انقلابمان را دزدیده اند برای بازگشتش تلاش می کنیم! تمام مطالب منتشره در کانال مورد تایید نیست و گاهی تنها برای هم افزایی و ایجاد فضای آزاد اندیشانه انتشار میابد. ادمین: @WT_XT


✳️ توصیه به وزیر اطلاعات

محمود علوی وزیر اطلاعات در کانال تلگرامی خود نوشت: یگانه مرجع حرفه‌ای تشخیص اقدامات جاسوسی در کشور، معاونت ضدجاسوسی وزارت اطلاعات است. درخصوص سخنان وزیر اطلاعات ذکر چند نمونه در باب حرفه‌ای بودن معاونت ضد جاسوسی وزارت اطلاعات ضروری است:.۱️⃣ خبرگزاری تسنیم خبر داد که محکومیت یک عضو تیم مذاکرات هسته‌ای به جرم جاسوسی برای بیگانگان که پیشتر در شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب اسلامی تهران به ۵ سال زندان محکوم شده بود، تایید شده است. این درحالی است که قبل از این جناب علوی در صحن مجلس مدعی شده بود که کارشناسان وزارت اطلاعات معتقدند این عضو تیم مذاکرات هسته‌ای جاسوس نیست!.۲️⃣ در سال ۱۳۹۱ مدیرکل اسرائیل معاونت ضد جاسوسی وزارت اطلاعات (که جناب علوی مدعی است مرجع حرفه‌ای تشخیص اقدامات جاسوسی در کشور می‌باشد) به جرم جاسوسی برای سرویس اطلاعاتی اسرائیل دستگیر گردید. یعنی فردی که به گفته جناب علوی باید مرجع تشخیص اقدامات جاسوسی در کشور باشد خود جاسوس اسرائیل از آب درآمد! براستی چه میزان نظرات تشخیصی این فرد جاسوس، آنهم در جایگاه مدیرکل ضد جاسوسی محلی از اعراب دارد؟. 🔸 البته با توجه به سوابق و تحصیلات آقای علوی ...
  • گزارش تخلف

رابطه عدالت و ولایت (۴).. در عالم انسانی و در علوم اجتماعی، عدالت به معنای استیفای حقوق می‌باشد

عدالتی که از حاکم اسلامی انتظار می‌رود بر قراری نظام عادلانه انسانی است که انسان‌های درون آن به حقوق و شایستگی هایشان، برسند. اما در خصوص عدالت گفته شده که، عدالت صفتی در عرض دیگرصفات اخلاقی نیست بلکه هنگامی که انسانی توانست هر فضیلت اخلاقی را در جا و زمان مناسب خودش بکار ببرد، عادل می‌شود به عبارتی عدالت، عین مجموع صفات وفضائل اخلاقی به اضافه آگاهی است. یکی از روسای جمهوری اسلامی با نگاهی اجتماعی به عدالت نگریسته و عدالت را مبنای آزادی، امنیت و اعتماد بین امت و حکومت دانسته‌اند. ایشان می‌فرمایند: «اگر در جامعه عدالت نباشد، آزادی هم پایدار نمیشود. اگر عدالت باشد امنیت هم خواهد آمد. عدالت بین مردم و حکومت اعتماد ایجاد می‌کند. و این اعتماد متقابل دولت و مردم است که اصل و رکن امنیت است. اگر این اعتماد نباشد بهترین سخت افزارها و سامانه هاو سازمان‌ها را هم داشته باشید همیشه در معرض خطر هستید و ممکن است یک حادثه‌ای پیش بیاید در نتیجه همه چیز به هم بریزد». مرحوم ملا احمد نراقی راجع به عدالت می‌فرمایند: «بدانکه عدالت افضل فضائل و اشرف کمالات است زیرا که دانستی که مستلزم جمیع صفات کمالیه است بل ...
  • گزارش تخلف

رابطه عدالت و ولایت (۳)

✅ و در حدیثی دیگر امام رضا (ع) فرمودند: کلمه لا اله الا‌الله حصنی و من دخل حصنی امن من عذابی (کلمه لا اله الا‌الله قلعه محکم من است و هر کس به این قلعه محکم وارد شود از عذاب من در امان است) ایشان پس از لحظه‌ای درنگ فرمودند: بشروطها و انا من شروطها (اما به شرط‌های آن و من از شرط‌های آن هستم. دراین حدیث که از تمامی اجداد طاهرینش، نقل کرده، ورود در قلعه لااله الا‌الله (توحید) را، وابسته به شروطی دانسته، و از ولایت خودشان به عنوان شرطی از آن شروط یاد می‌کند. بنابراین بدون پذیرش ولایت ائمه‌اطهار علیهم‌السلام به توحید نمی‌توان رسید. معنای عدالت و انواع آن. عدالت، قرار گرفتن هرچیزی در جای خودش است. (وضع الشیئء فی موضعه). از آنجاییکه خداوند عالم است وجاهل نیست و قادر است و ناتوان نیست و کریم است و خسیس نیست و براساس حکمت و محبت الهی به مخلوقات معتقدیم، چون هرچیزی درجهان هستی به اندازه و در جای خودش قرار گرفته (انا کل شی خلقناه بقدر – قمر ۴۹) پس نظام جهان یک نظام مقدر و معین شده عادلانه است و براساس دلایل عقلی و به استناد آیات «الذی احسن کل شی - سجده ۳» و «هل‌تری من فطور – ملک ۵» و «فتبارک‌الله ...
  • گزارش تخلف

&aposامام علی و عدالت&apos

بسمه تعالی خداوند متعال انسان را خلق کرد و همه عالم را در خدمت کمال و تعالی او قرار داد. برای انسان راه را معین کرد، هدف را تعیین کرد و راهنما قرار داد و برای رسیدن به هدف همه شرایط و زمینه‌ها را فراهم کرد. امام علی (ع) هم هدف، هم راهنما، هم پشتیبان و هم معیار حرکت به سمت قله هاست. اسم اعظم خدا و خلاصه همه زیباییها و خوبیهای عالم امیرالمومنین علی (ع) است. وی نه تنها متعلق به شیعیان و مسلمانان است بلکه متعلق به همه بشریت است. او دستگیر همه است. او برای همه است و برای همه راهنماست و پشتیبان همه انسانهاست. او واسطه فیض الهی است و از طریق او همه خوبیها در عالم جاری می‌شود. همه ارزشهای الهی در وجود ایشان بطور کامل و در اوج تجلی است. ...
  • گزارش تخلف

رابطه عدالت و ولایت (۲).. این نوع ولایت از نوع رابطه علی و معلولی نیست

ولایت ولی‌فقیه از نوع حاکمیت ظاهری ائمه معصومین (ع) برجامعه انسانی، و از سنخ ولایت تشریعی است. هر چند معصومین علیهم‌السلام مامور عمل به ظاهر بوده‌اند (در مورد امام عصر (عج) سخن آن است که ایشان براساس باطن حکم خواهند کرد. ان‌شاء‌الله) و به نظر می‌آید، محدوده حکومتی آنان به دلیل نیاز جامعه با حوزه اختیارات «ولی‌فقیه» یکسان است، به دلیل اینکه نمی‌شود نیازی از نیازهای جامعه به دلیل عدم حاکمیت معصوم (ع) معطل بماند، اما ولایت، ولی‌فقیه با ولایت تشریعی معصومین علیهم‌السلام قابل قیاس نیست. ولایت ولی‌فقیه به عدالت و فقاهت بر می‌گردد و ولایت تشریعی معصومین (ع) با عصمت کبرای علمی و عملی در تمام ابعاد آن که مرتبه‌ای وجودی است ارتباط دارد. بین عصمت و عدالت و همچنین بین علم الهی لدنی که علم امامان علیهم‌السلام است و علم فقیه که از نوع علوم اکتسابی و تحصیلی است، تفاوت آنقدر است که مقایسه کردن آنها با هم، خطایی آشکا ر است. یکسان در نظر گرفتن «امام معصوم وفقیه عادل» و بعد یک حکم دادن در تمام مسائل، به نظر صحیح نمی‌آید. اگر کسانی به فرد معصومی مثلا به امیرالمومنین (ع) در مسئله‌ای اعتراض می‌کردند، دانسته ...
  • گزارش تخلف

🔹رابطه عدالت و ولایت.. 🔹🔹🔹.. ✅طرح مسئله عدالت و ولایت دو ویژگی از ویژگی‌های «ولی‌فقیه» هستند

بعضی در صدد مقایسه برآمده، گروهی عدالت و گروهی ولایت را مهم‌تر می‌دانند. این نوشتار در صدد پاسخگویی به این پرسش است که رابطه این دو چگونه است؟ آیا ولایت پذیری تابع عدالت ورزی است؟ و یا صرف اطاعت از ولایت، عدالت ورزی را هم به دنبال دارد؟ و به عبارت دیگر آیا فعل حاکم اسلامی معیار عدالت است؟ و یا عدالت معیار فعل حاکم اسلامی باید باشد؟. ابتداء به‌طور مختصر معانی عدالت و ولایت را مطرح کرده و بطور کوتاه به انواع آنها اشاره و بیان می‌کنیم که منظورمان از عدالت و ولایت کدام است. معنای ولایت. در بیان معنای ولایت گفته شده که «ولایت واژه‌ای عربی است که از کلمه» ولی «گرفته شده است.» ولی «در لغت عرب، به معنای آمدن چیزی است در پی چیز دیگر، بدون آنکه فاصله‌ای در میان آن دو باشد که لازمه چنین توانی و ترتبی، قرب و نزدیکی آن دو به یکدیگر است. ...
  • گزارش تخلف

🔴 پناهیان و نظریه تقدم ولایت بر عدالت. 🔹🔹🔹

بخشی ازمصاحبه هفته نامه پنجره با حجت الاسلام پناهیان/قسمت دوم و پایانی …. مبنای فتنه‌‎های زمان حضرت امیر (علیه‎السلام) (سه جنگ تاریخی) را بخواهیم با شرایط برهه تاریخی ولایت مقام معظم رهبری تطابق بدهیم، آیا می‎توان گفت که همان ترتب تاریخی در حال رخ دادن است و در واقع به نوعی ابتدا یک اصحاب سابقه‎دار انقلاب که درگیر ثروت‎اندوزی بودند، سر راه انقلاب مشکل ایجاد کردند و بعد جریانی که سابقه کمتری داشتند و حالا بخشی از دین‎داران و متدینین که بی‎شباهت به خوارج نیستند؟. این شباهت در تاریخ انقلاب ما نعل به نعل اتفاق نیفتاده. مهمترین دلیل این است که اساسا در جامعه ما نبردی رخ نداده. زمان حیات امیرالمؤمنین (علیه‎السلام) این‎قدر این مرزبندی‎ها شفاف شد و این بحران‎ها بالاگرفت که به جنگ داخلی منجر شد و ما تا‎کنون الحمدالله هیچ جنگ داخلی نداشتیم لذا نمی‎توان گفت که فتنه‌‎های انقلاب ما دقیقا از همه جهات شبیه صدر اسلام رخ می‎دهد. منتها در همه این دوران‎ها برخی خوارج‎گونه‎تر عمل کردند مانند گروه فرقان. و البته بعضی شباهت بیشتری با دیگران داشتند و همه ضد‎انقلاب‌‎ها هم الان در کنار هم هستند. من برای آینده ...
  • گزارش تخلف

🔴 پناهیان و نظریه تقدم ولایت بر عدالت. 🔹🔹🔹

بخشی ازمصاحبه هفته نامه پنجره با حجت الاسلام پناهیان/* مسأله جدید و غریبی که شما در سخنرانی خود در حسینیه امام خمینی، بیت رهبر معظم انقلاب مطرح کردید، تقدم ولایت بر عدالت بود. جریان انقلاب اسلامی در دوره جدید حیات خود، که عنوان اصول‎گرایی را هم برای خود انتخاب کرد، با جنبش عدالت‎خواهی شروع کرد و با همین جنبش اوج گرفت. می‎خواستم این مطلب را برای خوانندگان بسط دهید که چطور یک مفهوم مطلق مثل عدالت که می‎توان مصادیق آن را در صحبت‌‎های امام و رهبری هم استخراج کرد، می‎تواند ذیل مفهوم دیگری، مثل ولایت قرار گیرد.؟. اولا مفاهیم کلیدی ارزشمند بسیار مهمی در تاریخ اسلام بوده و هست که هرکدام به نوعی دچار آسیب‌‎هایی شده‎اند. و نظیر چنین اتفاقی در تاریخ انقلاب هم بوده است. ما همیشه باید مراقبت کنیم و متوجه آسیب‌‎های هر امر خیری باشیم. «عدالت‎گرایی» یک مفهوم بسیار کلیدی است، ولی نباید عدالت‎گرایی را یک مفهوم مطلق در نظر بگیریم. توجه کنید که «عدالت» یک مفهوم مطلق است، اما من در مقام عدالت‎گرایی ممکن است دچار گرایش‌‎های نامتعادلی شوم و مصادیق نابه‎جایی را برای عدالت تمنا کنم که اصلا آن‎جا، جای عدالت نبا ...
  • گزارش تخلف

🔴پیام ارسالی و روایت یکی از خوانندگان کمیته عدالت قضایی

🔷سلام من دانشجو هستم امروز از تبریز آمدم تهران برای شرکت در تشییع شهید حججی، یه پلاکارت آماده کردم و دست گرفتم یه طرفش نوشتیم محسن حججی دوباره برای گرفتن دست پابرهنگان برگشته طرف دیگه‌اش هم نوشتیم حق کارگران شلاق نیست به داد پابرهنگان امام (ره) برسید اما توسط بعضی از مردم شماتت شدم که الان وقت این جور چیزا نیست و یه مسئول هم چند بار سرم داد زد و تهدید کرد که اگر جمعش نکنی میدم جمعت کنن و فریاد میزد که شهید سیاسی نیست آخرشم یه خانم که نمیدونم یهو از کجا پیداش شد یهو پلاکارتو از دستم کشید پاره پاره‌اش کرد میگفت با این کارا دشمن سو استفاده میکنه امنیت مراسم بهم میخوره!!. 🔷اینو فرستادم براتون چون این اولین تجربه‌ای بود که به عینه دیدم چه جوری عدالت فدای امنیت شده و بعضی حزب اللهی‌ها چه جوری راه شهدا رو تحریف کردن این که فریاد میزد شهید سیاسی نیست واقعا برام حیرت انگیز بود …📸 l۱l. ir/۲k-q. ...
  • گزارش تخلف

📝حجت الاسلام قاسمیان و تحریف بنیادین نظریه ولایت فقیه

بخش دو از دو …۲️⃣درباره حق اطاعت در جامعه توحیدی. جامعه توحیدی یعنی جامعه‌ای که در آن خدا فقط آقایی و خدایی می‌کند. هیچ کس غیرخدا در آن خدایی نمی‌کند. هیچ موجودی در جامعه توحیدی تحمیل و تکلیف و قانون گذاری برای دیگران ندارد. هیچ موجود دیگری در جامعه توحیدی مردم را به اطاعت از خود فرانمی خواند، حتی پیغمبر؛ حتی پیغمبر که نماینده خداست. «و اذقال الله یا عیسی ابن مریم انت قلت للناس اتخذونی و امی الهین من دون الله» خدای متعال به عیسی خطاب می‌فرستد آیا تو به مردم چنین آموخته‌ای، یاد داده‌ای که تو را و مادرت را خدا و معبود بدانند؟ «قال سبحانک» منزهی تو پروردگارا من هرگز چنین آموزش غلطی آموزش بدی نمی‌دهم … آیه دیگری در این زمینه هست که البته مناسبتر از اینست، اینکه هیچ پیغمبری حق ندارد که مردم را بگوید که «کونوا عبادا لی» مضمون آیه این است …هیچ پیغمبری حق ندارد به مردم بگوید: مردم شما بنده‌ها و برده‌های من باشید. البته پیداست که پیامبر صریحا نمی‌گوید به مردم، مردم برده من و غلام من باشید؛ منظور این است که حق ندارد هیچ پیغمبری، حتی مردم را به فرمان خود، بدون قید و شرط دعوت کند؛ یعنی آنی که فقط ...
  • گزارش تخلف