ماتیکانداستان 📚 داستاننویسان و دوستداران داستان 📢ماتیکانداستان را به شیفتگان فرهنگِ ایرانزمین معرفی کنید 📢📢محتوای مطالب، نظر نویسندگان آن است و ممکن است با دیدگاه گردانندگان ماتیکانداستان همسو نباشد. ارتباط با مدیر کانال @vahidhosseiniirani ماتیکانداستان ۱۴:۴۵ ۱۳۹۴/۱۱/۱۸ … نه، همه درد بود. دردی به خاک آلوده دردی که دیگر جان را نمیآزارد، کرخ میکند، جان را بدل به کلوخ میکند. آدم را از بیرون جدا میکند. بر میکند. می برد. دیگر چیزی را حس نمیکند. چون او، خود درد شده است. تن سمی، نیش مار را پس میزند. محمود دولت آبادی _ عقیل عقیل ... ماتیکانداستان ۱۴:۳۹ ۱۳۹۴/۱۱/۱۸ 🔵 بخش «گفتوگوی ماه» این شماره از ماهنامه ۲۴ با حضور ابوالحسن داوودی، رسول صدرعاملی و رضا کیانیان تشکیل شد در این نشست که به بررسی مسالهی «ستارهها» در سینمای ایران پرداخته، صحبتهای جالبی مطرح شد. رضا کیانیان در این گفتوگو بر این نکته تاکید کرد که سینمای ایران کمبود بازیگر ندارد، بلکه محدودیتها و ملاحظات غیرسینمایی مطرح است. او معتقد است که در درجهی اول فیلمهایی موفقند که فقط برای مخاطب ساخته میشود و فیلم هایی که از ستارهها برای پرفروش شدن استفاده میکنند، در درجه دوم موفقیت قرار دارند.. 🔸 کیانیان در ادامهی گفتوگو تحلیل جالبی از سینمای ایران ارائه داد. او میگوید: «مدیران سابق میخواستند سینمای ایران را با یک تئوری آمریکایی نابود کنند.» او در توضیح این مطلب با طرح این سوال که چرا سینمای ایران در دانشگاههای معتبر دنیا تدریس میشود به این نکته اشاره میکند که سینمای ایران تنها آلترناتیو مقابل سینمای آمریکا است. سینمای آمریکا به راحتی توانست سینماهای انگلستان، فرانسه، ایتالیا، آلمان، ژاپن و دیگر کشورها را نابود کند و از لحاظ اقتصادی آنها را به ساخت فیلم بر اساس فرمول آمریکایی وابسته کرد. اما سینمای ایران تنها سینمایی بود که مجبور نبود با فرمول آمریکایی فیلم بسازد. کیانیان با اشاره ... ماتیکانداستان ۱۴:۳۹ ۱۳۹۴/۱۱/۱۸ 🔶 رضا کیانیان: امروز دیگر ستارهها فروش فیلم را تضمین نمیکنند گفتگوی «همشهری سینما ۲۴» با رضا کیانیان … ماتیکانداستان ۱۴:۳۸ ۱۳۹۴/۱۱/۱۸ حرفهای درگوشی!. جشنواره فیلم فجر ماتیکانداستان ۱۴:۳۸ ۱۳۹۴/۱۱/۱۸ ❌فیلمهای منتخب مردمی تا روز ششم جشنواره / ترکیب صدرنشینها بدون تغییر ماند آرای فیلمهای منتخب مردمی جشنواره فجر در روز ششم در حالی اعلام شد که نسبت به روز گذشته هیچ تغییری نداشته و پنج فیلم محبوب مردم همچنان «ابد و یک روز»، «اژدها وارد میشود»، «ایستاده در غبار»، «بادیگارد» و «بارکد» هستند …خانه سینما که مسئولیت شمارش آرای مردمی فیلمهای جشنواره فجر را به عهده دارد برای روز روز ششم جشنواره نام ۵ فیلم محبوب از نظر مردم را به ترتیب حروف الفبا اعلام کرد. «ابد و یک روز» به کارگردانی سعید روستایی، «اژدها وارد میشود» ساخته مانی حقیقی، «ایستاده در غبار» محمد حسین مهدویان، «بادیگارد» کاری از ابراهیم حاتمیکیا و «بارکد» به کارگردانی مصطفی کیایی فیلمهای منتخب از نگاه مردم تا روز ششم جشنواره فجر هستند …پیش از این «لانتوری» رضا درمیشیان توانسته بود در چند روز جزوی از پنج فیلم منتخب مردمی قرار بگیرد، اما از روز پنجم جشنواره دیگر از جمع پنج فیلم صدرنشین بیرون ماند … ... ماتیکانداستان ۱۳:۲۷ ۱۳۹۴/۱۱/۱۸ ادوارد مورگان فورستر؛ ۱۹۷۰-۱۸۷۹ ماتیکانداستان ۱۳:۲۷ ۱۳۹۴/۱۱/۱۸ ادوارد مورگان فورستر، زاده ۱ ژانویه ۱۸۷۹ درلندن، درگذشته ۷ ژوئن ۱۹۷۰ در کاونتری، رمانویس، منتقد ادبی و اجتماعی انگلیسی بود …ادوارد در سال ۱۸۸۰ پدرش که معمار بود بر اثر بیماری سل درگذشت. از آن زمان، فورستر که هنوز دو ساله نشده بود، توسط مادرش بزرگ شد. در سال ۱۸۹۳ به عنوان دانشآموز روزانه وارد مدرسه تورنبریج شد. در سال ۱۸۹۷ وارد کینگز کالج کمبریج شد. در آنجا احساس آزادی کرد و از آن لذت برد. برای نخستین بار توانست تمایلات فکری خویش را دنبال کند. چندی بعد به عضویت گروهی به نام حواریون درآمد که از دانشجویان لیسانسی تشکیل شده بود که با یکدیگر به بحث درمورد موضوعهای فلسفی و ادبی میپرداختند …فورستر پس از اتمام دانشگاه، تصمیم گرفت که به طور جدی به نوشتن بپردازد. در سال ۱۹۰۱ همراه با مادرش به ایتالیا و یونان سفر کرد. این سفرها الهامبخش دو رمان اول او شدند. ... ماتیکانداستان ۱۳:۰۶ ۱۳۹۴/۱۱/۱۸ نقد ترجمۀ «عقاید یک دلقک»، نوشتۀ هاینریش بل، ترجمۀ محمد اسماعیلزاده. دانیال اسحاقپور،، شمارۀ ۶، ▶️ ماتیکانداستان ۱۲:۳۲ ۱۳۹۴/۱۱/۱۸ انجمن ماتیکان داستان.. برای حمایت از ما کانال را به دیگران معرفی کنید انتشار داستانها و خبرهای شما و تماس با مدیر کانال:. شماره تماس: ۰۹۳۶۰۴۸۶۵۵۹. لطفن در گروهها به اشتراک بگذارید ماتیکانداستان ۱۲:۲۸ ۱۳۹۴/۱۱/۱۸ تولستوی و چخوف.. چخوف برای گندیچ تعریف کرد: «تولستوی به خاطر بیماری نمیتوانست از بستر بیرون بیاید درمورد خیلی چیزها حرف زدیم از جمله من و آثارم. درنهایت وقتی میخواستم خداحافظی کنم دست مرا گرفت و گفت: «مرا برای وداع ببوس!» وقتی خم شدم تا گونهام را ببوسد در گوشم با صدای پرانرژی مردی کهنسال گفت: «میدانی از نمایشنامههایت متنفر هستم. شکسپیر نویسنده بدی بود و به نظرم نمایشنامههای تو بدتر هستند. همین.»». گندیچ همچنین اشاره میکند با اینکه تولستوی علاقه خاصی به چخوف داشت، اما با نمایشنامههای او رابطه خوبی نداشت و یک بار به چخوف گفت: «نمایشنامهنویس باید دست تماشاچی را بگیرد و او را به مسیری ببرد که خودش میخواهد. حالا من با شخصیتهای تو کجا میروم؟ به سمت مبلی در پذیرایی، چون شخصیتهایت جای دیگری برای رفتن ندارند.». طبق گفته گندیچ، دو نویسنده بزرگ روسیه به این حرف میخندند، اما چخوف بعدا نزد دوستش اعتراف میکند: «وقتی دارم نمایشنامه جدیدی مینویسم و میخواهم شخصیت را از صحنه بیرون ببرم، حرفهای لو نیکولائوویچ (تولستوی) را به یاد میآورم و فکر میکنم شخصیت کجا میرود، هم دلم میخواهد بخندم و هم عصبانی میشوم.». ماتیکان داستان ... ماتیکانداستان ۱۲:۲۶ ۱۳۹۴/۱۱/۱۸ «یک روز» تلخ تا «ابد» شیرین نگاهی به فیلم «ابد و یک روز» ساخته سعید روستایی …عباس رجب سلمانی: «ابد و یک روز»، داستان معمولی ای را روایت میکند که معمولی نیست. «ابد و یک روز» داستان روزگار معمول خانوادهای را بازگو میکندکه درگیر ماجراهای هستند که گرد یک ماجرای اصلیتر میچرخد. اعتیاد و فروش مواد مخدر بهانهای است که سعید روستایی بتواند قصهی آدمهایی را بیان کند که همین نزدیکیها دچار درد زنده ماندن هستند و برای رهایی از آن حاضرند از هنجارهایی که خود در آن گرفتارند، بگریزند. از مادری که برای رهایی از درد حاضر میشود تریاک جوشانده به پهلوی خود بمالد، گرفته تا دختری که برای رهاندن بقیه اعضای خانواده حاضر است تن به ازدواجی ناخواسته دهد. «ابد و یک روز» پر است از گرفتگیها و گرفتاری هایی که گاه گلوی مخاطب خود را در شکل بغضی میگیرد؛ و پر است از آدمهایی گرفته که هر کدام راهی برای هموار کردن مسیر پر تلاطم زندگیشان در پیش میگیرند. روستایی در اثر خود روایتی تلخ و شیرین از داستانی تلخ ساخته است که شاید قشری از جامعهی ما با آن درگیر باشد. او توانسته به خوبی قصهاش را با زبانی طنازانه شیرین کند و مخاطبش را گاه بخنداند و گاه ... ماتیکانداستان ۱۲:۲۲ ۱۳۹۴/۱۱/۱۸ مگذار که عشق، به عادت دوست داشتن تبدیل شود! مگذار که حتی آب دادن گلهای باغچه، به عادت آب دادن گلهای باغچه تبدیل شود!. عشق، عادت به دوست داشتن و سخت دوست داشتن دیگری نیست، پیوسته نوکردن خواستنیست که خود، پیوسته، خواهان نو شدن است، و دیگرگون شدن. تازگی، ذات عشق است، و طراوت، بافت عشق. چگونه میشود تازگی و طراوت را از عشق گرفت، و عشق، همچنان، عشق بماند؟ … … …. نادر ابراهیمی- یک عاشقانه آرام. ... ماتیکانداستان ۱۲:۰۵ ۱۳۹۴/۱۱/۱۸ همایش بین المللی ادبیات و سینما.. دانشکده زبانها و ادبیات خارجی؛ دانشگاه تهران ظهور سینما در اوایل سده ی اخیر به تدریج به تعاملی نزدیک میان ادبیات و سینما انجامید. سینما و ادبیات در عین تفاوتهای مشهودی که دارند، به یکدیگر مربوطند، چنان که اکنون سینما میتواند نقشی کلیدی در شناساندن و رواج متون ادبی، اعم از رمان و نمایشنامه، ایفا کند. نه تنها ادبیات مدرن و پسامدرن منبعی غنی برای موضوعات و مضامین سینما بوده، بلکه نوشته های کهن به ویژه داستانهای کتاب مقدس و اساطیر نیز به طور گسترده مورد استفاده ی کارگردانان قرار گرفته اند. این همایش به عنوان نخستین کنفرانس تخصصی حول محوریت ادبیات و سینما، توجه پژوهشگران و فرهیختگان کشورهای سراسر دنیا را جلب میکند تا به تبادل آرا بپردازند و دیدگاههای تخصصی خود را در زمینه ی گوناگونی، چندسویگی و جنبه ی جهانی سینمای اقتباس ابراز کنند … ماتیکان داستان ... ماتیکانداستان ۱۱:۲۸ ۱۳۹۴/۱۱/۱۸ میترسند از دل انجمن صنفی مترجمان؛ کانون نویسندگان سربرآورد. چرا انجمن صنفی مترجمان پا نگرفت؟ کیوانینژاد (مترجم) با اشاره به اینکه انجمن صنفی مترجمان قرار بود باری از روی دوش ما بردارد اما تنها به یک اتفاق خندهدار منجر شد …🖋 «دوشنبه». گزیدهی جستارها و رویدادهای ادبی در جهان. مجازی. 👇. ماتیکانداستان ۱۱:۲۸ ۱۳۹۴/۱۱/۱۸ چه کتابهایی بازبینی میشوند؟. مجازی 👇. ماتیکانداستان ۱۱:۲۸ ۱۳۹۴/۱۱/۱۸ شهرهای نامرئی به روایت تصویر. مجازی 👇. ماتیکانداستان ۱۱:۲۲ ۱۳۹۴/۱۱/۱۸ 📚 مروری بر مطالب جدیدترین شماره «همشهری سینما ۲۴» در کافه مجله. شماره ۷۲، بهمن ۱۳۹۴، ۵۰۰۰ تومان … ماتیکانداستان ۱۱:۲۲ ۱۳۹۴/۱۱/۱۸ 🔴 مروری گذرا بر هفتاد و دومین شماره «همشهری سینما ۲۴»؛ بهمن ۹۴ 🔹 هفتاد و دومین شمارهی ماهنامهی ۲۴ در بهمنماه در حالی درآمد که وارد هفتمین سال فعالیت خود شد …🔹بخش «سینمای ایران» این ماه، به سیوچهارمین جشنوارهی فیلم فجر اختصاص دارد. در این بخش، پس از نقل قولهای چهرههای سینمایی و تلویزیونی این ماه، گزارشی از فیلمهای در حال اکران جشنواره فجر نظیر «رگ خواب»، «بارکد»، «۵۰ کیلو آلبالو» و دیگر فیلمها آمده است. گفتوگوی این ماه نیز به در جمع ابوالحسن داوودی، رسول صدرعاملی و رضا کیانیان میگذرد. در آخر نیز گزارشی از سیوچهارمین جشنوارهی فیلم فجر میخوانیم …🔹مانند بخش پیشین، بخش «سینمای دنیا» با نقل قولهای «چهرههای ماه» آغاز میشود. با معرفی فیلمهایی نظیر «هشت نفرتانگیز»، «جنگهای ستارهای»، «کرید»، «اتاق» و دیگر فیلمها که روی پرده در حال اکراناند، در پروندهای جامع به بررسی «شرلوک هلمز» و خروجیهای این داستان پرداخته شده است …🔹صفحات بخش «راهنما» ی این ماه نیز به فیلمهای تلویزیون، معرفی چندین فیلم خارجی و چندین کتاب اختصاص دارد …. ... ماتیکانداستان ۱۱:۱۷ ۱۳۹۴/۱۱/۱۸ غریبه برمیگردی؟. (رمان خارجی). جان ای ریچمن. ترجمهی فرشاد شیرزادی. نشر آموت/ چاپ اول/ ۲۲۴ صفحه/ ۱۳۵۰۰ تومان. «غریبه برمیگردی» یک رمان وسترن است. در سال ۱۸۸۶ که در غرب امریکا هنوز سرزمینی وحشی و توسعه نیافته به حساب میآید، «ویلیام دین ریتر» به مدت سه سال منطقه «مونتانا» ی کوچک را ترک میکند تا بتواند یک کاوبوی واقعی باشد. پیشهای که قبلا در «وایونینگ» بزرگ آن را تجربه کرده بود. او دوران خوشبختیاش را در تگزاس میگذراند. مرد جوان از شمال به منطقهی تگزاس سفر میکند تا زندگی، پیشه و دوران دیگری را بگذراند اما در مزرعهای بزرگ، مشغول کار شده و در آن مزرعه با خانوادهای جدید آشنا میشود و در آنجا با دختری به نام «آن» روبه رو میشود. «آن» دختر جوانی است با ویژگیهای منحصر به فرد و چهرهای جذاب و شخصیتی قابل تأمل که …. ... ماتیکانداستان ۱۱:۱۱ ۱۳۹۴/۱۱/۱۸ شمارهی دو «هنروسینما» منتشر شده، نظرات خود را با ما در میان بگذارید یا از مجله عکس بگیرید و برای ما بفرستید artcinemamag ‹ 288 289 290 291 292 293 294 ›
ماتیکانداستان ۱۴:۴۵ ۱۳۹۴/۱۱/۱۸ … نه، همه درد بود. دردی به خاک آلوده دردی که دیگر جان را نمیآزارد، کرخ میکند، جان را بدل به کلوخ میکند. آدم را از بیرون جدا میکند. بر میکند. می برد. دیگر چیزی را حس نمیکند. چون او، خود درد شده است. تن سمی، نیش مار را پس میزند. محمود دولت آبادی _ عقیل عقیل ...
ماتیکانداستان ۱۴:۳۹ ۱۳۹۴/۱۱/۱۸ 🔵 بخش «گفتوگوی ماه» این شماره از ماهنامه ۲۴ با حضور ابوالحسن داوودی، رسول صدرعاملی و رضا کیانیان تشکیل شد در این نشست که به بررسی مسالهی «ستارهها» در سینمای ایران پرداخته، صحبتهای جالبی مطرح شد. رضا کیانیان در این گفتوگو بر این نکته تاکید کرد که سینمای ایران کمبود بازیگر ندارد، بلکه محدودیتها و ملاحظات غیرسینمایی مطرح است. او معتقد است که در درجهی اول فیلمهایی موفقند که فقط برای مخاطب ساخته میشود و فیلم هایی که از ستارهها برای پرفروش شدن استفاده میکنند، در درجه دوم موفقیت قرار دارند.. 🔸 کیانیان در ادامهی گفتوگو تحلیل جالبی از سینمای ایران ارائه داد. او میگوید: «مدیران سابق میخواستند سینمای ایران را با یک تئوری آمریکایی نابود کنند.» او در توضیح این مطلب با طرح این سوال که چرا سینمای ایران در دانشگاههای معتبر دنیا تدریس میشود به این نکته اشاره میکند که سینمای ایران تنها آلترناتیو مقابل سینمای آمریکا است. سینمای آمریکا به راحتی توانست سینماهای انگلستان، فرانسه، ایتالیا، آلمان، ژاپن و دیگر کشورها را نابود کند و از لحاظ اقتصادی آنها را به ساخت فیلم بر اساس فرمول آمریکایی وابسته کرد. اما سینمای ایران تنها سینمایی بود که مجبور نبود با فرمول آمریکایی فیلم بسازد. کیانیان با اشاره ...
ماتیکانداستان ۱۴:۳۹ ۱۳۹۴/۱۱/۱۸ 🔶 رضا کیانیان: امروز دیگر ستارهها فروش فیلم را تضمین نمیکنند گفتگوی «همشهری سینما ۲۴» با رضا کیانیان …
ماتیکانداستان ۱۴:۳۸ ۱۳۹۴/۱۱/۱۸ ❌فیلمهای منتخب مردمی تا روز ششم جشنواره / ترکیب صدرنشینها بدون تغییر ماند آرای فیلمهای منتخب مردمی جشنواره فجر در روز ششم در حالی اعلام شد که نسبت به روز گذشته هیچ تغییری نداشته و پنج فیلم محبوب مردم همچنان «ابد و یک روز»، «اژدها وارد میشود»، «ایستاده در غبار»، «بادیگارد» و «بارکد» هستند …خانه سینما که مسئولیت شمارش آرای مردمی فیلمهای جشنواره فجر را به عهده دارد برای روز روز ششم جشنواره نام ۵ فیلم محبوب از نظر مردم را به ترتیب حروف الفبا اعلام کرد. «ابد و یک روز» به کارگردانی سعید روستایی، «اژدها وارد میشود» ساخته مانی حقیقی، «ایستاده در غبار» محمد حسین مهدویان، «بادیگارد» کاری از ابراهیم حاتمیکیا و «بارکد» به کارگردانی مصطفی کیایی فیلمهای منتخب از نگاه مردم تا روز ششم جشنواره فجر هستند …پیش از این «لانتوری» رضا درمیشیان توانسته بود در چند روز جزوی از پنج فیلم منتخب مردمی قرار بگیرد، اما از روز پنجم جشنواره دیگر از جمع پنج فیلم صدرنشین بیرون ماند … ...
ماتیکانداستان ۱۳:۲۷ ۱۳۹۴/۱۱/۱۸ ادوارد مورگان فورستر، زاده ۱ ژانویه ۱۸۷۹ درلندن، درگذشته ۷ ژوئن ۱۹۷۰ در کاونتری، رمانویس، منتقد ادبی و اجتماعی انگلیسی بود …ادوارد در سال ۱۸۸۰ پدرش که معمار بود بر اثر بیماری سل درگذشت. از آن زمان، فورستر که هنوز دو ساله نشده بود، توسط مادرش بزرگ شد. در سال ۱۸۹۳ به عنوان دانشآموز روزانه وارد مدرسه تورنبریج شد. در سال ۱۸۹۷ وارد کینگز کالج کمبریج شد. در آنجا احساس آزادی کرد و از آن لذت برد. برای نخستین بار توانست تمایلات فکری خویش را دنبال کند. چندی بعد به عضویت گروهی به نام حواریون درآمد که از دانشجویان لیسانسی تشکیل شده بود که با یکدیگر به بحث درمورد موضوعهای فلسفی و ادبی میپرداختند …فورستر پس از اتمام دانشگاه، تصمیم گرفت که به طور جدی به نوشتن بپردازد. در سال ۱۹۰۱ همراه با مادرش به ایتالیا و یونان سفر کرد. این سفرها الهامبخش دو رمان اول او شدند. ...
ماتیکانداستان ۱۳:۰۶ ۱۳۹۴/۱۱/۱۸ نقد ترجمۀ «عقاید یک دلقک»، نوشتۀ هاینریش بل، ترجمۀ محمد اسماعیلزاده. دانیال اسحاقپور،، شمارۀ ۶، ▶️
ماتیکانداستان ۱۲:۳۲ ۱۳۹۴/۱۱/۱۸ انجمن ماتیکان داستان.. برای حمایت از ما کانال را به دیگران معرفی کنید انتشار داستانها و خبرهای شما و تماس با مدیر کانال:. شماره تماس: ۰۹۳۶۰۴۸۶۵۵۹. لطفن در گروهها به اشتراک بگذارید
ماتیکانداستان ۱۲:۲۸ ۱۳۹۴/۱۱/۱۸ تولستوی و چخوف.. چخوف برای گندیچ تعریف کرد: «تولستوی به خاطر بیماری نمیتوانست از بستر بیرون بیاید درمورد خیلی چیزها حرف زدیم از جمله من و آثارم. درنهایت وقتی میخواستم خداحافظی کنم دست مرا گرفت و گفت: «مرا برای وداع ببوس!» وقتی خم شدم تا گونهام را ببوسد در گوشم با صدای پرانرژی مردی کهنسال گفت: «میدانی از نمایشنامههایت متنفر هستم. شکسپیر نویسنده بدی بود و به نظرم نمایشنامههای تو بدتر هستند. همین.»». گندیچ همچنین اشاره میکند با اینکه تولستوی علاقه خاصی به چخوف داشت، اما با نمایشنامههای او رابطه خوبی نداشت و یک بار به چخوف گفت: «نمایشنامهنویس باید دست تماشاچی را بگیرد و او را به مسیری ببرد که خودش میخواهد. حالا من با شخصیتهای تو کجا میروم؟ به سمت مبلی در پذیرایی، چون شخصیتهایت جای دیگری برای رفتن ندارند.». طبق گفته گندیچ، دو نویسنده بزرگ روسیه به این حرف میخندند، اما چخوف بعدا نزد دوستش اعتراف میکند: «وقتی دارم نمایشنامه جدیدی مینویسم و میخواهم شخصیت را از صحنه بیرون ببرم، حرفهای لو نیکولائوویچ (تولستوی) را به یاد میآورم و فکر میکنم شخصیت کجا میرود، هم دلم میخواهد بخندم و هم عصبانی میشوم.». ماتیکان داستان ...
ماتیکانداستان ۱۲:۲۶ ۱۳۹۴/۱۱/۱۸ «یک روز» تلخ تا «ابد» شیرین نگاهی به فیلم «ابد و یک روز» ساخته سعید روستایی …عباس رجب سلمانی: «ابد و یک روز»، داستان معمولی ای را روایت میکند که معمولی نیست. «ابد و یک روز» داستان روزگار معمول خانوادهای را بازگو میکندکه درگیر ماجراهای هستند که گرد یک ماجرای اصلیتر میچرخد. اعتیاد و فروش مواد مخدر بهانهای است که سعید روستایی بتواند قصهی آدمهایی را بیان کند که همین نزدیکیها دچار درد زنده ماندن هستند و برای رهایی از آن حاضرند از هنجارهایی که خود در آن گرفتارند، بگریزند. از مادری که برای رهایی از درد حاضر میشود تریاک جوشانده به پهلوی خود بمالد، گرفته تا دختری که برای رهاندن بقیه اعضای خانواده حاضر است تن به ازدواجی ناخواسته دهد. «ابد و یک روز» پر است از گرفتگیها و گرفتاری هایی که گاه گلوی مخاطب خود را در شکل بغضی میگیرد؛ و پر است از آدمهایی گرفته که هر کدام راهی برای هموار کردن مسیر پر تلاطم زندگیشان در پیش میگیرند. روستایی در اثر خود روایتی تلخ و شیرین از داستانی تلخ ساخته است که شاید قشری از جامعهی ما با آن درگیر باشد. او توانسته به خوبی قصهاش را با زبانی طنازانه شیرین کند و مخاطبش را گاه بخنداند و گاه ...
ماتیکانداستان ۱۲:۲۲ ۱۳۹۴/۱۱/۱۸ مگذار که عشق، به عادت دوست داشتن تبدیل شود! مگذار که حتی آب دادن گلهای باغچه، به عادت آب دادن گلهای باغچه تبدیل شود!. عشق، عادت به دوست داشتن و سخت دوست داشتن دیگری نیست، پیوسته نوکردن خواستنیست که خود، پیوسته، خواهان نو شدن است، و دیگرگون شدن. تازگی، ذات عشق است، و طراوت، بافت عشق. چگونه میشود تازگی و طراوت را از عشق گرفت، و عشق، همچنان، عشق بماند؟ … … …. نادر ابراهیمی- یک عاشقانه آرام. ...
ماتیکانداستان ۱۲:۰۵ ۱۳۹۴/۱۱/۱۸ همایش بین المللی ادبیات و سینما.. دانشکده زبانها و ادبیات خارجی؛ دانشگاه تهران ظهور سینما در اوایل سده ی اخیر به تدریج به تعاملی نزدیک میان ادبیات و سینما انجامید. سینما و ادبیات در عین تفاوتهای مشهودی که دارند، به یکدیگر مربوطند، چنان که اکنون سینما میتواند نقشی کلیدی در شناساندن و رواج متون ادبی، اعم از رمان و نمایشنامه، ایفا کند. نه تنها ادبیات مدرن و پسامدرن منبعی غنی برای موضوعات و مضامین سینما بوده، بلکه نوشته های کهن به ویژه داستانهای کتاب مقدس و اساطیر نیز به طور گسترده مورد استفاده ی کارگردانان قرار گرفته اند. این همایش به عنوان نخستین کنفرانس تخصصی حول محوریت ادبیات و سینما، توجه پژوهشگران و فرهیختگان کشورهای سراسر دنیا را جلب میکند تا به تبادل آرا بپردازند و دیدگاههای تخصصی خود را در زمینه ی گوناگونی، چندسویگی و جنبه ی جهانی سینمای اقتباس ابراز کنند … ماتیکان داستان ...
ماتیکانداستان ۱۱:۲۸ ۱۳۹۴/۱۱/۱۸ میترسند از دل انجمن صنفی مترجمان؛ کانون نویسندگان سربرآورد. چرا انجمن صنفی مترجمان پا نگرفت؟ کیوانینژاد (مترجم) با اشاره به اینکه انجمن صنفی مترجمان قرار بود باری از روی دوش ما بردارد اما تنها به یک اتفاق خندهدار منجر شد …🖋 «دوشنبه». گزیدهی جستارها و رویدادهای ادبی در جهان. مجازی. 👇.
ماتیکانداستان ۱۱:۲۲ ۱۳۹۴/۱۱/۱۸ 📚 مروری بر مطالب جدیدترین شماره «همشهری سینما ۲۴» در کافه مجله. شماره ۷۲، بهمن ۱۳۹۴، ۵۰۰۰ تومان …
ماتیکانداستان ۱۱:۲۲ ۱۳۹۴/۱۱/۱۸ 🔴 مروری گذرا بر هفتاد و دومین شماره «همشهری سینما ۲۴»؛ بهمن ۹۴ 🔹 هفتاد و دومین شمارهی ماهنامهی ۲۴ در بهمنماه در حالی درآمد که وارد هفتمین سال فعالیت خود شد …🔹بخش «سینمای ایران» این ماه، به سیوچهارمین جشنوارهی فیلم فجر اختصاص دارد. در این بخش، پس از نقل قولهای چهرههای سینمایی و تلویزیونی این ماه، گزارشی از فیلمهای در حال اکران جشنواره فجر نظیر «رگ خواب»، «بارکد»، «۵۰ کیلو آلبالو» و دیگر فیلمها آمده است. گفتوگوی این ماه نیز به در جمع ابوالحسن داوودی، رسول صدرعاملی و رضا کیانیان میگذرد. در آخر نیز گزارشی از سیوچهارمین جشنوارهی فیلم فجر میخوانیم …🔹مانند بخش پیشین، بخش «سینمای دنیا» با نقل قولهای «چهرههای ماه» آغاز میشود. با معرفی فیلمهایی نظیر «هشت نفرتانگیز»، «جنگهای ستارهای»، «کرید»، «اتاق» و دیگر فیلمها که روی پرده در حال اکراناند، در پروندهای جامع به بررسی «شرلوک هلمز» و خروجیهای این داستان پرداخته شده است …🔹صفحات بخش «راهنما» ی این ماه نیز به فیلمهای تلویزیون، معرفی چندین فیلم خارجی و چندین کتاب اختصاص دارد …. ...
ماتیکانداستان ۱۱:۱۷ ۱۳۹۴/۱۱/۱۸ غریبه برمیگردی؟. (رمان خارجی). جان ای ریچمن. ترجمهی فرشاد شیرزادی. نشر آموت/ چاپ اول/ ۲۲۴ صفحه/ ۱۳۵۰۰ تومان. «غریبه برمیگردی» یک رمان وسترن است. در سال ۱۸۸۶ که در غرب امریکا هنوز سرزمینی وحشی و توسعه نیافته به حساب میآید، «ویلیام دین ریتر» به مدت سه سال منطقه «مونتانا» ی کوچک را ترک میکند تا بتواند یک کاوبوی واقعی باشد. پیشهای که قبلا در «وایونینگ» بزرگ آن را تجربه کرده بود. او دوران خوشبختیاش را در تگزاس میگذراند. مرد جوان از شمال به منطقهی تگزاس سفر میکند تا زندگی، پیشه و دوران دیگری را بگذراند اما در مزرعهای بزرگ، مشغول کار شده و در آن مزرعه با خانوادهای جدید آشنا میشود و در آنجا با دختری به نام «آن» روبه رو میشود. «آن» دختر جوانی است با ویژگیهای منحصر به فرد و چهرهای جذاب و شخصیتی قابل تأمل که …. ...
ماتیکانداستان ۱۱:۱۱ ۱۳۹۴/۱۱/۱۸ شمارهی دو «هنروسینما» منتشر شده، نظرات خود را با ما در میان بگذارید یا از مجله عکس بگیرید و برای ما بفرستید artcinemamag