✔دوست خوبم به خدا که وصل شوی؛ آرامش وجودت را فرا می گيرد‌‌، نه به ‌راحتی می‌رنجی و نه به ‌آسانی می ‌رنجانی. آرامش سهم دل‌هايی که سمت خداست ثبت شده فرهنگ وارشاداسلامی http://t.me/itdmcbot?start=rahe_aseman 🎁ارسال: 🔘۵ صبح 🔘۹شب کپی با ذکر آی دی بلامانع


… …. خدایا مردم کشورم را به تو می‌سپارم. از بلاها، سختی‌ها، مصیبت‌ها و گرفتاری‌ها

دستانم کوتاه است و مسیر دردها طولانی. دستانم کوتاه است و دیوار حادثه‌ها بلند …. کاری از من ساخته نیست!. خودت پناه و تسکین دردهایشان باش. خودت بلاگردان جسم و روح بی پناهشان باش. عده‌ای در این میانه کوتاهی کرده‌اند، می‌دانم. اما تو خدایی کن و کوتاهی شان را ببخش …. تو طبیعت زخم خورده مان را آرام کن. و کمک کن؛. ...
  • گزارش تخلف

…. گوشه‌ای از عظمت امیر مؤمنان علی علیه‌‌‌السلام در کلام شارح سنی نهج‌البلاغه

هنگامى که این کلمات ربانى و الفاظ قدسی (خطبۀ اشباح) در میدان سخن وارد شد، فصاحت عرب بر باد رفت. نسبت سخن فصحای عرب به سخن علی علیه‌السلام همچون نسبت خاک است به طلای خالص. اگر بر فرض هم عرب بتواند چنین الفاظ فصیح و مناسبی یا واژگانی نزدیک به این هم بگوید، چگونه و از کجا می‌خواهد چنین معانی‌ای را که کلام علی علیه‌السلام دربر دارد در الفاظ خویش بگنجاند؟ عرب جاهلی یا حتی صحابه‌ای که در دوران رسول خدا صلی‌الله‌علیه‌وآله می‌زیستند، چگونه و از کجا با این معانی دشوار آسمانی آشنا بودند تا بتوانند با کلماتی این‌چنینی از آن‌ها تعبیر کنند؟. فصاحت عرب جاهلی، در چیزهایی مثل وصف شتر و اسب و الاغ وحشی و گاو کوهی یا توصیف کوه و دشت‌ها و مانند آن نمود و بروز داشت. از میان صحابه نیز، آن‌ها که به فصاحت معروف بودند منتهای فصاحتشان عباراتی بود که از بیش از دو یا سه سطر تجاوز نمی‌کرد و محتوای آن یا موعظه‌ای دربارۀ یاد مرگ بود یا تشویق افراد به جنگ و یا ترسانیدن آن‌ها از خونریزی. اما سخن از فرشتگان و ویژگی‌ها ‌و اقسام آن‌ها و عبادت‌ها و تسبیح‌ها و معرفت آن‌ها به آفریننده‌شان و محبت ایشان به پروردگار و سرگشتگی ...
  • گزارش تخلف

…آیت الله بهجت ره:

گناه شنونده غیبت، مثل غیبت کننده است، مگر اینکه در مقام انکار برآید و سخن آن شخص را قطع کند یا از مجلس برخیزد و اگر قدرت بر اینها نداشته باشد و در دل غضبناک گردد … و اگر به زبان گوید: ساکت شو، اما در دل، مایل و طالب باشد، این از اهل است …پس بر اهل دین لازم است که چنانچه غیبت مسلمانی را بشنوند در مقام انکار برآیند و آن را رد کنند، والا مستوجب نکال (عقوب و عذاب) می‌گردند … (معراج السعاده، ص۵۶۲) …. ...
  • گزارش تخلف