خرمگس من آن خرمگسی هستم که خدا وبال این دولتشهر کرده و تمام روز و همه جا شما را نیش زده و برمی انگیزانم. دیگر به آسانی کسی چون مرانخواهید یافت و از این رو به شما اندرز می دهم که از گرفتن جان من درگذرید. «دفاعیات سقراط» @farhad_ghanbariiiii خرمگس ۲۱:۱۸ ۱۳۹۶/۰۵/۰۹ هگل از جملهی نخستین کسانی بود که مجموعهی سهتایی جغرافیایی آلمان - فرانسه - انگلیس را به عنوان چیزی که بیانگر سه نگرش وجودی متفا از لحاظ دیدگاه سیاسی، این مجوعهی سهتایی را میتوان به عنوان محافظهکاری آلمانی، رادیکالیزم انقلابی فرانسوی و لیبرالیزم میانه رو انگلیسی - آمریکایی تعبیر کرد؛ از لحاظ تفوق یکی از سپهرهای زندگی اجتماعی، متافیزیک و شعر آلمانی در برابر سیاستورزی و انقلابیگری فرانسوی و شم تجربی و اقتصادی انگلیسی - آمریکایی قرار میگیرد. اشاره به توالتها به ما این امکان را میدهد تا همین مجموعهی سهتایی را در درونیترین حوزه که عبارت از اجرای نقش دفعیست تشخیص دهیم: شیفتگی متفکرانهی الهام آمیز (آلمان)؛ تلاش عجولانه برای رها شدن هرچه زودتر از شر مازاد ناخوشایند (فرانسه)؛ رهیافت مصلحتگرایانه برای کنار آمدن با مازاد به مثابهی شیء معمولیایی که قرارست به شیوهایی مناسب دور انداخته شود (انگلستان - آمریکا). فلان استاد دانشگاه یا فلان روحانی مذهبی به راحتی میتواند در فلان میزگرد ادعا کند که ما در جهان مابعد ایدئولوژیک و رها از هرگونه تأثیر ایدئولوژیک زندگی میکنیم، در حالی که درست درهمان لحظه که پس از این بحث داغ گام در توالت میگذارد، دوباره تا زانو در ایدئولوژی فرو میرود.. لاکان به روایت ژیژک. telegra ... خرمگس ۰۰:۵۴ ۱۳۹۶/۰۵/۰۹ (به خاطر ادگار آلن پو).. شهر شب،. بپوشان مرا در چیناچین سایهات شهر شفق،. شهر پیش آمده تا غرب،. شهری که ستونهایش استوارست بر طلوع، شهر چهارگوشه،. ترسانندهی مردمان ایستاده در برابر نور:. شهر شفق. بپوشان مرا در چیناچین سایهات.. شهر نیمه شب، شهری که ماه تمام جاری است بر فرازش،. شهری که گربههایش در پی شکارند و ماشینهای زباله با درهای بسته آهنین. پر سر و صدا در میان سایهها حرکت میکنند:. ... خرمگس ۰۰:۲۲ ۱۳۹۶/۰۵/۰۹ فرهاد قنبری:. مانکنها به هیچوجه نشانه هایی خنثی و بیطرف نیستند توده هایی که در پاساژها پرسه میزنند مدام با این مانکن هایی که روز به روز ظاهر انسانیتر میگیرند برخورد کرده و ناخوداگاه خود را در غالب آنها میبینند. مانکنها نشانه بدن خاصی هستند، بدنی هایی که اغلب لاغر و کشیدهاند و به خود را سوژهها تحمیل میکنند. هر لباسی که به مانکن بپوشانند زیباست و ببینده را برای تماشا و خریدش محو خود میکنند، مانکنها از نشان مصرفی خاصی میآیند تا در هر صورتی سوژههای خود را به خرید و مصرف بیشتر جلب کنند. خریدارانی که پس از خرید و ساعتی متوجه میشوند که با مانکن تفاوت زیادی داشته و اینبار در رقابتی سخت و آزار دهنده تلاش میکنند تا خود را همانند آنها ساخته و در آن غالب دیده شوند …مانکنها دروغ میگویند، آنها با ظاهری انسانی خالی از هرگونه روح و احساساتی هستند، مانکن در کارخانهها ساخته میشوند تا نقش بتهای جهان مدرن را ایفا کنند. آنها در معابد جدید (پاساژها) مورد پرستش قرار میگیرند …مانکن تولید شدهاند تا به جای سوژهها فکر کنند و به جای آنها تصمیم بگیرند. سوژه هایی که هر روز با سختی و تلاش بسیاری در ادارات و کارخانهها در تلاشند تا درآمدی کسب کرده و در نهای ... خرمگس ۲۲:۱۳ ۱۳۹۶/۰۵/۰۷ د ر شب اعدام.. یکی مرا با پزشک قانونی اشتباه گرفت.. گفتم «خبرنگارم… مطبوعاتی هستم» اما نفهمید و مرا. به اتاقی اشتباه برد. رییس زندان به پیشوازم آمد،. «آمدید پدر روحانی؟». گفتم «مطبوعاتی هستم». گفت «البته، کشیش مطبوعاتی». و از پلهها پایین رفت. و مرا به دنبال خود کشاند. قاضی بلند گفت «آقای آلیس!». ... خرمگس ۱۸:۳۹ ۱۳۹۶/۰۵/۰۷ شعر اسماعیل براهنی با صدای شاعر شعری از رضا براهنی – اسماعیل ( 11:16, 2.0 MB ) دانلود و مشاهده در تلگرام خرمگس ۱۶:۳۷ ۱۳۹۶/۰۵/۰۷ فرهاد قنبری: در فیلم جدایی نادر از سیمین با جامعه و ساختاری مواجه هستیم که سوژهها را چنان تحت انقیاد خود در میآورد که ازطبقه متوسطی کارمند تا طبقه مذهبی و معلم (که نماد اخلاق است) تا کودک (که نماد پاکی است) و همه و همه به خاطر منافع شان نقاب به صورت زده و دروغ میگویند …در مسئله ایجاد شده برای مجری تلویزیون باید به ساختار رسانه توجه شده و مورد نقد قرار بگیرد … اینکه چگونه یک مجری تلویزیون باید این میزان بین واقعیت زندگی خود و چیزی که عرضه میکند تفاوت باشد. در چنین ساختاری یکی شکارچی و دیگری قربانی نیست، بلکه همه در جایگاه قربانی قرار میگیرند. قربانی که برای داشتن شغل و درآمد باید با نقاب ظاهر شود. ... خرمگس ۱۵:۴۹ ۱۳۹۶/۰۵/۰۷ فرهاد قنبری: در بحث انتشار تصاویر خانم مجری تلویزیون به تنها چیزی که توجه شد آشکار کردن سبک پوشش متفاوت ایشان با سبک پوششی است که از خود در تلویزیون نشان میدهد. این مسئله عاملی شد که جامعه و افکار عمومی واکنش شدیدی نشان داده و شدیدترین حملات و توهینها علیه او صورت بگیرد. اما مسئلهای که مغفول ماند و کسی به آن توجه نکرد فردی بود که بدون اجازه به حریم خصوصی این خانم تجاوز کرده و اقدام به گرفتن عکس و فیلم از ایشان کرده است. این مسئله چنان در جامعه ما عادی شده است که انگار همه آن را بدیهی انگاشته و در مورد آن هیچ سخنی ابراز نکردند. عدهای با توجیه این که ایشان نماینده ایدئولوژی رسمی تبلیغ شده توسط رسانه حاکم هست میتوان در زندگی او کنکاش بیشتری کرده و دو رویی ایشان را عیان کرد …اما این توجیه به هیچ وجه توجیه اخلاقی و قانونی نیست چرا که ایشان در مقابل دوربین تلویزیون یک بازیگر است و مشخصا باید نماینده همان گفتمان باشد، کماآنکه کسی که در بی بی سی نیز فعالیت میکند همین شرایط را دارد. از یاد نبریم که چنین امری تجاوز به حریم خصوصی دیگران است و قبلا نیز بسیاری قربانی چنین رفتارهایی بودهاند. خانم ابراهیمی ... خرمگس ۰۰:۴۴ ۱۳۹۶/۰۵/۰۷ لدو ایوو, ترجمه محسن عمادی.. اینک این منم. کنار مزارت هرمنگادا. تا بر جسم فقیر و نابت بگریم. که هیچیک از ما. تباهیاش را ندید. هشیار و عزادار میآیند دیگران. ولی من مست میآیم. هرمنگادا،. من مست میآیم. و اگر فردا صلیب مزارت را. خرمگس ۰۳:۱۱ ۱۳۹۶/۰۵/۰۶ عشق چیره نمیشود؛ عشق میپرورد …عشق توان آن دارد …که در یک لحظه آن کند …که به رنج، به سختی میتوان در یک عمر فراهم آورد …از این که ولفگانگ گوته خرمگس ۰۳:۰۱ ۱۳۹۶/۰۵/۰۶ نامهای که نوشتی. هرگز نگرانم نکرد …. گفتهای بعد از این مرا دوست نخواهی داشت!. اما …. نامهات. چرا انقدر طولانی است؟. تمیز نوشته ایی …. پشت و رو دوازده برگ؛. این خودش یک کتاب کوچک است!. هیچ کس برای خداحافظی. نامهای چنین نمینویسد!. خرمگس ۱۸:۲۶ ۱۳۹۶/۰۵/۰۵ منی که چون کاغذی سفید پاکدامن هستم، بی پیرایه چون آب، پارسا چون دختری نابالغ، بی آزار چون گوسفندی قربانی، برایم ناخوشایند نیست که بودلر خرمگس ۱۸:۲۲ ۱۳۹۶/۰۵/۰۵ فرهاد قنبری: آدورنو در یک جملهای که بار احساسی آن قویتر است میگوید: شعر گفتن پس از آشوویتس وحشیانه است …اگر شعر آمده است که جهان را برای ما زیباتر کند، اگر شاعر وظیفه دارد که جهان بهتری را برای انسان خلق کند، حق با آدورنوست، شعر شکست خورده است و شاعر باید سکوت کند. اما شاعرانی حتی قبل از آشوویتس نمیخواستند جهان را از گل و یاسمن و عشق و دوستی بیارایند. شاعرانی که در پس چهره بزک شده دنیای مدرن، مردابها و رنجهای آدمی را نظاره میکردند …آنها جهان را همانگونه که بود، جهان را با همه تعفن هایش به شعر آوردند، شاعرانی که شروع به سرودن فاجعه کردند تا شاید با شعر فاجعه را یادآوری و گوشزد کنند …یکی از بزرگترین شاعرانی که یک قرن پیش از آشوویتس به بدی حاکم بر جهان و نهاد بدخوی انسان پرداخت شارل بودلر است …از نظر بودلر دنیا مثل جنگلی است که پر از علامت و اشارت است که حقیقت را از چشم مردم پنهان میکند و فقط شاعر است که با تفسیر و تعبیر عالم میتواند به مردم عادی علائم حقیقت را نشان بدهد. …آندم که کوته بام سنگین آسمان. سرپوشی است برنالنده روح غرقه در اندوه بی پایان. وز افقی به گستره تمامی دایره زمین. روزی تیر ... خرمگس ۱۵:۰۹ ۱۳۹۶/۰۵/۰۵ فرهاد قنبری: مارکس میگوید: تاریخ دوبار تکرار میشود: بار اول به صورت تراژدی و بار دوم به صورت کمدی. و قهرمانان این تاریخ دو بار زائیده میشوند: یکبار در قامت یک اسطوره و بار دوم به شکل یک دلقک …احمدی نژاد و دو یار نزدیکش دچار مرگ نمادین شدهاند و این چیزی است که کسی باید شانههای آنها را تکان داده و به آنها گوشزد کند. ژیژک در مثال پرتکرار خود از مرگ نمادین از گربهای در برنامههای کارتن سخن میگوید که بر روی دره راه میرود و تا زمانی که پایین را نگاه نکرده است سقوط نمیکند. حال احمدی نژاد نیز چنین است او بر روی دره راه میرود و نمیخواهد به پایین نگاه بیندازد. احمدی نژاد هنوز گمان میکند سال هشتاد و چهار است و میلیونها نفر شیفته و دلداده او منتظر هستند که «بهار بیاید» و او را با آغوش گرم بپذیرند. به همین دلیل مدام از مردم سخن میگویند از مردمی که صدها میلیون تومان در آنی برای استخدام محافظ او به حسابش میریزند یا وثیقه سی میلیارد تومانی آزادی بقایی را در عرض چند ساعت آماده میکنند. آنها مدام در جمع عدهای حاضر شده دستهای همدیگر را میفشارند و از انتظار بهار سخن میگویند. بقایی از رئیس و کادر بیم ... خرمگس ۰۰:۴۰ ۱۳۹۶/۰۵/۰۵ این شعر از اشعار چاپ نشده احمد شاملو است. حمالان پوچی مرزهای دشوار تحمل را شکستند. تکبیر برادران. همسرایان وحدت. با حنجرههای بیاعتقادی. حماسههای ایمان خواندند. تکبیر برادران. کودکان شکوفه. افسانهی دوزخ را تجربه کردند. تکبیر برادران. خرمگس ۱۶:۱۶ ۱۳۹۶/۰۵/۰۴ مکانی در برلین همه کشورها به مفاخر هنری و فرهنگی شان افتخار میکنند، ولی در ایران باید مواظب بود سنگهای قبر و مقبره هایشان را تخریب نکنند …. خرمگس ۲۲:۵۹ ۱۳۹۶/۰۵/۰۳ دکلمه شعر سگها و گرگها از مهدی اخوان ثالث توسط خود ایشان در سال ۱۳۶۹☝️☝️☝️ خرمگس ۲۲:۵۵ ۱۳۹۶/۰۵/۰۳ قاصدک با صدای اخوان ثالث Mehdi Akhavan Sales – Ash'are Akhavan Sales [www.AudioBook.blogfa.com] ( 02:41, 319.4 KB ) دانلود و مشاهده در تلگرام خرمگس ۲۲:۵۵ ۱۳۹۶/۰۵/۰۳ ام آتش گرفته، با صدای اخوان ثالث Mehdi Akhavan Sales – Ash'are Akhavan Sales [www.AudioBook.blogfa.com] ( 02:51, 338.1 KB ) دانلود و مشاهده در تلگرام خرمگس ۲۲:۵۵ ۱۳۹۶/۰۵/۰۳ زمستان با صدای اخوان ثالث Akhavan Sales – Zemestan ( 13:46, 1.5 MB ) دانلود و مشاهده در تلگرام خرمگس ۱۴:۲۶ ۱۳۹۶/۰۵/۰۳ بیابان آمریکایی، هر چند که هرگز مانند منظرهای آلپی، تماشایی، یا مانند جنگل و مناطق کوهستانی برانگیزاننده نیست، چون درامی فوقالعا نه مانند بیابان مهتابی استرالیا اندوهناک و بیرنگ و روست و نه مثل بیابانهای اعراب اسرارآمیز و پر رمز و راز. بیابان آمریکایی از نظر زمینشناسی تماما دراماتیک است، بیابانی که واضحترین و نرمترین اشکال را با لطیفترین و تحریفکنندهترین اشکال زیردریایی درهم میآمیزد- کل دگرگیسی پوستهی زمین، که به شکل معجزهآسایی مختصر است، در این سنتز حضور دارد …آمریکا (بودریار ۱۹۸۶). در پاریس تگزاس (ویم وندرس) این بیابان نقش مهمی دارد ... ‹ 163 164 165 166 167 168 169 ›
خرمگس ۲۱:۱۸ ۱۳۹۶/۰۵/۰۹ هگل از جملهی نخستین کسانی بود که مجموعهی سهتایی جغرافیایی آلمان - فرانسه - انگلیس را به عنوان چیزی که بیانگر سه نگرش وجودی متفا از لحاظ دیدگاه سیاسی، این مجوعهی سهتایی را میتوان به عنوان محافظهکاری آلمانی، رادیکالیزم انقلابی فرانسوی و لیبرالیزم میانه رو انگلیسی - آمریکایی تعبیر کرد؛ از لحاظ تفوق یکی از سپهرهای زندگی اجتماعی، متافیزیک و شعر آلمانی در برابر سیاستورزی و انقلابیگری فرانسوی و شم تجربی و اقتصادی انگلیسی - آمریکایی قرار میگیرد. اشاره به توالتها به ما این امکان را میدهد تا همین مجموعهی سهتایی را در درونیترین حوزه که عبارت از اجرای نقش دفعیست تشخیص دهیم: شیفتگی متفکرانهی الهام آمیز (آلمان)؛ تلاش عجولانه برای رها شدن هرچه زودتر از شر مازاد ناخوشایند (فرانسه)؛ رهیافت مصلحتگرایانه برای کنار آمدن با مازاد به مثابهی شیء معمولیایی که قرارست به شیوهایی مناسب دور انداخته شود (انگلستان - آمریکا). فلان استاد دانشگاه یا فلان روحانی مذهبی به راحتی میتواند در فلان میزگرد ادعا کند که ما در جهان مابعد ایدئولوژیک و رها از هرگونه تأثیر ایدئولوژیک زندگی میکنیم، در حالی که درست درهمان لحظه که پس از این بحث داغ گام در توالت میگذارد، دوباره تا زانو در ایدئولوژی فرو میرود.. لاکان به روایت ژیژک. telegra ...
خرمگس ۰۰:۵۴ ۱۳۹۶/۰۵/۰۹ (به خاطر ادگار آلن پو).. شهر شب،. بپوشان مرا در چیناچین سایهات شهر شفق،. شهر پیش آمده تا غرب،. شهری که ستونهایش استوارست بر طلوع، شهر چهارگوشه،. ترسانندهی مردمان ایستاده در برابر نور:. شهر شفق. بپوشان مرا در چیناچین سایهات.. شهر نیمه شب، شهری که ماه تمام جاری است بر فرازش،. شهری که گربههایش در پی شکارند و ماشینهای زباله با درهای بسته آهنین. پر سر و صدا در میان سایهها حرکت میکنند:. ...
خرمگس ۰۰:۲۲ ۱۳۹۶/۰۵/۰۹ فرهاد قنبری:. مانکنها به هیچوجه نشانه هایی خنثی و بیطرف نیستند توده هایی که در پاساژها پرسه میزنند مدام با این مانکن هایی که روز به روز ظاهر انسانیتر میگیرند برخورد کرده و ناخوداگاه خود را در غالب آنها میبینند. مانکنها نشانه بدن خاصی هستند، بدنی هایی که اغلب لاغر و کشیدهاند و به خود را سوژهها تحمیل میکنند. هر لباسی که به مانکن بپوشانند زیباست و ببینده را برای تماشا و خریدش محو خود میکنند، مانکنها از نشان مصرفی خاصی میآیند تا در هر صورتی سوژههای خود را به خرید و مصرف بیشتر جلب کنند. خریدارانی که پس از خرید و ساعتی متوجه میشوند که با مانکن تفاوت زیادی داشته و اینبار در رقابتی سخت و آزار دهنده تلاش میکنند تا خود را همانند آنها ساخته و در آن غالب دیده شوند …مانکنها دروغ میگویند، آنها با ظاهری انسانی خالی از هرگونه روح و احساساتی هستند، مانکن در کارخانهها ساخته میشوند تا نقش بتهای جهان مدرن را ایفا کنند. آنها در معابد جدید (پاساژها) مورد پرستش قرار میگیرند …مانکن تولید شدهاند تا به جای سوژهها فکر کنند و به جای آنها تصمیم بگیرند. سوژه هایی که هر روز با سختی و تلاش بسیاری در ادارات و کارخانهها در تلاشند تا درآمدی کسب کرده و در نهای ...
خرمگس ۲۲:۱۳ ۱۳۹۶/۰۵/۰۷ د ر شب اعدام.. یکی مرا با پزشک قانونی اشتباه گرفت.. گفتم «خبرنگارم… مطبوعاتی هستم» اما نفهمید و مرا. به اتاقی اشتباه برد. رییس زندان به پیشوازم آمد،. «آمدید پدر روحانی؟». گفتم «مطبوعاتی هستم». گفت «البته، کشیش مطبوعاتی». و از پلهها پایین رفت. و مرا به دنبال خود کشاند. قاضی بلند گفت «آقای آلیس!». ...
خرمگس ۱۸:۳۹ ۱۳۹۶/۰۵/۰۷ شعر اسماعیل براهنی با صدای شاعر شعری از رضا براهنی – اسماعیل ( 11:16, 2.0 MB ) دانلود و مشاهده در تلگرام
خرمگس ۱۶:۳۷ ۱۳۹۶/۰۵/۰۷ فرهاد قنبری: در فیلم جدایی نادر از سیمین با جامعه و ساختاری مواجه هستیم که سوژهها را چنان تحت انقیاد خود در میآورد که ازطبقه متوسطی کارمند تا طبقه مذهبی و معلم (که نماد اخلاق است) تا کودک (که نماد پاکی است) و همه و همه به خاطر منافع شان نقاب به صورت زده و دروغ میگویند …در مسئله ایجاد شده برای مجری تلویزیون باید به ساختار رسانه توجه شده و مورد نقد قرار بگیرد … اینکه چگونه یک مجری تلویزیون باید این میزان بین واقعیت زندگی خود و چیزی که عرضه میکند تفاوت باشد. در چنین ساختاری یکی شکارچی و دیگری قربانی نیست، بلکه همه در جایگاه قربانی قرار میگیرند. قربانی که برای داشتن شغل و درآمد باید با نقاب ظاهر شود. ...
خرمگس ۱۵:۴۹ ۱۳۹۶/۰۵/۰۷ فرهاد قنبری: در بحث انتشار تصاویر خانم مجری تلویزیون به تنها چیزی که توجه شد آشکار کردن سبک پوشش متفاوت ایشان با سبک پوششی است که از خود در تلویزیون نشان میدهد. این مسئله عاملی شد که جامعه و افکار عمومی واکنش شدیدی نشان داده و شدیدترین حملات و توهینها علیه او صورت بگیرد. اما مسئلهای که مغفول ماند و کسی به آن توجه نکرد فردی بود که بدون اجازه به حریم خصوصی این خانم تجاوز کرده و اقدام به گرفتن عکس و فیلم از ایشان کرده است. این مسئله چنان در جامعه ما عادی شده است که انگار همه آن را بدیهی انگاشته و در مورد آن هیچ سخنی ابراز نکردند. عدهای با توجیه این که ایشان نماینده ایدئولوژی رسمی تبلیغ شده توسط رسانه حاکم هست میتوان در زندگی او کنکاش بیشتری کرده و دو رویی ایشان را عیان کرد …اما این توجیه به هیچ وجه توجیه اخلاقی و قانونی نیست چرا که ایشان در مقابل دوربین تلویزیون یک بازیگر است و مشخصا باید نماینده همان گفتمان باشد، کماآنکه کسی که در بی بی سی نیز فعالیت میکند همین شرایط را دارد. از یاد نبریم که چنین امری تجاوز به حریم خصوصی دیگران است و قبلا نیز بسیاری قربانی چنین رفتارهایی بودهاند. خانم ابراهیمی ...
خرمگس ۰۰:۴۴ ۱۳۹۶/۰۵/۰۷ لدو ایوو, ترجمه محسن عمادی.. اینک این منم. کنار مزارت هرمنگادا. تا بر جسم فقیر و نابت بگریم. که هیچیک از ما. تباهیاش را ندید. هشیار و عزادار میآیند دیگران. ولی من مست میآیم. هرمنگادا،. من مست میآیم. و اگر فردا صلیب مزارت را.
خرمگس ۰۳:۱۱ ۱۳۹۶/۰۵/۰۶ عشق چیره نمیشود؛ عشق میپرورد …عشق توان آن دارد …که در یک لحظه آن کند …که به رنج، به سختی میتوان در یک عمر فراهم آورد …از این که ولفگانگ گوته
خرمگس ۰۳:۰۱ ۱۳۹۶/۰۵/۰۶ نامهای که نوشتی. هرگز نگرانم نکرد …. گفتهای بعد از این مرا دوست نخواهی داشت!. اما …. نامهات. چرا انقدر طولانی است؟. تمیز نوشته ایی …. پشت و رو دوازده برگ؛. این خودش یک کتاب کوچک است!. هیچ کس برای خداحافظی. نامهای چنین نمینویسد!.
خرمگس ۱۸:۲۶ ۱۳۹۶/۰۵/۰۵ منی که چون کاغذی سفید پاکدامن هستم، بی پیرایه چون آب، پارسا چون دختری نابالغ، بی آزار چون گوسفندی قربانی، برایم ناخوشایند نیست که بودلر
خرمگس ۱۸:۲۲ ۱۳۹۶/۰۵/۰۵ فرهاد قنبری: آدورنو در یک جملهای که بار احساسی آن قویتر است میگوید: شعر گفتن پس از آشوویتس وحشیانه است …اگر شعر آمده است که جهان را برای ما زیباتر کند، اگر شاعر وظیفه دارد که جهان بهتری را برای انسان خلق کند، حق با آدورنوست، شعر شکست خورده است و شاعر باید سکوت کند. اما شاعرانی حتی قبل از آشوویتس نمیخواستند جهان را از گل و یاسمن و عشق و دوستی بیارایند. شاعرانی که در پس چهره بزک شده دنیای مدرن، مردابها و رنجهای آدمی را نظاره میکردند …آنها جهان را همانگونه که بود، جهان را با همه تعفن هایش به شعر آوردند، شاعرانی که شروع به سرودن فاجعه کردند تا شاید با شعر فاجعه را یادآوری و گوشزد کنند …یکی از بزرگترین شاعرانی که یک قرن پیش از آشوویتس به بدی حاکم بر جهان و نهاد بدخوی انسان پرداخت شارل بودلر است …از نظر بودلر دنیا مثل جنگلی است که پر از علامت و اشارت است که حقیقت را از چشم مردم پنهان میکند و فقط شاعر است که با تفسیر و تعبیر عالم میتواند به مردم عادی علائم حقیقت را نشان بدهد. …آندم که کوته بام سنگین آسمان. سرپوشی است برنالنده روح غرقه در اندوه بی پایان. وز افقی به گستره تمامی دایره زمین. روزی تیر ...
خرمگس ۱۵:۰۹ ۱۳۹۶/۰۵/۰۵ فرهاد قنبری: مارکس میگوید: تاریخ دوبار تکرار میشود: بار اول به صورت تراژدی و بار دوم به صورت کمدی. و قهرمانان این تاریخ دو بار زائیده میشوند: یکبار در قامت یک اسطوره و بار دوم به شکل یک دلقک …احمدی نژاد و دو یار نزدیکش دچار مرگ نمادین شدهاند و این چیزی است که کسی باید شانههای آنها را تکان داده و به آنها گوشزد کند. ژیژک در مثال پرتکرار خود از مرگ نمادین از گربهای در برنامههای کارتن سخن میگوید که بر روی دره راه میرود و تا زمانی که پایین را نگاه نکرده است سقوط نمیکند. حال احمدی نژاد نیز چنین است او بر روی دره راه میرود و نمیخواهد به پایین نگاه بیندازد. احمدی نژاد هنوز گمان میکند سال هشتاد و چهار است و میلیونها نفر شیفته و دلداده او منتظر هستند که «بهار بیاید» و او را با آغوش گرم بپذیرند. به همین دلیل مدام از مردم سخن میگویند از مردمی که صدها میلیون تومان در آنی برای استخدام محافظ او به حسابش میریزند یا وثیقه سی میلیارد تومانی آزادی بقایی را در عرض چند ساعت آماده میکنند. آنها مدام در جمع عدهای حاضر شده دستهای همدیگر را میفشارند و از انتظار بهار سخن میگویند. بقایی از رئیس و کادر بیم ...
خرمگس ۰۰:۴۰ ۱۳۹۶/۰۵/۰۵ این شعر از اشعار چاپ نشده احمد شاملو است. حمالان پوچی مرزهای دشوار تحمل را شکستند. تکبیر برادران. همسرایان وحدت. با حنجرههای بیاعتقادی. حماسههای ایمان خواندند. تکبیر برادران. کودکان شکوفه. افسانهی دوزخ را تجربه کردند. تکبیر برادران.
خرمگس ۱۶:۱۶ ۱۳۹۶/۰۵/۰۴ مکانی در برلین همه کشورها به مفاخر هنری و فرهنگی شان افتخار میکنند، ولی در ایران باید مواظب بود سنگهای قبر و مقبره هایشان را تخریب نکنند ….
خرمگس ۲۲:۵۵ ۱۳۹۶/۰۵/۰۳ قاصدک با صدای اخوان ثالث Mehdi Akhavan Sales – Ash'are Akhavan Sales [www.AudioBook.blogfa.com] ( 02:41, 319.4 KB ) دانلود و مشاهده در تلگرام
خرمگس ۲۲:۵۵ ۱۳۹۶/۰۵/۰۳ ام آتش گرفته، با صدای اخوان ثالث Mehdi Akhavan Sales – Ash'are Akhavan Sales [www.AudioBook.blogfa.com] ( 02:51, 338.1 KB ) دانلود و مشاهده در تلگرام
خرمگس ۲۲:۵۵ ۱۳۹۶/۰۵/۰۳ زمستان با صدای اخوان ثالث Akhavan Sales – Zemestan ( 13:46, 1.5 MB ) دانلود و مشاهده در تلگرام
خرمگس ۱۴:۲۶ ۱۳۹۶/۰۵/۰۳ بیابان آمریکایی، هر چند که هرگز مانند منظرهای آلپی، تماشایی، یا مانند جنگل و مناطق کوهستانی برانگیزاننده نیست، چون درامی فوقالعا نه مانند بیابان مهتابی استرالیا اندوهناک و بیرنگ و روست و نه مثل بیابانهای اعراب اسرارآمیز و پر رمز و راز. بیابان آمریکایی از نظر زمینشناسی تماما دراماتیک است، بیابانی که واضحترین و نرمترین اشکال را با لطیفترین و تحریفکنندهترین اشکال زیردریایی درهم میآمیزد- کل دگرگیسی پوستهی زمین، که به شکل معجزهآسایی مختصر است، در این سنتز حضور دارد …آمریکا (بودریار ۱۹۸۶). در پاریس تگزاس (ویم وندرس) این بیابان نقش مهمی دارد ...