فرهاد قنبری:

فرهاد قنبری:
در کمپین " فرزندت کجاست" که در مورد شغل و محل زندگی فرزندان مسئولین ارشد کشور به راه افتاده است، اکثر قریب به اتفاق مسئولین فعلی و سابقی که در آن شرکت کرده اند اعلام داشته اند که فرزندانشان ( با تحصیلات عالیه در دانشگاههای خوب کشور) بیکار هستند.

خود این مسئله بیکاری فرزندان مسئولین چند پرسش را در ذهن ایجاد می کند:
۱- آیا بیکار بودن چنین افراد با این میزان از تخصص به ضرر کشور نیست؟؟ و اگر کاری مناسب پیدا نکرده اند مقصر همین خود والدین این افراد ( همان شما مسئولین) نیستید که نتوانسته اید به وظایف خود عمل کرده و شغلی مناسب برای جوانان تحصیل کرده ایجاد کنید؟

۲- در حالی که گرانی و فشار سنگین زندگی به گونه ای است که یک نفر به تنهایی از پس زندگی خود برنمی آید فرزندان شما (که اکثر جوان هم هستند) چگونه امرار معاش می کنند؟ آیا حقوق های شما چنان بالاست که فرزندان شما نیازی به اشتغال احساس نمی کنند؟

۳- بیکار بودن فرزندان مسئولان خود معضل اصلی آقا زادگی است. به فرض اگر آنها شغل و درآمد شفاف و مشخص داشتند آیا جامعه همچنان چنین نگاه منفی به آنها داشت؟ یا اینکه همین نداشتن شغل باعث شده است با سواستفاده از نام و موقعیت پدر در امور مختلف سرک بکشند و از رانت های مختلف استفاده نمایند؟

این سوالات و بسیاری سوالات از این قبیل مسائلی است که جامعه نیاز شنیدن پاسخ شفاف از سوی مسئولان است نه صرف گفتن اینکه چند پسر و دختر دارم و همگی بیکار هستند.‌‌..
@kharmagaas