❞ اولین کانال علمی دانشـجویان رشته عـلوم سیـاسی : #آموزشی_سیاسی #مفاهیم_سیاسی #مقالات_سیاسی #کلیپهای_سیاسی ❞ پرداختن به تمامی مقاطـع : #کارشـناسـی ➤ #کارشـناسی_ارشـد ➤ #دکـتری ➤ ● مدیر کانال : علی عمرانی - دانشجوی علوم سیاسی 「 @Aliomrani100 」


🔹🔸گروه‌های علمی و کاربردی 🔹🔸.. 《رشته علوم سیاسی》 ….۱⃣ سوپر گروه:. تخصصی دانشجویان مطالعات منطقه‌ای

سوپر گروه:. تخصصی دانشجویان روابط بین الملل. سوپرگروه:. کتابخانه کتابهای درخواستی دررشته علوم سیاسی. سوپرگروه:. تخصصی دانشجویان علوم سیاسی. سوپر گروه:. مشاوره تحصیلی در رشته علوم سیاسی. سوپر گروه:.
  • گزارش تخلف

♦️جامع‌ترین فرهنگ مطالعات قومیت‌ها. مذاهب خاورمیانه.. به زبان اصلی

دوستانی که مطالعات خاورمیانه میخونن از دست ندن …─═इई ईइ═─. ‍ ‍ ‍ ⇱ کانال علوم سیاسی⇱. ڪلیڪ ڪنید
  • گزارش تخلف

❇️آشنایی مختصری با جامعه شناسان و ناگفته هایی از زندگی شان!.. 🔻سن سیمون:

فیلسوف و جامعه شناس فرانسوی و از پایه گذاران سوسیالیست، دست به خودکشی زد و به واسطه جراحت ناشی از خودکشی یک چشمش کورشد …🔻آگوست کنت:. پدر علم جامعه شناسی، با یک حرکت جوانمردانه و از روی دلسوزی با یک زن روسپی ازدواج کرد به دلیل مشکلات با همسر دچار بحران روحی شدیدی شد و خودش را برای مرگ به امواج خروشان رودخانه سن سپرد اما از این خودکشی جان سالم به در برد …🔻هربرت اسپنسر:. فیلسوف و جامعه شناس انگلیسی همواره از بیماری و ضعف شدید جسمانی رنج میبرد، بی خوابی شدیدی داشت و برای خوابیدن مجبور به خوردن تریاک میشد تا اخر عمر مجرد ماند و در ۸۳سالگی در حالی که از تمام معاشرت‌های اجتماعی کنار رفته بود از دنیا رفت و جسدش بنا به وصیت او سوزانده شد …🔻چارلز کولی:. جامعه شناس امریکایی که مفهوم خودآینه سان از ابداعات اوست، نیمه معلول و گوشه گیر بود و از لکنت زبان شدید رنج میبرد …🔻نیکوس پولانزاس:. یکی از مهمترین جامعه شناسان مارکسیست که به همراه همسرش خودکشی کرد و از دنیا رفت …🔻لوئی آلتوسر:. جامعه شناس مارکسیسم که در جنگ جهانی دوم ۵ سال را در اسارت آلمان‌ها بود و بعدها دچار مشکلات شدید جسمی و روانی شد، همسرش ...
  • گزارش تخلف

لویت از دیدگاه ایدهء انسانی به آثار وبر و مارکس نگاه می‌کند

دو جامعه‌شناسی که بیش از سایرین به هویت انسانی در جامعهء سرمایه‌داری پرداخته‌اند. دیدگاه اساسا این جهانی از انسان که لویت در کتابش بیان می‌کند، پیش فرضی هم برای مارکس و هم برای وبر است. لویت وظیفهء خود را تشریح شباهت‌ها و تفاوت‌ها در ایده‌های مارکس و وبر که انسان مبنای اقتصادی (مارکس) و اجتماعی (وبر) دارد، می‌دانست. لویت وجه مشترک مارکس و وبر را «جامعهء سرمایه‌داری» می‌داند، جامعه‌ای که انسان به سختی در آن دست و پا می‌زند. به این نکتهء مهمی که لویت متذکر می‌شود بسیار باید توجه کنیم: «سرمایه و مانیفست کمونیست، مارکس را به نیرویی تاریخی با اهمیت بین‌المللی بدل کرده است; مارکس به مارکسیسم بدل شده است. در مقابل، کارهای نظری وبر در جامعه‌شناسی، علوم سیاسی، اقتصاد و تاریخ اقتصادی و نیز نوشته‌های او در موضوع سیاست، نتوانسته‌اند تحولات بیشتری حتی در محدوده‌های تنگ حوزهء خودشان - حوزهء علم اجتماعی و تحلیل سیاست معاصر - پدید آورند. مشخصهء وبر آن است که او به هر حال مکتبی بنیان ننهاده است.» (همان، ص ۶۶). هر دو - یعنی مارکس به طور مستقیم و وبر به طور غیرمستقیم - تحلیلی انتقادی از انسان مدرن در جام ...
  • گزارش تخلف

⬛️مشابهت‌ها و تفاوت‌های … از دیدگاه کارل لویت …

به این نکته توجه داشته باشیم که بررسی لویت یک بررسی دربارهء وبر و مارکس است, نه مارکس و وبر به عبارت دیگر, می‌توانیم این بررسی را به منزلهء تفسیری از مارکس از طریق بررسی پیشین و اساسی‌تر دربارهء وبر بخوانیم. به نظر می‌رسد که بهترین نقل قول برای مشابهت‌ها و تفاوت‌های «ماکس وبر و کارل مارکس» گفتهء برایان ترنر باشد: «رابطهء میان جامعه‌شناسی و مارکسیسم در دو دههء اخیر از مراحل زیادی گذشته است، ولی اصولا کل مسالهء جامعه‌شناسی در برابر مارکسیسم در زمان اخیر به سبب سه تغییر وابسته به هم دگرگون شده است: فروپاشی شگرف سیاسی کمونیسم سازمانی در ۱۹۸۹۹۹۰ که ناگزیر اعتبار عقلانی مارکسیسم را به منزلهء نظریه‌ای انتقادی دربارهء جامعه و تاریخ زیر سوال برده است، استقرار مجدد و سریع جامعه‌‌شناسی در محیط دانشگاه‌های مجددا قوام گرفتهء اروپای شرقی در دههء ۱۹۹۰ مخصوصا در آلمان، مجارستان و لهستان و علاقهء فراگیر به پست‌مدرنیسم به مثابه بدیلی برای روایت‌های کلان اومانیسم، روشنگری و مارکسیسم. این تغییرات سیاسی - اجتماعی هم برای جامعه‌شناسی و هم برای مارکسیسم با اهمیت بوده است ولی قضیهء آشکارا این است که در مارکسی ...
  • گزارش تخلف

♦️مقایسه نظریات.... درباره ارتباط دین و جامعه …

دورکیم در سلوک جامعه ‏شناسان دین اجتماعی است، در عین حال که غیر متعهد می‏باشد. این دسته از جامعه ‏شناسان در حقیقت معتقدند که دین الهی به دلیل پیروزی شاخص‏های علمی و تجربی از محدوده تکامل زمانی خارج شده و اکنون دوره تسلط علم رسیده است، علمی که جز چیرگی بر طبیعت هدف دیگری در سر ندارد، رهایی انسان از موقعیت‏‌های تنگ و بسته جامعه را به عنوان کجروی اجتماعی و سیاسی، محکوم کرده و روح جمعی را به جای روح خدا یا خدا و یا خلیفه او جایگزین می‏کند. باید گفت که دورکیم فکر و عناصر اولیه اندیشه و پایه‏های اساسی آگاهی و شناخت عقلی را اصولا زاییده زندگی اجتماعی می‏داند، حتی درباب مقولات منطقی، مانند زمان و مکان، معتقد است که اینها نیز از مقولات اجتماعی درجه دوم‏اند و جامعه نه تنها مقولات مذکور را پدید می‏آورد، بلکه محتوای آن از جنبه ‏های متفاوت وجود اجتماعی تشکیل شده است. روش اثبات ‏گرایی و تجربه‏گرایی دورکیم در باب واقعیت اجتماعی از اموری است که در جامعه‏ شناسی دین او نیز سریان دارد و قابل مشاهده است، به گونه‏ای که او دین را همچون سایر امور اجتماعی با عینک تجربه مورد مطالعه و بررسی قرارداد. علاوه بر آن ...
  • گزارش تخلف

اما در عین حال، علی‏ رغم تلاش در زمینه بررسی نقش دین در جامعه، خصوصا ابعاد پیشرفتی جامعه، درباره اندیشه خدا و تاثیر ایمان به او در

از جمله ایراداتی که به وبر وارد است عدم مطالعه دقیق و همه ‏جانبه تمام ادیان بود، زیرا قضاوت قطعی درباره دینی همچون اسلام بدون مطالعه عمیق و همه جانبه آن کار معقولی نیست، بخصوص برای کسی که معتقد به دینی نباشد بسیار فرصت لازم است تا بتواند دینی چون اسلام را مطالعه کند و دریابد که آیا از نظرگاه اسلام، رشد اجتماعی و توسعه اقتصادی مطلوب است ‏یا نه و آیا شیرازه دین با پیشرفت جامعه سازگار است‏یا نه. وبر با همان برداشتی که از برخی آموزه‏های پروتستان داشته، سراغ ادیان دیگر آمده و به طور تعجب ‏آمیزی در هیچ دینی آموزه قابل قبولی که بر گفته‏‌های آیین پروتستان منطبق باشد نیافته است …. ─═इई ईइ═─. ‍ ‍ ‍ ⇱ کانال علوم سیاسی⇱. ڪلیڪ ڪنید ...
  • گزارش تخلف