🔆 امروز، توجه به مرگ سقراط، یادآور اعدام «عقل» توسط «اکثریت» است. 🔆 باید از ایران دفاع کرد، به نام یا به ننگ«جواد طباطبایی».🇮🇷 🔆 درباره تاریخ، فلسفه، علمسیاست و علمحقوق. 🇮🇷: @MinervaEule1776 📚: https://t.me/denkenfurdenken
🔶 مشکل پیش روی دانشی به نام ایران
🔶 مشکل پیش روی دانشی به نام ایران
❌ بسیار مهم، ملت ایران بدانید که دانشگاهها و پژوهشگاهها را چه کسانی تصرف کردهاند و با هزینههای شما[ایضا بیتالمال]، علیه بنیادهای ملی شما فتنه به پا میکنند. اما، ما #ملتایران باید دریابیم که در این زمانهای که از منجنیق فلک سنگ فتنه میبارد نمیتوان ایران را در حصاری از آبگینه نگه داشت.
✍ اشکان زارع
🔶 گرایش ضدآسیایی و نمونه آرمانی «استبداد شرقی» که از منتسکیو به بعد شناخته میشود روحی است که در تاریخنگاری غربی و روشهای آنها به هنگام تألیفی راجع به شرق جاری است.
🔶 ازهمینروی، این گزاره را نباید در نظریه مبتذل و مطروحه ادوارد سعید مورد بازخوانی قرار داد. اما مشکلی که در فهم شرق و به دنبال آن در فهم ایران از سوی غربیان پدید آمده است این است که آنها تنها به یک موضوع توجه دارند و آن موضوع این است که «شرق در غرب» دیده شده است و هیچگاه کسی تلاشی برای دیدن «غرب در شرق» انجام نداده است.
🔶 ... در کشوری چون ایران به ویژه در چند دهه اخیر که «علومانسانی» بدون هیچ مسألهای اسیر سیر در «خلأ» است، نمیتوان انتظار دفاع از ایران را داشت. اگر موضوع ما ذیل تاریخنگاری باشد و ما نگاهی محترمانه به تاریخ جهانی داشته باشیم، دفاع از تاریخ ایران را میتوانیم دفاع از تاریخ جهانی بدانیم.
🔶 اما ایران، امروز، دچار هرزههایی در علومانسانی شده است که برخی خواسته و برخی ناخواسته، «ایدئولوژی» را به جای «علم» به مردم معرفی میکنند.
🔶 بیشتر این جریان، #شارلاتان یا وابستگان جریانهای سیاسی و #قومگرا هستند یا باقیماندگان جریان #میهنستیز چپ یا مارکسیسم که از زمان حیدر عمو اوغلی مشغول جویدن فرهنگ این آب و خاک و ضربه به این سرزمین هستند.
🔶 نمونه ناصر پورپیرار که برآمده از حزب توده بود را میتوان به عنوان نمونه ذکر کرد. گروه و یا گروههایی که به نام « #آکادمی » دست به ترویج قومگرایی میزنند و ایدئولوژی را به جای علم به مردم غالب میکنند و شاگردان بسیار در دانشگاههای مادر با « #پولملتایران » تربیت میکنند تا همچون چریکهایی فدایی علیه فرهنگ ملی این ملت و سرزمین عمل کنند.
🔶 برای اثبات این گفته میتوان نمونه این استادان_ و البته بهتر است گفته شود #مزدبگیرانآکادمی_ را در گروههای مردمشناسی و به خصوص جامعهشناسی به وفور معرفی کرد، که یکی از نمونههای آن رضا ضیاء ابراهیمی است که علیه پژوهشگران تاریخ ایران در دوران مدرن آنها را به نژادگرایی و تحریف تاریخ متهم میکند.
📚 ماهنامه سراسری قلمیاران، مرداد ۱۳۹۷، شماره ۱۲، سال دوم.
@MinervaEule1776
https://t.me/denkenfurdenken