شبکه جامعه‌شناسی علامه 📍 بررسی تحلیلی جامعه‌شناختی و سیاست‌گذاری اجتماعی پشتیبانی و ارتباط با ما⬇️ ☑️ @Atu_Sociologier اینستاگرام: 📸 Instagram.com/atu_sociology


✅در نظریه‌پردازی‌های خود به پدیده توجه خاصی نشان می‌دهد

او معتقد است که زندگی حقوقی، فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی امروز بدون دولت-ملت معنا ندارد. دولت_ملت سیاستهای مالی و راهبردهای آموزشی و قوانین امروزی و بسیاری از تحولات را ایجاد کرده‌است. دولت ملتها بیش از دو سده عمر ندارند و همه دولت ملتها دچار تناقض ومعارضه‌اند وتوسط اقلیتهای قومی ونژادی تهدید می‌شوند. سه جنبه دولت ملت قابل توجه ویژه‌است:. نخست: دولت-ملت‌ها واحدهای اصلی تشکیل دهنده دنیای امروزند. دوم: اکثریت آنها درشرایط جنگ به وجود آمده و همه آنها از طریق آمادگی دفاعی به هستی خود ادامه می‌دهند …سوم: جنگ/ دفاع مدرن به صورت قاطعانه‌تر با درگیری سطوح گسترده‌تری از جامعه در جنگ ملازمه دارد …گیدنز این امر را در الزام جامعه شناسان به توجه هرچه بیشتر به نقش دولت مدرن در شکل دهی به دنیای امروز مهم دانسته و خطرات افزایش نظارت‌های دولتی را برمی‌شمارد. گیدنز همچنین درانتقاد از معتقدین به جامعه اطلاعاتی می‌گوید: جوامع مدرن از آغاز تشکیلشان جامعه اطلاعاتی بوده‌اند. تنها تفاوت این است که ما امروز درعصر مدرنیته عالی (متعالی) به سر می‌بریم و تزهای نیروی محرکه سرمایه داری مارکس، صنعتگرایی دورکیم و خردگرا ...
  • گزارش تخلف

✅نظام اقتصادی برد-باخت.. ✍🏻علی میرزاخانی

🔹نظام اقتصادی یک جامعه را می‌توان به گونه‌ای سامان داد که یک تعامل و بازی برد-برد بین اقشار مختلف شکل بگیرد و عموم مردم برنده این بازی باشند و سهمی متناسب با خلاقیت و کار و سایر انواع مشارکت خود از ثروت خلق شده در اختیار بگیرند.. 🔹برعکس، می‌توان این سازماندهی را به گونه‌ای انجام داد که عده زیادی از مردم، خود را به یک‌باره در جمع بازندگان ببینند؛ آنچه «هرناندو دسوتو» اقتصاددان نامی معاصر، آن را «دموکراسی گروه‌های فشار اقتصادی» می‌نامد. این نوع نظام اقتصادی در چه بستر فکری ایجاد می‌شود؟. 🔹پاسخ «دسوتو» آن است که بازی برد-باخت اقتصادی زمانی شکل می‌گیرد که سیاستگذاری و قانونگذاری به جای اینکه برای خلق ثروت به کار گرفته شود برای بازتوزیع ثروت موجود مورد استفاده قرار گیرد. دولتی در این مسیر قرار می‌گیرد که قادر به تشخیص این حقیقت نیست که ثروت ملی را می‌توان یا یک نظام مناسب نهادها رشد و گسترش داد به گونه‌ای که حتی محروم‌ترین اعضای جامعه هم در فرآیند خلق ثروت مشارکت کنند …🔹این نوع نظام اقتصادی معمولا برای حمایت از محرومان سازماندهی می‌شود ولی تجارب جهانی نشان می‌دهد که در تمام موارد به ضد خود ...
  • گزارش تخلف

«…. من فکر می‌کنم که ما بیشتر به سمت جنبش دانشگاهی خواهیم رفت تا جنبش دانشجویی

در جنبش دانشجویی عمدتا دانشجویان لیسانس درگیر بودند، یعنی آنها پیاده نظام بودند و دانشجویان فوق لیسانس هم گاهی مدیریت می‌کردند و نقش داشتند. منظورم دو سه دهه پیش است؛ اما در جنبش دانشگاهی اولا همه این سطوح وجود دارد و جنبش تنها به دانشجویان محدود نمی‌شود؛ فارغ التحصیلان دانشگاه‌ها و استادان جوان بدون جایگاه تثبیت شده، دانشگاه‌ها را موضوع تامل و نقد و نظر خود قرار می‌دهند، چون زندگی آنها بر مبنای زندگی دانشگاهی تعریف می‌شود. ما با جنبشی وسیعتر از جنبش دانشجویی به معنای قدیم آن مواجه خواهیم شد؛ هم به لحاظ ترکیب افراد فعال این جنبش و هم به لحاظ دغدغه هایشان. مثلا اشتغال و مسائل صنفی به مرکز می‌آیند و مهم می‌شوند؛ از آن طرف مسائلی مثل آزادی، دموکراسی و اصلاحات سیاسی، دیگر به تنهایی موضوعیت خود را از دست می‌دهند و در کنار مسائل متعددی چون مسائل اقتصادی از نو تعریف می‌شوند.». …فصل «تحول مفهوم دانشجو و آینده جنبش اجتماعی دانشگاهی». از کتاب: «دانشگاه؛ از نردبان تا سایبان». ✍نوشته عباس کاظمی. 🌐شبکه جامعه شناسی علامه. ...
  • گزارش تخلف

🔸 سرطان «اقدام برابر مقررات». 🖋 محمد زینالی اناری

استفاده از هر جمله‌ای به خصوص وقتی پراستفاده باشد، اهمیت دارد. اما گاه جملات آن قدر عرف یا ساده می‌شوند که اصلا ما دقت نمی‌کنیم که چه هستند؟ فکر می‌کنیم برخی جملات کلیدی و یا آچار فرانسه هستند، اما جملات پرکاربرد و تکراری می‌توانند نشان از یک بیماری بدهند. جایی که همه آدم‌ها مانند آجری متکی بر یک جمله باشند، با از بین رفتن یا پوچ شدن آن شاید ساختمانی فرو بریزد …اتفاقاتی که در ایران رخ داد، همچون اختلاس‌ها، حقوق‌ها، سوء مدیریت‌ها، کاهش عملکرد کیفی کار کارشناسی و شاید اتفاقات بسیاری که هنوز خود را بروز نداده‌اند، موجب این می‌شوند که کار کردن در این سازمان‌ها، به جای این که راندمان و عملکرد مثبت برای کشور داشته باشد، منفی باشد. در این شرایط بیمارگونه مردم مانند سلولهای یک پیکر، زحمت می‌کشند، اما رشدشان خطرناک می‌شود و شاید به سرطان هم بیانجامد. شاید یک سازمان با به کار بردن یک جمله پوچ شود، که سرطانی از بی معنایی است. پوچی یک سازمان زمانی فرا می‌رسد که ادبیاتی که در آن استفاده می‌شود، آن را به سمت پوچی بکشاند. ادبیاتی که در آن اعضای سازمان با همدیگر حرف می‌زنند، باید معنا دار بوده و هر یک ...
  • گزارش تخلف

✅او که سرطان داشت و گلوله خورده بود.. ✍محمد فاضلی

✅ بیمار را که به بیمارستان رساندند، جای اصابت گلوله خونریزی می‌کرد. بیم آن می‌رفت که اگر خونریزی ادامه یابد، بیهوش شود و جان دهد. تیم پزشکی اصلا نمی‌پرسیدند بیمار چرا گلوله خورده است، فقط تلاش می‌کردند که خونریزی را بند آورند و بقیه اقدامات پزشکی را انجام دهند تا به حالت باثبات‌تری برسد. یکی از همراهان بیمار وسط این شلوغی و اضطراب تیم پزشکی و نگرانی همراهان با صدای بلند گفت: «آقای دکتر حواس‌تان به دارو و درمان باشد، بیمار سرطان پیشرفته دارد.». ✅ تیم پزشکی انگار یک دفعه از تلاش ایستادند و یکی آرام گفت «فکری به حال سرطانش کنید، گیریم که جای گلوله هم خوب شد، بر اثر سرطان خواهد مرد.» پزشک معالج از این رفتار شوکه شده و جا خورده بود، اصلا باور نمی‌کرد، این رفتار اخلاقی نبود، بیمار باید زنده می‌ماند تا بعد به حال سرطانش فکری کنند.. ✅ شما درباره این رفتار چه قضاوت اخلاقی‌ای دارید؟ آیا درست است بیمار سرطانی به این دلیل که نهایتا با سرطان ممکن است هرگز بهبود نیابد و فوت کند، امروز درمان نشود؟ البته حتی برخی انواع سرطان هم درمان دارند …✅ حکایت کمی اغراق‌آمیز اما روایت مواجهه این روزهای بسیاری با ...
  • گزارش تخلف

‌✅ «لطیفه عشاقی» بانوی اول سکولار …🔹در تاریخ معاصر ترکیه هیچ زنی جایگاه خاص «لطیفه عشاقی» را ندارد، زنی که ناگهان مانند پدیده‌ای ن

زنی که دوشادوش مصطفی کمال راه می‌رفت، با شخصیت و فردیتی که هرگز به نظر نمی‌رسید زیر سایۀ آن مرد بلندقامت، چهارشانه و کاریزماتیک گم شده باشد. زنی که قرار بود تصویر و تصور و نماد ترکیۀ جدید باشد. زنی که آمده بود تا هم حجاب را بردارد، هم حجاب‌ها را بردارد و هم به زن در ترکیۀ نوپا شخصیتی جدید ببخشید. زنی که زن مصطفی کمال پاشا (آتاتورک) بود …🔹لطیفه عشاقی در مراسم عمومی، در سفرها و در سخنرانی‌ها در کنار کمال پاشا حضور فیزیکی و پررنگی داشت و تصویر جدیدی از زن ترسیم می‌کرد، زنی مدرن و امروزی که ربطی به زن در دوران اسلامی عثمانی نداشت. لطیفه همچنین اولین زنی بود که وارد پارلمان ترکیه شد. یکی از سیاست‌های کمال پاشا تحول زنان بود، چنان‌که در سال ۱۹۳۴ (۱۳۱۲ شمسی) حق رأی به زنان برای شرکت در انتخابات پارلمان داده شد. … …🌐شبکه جامعه شناسی علامه. ...
  • گزارش تخلف

✅رئالیسم فلسفی و بازار ارز:. چگونه جهان‌بینی فلسفی ساده‌انگارانه به ناکارآمدی اقتصادی منجر می‌شود؟

✍محمدمهدی اردبیلی. در یک نگاه کلی، یکی از مشهورترین درس‌های ایدئالیسم هگلی این است که واقعیت مستقل و فی‌نفسه‌ای وجود ندارد. … واقعیت برای هگل نه صرفا ابژکتیو (در معنای رئالیستی) و نه صرفا سوبژکتیو (در معنای ایدئالیسم بارکلی) است، بلکه نتیجۀ رفع دیالکتیکی این دو، یعنی امری بیناسوژگانی (یا با تسامح: بین‌الاذهانی) است. به بیان دیگر، در پس پشت تجربۀ ما از جهان، نه جوهری پنهان یا ابژه‌ای مستقل (آنگونه که رئالیست‌ها می‌گویند) و نه حتی نومنی ناشناختنی (آنگونه که کانت می‌گوید) وجود ندارد، بلکه واقعیت چیزی نیست جز شیوۀ مواجهه و مناسبات سوژه‌ها با یک امر. جهان، جهان نیروهاست و هر شیء، بدون آنکه ذاتی مستقل داشته باشد، چیزی نیست جر کانونی از نیروهای برسازنده‌اش. …. حال اما، با توجه به مباحث فوق، لازم است به جملات مشهور رئیس جمهور دربارۀ بازار ارز توجه کنیم:. «اینکه نرخ ارز بالا رفته است، دلایل اقتصادی ندارد، بلکه دلایل روانی و تبلیغاتی دارد» (خبرگزاری مهر). «نوسانات و تلاطم‌هایی که این روزها در بازار شاهد آن هستیم بیش از آنکه ریشه در واقعیت داشته باشد، ناشی از جنگ روانی است» (پایگاه اطلاع‌رسانی ری ...
  • گزارش تخلف

✅خریدن آزادی به قیمت بی معنایی …● انسان دموکراتیک، تنها در اکنون محض زندگی می‌کند و قانونی جز میل زودگذر ندارد

امروز یک غذای چرب و لذیذ به همراه شراب نوش جان می‌کند. فردا یک بودایی تمام عیار است، روزه‌ی زاهدانه، آب زلال و توسعه‌ی پایدار …. ● دوشنبه، به قصد داشتن اندامی مناسب، ساعت‌ها بر روی یک دوچرخه ثابت رکاب میزند. سه شنبه، تمام روز را می‌خوابد، سپس دودی به بدن می‌زند و شکم چرانی مفصلی می‌کند. چهارشنبه، قصد خود را برای مطالعه‌ی فلسفه اعلام می‌کند، اما در نهایت ترجیح می‌دهد هیچ کاری انجام ندهد. روز پنج شنبه، بر سر میز ناهار، سیاست است که او را شعله ور می‌کند، بر ضد نظر همسایه‌اش برمی آشوبد و از شدت خشم بالا و پایین می‌پرد، و با همان شور غضبناک علیه جامعه مصرفی و جامعه نمایش اعلام جرم می‌کند …. ● شب، به سینما می‌رود و به تماشای یک فیلم بسیار مزخرف درباره‌ی جنگ‌های قرون وسطایی می‌نشیند. به خانه بازمیگردد، میخوابد و خواب می‌بیند که وارد مبارزه‌ی مسلحانه برای آزادسازی خلق‌های تحت ستم شده است. فردای آن روز، در عین خماری به سر کار می‌رود و مذبوحانه می‌کوشد تا منشی دفتر مجاور را اغوا کند. ...
  • گزارش تخلف

✅اژدهای هفت سر.. ✍🏻یدالله کریمی پور

کمترین گمانی ندارم که ایرانیان با زدن این هفت سر، اژدهای واپسماندگی را برای همیشه به سوی گور روانه خواهند کرد:.۱-چیرگی بر بی نظمی گسترده ملی؛.۲-چیرگی بر فساد گسترده و رو به سیستمی شدن؛.۳-گستراندن فکریه ناسیونالیسم فراموش شده؛.۴-یکپارچگی همه احزاب پیرامون منافع ملی و ملت؛.۵- بازنشستگی گسترده رهبران و کارشناسان بالای ۲۸ سال خدمت؛.۶- برگزیدن استراتژی صلح در فضاهای پیرامونی و درونی، و کاستن از اندیشه دشمنی و دشمن پروری؛.۷-تمرکز بر آموزش و پرورش انسان گرا و صلح جو …🌐شبکه جامعه شناسی علامه. ...
  • گزارش تخلف

‌✅فایل صوتی و گزارش مکتوب سخنرانی دکتر نعمت الله فاضلی در نشست:

🔶 بررسی و کندوکاو انسداد ارتباطات بر کنش‌های مسالمت آمیز و صلح جویانه کاربران شبکه‌های اجتماعی🔶. 🔵 دکتر فاضلی در این سخنرانی صلح و ارتباط را مفاهیمی مترادف می‌داند و معتقد است مساله صلح چیزی جز مساله ارتباط نیست و مساله ارتباط هم چیزی جز مساله صلح نیست.. ✅ پس از انقلاب اسلامی تاکنون مهمترین مساله حاکمیت، کنترل ارتباطات به منظور تحقق اهداف غایی خود یعنی برساختن جامعه دینی با ارزش‌های انقلابی بوده است.. 🔻حاکمیت از یک طرف زیربناها و زیرساخت‌های ارتباطی را توسعه داده و از طرف دیگر بطور ایجابی رسانه هایی را شکل داده است.. ✅ نتیجه سیاست ارتباطی حاکمیت:. 🔻حاکمیت نتوانسته سیاست‌های خود را بصورت امور بهنجار و پذیرفته شده در ذهنیت جامعه ایجاد کند.. 🔻نوعی بی اعتمادی به رسانه‌های حکومتی و خط مشی‌های کننترل کننده در جامعه شکل گرفته است.. 🔻جامعه به سمت نوعی مقاومت ارتباطی رفته و تلاش می‌کند از مدار ارتباطی رسمی خارج شود.. ✅ وضعیت صلح شرایطی است که در آن گروه‌های مختلف اجتماعی، جنسیتی، قومیتی و. ...
  • گزارش تخلف

✅ خطری بدتر از تحریم در کمین ایرانیان.. ✍زهرا نظری مهر

👈تحریم‌ها در حال بازگشت هستند و آن گونه که رئیس جمهور امریکا گفته، پروژه تحریم ایران در ۱۳ آبان ۱۳۹۷ تکمیل خواهد شد؛ هدف نیز مشخص است: رساندن میزان فروش نفت ایران به صفر!. با این حال، آنچه مسلم است این که تا ترامپ هست و روابط ایران و امریکا تغییری نکرده، فشارهای اقتصادی علیه ایران در قالب «تحریم» وجود خواهد داشت. اما آنچه نگران کننده است، تحریم نیست. تحریم‌ها، روزی می‌آیند و روزی -هر چند دیر و پرهزینه- خواهند رفت. آنچه اسفناک‌تر از تحریم است که می‌آید، ریشه می‌دواند و حتی سال‌های سال بعد از تحریم نیز می‌ماند، «فساد ناشی از تحریم» است. فساد اداری و اقتصادی در ایران، هر چند قدمت بسیار دارد ولی نهادینه شدن و تقویت این پدیده خانمانسوز به دوران ریاست جمهوری محمود احمدی نژاد می‌رسد، به عصری که رئیس جمهور وقت، قطعنامه‌های شورای امنیت که حاوی تحریم ایران بودند را «کاغذپاره» می‌نامید. اما همین به اصطلاح کاغذ پاره‌ها، مجاری تنفسی اقتصاد ایران را چنان بستند که دولت احمدی نژاد برای فروش نفت و وارد کردن مایحتاج کشور، دست به دامن واسطه‌های رانتی شد، همان هایی که بعدها «کاسبان تحریم» خوانده شدند. کاس ...
  • گزارش تخلف

✅ بخش، یکی بخش‌های اصلی کانال جامعه‌شناسی علامه هست که به انتشار نوشته‌های اساتید، دانشجویان و پژوهشگران می‌پردازد

برای ارسال نوشته‌های‌تان از آی‌دی زیر استفاده کنید. کانال جامعه‌شناسی علامه در انتشار یا رد انتشار آن مختار است.۲️⃣ نوشته‌های مورد نظر باید با رویکرد جامعه‌شناسانه باشد و در صورتی که به اتفاقات روز نگاه دارد، بی‌طرفانه و با دید جامعه‌شناختی باشد.۳️⃣ انتشار یک نوشته، به معنای تایید تمامی محتواهای بعدی نویسنده نیست و تمامی نوشته‌‌ها بررسی می‌شوند.۴️⃣ انتشار نوشته‌ها، به معنی تایید نویسنده نیست و این کانال صرفا به عنوان مکانی برای انتشار می‌باشد.۵️⃣ در انتهای نوشته‌ها، هشتگ ذکر خواهد شد.۶️⃣ نوشته‌ها در کانال و در صورت لزوم در پیج اینستاگرام منتشر خواهد شد.۷️⃣ این کانال به صورت دانشجویی و مستقل اداره می‌شود و هیچ ارتباطی با دانشگاه علامه طباطبایی ندارد …سپاسگزاریم که همراه‌مان هستید. کانال جامعه‌شناسی علامه را به دوستان‌تان که اهل قلم هستند معرفی کنید …🌐جامعه‌شناسی علامه. ...
  • گزارش تخلف

کلمه‌ی «دشمن» را در گوش‌شان زمزمه کن، این جماعت لعنتی آن‌چنان رفتار می‌کنند که گویی تیری در قلب‌شان فرو نشانده‌ای

فقط کافی‌ست به این آدم‌های معمولی بگویی فقط بگویی که فلانی یا فلان چیز آزادی‌ات را تهدید کرده است تا او به‌طور اتوماتیک دست به اسلحه‌ی خود ببرد. و این آزادی چیست؟ این آزادی همان حق مالکیت خصوصی، مقدس بودن خانه، عضویت در کلیسا، حفظ حزب سیاسی یا سیستم حکومتی است که به وی این امتیاز را می‌دهد که در تمام طول عمرش مثل سگ جان بکند و مثل الاغ کار کند. به‌عنوان یک موجود متمدن، انسان می‌تواند فکر و سنت و شیوه‌ی زندگی هزاران قبیله و کشور را مطالعه و بررسی کند، اما فقط در دفاع از سنت و شیوه‌ی زندگی خودش اصرار می‌ورزد، حتی اگر بداند سنت و شیوه‌ی زندگی خودش احمقانه، غلط و بی‌کفایت است. این انسان از دیگرانی که سبب‌ساز جنگ می‌شوند با طعنه یاد می‌کند اما خودش در موقع مقتضی به جبهه می‌رود و بر خلاف میل باطنی‌اش هم‌نوع خود را می‌کشد. او ترجیح می‌دهد هم‌نوع خود را بکشد تا این‌که مورد تمسخر هم‌وطن خود قرار گیرد …🔷مدار راس السرطان. ✍🏻هنری میلر. 🌐شبکه جامعه شناسی علامه. ...
  • گزارش تخلف

‌🔰 نقطه عزیمت توسعه کجاست؟. 🖋 محسن رنانی

✅براساس آموزه‌های دینی ما، افراد باید ریاضت رمضانی را پشت‌سر بگذارند و شب قدری را درک کنند تا به «وسع وجودی» یعنی به شکفتگی (فطر) برسند. اکنون برای آ‌ن‌که جامعه‌ای به نقطه شکفتگی خویش (توسعه) برسد از کجا باید آغاز کند؟ یعنی «عید فطر اجتماعی» یا همان «نقطه عزیمت توسعه» کجاست؟ در حکومت است یا در جامعه؟ از بالاست یا از پایین؟. ✅مطالعات نهادگرایان می‌گوید، بر خلاف تصور بیشتر ما ایرانیان، توسعه‌ از بالا، نیاز به سرمایه‌گذاری توسط حکومت ندارد بلکه نیازمند «تعهد و تقید حاکمان نسبت به حقوق و قوانین» ‌ است. تعهد حاکمان به قانون، هم رفتارهای حاکمان و هم رفتارهای شهروندان را باثبات و پیش‌بینی‌پذیر می‌کند و این موجب ثبات در بسترهای اقتصادی و اجتماعی می‌شود و آنگاه افق‌های اقتصادی، مطمئن و امید بخش می‌شود و سپس انباشت سرمایه‌ آغاز می‌گردد؛ و چنین می‌شود که جامعه به صورت درونی و خودانگیخته مسیر توسعه را می‌کوبد و پیش می‌رود …✅اما متاسفانه تعهد حاکمان به قانون به یک تصادف تاریخی ‌می‌ماند که نیازمند بختیاری ملی است؛ و ابر و باد و مه و خورشید و فلک باید درکار شوند تا این تصادف تاریخی رخ‌ دهد. وگرنه کدا ...
  • گزارش تخلف

🔰 شلوار قرمزت را در بیار وگرنه کشته می‌شوی!. 🖋 مجتبی لشکربلوکی

✅قبل از جنگ جهانی اول در سال ۱۹۱۲، وزیر جنگ فرانسه در حال بازگشت از جبهه‌ بالکان به این نتیجه رسید که برد گلوله‌های اسلحه‌ها به شدت افزایش یافته است و نیاز به استتار (مخفی ماندن از دیدرس دشمن) بیش از گذشته است. چرا که دیده شدن هر سرباز، یعنی هدف‌گیری دقیق توسط دشمن و نهایتا کشته شدن. ✅او لباس کم‌رنگ بلغارها را دید و تصمیم گرفت لباس سربازهای فرانسوی را تغییر دهد. سربازان فرانسوی تا آن زمان همچنان لباس آبی پررنگ با شلوارهای قرمز می‌پوشیدند. پیشنهاد داد تا سربازان فرانسوی لباس خاکستری-آبی یا خاکستری-سبز بپوشند؛ اما غرور ارتش نمی‌گذاشت. آن‌ها به همان اندازه‌ای در پوشیدن کت دامن‌دار آبی و شلوار قرمز اصرار داشتند؛ که زمانی در نپذیرفتن توپ‌های سنگین پافشاری کرده بودند …✅نظامیان فرانسوی «حیثیت ارتش» را در خطر می‌دیدند؛ چرا که رنگ لباس‌شان داشت تغییر می‌کرد! روزنامه‌ «اکو دو پاری» نوشت: «به‌فراموشی سپردن تمام آن‌چه رنگی است، تمام آن‌چه به سربازان سیمای درخشان می‌بخشد؛ هم خلاف سلیقه‌ فرانسوی است و هم خلاف عملکرد نظامی!!» می‌بینید چگونه با هیجانات کاذب، واقعیت‌های واضح را نادیده گرفتند. در هر صور ...
  • گزارش تخلف

✅سیاست زدگی یعنی چه؟.. در ایران امروز ما سیاست دقیقا علم قدرت است

سیاست زدگی به معنای نگاه صفر و یک داشتن، نگاهی با محوریت «یا با ما یا علیه ما» است …🔸نیکولو ماکیاولی که نظراتش در مورد سیاست به «ماکیاولیسم» مشهور شده است در کتاب خود شهریار، هدف عمل سیاسی را دستیابی به قدرت می‌داند و بنابراین، آن را محدود به هیچ حکم اخلاقی نمی‌داند و در نتیجه به کار بردن هر وسیله‌ای را در سیاست برای پیشبرد اهداف مجاز می‌شمارد و بدین گونه سیاست را به کلی از اخلاق جدا می‌داند …🔺در سپهر سیاست ایران دستیابی به هدف، وسیله را توجیه می‌کند. آلودگی هوای این روزهای تهران را ببینید. موافقان دولت به خاطر منافع سیاسی خود سعی می‌کنند از آن عبور کنند و مخالفان هم به خاطر منفعت سیاسی خود این آلودگی را چنان بزرگ می‌کنند که گویی تنها مشکل کشور است. درست در دولت قبل این معنا برعکس بود. منتقدان امروز ساکت بودند و مخالفان فریاد وا اسلاما سر می‌دادند. آلودگی هوا فریاد سیاسی نمی‌خواهد. این مشکل باید با همفکری و نظر کارشناسان حل شود …🔺شورای شهر وظیفه ساماندهی امور شهری را دارد. این بدین معنی است که باید متخصصین وارد این مجلس شهری شوند. رقابت‌های سیاسی اما باعث شده است این شورا تبدیل به محفل ...
  • گزارش تخلف

🔷ناخودآگاه

آنچه در انسان حقیقتا بنیادین باشد اصیل است و ناخودآگاه؛ و از این حیث بسیار شبیه به نیروی طبیعت. هر چه از مرز آگاهی بگذرد بدل به یک ایده یا یک تصویر خواهد شد، و به همین دلیل وقتی به زبان بیاید فقط یک ایده یا تصویری است که از این شخص به آن شخص منتقل می‌شود. از همین رو، هر صفت حقیقی و با دوام ذهن و شخصیت، در اصل به آگاهی نمی‌آید؛ و تنها آن گاه که ناخودآگاه به نمایش در‌آید است که اثری ژرف به جای می‌گذارد. هنگامی که ویژگی‌ای با آگاهی و ممارست به دست بیاید ارادی می‌شود و بنابراین سبب تظاهر و یا به دیگر سخن فریب. هنگامی که کسی کاری را ناآگاهانه انجام می‌دهد متحمل زحمتی نمی‌شود؛ اما اگر سعی کند کاری را بازور و زحمت انجام دهد، موفق نخواهد شد. ناخودآگاهی منزلگاه ایده‌های بنیادینی است که مغز و هسته‌ی کار اصیل را شکل می‌دهند. تنها آنچه فطری است، اصیل است و لایزال؛ و هر کس که می‌خواهد چه در زندگی معمولی و چه در ادبیات یا هنر به جایی برسد باید بدون درک قوانین از آنها پیروی کند. …. 🌐شبکه جامعه شناسی علامه. ...
  • گزارش تخلف