✅ ظریف: هنوز بسته عملیاتی لازم برجام را از اروپایی‌ها دریافت نکرده‌ایم

✅ ظريف: هنوز بسته عملیاتی لازم برجام را از اروپایی‌ها دریافت نکرده‌ایم

💢در آخرین دور گفت و گوهای کارشناسی که هفته گذشته در تهران برگزار شد، یک بار دیگر همه اعضای باقی مانده برجام تعهد خود را برای اینکه اقدامات لازم را جهت برخورداری ایران از تضمین های اقتصادی برجام داشته باشند را اعلام کردند.
💢 البته هنوز بسته عملیاتی لازم را دریافت نکرده ایم، ولی هم در کشورهای اتحادیه اروپا و هم همکاران روسی و چینی ما مشغول کار بر روی این بسته هستند.
💢در سفر چین نیز این موضوع بررسی شد و در دیداری که رئیس جمهوری با روسای جمهوری روسیه و چین داشت این موضوع مورد بررسی قرار گرفت.
💢 همه مشغول بررسی روش های تضمین لازم برای تامین امتیازات ایران در برجام هستند.
💢البته فرصت محدود است و در این فرصت محدود، با اعضای باقی مانده در برجام و دیگر شرکای ایران که خارج از برجام هستند، مشغول رایزنی های گسترده هستیم.
💢در سفری که به هند داشتیم و در سفر امروز به آفریقای جنوبی و در سفرهایی که اعضای هیات دولت خواهند داشت، این اقدامات صورت می گیرد.
💢 همه این اقدامات در این راستا است که اطمینان حاصل کنیم ملت ایران همه امتیازاتی را که باید از توافق هسته ای بگیرد را دریافت می کند و برای چنین هدفی ضمانت های لازم را از طریق اقداماتی که خود ما صورت می دهیم در نظر گرفته ایم.
💢همانطور که رهبر معظم انقلاب فرمودند، همزمانی محدودیت با تحریم غیرممکن است.
💢در پاسخ به سوالی درباره این مذاکرات : در مورد دور بعدی مذاکرات در حال گفت و گو هستیم ولی ما مذاکرات وزیران را در آینده نزدیک خواهیم داشت؛ البته سایر مذاکرات کارشناسی ممکن است برای آماده سازی مذاکرات وزیران نیاز باشد.
http://telegram.me/EsfandiarKhodaee