غبار غم برود حال خوش شود☘ 📚 #هر_کتابی_ارزش_خواندن_ندارد 🔺 معرفی #کتاب_مفید 🔷️ شرح آثار فلاسفه 🌿شرح آثار #حافظ_سعدی_مولانا و شمس تبریز 🎥 #دکلمه_موسیقی_کلیپ « ارتقاء آگاهی فرهنگی_فکری_فلسفی و بسط عدالت » ؛ادمین: @abibikaran13


🔹فلسفه به چه درد میخورد؟. 🔺آموزه‌های علمی فلسفه در عصر استیلای علم چیست؟

🌿 «فیلو» به معنای «دوستدار» و «سوفیا» به معنی «خرد» است. 🌿 فیلسوف بودن به معنای تلاش خرد برای حیات و مرگی نیکو است. 🌿 کلمه فیلسوف کنایه‌ای است برای؛ آرامش، تفکر بلند مدت، قدرت ذهن و دور اندیشی. ♻️مواردی که باعث نابخردی مردم میشوند؛.۱_ما سوال‌های مهم و بزرگ نمی‌پرسیم.۲_ما نسبت به خطاهای عقل سلیم آسیب پذیر هستیم.۳_ما از نظر ذهنی سر در گمیم.۴_ما افکار آشفته‌ای در مورد این که چه چیز خوشحالمان میکند داریم.۵_ما می‌هراسیم و دور اندیشی خود را از دست می‌دهیم …. ترجمه؛ بهراد برمایه ور. ...
  • گزارش تخلف

🌿نکته درخشان و مثبت دوران زندگی مهندس بازرگان؛. 🔺❓سوال فوق العاده مهم. ♻️ چیست؟

🔹ابراز نظر. «». کار قهرمانانه‌ایی بودکه مهندس بازرگان با شهامت نظری و شجاعت عملی انجام داد … ….
  • گزارش تخلف

🌿راه دشوار آزادی. 🔺کلیپ یادمان بیست و چهارمین سالگرد درگذشت؛. 🔹مهندس

🔸مهندس بازرگان در دادگاه نظامی سال ۴۲:. خدا در محیط استبداد پرستیده نمی‌شود. استبداد از کفر هم بدتر است …🔸همواره و در همه جای دنیا استبداد از روزی آغاز شده است که یک شاه، یک خاندان، یک طبقه وحتی یک مکتب خواسته ولو با حسن نیت و به قصد خدمت خود را یگانه مالک، یگانه مأمور بر سایرین تصور و بر جامعه تحمیل نموده وقعی به رضایت و رای مردم ننهد …🔸بستن دهان مخالفان همواره شیوه نادان‌ها، اهل جور و استبداد بوده است …🗓 ۲۷ دی ۱۳۹۷. ...
  • گزارش تخلف

«تاریخ معاصر ایران آنگونه که مهدی بازرگان در کتاب دو حرکت بیان می‌کند محصول دو حرکت سلبی و ایجابی است

حرکت سلبی به نفی وضعیت موجود می‌انجامد و حرکت ایجابی به جایگزینی آن با وضع مطلوب. در بعد سلبی، ایرانیان در تاریخ دویست ساله اخیر به کرات از وضعیت خود به ستوه آمده و برای بهبود اوضاع مملکت به تغییر رژیم روی آوردند و هر بار به نحوی از کرده خود پشیمان شدند.». نوشته فرهاد گوهردانی و زهرا تیزرو، پژوهشگران اجتماعی درباره «تقابل انسان ایرانی با استبداد» در بخش ناظران وبسایت ‌بی‌بی‌سی فارسی:. ...
  • گزارش تخلف

🔹جورج اورول. 🔺نویسنده سیاسی انگلیسی میگفت؛

♻️نخستین دغدغه‌ام پیدا کردن گوشی شنواست برای؛. 🌿تبدیل نوشتار سیاسی به هنر. 🌿تلاش برای بهتر کردن دنیا. 🌿بر ملا کردن دروغی. 🌿به چشم آوردن حقیقتی. 🌿حس مبارزه برای عدالت. بررسی دو کتاب؛. 📚آثار: قلعه حیوانات _ ۱۹۸۴. ترجمه و گوینده: ایمان فانی. ...
  • گزارش تخلف

🍀موسیقی صدای خدایان است ☘. 🌷 🌹.. 🎵 مرا دل سوزد و سینه تو را دامن ولی فرق است

که سوز از سوز و دود از دود و درد از درد می‌دانم. به دل گویم که چون مردان صبوری کن دلم گوید. نه مردم نی زن ار از غم ز زن تا مرد می‌دانم. 💠آواز: محمدرضا شجریان. 💠دکلمه: سروش. 💠شعر: مولانا.
  • گزارش تخلف

🔹مارسل پروست ومعنای زندگی. 🔺 «در جست و جوی زمان از دست رفته» 🔻

🔸طولانی‌ترین رمان تاریخ ادبیات؛.۱_‌موفقیت در اجتماع.۲_وعده نهایی عشق.۳_هنر و عادت …ترجمه و گوینده: ایمان فانی.
  • گزارش تخلف

مقدمه.. آزمون تاریخی بسیاری از نظریات علمی-فلسفی این مدعا را ثابت می‌کند

دست قدرتمند تاریخ با نظریات چنان می‌کند که روزگاری عالمان یک دوره نظریه‌ای را بدیهی البطلان می‌دانند و دوره‌ای دیگر عالمان دیگر باز آن را بدیهی می‌دانند، ولی بدیهی الصدق و این نیست مگر به واسطۀ آزمون تاریخی نظریات …ماجرای نظریۀ قبض و بسط تئوریک شریعت زین پس قبض و بسط هم از این قاعده مستنثنا نیست. وقتی متولد شد، تیرهای نقد از هر سو بر پیکر آن فرود آمد و مخالفان گمان کردند ضربۀ کاری را زده و کاری کرده‌اند که قبض و بسط مرده از طبع بیرون بیاید، اما چنین نشد. اینک که بیش از بیست سال از طرح نظریۀ قبض و بسط می‌گذرد، زمان نیکویی برای ارزیابی مجدد و کشف زوایای احتمالا پنهان آن است …عبدالکریم سروش، نمایندۀ برجستۀ روشنفکری دینی متأخر بعد از انقلاب اسلامی ایران، در سلسله مقالات خویش از ۱۳۶۷ تا ۱۳۶۹ نظریۀ تکامل معرفت دینی را بر آفتاب می‌افکند، نظریه‌ای که بعدها با عنوان قبض و بسط تئوریک شریعت منتشر شد و در دهۀ چهارم عمر سروش در مجلۀ کیهان فرهنگی به طبع رسید. دقیقا از ابتدای طرح این نظریه معرکۀ آرا در می‌گیرد و مخالفت‌ها آشکار می‌شوند؛ یکی آن را شکاکانه می‌خواند، دیگری آن را پوزیتیویسم وار نسبیت گرا ...
  • گزارش تخلف

روشنفکری دینی امام معصوم ندارد!.. بقای روشنفکری‌دینی به معنای حرکت دائمی و بدون توقف آن است

این نحله امام دارد اما امام معصوم هرگز. علی‌شریعتی، مجتهدشبستری و عبدالکریم‌سروش هرکدام به نوعی امامان این نحله یعنی سرشاخه‎‌ها و راهبران اصلی این جریان به حساب می‌آیند و حتی می‌باید به آنها تفاخر ورزید؛ ایشان به وسع خود دین بزرگی بر گردن دانشوران و دین‌داران این آب و خاک دارند و به نوعی به بسیاری از معضلات دینی ایشان پاسخ داده‌اند. اما با این وجود این کلام به معنای پایان کار و بار روشنفکری‌دینی نیست. این جانبازی‌ها هرگز به این معنا نیست که روشنفکری‌دینی به کمال خود رسیده است و دیگر چیزی برای ارائه ندارد. این نحله تنها زمانی می‌تواند در اوج باقی بماند که هرگز دچار بیماری حجیت‌گرایی نشود و هرگز به پرستش امامان خود نپردازد. تنها با عبور از شریعتی، شبستری و سروش است که می‌توان به حرکت و حیات جریان روشنفکری‌دینی ‌مطمئن بود و به متفکران بعدی آن امید و عنایت داشت. می‌توان آینده این نحله را نیز همچون امروز موفق و بالنده در نظر گرفت و با عکینک خوشبینی و افتخار به آن نظر افکند. این امامان در نحله مذکور هرگز بی‌خطا و عاری اشتباهات معرف‌شناسانه نیستند و هرگز تمام حقیقت در دستان آنها جای نگرفته اس ...
  • گزارش تخلف