💠 تز شماره نهم [بخش دوم]

💠 تز شماره نهم [بخش دوم]

🔆 حتما بخوانید و منتشر کنید.

✍ دکتر‌ #سیدجوادطباطبایی.

💠 از زمانی که رخنه‌ای در ارکان سلطنت پاپ و امپراتوری افتاد، سیاست اقوام اروپایی که به تدریج به ملّی‌شدن میل می‌کرد، عین دیانت آنان نمی‌توانست باشد، 《سیاست ایرانیان هرگز عین دیانت خلافت نبود》، یعنی اگر بتوان گفت، پیوسته ملّی در معنای جدید آن بوده است و برای توصیف این واقعیت بدیهی نیاز به جعل اصطلاح جدید نبود.

💠 تصریح محمد‌بن جریر طبری، مبنی بر این‌که تاریخ ایران، تداومی خلاف آمد عادت داشته به معنای آن است که تاریخ ایران پیوسته 《تاریخ ملّی》بوده است.

💠 در واقع، معادل دقیق برای واژه Nation در زبان‌های اروپایی، به لحاظ مضمونی و نه واژگانی، نه ملّت که 《ایران》 است که از کهن‌ترین زمان‌ها تا کنون معنای واحدی داشته و در تعارض با 《انیران》فهمیده می‌شُده است.

💠 لذا[=افزوده از ما]، ایرانیان ملیّت خود را در نام کشور خود فهمیده‌اند، در ایران به عنوان کشور، پیوسته 《ملّت ایران》عین 《کشور ایران》بوده است.

=======================

💠 پانوشت: با این وصف آیا نفیِ ایران، نفیِ خویشتن نیست؟! به عبارت دیگر استنباط ما از این تز این است که بدون کشور ایران، ملّت ایران معنایی نخواهد داشت و هم‌چنین بدون ملّت، دیگر ‌دولت معنا ندارد، هرچند ایران دیگر دولت ندارد(به نقل از گفته هگل درباره آلمان).

🌐 #بهروززواریان.


💠 از ایران باید دفاع کرد چه به ننگ و چه به نام(دکتر سیدجوادطباطبایی).

💠جاویدان خِرَد

💠 تابع قوانین جاری کشور #ایران

@MinervaEule1776

https://t.me/denkenfurdenken