✅ چین برنده بزرگ خروج آمریکا از برجام.. 👈واشینگتن‌تایمز

✅ چین برنده بزرگ خروج آمریکا از برجام

👈واشینگتن‌تایمز
یکی از پیامدهای خروج یکجانبه آمریکا از برجام و اعمال دوباره تحریم‌های آمریکا علیه ایران و شرکت‌های خارجی فعال در بازار ایران ، تقویت حضور چین در بازار ایران خواهد بود.

به گزارش عصرایران وب سایت خبری روزنامه "واشنگتن تایمز" آمریکا با انتشار گزارشی تحلیلی در این باره نوشت: تداوم تجارت چین با ایران از طریق شرکت‌های دولتی چینی و شرکت های واسط که ارتباط زیادی به بازار آمریکا ندارند می‌تواند پکن را به برنده اصلی خروج آمریکا از برجام تبدیل کند.

واشنگتن تایمز در ادامه نوشته است:
در حالی که شرکت‌های بزرگ و متوسط اروپایی در روزها و هفته‌های گذشته یک به یک از بیم تنبیهات تحریمی آمریکا از بازار ایران خارج می‌شوند دولت چین در تلاش است تا پیوندهای تجاری خود با ایران را در راستای استراتژی سرمایه گذاری در کشورهای داخل پروژه " احیای جاده ابریشم" تقویت کند.

با وجودی که وزارت خزانه داری دولت ترامپ تهدید کرده که استثنایی در اعمال تحریم‌ها بر کشورها و شرکت‌هایی که همچنان در دوره پسا خروج آمریکا از برجام در بازار ایران فعالیت کنند، قایل نخواهد شد اما به نظر نمی‌رسد دولت ترامپ به طور مستقیم شرکت‌های دولتی چینی را به خاطر حضور در بازار ایران هدف تحریم قرار دهد چون این کار ممکن است به مذاکرات تجاری دو کشور برای رسیدن به یک توافق تجاری جامع دوجانبه آسیب برساند...
ادامه گزارش را از لینک زیر بخوانید:
http://www.asriran.com/fa/news/613728

http://telegram.me/EsfandiarKhodaee