فرهاد قنبری:. زیست جهان زنانه.. لوسی ایریگاری (یکی از فمنیست‌های پست پست مدرن) می‌گوید:

فرهاد قنبری:
زیست جهان زنانه

لوسی ایریگاری (یکی از فمنیست های پست پست مدرن) می گوید:
هیچگاه فرصت بازی به زن داده نمی شود پس اصولا زنی وجود دارد که در بازی مشارکت میکند اما بدون اینکه بازی را آغاز کند"

لوس ایریگاری (به تاثی از نیچه) معتقد است که جهان زنان و مردان از بدو تولد جهانی متفاوت است. به عقیده او زیست جهان ما که در زبان برساخته شده است، زیست جهانی مرد سالار است و زنان هر میزان هم تلاش نمایند در عرصه عمومی حاضر شده و به ایفای نقش بپردازند، نه دراستای احقاق حقوق زن، بلکه بازی در نقش مردان حاضر شده اند و زنانگی خود را پنهان کرده اند. (به عنوان مثال زن سیاستمداری که لباس مردانه می پوشد و موهایش را مثل مردان آرایش می کند و با ژستی شبیه مردان پشت تریبون قرار گرفته و با همان قواعد مردانه در مورد سیاست سخن می گوید، یک زن سیاستمدار نیست بلکه زنی است که قالب مردانه سیاستمداری را بر تن کرده است)
ایریگاری و همفکران او معتدند وظیفه فمنیست ها این نیست که قواعد جامعه مرد سالار را بپذیرند یا با تبعیت از الگوهای مردانه مانند ( مثلا تبعیت از تفریحات که مردانه، آرایش نکردن، قدرت طلبی و امثالهم) خود را به جایگاه مردان رسانده و به رسمیت بشناسند. به نظر این دست از فمنیست ها پذیرش چنین الگویی همان بازی در زمین مردان است و زنان در نهایت نه به حقوق خود بلکه به "مردانی" در قالب جنسیت زن بدل می شوند‌‌‌. ( آنان اگر علاقه ای هم نداشته باشند تحت تاثیر زیست جهان مردانه مانند مردان در ورزشگاههای فوتبال بالا و پایین می پرند، بدمستی می کنند و گل و علف می کشند و....)
راهکارها و نظریات ارائه شده توسط این فیلسوفان فمنیست برای مقابله با این زیست جهان مردانه، ساختن جهانی زنانه است. ساختن جهانی که "زبان حاکم بر آن" زبان زنانه است و تحت حاکمیت گفتمان مرد محور نمی رود. به عقیده آنها زیست جهان امروز بشر زبانی مردانه است که بر اساس مشخصه نرینگی مردان تکامل یافته است. به عقیده ایریگاری جنسیت زنانه همواره بر پایه‌ی پارامترهای مردانه درنظر گرفته شده است و زنان باید برای داشتن صدایی برابر با صدای مردان باید قواعد بازی مخصوص خود را بیافرینند.

@kharmagaas