🌎 جمهوری اسلامی بر سر دو راهی:. مذاکره مجدد یا ادامه تنش با آمریکا

🌎 جمهوری اسلامی بر سر دو راهی:
مذاکره مجدد یا ادامه تنش با آمریکا

✍ عباس ترابی، کارشناس ارشد مطالعات آمریکا از دانشگاه تهران و تحلیلگر مسائل بین‌الملل

🔹در مصاحبه با فاطمه موسوی زاهد، خبرنگار بین الملل روزنامه شاخه سبز

🌿 برجام، آخرین فرصت تهران برای بازگشت به جامعه جهانی بود. اما متأسفانه، نگاه کوتاه مدت و ابزارانگارانه به مذاکرات برجام، سبب شد تا جمهوری اسلامی از این توافق تنها برای کنار گذاشتن و بی اثر کردن تحریم‌های نظام بین‌الملل بهره ببرد؛ بدون اینکه تمایلی به ایفای نقش در چارچوب‌ ساختارهای مورد قبول بین‌المللی از خود نشان دهد. این مسئله، هم اینک در واشنگتن هم مورد توجه قرار گرفته و حتی جان بولتون، مشاور امنیت ملی کاخ سفید، در تازه ترین گفتگو با لو دابز، مجری یکی از برنامه های فاکس نیوز هم به این نکته اشاره کرد که تهران، به مذاکره نه بعنوان یک نقشه راه، بلکه بعنوان یک ابزار جهت به تأخیر انداختن آثار تحریم‌ها نگاه می کند. بنابراین، به نظر می رسد، اگر ما نگاه صرف ابزاری به مذاکره داشته باشیم در حقیقت بر مبنای (تئوری اسب مرده) مجبور هستیم هر چه سریعتر از اسب بی جان پیاده شویم

متن کامل مصاحبه را در کانال «تحلیل روز»👇 بخوانید
https://t.me/latestanalysis