معرفی فیلم:.. اقتصاد شادی. ژانر: مستند

معرفی فیلم:

اقتصاد شادی
ژانر: مستند
مدت زمان: یک ساعت و هشت دقیقه
قابلیت دسترسی: جهانی
(زیرنویس فارسی برای این فیلم توسط کانال ساحت زیست تهیه شده است)
@sahatzist

اقتصاد شادی (The Economics of Happiness) مستندی است که دلیل بزرگ بحرانهای جهان معاصر را معرفی می کند: جهانی سازی اقتصاد. این فیلم به صورت مشروحی به آفتهای بزرگ جهانی سازی می پردازد و نشان می دهد ریشه بحرانهایی که هم اکنون با آنها دست به گریبانیم، از قبیل بحران زیست محیطی، درگیریهای منطقه ای، بحران های اجتماعی و... چگونه با جهانی سازی اقتصاد و تسلط ابرشرکت ها، بانک ها و موسسات مالی بین المللی پیوند خورده است. همچنین این فیلم نشان می دهد که جهانی سازی اقتصاد در واقع امتداد سلطه استعماری است که با در هم شکستن اقتصادها و فرهنگهای محلی هم اکنون بر جسم و روح و زندگی مردمان سیاره سیطره یافته است. این فیلم اما تنها از درد سخن نمی گوید و این شاید مهمترین تفاوت آن با دیگر رویکردهای انتقادی است. اقتصاد شادی راهی را برای برون رفت از وضعیت فعلی پیشنهاد می کند که گرچه جدید نیست، ولی نویدبخش و عملی به نظر می رسد: بازآفرینی اقتصادهای محلی یا محلی سازی اقتصاد.
@sahatzist
http://s1.upzone.ir/12917/1053909_000.jpg

این فیلم با تهیه کنندگی هلنا نربرگ هاج، موسس و مدیر جامعه بین المللی اکولوژی و فرهنگ (ISEC) تولید شده است و تا کنون جوایز متعددی را به خود اختصاص داده است. ISEC یک سازمان غیر انتفاعی است که در جهت احیای تنوع فرهنگی و زیستی و تقویت جوامع و اقتصادهای محلی در سراسر دنیا تلاش می کند. تاکید این سازمان بر آموزش برای اقدام عملی است: فراتر رفتن از مسائل جزئی و منفرد برای دیدن مسائل عمده ای که تاثیرات اساسی تری در شکل گیری زندگی ما دارند. دفاتر رسمی ISEC در آمریکا، انگلیس و استرالیا هستند.
@sahatzist

این فیلم هم اکنون با زیرنویس فارسی (تهیه شده توسط کانال ساحت زیست) برای علاقمندان فارسی زبان در لینک زیر به صورت رایگان قابل دستیابی است:
https://vimeo.com/163011560

همچنین برای خرید DVD "اقتصاد شادی"، یافتن نمایش عمومی، خواندن نقدها و تقدیرها و موارد دیگر، به آدرس اینترنتی localfutures.org مراجعه کنید.
@sahatzist

#فیلم
#مستند
#اقتصاد_شادی
#جهانی_سازی
#محلی_سازی
#Local_Futures
#The_Economics_of_Happiness