خرمگس من آن خرمگسی هستم که خدا وبال این دولتشهر کرده و تمام روز و همه جا شما را نیش زده و برمی انگیزانم. دیگر به آسانی کسی چون مرانخواهید یافت و از این رو به شما اندرز می دهم که از گرفتن جان من درگذرید. «دفاعیات سقراط» @farhad_ghanbariiiii خرمگس ۰۰:۱۱ ۱۳۹۶/۱۱/۱۵ آخرین لبخند من درون عکسی ست. کنار مادرم ایستادهام. بعدها هیچ کس لبخند مرا ندید حالا که آمدهای. آن لبخند عکس مادرم را بیرون بیاور. روی تنم بریزش. با همان لبخند بازی کن. برایش شعر بگو. و دوباره به قاب بسپارش. در شعر بعدی. خواهم گفت. آخرین باری که خندیدم …. خرمگس ۲۱:۲۵ ۱۳۹۶/۱۱/۱۴ مقاله دکتر حسین فاطمی در بیست و پنج مرداد، سال سی و دو که در باختر امروز منتشر شد و در نهایت به عنوان عامل اصلی تیر باران شدن او ب ساعت یازده و نیم دیشب چند افسر مسلح و قریب پنجاه شصت نفر سرباز گارد شاهنشاهی شصت تیر به دست مثل راهزنانی که در کنارهای افسانه قرون وسطایی خواندهاید به خانه من ریختند و بدون اینکه حتی اجازه دهند من کفش پا کنم در برابر شیون طفل یازده ماهه و مادرش مرا به سعدآباد – کاخ سلطنتی – توقیفگاه گارد شاهنشاهی بردند و در هر اطاق خانهام نیز تا ساعت چهار صبح دوازده سرباز بیتوته فرمودند. در این مقاله نمیخواهم ماجرای این جنایت – این کودتای ننگین – این دستبرد و تجاوز «شاهنشاهی» را به حقوق ملت شرح دهم بلکه میل دارم حقایقی را که تا امروز قسمت مهم آن از مردم مخفی مانده است ذکر کنم:. اینها که به شما نصیحت میدهند با نهضت مردم جنگ کنید چه کسانی هستند؟ مگر شما چه بدی از این ملت دیدهاید که در صف اول مخالفین او قرار میگیرید؟. آن روز خیلی صحبت کردیم بالاخره به او گفتم یکبار در سیام تیر به دستور سفارت انگلیس دکتر مصدق را مجبور به استعفا کردید و سزای آن را دیدید آیا خیال میکنید ممکن است آن آزمایش تلخ را تکرار کرد؟. دربار در تمام طول ده سال اخیر قبلهگاه هر چه دزد، هر چه بیناموس و هر چه واخورده اجتماع بوده ... خرمگس ۲۱:۲۳ ۱۳۹۶/۱۱/۱۴ نشریه باختر امروز که از هشت مهر ۱۳۲۸ تا کودتای بیست و هشت مرداد سی و دو به سردبیری دکتر حسین فاطمی منتشر میشد خرمگس ۱۸:۳۰ ۱۳۹۶/۱۱/۱۴ نقل است:. اخوان جواب داد: من پولم کجا بود؟ برو خدا روزی ات را جای دیگری حواله کند. نصرت رحمانی رفت و بعد از مدتی بر گشت و بیست تومان پول و یک خودکار به اخوان داد. اخوان گفت این پول چیه؟ تو که پول نداشتی. نصرت رحمانی گفت: از دم در؛ پالتوی تو رو ورداشتم بردم پنجاه تومن فروختم. چون بیش از سی تومن لازم نداشتم؛ بگیر؛ این بیست تومن هم بقیه پولت! ضمنا این خودکار هم توی پالتوت بود … …کذب و صدق این خاطره را درست نمیدانم ولی هر چه هست صمیمت و سادگی خاصی در آن حاکم است. ... خرمگس ۱۵:۳۵ ۱۳۹۶/۱۱/۱۴ فرهاد قنبری:. زن فیلمفارسی یا زن انقلابی در میان انبوهی از فیلمها، تصاویر و عکسهای سیاه و سفیدی که از سالهای قبل انقلاب مشاهده میکنیم «دو گونه» متفاوت زن قابل مشاهده است، دو گونهای که هر کدام دیگری را نفی کرده و نشان متفاوتی از خود به نمایش میگذارد.. زن اول زن به نمایش درآمده در فیلمفارسی است، زن حاضر در فیلمفارسی اغلب چند تیپ شخصیتی و رفتاری خاص دارد. این زن گاهی دختر اغواگری است که تازه از روستا و شهرستان راهی تهران شده است، دختری که با نبستن روسری و انداختن چادر گل گلی به سر دل پسران جاهل محله را برده و آنها را به جان هم انداخته است، او دختر عاشق پیشهای است که با یکی از همین جاهلان و کفتر بازان قرارهای مخفیانه پشت بامی میگذارد و در نهایت به خیر و خوشی به خانه بخت میرود. (البته گاهی هم مرگ عشقش را که از پشت خنجر خورده است را به نظاره مینشیند). یک تیپ دیگر زن حاضر در فیلمفارسی زن مدرن و شهری است که به رقاصی در کابارهها و خوانندگی مشغول است، این زن فرد سختی کشیدهای است که با تلاش خود به اینجا رسیده است و مدام در مقابل تهدید یا خشونت کلامی و جنسی صاحب کاباره یا برخی افراد شرور قرار دارد، زنی که در نهایت توسط قهرمانا ... خرمگس ۰۹:۵۶ ۱۳۹۶/۱۱/۱۴ طنز بی قانون و مسکن مهر خرمگس ۰۹:۴۸ ۱۳۹۶/۱۱/۱۴ نوشتار حاضر بخشی از سخنرانی بیژن عبدالکریمی درباره وضعیت کنونی دانشگاههای ما و فهم و رفع معضلاتی است که دانشگاه را بی روح کرده اس همان گونه که بارها گفتهام ما امروز با یک» برهوت» روبروییم. فهم مسائل نظام آموزشی و دانشگاهی و پژوهشی ما مستقل از درک این» برهوت» فکری و فرهنگی امکان پذیر نیست …برخلاف تصور بسیاری، بحرانهای ما مسائلی اجتماعی، سیاسی، اقتصادی یا تجربی نیست که بتوانیم آنها را کنترل کرده، تحت مدیریت و برنامه ریزیهای خویش درآوریم. ریشة بسیاری از بحرانهای ما امری متافیزیکی و «آنتولوژیک» است و این حقیقتی است که فراتر از فهم مدیران، مسئولان، سیاست مداران، مهندسان، برنامه ریزان، تکنوکراتها و دیوان سالاران، روحانیون و حتی روشنفکران و دانشگاهیان ماست. بر خلاف برداشت بسیاری، این سخن به معنای ماوراء الطبیعی کردن مسائل و بحرانها نیست که آن را حاصل خواست خدا و تقدیری از پیش تعیین شده بدانیم. سخن در این است که ما در دانشگاههای مان و اساسا در نظام آموزشیمان، اعم از آموزش و پرورش و دانشگاه، با یک بحران جدی، و حتی میتوانیم بگوییم با یک فاجعة ملی مواجه هستیم. در مورد آموزش و پرورش و دانشگاه هایمان بارها گفتهام که ما با یک هولوکاست انسانی مواجهیم. ۲۰ میلیون کودک و نوجوان و جوان را در مدارس و دبیرستانها و دانشگاهها ... خرمگس ۰۱:۴۶ ۱۳۹۶/۱۱/۱۴ شوخی با مفهوم … …. سالها پیش دریاچه قو اثر چایکوفسکی پرویزصیاد مرورگر شما از ویدیو پشتیبانی نمیکند. Video file ( 05:12, 9.7 MB ) دانلود و مشاهده در تلگرام و امروز ساماناحتشامی با سمفونی ۹ بتهوون خرمگس ۲۲:۵۴ ۱۳۹۶/۱۱/۱۳ ما پرندگان را خوردیم، خوردیمشان!!!!. میخواستیم آوازشان میان گلویمان بالا بپیچد و از درون دهانمان بشکفد بیرون،. پس خوردیمشان … …میخواستیم پرهاشان از بدنمان جوانه زند. بال هاشان را میخواستیم،. دلمان میخواست مانند آنها پر بگشاییم،. آزادانه اوج بگیریم بر فراز درختها و ابرها،. پس خوردیمشان … …. به آنها نیزه زدیم،. چماق کوفتیم،. پاهاشان را در هم پیچیدیم،. ... خرمگس ۲۲:۴۴ ۱۳۹۶/۱۱/۱۳ با توام ای تنهایی. از اصالتت نشانی آشکار کن. با پرندگانی مردارخوار پیش از عسل، موسیقی، دریا و تولد. از اصالتت نشانی آشکار کن. با توام ای تنهایی. تنهایی در چهرهای با وقار تحمل شد. چهرهای چونان گلی آرام. وفادارانه خود دار ماند. تا به آسمان بیاویزد. نرودا خرمگس ۱۹:۰۲ ۱۳۹۶/۱۱/۱۳ فرهاد قنبری:. آدم زرنگ آدم زرنگ در فرهنگ ایران کسی است که هنگام رانندگی هیچکدام از قوانین و مقررات را رعایت نمیکند و در عین حال جریمه نمیشود. آدم زرنگ در فرهنگ ایران کسی است که مالیات نمیپردازد.. آدم زرنگ در فرهنگ ایران کسی است که چند دقیقه دیر سر کار خود حاضر شده و چند دقیقه زود در میرود و در عین حال از انجام وظایف خود طفره میرود …آدم زرنگ در فرهنگ ایران کسی است که در صف نمیایستد …آدم زرنگ در فرهنگ ایران کسی است که یک شبه راه صد ساله را میپیماید.. آدم زرنگ در فرهنگ ایرانی کسی است که از اینترنت رایگان همسایه استفاده میکند …آدم زرنگ در فرهنگ ایرانی کارمند و پلیسی است که رشوه میگیرد و هیچگاه گیر نمیافتد …آدم زرنگ در فرهنگ ایرانی کسی است که با کت و شلوار و شست و رفته دزدی میکند.. آدم زرنگ در فرهنگ ایران کسی است که با چرب زبانی و خود شیرینی به پست و پول و مقام میرسد. آدم زرنگ در فرهنگ ایران بابک زنجانی و شهرام جزایری و امثال آنهاست، در آلمان «اولی هوینس» ملی پوش سابق تیم ملی فوتبال این کشور و مدیر باشگاه بایرن مونیخ به علت فرار مالیاتی چهار سال زندان و رفت و بارها به خاطر این رفتار خود از مردم عذرخوا ... خرمگس ۱۴:۵۰ ۱۳۹۶/۱۱/۱۳ موسیقی، مکان را یکسره نفی میکند و فقط در زمان وجود دارد از این رو چون هر چه به رویت درآید باید در مکان موجود باشد، این هنر خطابش نه با حس بینائی بلکه با حس شنوایی است. وسیله مادی آن نیز به همین دلیل توالی اصوات یا نواها در زمان است. این نفی کامل مکان، موسیقی را به هنری مطلقا ذهنی مبدل میکند. هر تندیسی وجودی مستقل از خویش در مکان دارد و چیزی مستقل است. در نقاشی، این عینیت تا اندازهای از میان برداشته میشود. هر تصویری فقط صورت ظاهر را نشان میدهد. با این وصف، نوای موسیقی هرگز پاینده نیست بلکه در همان لحظهای که از ساز بر میخیزد نابود میشود. بدین سبب از هر گونه عینیت واقعی بی بهره است. پس در موسیقی، برخلاف هنرهای دیگر، میان عین و ذهن هیچ گونه جدائی نیست. ... خرمگس ۱۴:۴۹ ۱۳۹۶/۱۱/۱۳ موسیقی ابلهانه و تکراری و فیلمهای ابلهانه و تکراری، مردم را به زندگی ابلهانه و تکراری و کار ابلهانه و تکراری عادت میدهد و وانمود خرمگس ۱۴:۲۱ ۱۳۹۶/۱۱/۱۳ فرهاد قنبری:. فرهنگ یکی از معروفترین و محبوبترین چهرههای حال حاضر موسیقی پاپ ایران بی شک «محسن چاوشی» است. چاووشی آلبوم هایش فروش بسیار بالایی دارد و در میان هم نسلهای پاپ خود نسبت به انتخاب متن، صدا و کنشهای اجتماعی شرایط به مراتب موجهتری داشته است …حال به بخشی از متن چند مورد از ترانههای معروف او نگاهی بیندازیم:. «دلت تهرون، چشات شیراز، لبت ساوه، هوات بندر. بمم هر شب، تنم تبریز، سرم ساری چشام قمصر». «دست که میبردی به کوله بار سفر. دخیل میبستم به دستگیره در. دخیل میبستم به جادههای عبوس. دخیل میبستم به آخرین اتوبوس» . «بیا تا چشامو تو چشمات. ... خرمگس ۱۴:۱۸ ۱۳۹۶/۱۱/۱۳ فرهاد قنبری:. فرهنگ یکی از مدیران ارشد صدا و سیما گفته بود که از برنامه سازان خود خواستهاند که در ساخت سریالها و برنامههای مختلف شان سطح فکری مخاطب را در حد پنجم ابتدایی در نظر داشته باشند. البته در شبکههای تلویزیونی کشورهای دیگر هم شرایطی بهتر از این حکفرما نیست. در واقع شبکه تلویزیونی بیشتر از آنکه دغدغه فرهنگ و اجتماع داشته باشد، یک بنگاه اقتصادی است که به فکر کسب درآمد و سود بیشتر است … «صنعت فرهنگ» از طریق غولهای رسانهای سعی در تحریف و ارائه وضعیتی کاریکاتور گونه از فرهنگ و جامعه دارد. در این رسانهها فرهنگ و هنر تولید شده نه فرهنگ و هنری اصیل بلکه کاریکاتوری مضحک و تقلیدی است که سعی در یکسان سازی فکر و اندیشه مخاطبان دارد …شبکههای مختلف تلویزیونی سعی میکنند به صورت بیست و چهارساعته برنامههای خود را پخش و تکرار کنند، آنها بدون اینکه کوچکترین مجالی برای تفکر و اندیشه مخاطب قائل شوند برای تمام لحظات آنها نسخه پیچیده دارند. تلویزیون به جای مخاطب میخندد، به جای مخاطب تسلیت گفته و گریه میکند، به جای مخاطب نقد میکند، به جای مخاطب فکر میکند و به جای مخاطب تصمیم گیری کرده و دست به عمل و انتخاب م ... خرمگس ۲۲:۵۷ ۱۳۹۶/۱۱/۱۲ تمام مسئله خیام اینست که ما در دنیایی زندگی میکنیم که نه آغازی دارد و نه پایانی، آنچه که ما میبینیم تکرار مکررات است، تکرار موق تمام کوشش خیام این است که از تسلسل بگریزد، دم را دریابد. در تفکر خیام اگر شما از دید زاویه زمان، تکرار و وجود به آن نگاه کنید یک فکری بسیار منسجمی در خودش دارد و با تمام شاعرهای دیگر فرق میکند. و اگر چنین اقبالی در غرب داشت به همین دلیل است که فیتزجرالد توانست این را منتقل کند. شایگان ... خرمگس ۲۲:۵۱ ۱۳۹۶/۱۱/۱۲ تاریخ جهانی باید ساخته و انکار شود. آدورنو خرمگس ۱۸:۱۲ ۱۳۹۶/۱۱/۱۲ پروانه سلحشوری نماینده تهران: این صداوسیما، صداوسیمای وقاحت است، وقتی مردم نان برای خوردن ندارند کارشناس سیما پیشنهاد ماساژ پای آ خرمگس ۱۲:۵۳ ۱۳۹۶/۱۱/۱۲ فرهاد قنبری: این روزها تصاویری با عنوان اعتراض به حجاب اجباری در غالب برداشتن روسری و آویزان کردن آن از یک تکه چوب در شبکههای مختلف اجتماعی مشاهده میشود. در میان این تصاویر دختران محجبهای هم دیده شد که در اعتراض به حجاب اجباری تکه پارچهای را به عنوان نماد اعتراض به حجاب اجباری بالا گرفتهاند. واکنش اعتراض آمیز به حجاب اجباری در میان زنان محجبه بسیار پر رنگ است، آنها تحمیل پوشش خود به «دیگری» را یک نوع بی احترامی به اعتقادات خود تلقی میکنند. زمانی داشتن حجاب برای زنان مسلمان ایران از چنان جایگاهی برخوردار بود که در مقابل سیاستهای پوششی رضا شاه دست به اعتراضات شدید زدند و برخی برای مدتها از خانه هایشان خارج نشدند …در میان مربیان فوتبال مثال رایجی وجود دارد با این مضمون که هیچ مهاجمی توان گل زدن به ما ندارد مگر اینکه دفاع ما اشتباهی انجام دهد. این مثال برای جامعه ما هم کاربرد فراوانی دارد، در دین اسلام و مذهب تشیع واژه هایی مانند «شهید»، «ایثارگر»، «حجاب»، «روحانی» و امثالهم دارای بار معنایی و ارزشی بسیار بالایی است اما به واسطه سیاستها و دفاع غلط از آنها اغلب از بار معنایی خود تهی شده و در می ... خرمگس ۰۹:۵۵ ۱۳۹۶/۱۱/۱۲ هرگز خشونت، گرسنگی، طرد از جامعه، نابرابری، ستم اقتصادی در تاریخ بشریت و کره زمین تا این اندازه دامن گیر انسان نبوده است به جای نغمه سر دادن از کامیابی آرمان دموکراسی لیبرال و بازار کاپیتالیستی در شادکامی پایان تاریخ، به جای برگزاری جشن پایان ایدئولوژی و پایان گفتمانهای رهایی بخش، هرگز نباید این نکته بدیهی عالم گیر را که از رنجهای منحصر به فرد بی شماری فراهم آمدهاند، از نظر دور داریم که هرگز اینقدر زن و مرد و کودک بر روی زمین به بردگی کشیده نشدهاند، گرسنه نمانده و نابود نشدهاند. از سخنرانی ژاک دریدا در مراسم تدفین لویی آلتوسر ... ‹ 121 122 123 124 125 126 127 ›
خرمگس ۰۰:۱۱ ۱۳۹۶/۱۱/۱۵ آخرین لبخند من درون عکسی ست. کنار مادرم ایستادهام. بعدها هیچ کس لبخند مرا ندید حالا که آمدهای. آن لبخند عکس مادرم را بیرون بیاور. روی تنم بریزش. با همان لبخند بازی کن. برایش شعر بگو. و دوباره به قاب بسپارش. در شعر بعدی. خواهم گفت. آخرین باری که خندیدم ….
خرمگس ۲۱:۲۵ ۱۳۹۶/۱۱/۱۴ مقاله دکتر حسین فاطمی در بیست و پنج مرداد، سال سی و دو که در باختر امروز منتشر شد و در نهایت به عنوان عامل اصلی تیر باران شدن او ب ساعت یازده و نیم دیشب چند افسر مسلح و قریب پنجاه شصت نفر سرباز گارد شاهنشاهی شصت تیر به دست مثل راهزنانی که در کنارهای افسانه قرون وسطایی خواندهاید به خانه من ریختند و بدون اینکه حتی اجازه دهند من کفش پا کنم در برابر شیون طفل یازده ماهه و مادرش مرا به سعدآباد – کاخ سلطنتی – توقیفگاه گارد شاهنشاهی بردند و در هر اطاق خانهام نیز تا ساعت چهار صبح دوازده سرباز بیتوته فرمودند. در این مقاله نمیخواهم ماجرای این جنایت – این کودتای ننگین – این دستبرد و تجاوز «شاهنشاهی» را به حقوق ملت شرح دهم بلکه میل دارم حقایقی را که تا امروز قسمت مهم آن از مردم مخفی مانده است ذکر کنم:. اینها که به شما نصیحت میدهند با نهضت مردم جنگ کنید چه کسانی هستند؟ مگر شما چه بدی از این ملت دیدهاید که در صف اول مخالفین او قرار میگیرید؟. آن روز خیلی صحبت کردیم بالاخره به او گفتم یکبار در سیام تیر به دستور سفارت انگلیس دکتر مصدق را مجبور به استعفا کردید و سزای آن را دیدید آیا خیال میکنید ممکن است آن آزمایش تلخ را تکرار کرد؟. دربار در تمام طول ده سال اخیر قبلهگاه هر چه دزد، هر چه بیناموس و هر چه واخورده اجتماع بوده ...
خرمگس ۲۱:۲۳ ۱۳۹۶/۱۱/۱۴ نشریه باختر امروز که از هشت مهر ۱۳۲۸ تا کودتای بیست و هشت مرداد سی و دو به سردبیری دکتر حسین فاطمی منتشر میشد
خرمگس ۱۸:۳۰ ۱۳۹۶/۱۱/۱۴ نقل است:. اخوان جواب داد: من پولم کجا بود؟ برو خدا روزی ات را جای دیگری حواله کند. نصرت رحمانی رفت و بعد از مدتی بر گشت و بیست تومان پول و یک خودکار به اخوان داد. اخوان گفت این پول چیه؟ تو که پول نداشتی. نصرت رحمانی گفت: از دم در؛ پالتوی تو رو ورداشتم بردم پنجاه تومن فروختم. چون بیش از سی تومن لازم نداشتم؛ بگیر؛ این بیست تومن هم بقیه پولت! ضمنا این خودکار هم توی پالتوت بود … …کذب و صدق این خاطره را درست نمیدانم ولی هر چه هست صمیمت و سادگی خاصی در آن حاکم است. ...
خرمگس ۱۵:۳۵ ۱۳۹۶/۱۱/۱۴ فرهاد قنبری:. زن فیلمفارسی یا زن انقلابی در میان انبوهی از فیلمها، تصاویر و عکسهای سیاه و سفیدی که از سالهای قبل انقلاب مشاهده میکنیم «دو گونه» متفاوت زن قابل مشاهده است، دو گونهای که هر کدام دیگری را نفی کرده و نشان متفاوتی از خود به نمایش میگذارد.. زن اول زن به نمایش درآمده در فیلمفارسی است، زن حاضر در فیلمفارسی اغلب چند تیپ شخصیتی و رفتاری خاص دارد. این زن گاهی دختر اغواگری است که تازه از روستا و شهرستان راهی تهران شده است، دختری که با نبستن روسری و انداختن چادر گل گلی به سر دل پسران جاهل محله را برده و آنها را به جان هم انداخته است، او دختر عاشق پیشهای است که با یکی از همین جاهلان و کفتر بازان قرارهای مخفیانه پشت بامی میگذارد و در نهایت به خیر و خوشی به خانه بخت میرود. (البته گاهی هم مرگ عشقش را که از پشت خنجر خورده است را به نظاره مینشیند). یک تیپ دیگر زن حاضر در فیلمفارسی زن مدرن و شهری است که به رقاصی در کابارهها و خوانندگی مشغول است، این زن فرد سختی کشیدهای است که با تلاش خود به اینجا رسیده است و مدام در مقابل تهدید یا خشونت کلامی و جنسی صاحب کاباره یا برخی افراد شرور قرار دارد، زنی که در نهایت توسط قهرمانا ...
خرمگس ۰۹:۴۸ ۱۳۹۶/۱۱/۱۴ نوشتار حاضر بخشی از سخنرانی بیژن عبدالکریمی درباره وضعیت کنونی دانشگاههای ما و فهم و رفع معضلاتی است که دانشگاه را بی روح کرده اس همان گونه که بارها گفتهام ما امروز با یک» برهوت» روبروییم. فهم مسائل نظام آموزشی و دانشگاهی و پژوهشی ما مستقل از درک این» برهوت» فکری و فرهنگی امکان پذیر نیست …برخلاف تصور بسیاری، بحرانهای ما مسائلی اجتماعی، سیاسی، اقتصادی یا تجربی نیست که بتوانیم آنها را کنترل کرده، تحت مدیریت و برنامه ریزیهای خویش درآوریم. ریشة بسیاری از بحرانهای ما امری متافیزیکی و «آنتولوژیک» است و این حقیقتی است که فراتر از فهم مدیران، مسئولان، سیاست مداران، مهندسان، برنامه ریزان، تکنوکراتها و دیوان سالاران، روحانیون و حتی روشنفکران و دانشگاهیان ماست. بر خلاف برداشت بسیاری، این سخن به معنای ماوراء الطبیعی کردن مسائل و بحرانها نیست که آن را حاصل خواست خدا و تقدیری از پیش تعیین شده بدانیم. سخن در این است که ما در دانشگاههای مان و اساسا در نظام آموزشیمان، اعم از آموزش و پرورش و دانشگاه، با یک بحران جدی، و حتی میتوانیم بگوییم با یک فاجعة ملی مواجه هستیم. در مورد آموزش و پرورش و دانشگاه هایمان بارها گفتهام که ما با یک هولوکاست انسانی مواجهیم. ۲۰ میلیون کودک و نوجوان و جوان را در مدارس و دبیرستانها و دانشگاهها ...
خرمگس ۰۱:۴۶ ۱۳۹۶/۱۱/۱۴ شوخی با مفهوم … …. سالها پیش دریاچه قو اثر چایکوفسکی پرویزصیاد مرورگر شما از ویدیو پشتیبانی نمیکند. Video file ( 05:12, 9.7 MB ) دانلود و مشاهده در تلگرام و امروز ساماناحتشامی با سمفونی ۹ بتهوون
خرمگس ۲۲:۵۴ ۱۳۹۶/۱۱/۱۳ ما پرندگان را خوردیم، خوردیمشان!!!!. میخواستیم آوازشان میان گلویمان بالا بپیچد و از درون دهانمان بشکفد بیرون،. پس خوردیمشان … …میخواستیم پرهاشان از بدنمان جوانه زند. بال هاشان را میخواستیم،. دلمان میخواست مانند آنها پر بگشاییم،. آزادانه اوج بگیریم بر فراز درختها و ابرها،. پس خوردیمشان … …. به آنها نیزه زدیم،. چماق کوفتیم،. پاهاشان را در هم پیچیدیم،. ...
خرمگس ۲۲:۴۴ ۱۳۹۶/۱۱/۱۳ با توام ای تنهایی. از اصالتت نشانی آشکار کن. با پرندگانی مردارخوار پیش از عسل، موسیقی، دریا و تولد. از اصالتت نشانی آشکار کن. با توام ای تنهایی. تنهایی در چهرهای با وقار تحمل شد. چهرهای چونان گلی آرام. وفادارانه خود دار ماند. تا به آسمان بیاویزد. نرودا
خرمگس ۱۹:۰۲ ۱۳۹۶/۱۱/۱۳ فرهاد قنبری:. آدم زرنگ آدم زرنگ در فرهنگ ایران کسی است که هنگام رانندگی هیچکدام از قوانین و مقررات را رعایت نمیکند و در عین حال جریمه نمیشود. آدم زرنگ در فرهنگ ایران کسی است که مالیات نمیپردازد.. آدم زرنگ در فرهنگ ایران کسی است که چند دقیقه دیر سر کار خود حاضر شده و چند دقیقه زود در میرود و در عین حال از انجام وظایف خود طفره میرود …آدم زرنگ در فرهنگ ایران کسی است که در صف نمیایستد …آدم زرنگ در فرهنگ ایران کسی است که یک شبه راه صد ساله را میپیماید.. آدم زرنگ در فرهنگ ایرانی کسی است که از اینترنت رایگان همسایه استفاده میکند …آدم زرنگ در فرهنگ ایرانی کارمند و پلیسی است که رشوه میگیرد و هیچگاه گیر نمیافتد …آدم زرنگ در فرهنگ ایرانی کسی است که با کت و شلوار و شست و رفته دزدی میکند.. آدم زرنگ در فرهنگ ایران کسی است که با چرب زبانی و خود شیرینی به پست و پول و مقام میرسد. آدم زرنگ در فرهنگ ایران بابک زنجانی و شهرام جزایری و امثال آنهاست، در آلمان «اولی هوینس» ملی پوش سابق تیم ملی فوتبال این کشور و مدیر باشگاه بایرن مونیخ به علت فرار مالیاتی چهار سال زندان و رفت و بارها به خاطر این رفتار خود از مردم عذرخوا ...
خرمگس ۱۴:۵۰ ۱۳۹۶/۱۱/۱۳ موسیقی، مکان را یکسره نفی میکند و فقط در زمان وجود دارد از این رو چون هر چه به رویت درآید باید در مکان موجود باشد، این هنر خطابش نه با حس بینائی بلکه با حس شنوایی است. وسیله مادی آن نیز به همین دلیل توالی اصوات یا نواها در زمان است. این نفی کامل مکان، موسیقی را به هنری مطلقا ذهنی مبدل میکند. هر تندیسی وجودی مستقل از خویش در مکان دارد و چیزی مستقل است. در نقاشی، این عینیت تا اندازهای از میان برداشته میشود. هر تصویری فقط صورت ظاهر را نشان میدهد. با این وصف، نوای موسیقی هرگز پاینده نیست بلکه در همان لحظهای که از ساز بر میخیزد نابود میشود. بدین سبب از هر گونه عینیت واقعی بی بهره است. پس در موسیقی، برخلاف هنرهای دیگر، میان عین و ذهن هیچ گونه جدائی نیست. ...
خرمگس ۱۴:۴۹ ۱۳۹۶/۱۱/۱۳ موسیقی ابلهانه و تکراری و فیلمهای ابلهانه و تکراری، مردم را به زندگی ابلهانه و تکراری و کار ابلهانه و تکراری عادت میدهد و وانمود
خرمگس ۱۴:۲۱ ۱۳۹۶/۱۱/۱۳ فرهاد قنبری:. فرهنگ یکی از معروفترین و محبوبترین چهرههای حال حاضر موسیقی پاپ ایران بی شک «محسن چاوشی» است. چاووشی آلبوم هایش فروش بسیار بالایی دارد و در میان هم نسلهای پاپ خود نسبت به انتخاب متن، صدا و کنشهای اجتماعی شرایط به مراتب موجهتری داشته است …حال به بخشی از متن چند مورد از ترانههای معروف او نگاهی بیندازیم:. «دلت تهرون، چشات شیراز، لبت ساوه، هوات بندر. بمم هر شب، تنم تبریز، سرم ساری چشام قمصر». «دست که میبردی به کوله بار سفر. دخیل میبستم به دستگیره در. دخیل میبستم به جادههای عبوس. دخیل میبستم به آخرین اتوبوس» . «بیا تا چشامو تو چشمات. ...
خرمگس ۱۴:۱۸ ۱۳۹۶/۱۱/۱۳ فرهاد قنبری:. فرهنگ یکی از مدیران ارشد صدا و سیما گفته بود که از برنامه سازان خود خواستهاند که در ساخت سریالها و برنامههای مختلف شان سطح فکری مخاطب را در حد پنجم ابتدایی در نظر داشته باشند. البته در شبکههای تلویزیونی کشورهای دیگر هم شرایطی بهتر از این حکفرما نیست. در واقع شبکه تلویزیونی بیشتر از آنکه دغدغه فرهنگ و اجتماع داشته باشد، یک بنگاه اقتصادی است که به فکر کسب درآمد و سود بیشتر است … «صنعت فرهنگ» از طریق غولهای رسانهای سعی در تحریف و ارائه وضعیتی کاریکاتور گونه از فرهنگ و جامعه دارد. در این رسانهها فرهنگ و هنر تولید شده نه فرهنگ و هنری اصیل بلکه کاریکاتوری مضحک و تقلیدی است که سعی در یکسان سازی فکر و اندیشه مخاطبان دارد …شبکههای مختلف تلویزیونی سعی میکنند به صورت بیست و چهارساعته برنامههای خود را پخش و تکرار کنند، آنها بدون اینکه کوچکترین مجالی برای تفکر و اندیشه مخاطب قائل شوند برای تمام لحظات آنها نسخه پیچیده دارند. تلویزیون به جای مخاطب میخندد، به جای مخاطب تسلیت گفته و گریه میکند، به جای مخاطب نقد میکند، به جای مخاطب فکر میکند و به جای مخاطب تصمیم گیری کرده و دست به عمل و انتخاب م ...
خرمگس ۲۲:۵۷ ۱۳۹۶/۱۱/۱۲ تمام مسئله خیام اینست که ما در دنیایی زندگی میکنیم که نه آغازی دارد و نه پایانی، آنچه که ما میبینیم تکرار مکررات است، تکرار موق تمام کوشش خیام این است که از تسلسل بگریزد، دم را دریابد. در تفکر خیام اگر شما از دید زاویه زمان، تکرار و وجود به آن نگاه کنید یک فکری بسیار منسجمی در خودش دارد و با تمام شاعرهای دیگر فرق میکند. و اگر چنین اقبالی در غرب داشت به همین دلیل است که فیتزجرالد توانست این را منتقل کند. شایگان ...
خرمگس ۱۸:۱۲ ۱۳۹۶/۱۱/۱۲ پروانه سلحشوری نماینده تهران: این صداوسیما، صداوسیمای وقاحت است، وقتی مردم نان برای خوردن ندارند کارشناس سیما پیشنهاد ماساژ پای آ
خرمگس ۱۲:۵۳ ۱۳۹۶/۱۱/۱۲ فرهاد قنبری: این روزها تصاویری با عنوان اعتراض به حجاب اجباری در غالب برداشتن روسری و آویزان کردن آن از یک تکه چوب در شبکههای مختلف اجتماعی مشاهده میشود. در میان این تصاویر دختران محجبهای هم دیده شد که در اعتراض به حجاب اجباری تکه پارچهای را به عنوان نماد اعتراض به حجاب اجباری بالا گرفتهاند. واکنش اعتراض آمیز به حجاب اجباری در میان زنان محجبه بسیار پر رنگ است، آنها تحمیل پوشش خود به «دیگری» را یک نوع بی احترامی به اعتقادات خود تلقی میکنند. زمانی داشتن حجاب برای زنان مسلمان ایران از چنان جایگاهی برخوردار بود که در مقابل سیاستهای پوششی رضا شاه دست به اعتراضات شدید زدند و برخی برای مدتها از خانه هایشان خارج نشدند …در میان مربیان فوتبال مثال رایجی وجود دارد با این مضمون که هیچ مهاجمی توان گل زدن به ما ندارد مگر اینکه دفاع ما اشتباهی انجام دهد. این مثال برای جامعه ما هم کاربرد فراوانی دارد، در دین اسلام و مذهب تشیع واژه هایی مانند «شهید»، «ایثارگر»، «حجاب»، «روحانی» و امثالهم دارای بار معنایی و ارزشی بسیار بالایی است اما به واسطه سیاستها و دفاع غلط از آنها اغلب از بار معنایی خود تهی شده و در می ...
خرمگس ۰۹:۵۵ ۱۳۹۶/۱۱/۱۲ هرگز خشونت، گرسنگی، طرد از جامعه، نابرابری، ستم اقتصادی در تاریخ بشریت و کره زمین تا این اندازه دامن گیر انسان نبوده است به جای نغمه سر دادن از کامیابی آرمان دموکراسی لیبرال و بازار کاپیتالیستی در شادکامی پایان تاریخ، به جای برگزاری جشن پایان ایدئولوژی و پایان گفتمانهای رهایی بخش، هرگز نباید این نکته بدیهی عالم گیر را که از رنجهای منحصر به فرد بی شماری فراهم آمدهاند، از نظر دور داریم که هرگز اینقدر زن و مرد و کودک بر روی زمین به بردگی کشیده نشدهاند، گرسنه نمانده و نابود نشدهاند. از سخنرانی ژاک دریدا در مراسم تدفین لویی آلتوسر ...