Sociology of Sport and Body @sociology_of_sport یادداشتها, نظرات, تحلیلهای اجتماعی و پیشنهادهای سازنده شما را در خصوص جامعه شناسی ورزش و جامعه شناسی بدن در نشانی زیر چشم به راهیم: @Moidfar @madanibita Sociology of Sport and Body ۲۳:۰۱ ۱۳۹۶/۰۶/۱۹ در شماره ۲۶ زنان امروز:. درباره ورزشکاران زن ایرانی بخوانید Sociology of Sport and Body ۱۶:۳۳ ۱۳۹۶/۰۶/۱۹ بهناز شفیعی. از شیر زنان موتورسواری زنان ایران Sociology of Sport and Body ۱۳:۰۹ ۱۳۹۶/۰۶/۱۹ ⚠️ ایران رتبه ششم انتشار مقاله در مجلات یغماگر! درحال حاضر تعداد حدود ۸۰۰۰ ژورنال یغماگر که سالانه بیش از چهارصدهزار مقاله منتشر میکنند تخمین زده میشود.. 🔸 مطابق تحقیق انجام شده توسط دکتر David Moher از دانشگاه Ottawa، با بررسی ۱۹۰۷ مقاله منتشر شده در ۲۲۰ ژورنال یغماگر حوزه پزشکی، پنج کشور رتبه نخست در چاپ مقاله در این مجلات به ترتیب هند (۲۷ درصد)، ایالات متحده (۱۵ درصد)، نیجریه (۵ درصد)، ایران (۴ درصد) و ژاپن (۴ درصد) شناسایی شدند. گزارش کامل این پژوهش در شماره اخیر نشریه Nature به چاپ رسیده است …. ✍ آموزش و پژوهش. _________. لینک کانال⏬. ... Sociology of Sport and Body ۰۹:۰۱ ۱۳۹۶/۰۶/۱۹ «بدانید - خدا رحمت خویش را بر شما بگستراند - که شمایان در روزگاری بسر میبرید که گوینده حق اندک است و زبان از راستی کند و الکن، و ه مردم این زمان در سرای گناه ماندگارند و بر سازشکاری و خیانت مددکار: جوانان از ادب و تربیت برکنار، سالخوردگان تبهکار، دانایان منافق، و باسوادان متملق؛ خردسالان بزرگسالان را احترام نکنند و توانگران دست درویشان را نگیرند.». (نهج البلاغه پارسى، سیدجماالدین دین پرور، بنیاد نهج البلاغه، چاپ اول، ١٣٧٩، صفحه ٣٣٢، خطبه٢٢٤). ولایت مولا على مبارک باد. ... Sociology of Sport and Body ۱۹:۵۵ ۱۳۹۶/۰۶/۱۸ همه گزارشهای قبل از تو سوء تفاهم بود😂.. گزارشگر حمید الطافی:. «حااااامد بزن حااااامد» مرورگر شما از ویدیو پشتیبانی نمیکند. Video file ( 02:19, 2.7 MB ) دانلود و مشاهده در تلگرام Sociology of Sport and Body ۱۸:۲۶ ۱۳۹۶/۰۶/۱۸ عیدانه و شادانه. تقدیم همراهان گرانقدر کانال جامعه شناسی ورزش Amirhossein Eftekhari – Ey Yar ( 03:23, 7.8 MB ) دانلود و مشاهده در تلگرام Sociology of Sport and Body ۱۳:۱۴ ۱۳۹۶/۰۶/۱۸ Harmonious bodies in shadows capture your imagination مرورگر شما از ویدیو پشتیبانی نمیکند. Video file ( 03:46, 3.4 MB ) دانلود و مشاهده در تلگرام Sociology of Sport and Body ۱۲:۵۷ ۱۳۹۶/۰۶/۱۸ جنسیتی کردن ورزشگاهها به طور عام و جنسیتی کردن استادیومهای فوتبال به طور خاص از ذهنی برمی آید که دوره فرهنگ پذیریش را با پدیدهه اینها کسانی هستند که در دوره فرهنگ پذیری خود (عمدتا دوره کودکی و نوجوانی) با پدیدههای به شدت جنسیتی شده گذراندهاند و نوجوانان و جوانان امروزی که نه به علت کتابهای درسی و مدرسه (به عنوان یکی از عوامل فرهنگ پذیری) بلکه به علت جهانی شدن فرهنگ و دسترسی آزادانهتر به اطلاعات و آشنایی با سبک زندگی دیگر اجتماعات انسانی، دوره فرهنگ پذیری خود را کمتر با پدیدههای جنسیتی شده طی کردهاند نمیتوانند آنان را درک کنند. دختران نوجوان و جوان امروزی نمیتوانند بفهمند که چرا نمیتوانند به استادیوم فوتبال بروند چون در جهانی که آنان رشد کردهاند و در جوامع مختلف اعم از اینکه دین اکثریت اسلام، مسیحی، یهودی یا بودایی باشد رفتن دختران به استادیوم فوتبال امری عادی است. اما برای نسل گذشته یعنی نسلی که عامل اصلی اجتماعی شدن آنها (آشنایی شان با ارزشها و هنجارهای فرهنگی) خانواده و مدرسه بوده است ظاهرا طبیعیتر این است که دختران به استادیومهای فوتبال نروند. در این رابطه مناسب است اشاره کوتاهی به مجموعهای از پژوهش هایی کنم که در باره محتوای کتاب -های درسی مدارس از دهه ۴۰ تا دهه ۹۰ توسط گروههای مختلف پژوهشی ب ... Sociology of Sport and Body ۱۲:۵۷ ۱۳۹۶/۰۶/۱۸ هر تصمیم فرهنگی دارای مجموعهای از تأثیرات مستقیم و غیرمستقیم با شدت متفاوت و جهت مثبت یا منفی بر سایر پدیدههای فرهنگی و اجتماعی اگر بگوییم اثر مستقیم تصمیمی مبنی بر عدم حضور زنان ایرانی در استادیومهای فوتبال، خالی شدن این استادیومها از زنان ایرانی است و این میتواند باعث خوشحالی سیاست گزاری باشد که دستورش بناچار اجرا شده است، اما اثرات غیر مستقیم چنین تصمیمی میتواند برای او ناخوشایند باشد. تصمیم فرهنگی بر ضد جریان تغییرات فرهنگی باعث عدم مقبولیت بسیاری تصمیمات فرهنگی دیگر سیاست گزار خواهد شد و این به معنی آن است که بتدریج تصمیمات فرهنگی تنها بر روی کاغذ خواهند بود و نه تنها در میدان جامعه اثری از آن تصمیمات مشاهده نخواهد شد که دقیقا پدیده هایی در جهت عکس آن تصمیمات دیده خواهند شد. اگر دولت را سیاست گزار اصلی فرهنگی و عامه مردم را عمل کنندگان به سیاستها بدانیم به تدریج شکاف بین این دو تا به آنجا خواهد رسید که فرهنگ رسمی (آنچه دولت میخواهد) و فرهنگ غیررسمی (سبک زندگی مردم) در مسیری متضاد قرار خواهند گرفت.. کسی که در نقش سیاست گزار فرهنگی است، باید به تغییرات فرهنگی (که در بسیاری از موارد و با توجه به مکان و زمان لزوما دارای باررزشی مثبت یا منفی نیستند) توجه کند و نمیتواند صرفا بر مبنای ذهنی تصمیم بگیرد که ج ... Sociology of Sport and Body ۱۲:۵۷ ۱۳۹۶/۰۶/۱۸ درب استادیومهای فوتبال را به روی زنان ایرانی بگشایید: نقدی کوتاه بر جنسیتی کردن مکان وحید قاسمی، عضو هیئت علمی دانشگاه اصفهان. سیاست گزاران فرهنگی طی چند دهه اخیر تلاشهای فراوانی برای جنسیتی کردن پدیدههای مختلف به انجام رساندهاند. تلاش برای جنسیتی کردن مکان یکی از این موارد است. مردانه – زنانه کردن کلاسهای درس دانشگاهی از اولین تلاشها برای جنسیتی کردن مکان، پس از انقلاب اسلامی بود. جنسیتی کردن خانه، مهد کودک، مدرسه، دانشگاه، ورزشگاه، تاکسی، اتوبوس، مترو، قطار، اداره، خیابان و پارک از جمله مواردی است که به بحث کلی جنسیتی کردن مکان ربط پیدا میکند. در حالی که دوگانه مرد – زن، طبیعی و زیست شناختی است دوگانه زنانه – مردانه، فرهنگی و اجتماعی است. در حالی که به خواست طبیعت زن یا مرد شدهایم به خواست جامعه، زنانه یا مردانه زندگی میکنیم. در حالی که زن و مرد بودن تعریفی یکسان بین تمامی انسانها، در همه مکانها و زمانها دارد، زنانه یا مردانه زندگی کردن به شدت در طول زمان و مکان تا بدان حد متغیر و متفاوت است که به راحتی میتوان آن را در بسیاری از موارد متضاد دانست. فرهنگ در اجتماعات انسانی مختلف، پدیدههای متفاوتی را با درجات مختلفی جنسیتی میکند. ... Sociology of Sport and Body ۱۲:۵۷ ۱۳۹۶/۰۶/۱۸ ایران از جمله کشورهایی است که سیاست گزارانش تلاش وافری کردهاند که فرهنگ را تا سرحد امکان جنسیتی کنند جنسیتی کردن رنگها، بازیها، کارتونها، ورزشها، پوششها، زبانها، کتابها، فیلمها، شغلها و نقشهای اجتماعی از آن جملهاند. به همین ترتیب، طی چهار دهه اخیر تلاش فراوان شده است که تا سر حد امکان، مکانها نیز جنسیتی شوند. جنسیتی کردن مکان حاکی از نوعی جنسیتی کردن حداکثری فرهنگ است. جنسیتی کردن مکان در طول تاریخ ایران و جهان امری متداول بوده و هست. تفاوت اصلی در شدت این پدیده است. ایران از جمله کشورهایی است که نگاهش به جنسیتی کردن مکان یک نگاه حداکثری است و چنین نگاهی بیشتر از آنکه یاری دهنده کارآیی نظام اجتماعی و تقویت کننده رفتارهای مبتنی بر اخلاق جمعی باشد، تضعیف کننده آن است. امروز که به گذشته نگاه میشود بسیاری از این جنسیتی شدن مکانها، امری نامطلوب و ناپسند تلقی شده و ممکن است برای انسان امروزی خنده دار به نظر رسد. امروز به هیچ وجه قابل قبول نیست که مدرسه خاص پسران باشد (جنسیتی کردن مطلق مکان)، هر چند قابل قبول به نظر میرسد که مدارس پسران و دختران جدا از یکدیگر باشند (جنسیتی کردن نسبی مکان). این در حالی است که تنها اندکی بیش از یک سده (سال ۱۲۸۶، یک سال پس از امضای فرمان مشروطه) ... Sociology of Sport and Body ۱۲:۴۲ ۱۳۹۶/۰۶/۱۸ واکنش دکتر ابتکار به کاپیتولاسیون سوری ابتکار گفت که در مورد «حاشیه بازی فوتبال ایران و سوریه با توجه به تبعیضی که میان زنان ایرانی و سوری رخ داد» با مسعود سلطانیفر، وزیر ورزش ایران صحبت کرده است. خانم ابتکار گفت که رایزنیها برای هماهنگی با مراجع فرهنگی، انتظامی و اجرایی برای حل این مسئله در جریان است.. ... Sociology of Sport and Body ۱۲:۳۵ ۱۳۹۶/۰۶/۱۸ محض اطلاع!!. در همه ورزشگاهها رو نمیتونید به روی زنان ببندید …A. shirafkan مرورگر شما از ویدیو پشتیبانی نمیکند. Video file ( 00:07, 517.3 KB ) دانلود و مشاهده در تلگرام Sociology of Sport and Body ۱۲:۲۷ ۱۳۹۶/۰۶/۱۸ نایب رئیس زنان فدراسیون فوتبال: حضور زنان در فوتبال تابو نیست لیلا صوفی زاده نایب رئیس زنان فدراسیون فوتبال:. _ دیدگاه امکان تماشای مسابقات ملی را از حقوق میدانم و اعتقاد دارم پرداختن به موضوع حضور زنان در یک امر فراملی است و در حال حاضر یک اراده واحد برای یک هدف مشترک وجود دارد که این نیاز باید پاسخ داده بشود …_ حضور زنان در ورزشگاههای فوتبال تابو نیست چرا که در حقوق کشور اسلامی ما منعی برای این امر وجود ندارد. اما بحث اصلی چگونگی تحقق این امر است به نحوی که در شان و منزلت یک زن ایرانی باشد باید پیگیری شود تا اگر دختر یا خواهر ما علاقه مند به حضور در ورزشگاهها هستند شرایطش مهیا شود. / نود ... Sociology of Sport and Body ۱۰:۳۶ ۱۳۹۶/۰۶/۱۸ کس را چه زور و زهره که وصف علی کند. جبار در مناقب او گفته هل اتی. شیر خدای و صفدر میدان و بحر جود جانبخش در نماز و جهانسوز در وغا. فردا که هرکسی به شفیعی زنند دست. ماییم و دست و دامن معصوم مرتضی (سعدی) Sociology of Sport and Body ۲۱:۰۶ ۱۳۹۶/۰۶/۱۷ 📍چالش بینالخلائقی «زنان و ورزشگاه». 📝حمید پورجمالی 🔸موضوع منع حضور زنان در ورزشگاهها باز هم چالش برانگیز شده است. در سامانه خرید بلیط، امکان خرید بلیط برای زنان فراهم شده است و بعد از فروش آن به زنان، نقص فنی و مانند آن، توجیه غیرقابل باور مسئولین امر برای نجات ایمان و امان!. 🔸استفاده از بلندگو در سالهای آغازین ورود این وسیله به ایران هنجارشکنی و خلاف اخلاق و شرع تلقی میشد، مرحوم فلسفی در کتاب خاطراتش ذکر کرده که چه محنتی کشید تا در منابر و از طریق اشاره به عینک که مقوی دید است جا بیاندازد که بلندگو هم مقوی صوت است. مرحوم مطهری هم از حرمت گوجه فرنگی (ارمنی بادمجان) و موضع علما در کتابهایش آورده و دکتر فرامرز رفیعپور از «هنجارشکنانه» دانستن سرکردن روسری ترکمنی از سوی کمیته در تهران که یک دهه بعد در مغازههای روبروی حرم حضرت معصومه در قم به عنوان سوغاتی زوار خریداری میشد، نوشته است (کتاب آناتومی جامعه). در روزنگار اعتمادالسلطنه هم آمده است که قبلهعالم حرف رکیکی به یکی از فراشان زد و به او گفت: «مردک کت شلواری!». 🔸همه این «تظاهرات عرضی» که در هر برهه، جامهی دفاع از شریعت بر تن میکنند و به غلط با ناموس و غیرت و اخلاق در هممیآمیزند ... Sociology of Sport and Body ۱۳:۳۷ ۱۳۹۶/۰۶/۱۷ ***توجه.. ***این کتاب توسط جناب نجاریان دانشجوی دکتری از دانشگاه تهران در حال ترجمه است Sociology of Sport and Body ۱۳:۳۷ ۱۳۹۶/۰۶/۱۷ *Posted by Nahid Jabari*.. Edited by Matthew Guschwan.. © ۲۰۱۵ – Routledge..۱۴۲ pages … Sociology of Sport and Body ۱۰:۲۳ ۱۳۹۶/۰۶/۱۷ افتتاحیه لیگ برتر افغانستان. حضور زنان در استادیوم Sociology of Sport and Body ۲۲:۲۸ ۱۳۹۶/۰۶/۱۶ در هر دو مصداق (موگرینی و زن سوری هر دو در مصونیت کامل) یک سنخ تبعیض علیه زنان خودی, روا و جفا داشته شد کاپیتولاسیون پاتریارک ‹ 113 114 115 116 117 118 119 ›
Sociology of Sport and Body ۲۳:۰۱ ۱۳۹۶/۰۶/۱۹ در شماره ۲۶ زنان امروز:. درباره ورزشکاران زن ایرانی بخوانید
Sociology of Sport and Body ۱۳:۰۹ ۱۳۹۶/۰۶/۱۹ ⚠️ ایران رتبه ششم انتشار مقاله در مجلات یغماگر! درحال حاضر تعداد حدود ۸۰۰۰ ژورنال یغماگر که سالانه بیش از چهارصدهزار مقاله منتشر میکنند تخمین زده میشود.. 🔸 مطابق تحقیق انجام شده توسط دکتر David Moher از دانشگاه Ottawa، با بررسی ۱۹۰۷ مقاله منتشر شده در ۲۲۰ ژورنال یغماگر حوزه پزشکی، پنج کشور رتبه نخست در چاپ مقاله در این مجلات به ترتیب هند (۲۷ درصد)، ایالات متحده (۱۵ درصد)، نیجریه (۵ درصد)، ایران (۴ درصد) و ژاپن (۴ درصد) شناسایی شدند. گزارش کامل این پژوهش در شماره اخیر نشریه Nature به چاپ رسیده است …. ✍ آموزش و پژوهش. _________. لینک کانال⏬. ...
Sociology of Sport and Body ۰۹:۰۱ ۱۳۹۶/۰۶/۱۹ «بدانید - خدا رحمت خویش را بر شما بگستراند - که شمایان در روزگاری بسر میبرید که گوینده حق اندک است و زبان از راستی کند و الکن، و ه مردم این زمان در سرای گناه ماندگارند و بر سازشکاری و خیانت مددکار: جوانان از ادب و تربیت برکنار، سالخوردگان تبهکار، دانایان منافق، و باسوادان متملق؛ خردسالان بزرگسالان را احترام نکنند و توانگران دست درویشان را نگیرند.». (نهج البلاغه پارسى، سیدجماالدین دین پرور، بنیاد نهج البلاغه، چاپ اول، ١٣٧٩، صفحه ٣٣٢، خطبه٢٢٤). ولایت مولا على مبارک باد. ...
Sociology of Sport and Body ۱۹:۵۵ ۱۳۹۶/۰۶/۱۸ همه گزارشهای قبل از تو سوء تفاهم بود😂.. گزارشگر حمید الطافی:. «حااااامد بزن حااااامد» مرورگر شما از ویدیو پشتیبانی نمیکند. Video file ( 02:19, 2.7 MB ) دانلود و مشاهده در تلگرام
Sociology of Sport and Body ۱۸:۲۶ ۱۳۹۶/۰۶/۱۸ عیدانه و شادانه. تقدیم همراهان گرانقدر کانال جامعه شناسی ورزش Amirhossein Eftekhari – Ey Yar ( 03:23, 7.8 MB ) دانلود و مشاهده در تلگرام
Sociology of Sport and Body ۱۳:۱۴ ۱۳۹۶/۰۶/۱۸ Harmonious bodies in shadows capture your imagination مرورگر شما از ویدیو پشتیبانی نمیکند. Video file ( 03:46, 3.4 MB ) دانلود و مشاهده در تلگرام
Sociology of Sport and Body ۱۲:۵۷ ۱۳۹۶/۰۶/۱۸ جنسیتی کردن ورزشگاهها به طور عام و جنسیتی کردن استادیومهای فوتبال به طور خاص از ذهنی برمی آید که دوره فرهنگ پذیریش را با پدیدهه اینها کسانی هستند که در دوره فرهنگ پذیری خود (عمدتا دوره کودکی و نوجوانی) با پدیدههای به شدت جنسیتی شده گذراندهاند و نوجوانان و جوانان امروزی که نه به علت کتابهای درسی و مدرسه (به عنوان یکی از عوامل فرهنگ پذیری) بلکه به علت جهانی شدن فرهنگ و دسترسی آزادانهتر به اطلاعات و آشنایی با سبک زندگی دیگر اجتماعات انسانی، دوره فرهنگ پذیری خود را کمتر با پدیدههای جنسیتی شده طی کردهاند نمیتوانند آنان را درک کنند. دختران نوجوان و جوان امروزی نمیتوانند بفهمند که چرا نمیتوانند به استادیوم فوتبال بروند چون در جهانی که آنان رشد کردهاند و در جوامع مختلف اعم از اینکه دین اکثریت اسلام، مسیحی، یهودی یا بودایی باشد رفتن دختران به استادیوم فوتبال امری عادی است. اما برای نسل گذشته یعنی نسلی که عامل اصلی اجتماعی شدن آنها (آشنایی شان با ارزشها و هنجارهای فرهنگی) خانواده و مدرسه بوده است ظاهرا طبیعیتر این است که دختران به استادیومهای فوتبال نروند. در این رابطه مناسب است اشاره کوتاهی به مجموعهای از پژوهش هایی کنم که در باره محتوای کتاب -های درسی مدارس از دهه ۴۰ تا دهه ۹۰ توسط گروههای مختلف پژوهشی ب ...
Sociology of Sport and Body ۱۲:۵۷ ۱۳۹۶/۰۶/۱۸ هر تصمیم فرهنگی دارای مجموعهای از تأثیرات مستقیم و غیرمستقیم با شدت متفاوت و جهت مثبت یا منفی بر سایر پدیدههای فرهنگی و اجتماعی اگر بگوییم اثر مستقیم تصمیمی مبنی بر عدم حضور زنان ایرانی در استادیومهای فوتبال، خالی شدن این استادیومها از زنان ایرانی است و این میتواند باعث خوشحالی سیاست گزاری باشد که دستورش بناچار اجرا شده است، اما اثرات غیر مستقیم چنین تصمیمی میتواند برای او ناخوشایند باشد. تصمیم فرهنگی بر ضد جریان تغییرات فرهنگی باعث عدم مقبولیت بسیاری تصمیمات فرهنگی دیگر سیاست گزار خواهد شد و این به معنی آن است که بتدریج تصمیمات فرهنگی تنها بر روی کاغذ خواهند بود و نه تنها در میدان جامعه اثری از آن تصمیمات مشاهده نخواهد شد که دقیقا پدیده هایی در جهت عکس آن تصمیمات دیده خواهند شد. اگر دولت را سیاست گزار اصلی فرهنگی و عامه مردم را عمل کنندگان به سیاستها بدانیم به تدریج شکاف بین این دو تا به آنجا خواهد رسید که فرهنگ رسمی (آنچه دولت میخواهد) و فرهنگ غیررسمی (سبک زندگی مردم) در مسیری متضاد قرار خواهند گرفت.. کسی که در نقش سیاست گزار فرهنگی است، باید به تغییرات فرهنگی (که در بسیاری از موارد و با توجه به مکان و زمان لزوما دارای باررزشی مثبت یا منفی نیستند) توجه کند و نمیتواند صرفا بر مبنای ذهنی تصمیم بگیرد که ج ...
Sociology of Sport and Body ۱۲:۵۷ ۱۳۹۶/۰۶/۱۸ درب استادیومهای فوتبال را به روی زنان ایرانی بگشایید: نقدی کوتاه بر جنسیتی کردن مکان وحید قاسمی، عضو هیئت علمی دانشگاه اصفهان. سیاست گزاران فرهنگی طی چند دهه اخیر تلاشهای فراوانی برای جنسیتی کردن پدیدههای مختلف به انجام رساندهاند. تلاش برای جنسیتی کردن مکان یکی از این موارد است. مردانه – زنانه کردن کلاسهای درس دانشگاهی از اولین تلاشها برای جنسیتی کردن مکان، پس از انقلاب اسلامی بود. جنسیتی کردن خانه، مهد کودک، مدرسه، دانشگاه، ورزشگاه، تاکسی، اتوبوس، مترو، قطار، اداره، خیابان و پارک از جمله مواردی است که به بحث کلی جنسیتی کردن مکان ربط پیدا میکند. در حالی که دوگانه مرد – زن، طبیعی و زیست شناختی است دوگانه زنانه – مردانه، فرهنگی و اجتماعی است. در حالی که به خواست طبیعت زن یا مرد شدهایم به خواست جامعه، زنانه یا مردانه زندگی میکنیم. در حالی که زن و مرد بودن تعریفی یکسان بین تمامی انسانها، در همه مکانها و زمانها دارد، زنانه یا مردانه زندگی کردن به شدت در طول زمان و مکان تا بدان حد متغیر و متفاوت است که به راحتی میتوان آن را در بسیاری از موارد متضاد دانست. فرهنگ در اجتماعات انسانی مختلف، پدیدههای متفاوتی را با درجات مختلفی جنسیتی میکند. ...
Sociology of Sport and Body ۱۲:۵۷ ۱۳۹۶/۰۶/۱۸ ایران از جمله کشورهایی است که سیاست گزارانش تلاش وافری کردهاند که فرهنگ را تا سرحد امکان جنسیتی کنند جنسیتی کردن رنگها، بازیها، کارتونها، ورزشها، پوششها، زبانها، کتابها، فیلمها، شغلها و نقشهای اجتماعی از آن جملهاند. به همین ترتیب، طی چهار دهه اخیر تلاش فراوان شده است که تا سر حد امکان، مکانها نیز جنسیتی شوند. جنسیتی کردن مکان حاکی از نوعی جنسیتی کردن حداکثری فرهنگ است. جنسیتی کردن مکان در طول تاریخ ایران و جهان امری متداول بوده و هست. تفاوت اصلی در شدت این پدیده است. ایران از جمله کشورهایی است که نگاهش به جنسیتی کردن مکان یک نگاه حداکثری است و چنین نگاهی بیشتر از آنکه یاری دهنده کارآیی نظام اجتماعی و تقویت کننده رفتارهای مبتنی بر اخلاق جمعی باشد، تضعیف کننده آن است. امروز که به گذشته نگاه میشود بسیاری از این جنسیتی شدن مکانها، امری نامطلوب و ناپسند تلقی شده و ممکن است برای انسان امروزی خنده دار به نظر رسد. امروز به هیچ وجه قابل قبول نیست که مدرسه خاص پسران باشد (جنسیتی کردن مطلق مکان)، هر چند قابل قبول به نظر میرسد که مدارس پسران و دختران جدا از یکدیگر باشند (جنسیتی کردن نسبی مکان). این در حالی است که تنها اندکی بیش از یک سده (سال ۱۲۸۶، یک سال پس از امضای فرمان مشروطه) ...
Sociology of Sport and Body ۱۲:۴۲ ۱۳۹۶/۰۶/۱۸ واکنش دکتر ابتکار به کاپیتولاسیون سوری ابتکار گفت که در مورد «حاشیه بازی فوتبال ایران و سوریه با توجه به تبعیضی که میان زنان ایرانی و سوری رخ داد» با مسعود سلطانیفر، وزیر ورزش ایران صحبت کرده است. خانم ابتکار گفت که رایزنیها برای هماهنگی با مراجع فرهنگی، انتظامی و اجرایی برای حل این مسئله در جریان است.. ...
Sociology of Sport and Body ۱۲:۳۵ ۱۳۹۶/۰۶/۱۸ محض اطلاع!!. در همه ورزشگاهها رو نمیتونید به روی زنان ببندید …A. shirafkan مرورگر شما از ویدیو پشتیبانی نمیکند. Video file ( 00:07, 517.3 KB ) دانلود و مشاهده در تلگرام
Sociology of Sport and Body ۱۲:۲۷ ۱۳۹۶/۰۶/۱۸ نایب رئیس زنان فدراسیون فوتبال: حضور زنان در فوتبال تابو نیست لیلا صوفی زاده نایب رئیس زنان فدراسیون فوتبال:. _ دیدگاه امکان تماشای مسابقات ملی را از حقوق میدانم و اعتقاد دارم پرداختن به موضوع حضور زنان در یک امر فراملی است و در حال حاضر یک اراده واحد برای یک هدف مشترک وجود دارد که این نیاز باید پاسخ داده بشود …_ حضور زنان در ورزشگاههای فوتبال تابو نیست چرا که در حقوق کشور اسلامی ما منعی برای این امر وجود ندارد. اما بحث اصلی چگونگی تحقق این امر است به نحوی که در شان و منزلت یک زن ایرانی باشد باید پیگیری شود تا اگر دختر یا خواهر ما علاقه مند به حضور در ورزشگاهها هستند شرایطش مهیا شود. / نود ...
Sociology of Sport and Body ۱۰:۳۶ ۱۳۹۶/۰۶/۱۸ کس را چه زور و زهره که وصف علی کند. جبار در مناقب او گفته هل اتی. شیر خدای و صفدر میدان و بحر جود جانبخش در نماز و جهانسوز در وغا. فردا که هرکسی به شفیعی زنند دست. ماییم و دست و دامن معصوم مرتضی (سعدی)
Sociology of Sport and Body ۲۱:۰۶ ۱۳۹۶/۰۶/۱۷ 📍چالش بینالخلائقی «زنان و ورزشگاه». 📝حمید پورجمالی 🔸موضوع منع حضور زنان در ورزشگاهها باز هم چالش برانگیز شده است. در سامانه خرید بلیط، امکان خرید بلیط برای زنان فراهم شده است و بعد از فروش آن به زنان، نقص فنی و مانند آن، توجیه غیرقابل باور مسئولین امر برای نجات ایمان و امان!. 🔸استفاده از بلندگو در سالهای آغازین ورود این وسیله به ایران هنجارشکنی و خلاف اخلاق و شرع تلقی میشد، مرحوم فلسفی در کتاب خاطراتش ذکر کرده که چه محنتی کشید تا در منابر و از طریق اشاره به عینک که مقوی دید است جا بیاندازد که بلندگو هم مقوی صوت است. مرحوم مطهری هم از حرمت گوجه فرنگی (ارمنی بادمجان) و موضع علما در کتابهایش آورده و دکتر فرامرز رفیعپور از «هنجارشکنانه» دانستن سرکردن روسری ترکمنی از سوی کمیته در تهران که یک دهه بعد در مغازههای روبروی حرم حضرت معصومه در قم به عنوان سوغاتی زوار خریداری میشد، نوشته است (کتاب آناتومی جامعه). در روزنگار اعتمادالسلطنه هم آمده است که قبلهعالم حرف رکیکی به یکی از فراشان زد و به او گفت: «مردک کت شلواری!». 🔸همه این «تظاهرات عرضی» که در هر برهه، جامهی دفاع از شریعت بر تن میکنند و به غلط با ناموس و غیرت و اخلاق در هممیآمیزند ...
Sociology of Sport and Body ۱۳:۳۷ ۱۳۹۶/۰۶/۱۷ ***توجه.. ***این کتاب توسط جناب نجاریان دانشجوی دکتری از دانشگاه تهران در حال ترجمه است
Sociology of Sport and Body ۱۳:۳۷ ۱۳۹۶/۰۶/۱۷ *Posted by Nahid Jabari*.. Edited by Matthew Guschwan.. © ۲۰۱۵ – Routledge..۱۴۲ pages …
Sociology of Sport and Body ۲۲:۲۸ ۱۳۹۶/۰۶/۱۶ در هر دو مصداق (موگرینی و زن سوری هر دو در مصونیت کامل) یک سنخ تبعیض علیه زنان خودی, روا و جفا داشته شد کاپیتولاسیون پاتریارک