جامعه شناسی علامه شبکه جامعهشناسی علامه 📍 بررسی تحلیلی جامعهشناختی و سیاستگذاری اجتماعی پشتیبانی و ارتباط با ما⬇️ ☑️ @Atu_Sociologier اینستاگرام: 📸 Instagram.com/atu_sociology جامعه شناسی علامه ۱۰:۰۰ ۱۳۹۶/۰۵/۱۹ 🔅فلسفه ماهیتا راه است، راهی همواره بحران زا. 🖊مهدی 🔸تلاش برای رسیدن، ابتدا به توجیهی نسبتا کامل و قانع کننده و روشن برای قدم نهادن در این راه و یا به عبارت دیگر پیشاپیش جستجوی محرک و انگیزه قوی برای ورزی نه تنها شیو ه ای سطحی و غیر اصیل است، بلکه سرانجام آن به نومیدی خواهد انجامید. چنین توجیهات گزاره واری از فعالیت فلسفی حتی با فرض دست یافتن به آن، به نظر نمیرسد تکیه گاه محکمی باشد و دیری نخواهد پایید که در این راه بحران زا فرو خواهد ریخت. فلسفه با هستی گرفتگی آغاز میشود، تجربهای دگرگون کننده، غریب و مبهم که در لایههای ژرف وجو د رخ میدهد و از جنس گزاره نیست. هستی گرفتگی آشکارگی درخشش رازآمیز پنهان ولی دست یافتنی ساحت هستی است و همراه با آمیزهای از اضطراب و احساس وجدی است که تا اعماق جان نفوذ میکند و وجود فرد را شعله ور میسازد و حالتی مالیخولیایی به او میبخشد. در واقع آنچه فرد را به قدم نهادن در راه دشوار و صعب العبور فلسفه سوق میدهد مالیخولیای فهمیدن هستی در سطحی بنیادین است که برای سایر افراد خواب زده ممکن است به عنوان فعالیتی بیهوده پدیدار شود. هستی گرفتگی مکثی اعجاب انگیز درون جریان سیال روزمرگی است که خود روزمرگی زدگی را ... جامعه شناسی علامه ۱۹:۰۳ ۱۳۹۶/۰۵/۱۸ 🔅مدرسههای ژاپنی نظافتچی ندارند 📍سیستم آموزشی ژاپن اعتقاد دارد که دانش آموزان باید خودشان کلاسها را تمیز کنند تا احترام، مسئولیت، و برابری را یاد بگیرند …🌐جامعهشناسی علامه. جامعه شناسی علامه ۱۷:۴۲ ۱۳۹۶/۰۵/۱۸ 🔅ربط و نسبت خشونت با اعتقاد به آشکارگی حقیقت. 🖊مصطفی 🔹اگر انسان به لحاظ معرفت شناسی، قائل به آشکارگی حقیقت باشد و چنین بداند که حقیقت اشکار است، لامحاله دست به خشونت خواهد زد. فردی معتقد است که در باب یک موضوع یا مساله یا مشکل، حقیقت کاملا واضح و آشکاراست، کسانی که در مقابل این حقیقت موضع میگیرند، از نظر او انکار یک حقیقت واضح میکنند) مثلا میگویند که ۲ علاوه بر ۲ میشود ۳)، و این انکار حقیقت عیان یا حقی مسلم، احساس منفی در فرد ایجاد میکند و فرد راهی جز ابراز خشونت در مقابل خود نمیبیند. این فرد، انکار حقیقت از جانب دیگران را، به جهل انها نسبت نمیدهد، بلکه چنین میپندارد که حقیقت عیان و اشکار است، و برای هر کسی مشخص و واضح است، و اگر کسی این حقیقت واضح را انکار کند علی رغم علم به این حقیقت، دست به انکار میزند و در این حال، فرد راهی جز خشونت پیش پای خود نمیبیند …🔹اما اگر شخص به نظریهی معرفتی نا آشکاری حقیقت باور داشته باشد، نتیجه چیز دیگری میشود. در این حالت، شخص معتقد است که حقیقت تو بر تو و پیچاپیچ است. در این حالت، فرد در برابر مخالفت دیگران، نرم میشود، چرا که واقف است که حقیقت آشکار و واضح نیست که همه بتوانند به راحتی به تمام ... جامعه شناسی علامه ۱۶:۳۶ ۱۳۹۶/۰۵/۱۸ 📚 کتاب متفکران بزرگ شناسی. 🖋 مهدی راب. ترجمه از مهرداد میردامادی نشر مرکز، ۱۳۷۹. 📌 توضیحات و مطالعه آنلاین 👇🏻:. 📌 ۱freeman. net/book/۱۸. 📌 کتاب از تلگرام 👇🏻 …. 🌐جامعه شناسی علامه. جامعه شناسی علامه ۱۶:۳۶ ۱۳۹۶/۰۵/۱۸ 📚 کتاب متفکران بزرگ شناسی. 🖋 مهدی راب. ترجمه از مهرداد میردامادی نشر مرکز، ۱۳۷۹. 📍آشنایی با بیست و یک تن از مهمترین و پرنفوذترین جامعهشناسانی که نقشی موثر در تکامل این علم داشتهاند، از زبان نویسندگانی که خود از چهرههای برجستهی این رشته در زمان ما شمرده میشوند. چارچوب بررسی در مورد همه شخصیتهای بررسی شده سپس مضمونها و مقولههای اصلی نظریههاشان شرح داده میشود. آنگاه میبینیم هر متفکر چگونه توانسته است چشمانداز تازهای برای نگریستن به پدیدههای اجتماعی هزارهی سوم، از قبیل دوامپذیری جامعه انسانی، فقر، مصرف انبوه، مراقبت و حراست و نظم، ستم و سرکوب، خشونت و انزوا و سرعت روزافزون زندگی اجتماعی مضمون نظریهپردازی جامعهشناسی قرار گرفتهاند …جامعهشناسانی که در این کتاب در مورد آنها صحبت شدهاست به ترتیب فهرست به شرح زیر است:. کارل، ماکس، امیل، زیگموند فروید، گئورگ، هربرت لومر، تالکوت، رابرت مرتن، سیمون، نوربرت، اروینگ، دیوید لاکوود، هارولد گارفینکل، لویی، یورگن، پییر، ننسی جی چودورو، ارلی راسل هاکشیلد، میشل، استوارت و آنتونی …✅ برای مطالعه آنلاین کتاب و یا دانلود مستقیم به لینک زیر سر بزنید👇👇👇. 📌 ۱freeman. net/book/۱۸. و یا در نوشته بعد، از ... جامعه شناسی علامه ۱۵:۳۰ ۱۳۹۶/۰۵/۱۸ «اکثریت عظیم روشنفکرانى که مىشناسم در جستوجوى چیزى نیستند و هیچ کارى نمىکنند و به درد کارى نمىخورند همهشان بد تحصیل کردهاند، به طور جدى مطالعه نمىکنند، دربارهى علوم فقط پرحرفى مىکنند، از هنر هم کم سر در مىآورند. همهشان خودشان را مىگیرند و با قیافهى جدى، گندهگویى و فلسفهبافى مىکنند؛ حال آن که پیش چشمشان کارگرها غذا ندارند و چهل نفرى در یک اتاق نامناسب مىخوابند، توى ساس و تعفن و گند و رطوبت و ناپاکى اخلاقى مىلولند …. پر واضح است که همهى حرفهاى قشنگمان فقط براى آن است که سر خودمان و دیگران شیره بمالیم». 📚 باغ آلبالو. 🖋 آنتوان چخوف.. 🌐جامعهشناسی علامه. ... جامعه شناسی علامه ۱۴:۲۴ ۱۳۹۶/۰۵/۱۸ پیش از انقلاب روسیه در تمام دنیا صدنفر هم نبود. فشار شدید روسیه تزاری موجب آن شد که به وجود آمد آنقدر فشار آمد که یک مرتبه همه مردم شدند و یک مرتبه روسیهی به آن بزرگی کمونیست شد. حالا هشتصد میلیون از جمعیت روی زمین کمونیست هستند. حکومتشان کمونیستی است. اگر برای ملت راهی نباشد که بتواند به هدفهایش برسد چارهای ندارد بهغیر از اینکه به طرف کمونیستی برود …📖 تقریرات مصدق. 🖋 یادداشتهای سرهنگ جلیل بزرگمهر، وکیل دکتر مصدق در دادگاههای نظامی / ۱۳۵۹ …. 🌐جامعهشناسی علامه. ... جامعه شناسی علامه ۱۳:۲۳ ۱۳۹۶/۰۵/۱۸ ماده ۵۴ - حق همه شهروندان بهویژه زنان و کودکان است که از تعرض و خشونت گفتاری و رفتاری دیگران در تمام محیطهای خانوادگی و مصون باشند و در صورت بروز هر نوع خشونت امکان دسترسی آسان به مکان. های امن و نهادهای امدادی، درمانی و قضایی جهت احقاق حق خود را داشته باشند …. شهروندی. علامه👇. جامعه شناسی علامه ۱۳:۱۸ ۱۳۹۶/۰۵/۱۸ 🔅 آیا میدانید،. … مرورگر شما از ویدیو پشتیبانی نمیکند. Animation ( 30.8 KB ) دانلود و مشاهده در تلگرام 🌐جامعهشناسی علامه. جامعه شناسی علامه ۱۲:۱۲ ۱۳۹۶/۰۵/۱۸ 🔅 به روایت دختر: خشن نبود.. خلخالی به روایت دخترش سادهزیست بود و سختگیر 🔹به دو دلیل درباره پدرم صحبت نکردم. اول اینکه خیلی از حرفهایی را که من بخواهم درباره پدرم بگویم شما و دیگران شاید نتوانید منتشر کنید. دلیل دوم هم اینکه خیلی وقتها فضایی برای گفتن پیدا نکردم. خیلی تمایلی نداشتم که در فضای دوقطبی و توی یک جو سیاستزده درباره پدرم صحبت کنم.. 🔹من بچه بودم و حالا باید بروم و ببینم در کردستان چه اتفاقی افتاده یا ماجرای و اعدامها چه بوده. وقتی نمیدانم، اصلا صلاحیت ابراز نظر درباره آن قضایا را ندارم …🔹تا میتوانستم پنهان میکردم که پدرم کیست …🔹بابای من دستور قتل را داده، کردستان رفته و همه اینها بوده، ولی دزدی نکرده.. 🔹پدر من خیلی طرفدار بود. گفت من به عنوان پدر از تو خواهش میکنم به خاتمی رأی بدهی.. 🔹تصویر بیرونی از پدر من یک تصویر خیلی خشن است. ... جامعه شناسی علامه ۱۱:۰۶ ۱۳۹۶/۰۵/۱۸ 🔺 مقایسه فارغ التحصیلان بیکار در ایران و اروپا …. 🌐جامعهشناسی علامه جامعه شناسی علامه ۱۰:۰۰ ۱۳۹۶/۰۵/۱۸ 🔅 انتشار و افشای اسرار خصوصی دیگران در فضای مجازی طبق قانون جرایم رایانهای محسوب میشود نود و یک روز تا ٢ سال زندان و جزای نقدی مجازات افشای اسرار خصوصی دیگران است …📍 به یکدیگر احترام بگذاریم …🌐جامعهشناسی علامه. جامعه شناسی علامه ۱۸:۴۲ ۱۳۹۶/۰۵/۱۷ ✅ هر فرد بیغرض یک هدف فردی دارد و یک هدف.. هدف فردیش داشتن نان، آسایش خانوادگی و سلامتیست هدف اجتماعیش در زندگی، آبادانی مملکت …📖 تقریرات مصدق. 🖋 یادداشتهای سرهنگ جلیل بزرگمهر، وکیل دکتر مصدق در دادگاههای نظامی / ۱۳۵۹ …. 🌐جامعهشناسی علامه. جامعه شناسی علامه ۱۶:۴۵ ۱۳۹۶/۰۵/۱۷ 📰 روزنامهنگاری فساد: روزنامهنگاران مبارز علیه فساد بهعنوان قهرمانان ملی. 🖋 حسن ثی گیلوایی 📍 روز خبرنگار را به همهی خبرنگاران شریف، مسؤول، متعهد و دلسوز کشورمان (در جایجای این مملکت) تبریک عرض میکنم؛ چه خبرنگاران حرفهای و چه خبرنگاران خودخوانده. به مناسبت روز خبرنگار، به دعوت خبرنگار محترم روزنامهی ابتکار، مصاحبهای کردهام دربارهی روزنامهنگاری فساد و نقش رسانهها در مبارزه علیه فساد. این مصاحبه را میتوانید در شمارهی امروز روزنامهی ابتکار و نیز در اینجا ملاحظه نمایید. از خبرنگار محترم روزنامهی ابتکار برای اجرای این گفتوگو و انتشار مطلوب آن بسیار سپاسگزارام. امیدوارام روزی روزنامهنگارانی که علیه فساد مبارزه کردهاند و مبارزه میکنند، بهعنوان قهرمانان ملی شناخته شوند و از مقامات ملی یا سیاسی مدال افتخار و پاداش دریافت کنند. امیدوارام مبارزه با فساد به پروژهای ملی تبدیل شود و یکایک ایرانیان بهطور عملی درگیر مبارزه با فساد شوند. اینطور نباشد که در زبان از فساد بنالیم و در عمل خود فساد کنیم و عاملی برای ترویج فساد باشیم. باید اعتراف کنم که دیگر به بسیاری از ایرادگیریها و نق زدنهای مردم مشکوکام. این شیوه و رویه که فقط دیگران و غیر را مسؤول بدانیم و خود را ... جامعه شناسی علامه ۱۵:۳۸ ۱۳۹۶/۰۵/۱۷ خبرگزاری ایسنا: آمارهای اداره ثبت احوال استان تهران درباره ازدواج و طلاق تهرانیها نشان میدهد که میزان ازدواج و طلاق در سال گذشت این در حالی است که در سال ۹۴ آمار ازدواجهای ثبت شده برابر با ۸۶ هزار و ۳۸۹ مورد بود. مقایسه این دو آمار، نشان میدهد که در سال ۹۵ آمار ازدواج با رشد ۱۱٫۴ درصدی همراه بوده است …بیشترین ازدواجها، در شهرستان تهران ثبت شده که ۶۲ هزار و ۳۳۸ مورد را شامل میشود. شهرستانهای ری و شهریار نیز به ترتیب با ۶۶۷۸ و ۵۹۱۶ مورد ثبت ازدواج در ردههای بعدی قرار دارند …آمارها، همچنین از افزایش میزان ناخالص ازدواج حکایت دارد و بر این اساس ناخالص ازدواج در استان تهران در سال ۹۵ برابر ۷٫۳ در هزار بوده است …همچنین میانگین سنی مردان هنگام ازدواج، در سال گذشته با ۳۰ و زنان با ۲۶ بوده است …بررسیهای سری زمانی آمارهای مربوط به ازدواج نشان میدهد که تعداد کل ازدواجهای ثبت شده از سال ۸۹ تا ۹۴، روند کاهشی داشته است؛ اما در سال ۹۵ سیر صعودی داشته است. در سال ۸۹ تعداد ازدواجهای ثبت شده ۱۰۱ هزار و ۴۸۸ مورد بود. در ادامه این روند نزولی، سال ۹۴، ۸۶ هزار و ۸۷۷ مورد ازدواج ثبت شد. در سال ۹۵، تعداد ازدواجهای ثبت شده، پس از ۶ سال، افزایش را تجربه کرد و به ۹۷ هزار و ۵۹۱ مورد رسید …افزایش ۲۲ درصدی طلاق در استان تهران. در ... جامعه شناسی علامه ۱۴:۴۷ ۱۳۹۶/۰۵/۱۷ 🎞 فرامرز پور. 📌 رانتخواری در ایران از کجا شروع شد؟!.. 🌐جامعهشناسی علامه مرورگر شما از ویدیو پشتیبانی نمیکند. Video file ( 02:20, 2.7 MB ) دانلود و مشاهده در تلگرام جامعه شناسی علامه ۱۳:۲۶ ۱۳۹۶/۰۵/۱۷ 🔅 _گرایى_نمادین. 🖊خلیل 📍کنش_متقابل_گرایى_نمادین یک نحلهى نظرى است که در آن تلاش مىشود رابطهى بین انسان و جامعه از طریق متقابل اجتماعى و درک تفکر انسانها و تعریف آنها از موقعیت درک گردد. بنابراین، این نحله این تفکر رایج را که رفتار انسانى حاصل تاثیر نیروهاى بیرونى است، رد مىکند و با تاکید بر کنشگر بودن انسانها و نه تحت کنش بودن آنها، و را به عنوان مفهومهاى اصلىاى در نظر مىگیرد که فقط از طریق ارتباط معنىدار و مبادلهى نمادهاى معنىدار قابل درک است. پس، گرایى_نمادین با در نظر گرفتن نمادها، جزئیات زندگى روزمره، و معنىهایى که مردم به این نمادها مىدهند، بر نحوهى کنش متقابل مردم، هم با یکدیگر و هم با خودشان، تاکید دارد. اصطلاح _گرایى_نمادین به عنوان بر چسبى براى یک رویکرد نسبتا متمایز به مطالعهى زندگى و کردار انسانى است (بلومر، ۱۹۶۹): در این دیدگاه، واقعیت امرى اجتماعى. است که در نتیجهى کنش متقابل افراد با خودشان و دیگران ساخته و پرداخته مىشود. بنابراین، واقعیت تحت تاثیر تعریفهاى اجتماعى حاصل از این کنشهاى متقابل افراد و خود تعریفهاى اجتماعى نیز از طریق یا به واسطهى چیزى که «واقعیت» خوانده ... جامعه شناسی علامه ۱۲:۲۰ ۱۳۹۶/۰۵/۱۷ ✅ (تاریخچه و معرفی آنارشیسم) اقتدارگریزی، سروری ستیزی یا آنارشیسم (به انگلیسی: Anarchism) در زبان سیاسی به معنای نظامی اجتماعی و سیاسی بدون دولت، یا به طور کلی جامعهای فاقد هرگونه ساختار طبقاتی یا حکومتی است. آنارشیسم، برخلاف باور عمومی، خواهان «هرج و مرج» و جامعهٔ «بدون نظم» نیست، بلکه همکاری داوطلبانه را درست میداند که بهترین شکل آن ایجاد گروههای خودمختار است. (ویکیپدیا). 📍برای اطلاعات بیشتر، ویدئوی زیر را ببینید. 🔻🔻. www. aparat. com/v/DZwA۶. 🌐جامعهشناسی علامه. ... جامعه شناسی علامه ۱۱:۱۴ ۱۳۹۶/۰۵/۱۷ ✅ هنرمندان اکنون بعد از قرنها وابستگی به حامیان از جمله پادشاهان، شهریاران، پاپ و اسقفان و اشراف هنردوست هنرپرور خود را آزاد احسا ولی آزادی همیشه با مسئولیت ملازمه دارد، هنرمند در این روزگار دیگر آن هنرمندی نیست که در قصرهای مدیچی، فیلیپ، چارلز و لویی به سر برد و یا به ولی نعمتان خود در کلیسا و نهادهای حکومتی تکیه کند و به زعم «جورجو وازاری» با بهرهگیری از دستاوردهای اسلاف خود سیر تکاملی و هنر را پی بگیرد و با مهارتهای هر چه بیشتر طبیعت زیبا را تقلید کند. هنرمند اکنون باید با آگاهیها و آزادیهای نویافته خویش، زیست بوم خود را از نوع بنگرد، باطن خویش را بکاود و کاشف افقهای نوین در عرصه برونی حیات باشد. در چنین فضایی، هنرمند نه تنها به جستجو و ابتکار مضامین بدیع و یافتن نکتههای نغز در لایههای مغفول زندگی فردی و اجتماعی میپردازند بلکه عمیقا خود را نیازمند جستن و پروراندن زبان و بیان و قالبی نو احساس میکند …. 📖 هنر مدرن. 🖋 نوربرت لینتن. ترجمه علی رامین. 🌐جامعهشناسی علامه. ... جامعه شناسی علامه ۱۰:۰۸ ۱۳۹۶/۰۵/۱۷ 🔅 طرح؛ تهدیدی علیه زنان فارغ التحصیل. 🖋 شیوا کرمی، عسل محمدی 📍 در روزهای پایانی فعالیت دولت یازدهم «طرح کارورزی» تحت عنوان «خبر خوش» برای چهل درصد فارغالتحصیل بیکار کشور معرفی شد. اما طرح اشتغالزایی دولت با مخالفت شدید فعالان کارگری، دانشجویی و اجتماعی روبرو شده است. طرحی که به موجب آن دولت به جای ایحاد فرصتهای امن و پایدار شغلی، فارغالتحصیلان را پس از شانزده سال تحصیل در مدرسه و دانشگاه، برای کسب مهارت به مراکز خصوصی و تعاونی روانه میکند. طرحی که از آن به «استثماری نوین» برای جلب رضایت صاحبان سرمایه تعبیر میشود و علت بیکاری را به بیمهارتی نیروی کار تقلیل میدهد و بیش از گذشته کارگران را در مقابل کارفرمایان تضعیف میکند. یکی از معایب و وجوه کمتر پرداخته شده به طرح کارورزی، علاوه بر استثمار سیستماتیک نیروی کار، تقدیم نیروی. کار ارزان به سرمایه گذاران داخلی و بالاخص خارجی و کاهش انگیزه جوانان برای گذراندن دورههای آکادمیک و از. بین بردن امنیت شغلی کارگرانی که در مراکز پذیرش کارورز مشغول به کارند؛ وضعیت اشتغال زنان است. سرنوشت. زنان با سرنوشت کارگرانی که استثمار میشوند گره خورده است. ... ‹ 186 187 188 189 190 191 192 ›
جامعه شناسی علامه ۱۰:۰۰ ۱۳۹۶/۰۵/۱۹ 🔅فلسفه ماهیتا راه است، راهی همواره بحران زا. 🖊مهدی 🔸تلاش برای رسیدن، ابتدا به توجیهی نسبتا کامل و قانع کننده و روشن برای قدم نهادن در این راه و یا به عبارت دیگر پیشاپیش جستجوی محرک و انگیزه قوی برای ورزی نه تنها شیو ه ای سطحی و غیر اصیل است، بلکه سرانجام آن به نومیدی خواهد انجامید. چنین توجیهات گزاره واری از فعالیت فلسفی حتی با فرض دست یافتن به آن، به نظر نمیرسد تکیه گاه محکمی باشد و دیری نخواهد پایید که در این راه بحران زا فرو خواهد ریخت. فلسفه با هستی گرفتگی آغاز میشود، تجربهای دگرگون کننده، غریب و مبهم که در لایههای ژرف وجو د رخ میدهد و از جنس گزاره نیست. هستی گرفتگی آشکارگی درخشش رازآمیز پنهان ولی دست یافتنی ساحت هستی است و همراه با آمیزهای از اضطراب و احساس وجدی است که تا اعماق جان نفوذ میکند و وجود فرد را شعله ور میسازد و حالتی مالیخولیایی به او میبخشد. در واقع آنچه فرد را به قدم نهادن در راه دشوار و صعب العبور فلسفه سوق میدهد مالیخولیای فهمیدن هستی در سطحی بنیادین است که برای سایر افراد خواب زده ممکن است به عنوان فعالیتی بیهوده پدیدار شود. هستی گرفتگی مکثی اعجاب انگیز درون جریان سیال روزمرگی است که خود روزمرگی زدگی را ...
جامعه شناسی علامه ۱۹:۰۳ ۱۳۹۶/۰۵/۱۸ 🔅مدرسههای ژاپنی نظافتچی ندارند 📍سیستم آموزشی ژاپن اعتقاد دارد که دانش آموزان باید خودشان کلاسها را تمیز کنند تا احترام، مسئولیت، و برابری را یاد بگیرند …🌐جامعهشناسی علامه.
جامعه شناسی علامه ۱۷:۴۲ ۱۳۹۶/۰۵/۱۸ 🔅ربط و نسبت خشونت با اعتقاد به آشکارگی حقیقت. 🖊مصطفی 🔹اگر انسان به لحاظ معرفت شناسی، قائل به آشکارگی حقیقت باشد و چنین بداند که حقیقت اشکار است، لامحاله دست به خشونت خواهد زد. فردی معتقد است که در باب یک موضوع یا مساله یا مشکل، حقیقت کاملا واضح و آشکاراست، کسانی که در مقابل این حقیقت موضع میگیرند، از نظر او انکار یک حقیقت واضح میکنند) مثلا میگویند که ۲ علاوه بر ۲ میشود ۳)، و این انکار حقیقت عیان یا حقی مسلم، احساس منفی در فرد ایجاد میکند و فرد راهی جز ابراز خشونت در مقابل خود نمیبیند. این فرد، انکار حقیقت از جانب دیگران را، به جهل انها نسبت نمیدهد، بلکه چنین میپندارد که حقیقت عیان و اشکار است، و برای هر کسی مشخص و واضح است، و اگر کسی این حقیقت واضح را انکار کند علی رغم علم به این حقیقت، دست به انکار میزند و در این حال، فرد راهی جز خشونت پیش پای خود نمیبیند …🔹اما اگر شخص به نظریهی معرفتی نا آشکاری حقیقت باور داشته باشد، نتیجه چیز دیگری میشود. در این حالت، شخص معتقد است که حقیقت تو بر تو و پیچاپیچ است. در این حالت، فرد در برابر مخالفت دیگران، نرم میشود، چرا که واقف است که حقیقت آشکار و واضح نیست که همه بتوانند به راحتی به تمام ...
جامعه شناسی علامه ۱۶:۳۶ ۱۳۹۶/۰۵/۱۸ 📚 کتاب متفکران بزرگ شناسی. 🖋 مهدی راب. ترجمه از مهرداد میردامادی نشر مرکز، ۱۳۷۹. 📌 توضیحات و مطالعه آنلاین 👇🏻:. 📌 ۱freeman. net/book/۱۸. 📌 کتاب از تلگرام 👇🏻 …. 🌐جامعه شناسی علامه.
جامعه شناسی علامه ۱۶:۳۶ ۱۳۹۶/۰۵/۱۸ 📚 کتاب متفکران بزرگ شناسی. 🖋 مهدی راب. ترجمه از مهرداد میردامادی نشر مرکز، ۱۳۷۹. 📍آشنایی با بیست و یک تن از مهمترین و پرنفوذترین جامعهشناسانی که نقشی موثر در تکامل این علم داشتهاند، از زبان نویسندگانی که خود از چهرههای برجستهی این رشته در زمان ما شمرده میشوند. چارچوب بررسی در مورد همه شخصیتهای بررسی شده سپس مضمونها و مقولههای اصلی نظریههاشان شرح داده میشود. آنگاه میبینیم هر متفکر چگونه توانسته است چشمانداز تازهای برای نگریستن به پدیدههای اجتماعی هزارهی سوم، از قبیل دوامپذیری جامعه انسانی، فقر، مصرف انبوه، مراقبت و حراست و نظم، ستم و سرکوب، خشونت و انزوا و سرعت روزافزون زندگی اجتماعی مضمون نظریهپردازی جامعهشناسی قرار گرفتهاند …جامعهشناسانی که در این کتاب در مورد آنها صحبت شدهاست به ترتیب فهرست به شرح زیر است:. کارل، ماکس، امیل، زیگموند فروید، گئورگ، هربرت لومر، تالکوت، رابرت مرتن، سیمون، نوربرت، اروینگ، دیوید لاکوود، هارولد گارفینکل، لویی، یورگن، پییر، ننسی جی چودورو، ارلی راسل هاکشیلد، میشل، استوارت و آنتونی …✅ برای مطالعه آنلاین کتاب و یا دانلود مستقیم به لینک زیر سر بزنید👇👇👇. 📌 ۱freeman. net/book/۱۸. و یا در نوشته بعد، از ...
جامعه شناسی علامه ۱۵:۳۰ ۱۳۹۶/۰۵/۱۸ «اکثریت عظیم روشنفکرانى که مىشناسم در جستوجوى چیزى نیستند و هیچ کارى نمىکنند و به درد کارى نمىخورند همهشان بد تحصیل کردهاند، به طور جدى مطالعه نمىکنند، دربارهى علوم فقط پرحرفى مىکنند، از هنر هم کم سر در مىآورند. همهشان خودشان را مىگیرند و با قیافهى جدى، گندهگویى و فلسفهبافى مىکنند؛ حال آن که پیش چشمشان کارگرها غذا ندارند و چهل نفرى در یک اتاق نامناسب مىخوابند، توى ساس و تعفن و گند و رطوبت و ناپاکى اخلاقى مىلولند …. پر واضح است که همهى حرفهاى قشنگمان فقط براى آن است که سر خودمان و دیگران شیره بمالیم». 📚 باغ آلبالو. 🖋 آنتوان چخوف.. 🌐جامعهشناسی علامه. ...
جامعه شناسی علامه ۱۴:۲۴ ۱۳۹۶/۰۵/۱۸ پیش از انقلاب روسیه در تمام دنیا صدنفر هم نبود. فشار شدید روسیه تزاری موجب آن شد که به وجود آمد آنقدر فشار آمد که یک مرتبه همه مردم شدند و یک مرتبه روسیهی به آن بزرگی کمونیست شد. حالا هشتصد میلیون از جمعیت روی زمین کمونیست هستند. حکومتشان کمونیستی است. اگر برای ملت راهی نباشد که بتواند به هدفهایش برسد چارهای ندارد بهغیر از اینکه به طرف کمونیستی برود …📖 تقریرات مصدق. 🖋 یادداشتهای سرهنگ جلیل بزرگمهر، وکیل دکتر مصدق در دادگاههای نظامی / ۱۳۵۹ …. 🌐جامعهشناسی علامه. ...
جامعه شناسی علامه ۱۳:۲۳ ۱۳۹۶/۰۵/۱۸ ماده ۵۴ - حق همه شهروندان بهویژه زنان و کودکان است که از تعرض و خشونت گفتاری و رفتاری دیگران در تمام محیطهای خانوادگی و مصون باشند و در صورت بروز هر نوع خشونت امکان دسترسی آسان به مکان. های امن و نهادهای امدادی، درمانی و قضایی جهت احقاق حق خود را داشته باشند …. شهروندی. علامه👇.
جامعه شناسی علامه ۱۳:۱۸ ۱۳۹۶/۰۵/۱۸ 🔅 آیا میدانید،. … مرورگر شما از ویدیو پشتیبانی نمیکند. Animation ( 30.8 KB ) دانلود و مشاهده در تلگرام 🌐جامعهشناسی علامه.
جامعه شناسی علامه ۱۲:۱۲ ۱۳۹۶/۰۵/۱۸ 🔅 به روایت دختر: خشن نبود.. خلخالی به روایت دخترش سادهزیست بود و سختگیر 🔹به دو دلیل درباره پدرم صحبت نکردم. اول اینکه خیلی از حرفهایی را که من بخواهم درباره پدرم بگویم شما و دیگران شاید نتوانید منتشر کنید. دلیل دوم هم اینکه خیلی وقتها فضایی برای گفتن پیدا نکردم. خیلی تمایلی نداشتم که در فضای دوقطبی و توی یک جو سیاستزده درباره پدرم صحبت کنم.. 🔹من بچه بودم و حالا باید بروم و ببینم در کردستان چه اتفاقی افتاده یا ماجرای و اعدامها چه بوده. وقتی نمیدانم، اصلا صلاحیت ابراز نظر درباره آن قضایا را ندارم …🔹تا میتوانستم پنهان میکردم که پدرم کیست …🔹بابای من دستور قتل را داده، کردستان رفته و همه اینها بوده، ولی دزدی نکرده.. 🔹پدر من خیلی طرفدار بود. گفت من به عنوان پدر از تو خواهش میکنم به خاتمی رأی بدهی.. 🔹تصویر بیرونی از پدر من یک تصویر خیلی خشن است. ...
جامعه شناسی علامه ۱۱:۰۶ ۱۳۹۶/۰۵/۱۸ 🔺 مقایسه فارغ التحصیلان بیکار در ایران و اروپا …. 🌐جامعهشناسی علامه
جامعه شناسی علامه ۱۰:۰۰ ۱۳۹۶/۰۵/۱۸ 🔅 انتشار و افشای اسرار خصوصی دیگران در فضای مجازی طبق قانون جرایم رایانهای محسوب میشود نود و یک روز تا ٢ سال زندان و جزای نقدی مجازات افشای اسرار خصوصی دیگران است …📍 به یکدیگر احترام بگذاریم …🌐جامعهشناسی علامه.
جامعه شناسی علامه ۱۸:۴۲ ۱۳۹۶/۰۵/۱۷ ✅ هر فرد بیغرض یک هدف فردی دارد و یک هدف.. هدف فردیش داشتن نان، آسایش خانوادگی و سلامتیست هدف اجتماعیش در زندگی، آبادانی مملکت …📖 تقریرات مصدق. 🖋 یادداشتهای سرهنگ جلیل بزرگمهر، وکیل دکتر مصدق در دادگاههای نظامی / ۱۳۵۹ …. 🌐جامعهشناسی علامه.
جامعه شناسی علامه ۱۶:۴۵ ۱۳۹۶/۰۵/۱۷ 📰 روزنامهنگاری فساد: روزنامهنگاران مبارز علیه فساد بهعنوان قهرمانان ملی. 🖋 حسن ثی گیلوایی 📍 روز خبرنگار را به همهی خبرنگاران شریف، مسؤول، متعهد و دلسوز کشورمان (در جایجای این مملکت) تبریک عرض میکنم؛ چه خبرنگاران حرفهای و چه خبرنگاران خودخوانده. به مناسبت روز خبرنگار، به دعوت خبرنگار محترم روزنامهی ابتکار، مصاحبهای کردهام دربارهی روزنامهنگاری فساد و نقش رسانهها در مبارزه علیه فساد. این مصاحبه را میتوانید در شمارهی امروز روزنامهی ابتکار و نیز در اینجا ملاحظه نمایید. از خبرنگار محترم روزنامهی ابتکار برای اجرای این گفتوگو و انتشار مطلوب آن بسیار سپاسگزارام. امیدوارام روزی روزنامهنگارانی که علیه فساد مبارزه کردهاند و مبارزه میکنند، بهعنوان قهرمانان ملی شناخته شوند و از مقامات ملی یا سیاسی مدال افتخار و پاداش دریافت کنند. امیدوارام مبارزه با فساد به پروژهای ملی تبدیل شود و یکایک ایرانیان بهطور عملی درگیر مبارزه با فساد شوند. اینطور نباشد که در زبان از فساد بنالیم و در عمل خود فساد کنیم و عاملی برای ترویج فساد باشیم. باید اعتراف کنم که دیگر به بسیاری از ایرادگیریها و نق زدنهای مردم مشکوکام. این شیوه و رویه که فقط دیگران و غیر را مسؤول بدانیم و خود را ...
جامعه شناسی علامه ۱۵:۳۸ ۱۳۹۶/۰۵/۱۷ خبرگزاری ایسنا: آمارهای اداره ثبت احوال استان تهران درباره ازدواج و طلاق تهرانیها نشان میدهد که میزان ازدواج و طلاق در سال گذشت این در حالی است که در سال ۹۴ آمار ازدواجهای ثبت شده برابر با ۸۶ هزار و ۳۸۹ مورد بود. مقایسه این دو آمار، نشان میدهد که در سال ۹۵ آمار ازدواج با رشد ۱۱٫۴ درصدی همراه بوده است …بیشترین ازدواجها، در شهرستان تهران ثبت شده که ۶۲ هزار و ۳۳۸ مورد را شامل میشود. شهرستانهای ری و شهریار نیز به ترتیب با ۶۶۷۸ و ۵۹۱۶ مورد ثبت ازدواج در ردههای بعدی قرار دارند …آمارها، همچنین از افزایش میزان ناخالص ازدواج حکایت دارد و بر این اساس ناخالص ازدواج در استان تهران در سال ۹۵ برابر ۷٫۳ در هزار بوده است …همچنین میانگین سنی مردان هنگام ازدواج، در سال گذشته با ۳۰ و زنان با ۲۶ بوده است …بررسیهای سری زمانی آمارهای مربوط به ازدواج نشان میدهد که تعداد کل ازدواجهای ثبت شده از سال ۸۹ تا ۹۴، روند کاهشی داشته است؛ اما در سال ۹۵ سیر صعودی داشته است. در سال ۸۹ تعداد ازدواجهای ثبت شده ۱۰۱ هزار و ۴۸۸ مورد بود. در ادامه این روند نزولی، سال ۹۴، ۸۶ هزار و ۸۷۷ مورد ازدواج ثبت شد. در سال ۹۵، تعداد ازدواجهای ثبت شده، پس از ۶ سال، افزایش را تجربه کرد و به ۹۷ هزار و ۵۹۱ مورد رسید …افزایش ۲۲ درصدی طلاق در استان تهران. در ...
جامعه شناسی علامه ۱۴:۴۷ ۱۳۹۶/۰۵/۱۷ 🎞 فرامرز پور. 📌 رانتخواری در ایران از کجا شروع شد؟!.. 🌐جامعهشناسی علامه مرورگر شما از ویدیو پشتیبانی نمیکند. Video file ( 02:20, 2.7 MB ) دانلود و مشاهده در تلگرام
جامعه شناسی علامه ۱۳:۲۶ ۱۳۹۶/۰۵/۱۷ 🔅 _گرایى_نمادین. 🖊خلیل 📍کنش_متقابل_گرایى_نمادین یک نحلهى نظرى است که در آن تلاش مىشود رابطهى بین انسان و جامعه از طریق متقابل اجتماعى و درک تفکر انسانها و تعریف آنها از موقعیت درک گردد. بنابراین، این نحله این تفکر رایج را که رفتار انسانى حاصل تاثیر نیروهاى بیرونى است، رد مىکند و با تاکید بر کنشگر بودن انسانها و نه تحت کنش بودن آنها، و را به عنوان مفهومهاى اصلىاى در نظر مىگیرد که فقط از طریق ارتباط معنىدار و مبادلهى نمادهاى معنىدار قابل درک است. پس، گرایى_نمادین با در نظر گرفتن نمادها، جزئیات زندگى روزمره، و معنىهایى که مردم به این نمادها مىدهند، بر نحوهى کنش متقابل مردم، هم با یکدیگر و هم با خودشان، تاکید دارد. اصطلاح _گرایى_نمادین به عنوان بر چسبى براى یک رویکرد نسبتا متمایز به مطالعهى زندگى و کردار انسانى است (بلومر، ۱۹۶۹): در این دیدگاه، واقعیت امرى اجتماعى. است که در نتیجهى کنش متقابل افراد با خودشان و دیگران ساخته و پرداخته مىشود. بنابراین، واقعیت تحت تاثیر تعریفهاى اجتماعى حاصل از این کنشهاى متقابل افراد و خود تعریفهاى اجتماعى نیز از طریق یا به واسطهى چیزى که «واقعیت» خوانده ...
جامعه شناسی علامه ۱۲:۲۰ ۱۳۹۶/۰۵/۱۷ ✅ (تاریخچه و معرفی آنارشیسم) اقتدارگریزی، سروری ستیزی یا آنارشیسم (به انگلیسی: Anarchism) در زبان سیاسی به معنای نظامی اجتماعی و سیاسی بدون دولت، یا به طور کلی جامعهای فاقد هرگونه ساختار طبقاتی یا حکومتی است. آنارشیسم، برخلاف باور عمومی، خواهان «هرج و مرج» و جامعهٔ «بدون نظم» نیست، بلکه همکاری داوطلبانه را درست میداند که بهترین شکل آن ایجاد گروههای خودمختار است. (ویکیپدیا). 📍برای اطلاعات بیشتر، ویدئوی زیر را ببینید. 🔻🔻. www. aparat. com/v/DZwA۶. 🌐جامعهشناسی علامه. ...
جامعه شناسی علامه ۱۱:۱۴ ۱۳۹۶/۰۵/۱۷ ✅ هنرمندان اکنون بعد از قرنها وابستگی به حامیان از جمله پادشاهان، شهریاران، پاپ و اسقفان و اشراف هنردوست هنرپرور خود را آزاد احسا ولی آزادی همیشه با مسئولیت ملازمه دارد، هنرمند در این روزگار دیگر آن هنرمندی نیست که در قصرهای مدیچی، فیلیپ، چارلز و لویی به سر برد و یا به ولی نعمتان خود در کلیسا و نهادهای حکومتی تکیه کند و به زعم «جورجو وازاری» با بهرهگیری از دستاوردهای اسلاف خود سیر تکاملی و هنر را پی بگیرد و با مهارتهای هر چه بیشتر طبیعت زیبا را تقلید کند. هنرمند اکنون باید با آگاهیها و آزادیهای نویافته خویش، زیست بوم خود را از نوع بنگرد، باطن خویش را بکاود و کاشف افقهای نوین در عرصه برونی حیات باشد. در چنین فضایی، هنرمند نه تنها به جستجو و ابتکار مضامین بدیع و یافتن نکتههای نغز در لایههای مغفول زندگی فردی و اجتماعی میپردازند بلکه عمیقا خود را نیازمند جستن و پروراندن زبان و بیان و قالبی نو احساس میکند …. 📖 هنر مدرن. 🖋 نوربرت لینتن. ترجمه علی رامین. 🌐جامعهشناسی علامه. ...
جامعه شناسی علامه ۱۰:۰۸ ۱۳۹۶/۰۵/۱۷ 🔅 طرح؛ تهدیدی علیه زنان فارغ التحصیل. 🖋 شیوا کرمی، عسل محمدی 📍 در روزهای پایانی فعالیت دولت یازدهم «طرح کارورزی» تحت عنوان «خبر خوش» برای چهل درصد فارغالتحصیل بیکار کشور معرفی شد. اما طرح اشتغالزایی دولت با مخالفت شدید فعالان کارگری، دانشجویی و اجتماعی روبرو شده است. طرحی که به موجب آن دولت به جای ایحاد فرصتهای امن و پایدار شغلی، فارغالتحصیلان را پس از شانزده سال تحصیل در مدرسه و دانشگاه، برای کسب مهارت به مراکز خصوصی و تعاونی روانه میکند. طرحی که از آن به «استثماری نوین» برای جلب رضایت صاحبان سرمایه تعبیر میشود و علت بیکاری را به بیمهارتی نیروی کار تقلیل میدهد و بیش از گذشته کارگران را در مقابل کارفرمایان تضعیف میکند. یکی از معایب و وجوه کمتر پرداخته شده به طرح کارورزی، علاوه بر استثمار سیستماتیک نیروی کار، تقدیم نیروی. کار ارزان به سرمایه گذاران داخلی و بالاخص خارجی و کاهش انگیزه جوانان برای گذراندن دورههای آکادمیک و از. بین بردن امنیت شغلی کارگرانی که در مراکز پذیرش کارورز مشغول به کارند؛ وضعیت اشتغال زنان است. سرنوشت. زنان با سرنوشت کارگرانی که استثمار میشوند گره خورده است. ...