جامعه شناسی علامه شبکه جامعهشناسی علامه 📍 بررسی تحلیلی جامعهشناختی و سیاستگذاری اجتماعی پشتیبانی و ارتباط با ما⬇️ ☑️ @Atu_Sociologier اینستاگرام: 📸 Instagram.com/atu_sociology جامعه شناسی علامه ۰۴:۱۴ ۱۳۹۵/۱۰/۰۴ ﻳﻪ ﺧﺎﻧﻢ ﺳﻔﻴﺪﭘﻮﺳﺖ ﭘﻨﺠﺎﻩﻭدوساله، ﺗﻮﻯ ﻳﻜﻰ ﺍﺯ ﭘﺮﻭﺍﺯﻫﺎﻯ ﺷﻠﻮﻍ ﻫﻮﺍﭘﻴﻤﺎﻳﻰ اﻳﺮﻓﺮﺍﻧﺲ، ﺑﻪ ﻣﺤﺾ ﺭﺳﻴﺪﻥ ﺑﻪ ﺻﻨﺪﻟﻴﺶ، ﺍﺯ ﻧﺸﺴﺘﻦ ﺑﺮ ﺭﻭﻯ ﺁﻥ ﺧﻮﺩﺩﺍﺭﻯ ﻛﺮ ﺟﺎﻯ ﺧﺎﻧﻢ، ﻛﻨﺎﺭ ﻳﻚ ﺁﻗﺎﻯ ﺳﻴﺎهﭘﻮﺳﺖ ﺑﻮﺩ ﻭ ﺧﺎﻧﻢ ﺍﺯ ﻧﺸﺴﺘﻦ ﺩﺭ ﺁنجا ﺣﺎﻟﺶ ﺧﺮﺍﺏ میشد!! ﺧﺎﻧﻢ ﻓﻮﺭﺍ ﺧﺪمهی ﭘﺮﻭﺍﺯ ﺭﺍ ﺻﺪﺍ ﻣﻴﺰﻧﻪ ﻭ ﺩﺭﺧﻮﺍﺳﺖ ﻳﻚ ﺟﺎﻯ ﺟﺪﻳﺪ میکنه. ﮔﻔﺖ: ﻣﻦ ﺍﺻﻼ ﺣﺎﺿﺮ ﺑﻪ ﻧﺸﺴﺘﻦ ﻛﻨﺎﺭ ﺍﻳﻦ ﻣﺮﺩ ﺳﻴﺎﻩﭘﻮﺳﺖ ﻧﻴﺴﺘﻢ. ﻣﻬﻤﺎﻧﺪﺍﺭ ﻫﻮﺍﭘﻴﻤﺎ ﮔﻔﺖ: ﺍﺟﺎﺯﻩ ﺑﺪﻳﺪ ﻛﻪ ﻣﻦ ﺑﺮﺍﻯ ﻳﻚجای ﺩیگر ﻧﮕﺎﻫﻰ ﺑﻪ ﻟﻴﺴﺖ ﻣﺴﺎﻓﺮﺍﻥ ﺑﻜﻨﻢ. ﺑﻌﺪ ﻣﺪﺕ ﻛﻮﺗﺎﻫﻰ ﻣﻬﻤﺎﻧﺪﺍﺭ ﺑﺮﮔﺸﺖ ﻭ ﮔﻔﺖ ﻛﻪ ﺩﺭ ﻗﺴﻤﺖ ﺩﺭﺟﻪ ﺩﻭ ﻫﻮﺍﭘﻴﻤﺎ ﻫﻴﭻ ﺟﺎﻯ ﺧﺎﻟﻰ ﺩﻳﮕﺮﻯ ﻧﻴﺴﺖ، ﻭﻟﻰ به هرحال ﺑﺎ ﺧﻠﺒﺎﻥ ﺻﺤﺒﺖ میکنم. بعد از دقایقی مهماندار برگشت و گفت: ﺟﻨﺎﺏ ﺧﻠﺒﺎﻥ ﮔﻔﺘﻨﺪ ﻛﻪ ﻳﻚ ﺟﺎﻯ ﺧﺎﻟﻰ ﺩﺭ ﻗﺴﻤﺖ ﺩﺭﺟﻪ ﻳﻚ موجود است، ﻭﻟﻰ ﺩﺭ ﻗﻮﺍﻧﻴﻦ ﺷﺮﻛﺖهای ﻫﻮﺍﭘﻴﻤﺎیی ﺑﻪ ﻫﻴﭻ ﻭﺟﻪ ﺍﻣﻜﺎﻥ ﺍﻧﺘﻘﺎﻝ ﻳﻚ ﻣﺴﺎﻓﺮ ﺍﺯ ﻗﺴﻤﺖ ﺩﺭﺟﻪ ﺩﻭ ﺑﻪ ﻗﺴﻤﺖ ﺩﺭﺟﻪ ﻳﻚ ﻧﻴﺴﺖ. ﻭﻟﻰ ﺍﺯ ﻃﺮﻓﻰ ﻫﻢ ﻧﺸﺎﻧﺪﻥ ﻳﻚ ﻣﺴﺎﻓﺮ ﻣﺤﺘﺮﻡ ﺩﺭ ﻛﻨﺎﺭ ﻳﻚ ﺷﺨﺺ ﻧﺎﺧﻮﺷﺎﻳﻨﺪ، ﻳﻚ ﺟﻨﺠﺎﻝ ﻭ ﺍﻗﺪﺍﻣﻰ ﻏﻴﺮﺍﻧﺴﺎﻧﻴﺴﺖ!! ﺑﻪ ﻫﻤﻴﻦ ﺩﻟﻴﻞ ﺟﻨﺎﺏ ﺧﻠﺒﺎﻥ ﺑﺎ ﺍﻧﺘﻘﺎﻝ ﺍﺯ ﻗﺴﻤﺖ ﺩﺭﺟﻪ ﺩﻭ ﺑﻪ ﺩﺭﺟﻪ ﻳﻚ ﻣﻮﺍﻓﻘﺖ ﻛﺮﺩهاند. به گفتهی مسافران، اشک در چشمان مرد سیاهپوست جاری شده بود. ... جامعه شناسی علامه ۰۰:۳۲ ۱۳۹۵/۱۰/۰۴ همایش «محیط زیست، کنشگری زنان و جامعه پایدار».۱۳ دی ۹۵ - ساعت ۱۷-۱۹. جامعهشناسی علامه جامعه شناسی علامه ۲۳:۴۸ ۱۳۹۵/۱۰/۰۳ چهره دوم کالا در جهان داری.. شناسی …جامعهشناسی علامه مرورگر شما از ویدیو پشتیبانی نمیکند. Video file ( 01:15, 6.8 MB ) دانلود و مشاهده در تلگرام جامعه شناسی علامه ۱۲:۵۰ ۱۳۹۵/۱۰/۰۳ علل اصلی عقب ماندگی ایرانیان؟. ریشهٔ انحطاط در کجاست؟ در اوایل قرن، روشنفکران میتوانستند ادعا کنند که مقصر اصلی، مستبدینی بودند که نفعی پنهانی در بی سوادی و جهل مردم کشور داشتند. اما در حقیقت بیست سال پس از حکومت مشروطه ما نمیتوانیم همان پاسخ را بدهیم. اکنون میدانیم که تقصیر اصلی نه بر گردن فرمانروایان بلکه فرمانبرداران است. آری، علت اصلی توسعه نیافتگی در ایران و شاید در بیشتر کشورهای شرقی، تفرقه و اختلاف میان توده هاست …. 🖊 احمد کسروی. 📔 علل اصلی عقب ماندگی … …. جامعه شناسی علامه. ✏ کانال تلگرام و اینستاگرام:. ... جامعه شناسی علامه ۱۲:۱۹ ۱۳۹۵/۱۰/۰۳ 💥توبهها را بشکنید!.. 🎬هنجارشکنها نیز حق دارند حقوق اجتماعی کسانی که به هنجارهایی معتقد نبوده و اصولا مشمول ارزشهای مبتنی بر آن نیستند چیست؟ چرا این افراد باید بعنوان هنجارشکن، غیرنرمال، غیرطبیعی، منحرف و نابهنجار شناخته شوند؟ صحبت از هنجارهای و شکستن آنها اغلب هراس آمیز است خواه برای باورمندان به هنجار خاص خواه برای کسانی که هنجارهارا به چالش میکشند. یکی از وظایف روشنفکری به چالش کشیدن هنجارها و ارزشهایی است که این هنجارهای بر آنها مبتنی است. خلاف جریان آب شناکردن از خصایلی است که هگل آنرا اززمره ویژگیهای روشنفکری میانگارد. بااین گزارش کلی از ساختار و کارکردها و در عین حال تضادهای موجود در بین هنجارها و ارزشها در بین اقشار مختلف و حوزههای مختلف زندگی، شوریدن علیه گونههای قالبی یا گونههای ارمانی از منظر توسعهای دارای مشروعیت است. که فرهنگ هر جامعهای نرمها و هنجارهای آنرا تعریف میکنند ولی تکثر و تنوع قشری-طبقاتی، سنی، جنسی، منزلتی، قومی، دینی، اندیشگی و … دارای ارزشها و هنجارهای خاصی است که به پیروان خود میگوید به چه باید باور داشته و به چه طریق عمل کنید. از انجایی که اغلب افراد یک جامعه این هنجارها را پذیرفتهاند، بخش بزر ... جامعه شناسی علامه ۱۲:۱۸ ۱۳۹۵/۱۰/۰۳ 💥توبهها را بشکنید!.. 🎬هنجارشکنها نیز حق دارند حقوق اجتماعی کسانی که به هنجارهایی معتقد نبوده و اصولا مشمول ارزشهای مبتنی بر آن نیستند چیست؟ چرا این افراد باید بعنوان هنجارشکن، غیرنرمال، غیرطبیعی، منحرف و نابهنجار شناخته شوند؟ صحبت از هنجارهای و شکستن آنها اغلب هراس آمیز است خواه برای باورمندان به هنجار خاص خواه برای کسانی که هنجارهارا به چالش میکشند. یکی از وظایف روشنفکری به چالش کشیدن هنجارها و ارزشهایی است که این هنجارهای بر آنها مبتنی است. خلاف جریان آب شناکردن از خصایلی است که هگل آنرا اززمره ویژگیهای روشنفکری میانگارد. بااین گزارش کلی از ساختار و کارکردها و در عین حال تضادهای موجود در بین هنجارها و ارزشها در بین اقشار مختلف و حوزههای مختلف زندگی، شوریدن علیه گونههای قالبی یا گونههای ارمانی از منظر توسعهای دارای مشروعیت است. که فرهنگ هر جامعهای نرمها و هنجارهای آنرا تعریف میکنند ولی تکثر و تنوع قشری-طبقاتی، سنی، جنسی، منزلتی، قومی، دینی، اندیشگی و … دارای ارزشها و هنجارهای خاصی است که به پیروان خود میگوید به چه باید باور داشته و به چه طریق عمل کنید. از انجایی که اغلب افراد یک جامعه این هنجارها را پذیرفتهاند، بخش بزر ... جامعه شناسی علامه ۲۲:۴۵ ۱۳۹۵/۱۰/۰۲ از نظر «»: هرگاه شیرازه تنظیمهای اجتماعی به هم بخورد و نفوذ نظارت کننده جامعه بر گرایشهای فردی دیگر کارایی خود را از دست بدهد در وضعیتهای هنجاری دیگر تمایلات فردی توسط اخلاق مشترک راهنمایی نمیشوند وهرکسی تنها هدفهای شخصی خود را دنبال میکند، درجامعه گروههای مختلفی را میتوان دید که درجهای از بی هنجاری را داشته باشند و جوامع گوناگون را میتوان بر حسب کمی و زیادی این بی هنجاری از یکدیگر متمایز کرد ولی بی هنجاری یا بی ضابطگی کامل از نظر تجربی امکان پذیر نیست … …جامعه شناسی علامه. ✏ کانال تلگرام و اینستاگرام:. ... جامعه شناسی علامه ۱۶:۲۵ ۱۳۹۵/۱۰/۰۲ وهابیت و خشونت گرایی اسلامی. از منظر اسلامی انجمن جامعه شناسی ایران برگزار میکند:.۵ دی ۹۵ - ساعت ۱۷ تا ۱۹ …جامعهشناسی علامه. جامعه شناسی علامه ۱۴:۳۸ ۱۳۹۵/۱۰/۰۲ 🕯. جامعهشناسی علامه جامعه شناسی علامه ۱۴:۱۱ ۱۳۹۵/۱۰/۰۲ تندخوانی. یکی از کاربردیترین تکنیکهای مطالعه تندخوانی ست. با ما همراه باشید تند خوانی:. ✅در وقتتون صرفه جویی میشه. ✅کار فیزیکی کمتری انجام میدید. چون توقفهای چشمتون کمتر میشه. بنابر این چشمتون کمتر خسته میشه. ✅بدلیل اینکه سرعت بالایی در خوندن دارید خود به خود تمرکز شما افزایش پیدا میکنه و سرعت انتفال و عمل مغزتون زیاد میشه. ✅درک مطلب کلی یک متن برای فرد تندخوان خیلی کمتر طول میکشه چون سرعت خوندنش بالاست. مطالب مهم خودشونو زود نشون میدن و مطالب کم اهمیت زیاد توجهی بهش نمیشه …⚡️راههای افزایش سرعت مطالعه (تند خوان شدن):. 💥هدفتون رو قبل از شروع خواندن مطلب تعیین کنید. ... جامعه شناسی علامه ۰۰:۴۶ ۱۳۹۵/۱۰/۰۲ اولدوز گفت: زن بابام میگوید تو هر کاری بکنی کلاغه میآید خبرم میکند ننه کلاغه از ته دل خندید و گفت: دروغ میگوید جانم، قسم به این سر سیاهم من چغلی کسی را نمیکنم. آب خوردن را بهانه میکنم میآیم لب حوض، بعدش صابون و ماهی میدزدم و در میروم. اولدوز گفت: ننه کلاغه دزدی چرا؟ گناه دارد. ننه کلاغه گفت: بچه نشو جانم، گناه چیست؟ گناه این است که دزدی نکنم تا خودم و بچههایم از گرسنگی بمیریم. گناه این است که صابون بریزد زیر پا و من گرسنه بمانم، من دیگر آنقدر عمر کردهام که این چیزها را بدانم. این را هم تو بدان که با این نصیحتهای خشک و خالی نمیشود جلوی دزدی را گرفت. تا وقتی که هرکس برای خودش کار میکند دزدی هم خواهد بود …✏️صمد بهرنگی. ... جامعه شناسی علامه ۰۰:۱۷ ۱۳۹۵/۱۰/۰۲ وقتی یک سیاستمدار ساکت است اتفاق بدی میافتد. ✏️عزیز نسین … جامعه شناسی علامه ۱۱:۰۶ ۱۳۹۵/۱۰/۰۱ علی … به زور بیعت نگرفت، به مخالفین سختگیری نکرد و آنها را از مقرری محروم نساخت بلکه حق صحبت و تبلیغ و کلام و ابراز مخالفت به آنها داد. فقط آنجا جلوی آنها میایستاد که میخواستند دست به ناموس و جان مسلمانها دراز کنند. در آنجا هم اول اتمام حجت و حرف و برهان و نصحیت بود بعد شمشیر آن هم در مقام دفاع و جواب. پس از پیروزی نیز مدارا میکرد و انتقام در کار نبود …📝مهندس بازرگان. 📖مجموعه آثار/علی و اسلام. شناسی علامه. ✏ کانال تلگرام و اینستاگرام:. ... جامعه شناسی علامه ۰۹:۴۵ ۱۳۹۵/۱۰/۰۱ چند روز بعد که وحشت ناشی از اعدامها کمی فروکش کرد، حیوانات به یاد آوردند یا فکر کردند به یاد میآورند که در فرمان ششم از هفت فرما هیچ حیوانی حق ندارد حیوان دیگری را بکشد. آنها فکر کردند قتل عام حیوانات، مغایر با این فرمان بوده است. بنابراین کلوور از بنجامین خواست تا فرمان ششم را برایش بخواند. بنجامین مثل همیشه از انجام این کار طفره رفت؛ بنابراین کلوور از موریل خواست این کار را بکند. موریل فرمان را خواند:. هیچ حیوانی حق ندارد بدون دلیل، حیوان دیگری را بکشد. حیوانات فکر کردند احتمالا دو کلمه. «بدون دلیل» را فراموش کردهاند …. 🖊 جورج اورول. ... جامعه شناسی علامه ۰۱:۲۱ ۱۳۹۵/۱۰/۰۱ 👁سرقت علمی استاد از دانشجو ❓سالهای پس از انقلاب پدیده انتشار پایان نامههای دانشجویان در مقاطع تحصیلات تکمیلی توسط اساتید بسرعت رو به گسترش نهاد. ساختار آموزش عالی در کشور بگونهای است که مدرسان دانشگاهی برای ارتقای رتبه شغلی خود و کسب درآمد و منزلت باید به تولید علمی بپردازند. این ساختار و فقدان توان و فرصت مدرسان برای تولیدات علمی سبب شده است که محصول زحمات دانشجویان بنام اساتید راهنمای آنان منتشر شود. در پس این پدیده غیرعلمی و فرهنگی نکاتی پنهان است که برخی از آنها عبارتند از:. 📕هیچ دانشگاهی در ممالک غربی وجود ندارد که مدرس دانشگاهی اجازه داشته باشد که تز تحصیلی دانشجویش را بنام خود منتشر کند. هیچ استاد و مدرسی حق ندارد با زیر پاگذاردن حق پدیدآورنده/کپی رایت، دانشجوی خود را وادار به انتشار پایان نامه/تز تحصیلی اش بنام استاد خود کند. این رویه غیر/ضد علمی و غیر فرهنگی روشن نیست از کدام ساختار به عاریت گرفته شده و در نهاد آموزش عالی متداول و قانونی شده است.. 🎓افزایش رتبه علمی مدرسان دانشگاه باید از طریق انجام مطالعه یا پژوهش و تولید مقاله یا کتاب در نشریات علمی داخل یا خارج از کشور صورت گیرد. فقدان دانش لازم از ... جامعه شناسی علامه ۱۷:۰۸ ۱۳۹۵/۰۹/۳۰ به شیشه ماشین زد و گفت:. خانم گل میخرید؟!. شیشه را پایین دادم، گفتم: یلدا مبارک کوچولو دو شاخه بده با تعجب نگاهم کرد!. گفت: یلدا چیه؟. گفتم: بلندترین شب سال! خبر نداری؟!. خندید گفت: اخ جون پس میتوانم گل بیشتری بفروشم شاید امشب خرج عمل بابام در بیاد …. و من آنشب مردی دیدم در قالب یک پسربچه، با یک پیراهن تک و دمپایی، در اولین شب زمستان. یلدا را جشن گرفت …. یلدای همه کودکان کار گرامی …. 📝مهناز معصومی …. ... جامعه شناسی علامه ۱۰:۱۸ ۱۳۹۵/۰۹/۳۰ جذامیان به نهار مشغول بودند و به حلاج تعارف کردند …! حلاج بر سر سفره آنها نشست و چند لقمه بر دهان برد …!. جذامیان گفتند: دیگران بر سر سفره ما نمینشینند و از ما میترسند …. حلاج گفت آنها روزهاند و برخاست.!!. غروب، هنگام افطار حلاج گفت: خدایا روزه مرا قبول بفرما!!!. شاگردان گفتند: استاد ما دیدیم که. روزه شکستی …. حلاج گفت: ما مهمان خدا بودیم. روزه شکستیم ولی دل نشکستیم … … …. جامعه شناسی علامه. ... جامعه شناسی علامه ۰۷:۲۲ ۱۳۹۵/۰۹/۳۰ یک احساساتی هست، یک چیزهایی هست که نمیشود به دیگری فهماند، نمیشود گفت، آدم را مسخره میکنند، هر کسی مطابق افکار خودش دیگری را قض 📝صادق هدایت. زنده به گور. جامعهشناسی علامه. جامعه شناسی علامه ۰۷:۲۱ ۱۳۹۵/۰۹/۳۰ برهنگی تنها به یک تکه پارچه بستگی ندارد.. مادر ترزا …جامعهشناسی علامه جامعه شناسی علامه ۰۰:۲۲ ۱۳۹۵/۰۹/۳۰ برخیز ز خواب تا شرابی بخوریم. زان پیش که از زمانه تابی بخوریم.. کاین چرخ ستیزه روی ناگه روزی چندان ندهد زمان که آبی بخوریم …. مبارک …جامعهشناسی علامه. ‹ 298 299 300 301 302 303 304 ›
جامعه شناسی علامه ۰۴:۱۴ ۱۳۹۵/۱۰/۰۴ ﻳﻪ ﺧﺎﻧﻢ ﺳﻔﻴﺪﭘﻮﺳﺖ ﭘﻨﺠﺎﻩﻭدوساله، ﺗﻮﻯ ﻳﻜﻰ ﺍﺯ ﭘﺮﻭﺍﺯﻫﺎﻯ ﺷﻠﻮﻍ ﻫﻮﺍﭘﻴﻤﺎﻳﻰ اﻳﺮﻓﺮﺍﻧﺲ، ﺑﻪ ﻣﺤﺾ ﺭﺳﻴﺪﻥ ﺑﻪ ﺻﻨﺪﻟﻴﺶ، ﺍﺯ ﻧﺸﺴﺘﻦ ﺑﺮ ﺭﻭﻯ ﺁﻥ ﺧﻮﺩﺩﺍﺭﻯ ﻛﺮ ﺟﺎﻯ ﺧﺎﻧﻢ، ﻛﻨﺎﺭ ﻳﻚ ﺁﻗﺎﻯ ﺳﻴﺎهﭘﻮﺳﺖ ﺑﻮﺩ ﻭ ﺧﺎﻧﻢ ﺍﺯ ﻧﺸﺴﺘﻦ ﺩﺭ ﺁنجا ﺣﺎﻟﺶ ﺧﺮﺍﺏ میشد!! ﺧﺎﻧﻢ ﻓﻮﺭﺍ ﺧﺪمهی ﭘﺮﻭﺍﺯ ﺭﺍ ﺻﺪﺍ ﻣﻴﺰﻧﻪ ﻭ ﺩﺭﺧﻮﺍﺳﺖ ﻳﻚ ﺟﺎﻯ ﺟﺪﻳﺪ میکنه. ﮔﻔﺖ: ﻣﻦ ﺍﺻﻼ ﺣﺎﺿﺮ ﺑﻪ ﻧﺸﺴﺘﻦ ﻛﻨﺎﺭ ﺍﻳﻦ ﻣﺮﺩ ﺳﻴﺎﻩﭘﻮﺳﺖ ﻧﻴﺴﺘﻢ. ﻣﻬﻤﺎﻧﺪﺍﺭ ﻫﻮﺍﭘﻴﻤﺎ ﮔﻔﺖ: ﺍﺟﺎﺯﻩ ﺑﺪﻳﺪ ﻛﻪ ﻣﻦ ﺑﺮﺍﻯ ﻳﻚجای ﺩیگر ﻧﮕﺎﻫﻰ ﺑﻪ ﻟﻴﺴﺖ ﻣﺴﺎﻓﺮﺍﻥ ﺑﻜﻨﻢ. ﺑﻌﺪ ﻣﺪﺕ ﻛﻮﺗﺎﻫﻰ ﻣﻬﻤﺎﻧﺪﺍﺭ ﺑﺮﮔﺸﺖ ﻭ ﮔﻔﺖ ﻛﻪ ﺩﺭ ﻗﺴﻤﺖ ﺩﺭﺟﻪ ﺩﻭ ﻫﻮﺍﭘﻴﻤﺎ ﻫﻴﭻ ﺟﺎﻯ ﺧﺎﻟﻰ ﺩﻳﮕﺮﻯ ﻧﻴﺴﺖ، ﻭﻟﻰ به هرحال ﺑﺎ ﺧﻠﺒﺎﻥ ﺻﺤﺒﺖ میکنم. بعد از دقایقی مهماندار برگشت و گفت: ﺟﻨﺎﺏ ﺧﻠﺒﺎﻥ ﮔﻔﺘﻨﺪ ﻛﻪ ﻳﻚ ﺟﺎﻯ ﺧﺎﻟﻰ ﺩﺭ ﻗﺴﻤﺖ ﺩﺭﺟﻪ ﻳﻚ موجود است، ﻭﻟﻰ ﺩﺭ ﻗﻮﺍﻧﻴﻦ ﺷﺮﻛﺖهای ﻫﻮﺍﭘﻴﻤﺎیی ﺑﻪ ﻫﻴﭻ ﻭﺟﻪ ﺍﻣﻜﺎﻥ ﺍﻧﺘﻘﺎﻝ ﻳﻚ ﻣﺴﺎﻓﺮ ﺍﺯ ﻗﺴﻤﺖ ﺩﺭﺟﻪ ﺩﻭ ﺑﻪ ﻗﺴﻤﺖ ﺩﺭﺟﻪ ﻳﻚ ﻧﻴﺴﺖ. ﻭﻟﻰ ﺍﺯ ﻃﺮﻓﻰ ﻫﻢ ﻧﺸﺎﻧﺪﻥ ﻳﻚ ﻣﺴﺎﻓﺮ ﻣﺤﺘﺮﻡ ﺩﺭ ﻛﻨﺎﺭ ﻳﻚ ﺷﺨﺺ ﻧﺎﺧﻮﺷﺎﻳﻨﺪ، ﻳﻚ ﺟﻨﺠﺎﻝ ﻭ ﺍﻗﺪﺍﻣﻰ ﻏﻴﺮﺍﻧﺴﺎﻧﻴﺴﺖ!! ﺑﻪ ﻫﻤﻴﻦ ﺩﻟﻴﻞ ﺟﻨﺎﺏ ﺧﻠﺒﺎﻥ ﺑﺎ ﺍﻧﺘﻘﺎﻝ ﺍﺯ ﻗﺴﻤﺖ ﺩﺭﺟﻪ ﺩﻭ ﺑﻪ ﺩﺭﺟﻪ ﻳﻚ ﻣﻮﺍﻓﻘﺖ ﻛﺮﺩهاند. به گفتهی مسافران، اشک در چشمان مرد سیاهپوست جاری شده بود. ...
جامعه شناسی علامه ۰۰:۳۲ ۱۳۹۵/۱۰/۰۴ همایش «محیط زیست، کنشگری زنان و جامعه پایدار».۱۳ دی ۹۵ - ساعت ۱۷-۱۹. جامعهشناسی علامه
جامعه شناسی علامه ۲۳:۴۸ ۱۳۹۵/۱۰/۰۳ چهره دوم کالا در جهان داری.. شناسی …جامعهشناسی علامه مرورگر شما از ویدیو پشتیبانی نمیکند. Video file ( 01:15, 6.8 MB ) دانلود و مشاهده در تلگرام
جامعه شناسی علامه ۱۲:۵۰ ۱۳۹۵/۱۰/۰۳ علل اصلی عقب ماندگی ایرانیان؟. ریشهٔ انحطاط در کجاست؟ در اوایل قرن، روشنفکران میتوانستند ادعا کنند که مقصر اصلی، مستبدینی بودند که نفعی پنهانی در بی سوادی و جهل مردم کشور داشتند. اما در حقیقت بیست سال پس از حکومت مشروطه ما نمیتوانیم همان پاسخ را بدهیم. اکنون میدانیم که تقصیر اصلی نه بر گردن فرمانروایان بلکه فرمانبرداران است. آری، علت اصلی توسعه نیافتگی در ایران و شاید در بیشتر کشورهای شرقی، تفرقه و اختلاف میان توده هاست …. 🖊 احمد کسروی. 📔 علل اصلی عقب ماندگی … …. جامعه شناسی علامه. ✏ کانال تلگرام و اینستاگرام:. ...
جامعه شناسی علامه ۱۲:۱۹ ۱۳۹۵/۱۰/۰۳ 💥توبهها را بشکنید!.. 🎬هنجارشکنها نیز حق دارند حقوق اجتماعی کسانی که به هنجارهایی معتقد نبوده و اصولا مشمول ارزشهای مبتنی بر آن نیستند چیست؟ چرا این افراد باید بعنوان هنجارشکن، غیرنرمال، غیرطبیعی، منحرف و نابهنجار شناخته شوند؟ صحبت از هنجارهای و شکستن آنها اغلب هراس آمیز است خواه برای باورمندان به هنجار خاص خواه برای کسانی که هنجارهارا به چالش میکشند. یکی از وظایف روشنفکری به چالش کشیدن هنجارها و ارزشهایی است که این هنجارهای بر آنها مبتنی است. خلاف جریان آب شناکردن از خصایلی است که هگل آنرا اززمره ویژگیهای روشنفکری میانگارد. بااین گزارش کلی از ساختار و کارکردها و در عین حال تضادهای موجود در بین هنجارها و ارزشها در بین اقشار مختلف و حوزههای مختلف زندگی، شوریدن علیه گونههای قالبی یا گونههای ارمانی از منظر توسعهای دارای مشروعیت است. که فرهنگ هر جامعهای نرمها و هنجارهای آنرا تعریف میکنند ولی تکثر و تنوع قشری-طبقاتی، سنی، جنسی، منزلتی، قومی، دینی، اندیشگی و … دارای ارزشها و هنجارهای خاصی است که به پیروان خود میگوید به چه باید باور داشته و به چه طریق عمل کنید. از انجایی که اغلب افراد یک جامعه این هنجارها را پذیرفتهاند، بخش بزر ...
جامعه شناسی علامه ۱۲:۱۸ ۱۳۹۵/۱۰/۰۳ 💥توبهها را بشکنید!.. 🎬هنجارشکنها نیز حق دارند حقوق اجتماعی کسانی که به هنجارهایی معتقد نبوده و اصولا مشمول ارزشهای مبتنی بر آن نیستند چیست؟ چرا این افراد باید بعنوان هنجارشکن، غیرنرمال، غیرطبیعی، منحرف و نابهنجار شناخته شوند؟ صحبت از هنجارهای و شکستن آنها اغلب هراس آمیز است خواه برای باورمندان به هنجار خاص خواه برای کسانی که هنجارهارا به چالش میکشند. یکی از وظایف روشنفکری به چالش کشیدن هنجارها و ارزشهایی است که این هنجارهای بر آنها مبتنی است. خلاف جریان آب شناکردن از خصایلی است که هگل آنرا اززمره ویژگیهای روشنفکری میانگارد. بااین گزارش کلی از ساختار و کارکردها و در عین حال تضادهای موجود در بین هنجارها و ارزشها در بین اقشار مختلف و حوزههای مختلف زندگی، شوریدن علیه گونههای قالبی یا گونههای ارمانی از منظر توسعهای دارای مشروعیت است. که فرهنگ هر جامعهای نرمها و هنجارهای آنرا تعریف میکنند ولی تکثر و تنوع قشری-طبقاتی، سنی، جنسی، منزلتی، قومی، دینی، اندیشگی و … دارای ارزشها و هنجارهای خاصی است که به پیروان خود میگوید به چه باید باور داشته و به چه طریق عمل کنید. از انجایی که اغلب افراد یک جامعه این هنجارها را پذیرفتهاند، بخش بزر ...
جامعه شناسی علامه ۲۲:۴۵ ۱۳۹۵/۱۰/۰۲ از نظر «»: هرگاه شیرازه تنظیمهای اجتماعی به هم بخورد و نفوذ نظارت کننده جامعه بر گرایشهای فردی دیگر کارایی خود را از دست بدهد در وضعیتهای هنجاری دیگر تمایلات فردی توسط اخلاق مشترک راهنمایی نمیشوند وهرکسی تنها هدفهای شخصی خود را دنبال میکند، درجامعه گروههای مختلفی را میتوان دید که درجهای از بی هنجاری را داشته باشند و جوامع گوناگون را میتوان بر حسب کمی و زیادی این بی هنجاری از یکدیگر متمایز کرد ولی بی هنجاری یا بی ضابطگی کامل از نظر تجربی امکان پذیر نیست … …جامعه شناسی علامه. ✏ کانال تلگرام و اینستاگرام:. ...
جامعه شناسی علامه ۱۶:۲۵ ۱۳۹۵/۱۰/۰۲ وهابیت و خشونت گرایی اسلامی. از منظر اسلامی انجمن جامعه شناسی ایران برگزار میکند:.۵ دی ۹۵ - ساعت ۱۷ تا ۱۹ …جامعهشناسی علامه.
جامعه شناسی علامه ۱۴:۱۱ ۱۳۹۵/۱۰/۰۲ تندخوانی. یکی از کاربردیترین تکنیکهای مطالعه تندخوانی ست. با ما همراه باشید تند خوانی:. ✅در وقتتون صرفه جویی میشه. ✅کار فیزیکی کمتری انجام میدید. چون توقفهای چشمتون کمتر میشه. بنابر این چشمتون کمتر خسته میشه. ✅بدلیل اینکه سرعت بالایی در خوندن دارید خود به خود تمرکز شما افزایش پیدا میکنه و سرعت انتفال و عمل مغزتون زیاد میشه. ✅درک مطلب کلی یک متن برای فرد تندخوان خیلی کمتر طول میکشه چون سرعت خوندنش بالاست. مطالب مهم خودشونو زود نشون میدن و مطالب کم اهمیت زیاد توجهی بهش نمیشه …⚡️راههای افزایش سرعت مطالعه (تند خوان شدن):. 💥هدفتون رو قبل از شروع خواندن مطلب تعیین کنید. ...
جامعه شناسی علامه ۰۰:۴۶ ۱۳۹۵/۱۰/۰۲ اولدوز گفت: زن بابام میگوید تو هر کاری بکنی کلاغه میآید خبرم میکند ننه کلاغه از ته دل خندید و گفت: دروغ میگوید جانم، قسم به این سر سیاهم من چغلی کسی را نمیکنم. آب خوردن را بهانه میکنم میآیم لب حوض، بعدش صابون و ماهی میدزدم و در میروم. اولدوز گفت: ننه کلاغه دزدی چرا؟ گناه دارد. ننه کلاغه گفت: بچه نشو جانم، گناه چیست؟ گناه این است که دزدی نکنم تا خودم و بچههایم از گرسنگی بمیریم. گناه این است که صابون بریزد زیر پا و من گرسنه بمانم، من دیگر آنقدر عمر کردهام که این چیزها را بدانم. این را هم تو بدان که با این نصیحتهای خشک و خالی نمیشود جلوی دزدی را گرفت. تا وقتی که هرکس برای خودش کار میکند دزدی هم خواهد بود …✏️صمد بهرنگی. ...
جامعه شناسی علامه ۱۱:۰۶ ۱۳۹۵/۱۰/۰۱ علی … به زور بیعت نگرفت، به مخالفین سختگیری نکرد و آنها را از مقرری محروم نساخت بلکه حق صحبت و تبلیغ و کلام و ابراز مخالفت به آنها داد. فقط آنجا جلوی آنها میایستاد که میخواستند دست به ناموس و جان مسلمانها دراز کنند. در آنجا هم اول اتمام حجت و حرف و برهان و نصحیت بود بعد شمشیر آن هم در مقام دفاع و جواب. پس از پیروزی نیز مدارا میکرد و انتقام در کار نبود …📝مهندس بازرگان. 📖مجموعه آثار/علی و اسلام. شناسی علامه. ✏ کانال تلگرام و اینستاگرام:. ...
جامعه شناسی علامه ۰۹:۴۵ ۱۳۹۵/۱۰/۰۱ چند روز بعد که وحشت ناشی از اعدامها کمی فروکش کرد، حیوانات به یاد آوردند یا فکر کردند به یاد میآورند که در فرمان ششم از هفت فرما هیچ حیوانی حق ندارد حیوان دیگری را بکشد. آنها فکر کردند قتل عام حیوانات، مغایر با این فرمان بوده است. بنابراین کلوور از بنجامین خواست تا فرمان ششم را برایش بخواند. بنجامین مثل همیشه از انجام این کار طفره رفت؛ بنابراین کلوور از موریل خواست این کار را بکند. موریل فرمان را خواند:. هیچ حیوانی حق ندارد بدون دلیل، حیوان دیگری را بکشد. حیوانات فکر کردند احتمالا دو کلمه. «بدون دلیل» را فراموش کردهاند …. 🖊 جورج اورول. ...
جامعه شناسی علامه ۰۱:۲۱ ۱۳۹۵/۱۰/۰۱ 👁سرقت علمی استاد از دانشجو ❓سالهای پس از انقلاب پدیده انتشار پایان نامههای دانشجویان در مقاطع تحصیلات تکمیلی توسط اساتید بسرعت رو به گسترش نهاد. ساختار آموزش عالی در کشور بگونهای است که مدرسان دانشگاهی برای ارتقای رتبه شغلی خود و کسب درآمد و منزلت باید به تولید علمی بپردازند. این ساختار و فقدان توان و فرصت مدرسان برای تولیدات علمی سبب شده است که محصول زحمات دانشجویان بنام اساتید راهنمای آنان منتشر شود. در پس این پدیده غیرعلمی و فرهنگی نکاتی پنهان است که برخی از آنها عبارتند از:. 📕هیچ دانشگاهی در ممالک غربی وجود ندارد که مدرس دانشگاهی اجازه داشته باشد که تز تحصیلی دانشجویش را بنام خود منتشر کند. هیچ استاد و مدرسی حق ندارد با زیر پاگذاردن حق پدیدآورنده/کپی رایت، دانشجوی خود را وادار به انتشار پایان نامه/تز تحصیلی اش بنام استاد خود کند. این رویه غیر/ضد علمی و غیر فرهنگی روشن نیست از کدام ساختار به عاریت گرفته شده و در نهاد آموزش عالی متداول و قانونی شده است.. 🎓افزایش رتبه علمی مدرسان دانشگاه باید از طریق انجام مطالعه یا پژوهش و تولید مقاله یا کتاب در نشریات علمی داخل یا خارج از کشور صورت گیرد. فقدان دانش لازم از ...
جامعه شناسی علامه ۱۷:۰۸ ۱۳۹۵/۰۹/۳۰ به شیشه ماشین زد و گفت:. خانم گل میخرید؟!. شیشه را پایین دادم، گفتم: یلدا مبارک کوچولو دو شاخه بده با تعجب نگاهم کرد!. گفت: یلدا چیه؟. گفتم: بلندترین شب سال! خبر نداری؟!. خندید گفت: اخ جون پس میتوانم گل بیشتری بفروشم شاید امشب خرج عمل بابام در بیاد …. و من آنشب مردی دیدم در قالب یک پسربچه، با یک پیراهن تک و دمپایی، در اولین شب زمستان. یلدا را جشن گرفت …. یلدای همه کودکان کار گرامی …. 📝مهناز معصومی …. ...
جامعه شناسی علامه ۱۰:۱۸ ۱۳۹۵/۰۹/۳۰ جذامیان به نهار مشغول بودند و به حلاج تعارف کردند …! حلاج بر سر سفره آنها نشست و چند لقمه بر دهان برد …!. جذامیان گفتند: دیگران بر سر سفره ما نمینشینند و از ما میترسند …. حلاج گفت آنها روزهاند و برخاست.!!. غروب، هنگام افطار حلاج گفت: خدایا روزه مرا قبول بفرما!!!. شاگردان گفتند: استاد ما دیدیم که. روزه شکستی …. حلاج گفت: ما مهمان خدا بودیم. روزه شکستیم ولی دل نشکستیم … … …. جامعه شناسی علامه. ...
جامعه شناسی علامه ۰۷:۲۲ ۱۳۹۵/۰۹/۳۰ یک احساساتی هست، یک چیزهایی هست که نمیشود به دیگری فهماند، نمیشود گفت، آدم را مسخره میکنند، هر کسی مطابق افکار خودش دیگری را قض 📝صادق هدایت. زنده به گور. جامعهشناسی علامه.
جامعه شناسی علامه ۰۷:۲۱ ۱۳۹۵/۰۹/۳۰ برهنگی تنها به یک تکه پارچه بستگی ندارد.. مادر ترزا …جامعهشناسی علامه
جامعه شناسی علامه ۰۰:۲۲ ۱۳۹۵/۰۹/۳۰ برخیز ز خواب تا شرابی بخوریم. زان پیش که از زمانه تابی بخوریم.. کاین چرخ ستیزه روی ناگه روزی چندان ندهد زمان که آبی بخوریم …. مبارک …جامعهشناسی علامه.