ماتیکانداستان 📚 داستاننویسان و دوستداران داستان 📢ماتیکانداستان را به شیفتگان فرهنگِ ایرانزمین معرفی کنید 📢📢محتوای مطالب، نظر نویسندگان آن است و ممکن است با دیدگاه گردانندگان ماتیکانداستان همسو نباشد. ارتباط با مدیر کانال @vahidhosseiniirani ماتیکانداستان ۱۸:۱۲ ۱۳۹۴/۰۸/۲۰ آخرین سفر کشتی اشباح …پنجشنبهها با انجمن ماتیکان داستان..۱. داستان خوانی حاضران..۳ کارگاه نگارش خلاق. پنجشنبهها از ساعت ۴:۳۰ تا ۶:۳۰ عصر. نشانی: مشهد مقدس-. بولوار سجاد - حامد جنوبی۱۲- پلاک ۱۰۸ - کافه گالری رادین. ورود برای همه علاقه مندان ادبیات داستانی و داستان نویسی آزاد و رایگان است. *******************************. به کانال انجمن ماتیکان داستان در تلگرام بپیوندید و این کانال را به دوستان خود و دیگر گروههای ادبی معرفی کنید …فضایی برای دوستداران داستان و داستان نویسی. در گروهها به اشتراک بگذارید⭐. شماره تماس: ۰۹۳۶۰۴۸۶۵۵۹ ... ماتیکانداستان ۱۸:۱۰ ۱۳۹۴/۰۸/۲۰ در نویسندگی✏️✏️✏️.. اینکه هنگام نوشتن، به چه کسی فکر میکنیم، در عمق، شکل و لحن نوشتۀ ما مؤثر است توصیۀ مشهور این است که موقع نوشتن، مخاطبی را تصور کنید که باهوش، منتقد، منصف، آشنا و ششدانگ است. در ضمن شمار مخاطبان فرضی، هر قدر کمتر باشد، روحیه و توانایی نویسنده در واژیابی و جملهسازی و ارتباط قوی با خواننده بیشتر است؛ چون وقتی مخاطب ما یک یا دو یا نهایتا ده نفر باشد، ناخودآگاه سادگی و صمیمت بیشتری به لحن خود میدهیم؛ چنانکه در جمعهای چند نفره راحتتر حرف میزنیم تا هنگام سخنرانی برای صدها نفر. تصور مخاطب واحد، نوشتن را بسیار آسان و لذتبخش میکند. در عین حال، وقتی برای یک یا چند نفر مینویسیم، خوانندگان بیشتری خواهیم یافت؛ چون زیباتر مینویسیم. به همین دلیل، لحن و ادبیات نامههای خصوصی، برای اکثر مردم جذاب است؛ اگرچه مخاطب نامه، معمولا یک نفر است …اما تجربۀ جدید من این است که گاهی بهترین مخاطب، خود نویسنده است؛ یعنی گاهی نویسنده باید نوشتن را تبدیل به گفتوگوی صریح و بیپرده با خود بکند. در این صورت، صداقت قلم و توانایی ذهن نویسنده، جهشوار بالا میرود. وقتی مخاطب، خودمان باشیم، زیادهگویی نمیکنیم، خواننده را دور نمیزنیم، فضلفروشی نمیکنیم، از نوشتن لذت میبریم، مقدمههای بی ... ماتیکانداستان ۱۸:۰۶ ۱۳۹۴/۰۸/۲۰ دعوت به یک نشست خوب ماتیکانداستان ۱۵:۴۶ ۱۳۹۴/۰۸/۲۰ اثری تازه از نویسنده رمان دکتر نون زنش را بیشتر مصدق دوست دارد ماتیکانداستان ۱۳:۵۱ ۱۳۹۴/۰۸/۲۰ کانال داستان ایرانی: معلوم نیست نویسنده این گزارش از کجا و بنابر کدام مولفهها پی به میانه مایگی در آثار کاندیدای جایزه جلال آل اح کانال داستان ایرانی آمادگی دارد واکنش شما نسبت به این گزارش را با دیگران به اشتراک بگذارد. نظرتان را برای ادمین بفرستید. ماتیکانداستان ۱۲:۴۷ ۱۳۹۴/۰۸/۲۰ کدام داستانها نامزدهای جایزهی جلال شدند؟ گزارش نشست خبری هشتمین دورهی جایزهی ادبی جلال آلاحمد. ماتیکانداستان ۱۲:۴۷ ۱۳۹۴/۰۸/۲۰ آدمی نیستم که زیر بار بروم! شمارهی تازهی کتاب هفته همراه با فرزانه طاهری، ابوتراب خسروی و حافظ موسوی. ماتیکانداستان ۱۲:۴۷ ۱۳۹۴/۰۸/۲۰ پرداختن جناحی خیلی ضربهزننده نیست!. حق نویسنده و ناشر است که رسانهاش را خودش انتخاب کند ماتیکانداستان ۱۲:۴۷ ۱۳۹۴/۰۸/۲۰ آیا کتابی بیپدر، مجلدی یتیم در این دنیا وجود دارد؟ روایت علی اکبر فلاحی از جهان داستانی کارلوس فوئنتس. ماتیکانداستان ۱۲:۴۷ ۱۳۹۴/۰۸/۲۰ رمانی خواندنی برای کسانی که از ادبیات سرگرم کننده روگردان نیستند! دربارهی «صدای پای شکستن» نوشتهی یزدان هدیه ولی. ماتیکانداستان ۱۲:۴۴ ۱۳۹۴/۰۸/۲۰ فهرستی از «تاثیرگذارترین کتابهای آکادمیک» آثاری از «استفن هاوکینگ»، «جورج اورول» و «امانوئل کانت» در فهرست ۲۰ کتاب تاثیرگذار تاریخ جهان قرار گرفتند. طی برگزاری «هفته کتاب آکادمیک» در انگلستان، فهرستی از ۲۰ اثر برتر این حوزه منتشر شده که در صدر آن «تاریخچه زمان» استفن هاوکینگ قرار گرفته است …کتابفروشان، کتابداران، متخصصین دانشگاهی و ناشران در تهیه این فهرست همکاری کردهاند. رای افرادی که در این نظرسنجی شرکت کردهاند هم در این ردهبندی تاثیرگذار بوده است. «خاستگاه گونهها» معروفترین اثر «چارلز داروین» که مقام پنجم را در دست دارد، با ۲۶ درصد آرا محبوبترین کتاب مردم شناخته شد … «احقاق حقوق زنان» اثر معروف «مری ولستونکرفت» نویسنده زن قرن هجدهمی دومین رتبه این جدول را در دست دارد. نام «امانوئل کانت» با «نقد عقل محض» در جایگاه سوم این لیست به چشم میخورد. رمان «۱۹۸۴» شاهکار ضدآرمانشهری «جورج اورول»، چهارمین کتاب آکادمیک تاثیرگذار جهان شناخته شد …مجموعه کامل آثار «ویلیام شکسپیر» در این ردهبندی نهم شد و «آلبرت اینشتین» با «معنای نسبیت» جایگاه دوازدهم را کسب کرد …به گزارش گاردین، «شاهزاده» کتاب معروف «نیکولو ماکیاولی» چهارده ... ماتیکانداستان ۱۲:۴۴ ۱۳۹۴/۰۸/۲۰ رسانه با بودجه دولتی نباید جناحی به کتاب بپردازد اسدالله امرایی میگوید: پرداختن جناحی به کتاب و نویسنده در رسانهها آسیب به حساب نمیآید، اما رسانههایی که از بودجه دولتی استفاده میکنند نباید به صورت جناحی به این موضوع بپردازند …این مترجم همزمان با برپایی نمایشگاه مطبوعات و خبرگزاریها در گفتوگو با خبرنگار کتاب و ادبیات ایسنا، درباره تاثیر رسانهها بر کتاب گفت: کتاب در رسانهها جای مشخصی ندارد؛ اما همه خبرگزاریها و بیشتر روزنامهها در حد و اندازه خودشان به معرفی کتاب میپردازند. معرفی کتاب در رسانههای عمومی و رسانههای جمعی خوب است و ترویج عادت کتابخوانی محسوب میشود. رسانهها از طریق معرفی، نقد، گزارشهای جلسات و … به دیده شدن کتاب کمک میکنند …او درباره پرداختن جناحی به کتاب بیان کرد: پرداختن جناحی خیلی ضربهزننده نیست. اگر همه جناحها رسانه خودشان را داشته باشند، اشکالی ندارد. البته قاعدتا نباید اینطور باشد، ولی اگر هم چنین باشد خیلی ایراد ندارد. ممکن است یک نویسنده نخواهد کتابش در نشریه یا خبرگزاری خاصی معرفی شود. به هر حال حق نویسنده و ناشر است که رسانهاش را خودش انتخاب کند. به نظرم این خیلی نگاه آسیبزنندهای نیست …امر ... ماتیکانداستان ۱۰:۱۴ ۱۳۹۴/۰۸/۲۰ خانواده مصنوعی و داستانهای دیگر مجموعه ده داستان از نویسندگان معاصر است نویسندگانی متعلق به نسلها و سرزمینهای متفاوت. نام آشنانیانی چون مارگرت اتوود و آلیس مونرو از کانادا، آن تایلر و استیون کینگ و آیزاک باشویس سینگر از امریکا، اورحان پاموک ترک، و هاروکی موراکامی ژاپنی در کنار نویسندگانی مانند ایمی تن، جان لورو و آنیتا راو بادامی که در ایران کمتر شناخته شدهاند. داستانها از مجموعههای داستانی برگزیده یا نشریات ادبی معتبر انتخاب شدهاند. شاید بتوان ویژگی این مجموعه را گونه گونی صداهای آن دانست. در این داستانهای سبک یا شیوه روایت مشترکی وجود ندارد، مضامین نیز متنوع است. آنچه آنها را در کنار هم خواندنی میکند چیزی نیست جز لذت خواندن داستان ناب. ... ماتیکانداستان ۰۹:۴۹ ۱۳۹۴/۰۸/۲۰ نشست بررسی سه کاهن👇👇👇 ماتیکانداستان ۰۹:۴۸ ۱۳۹۴/۰۸/۲۰ فیلم رقص در غبار.. کارگردان: اصغر فرهادی نویسنده: اصغر فرهادی. محمدرضا فاضلی. علیرضا بذرافشان …بازیگران: فرامرز قریبیان. یوسف خداپرست. باران کوثری. و … ماتیکانداستان ۰۹:۴۸ ۱۳۹۴/۰۸/۲۰ داستان:.. طی اتفاقی در بیابان با مارگیر (فرامرز قریبیان) رو به رو میشود و … ماتیکانداستان ۰۹:۴۸ ۱۳۹۴/۰۸/۲۰ فیلم رقص در غبار، برآیندی کلی از تفکر فرهادی در سینما و دیدگاه او نسبت به مسائل مختلف میباشد که بعدا و به مرور این تفکر شکل خود را به نوعی آثار فرهادی دارای یک حلقه ظریف متصل به یکدیگر میباشد که برای شناسایی آن باید تیزبین بود …فیلم رقص درغبار که اولین فیلم سینمایی او میباشد باز هم مانند آثار بعدتر او، در مورد موضوع طلاق و بسط این موضوع به مسائل دیگر اجتماعی و فلسفی و مذهبی میباشد …جوایز👇. جایزه بهترین کارگردانی؛ اصغر فرهادی؛ چهل و هشتمین جشنواره فیلم آسیا پاسیفیک؛ بخش مسابقه فیلمهای بلند؛ ۱۳۸۲. جایزه انجمن منتقدین روسیه؛ بهترین فیلم؛ ایرج تقی پور؛ بیست و پنجمین جشنواره بینالمللی فیلم مسکو؛ بخش مسابقه؛ ۱۳۸۲. جایزه بهترین فیلمنامه؛ اصغر فرهادی، محمدرضا فاضلی، علیرضا بذرافشان؛ چهل و هشتمین جشنواره بینالمللی آسیا - اقیانوسیه (آسیا پاسیفیک)؛ بخش مسابقه فیلمهای بلند؛ ۱۳۸۲. تندیس؛ نقش اول مرد؛ فرامرز قریبیان؛ هفتمین جشن خانه سینما؛ بخش مسابقه فیلمهای بلند. و جوایز دیگر ... ماتیکانداستان ۰۹:۴۸ ۱۳۹۴/۰۸/۲۰ نقدی بر «رقص در غبار». فیلم رو از دست ندید:) 🍀.. رادیو نارنج ماتیکانداستان ۰۹:۴۸ ۱۳۹۴/۰۸/۲۰ هایدگر و کوندرا و دیکنز.. نویسنده ریچارد رورتی ترجمه هاله لاجوردی ماتیکانداستان ۰۹:۴۸ ۱۳۹۴/۰۸/۲۰ خانواده مصنوعی و داستانهای دیگر …. نویسنده: گروه نویسندگان مترجم / مصحح: مژده دقیقی. قطع: رقعی. نوع جلد: شومیز. ناشر: نیلوفر. زبان: فارسی. تعداد صفحات: ۲۴۰. سال انتشار: ۱۳۹۲. نوبت چاپ: ۱. شابک: ۹۷۸۹۶۴۴۴۸۵۷۰۱. ‹ 473 474 475 476 477 478 479 ›
ماتیکانداستان ۱۸:۱۲ ۱۳۹۴/۰۸/۲۰ آخرین سفر کشتی اشباح …پنجشنبهها با انجمن ماتیکان داستان..۱. داستان خوانی حاضران..۳ کارگاه نگارش خلاق. پنجشنبهها از ساعت ۴:۳۰ تا ۶:۳۰ عصر. نشانی: مشهد مقدس-. بولوار سجاد - حامد جنوبی۱۲- پلاک ۱۰۸ - کافه گالری رادین. ورود برای همه علاقه مندان ادبیات داستانی و داستان نویسی آزاد و رایگان است. *******************************. به کانال انجمن ماتیکان داستان در تلگرام بپیوندید و این کانال را به دوستان خود و دیگر گروههای ادبی معرفی کنید …فضایی برای دوستداران داستان و داستان نویسی. در گروهها به اشتراک بگذارید⭐. شماره تماس: ۰۹۳۶۰۴۸۶۵۵۹ ...
ماتیکانداستان ۱۸:۱۰ ۱۳۹۴/۰۸/۲۰ در نویسندگی✏️✏️✏️.. اینکه هنگام نوشتن، به چه کسی فکر میکنیم، در عمق، شکل و لحن نوشتۀ ما مؤثر است توصیۀ مشهور این است که موقع نوشتن، مخاطبی را تصور کنید که باهوش، منتقد، منصف، آشنا و ششدانگ است. در ضمن شمار مخاطبان فرضی، هر قدر کمتر باشد، روحیه و توانایی نویسنده در واژیابی و جملهسازی و ارتباط قوی با خواننده بیشتر است؛ چون وقتی مخاطب ما یک یا دو یا نهایتا ده نفر باشد، ناخودآگاه سادگی و صمیمت بیشتری به لحن خود میدهیم؛ چنانکه در جمعهای چند نفره راحتتر حرف میزنیم تا هنگام سخنرانی برای صدها نفر. تصور مخاطب واحد، نوشتن را بسیار آسان و لذتبخش میکند. در عین حال، وقتی برای یک یا چند نفر مینویسیم، خوانندگان بیشتری خواهیم یافت؛ چون زیباتر مینویسیم. به همین دلیل، لحن و ادبیات نامههای خصوصی، برای اکثر مردم جذاب است؛ اگرچه مخاطب نامه، معمولا یک نفر است …اما تجربۀ جدید من این است که گاهی بهترین مخاطب، خود نویسنده است؛ یعنی گاهی نویسنده باید نوشتن را تبدیل به گفتوگوی صریح و بیپرده با خود بکند. در این صورت، صداقت قلم و توانایی ذهن نویسنده، جهشوار بالا میرود. وقتی مخاطب، خودمان باشیم، زیادهگویی نمیکنیم، خواننده را دور نمیزنیم، فضلفروشی نمیکنیم، از نوشتن لذت میبریم، مقدمههای بی ...
ماتیکانداستان ۱۳:۵۱ ۱۳۹۴/۰۸/۲۰ کانال داستان ایرانی: معلوم نیست نویسنده این گزارش از کجا و بنابر کدام مولفهها پی به میانه مایگی در آثار کاندیدای جایزه جلال آل اح کانال داستان ایرانی آمادگی دارد واکنش شما نسبت به این گزارش را با دیگران به اشتراک بگذارد. نظرتان را برای ادمین بفرستید.
ماتیکانداستان ۱۲:۴۷ ۱۳۹۴/۰۸/۲۰ کدام داستانها نامزدهای جایزهی جلال شدند؟ گزارش نشست خبری هشتمین دورهی جایزهی ادبی جلال آلاحمد.
ماتیکانداستان ۱۲:۴۷ ۱۳۹۴/۰۸/۲۰ آدمی نیستم که زیر بار بروم! شمارهی تازهی کتاب هفته همراه با فرزانه طاهری، ابوتراب خسروی و حافظ موسوی.
ماتیکانداستان ۱۲:۴۷ ۱۳۹۴/۰۸/۲۰ پرداختن جناحی خیلی ضربهزننده نیست!. حق نویسنده و ناشر است که رسانهاش را خودش انتخاب کند
ماتیکانداستان ۱۲:۴۷ ۱۳۹۴/۰۸/۲۰ آیا کتابی بیپدر، مجلدی یتیم در این دنیا وجود دارد؟ روایت علی اکبر فلاحی از جهان داستانی کارلوس فوئنتس.
ماتیکانداستان ۱۲:۴۷ ۱۳۹۴/۰۸/۲۰ رمانی خواندنی برای کسانی که از ادبیات سرگرم کننده روگردان نیستند! دربارهی «صدای پای شکستن» نوشتهی یزدان هدیه ولی.
ماتیکانداستان ۱۲:۴۴ ۱۳۹۴/۰۸/۲۰ فهرستی از «تاثیرگذارترین کتابهای آکادمیک» آثاری از «استفن هاوکینگ»، «جورج اورول» و «امانوئل کانت» در فهرست ۲۰ کتاب تاثیرگذار تاریخ جهان قرار گرفتند. طی برگزاری «هفته کتاب آکادمیک» در انگلستان، فهرستی از ۲۰ اثر برتر این حوزه منتشر شده که در صدر آن «تاریخچه زمان» استفن هاوکینگ قرار گرفته است …کتابفروشان، کتابداران، متخصصین دانشگاهی و ناشران در تهیه این فهرست همکاری کردهاند. رای افرادی که در این نظرسنجی شرکت کردهاند هم در این ردهبندی تاثیرگذار بوده است. «خاستگاه گونهها» معروفترین اثر «چارلز داروین» که مقام پنجم را در دست دارد، با ۲۶ درصد آرا محبوبترین کتاب مردم شناخته شد … «احقاق حقوق زنان» اثر معروف «مری ولستونکرفت» نویسنده زن قرن هجدهمی دومین رتبه این جدول را در دست دارد. نام «امانوئل کانت» با «نقد عقل محض» در جایگاه سوم این لیست به چشم میخورد. رمان «۱۹۸۴» شاهکار ضدآرمانشهری «جورج اورول»، چهارمین کتاب آکادمیک تاثیرگذار جهان شناخته شد …مجموعه کامل آثار «ویلیام شکسپیر» در این ردهبندی نهم شد و «آلبرت اینشتین» با «معنای نسبیت» جایگاه دوازدهم را کسب کرد …به گزارش گاردین، «شاهزاده» کتاب معروف «نیکولو ماکیاولی» چهارده ...
ماتیکانداستان ۱۲:۴۴ ۱۳۹۴/۰۸/۲۰ رسانه با بودجه دولتی نباید جناحی به کتاب بپردازد اسدالله امرایی میگوید: پرداختن جناحی به کتاب و نویسنده در رسانهها آسیب به حساب نمیآید، اما رسانههایی که از بودجه دولتی استفاده میکنند نباید به صورت جناحی به این موضوع بپردازند …این مترجم همزمان با برپایی نمایشگاه مطبوعات و خبرگزاریها در گفتوگو با خبرنگار کتاب و ادبیات ایسنا، درباره تاثیر رسانهها بر کتاب گفت: کتاب در رسانهها جای مشخصی ندارد؛ اما همه خبرگزاریها و بیشتر روزنامهها در حد و اندازه خودشان به معرفی کتاب میپردازند. معرفی کتاب در رسانههای عمومی و رسانههای جمعی خوب است و ترویج عادت کتابخوانی محسوب میشود. رسانهها از طریق معرفی، نقد، گزارشهای جلسات و … به دیده شدن کتاب کمک میکنند …او درباره پرداختن جناحی به کتاب بیان کرد: پرداختن جناحی خیلی ضربهزننده نیست. اگر همه جناحها رسانه خودشان را داشته باشند، اشکالی ندارد. البته قاعدتا نباید اینطور باشد، ولی اگر هم چنین باشد خیلی ایراد ندارد. ممکن است یک نویسنده نخواهد کتابش در نشریه یا خبرگزاری خاصی معرفی شود. به هر حال حق نویسنده و ناشر است که رسانهاش را خودش انتخاب کند. به نظرم این خیلی نگاه آسیبزنندهای نیست …امر ...
ماتیکانداستان ۱۰:۱۴ ۱۳۹۴/۰۸/۲۰ خانواده مصنوعی و داستانهای دیگر مجموعه ده داستان از نویسندگان معاصر است نویسندگانی متعلق به نسلها و سرزمینهای متفاوت. نام آشنانیانی چون مارگرت اتوود و آلیس مونرو از کانادا، آن تایلر و استیون کینگ و آیزاک باشویس سینگر از امریکا، اورحان پاموک ترک، و هاروکی موراکامی ژاپنی در کنار نویسندگانی مانند ایمی تن، جان لورو و آنیتا راو بادامی که در ایران کمتر شناخته شدهاند. داستانها از مجموعههای داستانی برگزیده یا نشریات ادبی معتبر انتخاب شدهاند. شاید بتوان ویژگی این مجموعه را گونه گونی صداهای آن دانست. در این داستانهای سبک یا شیوه روایت مشترکی وجود ندارد، مضامین نیز متنوع است. آنچه آنها را در کنار هم خواندنی میکند چیزی نیست جز لذت خواندن داستان ناب. ...
ماتیکانداستان ۰۹:۴۸ ۱۳۹۴/۰۸/۲۰ فیلم رقص در غبار.. کارگردان: اصغر فرهادی نویسنده: اصغر فرهادی. محمدرضا فاضلی. علیرضا بذرافشان …بازیگران: فرامرز قریبیان. یوسف خداپرست. باران کوثری. و …
ماتیکانداستان ۰۹:۴۸ ۱۳۹۴/۰۸/۲۰ داستان:.. طی اتفاقی در بیابان با مارگیر (فرامرز قریبیان) رو به رو میشود و …
ماتیکانداستان ۰۹:۴۸ ۱۳۹۴/۰۸/۲۰ فیلم رقص در غبار، برآیندی کلی از تفکر فرهادی در سینما و دیدگاه او نسبت به مسائل مختلف میباشد که بعدا و به مرور این تفکر شکل خود را به نوعی آثار فرهادی دارای یک حلقه ظریف متصل به یکدیگر میباشد که برای شناسایی آن باید تیزبین بود …فیلم رقص درغبار که اولین فیلم سینمایی او میباشد باز هم مانند آثار بعدتر او، در مورد موضوع طلاق و بسط این موضوع به مسائل دیگر اجتماعی و فلسفی و مذهبی میباشد …جوایز👇. جایزه بهترین کارگردانی؛ اصغر فرهادی؛ چهل و هشتمین جشنواره فیلم آسیا پاسیفیک؛ بخش مسابقه فیلمهای بلند؛ ۱۳۸۲. جایزه انجمن منتقدین روسیه؛ بهترین فیلم؛ ایرج تقی پور؛ بیست و پنجمین جشنواره بینالمللی فیلم مسکو؛ بخش مسابقه؛ ۱۳۸۲. جایزه بهترین فیلمنامه؛ اصغر فرهادی، محمدرضا فاضلی، علیرضا بذرافشان؛ چهل و هشتمین جشنواره بینالمللی آسیا - اقیانوسیه (آسیا پاسیفیک)؛ بخش مسابقه فیلمهای بلند؛ ۱۳۸۲. تندیس؛ نقش اول مرد؛ فرامرز قریبیان؛ هفتمین جشن خانه سینما؛ بخش مسابقه فیلمهای بلند. و جوایز دیگر ...
ماتیکانداستان ۰۹:۴۸ ۱۳۹۴/۰۸/۲۰ خانواده مصنوعی و داستانهای دیگر …. نویسنده: گروه نویسندگان مترجم / مصحح: مژده دقیقی. قطع: رقعی. نوع جلد: شومیز. ناشر: نیلوفر. زبان: فارسی. تعداد صفحات: ۲۴۰. سال انتشار: ۱۳۹۲. نوبت چاپ: ۱. شابک: ۹۷۸۹۶۴۴۴۸۵۷۰۱.