💎 در تکمیل این یاد داشت باید بیافزایم که به جرئت می‌‌‌گویم که در ایران، این کتاب، تنها تفسیر استوار و‌ دقیق از تنها ۱۹ بند شرح خدا

💎 در تکمیل این یاد داشت باید بیافزایم که به جرئت می‌‌‌گویم که در ایران، این کتاب، تنها تفسیر استوار و‌ دقیق از تنها ۱۹ بند شرح خدایگانی و بندگی است که امثال حمید طالب زاده‌(استاد دانشگاه تهران) در قطب‌علمی کشور باید به آن ارجاع بدهند و‌ منظورم از این فقره این است که آن‌ها به دانشجویان خود جز مطالب سطحی و سخیف دست سوم و منسوخ که اکنون به فارسی ترجمه می‌شود معرفی نمی‌کنند. و این خود بدان معنا است که این فلک‌زدگان هنوز ناتوان از برخورد مستقیم با متن فیلسوفی چون هگل هستند!

💎 جالب توجه است که کتاب به چاپ دوم رسیده است، اما این سخیفان دوران که مدعایشان زمین را به آسمان می‌دوزد، هنوز به این کتاب نزدیک نشده‌اند_البته اگر بتوانند نزدیک شوند_ تا دست‌کم نشان دهند که اگر مؤلف این کتاب به عنوان مثال در برابر اصطلاح Selbständigkeit، قائمیت‌بالذات را قرار داده است، آن‌ها معادل‌های پیشنهادی خود را قرار دهند و یا به جدال با آن برخیزند.

💎 و این است که امثال حمید طالب‌زاده و مجتهدی و... که در تفسیرش از تفسیر منسوخ هیپولیت_به تعبیر جوادطباطبایی_ بهره گرفته است، خودشان عین «انحطاط گروه‌ فلسفه» هستند. انجمن فلسفه که توسط عبدالحسین خسروپناه به گند کشیده شده است، تا جایی که از «حکمت و فلسفه» نیز خالی و بوی تعفن آن‌ها همه جا را گرفته است.

✍ بهروززواریان.
💎 @denkenfurdenken