معاون پذیرش و ناشران فرابورس ایران برای سال جاری اعلام کرد:

معاون پذیرش و ناشران فرابورس ایران برای سال جاری اعلام کرد:
پذیرش 21 شرکت و عرضه اولیه 7 شرکت در فرابورس
معاون پذیرش و ناشران فرابورس ایران در سی‌وسومین نشست خبری یک دیدار، یک عرضه جزییاتی در خصوص کارنامه فرابورس در زمینه پذیرش و عرضه شرکت‌ها در سال جاری ارایه کرد.
به گزارش پاسارگادتحلیل، سیدمهدی علم‌الهدی اعلام کرد: در ۹ ماهه سال ۹۶ تعداد ۱۹جلسه هیات‌ پذیرش برگزار و ۲۱ شرکت در بازارهای اصلی فرابورس ایران پذیرش و ۷ شرکت عرضه شده‌‌اند.
وی افزود: در سال جاری بدون احتساب شرکت تبرک، عرضه 6 شرکت صورت گرفته که معاملات آنها به روش ثبت سفارش بوده و فقط یکی از شرکت ها به روش گشایش نماد معامله انجام شده است.
این مقام مسئول با بیان اینکه از سال 88 تاکنون پذیرش و عرضه 113 شرکت صورت گرفته،ادامه داد: از تعداد شرکت های مذکور 16 شرکت به بورس و یک شرکت هم از بازار اصلی به بازار پایه منتقل شده اند.
علم الهدی در خصوص آمار شرکت های پذیرفته شده در بازار SME طی سال جاری هم گفت: در سال جاری تاکنون 17 تقاضای پذیرش وجود داشته که از این تعداد،تقاضای 8 شرکت مورد بررسی و 5 شرکت پذیرفته شده اما تا عرضه نشده اند.
وی در پاسخ به سوالی مبنی بر دلیل کاهش تعداد عرضه های اولیه سالجاری نسبت به سال گذشته گفت: همانطور که ارکان مختلف بازار سرمایه در سال جاری توسعه یافته،وضعیت و عمق بازار نیز نسبت به گذشته بیشتر شده اما احتیاط بیشتری برای پذیرش و عرضه شرکت ها جهت نظارت صورت می گیرد تا عرضه ها بدون نقص باشد و ریسک افشا شده ای نداشته باشند.
بنابراین گزارش،قرار است عرضه 10 درصدی سهام شرکت ماداکتیو استیل کرد به عنوان سومین عرضه در بازار شرکت های کوچک و متوسط در روز دوشنبه هفته جاری انجام شود.
نکته مورد توجه در عرضه این شرکت ها این است که سهامداران حقیقی نمی توانند در این عرضه ها حضور داشته باشند و طبق مقررات و دستورالعمل اجرایی نحوه انجام معاملات بازار SME ،کلیه اشخاص حقوقی،سرمایه گذاران نهادی شامل بانک ها ،بیمه ها،هلدینگ ها،صندوق های سرمایه گذاری و ...و سازمان ها و نهادهای دولتی عمومی و اعضای هیات مدیره و مدیران ناشر می توانند بیش از 5 درصد یا بیش از 500 میلیون تومان از ارزش اسمی اوراق بهاردار را خریداری کنند.