۵۰ برند برتر آفریقای جنوبی معرفی شدند

50 برند برتر آفریقای جنوبی معرفی شدند
امروزه، برند (نام تجاری) اصلی ترین سرمایه یک شرکت محسوب می شود و برندهای برتر نه تنها سهم مهمی در اقتصاد یک کشور دارند بلکه تصویری که از یک کشور در سطح بین المللی ارائه می دهند نیز بسیار مهم است.
بر اساس گزارش موسسه برند آفریقای جنوبی کل ارزش 50 برند برتر آفریقای جنوبی با 3 درصد افزایش از 373 میلیارد رند در سال 2015 به 384 میلیارد رند در سال 2016 رسیده است و ده برند برتر شامل: MTN, Vodacom, Sasol, Standard Bank, Woolworths, FNB, Absa, Nedbank, Investec and Mediclinic بوده است.
MTN با وجودی که 32 درصد ارزش برند خود را بدلیل چالشهای داخلی و بین المللی از دست داده است، با ارزشترین برند آفریقای جنوبی باقی مانده و Woolworths که در جایگاه پنجم قرار گرفته با 21 درصد افزایش در ارزش برند قوی ترین جایگاه برند را کسب نموده است.
برای دهه ها، ارزش یک شرکت برحسب املاک، سپس داراییهای مشهود، کارخانه ها و تجهیزاتش اندازه گیری می شد. با این حال در حال حاضر به این نتیجه رسیده اند که ارزش واقعی یک شرکت، جایی بیرون از آن، یعنی در ذهن مشتریان قرار دارد و ارزش برند با میزان اعتماد مشتری از یک برند اندازه گیری می‌شود. بر همین اساس، گرچه کارخانه ها ونیروی انسانی ممکن است از بین بروند، ولی نام شرکتها همچنان باقی می ماند، نامی که سابقه ی آن نزدعموم، یکی از ارزشهای پایدار است.
مهرداد سیادت نسب
رایزن بازرگانی سفارت جمهوری اسلامی ایران در آفریقای جنوبی
@Internationalrel