من آن خرمگسی هستم که خدا وبال این دولتشهر کرده و تمام روز و همه جا شما را نیش زده و برمی انگیزانم. دیگر به آسانی کسی چون مرانخواهید یافت و از این رو به شما اندرز می دهم که از گرفتن جان من درگذرید. «دفاعیات سقراط» @farhad_ghanbariiiii


«احساس اشمئزاز از تماس با حیوانات، در ترس شناخته شدن از طرف آنها نهفته ‌است

وحشتی که در ژرفای وجود آدمی نهفته‌است، ریشه دراین آگاهی مبهم دارد که چیزی نزدیک با حیوانات در او هست که ممکن ست حیوان آن را شناسایی کند. ریشهٔ هر اشمئزاز، در اشمئزاز حاصل از تماس بدنی است. حتی تلاش برای غلبه بر این احساس با واکنشی شدید به هدف خود نایل می‌شود: چیز مشمئز کننده را باهیجان در برمیگیرند، آنرا می‌بلعند، می‌خورند، اما همچنان ظریف‌ترین تماس پوستی تابو باقی می‌ماند. خیابان یک طرفه_ والتر بنیامین. ...
  • گزارش تخلف

چیزی که نمی‌توانم تحمل کنم آدم‌های توخالی است

وقتی با آن‌ها روبرو می‌شوم نمی‌توانم تحملشان کنم و آخرش حرف‌هایی را می‌زنم که نباید بزنم. تنگ نظرهای عاری از تخیل، مدارا نکردن، نظریه‌های بریده از واقعیت، اصطلاحات توخالی، آرمان‌های عاریتی، نظام‌های انعطاف ناپذیر، این‌ها چیزهایی هستند که واقعا باعث ترسم می‌شوند. آنچه راستی راستی ازش می‌ترسم و بیزارم. دلم می‌خواست می‌توانستم به اینجور آدم‌ها بخندم، اما نمی‌توانم!. کافکا در کرانه_ هاروکی موراکامی. ...
  • گزارش تخلف

زندگی دیگران _ فلورین هنکل فون دونرس مارک.. «سلاخی می‌گریست. به قناری کوچکی دلباخته بود»

(احمد شاملو). فیلم روایتگر مامور سازمان مخفی اطلاعات در آلمان شرقی است که در روند تجسس در زندگی خصوصی یک خانواده هنری و روشنفکر تحت تاثیر قرار گرفته و نوع نگاهش به زندگی و انسانها تغییر می‌کند ….
  • گزارش تخلف

فرهاد قنبری:

پس از حمله مغولان به ایران شاعران، ادیبان و دانشمندان ایرانی برخوردهای مختلفی با آنها داشتند که می‌توان در سه نوع مواجه تقسیم بندی کرد. گروهی مانند خواجه نصیر الدین توسی، عطاملک جوینی، خواجه رشیدن الدین فضل الله همدانی و …به استقبال مغول‌ها رفته و با این استدلال که قدرت تخریبی این قوم وحشی را کاهش دهند به خدمت آنها درآمدند و در فرهنگ پذیر کردن آنها هم نقش مهمی بر عهده گرفتند …گروهی دیگر از شاعران و بزرگان مانند سعدی، محمد عوفی و مولانا از مهلکه دور مانده و یا با سفر به نقاط دیگر از دور شاهد و ناظر ماجرا بودند …در این میان برخی دیگر مانند عطار نیشابوری و سیف فرغانی به دست مغول‌ها مظلومانه به قتل رسیدند …شعر زیر بخشی از یکی از معروف‌ترین واکنش‌های اجتماعی است که توسط سیف فرغانی خطاب به سپاهیان مغول سروده شده است:. باد خزان نکبت ایام ناگهان. بر باغ و بوستان شما نیز بگذرد. ای تیغتان چو نیزه برای ستم دراز. این تیزی سنان شما نیز بگذرد. چون داد عادلان به جهان در بقا نکرد. بیداد ظالمان شما نیز بگذرد. در مملکت چو غرش شیران گذشت و رفت. ...
  • گزارش تخلف

«عشق برای فروش نیست». آلن بدیو فیلسوف نامدار فرانسوی از عشق سخن می‌گوید:

✅ در عشق آرامش و وقاری وجود دارد که گویا در بهشت هستی …✅ عشق عبارت از تفاهم و قرارداد دو آدم خودخواه نیست. عشق فرآیند بازساختن و باز آفریدن است که آنها را مجبور به فراتر رفتن از خودخواهی می‌نماید. برای این که عشق پایدار بماند، باید روی آن کار کرد و خود را هردم باز آفرید. برای پیداکردن و پایداری عشق باید زیاد کار نمایید و زحمت بکشید!. ✅ تنها یکبار در زندگی خود از عشق به ستوه آمده و از آن دست کشیدم. آن عشق نخستینم بود، بعد از آن متوجه حقیقت موضوع شده و تلاش ورزیدم که اشتباه خود را با عجله زیاد و از روی نیاز شدید در مورد عشق نخست خود جبران نمایم اما خیلی نیز دیر شده بود. مرگ آن عزیزم بی نهایت نزدیک بود. با تمام دل شکستگی‌ها و تردیدها، هرگز دو باره از عشق دوری نجستم و از خوبان پرهیز نکردم. زیرا با احساس عمیق دریافتم که از صمیم قلب به آنها عشق ورزیده‌ام …✅ در حالی که میل جنسی بر فرد مقابل، با همان دلبستگی فتشیستی به اندام‌های زنانه و مردانه، تمرکز دارد، عشق، به خود انسانیت انسان توجه دارد. ...
  • گزارش تخلف

فرهاد قنبری:. والنتاین نماد کالایی شدن عشق

در وصف و ستایش عشق در ادبیات فارسی بسیار سخن گفته شده و بزرگان شعر فارسی اشعار باشکوهی را در این زمینه سروده‌اند. مولانا برای معشوق می‌گوید:. «ناف ما بر مهر او ببریده‌اند، عشق او در جان ما کاریده‌اند». یا سعدی در ستایش عشق می‌گوید: «عشق بازی چیست؟ سر در پای جانان باختن_ با سر اندر کوی دلبر عشق نتوان باختن». اما مفهوم عشق در قرن معاصر با تغییرات جدی مواجه شده است. گسترش و عالم گیر شدن نظام سرمایه داری و حاکمیت مطلق پول بر تمام شئونات اجتماعی از یک سو و گسترش تکنولوژی و امکانات رفاهی از سوی دیگر مفهوم جدیدی از عشق و معشوق را عرضه کرده‌اند …فروغ فرخزاد میگفت چطور می‌توان از عشق و جوان عاشقی که بر درختی تکیه کرده سخن گفت، وقتی که در واقعیت دختران و پسرانی را می‌بینی که سوار خودروهای لوکس می‌شوند و با سرعت صد و بیست کیلومتر در ساعت با هم کورس می‌گذارند …امروزه دیگر عاشق به «جوانی بر درختی تکیه داده» گفته نمی‌شود و مجنون و فرهاد به عنوان نماد عشق شناخته نمی‌شوند، بلکه عاشق کسی است که کادو و هدیه گران قیمت‌تری را به معشوق خود پیشکش می‌کند. امروزه دیگر میزان وابستگی قلبی معشوق اهمیتی ندارد و ح ...
  • گزارش تخلف

گوایدو: «هر کاری بتوانیم انجام می‌دهیم تا مادورو از قدرت خارج شود / آمادگی داریم اجازه دخالت نظامی خارجی در ونزوئلا برای اخراج ماد

کاریکاتور: خوآن گوایدو رهبر اپوزیسیون ونزوئلا عروسک خیمه شب بازی قدرت‌های جهانی. اثر آنتونیو رودریگوئز کاریکاتوریست مکزیکی.
  • گزارش تخلف

فرهاد قنبری:. مرگ بر سازشکار!

اولین شرط ساخت یک جامعه مدرن سازش نیروها و گروههای اجتماعی مختلف و مخالف و دنبال کردن خواسته‌های خود بدون خشونت ورزی و توهین به یکدیگر است، این چیزی است که جامعه غرب پس از سالهای طولانی جنگ‌های مذهبی و نژادی به آن دست یافته است. (امروزه در یک جامعه غربی ممکن است در یک آپارتمان چند طبقه، یک کشیش، شیطان پرست، مارکسیست و … بدون کوچکترین بی احترامی و خشونتی زندگی کنند‌.). در مقابل جامعه ما از لحاظ فرهنگی کاملا برعکس یک جامعه توسعه یافته است و هنوز مفهوم «شهروند» به معنای مدرن آن درک نشده است. در ایران تقریبا همه گفتمان‌های حاضر در عرصه سیاسی و اجتماعی دچار «خشونت گفتمانی» هستند و هر گفتمان بیشتر از آنکه دنبال تثبیت و به رسمیت شناختن خود باشد به دنبال نفی و انکار و حذف گفتمان‌های دیگر است …در جامعه ما دیالوگ و گفتگو جایگاه چندانی ندارد و همه نیروهای اجتماعی چنان به تک گویی عادت کرده‌اند که با شنیدن اولین صدایی که کمی با گفتمان آنها همخوان نبوده یا مخالف باشد، کفن پوشیده و شمشیرهایشان را برای نابودی آن تیز می‌کنند. یکی از شعارهای همیشگی این جامعه که برای تحقیر یا تمسخر «دیگری» به کار می‌رود ...
  • گزارش تخلف

«تاریخ دو بار تکرار می‌شود. یک بار به صورت تراژدی بار دوم به صورت کمدی». (کارل مارکس)

عکس اول: احترام نظامی همافران ارتش به رهبر انقلاب در روزهای پر تلاطم و انقلابی سال پنجاه و هفت. عکس دوم: احترام نظامی همافران به آقای علم الهدی امام جمعه مشهد …
  • گزارش تخلف

در آمارهای که هر چند وقت یکبار از سوی وزارت بهداشت رسانه‌ای می‌شود گرایش بیشتر زنان و دختران جوان به سیگار در جامعه است …سیگار مان

را استعمال می‌کند. اغلب نوجوان دبیرستانی برای به رسمیت شناخته شدن به عنوان بزرگسال و سرباز برای نشان دادن شرایط سخت خدمت در خیابان سیگاری دود می‌کند.. مصرف سیگار برای زنان در جامعه ایران کارکرد سیاسی خاص خود را دارد. زنان با مصرف سیگار در اماکن عمومی به مردسالاری حاکم بر عرصه‌های اجتماعی و خانوادگی و انقیاد و سرکوب زنان اعتراض می‌کنند. آنها با مصرف سیگار می‌خواهند استقلال فکری و مدرن بودن خود را به نمایش بگذارند. ...
  • گزارش تخلف

ایدا (ida) _ پاول پاولیکوفسکی

دختر جوانی پس از دریافت آدرس خانه زنی که خاله او معرفی می‌شود از محیط سرد و زمخت صومعه خارج می‌شود و پس از آشنایی با آن زن به هویت واقعی خود پی می‌برد. «ایدا» در فضای ایزوله صومعه رشد یافته است و از دنیای بیرون هیچ نمی‌داند و حالا با واقعیت عریان زندگی مواجه می‌شود …. فیلم کنکاشی در ضمیر ناخوداگاه جمعی گناهکار جامعه لهستان در جنگ جهانی دوم است.. کارگردان با دستمایه قرار دادن زندگی و گذشته «ایدا» نقدهای جدی خود را به گذشته جامعه خود وارد می‌کند. تصویر برداری سیاه و سفید، طبیعت سرد و موسیقی دلنشین فیلم همه در خدمت روایتی هاشور خورده از برهه‌ای از تاریخ کشوری است که دوست ندارد آن سالها را زیاد به خاطر بیاورد …فیلم با تصاویری ناب و غافلگیر کننده تماشاگر را به خوبی درگیر داستان می‌کند و در کمتر از هشتاد دقیقه تاثیری عمیق را بر جای می‌گذارد …@ پاولیکوفسکی امسال نیز با فیلم تاثیر گذار و دلنشین «جنگ سرد» (که آن هم به صورت سیاه و سفید فیلم برداری شده است) به واکاوی فرهنگ، هویت، اصالت و عشق در مورد اروپای شرقی پس از جنگ جهانی دوم پرداخته و اثر درخور توجهی خلق کرده است.. ...
  • گزارش تخلف

روزنامهٔ کیهان ۲۱ تیر ۱۳۵۸ تیتر زده‌ است: «بحکم دادگاه انقلاب اسلامی ۳ زن و ۴ مرد تیرباران شدند» در تیتر کوچک‌تر این خبر آمده‌است:

«اشرف چهار چشم» یکی از معروف‌ترین روسپیانی بود که در شهر نو سکونت داشت. او بعد از انقلاب ایران در دادگاه‌های انقلاب احضار شد و به همراه چندی دیگر از روسپیان شهر نو اعدام شد.. «سکینه قاسمی» مشهور به پری بلنده، روسپی ای بود که پس از انقلاب ۱۳۵۷ ایران و به آتش کشیده شدن محلهٔ شهرنو، دستگیر و در ۲۱ تیر ۱۳۵۸ به اتهام «فساد فی‌الارض» اعدام شد. ...
  • گزارش تخلف

در روزها و ماههای ابتدایی پس از انقلاب عده‌ای به گمان ساختن مدینه فاضله و تغییر هویت شهر، سلاح و بنزین به دست گرفته و درصدد پاک کر

یکی از مکان هایی که در آتش خشم انقلابیون سوخت محله بدنام «شهر نو» در تهران بود. در آن سالها شهر نو محل زندگی برخی از روسپیان بود. روسپیانی که برخی شان به همراه خانه هایشان در آتش خشم مردم سوختند و چند تن نیز در دادگاههای انقلاب به اعدام محکوم شدند …. نمی دانم از این تعداد افرادی که در این عکس دنبال جسد سوخته این زن در حال شعار دادن هستند چند نفر زنده هستند یا امروز چه نگاهی به تهران دارند و در مواجه با این عکس چه می‌گویند؟؟. این تصویر بخشی از تاریخ معاصر ماست که باید برای همیشه مقابل دیده گانمان گشوده باقی بماند … ...
  • گزارش تخلف

فوتبال، والیبال، موسیقی، فعالیت‌های خیرخواهانه، سریال و سینما و … به محفلی برای کسب اعتبار و وجهه مردمی و در خفا مکانی برای سرپوش

در سال‌های اخیر چهره‌های بی نام و نشانی که به چهره‌های سیاسی متصل بوده یا بعدها سر از زندان درآورده‌اند به عنوان سرمایه گذار فیلم‌ها وارد عرصه شده، و با دادن پول‌های هنگفت به کارگردانان و بازیگران توازن را بهم زده‌اند. جشنواره فیلم فجر نیز از این ماجرا مصون نمانده است.. گزارش ویدئویی خبرگزاری «انتخاب» در مورد پول‌های کثیف در سینمای ایران را ببینید.. ...
  • گزارش تخلف

رسانه‌های سعودی گزارش داده‌اند، یک شهروند سعودی ۴۰ ساله در جنایتی وحشتناک، کودک سعودی هفت ساله را در برابر چشمان مادرش به قتل رسان

بر اساس این گزارش، فرد جانی به این کودک سعودی که «زکریا بدر علی الجابر» نام دارد، به هنگام حضور با مادرش در یکی از مغازه‌های واقع در منطقه «حل التلال» مدینه منوره حمله کرده و با شیشه‌ای که از مغازه شکانده، گلوی او را بریده است. روزنامه عکاظ سعود نوشت که این مادر و پسر خردسالش از منطقه «الأحساء» واقع در شعر عربستان سعودی برای زیارت مسجد النبوی به مدینه منوره آمده بودند. هنوز از علت و انگیزه قاتل خبری ارائه نشده است (فارس). پ. ن: برخی از کانال‌ها و خبرگزاری‌های داخلی با دامن زدن به اختلافات مذهبی علت این قتل هولناک را (مانند عکس بالا) شیعه بودن مادر و کودک دانسته و قاتل را از وهابیون معرفی می‌کنند …. ...
  • گزارش تخلف

پاییز خواهد آمد،. با لیسک‌ها،. با خوشه‌های ابر و

قله‌های در همش. اما هیچ کس را سر آن نخواهد بود. که در چشمان تو بنگرد،. چرا که برای ابد مرده‌ای!. چرا که تو مرده‌ای برای ابد. همچون تمامی مردگان زمین،. همچون همه آن مردگان که فراموش می‌شوند. زیر پشته‌ای از آتشزنه‌های خاموش. هیچ کس بازت نمی‌شناسد،. ...
  • گزارش تخلف