❞ اولین کانال علمی دانشـجویان رشته عـلوم سیـاسی : #آموزشی_سیاسی #مفاهیم_سیاسی #مقالات_سیاسی #کلیپهای_سیاسی ❞ پرداختن به تمامی مقاطـع : #کارشـناسـی ➤ #کارشـناسی_ارشـد ➤ #دکـتری ➤ ● مدیر کانال : علی عمرانی - دانشجوی علوم سیاسی 「 @Aliomrani100 」


🤺🤺🤺فایل PDF مناظره دکتر پرویز امینی با محمد قوچانی🤺🤺🤺 …. 🌿🌿موضوع: عیارسنجی دولت کهن سال🌿🌿

واکاوی عملکرد دولت یازدهم در چهار سال گذشته …. ︻︻︻︻︻︻︻︻︻. 🆔
  • گزارش تخلف

واژه تکنوکرات و تکنوکراسی.. واژه تکنوکراسی در دو معنای متمایز به کار می‌رود: ۱

حاکمیت وسایل فنی بر انسان: در این معنا به پدیده خاصی اطلاق می‌شود که مخصوصا در عصر جدید با انباشتگی، گسترش و حضور همه جانبه و همه جایی وسایل فنی و ماشین تجلی یافته است. این وسایل چنان پیچیده‌اند که گاه خالق نور یعنی انسان را اسیر خود می‌سازند، آهنگ خاص خود را بر حیات او تحمیل می‌نمایند. با تولید انبوه، مصرف انبوه و فراوان نیز باید همراه گردد. از این رو تبلیغات شدید تجاری، حریم آزادی انسانها را از بین می‌برد. ۲. حاکمیت صاحبان فنون: پیچیدگی فنون با خود تخصص هایی پیچیده را به همراه می‌آورد. آنان که بدین فنون تسلط دارند، آنها را به خواست خود می‌چرخانند و خود به صورتی در زمره صاحبان قدرت در جامعه صنعتی به شمار می‌روند، بعضی چون گوریچ سلطه صاحبان فنون جدید را با آزادی انسان‌ها منافی می‌دانند. همچنین تکنوکرات به کسی که ماموریت اداری و مدیریتی خویش را منحصرا بر اساس تئوریهای اقتصادی انجام داده و به عوامل انسانی توجه کافی ندارد اطلاق می‌شود. ︻︻︻︻︻︻︻︻︻︻︻︻. ...
  • گزارش تخلف

ویکتورفرانکل روان شناس معنا گرا برای معنا بخشیدن به زندگی سه راه پیشنهاد می‌کند:..۱- اگر انسان چیزی خلق کند، زندگی اش می‌تواند با

(در اینجا انسان از خود سئوال می‌کند: من برای چه زنده هستم؟).۲- انسان معنا را در شیوه تجربه کردن زندگی، یا کسی را دوست داشتن، می بیند. (در اینجا انسان از خود می‌پرسد: من برای چه کسی زنده هستم؟).۳- انسان معنا را در بحبوحهٔ مشکلات سنگین در می‌یابد. طرز برخوردی که ما نسبت به رنج انتخاب میکنیم …در جایی که ما با یک سرنوشت غیر قابل تغییر روبرومی شویم. مثلا (یک بیماری غیر قابل علاج، مرگ یک عزیز، یک موقعیت ناامید کننده، …) در این جاست که زندگی را معنا میکنیم. (در اینجا انسان از خود می‌پرسد: چرا نگرش مثبت در برابرسرنوشت غیر قابل تغییر و اجتناب ناپذیر نداشته باشم؟). ویکتور فرانکل معتقد است که درست در جایی که ما با یک موقعیت روبه رومی شویم که به هیچ روی نمی‌توانیم آن را تغییر دهیم از ما انتظار می‌رود که خود را تغییر دهیم، رشد کنیم، بالغ شویم واز خود فراتر رویم …. گوردون آلپورت در مقدمه‌ی کتاب «انسان در جستجوی معنی» فرانکل می‌نویسد:. اگر زندگی کردن رنج بردن است، پس برای زنده ماندن باید ناگزیر معنایی در رنج بردن یافت. اگر اصلا زندگی خود هدفی داشته باشد، رنج و مرگ نیز معنا خواهد یافت. ...
  • گزارش تخلف

اینکه ما فکر کنیم چون زمان انقلاب در کشورهای عربی مثلا از حکومت‌های بر آمده از انقلاب و یا از اخوان المسلمین حمایت کردیم پس این حک

تک تک اینان منافعی دارند که بر اساس آن رفتار می‌کنند و تا جایی که منافع آنها با ایران تلاقی داشته باشد با ایران همکاری می‌کنند اما وقتی که با استراتژی‌های آنها در تضاد باشد حتی در مقابل ایران و منافع ایران می‌ایستند که نمونه آن را می‌توان رفتارهای اخیر ترکیه نسبت به ایران قلمداد کرد و یا وابستگان به سازمان فلسطینی حماس که در جنگ سوریه در مقابل همپیمانان ایران ایستادند و جنگیدند و بر علیه ما نیرو آموزش دادند و یا رفتارها و سخنرانی‌های عجیب غربی محمد مرسی که زمانی رئیس جمهوری اخوان المسلمینی مصر شده بود. بد نیست به دولت‌های همپیمان خود نگاهی بیاندازیم تا متوجه شویم سیاست جهان از چه قرار است. اگر امروزه دولت عراق می‌تواند به راحتی در موصل با داعش بجنگد و هیچ دغدغه‌ای بابت کشته شدن غیر نظامیان نداشته باشد چون این دولت توانسته با آمریکایی‌ها توافق کند و از پشتوانه آنها در این عملیات استفاده کند. ︻︻︻︻︻︻︻︻︻︻︻︻. 🆔. ‍ ‍ ‍ کانال علوم سیاسی⇱ ڪلیڪ ڪنید ...
  • گزارش تخلف

اگر می‌بینیم که چین و روسیه در سازمان ملل به پا می‌خیزند و تلاش غربی‌ها برای تحریم سوریه را عقیم می‌نمایند و از حق وتوی خود استفاد

در برهه هایی که منافع ما اقتضا می‌کرد مثلا با آمریکایی‌ها در مورد برنامه هسته‌ای مذاکره داشته باشیم مشاهده کردیم که فشار‌های بین المللی از سر ما کم شد و دشمنان ما در منطقه به تکاپو می‌افتادند تا این مذاکرات را عقیم نمایند و یا اینکه اجازه ندهند این مذاکرات به بحث در مورد مسایل دیگر کشیده شود. اینان حتی بیم آن را داشتند که مبادا ایالات متحده تصمیم داشته باشد با ایران همکاری تنگاتنگ‌تری داشته باشد و ایران به متحد جدید ایالات متحده در منطقه تبدیل گردد. اگر بخواهیم در عرصه سیاست بین المللی موفق باشیم باید تکلیف سیاست خارجی خودمان را روشن کنیم که چه طرفی هستیم و چه می‌خواهیم. نمی‌توانیم با کشورهای بلوک شرق بپریم و سپس تلاش داشته باشیم به بلوک غرب نزدیک شویم و یا بر عکس. در عرصه سیاست بین المللی نه کسی وسط میدان میاید که دعوا کننده‌ها را از هم جدا کند و نه کسی میاید با صلوات و روبوسی دعوا را ختم به خیر کند. ︻︻︻︻︻︻︻︻︻︻︻︻. 🆔. ‍ ‍ ‍ کانال علوم سیاسی⇱ ڪلیڪ ڪنید ...
  • گزارش تخلف

عالم سیاست عالمیست خاص خود که برای ورود به آن مجبور هستیم بر اساس آن معیار‌ها تعامل کنیم و نه سلایق و احساسات خود

هیچ کس در این عالم مصطلحا به چشم و ابروی سیاه ما نگاه نمی‌کند تا برای آن به ما امتیازی دهد و حتی توجه نمی‌کند که قبلا در حق آنها چه کرده‌ایم و حال بیایند از منافع خود بگذرند تا جبران کنند. ︻︻︻︻︻︻︻︻︻︻︻︻. 🆔. ‍ ‍ ‍ کانال علوم سیاسی⇱ ڪلیڪ ڪنید ...
  • گزارش تخلف

در عالم سیاست نوین نه دل کسی به حال کسی می‌سوزد و نه کسی برای نابودی طرف مقابل اشک می‌ریزد

اینکه تصور کنیم که ما می‌توانیم سیاست خاص خود را دنبال کنیم و واقعیت‌های سیاست روز را کنار بگذاریم نوعی تصور خام و ناپخته است که متاسفانه در برخی شرایط می‌بینیم برخی دست اندرکاران سیاست در ایران فکر می‌کنند می‌توان بر اساس آن با جهان تعامل کرد. امروز در خیابان شاهد درگیری دو راننده بودم که بر سر حق تقدم با یکدیگر درگیر شدند و انواع و اقسام فحاشی‌ها را نثار هم کردند و از ماشین پیاده شدند و سپس انواع و اقسام تهدید‌ها را نثار هم کردند یکیشان چوب در دست داشت و دیگری قفل فرمان و ابزار حمله خود را در هوا برای یکدیگر نمایش می‌دادند. جمعیت زیادی هم تلاش داشتند این دو را از هم جدا کنند. در نهایت کار به صلوات فرستادن و روبوسی ختم شد و حالا کسی حریف دو راننده نبود که اصرار داشتند طرف مقابل اول بگذرد. قطعا چنین صحنه‌ای به چشم خیلی‌ها خورده. اگر چنین اتفاقی در کشور دیگری پیش می‌افتاد کار ممکن بود به کشته شدن یکی از دو طرف بیانجامد. اما در ایران ایجوری است دیگر. ︻︻︻︻︻︻︻︻︻︻︻︻. 🆔. ...
  • گزارش تخلف

اگر یکی از این دو راننده چنین رفتار را در کشوری مثل لبنان یا حتی ایالات متحده انجام دهد ممکن است طرف مقابل هفت تیرش را بیرون بیاور

همین اتفاق چند ماه پیش در لاذقیه سوریه پیش آمد و یکی از بستگان آقای بشار اسد یک افسر عالیرتبه ارتش را به قتل رساند و کلی سر و صدا به پا شد. ماجرا را تعریف کردم تا به اینجا برسم که برخی متصور هستند همین رفتار را می‌توان در سیاست جهانی نیز انجام داد. معیار سیاست جهانی امروزه بر اساس سیاست ماکیاولی بنا نهاده شده، می‌توانید کتاب شاهزاده (در ایران به نام شهریار معروف است) را بخوانید تا معیار‌های آن به دستتان بیاید. بر اساس این معیار‌ها هدف تسلط و تصرف قدرت و امکانات بیشتر می‌باشد ولا غیر. در صورتی ما می‌توانیم با دیگر کشورها رابطه صمیمی داشته باشیم که بتوانیم با آنها منافع مشترک و استراتژیک داشته باشیم. تا وقتی که منافع مشترک داریم روابط ما صمیمی و خوب خواهد بود و وقتی که منافع مشترک ما از بین برود و یا اینکه کمرنگ شود و منافع مشترک طرف مقابل ما با رقیبمان بیشتر شود آنوقت موازنه به آن سمت سنگینی خواهد کرد. ︻︻︻︻︻︻︻︻︻︻︻︻. 🆔. ‍ ‍ ‍ کانال علوم سیاسی⇱ ڪلیڪ ڪنید ...
  • گزارش تخلف

می‌توان مصادیق این ماجرا را در روابط خود با ترکیه — سودان و… مشاهده کنیم

با ببینیم چند کشور در جهان منافع رابطه خود با عربستان سعودی و یا اسرائیل را با منافع خود با ایران مقایسه کردند و در نهایت از منافع خود با ایران گذشتند. یا اینکه تلاش می‌کنند موازنه‌ای در روابط خود با ایران از یک طرف و با عربستان سعودی و اسرائیل از طرف دیگر حفظ کنند. اگر به برخی متحدین بالقوه خود مانند عراق نگاه کنیم می‌بینیم که این کشور برای حفظ موازنه قدرت تلاش می‌کند هم با ما رابطه صمیمی داشته باشد هم با دشمنان ما مانند عربستان سعودی و ایالات متحده. البته بنده تلاش ندارم از رفتار سیاسی عراقی‌ها و یا حتی ترک‌ها انتقاد کنم بلکه هدف بنده این است که متوجه باشیم آنها تلاش دارند بر اساس معیار‌های سیاسی بین المللی رفتار کنند و ما هستیم که هنوز قبول نداریم با این معیار‌ها رفتار کنیم. اینکه سفارت خانه‌ای در تهران که سفیر آن استوار نامه‌اش را به رئیس جمهوری نظام جمهوری اسلامی تحویل داده و رسما تحت حمایت نظام جمهوری اسلامی ایران قرار دارد تهدید یا مورد حمله قرار گیرد، به هر دلیلی، بیش از اینکه به دشمن ویا طرف مقابل لطمه بزند به خود ما لطمه میزند، چون حیثیت نظام ما است که در سطح جهانی خدشه دار م ...
  • گزارش تخلف