@sociology_of_sport یادداشتها, نظرات, تحلیلهای اجتماعی و پیشنهادهای سازنده شما را در خصوص جامعه شناسی ورزش و جامعه شناسی بدن در نشانی زیر چشم به راهیم: @Moidfar @madanibita


۸-پرداختن به مباحث معرفت شناختی نظریه یا واکاوی نسبت بین علوم زیستی و علوم اجتماعی که در بنیانهای نظری داروینیسم اجتماعی اسپنسری،

در این معنا استعاره پزشکی مورد نقد به معنای فروکاستن جامعه شناسی به علوم زیست شناختی و اعتبار بخشی به درمان کلینیکال مسائل اجتماعی نیست. البته با رجوع به منابع پرشمار تاریخ علم در می‌یابیم که همواره کنش متقابل بین شاخه‌های مختلف علوم بدون اولویت بخشی به یکی از میان سایرین وجود داشته و سبب هم افزایی هم بوده است …۹-در پایان ضمن سپاس از منتقد. گرامی که سبب بازاندیشی و مرور آموخته هایم شد، متواضعانه و صمیمانه فهرستی را که به ذهنم از نگاشته‌های دکتر تنهایی در رابطه با موارد پیش گفته متبادر می‌شود، جهت مرور و رفع شبهات نسبت به «پارادایم تفسیری» (و تأکید می‌کنم نه شخص دکتر تنهایی، که شاگردی ایشان برایم به راستی فرصت مغتنم ارتقای دانش جامعه شناختی و آگاهی بوده، نه دست و پا زدن در مرداب مرید و مرادی) تقدیم جناب طایفی و همه خوانندگان این سطور کرده از ایشان دعوت می‌کنم با مرور دستگاه نظری پروفسور بلومر و نگاشته‌های شاگرد او عنداللزوم به حک و اصلاح نقد خود بر مبنای شناختی دقیق‌تر و رواتر از پارادایم تفسیری بپردازد …-بلومر، هربرت. جامعه صنعتی: تحلیلی دیالکتیکی از ساختار قدرت در آمریکا. ترجمه تنهایی ...
  • گزارش تخلف

📊فرانقد؛ نقدی بر یک نقد: از جامعه شناسی تفسیری چقدر می‌دانیم؟.. ✍بی‌تا مدنی

به تازگی جناب علی طایفی در مرور گفتگوی دکتر ح. ا. تنهایی درباره گفتمان مطالبه‌گری هم پارادایم تفسیری و هم تحلیل دکتر تنهایی را بیراهه‌ای از مسائل اجتماعی ایران می‌داند. به نظر می‌رسد منتقد محترم بیش و پیش از هر چیز در فهم صحیح پارادایم تفسیری دچار سوء تعبیراتی است که به موازات شیوه غیر فنی نقادی او (که قصد پرداختن به آن در این مجال نیست)، مواردی را به پارادایم تفسیری (مشخصا دستگاه نظری هربرت بلومر) و به تبع آن تحلیل تنهایی نسبت می‌دهد که مخدوش و ناوارد است. در سطور پیش رو به برخی از این موارد اشاره و پاسخ داده می‌شود:.۱-وفق قضایای سه گانه کنش بلومر (قضیه اعیان، قضیه کنش متقابل اجتماعی، و قضیه تفسیر) کنش مدنی الزاما کنشی متقابل و نمادی است. این دو بر خلاف نظر منتقد محترم نه تنها تنافری با هم ندارند بلکه به نوعی هم فراخوانی مفهومی و عملی دارند. قضیه سوم یا قضیه تفسیر در دیالکتیک خود با خود و من اندامی با من اجتماعی است که شرح و بسط یافته است. به دیگر سخن کنشگر اجتماعی انتخاب می‌کند، کنترل می‌کند، به تعلیق در می‌آورد، از نو بنیاد می‌نهد تا به مطالبات خود دست یابد. در پارادایم تفسیری قرار ...
  • گزارش تخلف

💢چه جفت و جورند!. ✍بی تا مدنی

از همان نگاه و کلام اول یکی سادیست و دیگری مازوخیست قهاری معرفی می‌شوند!. فقط آنجائی که زنگ می‌زنند و حال و احوال می‌کنند دلشان دفعتا برای هم تنگ می‌شود, زن از کریدورهای پزشک قانونی یک راست به خانه برمی گشته به راستی جای نقد دارد و نقطه دردناک است: زنان کتک خورده و قربانی خشونتهای مکرر به تدریج به آن خو می‌کنند.. بی شک اگر ۱۲۷ بار هم کتک بخورد باز برمی گردد به آغوش جلادش و به جائی که به دو دخترش بیاموزد چگونه چنین تعفنی را در زندگی آینده شان بازتولید کنند و در چنین فضایی تنفس کنند … به بیان مارکسی عبارت, دختری که در چنین محیطی نشو و نما می‌یابد احتمالا بدون کمترین نشانی از «آگاهی» جنسیتی زنی «برای خود» (for herself) نشود و زنی «در خود» (in herself) بماند. و این چرخه معیوب نسل به نسل تداوم یابد …خسته نباشید سیمای میلی! ...
  • گزارش تخلف

کلیپ بالا گفتگو و تقدیر از زنی است که بعد از ٢٧ بار درخواست طلاق بخاطر کتک خوردن از همسر که او هم به راحتی نشسته و از دسته گلهای ب

زن: «همان شب اول ازدواج کتکم زد». شوهر: «خیلی اوقات شب‌ها که خانه می‌آمدم عصبانی می‌شدم و همسرم را حسابی میزدم.». کل هنر زوجی که به برنامه دعوت شده بودند کتک زدن و کتک خوردن بود! (زوج آرمانی سیمای میلی) …⁠ ...
  • گزارش تخلف

تشویق سیمای میلی و تقدیر از زوجی که ۲۷ بار اقدام به طلاق کرده‌اند اما هنوز زیر یک سقف هستند

به راستی اگر عادی سازی, ترویج و بازتولید خشونت خانگی نیست پس چیست؟
  • گزارش تخلف

Bita Madani:

هویت جنسیتی زن اساسا تعریفی مستقل و ثابت نداشته و ندارد اما در ایران متأسفانه سالهاست بر این طبل نیز کوبیده می‌شود که کلیه مسائل حوزه زنان را باید بنابر سیمایی از زن حل و فصل کرد که «درون» خانواده (آن هم از نوع هسته‌ای پدر سالار) تجلی و بروز یابد. مثلا «مادری» برای زن ایرانی مسلمان, در برابر مفهوم «زنانگی» ارزشمندتر و در تقابلی کاذب با آن قرار داده می‌شود.. (بگذریم که در فقه و حقوق ما زنانی که مادرند و دارای فرزند, کمتر از زنان بدون فرزند سهم الارث می‌برند!). به این ترتیب در جایی که زن به عنوان یک شهروند, سرمایه گذار, کارکن, سیاست ورز, فعال اجتماعی و یا هر نقش مستقل دیگری وارد عرصه شود, بی گفتگو وارد فهرستی پنهان از شهروند درجه دوم می‌گردد. و اگر قامت راست کند تا بایستد, به محض برخاستن سرش به سقف شیشه‌ای (در اینجا البته سقف چدنی) اصابت می‌کند.. در همین جاها نداهای مردانه و «دلسوزانه» از زبان زنان (اینجا زن علیه زن) و نیز مردان طنین انداز می‌شود که: «خواهرم نگفتم قامت راست نکن, این طوری خودت صدمه می‌بینی. سقف که سر جایش هست فقط سر تو می‌شکند …این در واقع نهادینگی پاتریارکی است که او را ...
  • گزارش تخلف

Rudolph Ingram. نامدرودلف اینگرام را در یاد نگاه داریم!

کسی که شاید در آینده رکورد یوسین بولت را بشکند!. او در هفت سالگی ۱۰۰ متر رو در ۱۳٫۴۸ ثانیه دویده، رکورد دار آن یوسن بولت با ۹:۵۸ است.
  • گزارش تخلف

🔹تشویق وریا غفوری در دقیقه ۲۱ بازی استقلال در واکنش به احضار این بازیکن به حراست وزارت ورزش

🔰تماشاگران استقلال از قبل قرار گذاشته بودند که در دقیقه‌ی ۲۱ بازی وریا غفوری را تشویق کنند و چنین کردند …🔰این بازیکن ملی‌پوش که اخیرا چند استوری انتقادی به سیاست‌های مسئولین در اینستاگرام شخصی‌اش منتشر کرده بود، پس از واکنش اخیرش به سخنان جواد ظریف به حراست وزارت ورزش احضار شد …🔰سیمای میلی هنگام پخش زنده‌ی مسابقه، صدای شعار تماشاگرانی که وریا غفوری را تشویق می‌کردند قطع کرد. ...
  • گزارش تخلف

♦️در بخشی از کتاب آمده:

«ناموس یک مرد تا زمانی که اعضای مونث فامیل او بکارت‌های خود را سالم نگهدارند، محفوظ و مصون خواهد ماند …به‌ عبارت دیگر» ناموس" یک مرد بیشتر به رفتار زنان خانوادهٔ او بستگی دارد تا به رفتار شخص خودش. حتی یک زن‌بارهٔ حرفه‌ای نیز تا زمانی که زنان خانواده‌اش بکارت‌های خود را حفظ کنند، محترم و فرد شرافتمندی محسوب خواهد شد …جامعهٔ ما از قواعد دوگانهٔ اخلاقی آکنده است و مردان و زنان مشمول قواعد اخلاقی متفاوتی هستند.. ...
  • گزارش تخلف

&aposکودکان ترنسکشوال، بخشی از جامعه هستند که به دلایل سیاسی، امنیتی و اجتماعی دیده نمی‌شوند&apos

نشست بررسی چالش‌های کودکان ترنسکشوال در جامعه ایرانی با حمایت انجمن حمایت از حقوق کودکان در تهران برگزار شد …به گزارش ایرنا، هادی شریعتی، حقوقدان و نایب رئیس هیات مدیره انجمن حمایت از حقوق کودکان گفت: «این کودکان نامرئی بخشی از کودکان جامعه هستند که به دلایل سیاسی یا امنیتی و اجتماعی در جوامع دیده نمی‌شوند و به حاشیه رانده و از جامعه طرد می‌شود. جامعه این کودکان را نمی‌بیند و آنها را در جمعیت آماری خود حساب نمی‌کند. ترنس‌ها بخشی از کودکان نامرئی هستند.». سامان ارسطو بازیگر، کارگردان و ترنسکشوال از دیگر حاضران در این نشست گفت: «حق و حقوق ترنس‌ها هنوز به درستی به رسمیت شناخته نمی‌شوند. ترنس بیمار نیست. عنوان بیماری برای آنها اشتباه است. ترنس، فقط ترنس است. اشتباه ما این است که در این باره به دیگران توضیح می‌دهیم.». ...
  • گزارش تخلف

🔻انجمن حمایت از حقوق کودکان برگزار می‌کند:. «بررسی چالش‌های کودکان ترنسکشوال در جامعه ایرانی»

سخنرانان:. 🔸دکتر پیمان حسنی ابهریان: متخصص مغز و اعصاب. 🔸دکتر حسن موسوی چلک: رئیس انجمن مددکاران اجتماعی ایران. 🔸دکتر مریم امیری: روان‌شناس بالینی. 🔸سامان ارسطو: بازیگر، کارگردان و پژوهشگر. 🔸هادی شریعتی: حقوقدان و نائب رئیس هیات مدیره انجمن حمایت از حقوق کودکان …▫دوشنبه ۲۹ بهمن _ساعت ۱۶ تا ۱۸ …▫دفتر مرکزی انجمن حمایت از حقوق کودکان واقع در «سید خندان؛ سهروردی شمالی، کوچه سلطانی، پلاک ۳۷». ...
  • گزارش تخلف

انجمن حمایت از حقوق کودکان— به گزارش روابط‌عمومی، نشست تخصصی بررسی وضعیت کودکان ترنسکشوال در جامعه ایرانی در دفتر مرکزی انجمن برگز

در این نشست، هادی شریعتی نایب‌رییس هیات‌مدیره انجمن، دکتر حسن موسوی چلک رییس انجمن مددکاران اجتماعی ایران، دکتر مریم امیری روان‌‌شناس و سامان ارسطو بازیگر، کارگردان و پژوهش‌گر به بحث درباره مشکلات و مسائل کودکان ترنس در ایران پرداختند. مشروح این نشست را از لینک زیر دنبال کنید. ...
  • گزارش تخلف