سیاست، جامعه، فرهنگ، اقتصاد و دانشگاه در آلمان و اتحادیه اروپا ✔ همین آی دی در اینستاگرام 📚مشاوره تحصیلی و اجرای طرح‌های پژوهشی، ترجمه کتب و مقالات تخصصی در حوزه علوم انسانی ✔ تبلیغات ارتباط با ما: @dachstudien1


‍ …

🔴 قابل توجه علاقه مندان به موزه، تاریخ و فرهنگ ایرانی …موزه پرگامون برلین، به تازگی تصویر بیش از ۱۱ هزار اثر از مجموعه «Museum für Islamische Kunst» «موزه هنر اسلامی» (شامل آثاری از ایران) را بصورت آنلاین در دسترس عموم قرار داده است …در مجموعه موزه هنرهای اسلامی از موزه پرگامون برلین، نزدیک ۵۰۰۰ شیء تاریخی از ایران وجود دارد که بخشی از آن بصورت آنلاین و با توضیحات و جزئیات کامل قابل مشاهده است.. علاوه بر این آثار زیادی از مجموعه‌های موزه مصر شناسی، مجموعه پاپیروس، هنرهای اروپایی، موزه سکه، مردم شناسی، موزه گالری ملی و … به صورت آنلاین قابل بازدید هستند …. دسترسی به مشخصات و توضیحات محراب زیبای مسجد میرعماد کاشان در موزه هنرهای اسلامی:. ...
  • گزارش تخلف

✍ سخنرانی دکتر غلامحسین ساعدی.. شب چهارم از شب‌های شعر گوته. سال ۱۳۵۶

👈 شبه هنرمند کیست؟ … …شبه‌هنرمند گرفتار اوبلوموفیسم کامل ذهنی است. دقیقا هیچ امر اجتماعی برایش مطرح نیست. هیچ جریانی او را تکان نمی‌دهد، به تمام مسائل مملکتی بی‌اعتناست. دنیا را آب ببرد او را خواب برده است. اما با این همه مردگی، اصلا جمود نعشی ندارد، در زندگی روزمره مدام می‌دود و می‌دود و می‌دود، از این گوشۀ دنیا به آن گوشۀ دنیا، از این شهر به آن شهر، از این جشن به آن جشن، از این مجلس به آن مجلس، فقط به این دلیل که همیشه حضور داشته باشد، به این دلیل که او را ببینند، به این دلیل که فضا را بسنجد و ببیند که باد از کدام سمت می‌وزد، و به کدام جهت باید مایل شد، به کدام سمت باید رو کرد. فرصت‌طلبی خود را با بی‌شرمی تمام همه جا علنی می‌کند، بله می‌دود و می‌دود و می‌دود، فقط به خاطر جمع و جور کردن موقعیت خود. اگر شبه‌هنرمند یک اوبلوموف کامل است در دوندگی و یا چالاکی یک په‌له است (همان فوتبالیست معروف که پوتینش را امضاء می‌کند، نمی‌دانم چند هزار دلار می‌گیرد یا توپ فوتبال مستعملی را امضاء می‌کند و هزاران دلار دیگر می‌ستاند) ولی شبه‌هنرمند بدبخت بی‌آنکه پوتین و توپ فوتبال امضاء کند فق صله می‌گیرد ...
  • گزارش تخلف

ساکن اروپا هستید در این چند روز اخیر سیلی از ایمیل‌ از طرف شرکت‌ها و سازمان‌هایی که به نوعی با اطلاعات شما سروکار دارن دریافت کردی

GDPR یا Genelal Data Protection Regulation. پروتکل واحدی برای نظارت و کنترل بر اطلاعات شهروندان اروپایی است که به طور مشترک از ۱۸ ساعت دیگه در تمام کشور‌های عضو اتحادیه اروپا به اجرا در میاد و طی اون شرکت‌های تمام دنیا رو موظف و مکلف به حفاظت از اطلاعات شهروندان اروپا میکنه. بر مبنای این پروتکل اگر شرکتی از قوانین حفظ اطلاعات اتحادیه اروپا سر باز بزنه یا تخلف کنه تا ۲۰ میلیون یورو جریمه در انتظارش خواهد بود … ...
  • گزارش تخلف

«برای میز»

مستند «برای میز» تولید شبکه آرته قابل دسترس به زبان‌های انگلیسی، آلمانی و فرانسه …این مستند با سفر به استان گلستان از جاذبه‌های فرهنگی، مذهبی و غذایی مردم ایران در این منطقه می‌گوید …. دسترسی به این مستند در آرشیو شبکه آرته: … ...
  • گزارش تخلف

فهم نسبت تمدنی میان ایران و غرب را آنان (متفکران غرب) بسیار عمیق‌تر و البته جدی‌تر از خود ما درک می‌کنند

مساله، «ایران فقیر با حکومت‌هایی که از ابتدا نیمه‌جان (یعنی نیمه‌زنده و تبعا نیمه‌مرده) به دنیا می‌آیند» نیست؛ مساله امر بسیار پیچیده‌ی فرهنگی است که دست‌کم در همین یک‌ونیم سده‌ی اخیر، همه جور پدیده‌یی در خود ایجاد کرده و همواره موج‌هایی برانگیخته که تا یک سده سراسر خاورمیانه بر آن امواج روان شده‌اند؛ نه تنها طالبان و القاعده و داعش، در بن آرمان و فاهمه‌شان، محصول ایده‌هایی هستند که یک‌و‌نیم سده قبل در ایران پدید آمده بوده و سپس دچار مهاجرت فرهنگی شده‌اند، که به‌علاوه ریشه‌ی همه‌ی انواع جریان‌های چپ و لیبرال و مشروطه‌خواه و عدالت‌جوی خاورمیانه را نیز احتمالا می‌توان در جریان‌های فرهنگی یک‌ونیم سده‌ی پیشین ایران جست و یافت. کار ما فهمیدن آن چیزی است که در «ژرفای فاهمه» می‌گذرد. امروزه همه می‌گویند که نشانه‌های آنچه را که در ۵۷ واقع شد، می‌توانسته‌اند بیابند. اما در ۵۶ هیچ‌کس نمی‌توانست؛ به همین دلیل که فقط کسانی مانند «علم» به‌راستی یا تا اندازه‌یی می‌توانستند «بفهمند». هیچ‌یک از جریانهای چپ و راست اپوزیسیون یا پوزیسیون، نمی‌فهمیدند، چه چیزی در راه است. وگرنه کسی چون بازرگان پس از تغییر ...
  • گزارش تخلف

🔸مهره‌های بازی قدرت‌های خارجی

هراس حفظ جان، مشکل روزانه توده‌های مردم آن زمان شده بود گویی مردم هر روز با دمیدن صبح به سفر پرخطری به مقصد نامعلومی می‌رفتند. فقر و بدبختی نسلی را دچار نفرت و خشونت دائمی ساخته بود که از زندگی، تنها جنگ را می‌شناخت. کافی است نگاهی به رمان تاریخی «سیمپلی‌سی‌سیموس» اثر گریملس‌هاوزن بیندازیم که ۲۰ سال پس از جنگ سی ساله منتشر کرده است. شخصیت اصلی داستان او در تشریح هجومی به خانه یک کشاورز می‌گوید: «کلفتمان را توی طویله چنان زیر ضرب و شتم گرفتند که دیگر نتوانست بیرون بیاید. … دست و پای نوکر را هم بستند و به خاک انداختند، چوبی در حلقش فرو کردند و او را توی چاله پر از ادرار و کود متعفن حیوانات درغلتاندند و می‌گفتند این هم نوشابه سوئدی!.» گواه تاریخی دیگر خاطرات روزانه یک مزدور آلمانی به نام پتر هاگندورف است که در جایی در کنار پول و لباس «دخترک زیبایی را به عنوان غنیمت جنگی» خودش ثبت کرده است. چند صفحه بعد از این فهرست غنیمت‌هایش می‌نویسد: «این ولایت (یعنی لیئژ در بلژیک کنونی) ۳۰۰ صومعه و کلیسا و ۱۸ شهرستان و ۱۸۰۰ ده دارد که بیشترشان را ما کاملا غارت و خالی کردیم.» آمار کشتگان جنگ سی ساله در ...
  • گزارش تخلف

✍ شام شومی که آلمان را از ریشه دگرگون ساخت

چهارصد سال پیش در چنین روزی جنگی ۳۰ ساله در سرزمین‌های آلمانی‌نشین آغاز شد. این جنگ سپس سراسر اروپای مرکزی را فراگرفت و همه جا را به ویرانی کشید. جنگ ۳۰ ساله که جان بیش از ۹میلیون نفر را گرفت، با صلح وستفالیا پایان یافت.۴۰۰ سال پیش در چنین روزی (۲۳ مه) جنگی ۳۰ ساله بر سر قدرت و دیانت در سرزمین‌های آلمانی‌نشین آغاز شد که سراسر اروپای مرکزی را دچار هرج و مرج و ویرانی ساخت اما پیمان صلحی که در سال ۱۶۴۸ به این جنگ پایان داد به قدری تأثیرگذار بود که حتا شاید بتوان آن را پایه‌ای برای یافتن راه‌حل‌های کاهش تنش‌های کنونی در جهان، به‌ویژه خاورمیانه شمرد. در روز ۲۳ مه ۱۶۱۸ نجیب‌زادگانی از پیروان مذهب پروتستان که صد سال پیش از آن توسط مارتین لوتر بنیان نهاده شده بود به کاخی در پراگ پایتخت بوهمیای آن زمان که جزو «امپراتوری مقدس روم و آلمان» به شمار می‌آمد، هجوم بردند و از ماتیاس امپراتور که نماینده پاپ وقت بود، آزادی مذهب خود که توسط امپراتور محدود شده بود را خواستار شدند. نجیب‌زادگان در آن گیر و دار، نمایندگان امپراتور را از پنجره کاخ به پایین پرتاب کردند و آن قربانیان تنها بر حسب تصادف و به قول ...
  • گزارش تخلف