ایرج فاضل بخششی. سلام

ایرج فاضل بخششی
سلام
اشکال کانال ها در تلگرام این نیست که اگر نویسنده خودش را معرفی نکند نمی توان فهمید متن از کجا آمده است بنابراین من هم نمی دانم که اصالت متن چگونه است.
مورد دوم اینکه برداشت من از متن مانند شما نیست بلکه عدم توجه به سیر تکامل و تردید است بدون تردید ناصرالدین شاه و همراهانش دانش عکس برداری را درست توضیح ندادند و ملا هادی هم با توجه به فلسفه پایه ای افلاطونی در تعریف سایه و صاحب سایه بیشتر نگران فلسفه وجودی خدا بوده تا هنر عکاسی.
مورد سوم :این دیدار و گفتگو ( اگر رخ داده باشد و داستان نباشد) می خواهد بگوید حتی ممکن است بزرگان نیز در صورتیکه از یک زاویه دیگری به موردی نگاه کنند و یا چیزی را ندادند و با پافشاری بدون پژوهش کنند اشتباه می کنند این اصل شامل همه انسان ها است
مورد چلارم :فلسفه هم در طول تاریخ تغییر کرده است دیگر در دنیای امردز به زن براساس فلسفه افلاطون و به معلولین براساس فلسفه اسپارت ها نگاه نمی کند
خداانگاری بزرگترین مشکل ایرانی ها است چرا نباید ملا هادی اشتباه کند و از زاویه دیگری به یک مسئله نگاه کند در این مورد ویژه که صورت مسیله هم اشتباه تعریف شده بشو.
روی دیگر داستان هم این است اگر در قرن بیست ویکم هنوز بخواهیم با نگاه ملا هادی به فلسفه نگاه کنیم بنظر من کلاه مان پس معرکه است نگاه به جهان امروز با دید دورن پیش بدون تردید اشتباه است ملا هادی فلسفه ای دارد که بخشی از آن را می توان استفاده کرد و بخشی دیگر باید بازنگری شود و بخشی باید به فراموشی سپرده شود مشابه تمام فلسفه های که در چهار هزار سال گذشته شکل گرفته اند و از میان رفته اند و هر کدام در بازه زمانی خود در پیشرفت انسان ها و انسانیت بازیگر ارزشمند بوده اند