✅حال‌وهوای مسابقات هوش مصنوعی در دانشگاه شریف در روز اول/نبرد «سوسک‌های هوشمند» در صفحه بازی شطرنجی

✅حال‌وهوای مسابقات هوش مصنوعی در دانشگاه شریف در روز اول/نبرد "سوسک‌های هوشمند" در صفحه بازی شطرنجی

از نکات قابل توجه در این مسابقه عدم وجود محدودیت سنی است و از رده‌های سنی دوره اول و دوم دبیرستان‌ گرفته تا دانشجویان رشته مهندسی کامپیوتر و دارندگان مدال‌های المپیاد ریاضی در این مسابقات شرکت کرده‌اند.
تیم‌های دانش‌آموزی شرکت‌کننده در این مسابقات از دبیرستان تیزهوشان علامه حلی تهران هستند و در تیم‌های دانشگاهی، تیم‌های مختلفی از دانشگاه‌های مختلف کشور حضور دارند.

حمایت دو کسب‌وکار اینترنتی بزرگ کشور از این مسابقات از دیگر نکات قابل توجه این مسابقات است.

اعضای تیم‌های دانشجویی دانشگاه شریف گفتند، تیم های دانشجویی بیشتر جاوا را برای برنامه‌نویسی انتخاب کرده‌اند زیرا با توجه به دروسی که در دانشگاه گذرانده‌اند آن را گزینه مناسب‌تری می‌دانند، اما تیم‌های دانش‌آموزی به خاطر اینکه با جاوا کار نکرده‌اند بیشتر با C++ و پایتون کار می‌کنند.

یکی از اعضای تیم دبیرستان علامه حلی سطح این مسابقات را مطلوب ارزیابی کرده و گفت: اکثر شرکت‌کنندگان توانسته اند با سناریوی طراحی شده برای مسابقه به خوبی ارتباط برقرار کنند. سامانه‌ای که برای مسابقات طراحی شده تا حد خوبی مناسب است و امکان برگزاری مسابقه دوستانه نیز بین تیم‌ها وجود دارد.

موضوع مسابقه مبارزه دو دسته سوسک هوشمند در محیط یک بازی رایانه ای است که در یک صفحه شطرنج‌مانند با هم به رقابت می‌پردازند و هر تیم باید بتواند تیم مقابل را شکست دهد.

آنچه که شرکت‌کنندگان باید پیاده کنند جدول رفتار سوسک‌ها در مواجهه با شرایط مختلف است تا بتوانند بر تیم مقابل غلبه کنند.
برای این کار جدولی طراحی می‌شود که سوسک‌های بازی برای انجام حرکت بعدی به آن مراجعه می‌کنند و براساس وضعیت فعلی خود، حرکت بعدی را انتخاب می کنند. کیفیت حالت‌بندی این جدول و میزان هوشمندی این سوسک‌ها در برنده شدن تیم تاثیر بسزایی دارد.

➖➖➖➖➖➖➖➖
🆔: @HomeAI