نیویورک تایمز: دعا برای باران بیشتر یا مدیران لایق‌تر!

نیویورک تایمز :دعا برای باران بیشتر یا مدیران لایق تر!
@sahatzist
✅روزنامه نیویورک تایمز در گزارشی ضمن اشاره به خشکسالی های اخیر ایران، به موضوع بارش های اخیر به خصوص در شهر تهران پرداخته است . این نشریه می نویسد: "ایرانی ها دعای باران خواندند اما در عوض برف گیرشان آمد!"

✅اتوماس اردبرینک نویسنده این گزارش با اشاره به ترس و ناامیدی مردم از زمستان خشک و خواندن دعای باران در شهرهای مختلف معتقد است : شاید مقامات عالی رتبه که تجربه شورش ها و ناآرامی های اخیر را داشته اند بیشتر از مردم عادی از خشکسالی بترسند به خصوص به خشکسالی اخیر احتمال جیره بندی آب را در تهران به عنوان یکی از بزرگترین کلان شهرهای خاورمیانه افزایش داده است.
@sahatzist
✅نیویرک تایمز همچنین با نقل قسمت هایی از سخنان آیت الله رضا استادی امام جمعه قم درباره "خشکسالی به عنوان امتحانی الهی و همچنین تاثیر گناهان بر کاهش بارندگی" سعی کرده گوشه چشمی هم به نقش باورهای مذهبی درباره بحران آب داشته باشد.
توماس اردبرینک البته به کنایه اشاره می کند "یکی از بیشترین بارش ها در تهران به وقوع پیوست جایی که مردم کمتر مذهبی به نظر می رسند "

✅این گزارش در ادامه با مصاحبه با چهره های مختلفی مثل کاوه مدنی ار پیامدهای بحران خشکسالی در ایران سخن می گوید و در نهایت از قول عده ای از مردم تهران نقل می کند که "آنچه ما برای مقابله با بحران بی آبی احتیاج داریم نه دعاهای بیشتر بلکه مسئولانی لایق تر جهت مدیریت منابع آبی است"
@sahatzist
ساحت زیست

برای خواندن گزارش می توانید از لینک زیر استفاده کنید.
https://www.nytimes.com/2018/01/28/world/middleeast/iran-tehran-snow-drought.html