❇️ صدا و سیما تبلیغات خودش را باور میکند ….. 👈 مهم نیست ناآرامی‌ها واقعا به پایان رسید یا نه

❇️ صدا و سیما تبلیغات خودش را باور میکند...

👈 مهم نیست ناآرامی‌ها واقعاً به پایان رسید یا نه. مهم این است که صداوسیمای جمهوری اسلامی پایان آن را اعلام کرد. تصاویری از انبوه مردم در شهرهای مختلف منتشر شد و همه چیز نشانگر آن بود که آحاد ملت ایران، بدون کم و کاست، به همه چیز وفادارند. همه‌ی مردم یکصدا در شعارها، پلاکاردها و مصاحبه‌های تلویزیونی اعلام کردند عاملان ناآرامی‌ها ایرانی نبودند، وابسته به کشورهای خارجی و سرویس‌های جاسوسی بودند. بنابراین آسوده باشید در میان ایرانی‌ها یک نفر نیز وجود ندارد که آشوب به پا کند، مخالف باشد و مطالبه‌ی رادیکالی داشته باشد.

🔺 دستگاه تبلیغاتی نظام و جناحی که این رسانه از آن حمایت می‌کند، اصرار دارد آنها نماینده‌ی کل ملت ایران هستند. از این نقطه‌نظر، ملت ایران یکصدا و یک سخن و یکپارچه‌اند و صدا و سخن‌شان همان است که آنها می‌گویند. اگر سر و صدایی شنیدید، از پشت دیوارها بود، به بلندگوهای بیگانگان مرتبط می‌شد.

🔺این رفتار که در تجربه‌ی نظام جمهوری اسلامی یک عادت ترک‌ناشدنی است، از این جهت خوب است که توان نظام در بسیج را نشان می‌دهد و به تعبیر دست‌اندرکاران این رسانه، مشت محکمی است به دهان مخالفین. اما و هزار اما این شیوه‌ی بازنمایی، در پرده‌ی حجاب بردن شکاف‌هایی است که واقعاً وجود دارند و نادیده‌گرفتن‌شان، دردی را دوا نمی‌کند.

🔴 فاجعه آنجاست که خودشان بیشتر از بقیه تحت‌تاثیر تبلیغات خودشان قرار می‌گیرند. رفتارشان از فردای پایان ماجرا، نشان می‌دهد تصویری یکپارچه از کلیت مردم ایران دارند. البته این کاری نیست که فقط رسانه‌های جمهوری اسلامی به آن عادت کرده‌ باشند. مخالفین نیز کم و بیش همینطورند. اگر تلویزیون نشان می‌دهد مردم چقدر یک‌صدا طرفدار نظام‌اند، بسیاری از تماشاگران می‌گویند دروغ می‌گویند؛ مردم همه مخالفند. ✍️دکتر محمدجواد غلامرضاکاشی

✅ سیاست شناسی
@politicology