خرمگس من آن خرمگسی هستم که خدا وبال این دولتشهر کرده و تمام روز و همه جا شما را نیش زده و برمی انگیزانم. دیگر به آسانی کسی چون مرانخواهید یافت و از این رو به شما اندرز می دهم که از گرفتن جان من درگذرید. «دفاعیات سقراط» @farhad_ghanbariiiii خرمگس ۱۵:۴۹ ۱۳۹۶/۱۲/۱۸ علمالهدی: برنامه اخیر برج میلاد نشان داد الگوی جامعه حضرت زهرا نیست بلکه «سوفیا لورن» است …*: من که به شخصه فکر نمیکردم آقای علم الهدی حتی نام سوفیا لورن را شنیده باشد … ….: -). خرمگس ۲۳:۴۶ ۱۳۹۶/۱۲/۱۷ راهی طولانی تا اینجا بود، مادر. راهی بس طولانی. آن قدر که حتی دکمهی لباسهای مان هم. بر تن مان سنگینی میکرد …. ریتسوس خرمگس ۲۳:۲۶ ۱۳۹۶/۱۲/۱۷ السلام على أمی، أول الأوطان وآخر المنافی!. . سلامی نثار مادرم، اولین وطن و آخرین تبعیدگاه! محمود درویش خرمگس ۲۲:۵۸ ۱۳۹۶/۱۲/۱۷ اما بعد:. کسی را بعد از تو دوست نخواهم داشت. اما قبل: من اساسا دوست داشتن را جز با تو نخواهم شناخت …. درویش خرمگس ۲۰:۳۰ ۱۳۹۶/۱۲/۱۷ هدایای مدیر کل آموزش و پروش استان کهکیلویه و بویر احمد برای دانش آموزان مناطق محروم …تاریخ دقیق این کلیپ رو نمیدانم ولی هر چه هست مرورگر شما از ویدیو پشتیبانی نمیکند. Video file ( 00:59, 3.1 MB ) دانلود و مشاهده در تلگرام خرمگس ۱۷:۴۲ ۱۳۹۶/۱۲/۱۷ داستان کوتاه بسیار زیبا «شرط بندی» نوشته آنتوان چخوف 4_136649658742082059.pdf ( 78.3 KB ) دانلود و مشاهده در تلگرام خرمگس ۱۷:۴۱ ۱۳۹۶/۱۲/۱۷ مردم، بنا بر قانون طبیعت، به دو گروه کلی تقسیم میشوند: «مردم طبقهی عادی» یعنی آنهایی که فقط به کار تولید مثل میخورند و «مردم واقعی» یعنی کسانی که توانایی و استعداد آن را دارند که در جامعهی خود حرف جدیدی بزنند. گروه اول، یعنی ماده، بطور کلی مردمی هستند طبعا محافظهکار و موقر که در رضایت و طاعت زندگی میکنند. به نظر من آنها باید هم مطیع باشند، زیرا این وظیفهی آنهاست. گروه دوم همه از قانون تجاوز میکنند و بسته به استعدادشان مخربند یا متمایل به این امر … داستایوفسکی_جنایت و مکافات ... خرمگس ۱۷:۳۲ ۱۳۹۶/۱۲/۱۷ آیتالله نوری همدانی: این درد جامعه ماست که در چنین کشوری با این همه سابقه انقلابی و اسلامی عدهای دختر آورده و رقصاندهاند! خرمگس ۱۷:۰۶ ۱۳۹۶/۱۲/۱۷ فرهاد قنبری:. قلمرو بی کرانگی به نظر من رابطه مادر و فرزندی یک تجربه کاملا خصوصی، احساسی و غریزی میان دو نفر (به ویژه از سوی مادر) هست که هیچ ایدئولوژی و گفتمانی نباید سعی در سیاسی کردن و نوشتن نقدهای اجتماعی بر آن داشته باشد. این رابطه فراتر از تمام چارچوبها و مناسبات سیاسی، اقتصادی قرار دارد و قلمرو حاکمرانی آن نه عقلانیت بلکه احساسات محض است …رابطه مادر و فرزندی در میان همه جانداران رابطهای عجیب و حیرت انگیز است، پرندگان با به جان خریدن تمام خطرها طعمهای را صید کرده و ساعتها در دهان خود نگه میدارند تا آن را در دهان بچه هایشان قرار دهند، درنده گان با قدرت و سرعتی وصف ناپذیر به دنبال شکار میروند تا طعامی برای فرزاندانشان آماده کنند، ضعیفترین خزندگان در مواجه با خطر برای فرزندانشان، در لحظه سرتا پا جسارت، قدرت و خشم میشوند و … …بسیاری زنان تمام احساسات و علایق خود را فدا میکنند فقط به خاطر اینکه فرزندانشان را تنها نگذراند و در کنار خود شاهد رشد و بزرگ شدنش باشند، زنانی که گاها سختترین شرایط را میپذیرند تا فرزندانشان را داشته باشند. بی شک این نوع رابطه و این میزان از خودگذشتگیها با هیچ عقلانیت و منطقی سا ... خرمگس ۰۰:۱۸ ۱۳۹۶/۱۲/۱۷ 📺 تحلیلی بر فیلم whiplash 📽.. ✒ شایان طالع ماسوله ☘ Notes_180308_001340_502.pdf ( 74.5 KB ) دانلود و مشاهده در تلگرام خرمگس ۱۸:۳۵ ۱۳۹۶/۱۲/۱۶ آیتالله سبحانی:. افراد غیرمجتهد در مسئله حجاب، اظهارنظر نکنند در مسائل دینی باید به علما مراجعه شود همان طور که علما در فیزیک و شیمی اظهار نظر نمیکنند. خرمگس ۱۸:۳۳ ۱۳۹۶/۱۲/۱۶ فیلم رقص دختران در برج میلاد در حضور نجفی که صدای اصولگریان درامده است …به نظر دختران کودک و زیر دوازده سال هستند مرورگر شما از ویدیو پشتیبانی نمیکند. Video file ( 00:59, 4.2 MB ) دانلود و مشاهده در تلگرام خرمگس ۱۵:۴۲ ۱۳۹۶/۱۲/۱۶ فدراسیون فوتبال «پنج ستاره» حتی توان اعتراض و دفاع از حق طبیعی ورزش ایران در مقابل شوهای مضحک فدارسیون آسیا را ندارد در استخدام یک داوری نسبتا عادلانه ماندهاند و ادعای میزبانی جام ملتها میکنند … خرمگس ۱۵:۱۵ ۱۳۹۶/۱۲/۱۶ فرهاد قنبری: نگاهی به خاطرات جهانگردان خارجی و نوشتههای مختلف در زمینههای اجتماعی، نشان میدهد پوشش زنان ایرانی در دوره قبل از پهلوی (به ویژه دوران صفوی تا اواخر قاجار) تفاوت زیادی میان روستاها و ایلیاتیها با خانوادههای شهری به ویژه درباریان و طبقه مرفه جامعه داشته است …لباس زنان ایلیاتی و روستایی که اکثر آنها در کارهای اقتصادی خانواده سهمی داشتهاند به مراتب شکل راحتتر و آزادتری داشته است، اغلب این جهانگردان و خاطره نویسان در یادداشتهای خود به این امر تاکید داشتهاند که اغلب زنان روستایی و عشایری حجاب خاصی نداشتند و موهای خود را بافته یا توسط پارچه یا شالی از پشت میبستند …این مسئله در میان زنان شهری به ویژه طبقات بالا برعکس بود، به گونهای که زنان درباری و خاندان شاهی از برقع و روپوش برای پوشاندن صورت و بدن خود استفاده میکردند و هیچ مرد غریبهای امکان مشاهده صورت یا قسمتی از بدن آنها را نداشت. در واقع داشتن حجاب و پوشش بیشتر به عنوان یکی از تمایزهای اصلی طبقات بالا و شهری در مقابل طبقات پایین و روستایی به شمار میرفت. با به قدرت رسیدن رضا شاه، به ویژه پس از مسئله کشف حجاب کم کم این مسئله ب ... خرمگس ۱۳:۳۷ ۱۳۹۶/۱۲/۱۶ «در این مدت نتوانستم حتی یکبار داخل منازلی را که دعوت میشدم، ببینم زنان از پس پرده، مرا تماشا میکردند ولی من هیچکدام را نتوانستم ببینم. ایرانیان حتی حاضر نیستند سوالی درباره زنانشان بشوند. خوشبختانه گاهی که در پشت بام منزلم قدم میزدم زنی را در حیاط منزلش میدیدم ولی این در صورتی بود که نگهبانش حضور نداشت وگرنه فورا او را مجبور میکرد به داخل منزل شود … زنان ایرانی اکثرا زیبا هستند و بخصوص درخشش و درشتی چشمانشان جلب توجه میکند. جامههای ظریفی نمیپوشند. یک شلوار بسیار گشاد و پنبهدوزیشده، اندام رعنای آنان را میپوشاند. در منزل، پیراهن بلندی میپوشند و کلاه بلند و نوکتیزی که به فراخوار حال، با جواهر و مروارید و طلا و نقره تزئین شده است، به سر میکنند». آگوست بن تان افسر فرانسوی از اوایل دوره قاجار ... خرمگس ۱۳:۳۷ ۱۳۹۶/۱۲/۱۶ «زنان ایرانی در منزل، کم خارج میشوند در کوچهها هم با چادری که سر تا پایشان را مستور میکند، میآیند و غیر ممکن است کسی صورت آنها را ببیند. به روی سر پارچه سفیدی میاندازند که در مقابل چشمان، چندین شبکه دارد و با آن است که جلوی خود را میبینند و غیر ممکن است بگذارند چشم نامحرمی به صورتشان افتد. ساقه پا را در شلواری گشاد یا چاقچور مینمایند، کفششان یک نوع پاپوش زرد یا سبزی است که نوکش برگشته و پاشنهاش باریک میباشد. گاهی در کوچه که مردی نگذرد، روبند را به جهت استنشاق هوا پس میاندازند. اما همین که مردی، حتی شوهرشان ظاهر شود، دوباره روبند را به روی صورت میاندازند. … عموم چادرها یکرنگ و به سیاق اروپائیها یکجور میآید. کم میتوان امتیازی بینشان قائل شد، اما خود ایرانیان اظهار میدارند برای ما خیلی آسان است که زنان خود را بشناسیم». اوژن فلاندن (فرانسوی) عصر محمد شاه قاجار ... خرمگس ۱۳:۲۳ ۱۳۹۶/۱۲/۱۶ لباس زنان فرق زیادی با لباس مردان ندارد. جلوی پیراهن باز است و با کمربندی بسته میشود دامن پیراهن تا قسمتی پایینتر از زانو میرسد و آستینهای پیراهن روی مچ دست محکم میشود. زنان ایرانی کلاهکی روی سر میگذارند. دور کلاهک زنان ثروتمند سکههای طلا و نقره و سنگهای قیمتی دوخته میشود. دختران و زنان جوان نوار پارچهای از پشتسر آویزان میکنند که به کیسهای مخملی منتهی میشود و گیسوان خود را توی آن کیسه جای میدهند و روی دوش میاندازند. کفشهای زنان، شبیه کفش مردان است، منتهی با رنگهای گوناگون و ظریفتر از آنها. کارری در مورد پوشش زنان ایران در عصر سلطان حسین صفوی ... خرمگس ۱۳:۲۳ ۱۳۹۶/۱۲/۱۶ زنان کلاه کوچکی به شکل برج به سر میگذارند و هرکس به اندازه بضاعت و شأنش، کلاه خود را به جواهرات، زینت میدهد و بعضی از زیر کلاه گیسوانشان را بافته و بر روی شانه میریزند. زیرشلواری هم مانند مردان میپوشند که تا پاشنه پا میرسد و کفششان با کفش مردانه فرقی ندارد. زنان هرمز به واسطه شدت گرمای هوا فقط یک زیرشلواری و روی آن یک پیراهن بلند میپوشند. زنان ارامنه مخصوصا نیمتنه چسبانی بیآستین، شبیه نیمتنه مردان در بر مینمایند و سرشان را در یک پارچه نازک پیچیده که دو سر آن را روی زنخدان گره میکنند. گیسو را بافته، در کیسهای از مخمل یا اطلس یا قلابدوزی کرده، به پشتسر میآویزند که تا زیر کمر میرسد. ثروتمندان خود را با جواهرات زیاد زینت میدهند. تاورنیه در مورد پوشش زنان ایران در عصر صفوی ... خرمگس ۲۲:۴۳ ۱۳۹۶/۱۲/۱۵ داستایوفسکی، وجدان دردناک روسیه است … گورکی خرمگس ۲۲:۴۱ ۱۳۹۶/۱۲/۱۵ من اغلب حیرانم که آیا میشود انسان همهی انسانها، همهی همنوعان خود را دوست داشته باشد؟ البته نمیتواند. چنین چیزی طبیعی نیست. عشق انسان به دیگران، که نوعدوستی نامیده میشود، چیزیاست ذهنی و تقریبا همیشه بر پایهی خودپرستی استوار است. عشق آزاد از خودپسندی برای ما ممکن نیست. ‹ 111 112 113 114 115 116 117 ›
خرمگس ۱۵:۴۹ ۱۳۹۶/۱۲/۱۸ علمالهدی: برنامه اخیر برج میلاد نشان داد الگوی جامعه حضرت زهرا نیست بلکه «سوفیا لورن» است …*: من که به شخصه فکر نمیکردم آقای علم الهدی حتی نام سوفیا لورن را شنیده باشد … ….: -).
خرمگس ۲۳:۴۶ ۱۳۹۶/۱۲/۱۷ راهی طولانی تا اینجا بود، مادر. راهی بس طولانی. آن قدر که حتی دکمهی لباسهای مان هم. بر تن مان سنگینی میکرد …. ریتسوس
خرمگس ۲۳:۲۶ ۱۳۹۶/۱۲/۱۷ السلام على أمی، أول الأوطان وآخر المنافی!. . سلامی نثار مادرم، اولین وطن و آخرین تبعیدگاه! محمود درویش
خرمگس ۲۲:۵۸ ۱۳۹۶/۱۲/۱۷ اما بعد:. کسی را بعد از تو دوست نخواهم داشت. اما قبل: من اساسا دوست داشتن را جز با تو نخواهم شناخت …. درویش
خرمگس ۲۰:۳۰ ۱۳۹۶/۱۲/۱۷ هدایای مدیر کل آموزش و پروش استان کهکیلویه و بویر احمد برای دانش آموزان مناطق محروم …تاریخ دقیق این کلیپ رو نمیدانم ولی هر چه هست مرورگر شما از ویدیو پشتیبانی نمیکند. Video file ( 00:59, 3.1 MB ) دانلود و مشاهده در تلگرام
خرمگس ۱۷:۴۲ ۱۳۹۶/۱۲/۱۷ داستان کوتاه بسیار زیبا «شرط بندی» نوشته آنتوان چخوف 4_136649658742082059.pdf ( 78.3 KB ) دانلود و مشاهده در تلگرام
خرمگس ۱۷:۴۱ ۱۳۹۶/۱۲/۱۷ مردم، بنا بر قانون طبیعت، به دو گروه کلی تقسیم میشوند: «مردم طبقهی عادی» یعنی آنهایی که فقط به کار تولید مثل میخورند و «مردم واقعی» یعنی کسانی که توانایی و استعداد آن را دارند که در جامعهی خود حرف جدیدی بزنند. گروه اول، یعنی ماده، بطور کلی مردمی هستند طبعا محافظهکار و موقر که در رضایت و طاعت زندگی میکنند. به نظر من آنها باید هم مطیع باشند، زیرا این وظیفهی آنهاست. گروه دوم همه از قانون تجاوز میکنند و بسته به استعدادشان مخربند یا متمایل به این امر … داستایوفسکی_جنایت و مکافات ...
خرمگس ۱۷:۳۲ ۱۳۹۶/۱۲/۱۷ آیتالله نوری همدانی: این درد جامعه ماست که در چنین کشوری با این همه سابقه انقلابی و اسلامی عدهای دختر آورده و رقصاندهاند!
خرمگس ۱۷:۰۶ ۱۳۹۶/۱۲/۱۷ فرهاد قنبری:. قلمرو بی کرانگی به نظر من رابطه مادر و فرزندی یک تجربه کاملا خصوصی، احساسی و غریزی میان دو نفر (به ویژه از سوی مادر) هست که هیچ ایدئولوژی و گفتمانی نباید سعی در سیاسی کردن و نوشتن نقدهای اجتماعی بر آن داشته باشد. این رابطه فراتر از تمام چارچوبها و مناسبات سیاسی، اقتصادی قرار دارد و قلمرو حاکمرانی آن نه عقلانیت بلکه احساسات محض است …رابطه مادر و فرزندی در میان همه جانداران رابطهای عجیب و حیرت انگیز است، پرندگان با به جان خریدن تمام خطرها طعمهای را صید کرده و ساعتها در دهان خود نگه میدارند تا آن را در دهان بچه هایشان قرار دهند، درنده گان با قدرت و سرعتی وصف ناپذیر به دنبال شکار میروند تا طعامی برای فرزاندانشان آماده کنند، ضعیفترین خزندگان در مواجه با خطر برای فرزندانشان، در لحظه سرتا پا جسارت، قدرت و خشم میشوند و … …بسیاری زنان تمام احساسات و علایق خود را فدا میکنند فقط به خاطر اینکه فرزندانشان را تنها نگذراند و در کنار خود شاهد رشد و بزرگ شدنش باشند، زنانی که گاها سختترین شرایط را میپذیرند تا فرزندانشان را داشته باشند. بی شک این نوع رابطه و این میزان از خودگذشتگیها با هیچ عقلانیت و منطقی سا ...
خرمگس ۰۰:۱۸ ۱۳۹۶/۱۲/۱۷ 📺 تحلیلی بر فیلم whiplash 📽.. ✒ شایان طالع ماسوله ☘ Notes_180308_001340_502.pdf ( 74.5 KB ) دانلود و مشاهده در تلگرام
خرمگس ۱۸:۳۵ ۱۳۹۶/۱۲/۱۶ آیتالله سبحانی:. افراد غیرمجتهد در مسئله حجاب، اظهارنظر نکنند در مسائل دینی باید به علما مراجعه شود همان طور که علما در فیزیک و شیمی اظهار نظر نمیکنند.
خرمگس ۱۸:۳۳ ۱۳۹۶/۱۲/۱۶ فیلم رقص دختران در برج میلاد در حضور نجفی که صدای اصولگریان درامده است …به نظر دختران کودک و زیر دوازده سال هستند مرورگر شما از ویدیو پشتیبانی نمیکند. Video file ( 00:59, 4.2 MB ) دانلود و مشاهده در تلگرام
خرمگس ۱۵:۴۲ ۱۳۹۶/۱۲/۱۶ فدراسیون فوتبال «پنج ستاره» حتی توان اعتراض و دفاع از حق طبیعی ورزش ایران در مقابل شوهای مضحک فدارسیون آسیا را ندارد در استخدام یک داوری نسبتا عادلانه ماندهاند و ادعای میزبانی جام ملتها میکنند …
خرمگس ۱۵:۱۵ ۱۳۹۶/۱۲/۱۶ فرهاد قنبری: نگاهی به خاطرات جهانگردان خارجی و نوشتههای مختلف در زمینههای اجتماعی، نشان میدهد پوشش زنان ایرانی در دوره قبل از پهلوی (به ویژه دوران صفوی تا اواخر قاجار) تفاوت زیادی میان روستاها و ایلیاتیها با خانوادههای شهری به ویژه درباریان و طبقه مرفه جامعه داشته است …لباس زنان ایلیاتی و روستایی که اکثر آنها در کارهای اقتصادی خانواده سهمی داشتهاند به مراتب شکل راحتتر و آزادتری داشته است، اغلب این جهانگردان و خاطره نویسان در یادداشتهای خود به این امر تاکید داشتهاند که اغلب زنان روستایی و عشایری حجاب خاصی نداشتند و موهای خود را بافته یا توسط پارچه یا شالی از پشت میبستند …این مسئله در میان زنان شهری به ویژه طبقات بالا برعکس بود، به گونهای که زنان درباری و خاندان شاهی از برقع و روپوش برای پوشاندن صورت و بدن خود استفاده میکردند و هیچ مرد غریبهای امکان مشاهده صورت یا قسمتی از بدن آنها را نداشت. در واقع داشتن حجاب و پوشش بیشتر به عنوان یکی از تمایزهای اصلی طبقات بالا و شهری در مقابل طبقات پایین و روستایی به شمار میرفت. با به قدرت رسیدن رضا شاه، به ویژه پس از مسئله کشف حجاب کم کم این مسئله ب ...
خرمگس ۱۳:۳۷ ۱۳۹۶/۱۲/۱۶ «در این مدت نتوانستم حتی یکبار داخل منازلی را که دعوت میشدم، ببینم زنان از پس پرده، مرا تماشا میکردند ولی من هیچکدام را نتوانستم ببینم. ایرانیان حتی حاضر نیستند سوالی درباره زنانشان بشوند. خوشبختانه گاهی که در پشت بام منزلم قدم میزدم زنی را در حیاط منزلش میدیدم ولی این در صورتی بود که نگهبانش حضور نداشت وگرنه فورا او را مجبور میکرد به داخل منزل شود … زنان ایرانی اکثرا زیبا هستند و بخصوص درخشش و درشتی چشمانشان جلب توجه میکند. جامههای ظریفی نمیپوشند. یک شلوار بسیار گشاد و پنبهدوزیشده، اندام رعنای آنان را میپوشاند. در منزل، پیراهن بلندی میپوشند و کلاه بلند و نوکتیزی که به فراخوار حال، با جواهر و مروارید و طلا و نقره تزئین شده است، به سر میکنند». آگوست بن تان افسر فرانسوی از اوایل دوره قاجار ...
خرمگس ۱۳:۳۷ ۱۳۹۶/۱۲/۱۶ «زنان ایرانی در منزل، کم خارج میشوند در کوچهها هم با چادری که سر تا پایشان را مستور میکند، میآیند و غیر ممکن است کسی صورت آنها را ببیند. به روی سر پارچه سفیدی میاندازند که در مقابل چشمان، چندین شبکه دارد و با آن است که جلوی خود را میبینند و غیر ممکن است بگذارند چشم نامحرمی به صورتشان افتد. ساقه پا را در شلواری گشاد یا چاقچور مینمایند، کفششان یک نوع پاپوش زرد یا سبزی است که نوکش برگشته و پاشنهاش باریک میباشد. گاهی در کوچه که مردی نگذرد، روبند را به جهت استنشاق هوا پس میاندازند. اما همین که مردی، حتی شوهرشان ظاهر شود، دوباره روبند را به روی صورت میاندازند. … عموم چادرها یکرنگ و به سیاق اروپائیها یکجور میآید. کم میتوان امتیازی بینشان قائل شد، اما خود ایرانیان اظهار میدارند برای ما خیلی آسان است که زنان خود را بشناسیم». اوژن فلاندن (فرانسوی) عصر محمد شاه قاجار ...
خرمگس ۱۳:۲۳ ۱۳۹۶/۱۲/۱۶ لباس زنان فرق زیادی با لباس مردان ندارد. جلوی پیراهن باز است و با کمربندی بسته میشود دامن پیراهن تا قسمتی پایینتر از زانو میرسد و آستینهای پیراهن روی مچ دست محکم میشود. زنان ایرانی کلاهکی روی سر میگذارند. دور کلاهک زنان ثروتمند سکههای طلا و نقره و سنگهای قیمتی دوخته میشود. دختران و زنان جوان نوار پارچهای از پشتسر آویزان میکنند که به کیسهای مخملی منتهی میشود و گیسوان خود را توی آن کیسه جای میدهند و روی دوش میاندازند. کفشهای زنان، شبیه کفش مردان است، منتهی با رنگهای گوناگون و ظریفتر از آنها. کارری در مورد پوشش زنان ایران در عصر سلطان حسین صفوی ...
خرمگس ۱۳:۲۳ ۱۳۹۶/۱۲/۱۶ زنان کلاه کوچکی به شکل برج به سر میگذارند و هرکس به اندازه بضاعت و شأنش، کلاه خود را به جواهرات، زینت میدهد و بعضی از زیر کلاه گیسوانشان را بافته و بر روی شانه میریزند. زیرشلواری هم مانند مردان میپوشند که تا پاشنه پا میرسد و کفششان با کفش مردانه فرقی ندارد. زنان هرمز به واسطه شدت گرمای هوا فقط یک زیرشلواری و روی آن یک پیراهن بلند میپوشند. زنان ارامنه مخصوصا نیمتنه چسبانی بیآستین، شبیه نیمتنه مردان در بر مینمایند و سرشان را در یک پارچه نازک پیچیده که دو سر آن را روی زنخدان گره میکنند. گیسو را بافته، در کیسهای از مخمل یا اطلس یا قلابدوزی کرده، به پشتسر میآویزند که تا زیر کمر میرسد. ثروتمندان خود را با جواهرات زیاد زینت میدهند. تاورنیه در مورد پوشش زنان ایران در عصر صفوی ...
خرمگس ۲۲:۴۱ ۱۳۹۶/۱۲/۱۵ من اغلب حیرانم که آیا میشود انسان همهی انسانها، همهی همنوعان خود را دوست داشته باشد؟ البته نمیتواند. چنین چیزی طبیعی نیست. عشق انسان به دیگران، که نوعدوستی نامیده میشود، چیزیاست ذهنی و تقریبا همیشه بر پایهی خودپرستی استوار است. عشق آزاد از خودپسندی برای ما ممکن نیست.