزدها امکان طرح ادعای خلاف واقع ندارند. ...
جامعه شناسی علامه ۱۳:۵۹ ۱۳۹۶/۰۲/۱۱ راز آزادى در آموزش به. مردم نهفته است، درحالى. که استبداد در «نادان» نگه داشتن مردم است!. ✍🏻 ماکسیملیان روسپیر …🌐جامعهشناسی علامه.
جامعه شناسی علامه ۱۳:۱۰ ۱۳۹۶/۰۲/۱۱ ✅ وقتی یارانه مردم را فقیر کند!. ✍️ بهزاد احمدینیا بحران در، پایتخت، تثبیت شده و شرایط اسفبار آن پایان نزدیکی ندارد. ۱۰ نفر فقط بهخاطر حمله به نانوایی توسط پلیس بهضرب گلوله کشته شدند و این درحالیست که در این کشور دولتی سوسیالیست! و طرفدار یارانه دارد اما این آشوب و ورشکستگی ملی، ابعادی جهانی هم دارد و این ابعاد در نخستین مرحله گریبان و بازار را خواهد گرفت. دهه گذشته میلادی ونزوئلا با اتکا به پول کلانی که از قیمت بالای ۱۰۰ دلار نفت بهدست میآورد، بدون توجه به ترازهایی که تولید نفت برای این کشور داشت، اقدام به توزیع پول به جای ثروت در جامعه کرد و به جای تمرکز بر اشتغال و سرمایهگذاریهای بنیادین، نان را به قیمت ارزان به سفرهها برد اما این وضعیت با افول ستاره نفت در بازار جهانی، منجر به یک سقوط آزاد کمنظیر در تاریخ جهان شد. نفت ونزوئلا از سنگینترین نفتهای موجود در جهان است و برای فروش و استفاده آن در پالایشگاهها، نیاز به ترکیب این نفت با نفتی مشابه اما سبک است. در شرایط معمول، ونزوئلا نفت سبک را از خریداری و با نفت خود ترکیب و سپس میفروشد. تا سالهای نخستین بهقدرت رسیدن هوگو، رئیسجمهوری فقید این کشور، بخش بزرگی از استخراج نفت ...
جامعه شناسی علامه ۱۲:۲۲ ۱۳۹۶/۰۲/۱۱ ✅ چه افرادی باید به شورا بروند؟ ✍ محمد توسلی، نخستین شهردار پس از انقلاب، در روزنامه «شرق» نوشت:. ✍ پس از تجربه چهار دوره شوراهای شهری و حضور تعداد زیادی داوطلب برای ورود به پنجمین دوره شوراها، بهویژه در کلانشهر تهران، این سؤال جدی برای تنظیمکنندگان فهرستهای انتخاباتی و همچنین شهروندانی که میخواهند رأی بدهند، مطرح است که چه کسانی باید به شوراها بروند تا در این مرحله حساس بتوانند به وظایف سنگین خود در قبال شهروندان عمل کنند.. ✍ برخی حضور ورزشکاران و هنرمندان را هماهنگ با وظایف شوراها نمیدانند، جمعی به درستی بر حضور افراد با تخصصهای مرتبط با وظایف مدیریت شهری مانند مهندسی، جامعهشناسی، اقتصاد و … و تجربه در مدیریت شهری تأکید دارند و برخی حضور زنان و جوانان را در شوراها ضروری میدانند.. ✍ وظایف اعضای شوراها بهویژه شورای کلانشهرها در شرایط کنونی بسیار سنگینتر و گستردهتر از برداشتهای معمول است.. ✍ ساختار کنونی مدیریت شهری از جمله قانون موجود شورای شهر و قانون شهرداریها پاسخگوی چالشهای جاری مدیریت شهری نیست.. ✍ اختیارات شورای شهر بسیار محدود است و دامنه آن حداکثر نظارت بر خدمات شهری را دربر میگیرد.. ✍ از سوی ...
جامعه شناسی علامه ۱۱:۳۳ ۱۳۹۶/۰۲/۱۱ ✅ گروه جامعه شناسی هنر انجمن جامعه شناسی ایران با همکاری گروه جامعهشناسی احساسات برگزار میکند: 🔅حرکات موزون از دیدگاه جامعه شناسی هنر و جامعه شناسی احساسات. سخنرانان:. دکتر فرح ترکمان. شیدا فراشاهی. زمان: یکشنبه ۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۶ ساعت ۱۵ تا ۱۷. مکان: بزرگراه جلال آل احمد، زیرپل گیشا، دانشکده علوم اجتماعی دانشگاه تهران. (جنب دانشگاه تربیت مدرس) نیم طبقه دوم، سالن جلسات انجمن جامعه شناسی ایران. ورود برای عموم آزاد است. 🌐جامعهشناسی علامه. ...
جامعه شناسی علامه ۱۰:۴۹ ۱۳۹۶/۰۲/۱۱ ✅ اصول عقاید ها …معمولا عقاید آنارشیستها را در چهار اصل زیر خلاصه میکنند:..۱- آزادی فردی باید مطلق باشد؛..۲- همه حکومتها و ق 🌐جامعهشناسی علامه.
جامعه شناسی علامه ۱۰:۴۹ ۱۳۹۶/۰۲/۱۱ ✅ مکاتب...۱) آنارشیسم فردی؛ که توسط نویسندگانی چون جوشیاوارن و بنیامین تاکر عرضه شد این دسته از پیروان پرودون طالب آزادی و برابری کامل بودند؛.۲) آنارشیسم شیوعی؛ که از شکاف میان پیروان میخائیل باکونین مخالف سرسخت کارل مارکس در بینالملل اول و شاهزاده کروپوتکین پدید آمد که در آن باکونین از براندازی قهرآمیز دولت و جانشین ساختن اجتماعات روستایی تحت نظارت یک نظام کمونیزم اختیاری، بهجای آن، دفاع میکرد؛.۳) آنارشیزم مسیحی؛ که توسط لئو تولستوی نویسنده روسی سده نوزدهم مورد توجه و حمایت قرار گرفت …شناسی. 🌐جامعهشناسی علامه. ...
جامعه شناسی علامه ۱۰:۴۹ ۱۳۹۶/۰۲/۱۱ ✅؛... واژه «Anarchism» از «Anarkia» گرفته شده، که در زبان یونانی بهمعنای بیسروری است آنارشیسم، یک جنبش سیاسی و نظریهای است که هوادار برافتادن هرگونه دولت و نشستن انجمنهای آزاد و همیاری داوطلبانه افراد و گروهها بهجای هر شکلی از دولت است. بنیاد آنارشیسم بر دشمنی با دولت است، ولی، در عین حال، وجود هرگونه قدرت سازمانیافته اجتماعی و دینی را نیز ناروا میشمارد و آنارشیسم قوانین دولتها را سرچشمه تجاوز و خاستگاه همه بدیهای اجتماعی میداند، و به این دلیل خواستار از میان رفتن همه دولتهاست. آنارشیستها، بهخلاف آنچه معروف است، آشوبخواه یا «هرجومرج طلب» نیستند و جامعهای بیسامان نمیخواهند، بلکه به نظامی میاندیشند که بر اثر همکاری آزادانه پدید آمده باشد، که بهترین شکل آن، از نظر ایشان، ایجاد گروههای خودگردان است.. به عبارت دیگر آنارشیسم را میتوان اقتدارگریزی نامید و «اقتدارگریزی یعنی بیحکومتی» و نقطه مقابل اقتدارگریزی، سلسلهمراتب است. در سلسلهمراتب، واحدها به ترتیبی سازمان یافتهاند که یک واحد حق فرمانراندن دارد و دیگران موظف به فرمانبردن هستند. هر نظامی را که واحدهایش رسما مستقل از یکدیگر باشند میتوان اقتدارگریز خواند. به این معنی هیچ کانون اقتدار غالبی وج ...
جامعه شناسی علامه ۱۰:۰۰ ۱۳۹۶/۰۲/۱۱ ✅ غرب و اینجا که ما هستیم: نقدی بر نگاه سید جواد طباطبایی. ✍🏻 سیدجواد دکتر طباطبایی در یادداشتی که در کانال خود به اشتراک گذاشته میگوید. «آنچه در غرب صورت میگیرد، در حوزه تحول مفاهیم است اینجا که ما هستیم لغزشگاه است» (طباطبایی، ۱۳۷۸). در اینجا چند پرسش مطرح میگردد که نیاز به بحث و بررسی دارد. اولین نکته این است که اگر «ما» در لغزش-گاه «هستیم چگونه از این موضع لغزش توانستهایم به صورت غرب دست پیدا کنیم؟ سوژهای که در لغزش است چگونه توانایی صورتبندی دیگری را دارد؟ اگر قدرتی در او میبود نخست باید موضع خویش را از گاه لغزش تغییر میداد و آنگاه میتوانست بر مقامی تکیه زند و از آن مقام صاحب منظری میشد و آنگاه به تبیین صورت دیگری میپرداخت. به زبان دیگر، جناب طباطبایی مای ایرانی را در لغزشگاه تصور میکند و آنگاه از منظر لغزنده به خویش و دیگری نظر میکند. پرسشی که میتوان پس از سوال نخست مطرح کرد این است که استعاره لغزش این تصور را در ذهن نقاد تداعی میکند که سوژه لغزنده نه اینجاست و نه آنجاست بل در حال لغزش است و تعادل ندارد و اگر چنین است پس چگونه توانسته به این فهم برسد که کلیتی به نام غرب هست که تحولش مفهومی بوده و با» ما «متفاوت است؟ پرسش دیگر این است که طباطبایی ...
جامعه شناسی علامه ۱۰:۰۰ ۱۳۹۶/۰۲/۱۱ ✅ مفاهیم جدید در ارتباط با سنت غربی چگونه فهمیده شد؟. ✍🏻 جواد ✅ آنچه در غرب صورت میگیرد، در حوزه تحول مفاهیم است اینجا که ما هستیم لغزشگاه است …به عبارت دیگر، درست است که تمدن غربی بر مبنای گسستهای متعدد از سنت است، ولی این گسستها در تداوم صورت میگیرد. مورد ما گسستهایی است در گسستها. این نکته مهم است …به عبارت دیگر، مورد ما تداوم در گسست است، بی آن که بدانیم این گسستها در کجا صورت میگیرد. به این دلیل است که میگویم کسانی فکر میکنند در چارچوب اسلام سنتی صحبت میکنند، ولی این طور نیست …وقتی به عنوان مثال در مثل مناقشه نیست درسهای نهجالبلاغه آقای منتظری را میبینید، در چارچوب سنت صحبت نمیکند، بلکه در چارچوب ایدئولوژیهای جدید صحبت میکند. یعنی نهجالبلاغه را با توجه به ایدئولوژیهای جدید تفسیر میکند. منتها من معتقدم که این تداوم، تداوم در گسست است ولی خود فرد نمیداند. اما در آنجا گسست در تداوم است … ✔️ به نظر شما، این لغزشها در کجا صورت میگیرد؟. ✅ این مساله را با یک اشاره تاریخی مطرح میکنم. قیام امام حسین (ع) در تاریخ تشیع به صورت قیامی فهمیده شده که برای اصلاح دین صورت گرفته است. ...
جامعه شناسی علامه ۰۷:۵۱ ۱۳۹۶/۰۲/۱۱ ✅ پرونده ویژه مهرنامه در باره شناسی و دکتر به مناسبت درگذشت بنیان گذار رشته جامعه شناسی در ایران … 20170430193701.pdf ( 8.8 MB ) دانلود و مشاهده در تلگرام 🌐جامعهشناسی علامه.
جامعه شناسی علامه ۰۷:۵۱ ۱۳۹۶/۰۲/۱۱ ✅ ویژهنامه در یادبود.۹ اردیبهشت ۱۳۷۱. درگذشت غلامحسین صدیقی بنیان گذار شناسی در ایران …دانلود👇👇👇. 🌐جامعهشناسی علامه.
جامعه شناسی علامه ۲۳:۱۲ ۱۳۹۶/۰۲/۱۰ ✅ علی دو ساله بود که محمود آمد. ✍محمد - جامعهشناس دانشجوی دوره دکتری دانشگاه تربیت مدرس بودم و در خوابگاه متأهلی زندگی میکردیم. علی یک سال و نه ماهه بود و هنوز حرف نمیزد. بهار سال ۱۳۸۴ و انتخابات در جریان بود. من هنوز موبایل نداشتم. برخی شبها تا دیروقت در ستاد مصطفی معین بودم. یک شب خیلی کار به درازا کشید و حدود ساعت دو نیمهشب به خانه بازگشتم. من که از در جنوبی دانشگاه تربیت مدرس وارد شدم، دیدم همسرم نگران در حالی که علی را که خوابیده بود در آغوش داشت، نگران و مضطرب انتظارم را میکشد. آنقدر عصبانی بود که فرصت برای بیان چیزی نبود. پرسید «تو به این ستادها چه کار داری؟ ...
جامعه شناسی علامه ۲۱:۳۸ ۱۳۹۶/۰۲/۱۰ ✅بررسی ادعای تولید برق از زبالههای تهران سخنان یک نامزد انتخابات ریاست جمهوری در نخستین مناظره انتخاباتی مبنی بر ناتوانی شهرداری تهران در تفکیک زباله از مبدا و پاسخ دیگر نامزد در خصوص توانمندی در تولید برق از زبالههای پایتخت، مورد توجه بسیاری از تحلیلگران شهری قرار گرفت …خبرگزاری ایرنا: سخنان یک نامزد انتخابات ریاست جمهوری در نخستین مناظره انتخاباتی مبنی بر ناتوانی شهرداری تهران در تفکیک زباله از مبدا و پاسخ دیگر نامزد در خصوص توانمندی در تولید برق از زبالههای پایتخت، مورد توجه بسیاری از تحلیلگران شهری قرار گرفت …به استناد آمارهایی که منابع رسمی شهرداری پایتخت منتشر کرده، در کلان شهر تهران روزانه هفت هزار و ۵۰۰ تن زباله تولید میشود و «منصور باقرصاد» مدیر عامل سازمان مدیریت و جمع آوری پسماند شهر تهران تاکید دارد که فقط ۲۰۰ تن زباله بازیافتی (معادل ۲٫۶ درصد زبالههای تولیدی روزانه شهر تهران) برای تولید سه مگاوات برق مورد استفاده قرار میگیرد …. در همین حال، «محمدمهدی تندگویان» عضو شورای اسلامی شهر تهران بر این باور است که تکفیک زباله از مبدا در کلان شهر تهران صفر است و در ۱۲ سال اخیر هیچ فعالیت عملیاتی در این خصوص انجام نشده ...
جامعه شناسی علامه ۲۱:۱۷ ۱۳۹۶/۰۲/۱۰ معتقد بود که سرچشمه همهٔ عیبهای آدمی دو چیز است:. یکی بیکاری و دیگری اعتقاد به خرافات، و دو فضیلت نیز بیشتر وجود ندارد. یکی کار و دیگری خرد. ✍🏻لئو تولستوی. جامعه شناسی علامه.
جامعه شناسی علامه ۲۱:۱۴ ۱۳۹۶/۰۲/۱۰ ✅ نقش در توسعه پایدار سیاسی ✍🏻نرگس …مجلس (۲۶درصد) را زنان کسب کردند این در حالی است که در ایران درصد حضور زنان در مجلس در بهترین حالت کسب ۱۴ کرسی بوده است که خوشبختانه با تلاش زنان فعال در عرصه سیاسی در انتخابات سال گذشته به ۱۷ کرسی افزایش پیدا کرد. اما متاسفانه این میزان در مقایسه با کشورهای همسایه چون افغانستان بسیار اندک میباشد. درست است که نمایندگی زنان در مجالس قانونگذاری افزایش یافته است، لذا هنوز در جهان، تنها حدود یک نماینده از هر پنج نماینده مجلس زن است. در حدود ۳۰ درصد از نامزدهای انتخاباتی در مجالس قانونگذاری زن هستند. بنابر گزارش دنیای زنان سازمان ملل در سال ۲۰۱۵، تعداد زنانیکه که مسئولیت دولتها را عهده دار هستند در سال ۲۰۱۵ به حدود ۱۹ نفر رسیده است، که صرفا ۷ نفر بیشتر از سال ۱۹۹۵است. و نمایندگی زنان در میان وزرای کابینه از ۶ درصد در سال ۱۹۹۴ به ۱۸ درصد در سال ۲۰۱۵ افزایش یافته است …مشارکت زنان در دولتهای محلی در بسیاری از کشورها رشد داشته، اما هنوز با مردان برابری نمیکند. رسانهها صنعت مردسالاری هستند که کلیشههای جنسیتی را تقویت میکنند. کمتر از حدود ۴ درصد از مدیران اجرایی ((CEO)) زن هستند و ترک ...
جامعه شناسی علامه ۲۱:۱۴ ۱۳۹۶/۰۲/۱۰ ادامه از 👆👆👆 در مراحل بعدی یکی دیگر از راه کارهای پیش رو تلاش برای افزایش درصد حضور زنان در لیستهای انتخاباتی است، و لازمه این امر، فعالیت احزاب است، زیرا در نهایت بخشی از کاندیداهای انتخاب شده، نمایندگان احزاب همان کشور خواهند بود. مجلس (۲۶درصد) را زنان کسب کردند این در حالی است که در ایران درصد حضور زنان در مجلس در بهترین حالت کسب ۱۴ کرسی بوده است که خوشبختانه با تلاش زنان فعال در عرصه سیاسی در انتخابات سال گذشته به ۱۷ کرسی افزایش پیدا کرد. اما متاسفانه این میزان در مقایسه با کشورهای همسایه چون افغانستان بسیار اندک میباشد. درست است که نمایندگی زنان در مجالس قانونگذاری افزایش یافته است، لذا هنوز در جهان، تنها حدود یک نماینده از هر پنج نماینده مجلس زن است. در حدود ۳۰ درصد از نامزدهای انتخاباتی در مجالس قانونگذاری زن هستند. بنابر گزارش دنیای زنان سازمان ملل در سال ۲۰۱۵، تعداد زنانیکه که مسئولیت دولتها را عهده دار هستند در سال ۲۰۱۵ به حدود ۱۹ نفر رسیده است، که صرفا ۷ نفر بیشتر از سال ۱۹۹۵است. و نمایندگی زنان در میان وزرای کابینه از ۶ درصد در سال ۱۹۹۴ به ۱۸ درصد در سال ۲۰۱۵ افزایش یافته است …مشارکت ...
جامعه شناسی علامه ۲۰:۲۵ ۱۳۹۶/۰۲/۱۰ ✅ رای ندادن به مثابه کنش سیاسی. «تحریم انتخابات» به معنای رای ندادن صرف نیست دو مثال از رای ندادن را در نظر بگیرید. شخصی تریاک مصرف میکند و کل روز را نشئه است و یادش میرود رای بدهد. شخصی به خاطر اینکه چهره نامزدهای انتخاباتی از نظر زیباییشناختی مقبولش نیستند رای نمیدهد. اینها هم رای ندادن هستند، ولی اینها را کنش سیاسی حساب نمیکنند. «تحریم انتخابات» در صورتی میتواند یک کنش سیاسی باشد که سازماندهی شده، هدفمند و جمعی باشد و نتیجه آن از مشارکت در انتخابات برتر باشد و این برتری هم مشخص باشد، نه اینکه نتیجه آن انتخاب شدن بدترین کاندیدای ممکن باشد. مادامی که تاکید بر «تحریم انتخابات» صرفا یک تصور سادهلوحانه از «رای ندادن» باشد، مرز بین کنش و انفعال مشخص نیست، و نمیتوان سخن افرادی را که بر آن تاکید میکنند، جدی گرفت … …🌐جامعهشناسی علامه. ...