✳️ رویای امیر کبیر و احوال نظام آموزشی ما.. ✍️سمیه بیات. کارشناس علوم سیاسی

✳️ رویای امیر کبیر و احوال نظام آموزشی ما

✍️سمیه بیات
کارشناس علوم سیاسی

👈پی ریزی آموزش وپرورش مدرن ومبتنی بر ترویج وآموزش شیوه ها وسیاستهای دموکراتیک ومجهز نمودن منابع محلی وایجاد شوق وانگیزه در مردم جهت مشارکت در توسعه آموزش وپرورش گوشه هایی از اهتمام ورزی امیر کبیر در راستای ایجاد نظام آموزشی خارج از هر گونه انحصار طلبی بود، که همواره با مخالفت ها و سنگ اندازیهای بیشمار دست وپنجه نرم کرد.

🔺اکنون پس از گذشت سالها نظاره گر نظام آموزشی هستیم که دستخوش تغییرات بنیادین گردید واهداف دینی وایدئولوژیکی را در درون خود پرورش داد که منجر به شکل گیری سیستم بسته ای شد که امکان فرصتهای متعدد را جهت یافتن استعداد های فردی از او میگیرد ودر فرهنگ غلط ارزش گذاری در نظام آموزشی بدل به فردی میگردد که از بروز وکشف قابلیت های خود سرخورده وناامید میشود وشرایط به نحوی رقم می خورد که تصویر وشناخت صحیحی از فضای بیرون از پوسته خود را دیگر ندارد .
🔺نظام آموزشی کشور امروز همانند یک ابزار سیاسی عمل می نماید که تا کنون دستاوردی جز همسان سازی ( رقابت در عرصه کنکور و ورود به دانشگاه واخذ مدارک متعدد ) نداشته است .
🔺به نظر می رسد با متحد الشکل شدن شیوه آموزشی ، تکثر افراد ناپدید میشود وجای این تکثر را یک انسان واحد با ابعاد غول آسا میگیرد.
🔺هانا آرنت اندیشمند سیاسی معتقد است ،آموزش وپرورش از مسیر سیاست عبور نمی کندو تنها یک هدف را دنبال می کند و آن نیز ایجاد ذهن هایی انتقادی که به رشد شهروندانی مسئولیت پذیر منتهی می گردد .
🔺ما نیز اگر اراده و انگیزه ای جهت برون رفت از بحران موجود را داریم ،لازم وضروری است آموزش وپرورشمان را از سیاست زدگی رها نماییم.

─═इई @politickaraj ईइ═─
‍ ‍ ‍ ⇱ کانال علوم سیاسی⇱
ڪلیــڪ ڪنید