جامعه شناسی علامه شبکه جامعهشناسی علامه 📍 بررسی تحلیلی جامعهشناختی و سیاستگذاری اجتماعی پشتیبانی و ارتباط با ما⬇️ ☑️ @Atu_Sociologier اینستاگرام: 📸 Instagram.com/atu_sociology جامعه شناسی علامه ۲۱:۱۵ ۱۳۹۵/۱۲/۰۴ ✅تصمیم سخت یا تصمیم بد؟. مسأله این است مشاور اقتصادى رییس جمهور معتقد است که اقتصاد ایران در بزنگاهی تاریخی قرار گرفته و بین تصمیم بد و تصمیم سخت، باید یکی را انتخاب کرد. تصمیم سخت، تصمیمی است که علاج مصائب را به دنبال دارد اما احتمالا از پشتوانه اقبال عمومی برخوردار نیست. به عبارت واضحتر، اقتصاد ایران مانند مریضى است که پزشک میگوید باید جراحی شود و گفتن این امر یک تصمیم سخت است چون خانوادهی بیمار از این خبر ناراحت میشوند. تصمیم بد این است که به جای جراحی بیمار، او را به پارک ببریم!. حال سؤال این است که آیا شرایط براى اتخاذ تصمیم سخت مهیاست؟ واقعیت عریان این است که اقتصاد ایران طى سه سال اخیر از مسیر سقوط اقتصادى خارج شده است اما با این حال هنوز با اطمینان نمىتوان گفت که به مسیر رشد پایدار اقتصادى وارد شده است. ترمیم نسبى وضعیت اقتصادى طى چند سال اخیر عمدتا به دلیل دو عامل توقف خونریزى و بهبود انتظارات نسبت به آینده تحقق یافته است که مقدمه جراحى است نه ترخیص بیمار! اصلاح نظام بانکى همزمان با سیاستگذارى صحیح پولى، اصلاح سیاست مبهم ارزى و چارهجویى کارشناسى براى یارانهها، فورىترین مسایل پیشروى اقتصاد ایران هستند که وقت ... جامعه شناسی علامه ۱۹:۲۴ ۱۳۹۵/۱۲/۰۴ اگر تو نخواهی وارد سیاست شوی، سیاست به آرامی در تو وارد خواهد شد …✍🏻ولادیمیر ایلیچ لنین …🌐جامعهشناسی علامه جامعه شناسی علامه ۱۷:۳۲ ۱۳۹۵/۱۲/۰۴ «هیچکس مخالف نیست. نهایت امر، مخالف آزادی دیگران است.».. ✍🏻کارل 📚گفتگو دربارهٔ آزادی مطبوعات و انتشارات، ۱۸۴۲. 🌐جامعهشناسی علامه. جامعه شناسی علامه ۱۵:۴۰ ۱۳۹۵/۱۲/۰۴ ریشه اعتقاد زمانی خشک میشود که تحمیل شود …📖گالیله. ✍🏻برتولت برشت …🌐جامعهشناسی علامه جامعه شناسی علامه ۱۴:۰۶ ۱۳۹۵/۱۲/۰۴ ﺩﻳﺎﻟﮑﺘﻴﮏ ﻣﻨﺶ ﻭ ﻣﻴﺪﺍﻥ ﺩﺭ ﻧﻈﺮﻳﻪ ﻋﻤﻞ پیر بوردیو (مقاله) ﻣﻮﺿﻮﻉ ﻧﻮﺷﺘﺎﺭ ﺣﺎﺿﺮ، ﺟﺎﻳﮕﺎﻩ ﻧﻈﺮﻳﻪ ﺗﻠﻔﻴﻘﻲ پیر بوردیو ﺩﺭ ﮔﺴﺘﺮﻩ ﻋﻠﻮﻡ ﺍﺟﺘﻤﺎعیﺍﺳﺖ ﺑﺪﻳﻦ ﻣﻨﻈﻮﺭ، ﺍﺑﺘﺪﺍ، فلسفه ﺭﺍﺑﻄﻪﺍﻱ ﺑﻪ ﻋﻨﻮﺍﻥ ﻓﻠﺴﻔﻪ ﭘﺸﺘﻴﺒﺎﻥ ﺍﻳﻦ ﻧﻈﺮﻳﻪ ﻭ ﭘﻞ ﺭﺍﺑﻂ ﻋﻴﻦ ﮔﺮﺍیی ﻭ ﺫﻫﻦﮔﺮﺍیی ﻃﺮﺡ میﮔﺮﺩﺩ. ﺳﭙﺲ ﺳﺎﺑﻘﻪ ﻧﻈﺮﻳﻪ میدانهای اجتماعی ﺩﺭ ﻧﻈﺮیه میدانهای ﻓﻴﺰﻳﮑﻲ ﻭ میدانﻫﺎی روانی تعقیب میﺷﻮﺩ. ﭘﺲ ﺍﺯ ﺁﻥ، ﻧﻈﺮﻳﻪ ﻋﻤﻞ ﭘﻲﻳﺮ ﺑﻮﺭﺩ ﻳﻮ ﺑﻪ ﻋﻨﻮﺍﻥ ﻣﺮﮐﺰ ﺛﻘﻞ جامعهشناسی ﺭﺍﺑﻄﻪﮔﺮﺍﻳﺎﻧﻪ ﺑﺎ ﺗﻮﺳﻞ ﺑﻪ ﻣﻔﺎﻫﻴﻢ ﻧﻮﺑﻨﻴﺎﺩی ﻫﻤﭽﻮﻥ ﻣﻨﺶ ﻭ ﻣﻴﺪﺍﻥ ﺗﺸﺮﻳﺢ میﮔﺮﺩﺩ. ﺩﺭ ﺍﻳﻦ ﻣﺮﺣﻠﻪ ﺗﻼﺵ ﻣﻲﺷﻮﺩ ﺫﺍﺕ ﺩﻳﺎﻟﮑﺘﻴﮑﻲ ﺍﻳﻦ ﻣﻔﺎﻫﻴﻢ ﻭ ﺗﻮﻗﻒ ﻭﺟﻮﺩی ﺷﺎﻥ ﻧﺴﺒﺖ ﺑﻪ ﻫﻢ ﻧﺸﺎﻥ ﺩﺍﺩﻩ ﺷﻮﺩ ﺑﺪﻳﻦ ﺗﺮﺗﻴﺐ، ﺗﻮﺻﻴﻒ ﻣﻔﺎﻫﻴﻢ ﻣﻨﺶ ﻭ ﻣﻴﺪﺍﻥ ﻣﻌﻄﻮﻑ ﺑﻪ ﺩﺭﻳﺎﻓﺖ ﻧﻈﺮﻳﻪ ﻋﻤﻞ ﺑﻪ ﻋﻨﻮﺍﻥ ﻳﮏ ﺩﺳﺘﮕﺎﻩ ﻧﻈﺮﻱ ﻗﺪﺭﺗﻤﻨﺪ ﺍﺳﺖ، ﮐﻪ ﺗﻮﺍﻧﺎﻳﻲ ﺗﺒﻴﻴﻦ ﻋﻤﻞ ﺩﺭ ﻋﺮﺻﻪﻫﺎی ﻣﺨﺘﻠﻒ ﺭﺍ ﺩﺍﺭﺩ ﻣﻄﺎﻟﻌﺎﺕ ﺑﻮﺭﺩﻳﻮ ﻭ ﺷﺎﮔﺮﺩﺍﻧﺶ ﺑﺎﺭﻫﺎ ﺍﻳﻦ ﺗﻮﺍﻧﺎﻳﻲ ﺭﺍ ﻧﺸﺎﻥ ﺩﺍﺩﻩ، ﺿﻤﻦ ﺁﻧﮑﻪ ﺑﺎ ﻫﻀﻢ ﺍﻧﺘﻘﺎﺩﺍﺕ ﺻﺎﺣﺐﻧﻈﺮﺍﻥ ﻋﻠﻮﻡ ﺍﺟﺘﻤﺎعی ﺑﻪ ﺗﻮﺳﻌﻪ ﻫﺮ ﭼﻪ ﺑﻴﺸﺘر ﺍﻳﻦ ﺑﺮﻧﺎﻣﻪ ﺗﺤﻘﻴﻘﺎتی ﺟﺎﻳﮕﺮﻳﻦ ﮐﻤﮏ ﻧﻤﻮﺩﻩﺍﻧﺪ. ﻭﺍﮊﮔﺎﻥ ﻛﻠﻴﺪﻱ: فلسفه رابطهای، ذهنگرایی، عینگرایی، دیالکتیک، نظریه عمل، منش، میدان، استراتژی، هومولوژی، آئین، راستآئینی، ﮐﮋﺁﺋﻴﻨﻲ ﻭ ﺗﻤﺎﻳﺰ …برای مشاهده و دانلود این مقاله از آدرس ز ... جامعه شناسی علامه ۱۳:۴۹ ۱۳۹۵/۱۲/۰۴ امر راز آلود آن نیست که جهان چگونه وجود دارد بلکه این است که چرا جهان هست؟.. 📚رساله منطقی فلسفی ✍🏻لودویگ ویتگنشتاین …🌐جامعهشناسی علامه. جامعه شناسی علامه ۱۱:۵۷ ۱۳۹۵/۱۲/۰۴ «سرم شلوغ است.» «خیلی گرفتارم» «به خدا اصلا وقت ندارم» از جمله شایعترین دروغهایی است که ما در متن زندگی مدرن به خود و دیگران میگو ما در غالب موارد بسیار کمتر از آنچه وامی نماییم گرفتاریم. اما در زندگی مدرن «گرفتار بودن» و «وقت نداشتن» تبدیل به نوعی ارزش شده است. یعنی گویی کثرت مشغله و کمبود وقت نشانه اهمیت و منزلت فردی و اجتماعی فرد است. وقتی که به دیگری میگوییم «به خدا خیلی گرفتارم، اصلا وقت ندارم» ته دلمان غنج میزند، پنهانی احساس غرور میکنیم. زندگی مدرن به ما القاء میکند که انسان مفید باید تمام لحظههای روزش را برنامه ریزی کند و هر لحظهاش را باید مشغول به کاری باشد. حتی ساعات استراحت و فراغت فرد هم باید بدقت برنامه ریزی شود تا کارآیی او را در ساعات اشتغال بالا ببرد. زندگی مدرن زندگی سرعت و اشتغال مداوم است، و کسی که در میانه این کوران آهسته و فارغ باشد یا کاهل است یا ناتوان. و همین است که آهستگی و فراغت را به نوعی ضدارزش و مایه عذاب وجدان تبدیل کرده است. «بی کار بودن» و «وقت آزاد داشتن» رفته رفته مایه شرم شده است. ... جامعه شناسی علامه ۱۰:۰۵ ۱۳۹۵/۱۲/۰۴ 📊 مقایسه نرخ تورم ایران🇮🇷 و ونزوئلا 🇨🇴 (از ۲۰۰۵ تا ۲۰۱۶).. ©. علامه جامعه شناسی علامه ۲۰:۳۸ ۱۳۹۵/۱۲/۰۳ بر ماست که لذت ببریم از غذا، از بوهای خوش، از رنگها، از جامههای زیبنده، از موسیقی، از بازیها، از نمایشها و از همه گونه تفریح ک باید چیزهای زندگی را به کار برد و تا هر اندازه که بتوان از آن لذت برد. باید به دیگران پیوست و در پیوند دادنشان به هم کوشید، زیرا هر چیز که در راستای پیوند دادنشان به هم باشد خوب است. برای سهیم کردن دیگران در شادی خود باید کوشید؛ با آگاهی کامل باید با همه طبیعت یکی شد.. یکدیگر را در آغوش بگیریم، ای میلیونها مردم!. 📚سفر درونی. ✍🏻رومن رولان …🌐جامعهشناسی علامه. ... جامعه شناسی علامه ۱۸:۵۳ ۱۳۹۵/۱۲/۰۳ امروز روز جهانی زبان مادری است …. 🌐جامعهشناسی علامه جامعه شناسی علامه ۱۸:۴۷ ۱۳۹۵/۱۲/۰۳ مثل تار عنکبوت میماند. که فقط میتواند مگسهای کوچک را. شکار کند … هیتلر …🌐جامعهشناسی علامه. جامعه شناسی علامه ۱۶:۳۵ ۱۳۹۵/۱۲/۰۳ 🔷کیش شخصیت چیست؟ 🔹کیش شخصیت پدیدهای است که در آن یک شخص با استفاده از رسانههای گروهی و تبلیغات سیاسی از خود وجههی عمومی آرمانی و قهرمانانهای ارائه میدهد. این پدیده با استفاده از تعریف و تمجید در رسانهها و نیز ایجاد جوی که در آن شخص فارغ از پاسخگویی و یا مصون از اشتباه است بوجود میآید. کیشهای شخصیت غالبا در حکومتهای تمامیتخواه و غیر مردمسالاری بر پا میشوند. لازم به تذکر است که کیش شخصیت الزاما در سطوح وسیع و گسترده مثل حکومتها و کشورها اتفاق نمیفتد بلکه میتواند خیلی ساده در یک اجتماع کوچک هم رخ بدهد.. 🔹نمونههای کیش شخصیت. بنیتو موسولینی در ایتالیا. آدولف هیتلر در آلمان نازی. ژوزف استالین در روسیه. مائو زدونگ در چین. ... جامعه شناسی علامه ۱۴:۴۳ ۱۳۹۵/۱۲/۰۳ … و من دریافتم تنها راهی که میتوانم یک خدمتکار را برای خودم نگه دارم این است که حقوق چندماهش را به عنوان بدهی معوقه به او ندهم …📚روزهای برمه. ✍🏻جورج اورول …. 🌐جامعهشناسی علامه. جامعه شناسی علامه ۱۴:۳۳ ۱۳۹۵/۱۲/۰۳ 📣سیدجواد Audio file ( 1:06:03, 61.1 MB ) دانلود و مشاهده در تلگرام استدلال این است که از منظر، اساسا دینی است و سخن گفتن از در بستر اسلامی امری متناقض و بی معنا است … جامعه شناسی علامه ۱۴:۳۲ ۱۳۹۵/۱۲/۰۳ امر سکولار و امر عرفی. نگاهی انتقادی به دین و حاکمیت دینی. 📣سیدجواد امر سکولار در بستر اسلام آیا معنا دارد؟ اسلام به مثابه یک دین از منظر مسیحیت غرق در امور سکولار است. چگونه میتوان از مفهومی که در دستگاه معنایی چلیپایی قابل درک است در بستری دیگر بهره برد؟ آیا امر سکولار در بستر اسلام معنا دارد؟ اساسا امور به روحانی و سکولار در اسلام قابل تفکیک نیستند بل به خیر و شر یا قبح و حسن طبقه بندی میگردند و پرداختن به هر کدام نسبتی با طبقه اجتماعی ندارد زیرا در اسلام طبقه خاصی متولی امور روحانی نیستند. در این درسگفتار به این امر پرداختم. 👇👇👇. 🌐جامعهشناسی علامه. ... جامعه شناسی علامه ۱۹:۲۰ ۱۳۹۵/۱۲/۰۲ ✅پیشگیری از تکرار جرم و باز ادغام اجتماعی مجرمان. ✍🏻احمدرضا راهبرد پیشگیری از جرمی بدون اقدامات موثر در جهت حل نمودن مساله تکرار جرم، کامل نمیباشد. یک راهبرد جامع در این موضوه باید این واقعیت را در نظر داشته باشد که ایمنی عمومی تحت تاثیر تعداد زیاد جرایمی است که توسط افراد حادث میشود که پیش از این با تنبیههای کیفری مواجه بوده و همچنان از جرم دست نکشیدهاند. در واقع بدون مداخلات موثر جنبه اصلاحی مجازاتها با هدف انطباق پذیر کردن بزهکار با جامعه عقیم میماند …🔷جایی که منابع و امکانات زندان و اجتماع وجود داشته باشند و قابلیت تجهیز و کاربردشان مهیا باشد، فرایند ورود مجدد مجرم میتواند به نحو بهتری در جهت کاهش احتمال تکرار جرم مدیریت شود. برنامهها میتوانند به وسیله ادارات دولتی و غیر دولتی گوناگون، به سمت مرتبط ساختن مداخلات عدالت کیفری یا اصلاحی با مداخلات اجتماع بنیاد ارتقاء یابند. هدف اساسی مداخلات این چنینی، کمک به مجرمان به منظور غلبه بر داغ ننگ محکومیت کیفری، تاثیرات زیان بار حبس و موانع متعدد میباشد که در تلاش برای باز ادغام به جامعه با آنها مواجه میگردند …🔷در حال حاضر کشورهای گوناگونی به نحو مشخصی، اهمیت این بعد بنیادی پیشگیری از جرم ... جامعه شناسی علامه ۱۷:۲۹ ۱۳۹۵/۱۲/۰۲ مدرسه، کلیسای است … ✍ایوان ایلیچ … 🔰از کانال شناسی فرادید.. 🌐جامعهشناسی علامه جامعه شناسی علامه ۱۵:۳۸ ۱۳۹۵/۱۲/۰۲ پیشرفت در هر کشوری، را میتوان از جایگاه اجتماعی که به زن میدهند اندازه گرفت …✍🏻کارل مارکس 📸 فروش دختران و تجمع مردان برای خرید …. 🌐جامعهشناسی علامه. جامعه شناسی علامه ۱۳:۴۷ ۱۳۹۵/۱۲/۰۲ بشر موجودی منطقی نیست. موجودی است منطق تراش به هر کار دست زد و به هر چه عادت کرد، سعی میکند برای آن دلیلی بتراشد و عذر و بهانهای بیاورد …📖یادداشتهای شهر شلوغ. ✍ فریدون تنکابنی … 🔰از کانال شناسی فرادید. 🌐جامعهشناسی علامه. جامعه شناسی علامه ۱۱:۵۶ ۱۳۹۵/۱۲/۰۲ ✅شلاق و زندان برای استاد نمونه دانشگاه زابل یک سال و نیم گذشته، دانشگاه زابل حال خوشی ندارد؛ دانشگاهی که از شهریور سال گذشته با حکم وزیر علوم و تغییر رئیس دانشگاه در سراشیبی قرار گرفت و رتبه علمیاش از ۱۰۳ به ۱۲۷ رسید؛. به گزارش روزنامه وقایع اتفاقیه، وضعیتی که باعث شد استادان هیأتعلمی بارها از راههای مختلف اعتراض کنند اما هیچ مسئولی نه از طرف دانشگاه و نه وزارت علوم، پاسخگوی این وضعیت نبودند و تنها جوابی که برای اعتراضها و انتقادات رئیس دانشگاه داده شد، حکم چهار سال زندان و ۷۵ ضربه شلاق برای استادی بود که در گروهی تلگرامی، خواستار رفع این مشکلات شده بود که به تشویش اذهان عمومی و تهمت محکوم شد و رئیسی که تمام این ادعاها را دروغ و کذب محض میداند …اگر تاریخچه مدیریتی دانشگاه زابل را از ابتدای تأسیس تا الان به چند دوره تقسیم کنیم، بهراحتی میتوان دید که در دوره ریاست دهمرده، نهال دانشگاه کاشته شد، در زمان قنبری، دانشگاه توسعه فیزیکی چشمگیری داشت، در دوره اوکاتیصادق، دانشگاه توسعه اخلاقی یافت و در دوره ناتمام بهلولی، به یکباره شرایط تغییر کرد …مواردی چون سرقت و تخلفات علمی، افت رتبه علمی دانشگاه، ارتقای افرادی که سابقه و پیشین ... ‹ 275 276 277 278 279 280 281 ›
جامعه شناسی علامه ۲۱:۱۵ ۱۳۹۵/۱۲/۰۴ ✅تصمیم سخت یا تصمیم بد؟. مسأله این است مشاور اقتصادى رییس جمهور معتقد است که اقتصاد ایران در بزنگاهی تاریخی قرار گرفته و بین تصمیم بد و تصمیم سخت، باید یکی را انتخاب کرد. تصمیم سخت، تصمیمی است که علاج مصائب را به دنبال دارد اما احتمالا از پشتوانه اقبال عمومی برخوردار نیست. به عبارت واضحتر، اقتصاد ایران مانند مریضى است که پزشک میگوید باید جراحی شود و گفتن این امر یک تصمیم سخت است چون خانوادهی بیمار از این خبر ناراحت میشوند. تصمیم بد این است که به جای جراحی بیمار، او را به پارک ببریم!. حال سؤال این است که آیا شرایط براى اتخاذ تصمیم سخت مهیاست؟ واقعیت عریان این است که اقتصاد ایران طى سه سال اخیر از مسیر سقوط اقتصادى خارج شده است اما با این حال هنوز با اطمینان نمىتوان گفت که به مسیر رشد پایدار اقتصادى وارد شده است. ترمیم نسبى وضعیت اقتصادى طى چند سال اخیر عمدتا به دلیل دو عامل توقف خونریزى و بهبود انتظارات نسبت به آینده تحقق یافته است که مقدمه جراحى است نه ترخیص بیمار! اصلاح نظام بانکى همزمان با سیاستگذارى صحیح پولى، اصلاح سیاست مبهم ارزى و چارهجویى کارشناسى براى یارانهها، فورىترین مسایل پیشروى اقتصاد ایران هستند که وقت ...
جامعه شناسی علامه ۱۹:۲۴ ۱۳۹۵/۱۲/۰۴ اگر تو نخواهی وارد سیاست شوی، سیاست به آرامی در تو وارد خواهد شد …✍🏻ولادیمیر ایلیچ لنین …🌐جامعهشناسی علامه
جامعه شناسی علامه ۱۷:۳۲ ۱۳۹۵/۱۲/۰۴ «هیچکس مخالف نیست. نهایت امر، مخالف آزادی دیگران است.».. ✍🏻کارل 📚گفتگو دربارهٔ آزادی مطبوعات و انتشارات، ۱۸۴۲. 🌐جامعهشناسی علامه.
جامعه شناسی علامه ۱۵:۴۰ ۱۳۹۵/۱۲/۰۴ ریشه اعتقاد زمانی خشک میشود که تحمیل شود …📖گالیله. ✍🏻برتولت برشت …🌐جامعهشناسی علامه
جامعه شناسی علامه ۱۴:۰۶ ۱۳۹۵/۱۲/۰۴ ﺩﻳﺎﻟﮑﺘﻴﮏ ﻣﻨﺶ ﻭ ﻣﻴﺪﺍﻥ ﺩﺭ ﻧﻈﺮﻳﻪ ﻋﻤﻞ پیر بوردیو (مقاله) ﻣﻮﺿﻮﻉ ﻧﻮﺷﺘﺎﺭ ﺣﺎﺿﺮ، ﺟﺎﻳﮕﺎﻩ ﻧﻈﺮﻳﻪ ﺗﻠﻔﻴﻘﻲ پیر بوردیو ﺩﺭ ﮔﺴﺘﺮﻩ ﻋﻠﻮﻡ ﺍﺟﺘﻤﺎعیﺍﺳﺖ ﺑﺪﻳﻦ ﻣﻨﻈﻮﺭ، ﺍﺑﺘﺪﺍ، فلسفه ﺭﺍﺑﻄﻪﺍﻱ ﺑﻪ ﻋﻨﻮﺍﻥ ﻓﻠﺴﻔﻪ ﭘﺸﺘﻴﺒﺎﻥ ﺍﻳﻦ ﻧﻈﺮﻳﻪ ﻭ ﭘﻞ ﺭﺍﺑﻂ ﻋﻴﻦ ﮔﺮﺍیی ﻭ ﺫﻫﻦﮔﺮﺍیی ﻃﺮﺡ میﮔﺮﺩﺩ. ﺳﭙﺲ ﺳﺎﺑﻘﻪ ﻧﻈﺮﻳﻪ میدانهای اجتماعی ﺩﺭ ﻧﻈﺮیه میدانهای ﻓﻴﺰﻳﮑﻲ ﻭ میدانﻫﺎی روانی تعقیب میﺷﻮﺩ. ﭘﺲ ﺍﺯ ﺁﻥ، ﻧﻈﺮﻳﻪ ﻋﻤﻞ ﭘﻲﻳﺮ ﺑﻮﺭﺩ ﻳﻮ ﺑﻪ ﻋﻨﻮﺍﻥ ﻣﺮﮐﺰ ﺛﻘﻞ جامعهشناسی ﺭﺍﺑﻄﻪﮔﺮﺍﻳﺎﻧﻪ ﺑﺎ ﺗﻮﺳﻞ ﺑﻪ ﻣﻔﺎﻫﻴﻢ ﻧﻮﺑﻨﻴﺎﺩی ﻫﻤﭽﻮﻥ ﻣﻨﺶ ﻭ ﻣﻴﺪﺍﻥ ﺗﺸﺮﻳﺢ میﮔﺮﺩﺩ. ﺩﺭ ﺍﻳﻦ ﻣﺮﺣﻠﻪ ﺗﻼﺵ ﻣﻲﺷﻮﺩ ﺫﺍﺕ ﺩﻳﺎﻟﮑﺘﻴﮑﻲ ﺍﻳﻦ ﻣﻔﺎﻫﻴﻢ ﻭ ﺗﻮﻗﻒ ﻭﺟﻮﺩی ﺷﺎﻥ ﻧﺴﺒﺖ ﺑﻪ ﻫﻢ ﻧﺸﺎﻥ ﺩﺍﺩﻩ ﺷﻮﺩ ﺑﺪﻳﻦ ﺗﺮﺗﻴﺐ، ﺗﻮﺻﻴﻒ ﻣﻔﺎﻫﻴﻢ ﻣﻨﺶ ﻭ ﻣﻴﺪﺍﻥ ﻣﻌﻄﻮﻑ ﺑﻪ ﺩﺭﻳﺎﻓﺖ ﻧﻈﺮﻳﻪ ﻋﻤﻞ ﺑﻪ ﻋﻨﻮﺍﻥ ﻳﮏ ﺩﺳﺘﮕﺎﻩ ﻧﻈﺮﻱ ﻗﺪﺭﺗﻤﻨﺪ ﺍﺳﺖ، ﮐﻪ ﺗﻮﺍﻧﺎﻳﻲ ﺗﺒﻴﻴﻦ ﻋﻤﻞ ﺩﺭ ﻋﺮﺻﻪﻫﺎی ﻣﺨﺘﻠﻒ ﺭﺍ ﺩﺍﺭﺩ ﻣﻄﺎﻟﻌﺎﺕ ﺑﻮﺭﺩﻳﻮ ﻭ ﺷﺎﮔﺮﺩﺍﻧﺶ ﺑﺎﺭﻫﺎ ﺍﻳﻦ ﺗﻮﺍﻧﺎﻳﻲ ﺭﺍ ﻧﺸﺎﻥ ﺩﺍﺩﻩ، ﺿﻤﻦ ﺁﻧﮑﻪ ﺑﺎ ﻫﻀﻢ ﺍﻧﺘﻘﺎﺩﺍﺕ ﺻﺎﺣﺐﻧﻈﺮﺍﻥ ﻋﻠﻮﻡ ﺍﺟﺘﻤﺎعی ﺑﻪ ﺗﻮﺳﻌﻪ ﻫﺮ ﭼﻪ ﺑﻴﺸﺘر ﺍﻳﻦ ﺑﺮﻧﺎﻣﻪ ﺗﺤﻘﻴﻘﺎتی ﺟﺎﻳﮕﺮﻳﻦ ﮐﻤﮏ ﻧﻤﻮﺩﻩﺍﻧﺪ. ﻭﺍﮊﮔﺎﻥ ﻛﻠﻴﺪﻱ: فلسفه رابطهای، ذهنگرایی، عینگرایی، دیالکتیک، نظریه عمل، منش، میدان، استراتژی، هومولوژی، آئین، راستآئینی، ﮐﮋﺁﺋﻴﻨﻲ ﻭ ﺗﻤﺎﻳﺰ …برای مشاهده و دانلود این مقاله از آدرس ز ...
جامعه شناسی علامه ۱۳:۴۹ ۱۳۹۵/۱۲/۰۴ امر راز آلود آن نیست که جهان چگونه وجود دارد بلکه این است که چرا جهان هست؟.. 📚رساله منطقی فلسفی ✍🏻لودویگ ویتگنشتاین …🌐جامعهشناسی علامه.
جامعه شناسی علامه ۱۱:۵۷ ۱۳۹۵/۱۲/۰۴ «سرم شلوغ است.» «خیلی گرفتارم» «به خدا اصلا وقت ندارم» از جمله شایعترین دروغهایی است که ما در متن زندگی مدرن به خود و دیگران میگو ما در غالب موارد بسیار کمتر از آنچه وامی نماییم گرفتاریم. اما در زندگی مدرن «گرفتار بودن» و «وقت نداشتن» تبدیل به نوعی ارزش شده است. یعنی گویی کثرت مشغله و کمبود وقت نشانه اهمیت و منزلت فردی و اجتماعی فرد است. وقتی که به دیگری میگوییم «به خدا خیلی گرفتارم، اصلا وقت ندارم» ته دلمان غنج میزند، پنهانی احساس غرور میکنیم. زندگی مدرن به ما القاء میکند که انسان مفید باید تمام لحظههای روزش را برنامه ریزی کند و هر لحظهاش را باید مشغول به کاری باشد. حتی ساعات استراحت و فراغت فرد هم باید بدقت برنامه ریزی شود تا کارآیی او را در ساعات اشتغال بالا ببرد. زندگی مدرن زندگی سرعت و اشتغال مداوم است، و کسی که در میانه این کوران آهسته و فارغ باشد یا کاهل است یا ناتوان. و همین است که آهستگی و فراغت را به نوعی ضدارزش و مایه عذاب وجدان تبدیل کرده است. «بی کار بودن» و «وقت آزاد داشتن» رفته رفته مایه شرم شده است. ...
جامعه شناسی علامه ۱۰:۰۵ ۱۳۹۵/۱۲/۰۴ 📊 مقایسه نرخ تورم ایران🇮🇷 و ونزوئلا 🇨🇴 (از ۲۰۰۵ تا ۲۰۱۶).. ©. علامه
جامعه شناسی علامه ۲۰:۳۸ ۱۳۹۵/۱۲/۰۳ بر ماست که لذت ببریم از غذا، از بوهای خوش، از رنگها، از جامههای زیبنده، از موسیقی، از بازیها، از نمایشها و از همه گونه تفریح ک باید چیزهای زندگی را به کار برد و تا هر اندازه که بتوان از آن لذت برد. باید به دیگران پیوست و در پیوند دادنشان به هم کوشید، زیرا هر چیز که در راستای پیوند دادنشان به هم باشد خوب است. برای سهیم کردن دیگران در شادی خود باید کوشید؛ با آگاهی کامل باید با همه طبیعت یکی شد.. یکدیگر را در آغوش بگیریم، ای میلیونها مردم!. 📚سفر درونی. ✍🏻رومن رولان …🌐جامعهشناسی علامه. ...
جامعه شناسی علامه ۱۸:۴۷ ۱۳۹۵/۱۲/۰۳ مثل تار عنکبوت میماند. که فقط میتواند مگسهای کوچک را. شکار کند … هیتلر …🌐جامعهشناسی علامه.
جامعه شناسی علامه ۱۶:۳۵ ۱۳۹۵/۱۲/۰۳ 🔷کیش شخصیت چیست؟ 🔹کیش شخصیت پدیدهای است که در آن یک شخص با استفاده از رسانههای گروهی و تبلیغات سیاسی از خود وجههی عمومی آرمانی و قهرمانانهای ارائه میدهد. این پدیده با استفاده از تعریف و تمجید در رسانهها و نیز ایجاد جوی که در آن شخص فارغ از پاسخگویی و یا مصون از اشتباه است بوجود میآید. کیشهای شخصیت غالبا در حکومتهای تمامیتخواه و غیر مردمسالاری بر پا میشوند. لازم به تذکر است که کیش شخصیت الزاما در سطوح وسیع و گسترده مثل حکومتها و کشورها اتفاق نمیفتد بلکه میتواند خیلی ساده در یک اجتماع کوچک هم رخ بدهد.. 🔹نمونههای کیش شخصیت. بنیتو موسولینی در ایتالیا. آدولف هیتلر در آلمان نازی. ژوزف استالین در روسیه. مائو زدونگ در چین. ...
جامعه شناسی علامه ۱۴:۴۳ ۱۳۹۵/۱۲/۰۳ … و من دریافتم تنها راهی که میتوانم یک خدمتکار را برای خودم نگه دارم این است که حقوق چندماهش را به عنوان بدهی معوقه به او ندهم …📚روزهای برمه. ✍🏻جورج اورول …. 🌐جامعهشناسی علامه.
جامعه شناسی علامه ۱۴:۳۳ ۱۳۹۵/۱۲/۰۳ 📣سیدجواد Audio file ( 1:06:03, 61.1 MB ) دانلود و مشاهده در تلگرام استدلال این است که از منظر، اساسا دینی است و سخن گفتن از در بستر اسلامی امری متناقض و بی معنا است …
جامعه شناسی علامه ۱۴:۳۲ ۱۳۹۵/۱۲/۰۳ امر سکولار و امر عرفی. نگاهی انتقادی به دین و حاکمیت دینی. 📣سیدجواد امر سکولار در بستر اسلام آیا معنا دارد؟ اسلام به مثابه یک دین از منظر مسیحیت غرق در امور سکولار است. چگونه میتوان از مفهومی که در دستگاه معنایی چلیپایی قابل درک است در بستری دیگر بهره برد؟ آیا امر سکولار در بستر اسلام معنا دارد؟ اساسا امور به روحانی و سکولار در اسلام قابل تفکیک نیستند بل به خیر و شر یا قبح و حسن طبقه بندی میگردند و پرداختن به هر کدام نسبتی با طبقه اجتماعی ندارد زیرا در اسلام طبقه خاصی متولی امور روحانی نیستند. در این درسگفتار به این امر پرداختم. 👇👇👇. 🌐جامعهشناسی علامه. ...
جامعه شناسی علامه ۱۹:۲۰ ۱۳۹۵/۱۲/۰۲ ✅پیشگیری از تکرار جرم و باز ادغام اجتماعی مجرمان. ✍🏻احمدرضا راهبرد پیشگیری از جرمی بدون اقدامات موثر در جهت حل نمودن مساله تکرار جرم، کامل نمیباشد. یک راهبرد جامع در این موضوه باید این واقعیت را در نظر داشته باشد که ایمنی عمومی تحت تاثیر تعداد زیاد جرایمی است که توسط افراد حادث میشود که پیش از این با تنبیههای کیفری مواجه بوده و همچنان از جرم دست نکشیدهاند. در واقع بدون مداخلات موثر جنبه اصلاحی مجازاتها با هدف انطباق پذیر کردن بزهکار با جامعه عقیم میماند …🔷جایی که منابع و امکانات زندان و اجتماع وجود داشته باشند و قابلیت تجهیز و کاربردشان مهیا باشد، فرایند ورود مجدد مجرم میتواند به نحو بهتری در جهت کاهش احتمال تکرار جرم مدیریت شود. برنامهها میتوانند به وسیله ادارات دولتی و غیر دولتی گوناگون، به سمت مرتبط ساختن مداخلات عدالت کیفری یا اصلاحی با مداخلات اجتماع بنیاد ارتقاء یابند. هدف اساسی مداخلات این چنینی، کمک به مجرمان به منظور غلبه بر داغ ننگ محکومیت کیفری، تاثیرات زیان بار حبس و موانع متعدد میباشد که در تلاش برای باز ادغام به جامعه با آنها مواجه میگردند …🔷در حال حاضر کشورهای گوناگونی به نحو مشخصی، اهمیت این بعد بنیادی پیشگیری از جرم ...
جامعه شناسی علامه ۱۷:۲۹ ۱۳۹۵/۱۲/۰۲ مدرسه، کلیسای است … ✍ایوان ایلیچ … 🔰از کانال شناسی فرادید.. 🌐جامعهشناسی علامه
جامعه شناسی علامه ۱۵:۳۸ ۱۳۹۵/۱۲/۰۲ پیشرفت در هر کشوری، را میتوان از جایگاه اجتماعی که به زن میدهند اندازه گرفت …✍🏻کارل مارکس 📸 فروش دختران و تجمع مردان برای خرید …. 🌐جامعهشناسی علامه.
جامعه شناسی علامه ۱۳:۴۷ ۱۳۹۵/۱۲/۰۲ بشر موجودی منطقی نیست. موجودی است منطق تراش به هر کار دست زد و به هر چه عادت کرد، سعی میکند برای آن دلیلی بتراشد و عذر و بهانهای بیاورد …📖یادداشتهای شهر شلوغ. ✍ فریدون تنکابنی … 🔰از کانال شناسی فرادید. 🌐جامعهشناسی علامه.
جامعه شناسی علامه ۱۱:۵۶ ۱۳۹۵/۱۲/۰۲ ✅شلاق و زندان برای استاد نمونه دانشگاه زابل یک سال و نیم گذشته، دانشگاه زابل حال خوشی ندارد؛ دانشگاهی که از شهریور سال گذشته با حکم وزیر علوم و تغییر رئیس دانشگاه در سراشیبی قرار گرفت و رتبه علمیاش از ۱۰۳ به ۱۲۷ رسید؛. به گزارش روزنامه وقایع اتفاقیه، وضعیتی که باعث شد استادان هیأتعلمی بارها از راههای مختلف اعتراض کنند اما هیچ مسئولی نه از طرف دانشگاه و نه وزارت علوم، پاسخگوی این وضعیت نبودند و تنها جوابی که برای اعتراضها و انتقادات رئیس دانشگاه داده شد، حکم چهار سال زندان و ۷۵ ضربه شلاق برای استادی بود که در گروهی تلگرامی، خواستار رفع این مشکلات شده بود که به تشویش اذهان عمومی و تهمت محکوم شد و رئیسی که تمام این ادعاها را دروغ و کذب محض میداند …اگر تاریخچه مدیریتی دانشگاه زابل را از ابتدای تأسیس تا الان به چند دوره تقسیم کنیم، بهراحتی میتوان دید که در دوره ریاست دهمرده، نهال دانشگاه کاشته شد، در زمان قنبری، دانشگاه توسعه فیزیکی چشمگیری داشت، در دوره اوکاتیصادق، دانشگاه توسعه اخلاقی یافت و در دوره ناتمام بهلولی، به یکباره شرایط تغییر کرد …مواردی چون سرقت و تخلفات علمی، افت رتبه علمی دانشگاه، ارتقای افرادی که سابقه و پیشین ...