آمریکا را بدون حب و بغض بشناسیم. بحران امروز ایران نتیجه نگاه افراطی و تفریطی به آمریکاست ✍اسفندیار خدایی دکترای مطالعات آمریکا، دانشگاه تهران @AmericanStudies :ارتباط america.blog.ir :وبلاگ تبلیغات مرتبط با مسائل سیاسی و علوم انسانی پذیرفته میشود
✅ برادر پوتین وارد میشود ….. 🖊مهدی تدینی
✅ برادر پوتین وارد میشود...
🖊مهدی تدینی
▫️درست در زمانی که ایران نیاز دارد عاقلانه بیندیشد و سود و زیانش در رابطه با جهان را به درستی بسنجد، پوتین با وعدههای اغواگرانه و فریبندهاش وارد میشود. درست در زمانی که ایران باید با تمام توان از خراب شدن روابطش با جهان جلوگیری کند و از انزوای دوباره خودداری کند خبر میرسد پوتین وعده داده است روسیه در صنایع نفت و گاز ایران 50 میلیارد دلار سرمایهگذاری خواهد کرد.
▫️مثل همیشه سودجویان در کمینند تا ایران به آنها محتاج شود. چه چیز بهتر از یک شریک نیازمند که برای معاملات و خرید و فروش منابعش به وساطت نیاز داشته باشد؟ شرکتهای خصوصی روسی منتظرند! باید نفت ایران را مفتخری کنند، نصف قیمت بخرند، با سود 100 درصد بفروشند و بعد ادای برادری مهربان را هم دربیاورند که در روزهای سخت کنار ما بودهاند!
▫️افزون بر این، ایران و روسیه رقیب یکدیگر در بازار جهانی گازند، وقتی ایران دوباره درگیر انزوای بینالمللی شود سرمایهگذاری ایران برای بهرهبرداری از منابع گاز نیز با مشکل مواجه خواهد شد و این نیز به نفع روسیه تمام خواهد شد و هژمونی گازی خود را بر جهان به ویژه اروپا بسط خواهد داد. در این شرایط بهترین اتفاق ممکن برای روسیه این است که ایران نه تنها منزوی شود، بلکه به این «رفیق بیکلک» هم محتاج شود!
▫️حالا دوباره این خبر را بخوانید: «روسیه آمادگی دارد در حوزههای نفتی و گازی ایران تا سقف ۵۰ میلیارد دلار سرمایهگذاری کند و این رقم بالایی است و میتواند جایگزین شرکتهای غربی شود که ایران را ترک کردهاند.»
▫️فقط یک پرسش برای اثبات میزان صادقانه بودن این ادعای روسیه کافی است: «در این همه سال که روسیه مدعای دوستی با ایران را داشته است چقدر در صنایع نفت و گاز ایران سرمایهگذاری کرده است؟» از این پس نیز همانقدر سرمایهگذاری خواهد کرد.
▫️پینوشت: این رقم سرمایهگذاری 50 میلیاردی روسیه برای اولین بار اواخر فروردین از زبان «مشاور رئیسجمهور روسیه» بیان شد.
👈مطالعات آمربکا
t.me/EsfandiarKhodaee