💥کشف هشتمین محموله طلای قاچاق توسط ماموران گمرک این بار از ۴ تبعه ترکیه‌ای

💥کشف هشتمین محموله طلای قاچاق توسط ماموران گمرک این بار از 4 تبعه ترکیه ای

⭕️گمرک ایران از کشف هشتمین محموله طلای قاچاق در یک ماهه اخیر از مسافران ورودی از ترکیه خبر داد .

⭕️قاچاقچیان طلا این بار دست به شگرد جدیدی زدند و با توجه به کشف محموله های طلا توسط ماموران گمرک از مسافران ایرانی در هفته های گذشته این بار سعی کردند تا با ترفند جدید و با استفاده از 4 تبعه ترکیه ای محموله طلای خود را به صورت قاچاق وارد کشور کنند .

⭕️اما شگرد قاچاقچیان طلا این بار هم با هوشیاری ماموران گمرک بازرگان لو رفت و ماموران گمرک با رصد اطلاعات مسافران ورودی و به کمک دستگاههای کنترلی توانستند از 4 تبعه ترکیه ای مقدار 2 کیلو و 248 گرم طلای ساخته شده و زیورآلات قاچاق کشف و ضبط کنند .

⭕️قاچاقچیان طلا از همان ترفندهای گذشته استفاده کرده و زیورآلات را در قسمت های مختلف بدن مسافران جاسازی کرده بودند اما ماموران گمرک بازرگان توانستند با هوشیاری این مقدار طلای قاچاق را از این مسافران کشف نمایند .

⭕️عمده ترین دلیل قاچاق مسافری طلا در یک ماهه اخیر نوسانات شدید قیمت طلا و ارز در در دو طرف مرزهای ایران و ترکیه بوده که انگیزه سود جویان را نسبت به قاچاق طلا و ارز افزایش داده است .

⭕️ بر اساس تازه ترین گزارش دفتر اطلاعات منطقه ای سازمان جهانی گمرک (RILO) در سال 2017 ، گمرک ايران در مبارزه با قاچاق کالا و مواد مخدر رتبه اول دنیا را کسب کرده است .

🆔 @modirtamin💯