لینک کانال https://t.me/joinchat/AAAAAEJLNLu9Gs-xukoTpA ارتباط با ادمین @ZVaezzadeh


🌿🌺 لیستی از کانال‌های صرفا آگاهی بخش تلگرامی:.. ⬅️ کوتاه بخوانیم فروغ شاملو سهراب. 🆔

⬅️ تلنگری بر مسائل روزمره. 🆔 کتابخانه پارس. 🆔 مارکسیسم، فلسفه، ادبیات رادیکال. 🆔 کتابخانه علوم انسانی. 🆔 آنتی اولیگارشی/تحلیل سیاسی. 🆔 تاریخ شفاهی ایران. 🆔 عصردیپلماسی. 🆔 نظریات جامعه شناسی. 🆔 نقدهایی درباره جامعه ایران!. ...
  • گزارش تخلف

‍ …🌐 مراسم رونمائی از کتاب:. «من و شهر من».. ✍ محسن شریف زاده

🔺این کتاب، مجموعه‌ای از تعاملات ده ساله اینجانب با نهادهای مختلف شهری است. تعاملاتی برای حل مشکلات به ظاهر سادۀ پر تعداد، که در رفت و آمد روزانه می‌دیدم و پیگیر حل آن می‌شدم. اقداماتی از قبیل تماس با ۱۱۰ برای رسیدگی به تخلف یک راننده، یا تماس با ۱۳۷ برای رسیدگی به نظافت یک کوچه، یا تماس با ۱۹۷ برای تشکر از یک مامور نیروی انتظامی، یا تماس با واحد انتقادات یک بیمارستان یا یک موسسه برای ارائه راهکار …🔺تمامی این موارد، اقدامات آسانی است که انجام آن در توان هر فردی است. این کتاب نشان می‌دهد که با اندکی توان و بدون دغدغۀ مالی یا سیاسی، می‌توان تاثیر عمیقی در شرایط زیست خود ایجاد کرد.. 🔺اقدامی ساده و در دسترس. به این بینش رسیده‌ام که در بسیاری از موارد، کلید حل مشکلات اجتماعی در اقداماتی ساده و در دسترسی عموم است، در حالیکه بعضا حل مشکل را منوط به انجام اقدامات پیچیده، پر هزینۀ وسیع و یا پر مخاطره می‌بینند. حساسیت نسبت به نابسامانی‌های به ظاهر معمولی اجتماعی، بسیار بیش از آن چه به نظر می‌رسد دارای اهمیت است. مسائل ساده و روزمره¬ای چون نظم اجتماعی، نظافت شهری، رعایت حقوق دیگران و امثالهم گرچه ...
  • گزارش تخلف

♻️ لیستی از کانالهای به روز و کاربردی تلگرام جهت دسترسی ساده‌تر برای شما👇

آموزش تکنیک‌های زبان انگلیسی. ✅ های سرمایه گذاری و تجارت. ✅ و پنهان جهان بین‌الملل». ✅ سیاست. ✅ اقتصادی اجتماعی شب چراغ. ✅. داستان، رمان صوتی و pdf نایاب. ✅. اطلاعات علمی، تاریخی ایران وجهان.
  • گزارش تخلف

🌐 چرا «گفت و گو» نمی‌کنیم؟.. ✍ مهران صولتی.. 🔺جامعه ایران، یک جامعه بدون گفت و گو است

سیطره «مونولوگ» بر «دیالوگ»، اشتیاق به «پرگویی» و «کم شنوی»، میل مفرط به تحکم و سلطه ورزی، نبود سازوکارهای روشن و شناخته شده برای گسترش گفت و گو‌های معنادار و جمعی، حاکمیت اسطوره قاطعیت، و طرد فرآیند‌های دستیابی به سازش‌های ماندگار در فرهنگ سیاسی، از نشانه‌های مهجور ماندن «گفت و گو» در ایران است. اما از طرف دیگر شکل گیری «گفت و گو» یک ضرورت انکار ناپذیر برای ایران امروز به شمار می‌رود. حجم برخی از بحران‌ها به درجه‌ای رسیده است که جز با شکل گیری یک گفتگوی واقعی قابل حل و فصل نیست؛ رشد فزاینده آسیب‌های اجتماعی، سقوط سرمایه اجتماعی، افول اعتماد عمومی، بحران آب و محیط زیست، کاهش مشارکت اقتصادی، در کنار رشد فزاینده نیروی کار جوان ناامید از اشتغال، افزایش چشمگیر پرونده‌های قضایی و بحران حکمرانی خوب و پاسخگو، کار را به جایی رسانده که خطر یک اضمحلال اجتماعی هر روز بیشتر می‌شود. با این وجود چنان رفتار می‌کنیم که گویی اوضاع کاملا آرام است و هیچ خطری از درون، کشور را تهدید نمی‌کند. و پرسش اصلی اینکه؛ حال چرا برای حل مشکلات موجود «گفت و گو» نمی‌کنیم؟. 🔺 «گفت و گو» پیش از هرچیز یک محصول فرهنگی است، ...
  • گزارش تخلف

🌐تفکر بازتابی. ✍نعمت الله فاضلی. 🔸قسمت دوم:

🔺اما خبر هشداردهنده این است که از سال ۱۹۷۰ تا به امروز مطبوعات، رسانه‌ها و در سال‌های اخیر شبکه‌های اجتماعی و موبایلی همه مردم را کم و بیش درگیر نوعی تفکر بازتابی و تأملی کرده‌اند و «هرمنوتیک بدگمانی» نیچه‌ای بخشی از «گفتمان عمومی» شده است.. 🔺علاوه بر این، «گفتمان بازتابی» از مرزهای جوامع اروپایی و غربی فراتر رفته و همه جوامع از جمله ایران را کم و بیش درگیر و مشغول خود کرده است. تلگرام و شبکه‌های اجتماعی در چند سال اخیر این «گفتمان بازتابی» هر روز و هر لحظه بیش از پیش گسترش و عمق می‌دهند.. 🔺در اینجا دیگر مسئله فلسفه و نظریه اجتماعی مطرح نیست، بلکه میلیون‌ها انسان عادی در حال نوشتن و خواندن و بحث کردن درباره تجربه‌های روزمره خود از زندگی معمولی شان هستند. البته نویسندگان و محققان دانشگاهی این مجال را پیدا کرده‌اند تا دانش ذخیره شده گفتمان بازتابی و «تأمل انتقادی» از رمانتیسیسم گرفته تا مارکس، وبر و زیمل و نیچه، هایدگر و فوکو تا اندیشه‌های پساساختارگرایان چون دریدا و بودریار و دیگر سوپراستارهای فکری را به درون جامعه انتقال دهند. در این شرایط است که دوستان من مانند جناب مهرآئین در حال تول ...
  • گزارش تخلف

🌐 تفکر بازتابی. ✍ نعمت الله فاضلی.. 🔸 قسمت اول:

🔺پیتریم سوروکین جامعه شناس کلاسیک در کتاب «انسان و جامعه در فاجعه» به درستی و دقت نشان می‌دهد که ذهن و عاطفه انسان در موقعیت‌های فاجعه مانند سیل و زلزله دگرگون می‌شود. یعنی سیل و زلزله فقط خانه را خراب نمی‌کنند بله خیال و خاطره و خرد ما را نیز دگرگون می‌سازند. در این موقعیت‌ها اهل اندیشه و قلم مانند دیگر مردمان به تکاپوی بیشتر می‌افتند و بیشتر سخن می‌گویند. در موقعیت‌های فاجعه، سخن‌ها هم از فاجعه و از جنس مصیبت‌ها و غم‌ها و غصه هاست. حتی آنجا که امید سخن می‌رود باز در گفتگوی با نومیدی هستیم. در همین حال و هوا بودم که نوشته‌ای از یکی از همکارانم خواندم و یادداشت حاضر را نوشتم … 🔺مصطفی مهرآئین دوست نازنینم در نوشته‌ها و سخنرانی‌های اخیرشان مانند یادداشت شان با عنوان «جامعه‌ی بدون ذهن و فقدان امر شگرف» روایت بسیار تکانده دهنده از موقعیت امروز جهان و بویژه ایران ارائه می‌کنند. مهرآئین می‌نویسد «جامعه امروز ما به یک معنا فاقد تجربه هرگونه امر شگرف در محدوده زندگی فردی و اجتماعی است. ما در زندگی ای گرفتار شده‌ایم که برخورد با هیچ پدیداری قادر به ایجاد تغییر در آگاهی ما نیست: نه سیل، نه زلزله ...
  • گزارش تخلف

🌐 کارل مارکس (۱۸۸۳_۱۸۱۸).. 🔸بخش دوم:

🔺مارکس نظریه‌ای درباره نظام سرمایه داری ارائه کرد که به تصورش از ماهیت بنیادی نوع بشر استوار بود. او براین بود که انسان‌ها اساسا مولدند، یعنی برای زنده ماندن نیاز به این دارند که در طبیعت و بر روی طبیعت کار کنند. آنها طی یک چنین کاری، پوشاک، خوراک، سرپناه و ضروریات دیگری را که برای زندگی کردن نیاز دارند، تولید می‌کنند.. 🔺تولید‌گری انسانها به یک شیوه کاملا طبیعی انجام می‌گیرد و آنها از این طریق کششهای غریزی خلاقانه شان را متجلی می‌کنند. این کششهای غریزی به صورتی هماهنگ با انسان‌های دیگر بیان می‌شود. به عبارتی انسان‌ها ذاتا اجتماعی اند. آنها برای تولید آنچه که برای زنده ماندن به آن نیاز دارند، ناچارند با یکدیگر کارکنند …🔺در سراسر تاریخ، از این فراگرد طبیعی جلوگیری می‌شده است، نخست براثر شرایط نازل جامعه ابتدایی و بعد بوسیله انواع تنظیمهای ساختاری که جوامع گوناگون در طول تاریخ برپا داشته‌اند. این ساختارها به شیوه‌های گوناگون مزاحم این فراگرد تولید طبیعی بوده‌اند اما گسستگی در این فراگرد، در جامعه سرمایه داری شدید‌تر از هر جامعه دیگری است و اختلال در این فراگرد تولیدی طبیعی در مرحله سرمایه ...
  • گزارش تخلف

🌐کارل مارکس (۱۸۸۳_۱۸۱۸).. 🔸بخش اول:.. 🔺 مارکس جامعه شناس نبود و خودش را نیز جامعه شناس نمی‌دانست

اما اگرچه آثار مارکس گسترده‌تر از آن است که در چارچوب اصطلاح جامعه شناسی بگنجد، اما می‌توان نوعی جامعه شناسی را در آنها پیدا کرد …🔺از همان آغاز کسانی بودند که تحت تاثیر مارکس قرار گرفتند و جریان جامعه شناسی مارکسیستی در اروپا همواره جریان داشته است اما اکثر جامعه شناسان اولیه، کار مارکس را نیرویی منفی به شمار می‌اوردند که باید جامعه شناسی را برضد آن سامان داد. واکنش منفی در برابر آثار مارکس در شکل گیری اغلب نظریه‌های جامعه شناسی نقش تعیین کننده‌ای داشت به ویژه در آمریکا …🔺دلیل بنیادی طرد مارکس یک علت ایدئولوژیک بود. بسیاری از نخستین نظریه پردازان جامعه شناسی، وارثان واکنش محافظه کارانه در برابر جنبه‌های مخرب روشن اندیشی و انقلاب فرانسه به شمار می‌آمدند. افکار تندروانه مارکس و دگرگونیهای اجتماعی که او پیش بینی کرده و درصدد تحقق شان بود، آشکارا مایه هراس و بیزاری این اندیشمندان بود. مارکس با برچسب ایدئولوژیک طرد شده بود …🔺میان ریشه‌های فلسفی نظریه مارکس و نظریه جامعه شناسی محافظه کارانه تفاوت وجود داشت. بیشتر نظریه پردازان محافظه کار تحت تاثیر فلسفه ایمانوئل کانت بودند. این امر یکی از عو ...
  • گزارش تخلف

🌐 امیل دورکیم.. 🔺دورکیم در سال ۱۸۵۸ در فرانسه و در خانواده‌ای از خاخامهای یهودی زاده شد

او بدنبال آموزش با روشهای علمی و اصول اخلاقی مورد نیاز برای راهنمایی زندگی اجتماعی بود و از انجا که در ان زمان رشته‌ای به نام جامعه شناسی وجود نداشت در مدارس پاریس فلسفه تدریس می‌کرد اما بعدها برای اولین بار به تدریس جامعه شناسی در یکی از دانشگاههای فرانسه پرداخت …🔺دورکیم تحت تاثیر تربیت عبرانی دوران کودکی اش قرار داشت. با وجود انکه او از راه دین برگشته بود، تحلیل هایش پیوسته از احترام به قانون و اهمیتی که برای قدرت قائل بود متاثر ماند. او تحت تاثیر فلاسفه نئوکانتی از جمله شارل رنوویه بود که از علاقمندان به پایه گذاری اخلاق واقعی جمهوری خواه بود.. 🔺دورکیم در کسوت معلمی، از ستایشگران جنبش لائیک بود که وجه تمایر جمهوری سوم فرانسه است، از این رو آموزش برای جمهوری خواهان مسئله حیاتی است، تا حدی که اینده جمهوری در گرو آن است. لذا همه برای استقرار آموزش ابتدایی، رایگان، اجباری و لائیک مبارزه می‌کنند. دورکیم از مبلغان پرشور این جنبش است، تا انجا که برخی او را «کشیش بزرگ و فقیه دین مدنی جمهوری سوم» می‌شناسند …🔺دورکیم از جوانی توجه خاصی به سوسیالیسم دارد، آموزه‌ای که شخصا به آن نمی‌گرود، اما یک ...
  • گزارش تخلف

🌐 هربرت اسپنسر.. 🔺هربرت اسپنسر در سال ۱۸۲۰ در انگلستان زاده شد

او که آموزشهای فنی و کاربردی دیده بود درشرکت راه آهن کار می‌کرد اما بدلیل مطالعات شخصی اش در زمینه‌های علمی و سیاسی آثاری را منتشر کرد‌. در سال ۱۸۴۸ سردبیر مجله اکونومیست شد و در سال ۱۸۵۰ نخستین اثر بزرگش را به عنوان ایستایی اجتماعی تکمیل کرد. افکار او برجامعه شناسی اولیه آمریکا بیش از افکار کنت، دورکیم، مارکس و وبر نفوذ داشت.. 🔺هربرت اسپنسر در راه انتظام بخشی به اندیشه‌های کارکردی قدم برداشته است. او از دو زمینه فکری اصالت سود که به اندیشه داروینیسم اجتماعی انجامید و دیدگاه ارگانیستی که به طرح مبانی سازمانی و نظریه سیستم‌ها و سازمان‌ها انجامید متاثر بود …🔺اسپنسر افزون بر این که به مقایسه سازمانی در علوم انسانی پرداخت، برتمایزپذیری ساخت و کارکرد نیز اصرار داشت. او مدعی است که درک ساخت پدیده‌های اجتماعی بدون فهم واقعی کارکرد آنها بی معنی است و برای فهم چگونگی سازمان یابی و توسعه یک سازمان اجتماعی لازم است تا نیازهای آن فهمیده شود …🔺 از این رو اسپنسر جامعه شناسی است که به طور آشکارا به بحث درباره نیازهای کارکردی در تحلیل و تبیین پدیده‌های اجتماعی می‌پردازد …🔺یکی از نظرهای لیبرالی اسپنسر ...
  • گزارش تخلف

🌐 توسعه بینش جامعه شناختی.. مطالعه جامعه شناسی نمی‌تواند تنها یک فرآیند عادی کسب آگاهی باشد

جامعه شناس کسی است که می‌تواند خود را از تاثیر مستقیم اوضاع و احوال شخصی آزاد سازد …🔺کار جامعه شناسانه بستگی دارد به آنچه سی رایت میلز در عبارتی مشهور، تخیل جامعه شناسانه نامید. در واقع بیشتر کتابهای درسی جامعه شناسی توجه خواننده را به این اصطلاح جلب می‌کنند. اما برخلاف خود میلز معمولا آن را کاملا عاری از قدرت تخیل به کار می‌برند …🔺تخیل جامعه شناسانه مخصوصا مستلزم توانایی دورساختن اندیشه مان از جریانهای عادی زندگی روزانه برای از نو نگریستن به آنهاست. واقعیت ساده نوشیدن یک فنجان قهوه را در نظر بگیرید. از دید جامعه شناختی درباره چنین رفتار ظاهرا پیش پا افتاده‌ای چه می‌توانیم بگوییم؟ پاسخ این است: خیلی زیاد …🔺نخست می‌توانیم بگوییم که قهوه تنها یک نوشیدنی نیست که به حفظ میزان مایع لازم در بدن فرد کمک می‌کند. بلکه به عنوان جزئی از شعایر اجتماعی روزمره دارای ارزش نمادی است …🔺غالبا شعایر همراه با نوشیدن قهوه خیلی مهمتر از عمل صرف خود این نوشیدنی است. به عنوان مثال دونفر که قرار می‌گذارند با همدیگر قهوه صرف کنند احتمالا به دیدار و گپ زدن با یکدیگر بیشتر علاقمندند تا به آنچه می‌نوشند. نوشیدن و ...
  • گزارش تخلف

🌐 اگوست کنت بنیانگذار واژه سوسیولوژی

🔺اگوست کنت (۱۸۵۷_۱۷۹۸)، فرزند یک کارمند، در جوانی دانشجوی برجسته دانشگاه پلی تکنیک بود و در دوره تحصیلات عالی همراه با چند تن از همدوره‌ای هایش به دلیل شرکت در جنبش‌های اعتراضی از دانشگاه اخراج شد.. 🔺کنت مدتی دستیار کازیمیر پریه و سپس سن سیمون بود و در حاشیه نهادهای علمی می‌زیست و با وجود زندگی روشنفکری پر انزوایش به مسایل اجتماعی بی اعتنا نبود …🔺فیلسوف انگلیسی، جان استوارت میل، از دوستان و تحسین کنندگان کنت بود. کنت، مولف چند کتاب پرحجم، بعد از ملاقات با کلوتید دو وو، زنی که چون بت او را می‌پرستید و نقش موثری در پاره‌ای از انعطاف پذیری‌های بارز نوشته هایش داشت، به نوعی افسردگی مبتلا شد …🔺اگوست کنت مبدع اصطلاح «سوسیولوژی» است و آن را جایگزین اصطلاح «فیزیک اجتماعی» می‌کند.. 🔺کنت این اصطلاح را در واکنش به آدولف کتله، ریاضی دان بلژیکی، ابداع کرده است که از اصطلاح فیزیک اجتماعی برای نامیدن مطالعات آمار کاربردی در جرم شناسی و جمعیت نگاری استفاده می‌کرد …🔺از آنجا که کنت به کاربرد احتمالات در حوزه پدیده‌های اجتماعی اعتقاد نداشت، اصطلاح ترکیبی «sociologie» را از ریشه لاتینی sicius (به معنای شر ...
  • گزارش تخلف

🌐 تکوین ایدئولوژی اقتصادی.. ⚡️ از قرارداد اجتماعی جان لاک به بازارآدام اسمیت

🔺اولین ویژگی اصالت داشتن کار لاک فاصله گرفتن او از تعریف هابزی وضع طبیعی است. برای لاک، آزادی که خدا به مردمان ارزانی داشته است در سایه حقوق طبیعی شکل می‌گیرد که همان حق درستکاری شخصی و حق مالکیت اموالی است که از طریق کار به دست آمده است …🔺 در وضع طبیعی انسان‌ها فقط به داشتن آنچه نیاز دارند بسنده می‌کنند. اما برخی نمادها، مثل پول، مبادله‌ها و انباشت خصوصی اموال را آسان می‌کنند. نتیجه آن بروز تنش هایی است که آرامش اجتماعات انسانی را به خطر می‌اندازد …🔺بنابر این مصلحت این است که، در سایه قرارداد اجتماعی، استفاده از قدرت جمعی را جانشین استفاده از قدرت فردی کرد. بدین ترتیب در جامعه در سایه قدرت عمومی (دولت)، مراعات حقوق طبیعی تضمین خواهد شد …🔺فلسفه جان لاک را که ترکیبی از وضع طبیعی، کار و مالکیت است نخستین اقتصاددانان لیبرال، هریک به شیوه خویش، از سر گرفتند. البته پیش‌تر به نام طبیعت، منتها طبیعتی محصول نظم الهی، مکتب فیزیوکرات، در راس آن فرانسواکنه، مولف جدول اقتصادی (۱۷۵۸)، یگانه اصل سیاست اقتصادی معتبر را استنتاج کرده بود: اصل آزادگذاری اقتصاد، یعنی «بگذار بکنند، بگذار بگذرد».. 🔺اما حلق ...
  • گزارش تخلف

🌐 رسواش می‌کنم من.. ✍ فردین علیخواه.. 🔺مرد و زنی میانسال در مقابل ویترین یک فروشگاه ایستاده‌اند

ناگهان زن دیگری از پشت به آنها نزدیک می‌شود و با کیف دستی اش بر سر مرد می‌کوبد و به او بدوبیراه می‌گوید. عابری با تلفن همراه از این نزاع فیلم می‌گیرد و می‌گوید که این زن شوهر خائنش را با زن دیگری دیده و حسابی او را تربیت می‌کند! / پسر جوانی در گوشه‌ای خلوت از پارک ایستاده است. مشتری می‌آید، او از لای تنه درخت چیزی برمی دارد، پول می‌گیرد و آن چیز را به هنگام دست دادن به دست مشتری منتقل می‌کند. فردی که از این صحنه فیلم گرفته است از لزوم نظارت پلیس بر پارک‌ها می‌گوید. چهره فروشنده و خریدار مشخص است. / راننده یکی از تاکسی‌های اینترنتی به یک خانم برای تداوم ارتباط پیشنهادی داده است. آن خانم هم از مشخصات این راننده اسکرین شات گرفته و در اینستاگرام منتشر کرده است/ عروس در مجلس عروسی به خاطر رقصیدن کودکان در وسط استیج و بی نظمی به وجود آمده، عصبانی می‌شود و با چهره‌ای برافروخته با کسی صحبت می‌کند. یکی از مهمانان پنهانی از عروس فیلم می‌گیرد و در شبکه‌های اجتماعی منتشر می‌کند. ...
  • گزارش تخلف

با سلام

یک تیم قوی از دانشجویان ایرانی خارج از کشور شروع به تولید محتوا و تدریس زبان انگلیسی در یوتیوب کردند که از سطح پایه و مبتدی تا سطح پیشرفته را پوشش خواهد داد …دانش آموزان و دانشجویان و همه‌ی علاقه مندان به یادگیری زبان انگلیسی می‌توانند براحتی جلسات تدریس را در کانال یوتیوب «بصورت رایگان» مشاهده کنند.. در صورت تمایل در کانال یوتیوب زیر عضو شوید (سابسکرایب کنید) و لطفا این امکان را به دیگران نیز اطلاع دهید. لینک آن را در تمام گروهها منتشر کنید تا همه‌ی علاقه مندان به فراگیری زبان انگلیسی امکان بهره مندی از آن را داشته باشند …کانال ویدئو‌های آموزشی زبان‌های خارجی «فرا زبان». ...
  • گزارش تخلف

🌐 جامعه شناسی درباره چیست؟

🔺ما امروز در پایان قرن بیستم در دنیایی زندگی می‌کنیم که به شدت نگران کننده و در عین حال مشحون از شگفت آورترین نویدها برای آینده است …🔺دنیایی متلاطم از امواج دگرگونی، وحشت زده از امکان جنگ هسته‌ای و دستخوش حملات ویرانگر تکنولوژی امروزی به محیط طبیعی.. 🔺با این همه ما دارای امکاناتی برای حاکمیت بر سرنوشت خویش و شکل دادن به زندگی بهتری برای خودمان هستیم که برای نسل‌های پیشین غیرقابل تصور بود …❓چگونه این دنیا پدید آمد؟ چرا شرایط زندگی ما با شرایط زندگی نیاکانمان چنین متفاوت است؟ دگرگونی در آینده چه مسیرهایی را در پیش خواهد گرفت؟. 🌀این پرسشها مساله اساسی جامعه هستند، رشته‌ای که به این ترتیب نقشی بنیادی در فرهنگ فکری امروزی بازی می‌کند …⭕️ چرا افراد عاشق می‌شوند و ازدواج می‌کنند؟. 🔸در نگاه نخست پاسخ این پرسش بدیهی می‌نماید. عشق بیانگر دلبستگی فیزیکی و شخصی متقابلی است که دو نفر نسبت به یکدیگر احساس می‌کنند …🔸این روزها بسیاری از ما ممکن است درباره این نظر که عشق همیشگی است تردید داشته باشیم اما معمولا فکر می‌کنیم که عاشق شدن از احساسات و عواطف عام انسانی ناشی می‌گردد. برای زوجی که عاشق می‌شوند ...
  • گزارش تخلف

🌐 دعوت به همکاری. 🔺 ویژه دانشجویان تمامی رشته‌ها

⚡️سعید یزدانی روانشناس بالینی و دانشجوی دکترای جامعه شناسی فرهنگی تهران مرکز. ⚡️به منظور کارآفرینی برای دانشجویان و تامین بخشی از هزینه‌های تحصیلی آنها دعوت به همکاری می‌شود …⚡️موسسه هوش آفرین. ⚡️شماره تماس: ۶۶۵۷۲۵۱۳. ...
  • گزارش تخلف