💢 جمع آوری اطلاعات مشتری 💢.. با ارزش‌ترین دارایی هر کسب و کاری پایگاه داده مشتریان است

💢 جمع آوری اطلاعات مشتری 💢

با ارزش ترین دارایی هر کسب و کاری نه محصولات تولیدی است و نه ماشین آلات و نه تجهیزات گران قیمت است
با ارزش ترین دارایی هر کسب و کاری پایگاه داده مشتریان است .

✅ به عنوان مثال شرکت کردیت سوئیس نزدیک به 2.5 میلیون مشتری در پایگاه داده خود دارد.
داده های مشتری را تجزیه و تحلیل می کند.سودآورترین ویژگی مشتریان را شناسایی می کند و برنامه های بازاریابی برای هر بخش ایجاد می کند که توسط کارشناسان فروش پیگیری می شود.

✅ تجهیزات گلف تیلور مید دارای پایگاه داده ای مشتمل بر 1.5 میلیون بازیکن گلف است که شامل اطلاعات تماس ، نوع دوره های بازی و دوره تعطیلات بازیکنان گلف است .

⬅️ اطلاعاتی که در طی سالهای طولانی و از منابع مختلف جمع آوری شده است مهمترین منبع اطلاعاتی هر کسب و کاری است.

📌ایجاد پایگاه داده مشتری، پایه هر فعالیت مدیریت ارتباط با مشتری است.

❌برای شرکتهایی که اطلاعات کافی در مورد مشتریان خود جمع آوری نکرده اند مستلزم جستجو داده های مربوط به تماس های گذشته مشتریان از برخی از منابع داخلی مثل نرم افزار های حسابداری ، فایلهای اکسل و بخش خدمات است.

✅ بهترین راه برای جمع آوری داده های مشتریان نقاط تماس با مشتری (تماس تلفنی، نمایشگاه ،گفتگوی آنلاین، شبکه های اجتماعی، وب سایت و...) است هر زمان که مشتریان با شرکت شما ارتباط برقرار کردند می توانید اطلاعات را جمع آوری و تکمیل کنید.

✅با اطلاعات اولیه ای چون نام، زمینه فعالیت، آدرس و ایمیل شروع کنید. وب سایت مشتریان و سایتهای تبلیغاتی مهمترین منبع اطلاعاتی برای جمع آوری اطلاعات بیشتر درباره مشتریان است.

✅ در تماس های بعدی همانطور که اعتماد مشتریان تان نسبت به شما افزایش می یابد، جزئیات بیشتری در مورد شخصیت، ارزش ها و شیوه زندگی آنها جمع آوری کنید.

🔰یکی از بهترین راهها برای جمع آوری اطلاعات مشتری ارایه محصول رایگان در مقابل تکمیل فرم اطلاعات مشتری است

بسیاری از وب سایتها از طریق تهیه کتاب الکترونیکی رایگان و تشویق مشتریان برای ثبت نام و یا درج ایمیل خود در وب سایت سعی میکنند تا اطلاعات بیشتری ازبازدید کنندگان وب سایت خود بدست بیاورند.

❇️ از جمع آوری اطلاعاتی مثل منطقه جغرافیایی، پتانسیل مشتری ،زمینه فعالیت، سطح درآمد و... که بتوانید مشتریان را بر اساس این اطلاعات بخش بندی کنید غافل نشوید.
#آموزش_فروش
🆔 instagram.com/iNotiOfficial
🆔 @iNotiOfficial
🌎 https://iNoti.center