نقش زبان در چهار نمایشنامه ساموئل بکت (۱)

نقش زبان در چهار نمایشنامه ساموئل بکت (۱)

این مقاله به بررسی زبان در چهار نمایشنامه ساموئل بکت “در انتظار گودو، دست آخر، آخرین نوار کراپ و صدای پا” می پردازد. این مقاله نحوه استفاده بکت از زبان، بالاخص جملات مقطع، تکرارها، مونولوگ ها، تعارضات و سکوت را مد نظر قرار داده است. همچنین در مورد عملکرد زبان در جوامع مدرن، تئاتر معناباخته، و نمایشنامه ها بحث می کند. به شکلی کاملا متناقض اما، نمایشنامه های او در تلاش اند تا با وجه نا گفتنی زبان ارتباط برقرار کنند.

کلمات کلیدی: زبان، ساموئل بکت، تئاتر معناباخته

مطلب را در این صفحات بخوانید🔽
http://www.aghrabe.com/ارتباط-و-سد-ارتباط-نقش-زبان-در-چهار-نما/

@linguisticsacademy