خرمگس من آن خرمگسی هستم که خدا وبال این دولتشهر کرده و تمام روز و همه جا شما را نیش زده و برمی انگیزانم. دیگر به آسانی کسی چون مرانخواهید یافت و از این رو به شما اندرز می دهم که از گرفتن جان من درگذرید. «دفاعیات سقراط» @farhad_ghanbariiiii خرمگس ۱۴:۲۱ ۱۳۹۶/۱۲/۰۵ فرهاد قنبری: به دانش آموزان سر کلاس تاریخ عصر زرین فرهنگ ایرانی (قرون سه تا هفت شمسی) را توضیح میدادم و از بزرگان عرصه علم، فلسفه، هنر، ادبیات و شعر میگفتم. در این میان بحث خراسان بزرگ و شهرهای این خطه را مطرح شد و اینکه خراسان بزرگ چه مناطقی را شامل میشد و به عنوان مرکز اصلی تمدنی جهان اسلام تا چند قرن به شمار میرفت. برای مثال هم «طوس» را مطرح کردم که زادگاه بزرگانی چون خواجه نظام الملک، خواجه نصیر الدین و فردوسی بوده است …در این حین یکی از دانش آموزان گفت: آقا یکی از بزرگان طوس رو فراموش کردید!. گفتم چه کسی؟ (انتظار داشتم نام، شیخ طوسی یا اسدی، دقیقی و …را بشنوم) که گفت «استاد سعید طوسی» و کلاس رفت رو هوا …. من هم با لبخندی سکوتی کردم و به شوخی گفتم معلومه ارادت خاصی به استاد داری: -) دوباره کلاس رفت رو هوا. کاش حداقل اگر مجازاتی برای سعید طوسی در نظر گرفته نشد، مجبورش میکردند فامیلیش را عوض کند. ... خرمگس ۱۳:۲۳ ۱۳۹۶/۱۲/۰۵ این نامه نگاریها، بیانیه دادنها و تعیین تکلیفها و های و هویهای احمدی نژاد و یارانش یاد آور این حکایت عبید زاکانی است: «مردی را علت قولنج افتاد. تمام شب از خدای درخواست که بادی از وی جدا شود. چون سحر رسید ناامید گشت و دست از زندگی شسته، تشهد میکرد، و میگفت بار خدایا بهشت نصیبم فرمای! یکی از حاضران گفت: ای نادان! از آغاز شب تا این زمان التماس بادی داشتی، پذیرفته نیامد. چگونه تقاضای بهشتی که وسعت آن به اندازه آسمانها و زمین است از تو مستجاب گردد؟؟». حال ثبت نام احمدی نژاد و یارانش برای انتخابات شوراها هم پذیرفته نمیشود ولی مدام برای همه تعیین تکلیف میکنند و بیانیه میدهند. ... خرمگس ۲۲:۱۳ ۱۳۹۶/۱۲/۰۴ فرهاد قنبری:. این کتابها کتاب دکوریاند جنسشان از MDF و مقواست. یک کانتینر از چین آورده بودم، روی هوا رفت!. بله. آن کتابها واقعا کتاب نبودند بلکه ماکت بودند. کتابهایی در ابعاد واقعی با نامهای لاتین و البته قیمتهایی بسیار گرانتر از کتاب واقعی! دوست من موفق شده بود یک سری چند هزار تایی از این «کتابهای دکوری» را ظرف چند روز بفروشد. بعد هم وقتی جنسها تمام شده بود و در پاسخگویی حجم بسیار درخواست مشتریان عاجز مانده بود». سرمایه فرهنگی یکی انواع سرمایهای است که بوردیو از آن نام میبرد البته این سرمایه به نوعی با سرمایه نمادین در هم آمیخته است. سرمایه نمادین فرهنگی آن دسته از سرمایه فرهنگی میباشد که برای مردم به عنوان نماد محسوب میشود و مردم برای دارنده آن احترام و منزلت خاصی قائل میشوند. ... خرمگس ۲۲:۱۳ ۱۳۹۶/۱۲/۰۴ فرهنگ دکوری خرمگس ۲۱:۳۰ ۱۳۹۶/۱۲/۰۴ مدیرکل دفتر تحقیقات ستاد مبارزه با مواد مخدر: سالانه ۷۵۰۰ نوزاد، معتاد متولد میشود …سارتر میگوید زندگی در آن سوی یاس آغاز میشود …. بی شک اگر این جمله سارتر را به این کودکانی که معتاد به دنیا آمدهاند بگوییم خواهند گفت: سارتر حرف مفت زده است. یأس گاهی قبل از زندگی متولد میشود …. ... خرمگس ۱۹:۴۵ ۱۳۹۶/۱۲/۰۴ همه معارف جهان در مقابل یک قطره اشک کودک معصومی که در زیر شکنجه خدا را به یاری میطلبد پشیزی ارزش ندارد …داستایوفسکی غوطه شرقی سوریه خرمگس ۱۵:۴۳ ۱۳۹۶/۱۲/۰۴ بدترین کسان، آنانی هستند همچون آدولف آیشمن (از نزدیکان هیتلر و مسئول نسل کشی یهودیان در جنگ جهانی دوم) که هرگز زحمت آشنایی با آن « آیشمن از نظر روانی به علت فقدان تخیل نمیتوانست مجسم کند که قربانیانش چه رنجی میکشند. تخیل نیرویی است که انسان را قادر میسازد در نزد خودش در عالم ذهن، ابعاد انسانی و اخلاقی تبهکاری را چون واقعیتی ملموس مجسم کند. آیشمن عاجز از تفکر نمیتوانست در درون با خودش، وارد بحث و گفتگو شود. من به ظاهر یکی بیش نیستم، اما واقعا پیش از یکی هستم. من خویشتنی دارم و با این خویشتن مرتبطم. این خویشتن وهم و پندار و پوچ نیست. زیرا با من سخن میگوید و صدایش را به گوش من میرساند. من با خود سخن میگویم وبه این معنی در من کس دیگری نیز هست و ما دوتاییم. من و خویشتن من ممکن است با هم سازگار یا ناسازگار باشیم. ... خرمگس ۱۵:۴۲ ۱۳۹۶/۱۲/۰۴ فرهاد قنبری:. تفاوت فیلم بدون تاریخ، بدون امضا و فیلمهای اصغر فرهادی فیلم بدون تاریخ، بدون امضا، روایتی از درگیری ذهنی سوژهها با وجدان گناهکارشان است، وجدانی که آنها را راحت نمیگذارد و هر کدام را به گونهای به مرز فروپاشی میکشاند و در نهایت آنها را به دوش کشیدن بار مسئولیت خویش تنها میگذارد.. کارگردان این فیلم میخواهد از فیلمهای اصغر فرهادی تقلید کند اما در این امر توفیق چندانی نیافته است. فیلمهای فرهادی (به ویژه دو فیلم جدایی نادر از سیمین و فروشنده) نقدی بر ساختارهای حاکم بر جامعه و چگونگی به انقیاد درآمدن تک تک سوژهها در این ساختارهاست. (هر چند که شخصیت عماد در فیلم فروشنده در پایان فیلم تا حدودی توان رهایی از ساختارها و حفظ سوژگب خود را مییابد) روایت فرهادی، روایت چگونگی انقیاد سوژهها در جامعهای «خود محور» است که در مواقع مواجه با بحران، بار مسئولیت انسانی خود را فراموش کرده و منافع شخصی خود را برمی گزینند. فیلمهای فرهادی نقدی بر جامعه است، جامعهای که در آن پول و منفعت شخصی و لذت طلبی حرف اول و آخر را میزند و همه افراد جامعه را در چنبر خود گرفتار میسازد. به همین دلیل است که فرهادی در این دو فیلم (جدایی نادر از سیمین و فروشنده) سعی می ... خرمگس ۱۲:۳۵ ۱۳۹۶/۱۲/۰۴ بهار.. آنتونیو ویوالدی بهار – @javadtaat ( 10:22, 9.4 MB ) دانلود و مشاهده در تلگرام خرمگس ۱۱:۲۴ ۱۳۹۶/۱۲/۰۴ فرهاد قنبری:. یک دقیقه سکوت … در بازی فوتبال بین تیم استقلال تهران و الهلال عربستان قرار بود قبل از آغاز بازی بازیکنان هر دو تیم به احترام قربانیان هواپیمای ایرانی یک دقیقه سکوت کنند اما بازیکنان الهلال این عرف را رعایت نکرده و شروع به قدم زدن و گرم کردن خود کردند، اقدامی که موجی از اهانتها و انتقادات شدید به عربستانیها و اعراب را از سوی طرفداران فوتبال و برخی مسئولان ورزشی به همراه داشت. رئیس فدراسیون فوتبال هم (که ید طولایی در کشاندن پروندههای از پیش باخته به فیفا دارد) اعلام کرد پرونده را به فیفا خواهد کشاند و جواب این بی حرمتی را خواهد داد. فدراسیون فوتبال، مدیران باشگاه و وزارت ورزش سعی دارند که این مسئله را به عنوان بی احترامی اعراب به ایران جلوه دهند و بر موج عرب ستیزی حاکم در جامعه بدمند. اما واقعیت چیز دیگریست و عربستانیها در مقابل هیچ تیم و کشوری و در مقابل هیچ سانحهای قائده یک دقیقه سکوت را رعایت نمیکنند، آنها معتقدند یک دقیقه سکوت برای مردگان مخصوص فرهنگ غربی است که با آموزههای اسلامی در تناقض است و به این دلیل هیچگاه آن را رعایت نخواهند کرد. این سبک اعتراض به ورود فرهنگ غربی در عزاداریهای اسلام ... خرمگس ۱۴:۰۷ ۱۳۹۶/۱۲/۰۳ بخش کوتاهی از صحبتهای مانی حقیقی، کارگردان فیلم خوک در جشنواره فیلم برلین مرورگر شما از ویدیو پشتیبانی نمیکند. Video file ( 00:55, 1.1 MB ) دانلود و مشاهده در تلگرام خرمگس ۱۲:۳۲ ۱۳۹۶/۱۲/۰۳ فرهاد قنبری:. معلم، پدر و مادر، پلیس، کارگر، کارفرما، شاکی، قاضی، وکیل و … همه در حال فریاد زدن هستند و از اینکه گوشی صدایشان را نمیشنوند عصبانی اند.. وضعیت حاکم بر جامعه، وضعیتی که در آن «دیگری» نادیده گرفته میشود و بالطبع کسی هم صدای کسی را نمیشنود و به هر سو که مینگرد خود را میبیند. از میزان پرونده هایی که روزانه در دادگاهها باز میشود، از میزان کلاه برداری هایی که صورت میگیرد، از میزان آلودگی هوای شهرهایمان، از میزان تصادفات جادهای، از میزان فاصلهای که میان غنی و فقیر ایجاد شده است، از خشک شدن چاهها و رودها و آبهای زیرزمینی و موارد دیگری از این قبیل نشان میدهد «دیگری» جایگاه خاصی در نگاه و تفکر ما ندارد. ساکنان شهرها نه «شهروند» در مفهوم اجتماعی بلکه اجتماعی از انسان هایی است که در افق دیدشان، جز خود و منافع فردی خود را نمیبینند.. فیلسوفی که در زمینه توجه به «دیگری» و دیدن چهره دیگری تاکید بسیار دارد فیلسوف اخلاقگرای فرانسوی امانوئل لویناس است. از دیدگاه لویناس، اخلاق به معنای توجه به حق حیات دیگری است …لویناس ما را به دیدن دیگری فرا میخواند، به عقیده او ما با نگاه در چهره دیگری به دنیای او راه مییابیم، با دیدن خستگی در صورت دیگری با چروکهای ... خرمگس ۱۰:۰۰ ۱۳۹۶/۱۲/۰۳ فقدان دراز مدت هرگونه تبادل آزاد اطلاعات در محدوده یک کشور، درهای عمیق از عدم تفاهم میان گروههای بزرگ جمعیتی، میان میلیونها و م دیگر آن مردم اصلا مردم واحد نیستند. چون در واقع هر کس با زبانی متفاوت سخن میگوید. سولژنیتسین خرمگس ۰۹:۵۸ ۱۳۹۶/۱۲/۰۳ من خستهام رییس! خسته از این راه! مثل یه پرستو که توی بارون باشه! خسته از نداشتن رفیق، خسته از این که نمیفهمم از کجا اومدم و قراره کجا برم! و از همه بیشتر از زشتی هایی که این مردم با هم انجام میدن خستهام رییس! از این همه درد و رنجی که توی این دنیاست خستهام! انگار توی مغزم شیشه خورده ریخته باشن! میفهمی؟!!. مسیر سبز _فرانک دارابونت ... خرمگس ۰۰:۴۷ ۱۳۹۶/۱۲/۰۳ بهر امتهان ای دوست. گر طلب کنی جان را. آنچنان برافشانم، کز طلب خجل مانی بیوفا نگار من، میکند به کار من. خندههای زیر لب، عشوههای پنهانی. ما ز دوست غیر از دوست، مقصدی نمیخواهیم. حور و جنت ای زاهد! بر تو باد ارزانی. زاهدی به میخانه، سرخ روی میدیدم. گفتمش: مبارک باد بر تو این مسلمانی. زلف و کاکل او را چون به یاد میآرم. مینهم پریشانی، بر سر پریشانی. ... خرمگس ۱۹:۵۶ ۱۳۹۶/۱۲/۰۲ فرهاد قنبری:. نامههای احمدی نژاد یکی از رفتارهای همیشگی احمدی نژاد در دوران ریاست جمهوری و پس از آن نامه نگاریهای مختلف او است. احمدی نژاد در این مدت نامه هایی به مقامات مهم بین المللی از قبیل رئیس فعلی و سابق سازمان ملل و نامه به رئیس جمهور فعلی (ترامپ) و سابق آمریکا داشته است. در بعد داخلی نیز احمدی نژاد بارها نامه هایی به رئیس قوه قضاییه، رئیس مجلس و رهبری نگاشتهاند.. با نگاهی به متن تمام نامههای نگاشته شده احمدی نژاد به چند مسئله کلی میتوان پی برد:.۱_ از ویژگیهای تمام نامههای احمدی نژاد لحن «نصیحت گون» آنهاست. احمدی نژاد در تمام نامه هایش با اشغال جایگاه «دانای کل» خود را همچون پدری مهربان نشان میدهد که میخواهد به فرزند خام و مغرور خود نصیحتها و توصیههای اخلاقی بکند. او سعی میکند با ادبیات خاص خود مسیر درست را به سیاست مداران نشان دهد و آنها را از اشتباهات شان آگاه کرده و به آنها کمک کند …۲_ از دیگر ویژگیهای نامه نگاریهای احمدی نژاد لحن آمرانه و دستوری آنهاست. او سعی میکند پس از توصیهها و نصایح اخلاقی انجام یا عدم انجام برخی امور را به مخاطبان خود یاد آوری نماید. در این بخش از نامهها به وضوح از مخا ... خرمگس ۱۸:۵۴ ۱۳۹۶/۱۲/۰۲ احمدی نژاد با ارسال نامهای به رهبری، خواستار برکناری رئیس قوه قضائیه و برگزاری انتخابات زود هنگام ریاست جمهوری و مجلس شورای اسلام خرمگس ۱۱:۵۲ ۱۳۹۶/۱۲/۰۲ فرهاد قنبری: اورتگا یی گاست فیلسوف اسپانیایی در نیمه قرن بیستم از ظهور انسان تودهای و طغیان تودهها ابراز نگران میکرد، توده هایی که به عقیده او در همه جا حاضر بودند و در هر زمینهای بدون هیچ اندیشه و تفکری خود را محق ابراز عقیده و فکر میدانستند. یی گاست در تعریف انسان تودهای میگوید: انسان تودهای کسی است که شک و تردید به خود راه نمیدهد، زندگی او جریان دارد ولی بی هدف است و اسیر روزمرگیها است. انسان تودهای همان است که توسط امپراتوریهای رسانهای کنترل میشود و هرچه به خوردش میدهند بی هیچ تردیدی میپذیرد …در اندیشه یی گاست انسان تودهای شبیه رباتی است که توسط رسانهها کوک میشود و به هر سو که دلخواه آنهاست هدایت میشود. (به گفته بودیار ایمان انسان امروزی به رسانه از نوع ایمان به کلیسا در قرون وسطا است و تودهها توسط رسانهها گروگان گرفته شدهاند). یی گاست نگاه بسیار بدبینانهای به تودهها و دارد و معتقد است خطر آنها خطری است که کل پایههای تمدنی بشر را تهدید میکند «شک دارم که تودهها در اعصار دیگر همچون زمان ما حکومت مستقیم به دست آورده باشند. [در حکومت تودهها] هر کس که مثل همگان نیست و ما ... خرمگس ۱۰:۴۹ ۱۳۹۶/۱۲/۰۲ من هرگونه تفسیر زمان حاضر خودمان را، که جهت و معنایی جز تسلط تودهها یافته باشد، بدان نحو که این تسلط را بدون اضطراب و لرزش اشمئزا خطر طغیان اخلاقی تودهها ما را تهدید میکند، خطری عنان گسیخته، زورگو و رهبری ناپذیر، خطری دوپهلو مانند هر سرنوشتی، ما را به کجا میکشاند؟ آیا اصولا بد است یا خوب؟ جای عمق و وسعت دگرگون شده: وسعت هست اما عمق نیست: (مثل دانشگاهها و آموزش و پرورش) وقت از بین رفته، زمان یک سطح شده است: زمان مطلق، زمان کرنولوژی به کلی مسطح است. شتاب سرسام آور زندگی: سرعت تحرکی که ما امروز در آن زندگی میکنیم، نشاط کار و انرژی که با آن وارد هر چیزی میشویم، برای مردمی که طبیعت کهنه و قدیمی دارند، هراسناک است. به جای آن، ما در زمانی به سر میبریم که قدرتهای عظیمی در خود حس میکند، و نمیداند آنها را چگونه به کار بیندازد. انسان امروز بر عالم مسلط است، ولی بر نفس خود مسلط نیست؛ در فزونیها و فراوانیهای خود گم شده. نسل امروزی با وسایل بیشتر، با علوم وسیعتر، با تکنیک کاملتر ناراضیتر و بدبختتر از همه نسلهای گذشته در معرض توفانهای جهان قرار گرفته است. این تضاد عجیب میان «حس قدرت» و «عدم اطمینان به خویشتن» در روح معاصرین کاملا دیده میشود. عصر ما از لحاظ «ذخیره امکانات» بی نظیر است. ... خرمگس ۰۰:۰۶ ۱۳۹۶/۱۲/۰۲ در منزل خجستهی اسفند. همسایهی سراچهی فروردین. با شاخههای ترد بلوغ جوانهها باران به چشم روشنی صبح آمده ست. زشت است اگر که من. یار قدیم و همدم هم ساغر سحر. در کوچههای خامش و خلوت نجویمش. یا …. با جام شعر خویش. خوش آمد نگویمش!. شفیعی کدکنی ‹ 115 116 117 118 119 120 121 ›
خرمگس ۱۴:۲۱ ۱۳۹۶/۱۲/۰۵ فرهاد قنبری: به دانش آموزان سر کلاس تاریخ عصر زرین فرهنگ ایرانی (قرون سه تا هفت شمسی) را توضیح میدادم و از بزرگان عرصه علم، فلسفه، هنر، ادبیات و شعر میگفتم. در این میان بحث خراسان بزرگ و شهرهای این خطه را مطرح شد و اینکه خراسان بزرگ چه مناطقی را شامل میشد و به عنوان مرکز اصلی تمدنی جهان اسلام تا چند قرن به شمار میرفت. برای مثال هم «طوس» را مطرح کردم که زادگاه بزرگانی چون خواجه نظام الملک، خواجه نصیر الدین و فردوسی بوده است …در این حین یکی از دانش آموزان گفت: آقا یکی از بزرگان طوس رو فراموش کردید!. گفتم چه کسی؟ (انتظار داشتم نام، شیخ طوسی یا اسدی، دقیقی و …را بشنوم) که گفت «استاد سعید طوسی» و کلاس رفت رو هوا …. من هم با لبخندی سکوتی کردم و به شوخی گفتم معلومه ارادت خاصی به استاد داری: -) دوباره کلاس رفت رو هوا. کاش حداقل اگر مجازاتی برای سعید طوسی در نظر گرفته نشد، مجبورش میکردند فامیلیش را عوض کند. ...
خرمگس ۱۳:۲۳ ۱۳۹۶/۱۲/۰۵ این نامه نگاریها، بیانیه دادنها و تعیین تکلیفها و های و هویهای احمدی نژاد و یارانش یاد آور این حکایت عبید زاکانی است: «مردی را علت قولنج افتاد. تمام شب از خدای درخواست که بادی از وی جدا شود. چون سحر رسید ناامید گشت و دست از زندگی شسته، تشهد میکرد، و میگفت بار خدایا بهشت نصیبم فرمای! یکی از حاضران گفت: ای نادان! از آغاز شب تا این زمان التماس بادی داشتی، پذیرفته نیامد. چگونه تقاضای بهشتی که وسعت آن به اندازه آسمانها و زمین است از تو مستجاب گردد؟؟». حال ثبت نام احمدی نژاد و یارانش برای انتخابات شوراها هم پذیرفته نمیشود ولی مدام برای همه تعیین تکلیف میکنند و بیانیه میدهند. ...
خرمگس ۲۲:۱۳ ۱۳۹۶/۱۲/۰۴ فرهاد قنبری:. این کتابها کتاب دکوریاند جنسشان از MDF و مقواست. یک کانتینر از چین آورده بودم، روی هوا رفت!. بله. آن کتابها واقعا کتاب نبودند بلکه ماکت بودند. کتابهایی در ابعاد واقعی با نامهای لاتین و البته قیمتهایی بسیار گرانتر از کتاب واقعی! دوست من موفق شده بود یک سری چند هزار تایی از این «کتابهای دکوری» را ظرف چند روز بفروشد. بعد هم وقتی جنسها تمام شده بود و در پاسخگویی حجم بسیار درخواست مشتریان عاجز مانده بود». سرمایه فرهنگی یکی انواع سرمایهای است که بوردیو از آن نام میبرد البته این سرمایه به نوعی با سرمایه نمادین در هم آمیخته است. سرمایه نمادین فرهنگی آن دسته از سرمایه فرهنگی میباشد که برای مردم به عنوان نماد محسوب میشود و مردم برای دارنده آن احترام و منزلت خاصی قائل میشوند. ...
خرمگس ۲۱:۳۰ ۱۳۹۶/۱۲/۰۴ مدیرکل دفتر تحقیقات ستاد مبارزه با مواد مخدر: سالانه ۷۵۰۰ نوزاد، معتاد متولد میشود …سارتر میگوید زندگی در آن سوی یاس آغاز میشود …. بی شک اگر این جمله سارتر را به این کودکانی که معتاد به دنیا آمدهاند بگوییم خواهند گفت: سارتر حرف مفت زده است. یأس گاهی قبل از زندگی متولد میشود …. ...
خرمگس ۱۹:۴۵ ۱۳۹۶/۱۲/۰۴ همه معارف جهان در مقابل یک قطره اشک کودک معصومی که در زیر شکنجه خدا را به یاری میطلبد پشیزی ارزش ندارد …داستایوفسکی غوطه شرقی سوریه
خرمگس ۱۵:۴۳ ۱۳۹۶/۱۲/۰۴ بدترین کسان، آنانی هستند همچون آدولف آیشمن (از نزدیکان هیتلر و مسئول نسل کشی یهودیان در جنگ جهانی دوم) که هرگز زحمت آشنایی با آن « آیشمن از نظر روانی به علت فقدان تخیل نمیتوانست مجسم کند که قربانیانش چه رنجی میکشند. تخیل نیرویی است که انسان را قادر میسازد در نزد خودش در عالم ذهن، ابعاد انسانی و اخلاقی تبهکاری را چون واقعیتی ملموس مجسم کند. آیشمن عاجز از تفکر نمیتوانست در درون با خودش، وارد بحث و گفتگو شود. من به ظاهر یکی بیش نیستم، اما واقعا پیش از یکی هستم. من خویشتنی دارم و با این خویشتن مرتبطم. این خویشتن وهم و پندار و پوچ نیست. زیرا با من سخن میگوید و صدایش را به گوش من میرساند. من با خود سخن میگویم وبه این معنی در من کس دیگری نیز هست و ما دوتاییم. من و خویشتن من ممکن است با هم سازگار یا ناسازگار باشیم. ...
خرمگس ۱۵:۴۲ ۱۳۹۶/۱۲/۰۴ فرهاد قنبری:. تفاوت فیلم بدون تاریخ، بدون امضا و فیلمهای اصغر فرهادی فیلم بدون تاریخ، بدون امضا، روایتی از درگیری ذهنی سوژهها با وجدان گناهکارشان است، وجدانی که آنها را راحت نمیگذارد و هر کدام را به گونهای به مرز فروپاشی میکشاند و در نهایت آنها را به دوش کشیدن بار مسئولیت خویش تنها میگذارد.. کارگردان این فیلم میخواهد از فیلمهای اصغر فرهادی تقلید کند اما در این امر توفیق چندانی نیافته است. فیلمهای فرهادی (به ویژه دو فیلم جدایی نادر از سیمین و فروشنده) نقدی بر ساختارهای حاکم بر جامعه و چگونگی به انقیاد درآمدن تک تک سوژهها در این ساختارهاست. (هر چند که شخصیت عماد در فیلم فروشنده در پایان فیلم تا حدودی توان رهایی از ساختارها و حفظ سوژگب خود را مییابد) روایت فرهادی، روایت چگونگی انقیاد سوژهها در جامعهای «خود محور» است که در مواقع مواجه با بحران، بار مسئولیت انسانی خود را فراموش کرده و منافع شخصی خود را برمی گزینند. فیلمهای فرهادی نقدی بر جامعه است، جامعهای که در آن پول و منفعت شخصی و لذت طلبی حرف اول و آخر را میزند و همه افراد جامعه را در چنبر خود گرفتار میسازد. به همین دلیل است که فرهادی در این دو فیلم (جدایی نادر از سیمین و فروشنده) سعی می ...
خرمگس ۱۲:۳۵ ۱۳۹۶/۱۲/۰۴ بهار.. آنتونیو ویوالدی بهار – @javadtaat ( 10:22, 9.4 MB ) دانلود و مشاهده در تلگرام
خرمگس ۱۱:۲۴ ۱۳۹۶/۱۲/۰۴ فرهاد قنبری:. یک دقیقه سکوت … در بازی فوتبال بین تیم استقلال تهران و الهلال عربستان قرار بود قبل از آغاز بازی بازیکنان هر دو تیم به احترام قربانیان هواپیمای ایرانی یک دقیقه سکوت کنند اما بازیکنان الهلال این عرف را رعایت نکرده و شروع به قدم زدن و گرم کردن خود کردند، اقدامی که موجی از اهانتها و انتقادات شدید به عربستانیها و اعراب را از سوی طرفداران فوتبال و برخی مسئولان ورزشی به همراه داشت. رئیس فدراسیون فوتبال هم (که ید طولایی در کشاندن پروندههای از پیش باخته به فیفا دارد) اعلام کرد پرونده را به فیفا خواهد کشاند و جواب این بی حرمتی را خواهد داد. فدراسیون فوتبال، مدیران باشگاه و وزارت ورزش سعی دارند که این مسئله را به عنوان بی احترامی اعراب به ایران جلوه دهند و بر موج عرب ستیزی حاکم در جامعه بدمند. اما واقعیت چیز دیگریست و عربستانیها در مقابل هیچ تیم و کشوری و در مقابل هیچ سانحهای قائده یک دقیقه سکوت را رعایت نمیکنند، آنها معتقدند یک دقیقه سکوت برای مردگان مخصوص فرهنگ غربی است که با آموزههای اسلامی در تناقض است و به این دلیل هیچگاه آن را رعایت نخواهند کرد. این سبک اعتراض به ورود فرهنگ غربی در عزاداریهای اسلام ...
خرمگس ۱۴:۰۷ ۱۳۹۶/۱۲/۰۳ بخش کوتاهی از صحبتهای مانی حقیقی، کارگردان فیلم خوک در جشنواره فیلم برلین مرورگر شما از ویدیو پشتیبانی نمیکند. Video file ( 00:55, 1.1 MB ) دانلود و مشاهده در تلگرام
خرمگس ۱۲:۳۲ ۱۳۹۶/۱۲/۰۳ فرهاد قنبری:. معلم، پدر و مادر، پلیس، کارگر، کارفرما، شاکی، قاضی، وکیل و … همه در حال فریاد زدن هستند و از اینکه گوشی صدایشان را نمیشنوند عصبانی اند.. وضعیت حاکم بر جامعه، وضعیتی که در آن «دیگری» نادیده گرفته میشود و بالطبع کسی هم صدای کسی را نمیشنود و به هر سو که مینگرد خود را میبیند. از میزان پرونده هایی که روزانه در دادگاهها باز میشود، از میزان کلاه برداری هایی که صورت میگیرد، از میزان آلودگی هوای شهرهایمان، از میزان تصادفات جادهای، از میزان فاصلهای که میان غنی و فقیر ایجاد شده است، از خشک شدن چاهها و رودها و آبهای زیرزمینی و موارد دیگری از این قبیل نشان میدهد «دیگری» جایگاه خاصی در نگاه و تفکر ما ندارد. ساکنان شهرها نه «شهروند» در مفهوم اجتماعی بلکه اجتماعی از انسان هایی است که در افق دیدشان، جز خود و منافع فردی خود را نمیبینند.. فیلسوفی که در زمینه توجه به «دیگری» و دیدن چهره دیگری تاکید بسیار دارد فیلسوف اخلاقگرای فرانسوی امانوئل لویناس است. از دیدگاه لویناس، اخلاق به معنای توجه به حق حیات دیگری است …لویناس ما را به دیدن دیگری فرا میخواند، به عقیده او ما با نگاه در چهره دیگری به دنیای او راه مییابیم، با دیدن خستگی در صورت دیگری با چروکهای ...
خرمگس ۱۰:۰۰ ۱۳۹۶/۱۲/۰۳ فقدان دراز مدت هرگونه تبادل آزاد اطلاعات در محدوده یک کشور، درهای عمیق از عدم تفاهم میان گروههای بزرگ جمعیتی، میان میلیونها و م دیگر آن مردم اصلا مردم واحد نیستند. چون در واقع هر کس با زبانی متفاوت سخن میگوید. سولژنیتسین
خرمگس ۰۹:۵۸ ۱۳۹۶/۱۲/۰۳ من خستهام رییس! خسته از این راه! مثل یه پرستو که توی بارون باشه! خسته از نداشتن رفیق، خسته از این که نمیفهمم از کجا اومدم و قراره کجا برم! و از همه بیشتر از زشتی هایی که این مردم با هم انجام میدن خستهام رییس! از این همه درد و رنجی که توی این دنیاست خستهام! انگار توی مغزم شیشه خورده ریخته باشن! میفهمی؟!!. مسیر سبز _فرانک دارابونت ...
خرمگس ۰۰:۴۷ ۱۳۹۶/۱۲/۰۳ بهر امتهان ای دوست. گر طلب کنی جان را. آنچنان برافشانم، کز طلب خجل مانی بیوفا نگار من، میکند به کار من. خندههای زیر لب، عشوههای پنهانی. ما ز دوست غیر از دوست، مقصدی نمیخواهیم. حور و جنت ای زاهد! بر تو باد ارزانی. زاهدی به میخانه، سرخ روی میدیدم. گفتمش: مبارک باد بر تو این مسلمانی. زلف و کاکل او را چون به یاد میآرم. مینهم پریشانی، بر سر پریشانی. ...
خرمگس ۱۹:۵۶ ۱۳۹۶/۱۲/۰۲ فرهاد قنبری:. نامههای احمدی نژاد یکی از رفتارهای همیشگی احمدی نژاد در دوران ریاست جمهوری و پس از آن نامه نگاریهای مختلف او است. احمدی نژاد در این مدت نامه هایی به مقامات مهم بین المللی از قبیل رئیس فعلی و سابق سازمان ملل و نامه به رئیس جمهور فعلی (ترامپ) و سابق آمریکا داشته است. در بعد داخلی نیز احمدی نژاد بارها نامه هایی به رئیس قوه قضاییه، رئیس مجلس و رهبری نگاشتهاند.. با نگاهی به متن تمام نامههای نگاشته شده احمدی نژاد به چند مسئله کلی میتوان پی برد:.۱_ از ویژگیهای تمام نامههای احمدی نژاد لحن «نصیحت گون» آنهاست. احمدی نژاد در تمام نامه هایش با اشغال جایگاه «دانای کل» خود را همچون پدری مهربان نشان میدهد که میخواهد به فرزند خام و مغرور خود نصیحتها و توصیههای اخلاقی بکند. او سعی میکند با ادبیات خاص خود مسیر درست را به سیاست مداران نشان دهد و آنها را از اشتباهات شان آگاه کرده و به آنها کمک کند …۲_ از دیگر ویژگیهای نامه نگاریهای احمدی نژاد لحن آمرانه و دستوری آنهاست. او سعی میکند پس از توصیهها و نصایح اخلاقی انجام یا عدم انجام برخی امور را به مخاطبان خود یاد آوری نماید. در این بخش از نامهها به وضوح از مخا ...
خرمگس ۱۸:۵۴ ۱۳۹۶/۱۲/۰۲ احمدی نژاد با ارسال نامهای به رهبری، خواستار برکناری رئیس قوه قضائیه و برگزاری انتخابات زود هنگام ریاست جمهوری و مجلس شورای اسلام
خرمگس ۱۱:۵۲ ۱۳۹۶/۱۲/۰۲ فرهاد قنبری: اورتگا یی گاست فیلسوف اسپانیایی در نیمه قرن بیستم از ظهور انسان تودهای و طغیان تودهها ابراز نگران میکرد، توده هایی که به عقیده او در همه جا حاضر بودند و در هر زمینهای بدون هیچ اندیشه و تفکری خود را محق ابراز عقیده و فکر میدانستند. یی گاست در تعریف انسان تودهای میگوید: انسان تودهای کسی است که شک و تردید به خود راه نمیدهد، زندگی او جریان دارد ولی بی هدف است و اسیر روزمرگیها است. انسان تودهای همان است که توسط امپراتوریهای رسانهای کنترل میشود و هرچه به خوردش میدهند بی هیچ تردیدی میپذیرد …در اندیشه یی گاست انسان تودهای شبیه رباتی است که توسط رسانهها کوک میشود و به هر سو که دلخواه آنهاست هدایت میشود. (به گفته بودیار ایمان انسان امروزی به رسانه از نوع ایمان به کلیسا در قرون وسطا است و تودهها توسط رسانهها گروگان گرفته شدهاند). یی گاست نگاه بسیار بدبینانهای به تودهها و دارد و معتقد است خطر آنها خطری است که کل پایههای تمدنی بشر را تهدید میکند «شک دارم که تودهها در اعصار دیگر همچون زمان ما حکومت مستقیم به دست آورده باشند. [در حکومت تودهها] هر کس که مثل همگان نیست و ما ...
خرمگس ۱۰:۴۹ ۱۳۹۶/۱۲/۰۲ من هرگونه تفسیر زمان حاضر خودمان را، که جهت و معنایی جز تسلط تودهها یافته باشد، بدان نحو که این تسلط را بدون اضطراب و لرزش اشمئزا خطر طغیان اخلاقی تودهها ما را تهدید میکند، خطری عنان گسیخته، زورگو و رهبری ناپذیر، خطری دوپهلو مانند هر سرنوشتی، ما را به کجا میکشاند؟ آیا اصولا بد است یا خوب؟ جای عمق و وسعت دگرگون شده: وسعت هست اما عمق نیست: (مثل دانشگاهها و آموزش و پرورش) وقت از بین رفته، زمان یک سطح شده است: زمان مطلق، زمان کرنولوژی به کلی مسطح است. شتاب سرسام آور زندگی: سرعت تحرکی که ما امروز در آن زندگی میکنیم، نشاط کار و انرژی که با آن وارد هر چیزی میشویم، برای مردمی که طبیعت کهنه و قدیمی دارند، هراسناک است. به جای آن، ما در زمانی به سر میبریم که قدرتهای عظیمی در خود حس میکند، و نمیداند آنها را چگونه به کار بیندازد. انسان امروز بر عالم مسلط است، ولی بر نفس خود مسلط نیست؛ در فزونیها و فراوانیهای خود گم شده. نسل امروزی با وسایل بیشتر، با علوم وسیعتر، با تکنیک کاملتر ناراضیتر و بدبختتر از همه نسلهای گذشته در معرض توفانهای جهان قرار گرفته است. این تضاد عجیب میان «حس قدرت» و «عدم اطمینان به خویشتن» در روح معاصرین کاملا دیده میشود. عصر ما از لحاظ «ذخیره امکانات» بی نظیر است. ...
خرمگس ۰۰:۰۶ ۱۳۹۶/۱۲/۰۲ در منزل خجستهی اسفند. همسایهی سراچهی فروردین. با شاخههای ترد بلوغ جوانهها باران به چشم روشنی صبح آمده ست. زشت است اگر که من. یار قدیم و همدم هم ساغر سحر. در کوچههای خامش و خلوت نجویمش. یا …. با جام شعر خویش. خوش آمد نگویمش!. شفیعی کدکنی