من آن خرمگسی هستم که خدا وبال این دولتشهر کرده و تمام روز و همه جا شما را نیش زده و برمی انگیزانم. دیگر به آسانی کسی چون مرانخواهید یافت و از این رو به شما اندرز می دهم که از گرفتن جان من درگذرید. «دفاعیات سقراط» @farhad_ghanbariiiii


مارگارت: پدر تو همیشه گفتی که خدا صدای قلب رو میشنوه نه صدای زبانی رو.. توماس: آره

مارگارت: پس زبانی قسم بخور ولی در قلبت مخالفش باش. توماس: قسم چیه؟ چیزی که ما به خدا میگیم؟. گوش کن مگ وقتی که یک مرد سوگند میخوره وجدانش رو توی دستاش گرفته مثل آب، اگه دستش رو باز کنه امیدی نداره که دیگه وجدانش رو بدست بیاره. برای تمام فصول فیلمی است به کارگردانی فرد زینه مان که زندگی سر تامس مور، قاضی و فیلسوف سرشناس بریتانیایی سده ۱۶ را به تصویر کشیده‌است. ...
  • گزارش تخلف

خصوصی سازی یا شخصی سازی!!

یکی از شروط افراد برای بر عهده گرفتن مسئولیت‌های دولتی در بسیاری از کشورها این است که آن فرد هیچگونه فعالیت اقتصادی ذینفع مرتبط با پست پذیرفته شده نداشته باشد. به عنوان مثال کسی که می‌خواهد در یک کشور غربی وزارت نفت یا نمایندگی مجلس را بر عهده بگیرد باید هیچگونه فعالیتی از سوی او و نزدیکانش در حوزه نفت آن کشور در بخش خصوصی صورت نگیرد (چرا که شائبه تصویب قوانین به نفع منافع فردی پیش خواهد آمد).. در ایران بسیاری از مسئولان و نزدیکانشان به عنوان فعالین اصلی آن حوزه در بخش خصوصی به شمار می‌روند.. در این ویدئو رئیس سازمان خصوصی سازی از چگونگی خرید مجتمع دولتی در شهر اردبیل توسط خود سخن می‌گوید که به گفته خودشان بیست و پنج برابر زیر قیمت واقعی خریداری شده است …. ...
  • گزارش تخلف

فرهاد قنبری:. بدن نمایی

⏺ فلسفه پوشیدن لباس در جوامع دینی و سنتی مانند جامعه با بسیاری از جوامع دیگر یک تفاوت اساسی دارد و آن «ارزش بودن خود لباس» علاوه بر کارکردی است که بر عهده دارند. در بسیاری از جوامع لباس صرفا یک وسیله برای نگهداری از بدن در مقابل گرما و سرما یا وسیله‌ای برای جذابیت و زیبایی بیشتر است اما در جامعه ما لباس به خودی خود دارای ارزش است و فرد بی لباس یا کم لباس مورد قضاوت، محاکمه و گاها تنبیه قرار می‌گیرد.. ⏺ با گسترش و نفوذ سرمایه داری و کالایی شدن هر چه بیشتر «بدن» به ویژه بدن زنان پدیده‌ای به نام بدن نمایی هم در سطح جهان گسترش یافته است و افراد بسیاری از قبیل مدل‌ها و فعالان مجلات و شبکه هرزه نگاری از این راه کسب سود و درآمد می‌کنند.. ⏺ بدن نمایی پدیده جدیدی نیست و در طول تاریخ هم زنان و مردانی بوده‌اند که سعی می‌کردند با نمایش بدن خود توجه دیگران را جلب کند اما این شکل از به نمایش درآمدن تن پدیده جدیدی محسوب می‌شود. «تا قرن هجدهم، خودنمایشگری به عنوان یک رفتار پلید تلقی می‌شد. برخی این گونه می‌پنداشتند که بدن نمایی ناشی از ضعف در برقراری رابطه موفق با جنس مخالف است و بیشتر کسانی که در برق ...
  • گزارش تخلف

پر بسته_ دلکش

با ممنوع شدن خوانندگی زنان پس از انقلاب، دلکش یکی از خوانندگانی بود که ایران را ترک نکرد و خوانندگی را بطور کامل کنار گذاشت. او در سالهای پایان زندگی خود، بهمراه فرزند در تهران زندگی میکرد … دلکش در گفتگویی میگوید: «یک روز سوار تاکسی شدم، راننده تاکسی که ۲۴-۲۵ ساله بود، نوار چندتا از ترانه‌های منو گذاشته بود! خون تو سرم جمع شده بود، میخواستم بزنم زیر گریه، راننده تاکسی فکر کرده بود تحت تاثیر قرار گرفته بودم. گفت: مادر میبینی چی میخونه!! گفتم میدونی کیه؟ گفت: اسمش دلکشه مادر، هر جا هست خدا عمرش بده، ما که با صداش حال میکنیم، تاش پیدا نشده!. نتونستم زبانم را نگه دارم، گفتم: این صدای منه! من دلکشم! تا آخر مسیر دیگه هیچکس رو سوار نکرد، هر ۱۰ متر به ۱۰ متر برمیگشت و به من خیره میشد …بالاخره تاب نیاورد و ضبط صوت ماشین رو بست. ...
  • گزارش تخلف

نحوه مواجه ما با مفاخر فرهنگی و هنری مان به خوبی در چگونگی اداره آرامستان ظهیر الدوله قابل مشاهده است

گورستان ظهیرالدوله، گورستان کوچکی است بین امامزاده قاسم و تجریش در شمال تهران که چندتن از هنرمندان، شاعران و چهره‌های سرشناس ایران در آن مدفونند. درویش خان، ایرج میرزا، ملک الشعرای بهار، داریوش رفیعی، قمرالملوک وزیری، فروغ فرخزاد، رهی معیری، حسین یاحقی، مرتضی محجوبی، روح الله خالقی و برخی دیگر از بزرگان عرصه فرهنگ، هنر و سیاست ایران در یک قرن اخیر در اینجا دفن شده‌اند. اما اگر کسی گذرش به آنجا بیفتید به ندرت اجازه ورود می‌یابد و اغلب با پرخاشگری پیرمردی تندخو (که چرا ایجاد مزاحمت می‌کنید) مواجه می‌شود.. شاید فقط حضور یک نفر از این افراد با این شهرت و اعتبار ملی کافی بود تا هر کشوری آن مکان را به ثبت ملی رسانده و با تبلیعات فراوان به عنوان یک میراث تاریخی در معرض دید عموم قرار دهد اما در کشور ما …. ...
  • گزارش تخلف

فیلم درگیری حمد الله کریمی نماینده مجلس با پلیس راهور پس از هفده ماه منتشر شد...۹ مرداد ۱۳۹۶ حمد الله کریمی در فرودگاه مهرآباد با

به گفتهٔ پلیس، یک مأمور پلیس راهنمایی و رانندگی به علت نداشتن کارت شناسایی از ورود کریمی با خودرو به منطقه حفاظت شده فرودگاه مهرآباد جلوگیری می‌کند، سپس کریمی به مأمور فحاشی کرده و او را مورد ضرب و شتم قرار داده و بینی او را مصدوم می‌کند. کریمی خود در مورد حادثه می‌گوید: «در پی ممانعت پلیس، من بصورت پیاده عازم ترمینال شدم. لحظاتی بعد همسرم با من تماس گرفت و به من گفت که مأمور نیروی انتظامی مانع حرکت خودروی حامل او شده‌است. کریمی ادامه داد: من بلافاصله خود را به خودروی حامل همسرم رساندم و مشاهده کردم که مأمور اداره راهنمایی و رانندگی همسر مرا با دست به مقام مافوق خود نشان می‌دهد و همسرم را تهدید می‌کند و علاوه بر تهدید، فحاشی‌هایی را نیز به همسر من داشت و مانع حرکت خودرو شده بود. من نیز در دفاع از حرمت ناموس خود با مأمور مذکور درگیر شدم.». ...
  • گزارش تخلف

فرهاد قنبری:. در فیلم‌های تارکوفسکی یک نگاه معنوی و پاسبانانه (نه مالکانه) به طبیعت وجود دارد

تارکوفسکی از عناصر ساده و پیش پا افتاده طبیعت مانند آب، باران، خاک، حیوانات، درختان، برکه و … که ممکن است روزانه بارها از کنار آنها به سادگی گذر کرده باشیم «آشنازدایی» کرده و آن را به گونه‌ای دیگر بر ما پدیدار می‌نماید. باد، سبزه، صدای سگ و باران در فیلم‌های تارکوفسکی هر کدام می‌تواند به عنوان یک عنصر فلسفی وارد عمل شده و انسان را به تفکر در هستی و وجود دعوت کند. از این دریچه فیلم‌های تارکوفسکی همگی در نقد زندگی تکنولوژیک انسان مدرن است. در فیلم‌های تارکوفسکی خبری از آسمانخراش‌ها، بزرگراهها و ماشین‌های آنچنانی نیست. زیبایی در نگاه تارکوفسکی در نگاه کردن به سبزه‌ها و شنیدن صدای باد و باران خلاصه می‌شود. زیبایی در سینمای تارکوفسکی در شنیدن صدای سگ و گوش دادن به آوای هستی خود را جلوه‌گر می‌سازد.. تارکوفسکی نغمه ساز جهانی است که در آن چشم‌ها هنوز قدرت تماشای خوشبختی فرای مادیات، گوش‌ها توان شنیدن نواهایی جز آواهای گوشخراش جهان تکنولوژیک و قلب‌ها هنوز قدرت عشق ورزیدن به هستی را دارا هستند.. قدرت تارکوفسکی در آن است که بدون افتادن در دام بیانیه‌های پر طمطراق و سخت روشنفکری و به دور از فخر فر ...
  • گزارش تخلف

فقط دوست دارم به جوان‌ها بگویم که باید یاد بگیرند در انزوا زندگی کنند و تا جایی که ممکن است با خودشان تنها باشند

به نظرم یکی از مشکلات جوان‌های امروز، این است که به هر بهانه‌ی سعی می‌کنند دور هم جمع بشوند و سر و صدا دربیاورند و دیوانه بازی راه بندازند. این میل به دور هم جمع شدن برای فرار از تنهایی به نظرم یک نشانه‌ی بیماریست. هر آدمی از کودکی باید یاد بگیرد که چطور وقتش را به تنهایی بگذراند. این به این معنی نیست که باید تنها باشد، بلکه نباید از تنهایی حوصله‌اش سر برود. چون افرادی که از تنهایی حوصله‌شان سر میرود، از لحاظ عزت نفس در خطر قرار دارند. تارکوفسکی ...
  • گزارش تخلف

داستان تکراری استعفا

چند سالیست که تحت تاثیر غربی‌ها عادت کرده‌ایم که پس از هر حادثه‌ای به دنبال استعفای مسئول، مدیر و وزیر مربوطه هستیم. پس از حادثه سانچی و سقوط هواپیما استعفای وزیر راه و پس از حادثه پلاسکو استعفای شهردار تهران را طلب می‌کنیم و حالا به دنبال استعفای «طهرانچی» رئیس دانشگاه علوم تحقیقات هستیم. اما در این استعفا خواستن‌ها یک چیز را فراموش کرده‌ایم و آن اینکه اگر شهروند غربی استعفای مسئولی را طلب می‌کند یعنی به یک رویه معترض است و خواستار درانداختن طرحی جدید است. نه مانند جامعه ما که این استعفاها و رفتن‌ها و امدن‌ها، صرفا جابجا شدن افراد است و تغییری در هیچ روند و رویه‌ای اتفاق نمی‌افتند. به عنوان مثال الان که شهردار تهران عوض شده اگر حادثه‌ای شبیه پلاسکو یا بارش برف در تهران رخ دهد همان اتفاقی رخ خواهد داد که سالهای گذشته رخ داد و اصولا با برکناری طهرانچی و اصفهانچی و نخودچی و …چیز خاصی تغییر نمی‌کند …. ...
  • گزارش تخلف

محمد علی پور مختار نماینده شهرستان بهار و کبودرآهنگ در مجلس در مورد عملیات کربلای چهار:

«امروز حاشیه‌هایی توسط افرادی ساخته می‌شود که نه می‌دانند جنگ چیست و نه خبری از عملیات کربلای ۴ دارند. بعضا خانم‌هایی را می‌بینم که امروز تحلیلگر جنگ شده‌اند، توئیت‌هایی را دیدم که چند خانم از سخنان آقای رضایی انتقاد کرده‌اند.». پ. ن: اگرقسمت اول سخن ایشان که عده‌ای بدون هیچ مطالعه و آشنایی با فنون نظامی کارشناس جنگ شده‌اند را بپذیریم با قسمت دوم آن که زنان را برای تایید مدعای خود مثال می‌زند چه کنیم؟. در این نگاه زنان نه به واسطه عدم آموزش و مطالعه نظامی بلکه به واسطه زن بودن حق اظهار نظر در مورد فنون نظامی را ندارند.. پ. ن دوم: باید به آقای پور مختار و همفکران ایشان گفت آن افرادی که در آن عملیات شهید شدند هر کدام در دامان زنانی پرورش یافته بودند که حتی بعد چند دهه پیراهن سیاه خود را از تن درنیاوردند. زنانی که شاید معنی «عملیات فریب» را ندانند اما به خوبی و با جان و گوشت و استخوان خود معنی جنگ را فهمیده‌اند …. ...
  • گزارش تخلف

ظاهرا دیشب شبکه تلویزیونی شهرستان کیش اقدام به پخش فیلمی بدون سانسور با بازی جکی جان کرده است‌

احتمالا فردا شریعتمداری در کیهان همین مسئله را به عنوان سند بارز نفوذ معرفی کرده و مجوز بازداشت روزنامه نگاران، عوامل تلویزیون کیش، جکی جان و بسیاری دیگر را صادر خواهد کرد. تیتر احتمالی کیهان:. «عوامل جاسوسی اسرائیل و آمریکای خونخوار در یک اقدام ضد انسانی و ضد بشری و در راستای ضربه زدن به ارمانهای بزرگ انقلاب اسلامی ایران و از ترس نفوذ اندیشه‌های بلند انقلاب که به تازگی مرزهای فرانسه و بلژیک را درنوردیده است، در شب یوم الله نه دی در شبکه صهینویستی کیش با حضور جکی جان بازیگر یهودی_ بهایی اقدام به پخش تصاویر ضد اسلامی و انقلابی کرده‌اند. لذا خواسته تمام آحاد انقلابی است که عوامل این حرکت شنیع به مفسد فی الارض محکوم شده و سریعا به سزای عمل ضد دینی خود برسند». ...
  • گزارش تخلف

آرش داستانی، نمادی از من و شماست. ما همه آرشیم

حافظ آرش است؛ او تفکر عمیق ایرانی را از لابه‌لای سرود‌های آسمانی‌اش جای می‌دهد تا همه بدانند ما اهل تفکر بوده‌ایم. سعدی، آرش است؛ جهان را در می‌نوردد و توشه بر‌می‌چیند، یاد می‌گیرد. داستان‌های او مثل می‌شود تا همه بدانند جوانمردی را نباید کشت. بیهقی آرش است؛ او وجودش را در داستان حسنک می‌ریزد تا بدانیم و بخوانیم و عبرت بگیرم. دهخدا آرش است که از شهری کوچک برمی‌خیزد و در گوشه اتاقش مدادش را می‌‌تراشد، بر فیش‌‌های خود‌بریده واژه می‌نویسد و این مجموعه افتخار‌آمیز ایجاد می‌شود. شهریار آرش است؛ همه زیبایی‌‌های کودکی را در «حیدر‌بابا» می‌ریزد تا ما بدانیم چه مردم ساده‌دل و دوست‌ داشتنی هستیم. او به معشوقش می‌گوید «آمدی جانم به قربانت» تا ما عشق را فراموش نکنیم. ما مانای ایرانی را دست به دست می‌دهیم تا ایران ما همیشه سرفراز بماند؛ ما فرایرانی را با چنگ و دندان حفظ می‌کنیم. هرکداممان باید یک آرش و آرش‌پرور باشیم. ...
  • گزارش تخلف

فرهاد قنبری:

در خبرها آمده است که سال گذشته میلادی بیش از ششصد هزار ایرانی به خارج از کشور مهاجرت کرده‌اند. با این حساب اگر جمعیت ایران را هشتاد میلیون نفر در نظر بگیریم از هر صد و بیست و پنج ایرانی یک نفر سال گذشته کشور را ترک کرده است. البته میلیون‌ها نفر دیگر در آرزوی مهاجرت از ایران هستند و خود را به هر در و دیواری می‌زنند تا به طریقی چمدان خود را برداشته و بخت خود را در آسمان دیگری بجویند. ‌. اغلب مهاجرین ایرانی تفاوت عمده‌ای با مهاجرین سایر کشورهای خاورمیانه و آفریقا دارند. اکثریت مهاجرین افعانستان، عراق، یمن، سوریه و کشورهای شمال و مرکز آفریقا را جنگ زدگان و بی خانمانانی که برای سیر کردن شکم خود و خانواده هایشان دل به کوه و دریا سپرده‌اند یا قحطی زدگانی هستند که سفر را آخرین راه فرار از گرسنگی می‌بینند. اما عمده مهاجران ایرانی یا تحصیلکرده رشته‌های مختلف دانشگاهی مانند فلسفه، هنر، مهندسى و پزشکى، پرستاری و امثالهم هستند یا افراد صاحب سرمایه‌ای که زمانی نه چندان دور صاحب کارخانه و کارگاه و دفتر بازرگانی بوده‌اند. (افرادی که برای تربیت و دریافت تخصص آنها سالها از خزانه عمومی کشور هزینه شده است ...
  • گزارش تخلف

«من آمده‌ام بگویم که همیشه حق با مشتریه»

اشتباه نکنید این سخنان مدیر عامل شرکت سایپا یا ایران خودرو نیست، چرا که آنها هیچگاه از این سخنان نمی‌گوید. ایشان یکی از مسئولین دانشگاه ازاد است که در جمع مشتریان داغدار خود حاضر شده است …
  • گزارش تخلف

ده نمکی از اکران زود هنگام فیلم جدید خود با نام «زندانی‌ها» خبر داد …

مسعود ده نمکی (البته با الهام از سریال‌های مهران مدیری) با سه گانه اخراجی‌ها آغازگر ژانر نو و جدیدی در سینمای ایران بود که می‌توان از آن به ژانر «لودگی» نام برد. ده نمکی پس از اخراجی‌های یک (که تنها فیلم نسبتا قابل اعتنای اوست) در همه فیلم هایش این ژانر «لودگی ملهم از شوخی‌های به اصطلاح زیر لحافی» نهایت مسیر را پیمود و توانست با فروش‌های چند میلیاردی و رکورد شکن مسیر جدیدی را به سایر کاسبان سینما نشان دهد تا آنها هم با ساختن فیلم هایی بدون فیلمنامه و کارگردانی و بازیگری قابل اعتنا و صرفا با تاکید بر شوخی‌های مبتذل جنسی و ادا و اطورارهای مشمئز کننده دهها میلیارد پول مفت به اسم سینما و هنر به جیب بزنند …. به نظر ورود ده نمکی و امثال ده نمکی به عرصه هنر و سینما ضرر و آسیب بسیار بیشتری از فعالیت‌های ایشان در سایر عرصه‌های فرهنگی و دانشگاهی داشته است‌‌‌ …. کاش ایشان همچنان چماق را به دوربین ترجیح می‌دادند … ...
  • گزارش تخلف

فرهاد قنبری:. ایمان بیاوریم به آغاز فصل سرد

در میان سروده‌های فروغ فرخزاد شعر «ایمان بیاوریم به آغاز فصل سرد» جایگاه بالا و ویژه‌ای دارد …فروغ در سالهای جوانی و حدود نیم قرن پیش چنین شعر عمیقی را در نقد دنیای مدرن و انسان ذره گون شده و خودبین عصر مدرن می‌سراید …شعر با اعلام تنهایی، سردی و یاسی عمیق آغاز می‌شود، فروغ با اعلام تنهایی تحمیل شده دنیای سخت و سیمانی، از دست هایی که دیگر گرما و عشقی در خود ندارد، دستانی که انگار در کارخانه تولید شده و قدرت تاثیر گذاری خود را از دست داده سخن می‌گوید … «و این منم. زنی تنها. در آستانه فصلی سرد. در ابتدای درک هستی آلودهٔ زمین. و یأس ساده و غمناک آسمان. و ناتوانی این دستهای سیمانی». شاعر در ادامه با تلنگری یاس آلود از مرگ نجات دهنده سخن می‌گوید و هیچ کورسوی روشنی را تصویر نمی‌کند.. فروغ از وزش بادی سرد که سرها را در گریبان‌ها فرو برده غمگین و دلمرده است. فروغ از فروپاشی جهانی که تمام آرزوهای و رویاهای کودکی را در گودال سادگی دفن کردند شکوه می‌کند. ...
  • گزارش تخلف