ماتیکانداستان 📚 داستاننویسان و دوستداران داستان 📢ماتیکانداستان را به شیفتگان فرهنگِ ایرانزمین معرفی کنید 📢📢محتوای مطالب، نظر نویسندگان آن است و ممکن است با دیدگاه گردانندگان ماتیکانداستان همسو نباشد. ارتباط با مدیر کانال @vahidhosseiniirani ماتیکانداستان ۱۵:۵۴ ۱۳۹۵/۰۳/۲۲ 📢کتاب "روزنامه خاطرات ناصرالدّینشاه" (ربیعالثانی 1309- صفر 1310 قمری) به کوشش نسرین خ 📢کتاب «روزنامه خاطرات ناصرالدینشاه» (ربیعالثانی ۱۳۰۹- صفر ۱۳۱۰ قمری) به کوشش نسرین خلیلی و مجید عبدامین روانه بازار نشر شد …📜 سندی تاریخی با حال و هوای رمانی ادبی👇👇👇 ماتیکانداستان ۱۴:۳۴ ۱۳۹۵/۰۳/۲۲ سعید تشکری: داستاننویس ما درسردرگمی بغرنجی بسرمیبرد! آثار داستانی آدرس ندارد یک آپارتمان، یک کوچه بادرخت یاحتی دورتر. این بیآدرسی ورفتن به نقاط خیالی برای آثارداستانی ذهنیتزایی وعدم حقیقت میسازد/قدس ماتیکانداستان ۱۴:۱۸ ۱۳۹۵/۰۳/۲۲ فاطمه خلخالی استاد: بیشتر نقدهایی که در رسانهها با آن برخورد میکنیم، محتوایی است، گاهی حتی این نقد محتوایی، به آن معنا که از روی نقد حرفهای، کاری خلاقانه است و به کشف رمز و راز محتوایی و ساختاری داستان میپردازد. این نوع نقد با دادن نظریه مبتنی بر مبانی روز داستاننویسی، نه تنها به صاحب اثر در شناخت نقاط قوت و ضعف اثرش کمک میکند که برای سایر نویسندگان نیز، مسیر را بازمیکند. (منبع: روزنامه قدس). ... ماتیکانداستان ۱۴:۱۸ ۱۳۹۵/۰۳/۲۲ فاطمه خلخالی استاد: بیشتر نقدهایی که در رسانهها با آن برخورد میکنیم، محتوایی و خلاصه داستان و برداشت شخصی است! این که نقد نمیشود!. ماتیکانداستان ۱۳:۴۲ ۱۳۹۵/۰۳/۲۲ محمد حسینی: ویراستار صبور است واین ویژگی باعث میشود آدم به برخی ویراستارهای پرسروصدا شک کند؛ ویراستار اهل جنجال وسروصدا نیست ویراستارهای بسیار بزرگی در کشور داریم که هیچکس حتی اسمشان رانمیداند/ایبنا ماتیکانداستان ۰۱:۰۳ ۱۳۹۵/۰۳/۲۲ دکتر غلامحسین ابراهیمی دینانی: خیال به گونه ایست که اگر در را ببندید، از پنجره میآید اگر پنجره، بسته باشد، از دیوار میآید، از فوق میآید، از ذیل میآید، از یمین و از یسار. قلمرو خیال، یک گسترهی غیرمتناهی است که اندیشهی آدمی را نشان میدهد. انسان میتواند با خیال، پروازهای زیادی داشته باشد. شاید اگر خیال نبود، انسان، متوقف میشد. شاید اگر خیال نبود، عقل، چندان پیشرفت نمیکرد. نمیخواهم بگویم عقل، خیال است. عقل، خیال نیست ولی گاه میتواند بر مرکب خیال، سوار شود و تا حدی پیش برود و متوقف شود. عقل، ترمز دارد ولی خیال، ترمز ندارد و بسیار تندروست.. 📖 کتاب سرشت و سرنوشت، دکتر ابراهیمی دینانی، صفحه ۱٣۰. ... ماتیکانداستان ۰۰:۵۷ ۱۳۹۵/۰۳/۲۲ آدم ممکن است دلش برای چیزی تنگ شود که هیچ وقت نداشته؛ ممکن است برای چیزی که نداشته سوگواری کند …دختری در قطار؛ پائولا هاوکینز؛ مهر ماتیکانداستان ۲۳:۰۴ ۱۳۹۵/۰۳/۲۱ عکسی در شبکههای مجازی منتشر شده که امیر نوری و علی مشهدی، صاحبان دو نام مشهور سینما و تلویزیون ایران را در جمع مدافعان حرم در حوا ماتیکانداستان ۲۱:۵۶ ۱۳۹۵/۰۳/۲۱ شماره ٣۰ مجله شبکه آفتاب منتشر شده است مرورگر شما از ویدیو پشتیبانی نمیکند. Video file ( 04:18, 24.8 MB ) دانلود و مشاهده در تلگرام در این شماره دوستداران ادبیات داستانی میتوانند مطالبی از یا درباره جیکوبز، ا هنری، موپاسان، قاسم هاشمی نژاد و … بخوانند. ماتیکانداستان ۱۹:۴۹ ۱۳۹۵/۰۳/۲۱ 👆👆👆فلسفه کانت از رامین جهانبگلو. جلسه یازدهم به همراه پرسش و پاسخ ماتیکانداستان ۱۷:۵۵ ۱۳۹۵/۰۳/۲۱ 📢داستان داستان است!. درباره «نگهبان تاریکی» نوشته مجید قیصری براتی گجوان: دستهبندیهای مرسوم جز آنکه نویسنده را ملزم به رعایت خطوط فرضی سبکها و گرایشات ادبی کند چیزی نیست و گاه جلوی خلاقیت لازم برای نویسنده را میگیرد. داستان در وهله اول باید داستان باشد و چیزی برای مخاطب به ارمغان بیاورد و هر متن ادبی نیز داستان نیست. نگاه متفاوت به حوادث تاریخی هم چیز بدی نیست اما الزاما باید ماحصل کار داستان باشد چرا که داستان، داستان است. «نگهبان تاریکی» مجید قیصری یک نمونه از نگاه متفاوت به مقوله جنگ است که نویسنده در آن سعی در ابراز حوادث نادیده و ناخوانده جنگ داشته است. نگاه به جهان داستانی مجید قیصری در «نگهبان تاریکی» این نگاه را بارور میسازد که حوادث سالهای جنگ هنوز هم در دل خود حرفهای ناگفته بسیاری دارد. اما اینکه چگونه بیان شود هنوز که هنوز است جای سوال است. آیا هر موضوع توانایی بالقوه داستان شدن را دارد؟ به پاسخ این پرسش کمی باید با تردید نگاه کرد. با نگاهی ریزبینانه به مقوله زبان و روایت در «نگهبان تاریکی» به این نکته میتوان دست یافت که زبان اثر و روایت آن دچار التهاب و اضطراب متنی. ... ماتیکانداستان ۱۷:۴۶ ۱۳۹۵/۰۳/۲۱ رودکی ۱٨۱ منتشر شد. شماره جدید هفتهنامه رودکی.. شماره ۱٨۱ هفتهنامه رودکی منتشر شد تصویر جلد این شماره به مصاحبهای محیطزیستی با دکتر علیاصغر مصلح با عنوان «بحران محیطزیستی حاصل آشفتگی فرهنگی ست» اختصاص یافته است. مصلح در این گفتگو با طرح این پرسش که حداقل ایرانیان ده هزار سال در این اقلیم زندگی کردهاند و چنین مشکلاتی پیش نیامده بود، حال ما چه کردهایم که در عرض سه چهار دهه یا حداکثر هفتاد سال این همه مصیبت به بار آوردهایم؛ کوشیده است تا دلایل فرهنگی و اجتماعی این امر را توضیح دهد. بخش اقتصادی، با دکتر مهدی تقوی با عنوان «بازار هنر بنگاه زودبازده است» مصاحبه شده است. او در بخشی از این گفتگو آورده است: «اقتصاد بیمار، پولدار بیمار تولید میکند. یک زمانی هست که قشر متمول یک جامعه، افراد با فرهنگ و یا دغدغه دار فرهنگ و هنر هستند. اما وقتی در جامعهای بخش عمدهای از این قشر حتی سواد ابتدایی هم ندارند، کجا میتواند مخاطب محصول فرهنگی باشد؟» در مطلب اقتصادی دیگر این شماره، امین دلیری مدیر عامل سازمان جمعآوری و فروش اموال تملیکی، درباره واگذاریها و اموال مصادرهای و نیز تکلیف مالکیتهای معنوی در این فرایندها به چالش کشیده شده است. در بخش کتاب نیز محمد اللهیاری معاون ت ... ماتیکانداستان ۱۷:۴۲ ۱۳۹۵/۰۳/۲۱ رودکی ۱٨۱ منتشر شد.. شماره جدید هفتهنامه رودکی.. 👇👇👇 ماتیکانداستان ۰۱:۳۷ ۱۳۹۵/۰۳/۲۱ برشی از مستند بی بی سی انگلیسی درباره طلبه همجنسباز فراری که اخیرن به ترکیه پناهنده شده مرورگر شما از ویدیو پشتیبانی نمیکند. Video file ( 06:26, 26.6 MB ) دانلود و مشاهده در تلگرام او برای همجنسبازان خطبه عقد میخواند!!!. ماتیکانداستان ۰۰:۴۸ ۱۳۹۵/۰۳/۲۱ شماره ۶ و ٧ (بهار ٩۵) دوماهنامه ادبیات داستانی «برگ هنر» باپرونده ویژه ماریو بارگاس یوسا ومطالبی از فدریکو گارسیا لورکا، احمد شامل ماتیکانداستان ۰۰:۲۵ ۱۳۹۵/۰۳/۲۱ 📢مخاطب هنر بورخس را تأیید میکند اما چیز زیادی از او نمیگیرد کوثری: من آن جذابیتهایی که در فوئنتس و یوسا میبینم در او ([بورخس]) نمیبینم. او آدمی است که آنچنان در درون خودش رفته و تار در تار تنیده که مخاطب چیز زیادی از او نمیگیرد، اگرچه ناگزیر هنرش را تأیید میکند. اینکه تو سیاسی نباشی یک چیز است و اینکه اصلن پشتت را بکنی به واقعیات زندگی چیز دیگری است. رمان در هر حال از انسان میگوید و هر نویسندهای از انسان بوم خودش میگوید. (منبع: مجله برگ هنر، بهار ٩۵، شماره ۶ و ٧). ... ماتیکانداستان ۲۳:۱۲ ۱۳۹۵/۰۳/۲۰ راضیه تجار: رمان «پایان یک نقش» نوشته جلال توکلی بخشی از واقعیتهای موجود جامعه اسراییل را از قالب خشک و تکراری خارج، و در قالب رما ماتیکانداستان ۲۳:۰۰ ۱۳۹۵/۰۳/۲۰ ✒گاهی ایدهها سر زا میمیرند.. 📜توصیههای نویسندگی هوشنگ مرادی کرمانی.. 📒کی به نوشتن فکر میکنید؟ فصل خاصی؟ در شرایط روحی خاصی؟. همیشه؟ هروقت بیاید …. 📖هر وقت بیاید. البته معمولا تابستانها فکر میکنم و زمستانها مینویسم. وقتی مینویسم سرما را احساس نمیکنم!. 📒ایده برای شما چطور به و جود میآید؟ به دنبال آن میروید و آن را خلق میکنید؟ ... ماتیکانداستان ۲۲:۴۲ ۱۳۹۵/۰۳/۲۰ پانتهآ بهرام: خابیر ماریاس در همه بخشهای «قلبی به این سپیدی» به تغییر جهان انسانی توجه میکند که گویی از چیزی در دوردستها میتر رمان ریتم سریع و پرکششی دارد (ایبنا). ماتیکانداستان ۱۷:۰۶ ۱۳۹۵/۰۳/۲۰ 📃داستانک/.. پروانه میدود و میدود تا به ماه برسد اما ناگهان در راه پروانهی دیگری را میبیند و از او میپرسد: شما میدانید ماه کجاست؟. پروانه میگوید:. نه! اما این را میدانم که تا حالا هیچ پروانهای به آنجا نرفته است …✒غزل شیردل؛ نه ساله. ‹ 172 173 174 175 176 177 178 ›
ماتیکانداستان ۱۵:۵۴ ۱۳۹۵/۰۳/۲۲ 📢کتاب "روزنامه خاطرات ناصرالدّینشاه" (ربیعالثانی 1309- صفر 1310 قمری) به کوشش نسرین خ 📢کتاب «روزنامه خاطرات ناصرالدینشاه» (ربیعالثانی ۱۳۰۹- صفر ۱۳۱۰ قمری) به کوشش نسرین خلیلی و مجید عبدامین روانه بازار نشر شد …📜 سندی تاریخی با حال و هوای رمانی ادبی👇👇👇
ماتیکانداستان ۱۴:۳۴ ۱۳۹۵/۰۳/۲۲ سعید تشکری: داستاننویس ما درسردرگمی بغرنجی بسرمیبرد! آثار داستانی آدرس ندارد یک آپارتمان، یک کوچه بادرخت یاحتی دورتر. این بیآدرسی ورفتن به نقاط خیالی برای آثارداستانی ذهنیتزایی وعدم حقیقت میسازد/قدس
ماتیکانداستان ۱۴:۱۸ ۱۳۹۵/۰۳/۲۲ فاطمه خلخالی استاد: بیشتر نقدهایی که در رسانهها با آن برخورد میکنیم، محتوایی است، گاهی حتی این نقد محتوایی، به آن معنا که از روی نقد حرفهای، کاری خلاقانه است و به کشف رمز و راز محتوایی و ساختاری داستان میپردازد. این نوع نقد با دادن نظریه مبتنی بر مبانی روز داستاننویسی، نه تنها به صاحب اثر در شناخت نقاط قوت و ضعف اثرش کمک میکند که برای سایر نویسندگان نیز، مسیر را بازمیکند. (منبع: روزنامه قدس). ...
ماتیکانداستان ۱۴:۱۸ ۱۳۹۵/۰۳/۲۲ فاطمه خلخالی استاد: بیشتر نقدهایی که در رسانهها با آن برخورد میکنیم، محتوایی و خلاصه داستان و برداشت شخصی است! این که نقد نمیشود!.
ماتیکانداستان ۱۳:۴۲ ۱۳۹۵/۰۳/۲۲ محمد حسینی: ویراستار صبور است واین ویژگی باعث میشود آدم به برخی ویراستارهای پرسروصدا شک کند؛ ویراستار اهل جنجال وسروصدا نیست ویراستارهای بسیار بزرگی در کشور داریم که هیچکس حتی اسمشان رانمیداند/ایبنا
ماتیکانداستان ۰۱:۰۳ ۱۳۹۵/۰۳/۲۲ دکتر غلامحسین ابراهیمی دینانی: خیال به گونه ایست که اگر در را ببندید، از پنجره میآید اگر پنجره، بسته باشد، از دیوار میآید، از فوق میآید، از ذیل میآید، از یمین و از یسار. قلمرو خیال، یک گسترهی غیرمتناهی است که اندیشهی آدمی را نشان میدهد. انسان میتواند با خیال، پروازهای زیادی داشته باشد. شاید اگر خیال نبود، انسان، متوقف میشد. شاید اگر خیال نبود، عقل، چندان پیشرفت نمیکرد. نمیخواهم بگویم عقل، خیال است. عقل، خیال نیست ولی گاه میتواند بر مرکب خیال، سوار شود و تا حدی پیش برود و متوقف شود. عقل، ترمز دارد ولی خیال، ترمز ندارد و بسیار تندروست.. 📖 کتاب سرشت و سرنوشت، دکتر ابراهیمی دینانی، صفحه ۱٣۰. ...
ماتیکانداستان ۰۰:۵۷ ۱۳۹۵/۰۳/۲۲ آدم ممکن است دلش برای چیزی تنگ شود که هیچ وقت نداشته؛ ممکن است برای چیزی که نداشته سوگواری کند …دختری در قطار؛ پائولا هاوکینز؛ مهر
ماتیکانداستان ۲۳:۰۴ ۱۳۹۵/۰۳/۲۱ عکسی در شبکههای مجازی منتشر شده که امیر نوری و علی مشهدی، صاحبان دو نام مشهور سینما و تلویزیون ایران را در جمع مدافعان حرم در حوا
ماتیکانداستان ۲۱:۵۶ ۱۳۹۵/۰۳/۲۱ شماره ٣۰ مجله شبکه آفتاب منتشر شده است مرورگر شما از ویدیو پشتیبانی نمیکند. Video file ( 04:18, 24.8 MB ) دانلود و مشاهده در تلگرام در این شماره دوستداران ادبیات داستانی میتوانند مطالبی از یا درباره جیکوبز، ا هنری، موپاسان، قاسم هاشمی نژاد و … بخوانند.
ماتیکانداستان ۱۷:۵۵ ۱۳۹۵/۰۳/۲۱ 📢داستان داستان است!. درباره «نگهبان تاریکی» نوشته مجید قیصری براتی گجوان: دستهبندیهای مرسوم جز آنکه نویسنده را ملزم به رعایت خطوط فرضی سبکها و گرایشات ادبی کند چیزی نیست و گاه جلوی خلاقیت لازم برای نویسنده را میگیرد. داستان در وهله اول باید داستان باشد و چیزی برای مخاطب به ارمغان بیاورد و هر متن ادبی نیز داستان نیست. نگاه متفاوت به حوادث تاریخی هم چیز بدی نیست اما الزاما باید ماحصل کار داستان باشد چرا که داستان، داستان است. «نگهبان تاریکی» مجید قیصری یک نمونه از نگاه متفاوت به مقوله جنگ است که نویسنده در آن سعی در ابراز حوادث نادیده و ناخوانده جنگ داشته است. نگاه به جهان داستانی مجید قیصری در «نگهبان تاریکی» این نگاه را بارور میسازد که حوادث سالهای جنگ هنوز هم در دل خود حرفهای ناگفته بسیاری دارد. اما اینکه چگونه بیان شود هنوز که هنوز است جای سوال است. آیا هر موضوع توانایی بالقوه داستان شدن را دارد؟ به پاسخ این پرسش کمی باید با تردید نگاه کرد. با نگاهی ریزبینانه به مقوله زبان و روایت در «نگهبان تاریکی» به این نکته میتوان دست یافت که زبان اثر و روایت آن دچار التهاب و اضطراب متنی. ...
ماتیکانداستان ۱۷:۴۶ ۱۳۹۵/۰۳/۲۱ رودکی ۱٨۱ منتشر شد. شماره جدید هفتهنامه رودکی.. شماره ۱٨۱ هفتهنامه رودکی منتشر شد تصویر جلد این شماره به مصاحبهای محیطزیستی با دکتر علیاصغر مصلح با عنوان «بحران محیطزیستی حاصل آشفتگی فرهنگی ست» اختصاص یافته است. مصلح در این گفتگو با طرح این پرسش که حداقل ایرانیان ده هزار سال در این اقلیم زندگی کردهاند و چنین مشکلاتی پیش نیامده بود، حال ما چه کردهایم که در عرض سه چهار دهه یا حداکثر هفتاد سال این همه مصیبت به بار آوردهایم؛ کوشیده است تا دلایل فرهنگی و اجتماعی این امر را توضیح دهد. بخش اقتصادی، با دکتر مهدی تقوی با عنوان «بازار هنر بنگاه زودبازده است» مصاحبه شده است. او در بخشی از این گفتگو آورده است: «اقتصاد بیمار، پولدار بیمار تولید میکند. یک زمانی هست که قشر متمول یک جامعه، افراد با فرهنگ و یا دغدغه دار فرهنگ و هنر هستند. اما وقتی در جامعهای بخش عمدهای از این قشر حتی سواد ابتدایی هم ندارند، کجا میتواند مخاطب محصول فرهنگی باشد؟» در مطلب اقتصادی دیگر این شماره، امین دلیری مدیر عامل سازمان جمعآوری و فروش اموال تملیکی، درباره واگذاریها و اموال مصادرهای و نیز تکلیف مالکیتهای معنوی در این فرایندها به چالش کشیده شده است. در بخش کتاب نیز محمد اللهیاری معاون ت ...
ماتیکانداستان ۰۱:۳۷ ۱۳۹۵/۰۳/۲۱ برشی از مستند بی بی سی انگلیسی درباره طلبه همجنسباز فراری که اخیرن به ترکیه پناهنده شده مرورگر شما از ویدیو پشتیبانی نمیکند. Video file ( 06:26, 26.6 MB ) دانلود و مشاهده در تلگرام او برای همجنسبازان خطبه عقد میخواند!!!.
ماتیکانداستان ۰۰:۴۸ ۱۳۹۵/۰۳/۲۱ شماره ۶ و ٧ (بهار ٩۵) دوماهنامه ادبیات داستانی «برگ هنر» باپرونده ویژه ماریو بارگاس یوسا ومطالبی از فدریکو گارسیا لورکا، احمد شامل
ماتیکانداستان ۰۰:۲۵ ۱۳۹۵/۰۳/۲۱ 📢مخاطب هنر بورخس را تأیید میکند اما چیز زیادی از او نمیگیرد کوثری: من آن جذابیتهایی که در فوئنتس و یوسا میبینم در او ([بورخس]) نمیبینم. او آدمی است که آنچنان در درون خودش رفته و تار در تار تنیده که مخاطب چیز زیادی از او نمیگیرد، اگرچه ناگزیر هنرش را تأیید میکند. اینکه تو سیاسی نباشی یک چیز است و اینکه اصلن پشتت را بکنی به واقعیات زندگی چیز دیگری است. رمان در هر حال از انسان میگوید و هر نویسندهای از انسان بوم خودش میگوید. (منبع: مجله برگ هنر، بهار ٩۵، شماره ۶ و ٧). ...
ماتیکانداستان ۲۳:۱۲ ۱۳۹۵/۰۳/۲۰ راضیه تجار: رمان «پایان یک نقش» نوشته جلال توکلی بخشی از واقعیتهای موجود جامعه اسراییل را از قالب خشک و تکراری خارج، و در قالب رما
ماتیکانداستان ۲۳:۰۰ ۱۳۹۵/۰۳/۲۰ ✒گاهی ایدهها سر زا میمیرند.. 📜توصیههای نویسندگی هوشنگ مرادی کرمانی.. 📒کی به نوشتن فکر میکنید؟ فصل خاصی؟ در شرایط روحی خاصی؟. همیشه؟ هروقت بیاید …. 📖هر وقت بیاید. البته معمولا تابستانها فکر میکنم و زمستانها مینویسم. وقتی مینویسم سرما را احساس نمیکنم!. 📒ایده برای شما چطور به و جود میآید؟ به دنبال آن میروید و آن را خلق میکنید؟ ...
ماتیکانداستان ۲۲:۴۲ ۱۳۹۵/۰۳/۲۰ پانتهآ بهرام: خابیر ماریاس در همه بخشهای «قلبی به این سپیدی» به تغییر جهان انسانی توجه میکند که گویی از چیزی در دوردستها میتر رمان ریتم سریع و پرکششی دارد (ایبنا).
ماتیکانداستان ۱۷:۰۶ ۱۳۹۵/۰۳/۲۰ 📃داستانک/.. پروانه میدود و میدود تا به ماه برسد اما ناگهان در راه پروانهی دیگری را میبیند و از او میپرسد: شما میدانید ماه کجاست؟. پروانه میگوید:. نه! اما این را میدانم که تا حالا هیچ پروانهای به آنجا نرفته است …✒غزل شیردل؛ نه ساله.