جامعه شناسی علامه شبکه جامعهشناسی علامه 📍 بررسی تحلیلی جامعهشناختی و سیاستگذاری اجتماعی پشتیبانی و ارتباط با ما⬇️ ☑️ @Atu_Sociologier اینستاگرام: 📸 Instagram.com/atu_sociology جامعه شناسی علامه ۰۹:۴۶ ۱۳۹۵/۱۲/۲۹ 🔴ذبح اسلامی خوک🔴. تیتر جالب نشریه دانشجویی دانشگاه امیرکبیر. پیرامون وضعیت نظام بانکداری کشور … … 🌐جامعهشناسی علامه. جامعه شناسی علامه ۱۹:۳۰ ۱۳۹۵/۱۲/۲۸ نگوییم فرار مغزها، بگوییم فراری دادن مغزها …! …... 🌐جامعهشناسی علامه مرورگر شما از ویدیو پشتیبانی نمیکند. Video file ( 01:11, 2.9 MB ) دانلود و مشاهده در تلگرام جامعه شناسی علامه ۱۷:۳۲ ۱۳۹۵/۱۲/۲۸ تقویمهای فقر فروردین ندارند. زیرا برای دلخوشی تمرین ندارند.. می آید ولی یک عده هر سال جز بغض و غم سهمی از این آیین ندارند. «مهدی مهدوی». 🌐جامعهشناسی علامه. جامعه شناسی علامه ۱۵:۴۱ ۱۳۹۵/۱۲/۲۸ جذابترین مردان ایران در سال ۱۳۵۵ با رای ١٧ هزار دختر و زن ….. 🌐جامعهشناسی علامه جامعه شناسی علامه ۱۳:۴۹ ۱۳۹۵/۱۲/۲۸ در یک نخ سیگار چه موادی وجود دارد؟ 🚬.. 💭دیدن این Gif را به همه توصیه میکنیم …! مرورگر شما از ویدیو پشتیبانی نمیکند. Animation ( 1002.1 KB ) دانلود و مشاهده در تلگرام 🌐جامعهشناسی علامه. جامعه شناسی علامه ۱۳:۴۸ ۱۳۹۵/۱۲/۲۸ ✍🏻داستایوفسکی …🌐جامعهشناسی علامه جامعه شناسی علامه ۱۱:۵۸ ۱۳۹۵/۱۲/۲۸ ✅تهران شهری بیگانه با هویت؛ پدیده نامگذاریهای جدید شهری با اسامی مذهبی و ائمه و مقاومت شهروندان ✍شهره مجمع. چندی پیش شورای شهر مصوبهای را تصویب کرد که در آن نام فلکه اول تهرانپارس به فلکه سجادیه (تقارن با فلکه صادقیه) و فلکه سوم تهرانپارس به قمر بنی هاشم تغییر یابد. میدان ولیعصر نیز با تغییر نماد فیزیکی خود دارای ایوانی شد بنام ایوان انتظار. نامگذاری معابر و خیابانها با هویت یک شهر ارتباط تنگاتنگ دارد و این هویت را مردم و شهروندان میسازند و از طریق حافظه تاریخی خود به آن استمرار میبخشند …🔻برخی نامها با وجود تغییر پس از انقلاب جاودانه مانده مانند تغییر نام میدان شهیاد به آزادی، میدان ۲۴ اسفند به انقلاب، فوزیه به امام حسین، ولیعهد به ولیعصر، آریا شهر به صادقیه، داریوش به رسالت، دوگل به صدر، آریامهر به فاطمی و …. در حقیقت برخی از این نامگذاریها با وقوع رویدادی تاریخی در مکان همراه بوده و به همین دلیل نام مکان و معبر با تاریخ پیوند خورده و نزد مردم پذیرفته شده و در برخی دیگر تغییر نام معابر از خاندان پهلوی و اشخاص خاص به اسامی جدید و انقلابی بدلیل تاریخی مورد قبول عامه واقع شده …🔻نام برخی خیابانها و بزرگراهای جدید التاسیس نیز توانسته در ذهن مردم نقش ببندد و تبدیل به سرمایه نمادین ... جامعه شناسی علامه ۱۰:۰۶ ۱۳۹۵/۱۲/۲۸ ✅اصلاح اصلاح دینی. ✍️ حسین بیست و نهم جولای ۱۱۹۱ بود که علمای حلب خون شهاب الدین سهرودی سی و هشت ساله را را مباح اعلام کردند. سوم ژانویه ۱۵۲۱ بود که مارتین لوتر سی و هشت ساله توسط پاپ لئوی دهم طرد و تکفیر شد. بیست و هفتم جولای ۱۶۵۶ بود که علمای یهودی اسپینوزای بیست و سه ساله را تفکیر کردند. سال ۱۹۹۵ بود که دادگاه شریعت مصر نصر حامد ابوزید پنجاه و دو ساله را کافر اعلام کرد و… تاریخ ادیان، مملو از این قلع و قمع هاست. اما چه شده است که این مصلحان، فیلسوفان و عارفان از نگاه «صاحبان رسمی دین» از دایره دیانت خارج افتادهاند؟ چه امر مگویی در گفتههای این بزرگواران آشکار شده است که جماعتی را پریشان میکند؟ و تا کجا میتوان هنوز در دایره دیانت باقی ماند؟. من در این نوشته نسبتا کوتاه میکوشم صرف نظر از نزاعهای مهم تاریخی که بر سر «اصلاح دینی» رفته است و اهمیت بسیار دارد، یک تلقی فلسفی از اصلاح دینی بدست دهم و به قدر بضاعت مرزهای اصلاح دینی را روشن، خصلتهای تئوریهای اصلاح دینی را شفاف و ویژگی هایی یک مصلح دینی را عیان کنم. همچنین نشان میدهم اصلاح دینی، ملک طلق روشنفکران نیست و فقیهان، متکلمان، متالهان همه و همه میتوان ... جامعه شناسی علامه ۰۹:۵۳ ۱۳۹۵/۱۲/۲۸ 📝. *فضای مجازی* یا *فضای واقعی*؟؟؟.. ✍ فضای مجازی یعنی چی؟!! فضا یا محیطی که بیشترین زمان را در آن میگذرانیم، فضایی که هنگام ورود به آن، همه کارهایمان را به تعویق میاندازیم یا به فراموشی میسپاریم و بخاطر آن حاضریم به اطرافیانمان بی محلی و کم توجهی کنیم!. ✍ فضا و محیطی که بیشتر از مدت زمان بودن با خانواده و اطرافیان و مدرسه و دانشگاه و محل کار … در آن هستیم و قسمت اعظمی از زندگی روزانه ما را شکل میدهد، فضایی که حتی به آن وابسته شدیم! فضایی که در آن هزاران اطلاعات و داده و مطلب را نگاه میکنیم یا میخوانیم و در زندگی شخصی و عمومی ما هم تاثیر زیادی میگذارند و شاید به جهتهای خاصی هم هدایت شویم!. ✍ باز هم اسم این فضا را *مجازی* میگذاریم! این نامگذاری درست میباشد؟؟؟. واژه مجازی به معنای *غیرحقیقی* میباشد، آیا این فضاها غیر حقیقی هستند؟. خیر، کاملا با این نامگذاری مخالفم. این فضاها *واقعی* هستند. این محیطها در زندگی الان ما به صورت یک *واقعیت* درآمدهاند. ... جامعه شناسی علامه ۰۹:۴۴ ۱۳۹۵/۱۲/۲۸ این یک کودک است.. از هیچ کس متنفر نیست، نژاد پرست نیست، تعصب ندارد و قضاوت نمیکند پس اینها را به او یاد ندید …. 🌐جامعهشناسی علامه. جامعه شناسی علامه ۲۲:۴۷ ۱۳۹۵/۱۲/۲۷ ای آن که طبیب دردهای مائی!!!. این درد ز حد رفت، چه میفرمائی؟.. ✍🏻 مولانا …🌐جامعهشناسی علامه جامعه شناسی علامه ۱۸:۲۳ ۱۳۹۵/۱۲/۲۷ آدمی تا زمانی که سختی هایش را. می فهمد، زنده است.. ولی وقتی سختیهای دیگران را درک میکند،. آن وقت یک انسان است!. ✍🏻لئو تولستوی …. 🌐جامعهشناسی علامه. جامعه شناسی علامه ۱۶:۵۲ ۱۳۹۵/۱۲/۲۷ ما پادشاه را کشتیم، سعی کردیم دنیا را تغییر بدهیم حالا تنها چیزی که گیرمان آمده، یک پادشاه جدید است که از قبلی بهتر نیست. اینجا سرزمینی ست که برای جنگیدیم، ولی حالا برای میجنگیم. نکتهی این است که: «همه وقتی برابر میشوند که مردهاند …». 👤 ویکتور هوگو …🌐جامعهشناسی علامه. ... جامعه شناسی علامه ۰۷:۲۸ ۱۳۹۵/۱۲/۲۷ ✏️چرخه زاد و ولد «مدرک».. جمعیت دانشجوی دکترای ایران، در ۱۰ سال ۵۰۰ ٪رشد کرده است اگر همه بخواهند مدرس دانشگاه شوند، بایددانشجویان کارشناسی ۵۰۰ ٪رشد کنند و. …🌐جامعهشناسی علامه. جامعه شناسی علامه ۰۷:۲۷ ۱۳۹۵/۱۲/۲۷ ✏️☑️ آوار «مدرک» بر سر کیفیت نظام آموزشی در ایران، یک کارمند اداری ساده ملزم به مدرک کارشناسی ارشد است، ولی در انگلیس ۸۰ ٪ وزرا دیپلم یا لیسانس دارند …🌐جامعهشناسی علامه. جامعه شناسی علامه ۱۹:۲۲ ۱۳۹۵/۱۲/۲۶ «دیرین دیرین» به رد طرح تحقیق و تفحص از شهرداری در مجلس شورای اسلامی واکنش نشان داده است … … …🌐جامعهشناسی علامه مرورگر شما از ویدیو پشتیبانی نمیکند. Video file ( 01:17, 1.9 MB ) دانلود و مشاهده در تلگرام جامعه شناسی علامه ۱۶:۳۴ ۱۳۹۵/۱۲/۲۶ 🌐جامعهشناسی علامه جامعه شناسی علامه ۱۴:۴۳ ۱۳۹۵/۱۲/۲۶ …🌐جامعهشناسی علامه جامعه شناسی علامه ۱۲:۵۲ ۱۳۹۵/۱۲/۲۶ فقر و فرهنگ. 🔴فقر فرهنگی چیست؟ از جمله پدیدههایی که پس از بروز فقر در طولانی مدت در جامعه ظاهر میشود نوعی خاص از زندگی است که بهصورت الگو در جامعه پدیدار میشود. فقر در طولانیمدت قدرت خلق فرهنگی را دارد که مدتها پس از فقر باقی میماند و در جامعه حیات پیدا میکند و خلاصی از آن بسیار مشکل است. در این بررسی ناچاریم ابتدا تعریفی از فرهنگ ارائه دهیم، آنگاه محتوای وجودی فقر را در جامعه با نتایج حاصل از فقر در جامعه سنجیده و به فرهنگ نه چندان پنهانی برسیم که فقر در جامعه دارد و حاکم کرده است. فرهنگ فقر، نوع و منش زندگی را متناسب با وضعیت خانوادههای فقیر و فقرا تغییر میدهد. در حقیقت وقتی خانوادهای خود را با فقر درگیر مییابد، ناچار است نوع زندگی خود را تا حد زیادی با شرایط فقر هماهنگ کند. این هماهنگی به مرور زمان بهصورت عرف وعادت درآمده و برای حذف یا کاهش آن در جامعه تلاش بسیاری لازم است و به شدت زمان را میکشد.. فقر یک پاره فرهنگ است. «ادواردتیلور» در کتاب فرهنگ ابتدایی Primitive culture که در سال ۱۸۷۱ انتشار یافت مینویسد: «فرهنگ یا تمدن مجموعه پیچیدهای است که دربرگیرندهی، دانستنیها، اعتقادات، هنرها، اخلاقیات، ... جامعه شناسی علامه ۱۲:۳۷ ۱۳۹۵/۱۲/۲۶ آمار کشتهشدگان سوانح رانندگی در سالهای ۸۰ تا ۹۱.. 🌐جامعهشناسی علامه ‹ 265 266 267 268 269 270 271 ›
جامعه شناسی علامه ۰۹:۴۶ ۱۳۹۵/۱۲/۲۹ 🔴ذبح اسلامی خوک🔴. تیتر جالب نشریه دانشجویی دانشگاه امیرکبیر. پیرامون وضعیت نظام بانکداری کشور … … 🌐جامعهشناسی علامه.
جامعه شناسی علامه ۱۹:۳۰ ۱۳۹۵/۱۲/۲۸ نگوییم فرار مغزها، بگوییم فراری دادن مغزها …! …... 🌐جامعهشناسی علامه مرورگر شما از ویدیو پشتیبانی نمیکند. Video file ( 01:11, 2.9 MB ) دانلود و مشاهده در تلگرام
جامعه شناسی علامه ۱۷:۳۲ ۱۳۹۵/۱۲/۲۸ تقویمهای فقر فروردین ندارند. زیرا برای دلخوشی تمرین ندارند.. می آید ولی یک عده هر سال جز بغض و غم سهمی از این آیین ندارند. «مهدی مهدوی». 🌐جامعهشناسی علامه.
جامعه شناسی علامه ۱۵:۴۱ ۱۳۹۵/۱۲/۲۸ جذابترین مردان ایران در سال ۱۳۵۵ با رای ١٧ هزار دختر و زن ….. 🌐جامعهشناسی علامه
جامعه شناسی علامه ۱۳:۴۹ ۱۳۹۵/۱۲/۲۸ در یک نخ سیگار چه موادی وجود دارد؟ 🚬.. 💭دیدن این Gif را به همه توصیه میکنیم …! مرورگر شما از ویدیو پشتیبانی نمیکند. Animation ( 1002.1 KB ) دانلود و مشاهده در تلگرام 🌐جامعهشناسی علامه.
جامعه شناسی علامه ۱۱:۵۸ ۱۳۹۵/۱۲/۲۸ ✅تهران شهری بیگانه با هویت؛ پدیده نامگذاریهای جدید شهری با اسامی مذهبی و ائمه و مقاومت شهروندان ✍شهره مجمع. چندی پیش شورای شهر مصوبهای را تصویب کرد که در آن نام فلکه اول تهرانپارس به فلکه سجادیه (تقارن با فلکه صادقیه) و فلکه سوم تهرانپارس به قمر بنی هاشم تغییر یابد. میدان ولیعصر نیز با تغییر نماد فیزیکی خود دارای ایوانی شد بنام ایوان انتظار. نامگذاری معابر و خیابانها با هویت یک شهر ارتباط تنگاتنگ دارد و این هویت را مردم و شهروندان میسازند و از طریق حافظه تاریخی خود به آن استمرار میبخشند …🔻برخی نامها با وجود تغییر پس از انقلاب جاودانه مانده مانند تغییر نام میدان شهیاد به آزادی، میدان ۲۴ اسفند به انقلاب، فوزیه به امام حسین، ولیعهد به ولیعصر، آریا شهر به صادقیه، داریوش به رسالت، دوگل به صدر، آریامهر به فاطمی و …. در حقیقت برخی از این نامگذاریها با وقوع رویدادی تاریخی در مکان همراه بوده و به همین دلیل نام مکان و معبر با تاریخ پیوند خورده و نزد مردم پذیرفته شده و در برخی دیگر تغییر نام معابر از خاندان پهلوی و اشخاص خاص به اسامی جدید و انقلابی بدلیل تاریخی مورد قبول عامه واقع شده …🔻نام برخی خیابانها و بزرگراهای جدید التاسیس نیز توانسته در ذهن مردم نقش ببندد و تبدیل به سرمایه نمادین ...
جامعه شناسی علامه ۱۰:۰۶ ۱۳۹۵/۱۲/۲۸ ✅اصلاح اصلاح دینی. ✍️ حسین بیست و نهم جولای ۱۱۹۱ بود که علمای حلب خون شهاب الدین سهرودی سی و هشت ساله را را مباح اعلام کردند. سوم ژانویه ۱۵۲۱ بود که مارتین لوتر سی و هشت ساله توسط پاپ لئوی دهم طرد و تکفیر شد. بیست و هفتم جولای ۱۶۵۶ بود که علمای یهودی اسپینوزای بیست و سه ساله را تفکیر کردند. سال ۱۹۹۵ بود که دادگاه شریعت مصر نصر حامد ابوزید پنجاه و دو ساله را کافر اعلام کرد و… تاریخ ادیان، مملو از این قلع و قمع هاست. اما چه شده است که این مصلحان، فیلسوفان و عارفان از نگاه «صاحبان رسمی دین» از دایره دیانت خارج افتادهاند؟ چه امر مگویی در گفتههای این بزرگواران آشکار شده است که جماعتی را پریشان میکند؟ و تا کجا میتوان هنوز در دایره دیانت باقی ماند؟. من در این نوشته نسبتا کوتاه میکوشم صرف نظر از نزاعهای مهم تاریخی که بر سر «اصلاح دینی» رفته است و اهمیت بسیار دارد، یک تلقی فلسفی از اصلاح دینی بدست دهم و به قدر بضاعت مرزهای اصلاح دینی را روشن، خصلتهای تئوریهای اصلاح دینی را شفاف و ویژگی هایی یک مصلح دینی را عیان کنم. همچنین نشان میدهم اصلاح دینی، ملک طلق روشنفکران نیست و فقیهان، متکلمان، متالهان همه و همه میتوان ...
جامعه شناسی علامه ۰۹:۵۳ ۱۳۹۵/۱۲/۲۸ 📝. *فضای مجازی* یا *فضای واقعی*؟؟؟.. ✍ فضای مجازی یعنی چی؟!! فضا یا محیطی که بیشترین زمان را در آن میگذرانیم، فضایی که هنگام ورود به آن، همه کارهایمان را به تعویق میاندازیم یا به فراموشی میسپاریم و بخاطر آن حاضریم به اطرافیانمان بی محلی و کم توجهی کنیم!. ✍ فضا و محیطی که بیشتر از مدت زمان بودن با خانواده و اطرافیان و مدرسه و دانشگاه و محل کار … در آن هستیم و قسمت اعظمی از زندگی روزانه ما را شکل میدهد، فضایی که حتی به آن وابسته شدیم! فضایی که در آن هزاران اطلاعات و داده و مطلب را نگاه میکنیم یا میخوانیم و در زندگی شخصی و عمومی ما هم تاثیر زیادی میگذارند و شاید به جهتهای خاصی هم هدایت شویم!. ✍ باز هم اسم این فضا را *مجازی* میگذاریم! این نامگذاری درست میباشد؟؟؟. واژه مجازی به معنای *غیرحقیقی* میباشد، آیا این فضاها غیر حقیقی هستند؟. خیر، کاملا با این نامگذاری مخالفم. این فضاها *واقعی* هستند. این محیطها در زندگی الان ما به صورت یک *واقعیت* درآمدهاند. ...
جامعه شناسی علامه ۰۹:۴۴ ۱۳۹۵/۱۲/۲۸ این یک کودک است.. از هیچ کس متنفر نیست، نژاد پرست نیست، تعصب ندارد و قضاوت نمیکند پس اینها را به او یاد ندید …. 🌐جامعهشناسی علامه.
جامعه شناسی علامه ۲۲:۴۷ ۱۳۹۵/۱۲/۲۷ ای آن که طبیب دردهای مائی!!!. این درد ز حد رفت، چه میفرمائی؟.. ✍🏻 مولانا …🌐جامعهشناسی علامه
جامعه شناسی علامه ۱۸:۲۳ ۱۳۹۵/۱۲/۲۷ آدمی تا زمانی که سختی هایش را. می فهمد، زنده است.. ولی وقتی سختیهای دیگران را درک میکند،. آن وقت یک انسان است!. ✍🏻لئو تولستوی …. 🌐جامعهشناسی علامه.
جامعه شناسی علامه ۱۶:۵۲ ۱۳۹۵/۱۲/۲۷ ما پادشاه را کشتیم، سعی کردیم دنیا را تغییر بدهیم حالا تنها چیزی که گیرمان آمده، یک پادشاه جدید است که از قبلی بهتر نیست. اینجا سرزمینی ست که برای جنگیدیم، ولی حالا برای میجنگیم. نکتهی این است که: «همه وقتی برابر میشوند که مردهاند …». 👤 ویکتور هوگو …🌐جامعهشناسی علامه. ...
جامعه شناسی علامه ۰۷:۲۸ ۱۳۹۵/۱۲/۲۷ ✏️چرخه زاد و ولد «مدرک».. جمعیت دانشجوی دکترای ایران، در ۱۰ سال ۵۰۰ ٪رشد کرده است اگر همه بخواهند مدرس دانشگاه شوند، بایددانشجویان کارشناسی ۵۰۰ ٪رشد کنند و. …🌐جامعهشناسی علامه.
جامعه شناسی علامه ۰۷:۲۷ ۱۳۹۵/۱۲/۲۷ ✏️☑️ آوار «مدرک» بر سر کیفیت نظام آموزشی در ایران، یک کارمند اداری ساده ملزم به مدرک کارشناسی ارشد است، ولی در انگلیس ۸۰ ٪ وزرا دیپلم یا لیسانس دارند …🌐جامعهشناسی علامه.
جامعه شناسی علامه ۱۹:۲۲ ۱۳۹۵/۱۲/۲۶ «دیرین دیرین» به رد طرح تحقیق و تفحص از شهرداری در مجلس شورای اسلامی واکنش نشان داده است … … …🌐جامعهشناسی علامه مرورگر شما از ویدیو پشتیبانی نمیکند. Video file ( 01:17, 1.9 MB ) دانلود و مشاهده در تلگرام
جامعه شناسی علامه ۱۲:۵۲ ۱۳۹۵/۱۲/۲۶ فقر و فرهنگ. 🔴فقر فرهنگی چیست؟ از جمله پدیدههایی که پس از بروز فقر در طولانی مدت در جامعه ظاهر میشود نوعی خاص از زندگی است که بهصورت الگو در جامعه پدیدار میشود. فقر در طولانیمدت قدرت خلق فرهنگی را دارد که مدتها پس از فقر باقی میماند و در جامعه حیات پیدا میکند و خلاصی از آن بسیار مشکل است. در این بررسی ناچاریم ابتدا تعریفی از فرهنگ ارائه دهیم، آنگاه محتوای وجودی فقر را در جامعه با نتایج حاصل از فقر در جامعه سنجیده و به فرهنگ نه چندان پنهانی برسیم که فقر در جامعه دارد و حاکم کرده است. فرهنگ فقر، نوع و منش زندگی را متناسب با وضعیت خانوادههای فقیر و فقرا تغییر میدهد. در حقیقت وقتی خانوادهای خود را با فقر درگیر مییابد، ناچار است نوع زندگی خود را تا حد زیادی با شرایط فقر هماهنگ کند. این هماهنگی به مرور زمان بهصورت عرف وعادت درآمده و برای حذف یا کاهش آن در جامعه تلاش بسیاری لازم است و به شدت زمان را میکشد.. فقر یک پاره فرهنگ است. «ادواردتیلور» در کتاب فرهنگ ابتدایی Primitive culture که در سال ۱۸۷۱ انتشار یافت مینویسد: «فرهنگ یا تمدن مجموعه پیچیدهای است که دربرگیرندهی، دانستنیها، اعتقادات، هنرها، اخلاقیات، ...
جامعه شناسی علامه ۱۲:۳۷ ۱۳۹۵/۱۲/۲۶ آمار کشتهشدگان سوانح رانندگی در سالهای ۸۰ تا ۹۱.. 🌐جامعهشناسی علامه